Jump to content
FAS Goran
The Punisher

Volkswagen istorijat

Recommended Posts

Osamdeset godina Volkswagena

 

180300-vw b 11111.jpg

 

Pre osamdeset godina, 26. maja 1938, održana je ogromna svečanost na jednoj livadi duboko u provinciji Donje Saksonije: ''Firer'' je lično položio kamen-temeljac za novu fabriku Volkswagena, ''narodnog vozila''. Mnogo toga je već rečeno o odnosima dva čoveka u ogromnom, zajedničkom projektu: Adolfu Hitleru i Ferdinandu Poršeu, konstruktoru prvog Volkswagena - narodnog vozila. ''Na tom projektu pronašla su se dva čoveka koji su jedan drugom odgovarali'', smatra i istoričar Volfram Pita, profesor moderne istorije na univerzitetu Štutgart.

 

180298-vw b 1.jpg

 

Jer genijalni inženjer Porše bio je poznat po jednoj svojoj mani: nikada nije bio u potpunosti zadovoljan svojim izumom. Tako su i u Dajmleru gde je radio pre toga, prvo bili srećni zbog toga što on radi za njih - ali su bili još srećniji kad su ga se rešili (naravno uz bogatu otpremninu). Izgledalo je kao da nema tog novca koji Porše ne može da potroši za razvoj i kreiranje novih projekata koji, iako se danas misli drugačije, nisu baš uvek funkcionisali. Zaljubljenik u automobile (iako nikada nije imao vozačku dozvolu), Adolf Hitler je imao drugi problem: ''Hitleru je bio potreban kreativac kako bi konstruirao malo vozilo koje će moći da se proizvodi u ogromnim serijama'', kaže Pita. U svojim megalomanskim idejama, ''firer'' nije želeo da se zamara ''banalnim'' problemima kao što je novac. I tu se onda pojavio taj inženjer: ''Poršeu je pak bio potreban politički nalogodavac koji bi mu omogućio da konstruiše bez obzira na moguće troškove'', sažima profesor.

 

Nova fabrika na livadi

Za naciste je ''narodno vozilo'' bilo više od pukog automobila: zbog autoputeva koji su se gradili kroz Nemačku i običnim građanima je bio potreban automobil. Tu ''motorizaciju naroda'' Hitler je najavio samo par nedelja nakon preuzimanja vlasti 1933., a već sledeće godine Poršeu je dodeljen zadatak da konstruiše takav automobil. Organizator svega bila je nacistička organizacija za snabdevanje radnika ''Snaga kroz radost'' (Kraft durch Freude) koja se o građanima brinula i ideološki, ali i za njihov odmor, tako što je organizovala letovanja, gradila radnička odmarališta, a onda i radila na razvoju putničkog automobila za verne podanike Rajha. Sa uplatama za kupovinu automobila počelo se gotovo odmah nakon što je Porše 1935. Hitleru predstavio prototip Volkswagena (tek nakon rata, šezdesetih godina, ti ljudi će konačno dobiti deo svog novca nazad). Za takav megalomanski projekt bilo je potrebno sagraditi i novu fabriku i tako je pre 80 godina za nju položen kamen-temeljac. Tada još uvek livada usred ničega bila je bogato okićena nacističkim zastavama i tribinama za goste i zvanice. Rašireno je mišljenje da je Volfsburg, grad koji je kasnije nikao oko te fabrike, dobio ime po Hitlerovom psu Volfu (vuk). To nije tačno: ime Volfsburg spominje se još 1302. Kao naziv za obližnje utvrđenje koje će se u stlizovanoj formi naći i na grbu tog grada - a i između ostalog i na volanu prvi posleratnih Buba.

 

''Podesno i za vojne svrhe''

Mesto za podizanje fabrike odlično je odabrano - ono se nalazi praktično u geografskom centru tadašnjeg Rajha, na tzv. Mitelandkanalu, rečnoj poveznici reka Labe i Vezera. Tu je i železnička trasa koja Berlin povezuje sa Rurskom oblašću i tamošnjim čeličanama, a kroz njega vodi i autoput od Berlina ka Hanoveru. Region je bio retko naseljen, tako da nije bio veliki problem doći do ogromnog zemljišta za buduću fabriku. Hitleru je, naravno, dok je 1938. polagao kamen-temeljac, pre svega bio na pameti rat i razaranje, a ne izgradnja. Nema sumnje da je i Ferdinand Porše znao za te planove: u jednom njegovom ekspozeu o budućem vozilu iz 1934. on nacistima najavljuje da ''narodni automobil neće biti podesan samo kao privatno putničko vozilo, već bi to trebalo da bude i transportno vozilo za određene vojne svrhe''. To je bila sudbina i fabrike u Volfsburgu tokom rata: u jednom manjem delu fabrike proizvodila su se vojna, terenska vozila, a drugi, veći deo fabrike, koja je trebalo da bude najveća i najmodernija u Evropi tog doba - uopšte nije bio gotov. Kasnije su se tamo radili delovi za nacistički raketni program, ali pošto su sirovine bile dragocene, mnogo toga se proizvodilo - od drveta!

 

Odakle mu ime?

Nakon rata Volfsburg se našao u britanskoj okupacionoj zoni. Ostao je zabeležen odgovor privrednih izaslanika Velike Britanije kojima je fabrika Volkswagen nedovršena i dobrim delom uništena fabrika ponuđena kao ratna reparacija: ''Hvala, ali ne hvala''. Volkswagen je tako ponovo krenuo svojim, nemačkim putem, i ubrzo postao sinonim za ''privredno čudo'' Zapadne Nemačke. Često se može čuti i da je vozilo Volkswagena dobilo ime ''Buba'' (Käfer) kako bi se prikrila njegova sasvim očigledna nacistička prošlost. Čini se međutim da to nije tako jer se modelu T1 taj nadimak pojavio u engleskom jeziku. Inače, još u reportaži o novoj nacističkoj fabrici automobila u ''Njujork tajmsu'' iz 1938. godine, pomalo je podrugljivo pisalo o ''novim, svetlucavim bubama'' (beetle) koje će preplaviti nemačke autoputeve. U svakom slučaj sve do šezdesetih i nije bilo potrebno izmišljati neko posebno ime za model: drugih modela te fabrike i nije bilo. Ali ime ''Buba'' ubrzo se proširilo kako po putevima, tako i u nemačkom, ali i mnogim drugim jezicima sveta.

 

''Intriga'' ili ratni zločinac?

I dok je Velika Britanija trebalo da dobije fabriku, Francuska je razmišljala da uzme nešto još vrednije: samog Ferdinanda Poršea. Već u oktobru 1945. francusko Ministarstvo industrije stupilo je u kontakt sa inženjerom i počelo da pregovara o projektu ''francuskog Volkswagena''. To pokazuje, smatra istoričar Pita, koliko je Porše brzo uspeo da se odmakne od svoje nacističke prošlosti - iako ga je ona kasnije sustigla upravo u Francuskoj. I profesor novije nemačke istorije Pita govori o ''intrigi'' francuskih proizvođača automobila Reno i Pežo koja je dovela do optužbe protiv Poršea i njegovog zeta, Antona Pieha zbog učestvovanja u ratnim zločinima. Teško je reći da je to bila samo intriga: Francuska je u to vreme imala izuzetne konstruktore automobila - Lefevr je za Citroen još tridesetih konstruirao takođe legendarni 2CV, ''Spaček'', 1955. predstavljen je prvi DS, ''Žaba'' - koja bi pre mogla da se uporedi sa svemirskim brodom tog vremena nego sa Volkswagenovom ''Bubom''. A uspešne modele imali su tada i drugi francuski proizvođači.

A kao drugo, ta nedovršena fabrika Volkswagena u Volfsburgu bila je i mesto užasa i patnji: u njoj je bila angažovani i prisilni radnici, i mnogi od njih su u toj fabrici tokom rata izgubili svoje živote. Povrh toga, za vreme rata su delovi fabrike Pežo iz Francuske prebačeni u Volfsburg. Nemoguće je poverovati da Ferdinand Porše sve to nije znao. On i njegov zet su zato ostali u zarobljeništvu francuske vojne uprave sve do avgusta 1947. nakon čega su ipak pušteni uz kauciju. Zahvaljujući izjavama svedoka, francuski sud je nešto kasnije te optužbe ipak odbacio.

 

180299-vw b 1111.jpg

 

Bez obzira na to što nikada nije bio proglašen krivim za zločine i iako je redovno upadalo u oči da Porše, čak i kad je primao najviša nacistička odličja, nikada nije nosio nacističku uniformu već je redovno bio u civilu, ostaje pitanje o moralnosti njegove veze sa Hitlerom i nacistima. ''Porše nije bio jedini koji se u svom beskonačnom oportunizmu i bez ikakvog razmišljanja, bacio u zagrljaj autoritativnim vlastodršcima'', kaže profesor Pita. ''Privrednici ili inženjeri koje jedino interesuje uspeh njihove fabrike ili ostvarivanje njihovih tehničkih projekata, ponekad nemaju nikakvih problema da sklapaju paktove sa moćnicima.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako je legendarni automobil stigao u Sarajevo?

 

TAS buba.jpg

 

Sredinom ovog meseca Volkswagen je objavio ono što je razočaralo mnoge ljubitelje automobila. U julu naredne godine biće prekinuta proizvodnja modela Beetle A5, naslednika legendarne ''bube'' (1938-2003) i New Beetlea (1998-2011). Tako će najpoznatiji svetski automobili definitivno otići u istoriju, mada mnogi misle da se to desilo još 2003. godine, kada je u Meksiku prestala proizvodnja originalne ''bube''. Suvišno je podsećati na priču o nastanku ''bube'', kako je Ferdinad Porsche 1934. godine dobio narudžbinu od Adolfa Hitlera da konstruiše jeftini automobil namenjen motorizaciji nemačke nacije. Četiri godine kasnije prva vozila su se pojavila kao demonstracijski automobili na izložbama i prezentacijama, da bi nakon završetka Drugog svetskog rata završena fabrika Volkswagen koja je namenski napravljena za proizvodnju ''buba'' u Nemačkoj. ''Buba'' je vrlo brzo postala najprodavaniji svetski automobil i to će, s više od 21.5 miliona vozila, ostati do danas, ako (za razliku od Toyote Corolle i VW Golfa) u račun uzmemo samo jednu generaciju modela.

 

Početkom 70-ih godina prošlog veka VW Buba je izlazila i sa proizvodnih traka fabrike TAS, čime se Sarajevo upisalo među 20-ak gradova širom sveta koji su imali čast da prave legendarni automobil. Sve je počelo u aprilu 1968. godine kada je spajanjem Pretisa, bugojanskog Slavka Rodića, konjičkog Igmana i tešanjske Pobjede nastao UNIS. Pretis, jedna od pomenutih firmi, sarađivala je sa nemačkim NSU-om po čijoj licenci su se u Vogošći pravili skuteri Maxi i Prima, a od 1965. godine je program proširen automobilima. Najpre je to bio ''princ hiljadarka'', da bi od 1967. počela montaža 22 cm dužeg NSU 1200 Typ 110. Proizvodilo se oko pet hiljada vozila godišnje na principu MKD montaže. U Pretis su dolazile ofarbane karoserije, a zatim su se montirali ostali delovi, među kojima je bilo i domaćih komponenti poput kablovskih provodnika, akumulatora, Savinih guma...

 

Nakon što je Pretis ušao u sastav UNIS-a, krupne promene su se dešavale i kod partnera iz NSU-a jer se ova kompanija spojila sa Audijem, a potom su u paketu prešli pod okrilje Volkswagena (1969). Na račun saradnje sa VW-ovom firmom-kćerkom NSU, UNIS je uspeo da od beogradskog Inexa ''otme'' zastupanje Volkswagena za bivšu Jugoslaviju. Prvi ugovor sa gigantom iz Wolfsburga je potpisan 1969. godine, čime su udareni temelji za razvoj automobilske industrije u BiH. U Vogošći je 1. jula 1971. počela izgradnja nove fabrike za montažu Volkswagenove ''bube'', sukcesivno u pet faza. Završetkom fabrike, tačno godinu kasnije, rođen je TAS - ''Tvornica automobila Sarajevo'', sa 51-procentnim vlasništvom UNIS-a i 49 u vlasništvu VW-a.

 

tas buba 11.jpg

 

Prvi automobil koji je izašao sa trake bila je ''buba'', model koji se zadržao u proizvodnji do 1976. Radile su se tri verzije - 1200, 1300, 1303, a imale su sufiks ''J'' u oznaci (jugoslovenski). ''Buba'' je bila nešto skuplja od ''princa'' iako je povećan udeo domaćih delova, sa izduvnim sistemima, metalnim delovima, kablovskim provodnicima, presvlakama iz Jugoplastike, sve na osnovu ugovorne obaveze VW-a da otkupi 50 posto komponenti proizvedenih u nekoliko fabrika u BiH i ostatku Jugoslavije. Volkswagen je 1974. godine lansirao Golf koji je izazvao pomamu u celoj Evropi pa je bilo logično da i TAS obogati proizvodnu paletu ovim modelom. Već 1975. su počele pripreme za uvođenje Golfa u proizvodnju, da bi krajem naredne godine prestala proizvodnja legendarne ''bube'' u Sarajevu, nakon što je napravljeno nešto više od 30.000 automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Traži milion dolara za ''Bubu'': Prva farba, '64. godište, malo prešla

 

184949-vw b 1.jpg

 

Volkswagenova ''Buba'' spada među najveće automobilske ikone, a pojedini dobro očuvani klasični primerci prodaju se i za petociferene dolarske sume. Ipak, još nismo čuli da neko ovaj auto ceni miliion dolara.

Model koji 2018. slavi 80. rođendan, uskoro će (po drugi put) u penziju. Volkswagen je u septembru potvrdio da će od jula 2019. prestati sa proizvodnjom ''Nove bube'', lansirane krajem 20. veka na talasu nostalgije za starom, originalnom ''Bubom'', koja je u to vreme bila pred gašenjem (poslednji primerak izrađen je u julu 2003. u Maksiku).

 

184950-vw b 11.jpg

 

Za razliku od originalnog modela, koji se proizvodio 65 godina, ''Nova buba'' potrajala je tek nešto više od dve decenije. U međuvremenu, u krugovima kolekcionara klasičnih automobila i zaljubljenika u staru ''Bubu'' veoma se cene očuvani primerci ovog modela. Jedan od takvih automobila oglašen je na prodaju na sajtu Hemmings. Reč je o zaista nesvakidašnjem primerku stare ''Bube'' iz 1964. koja se nalazi u Portlendu, u Oregonu.

 

184951-vw b 111.jpg

 

Auto je pre više od pola veka kupio Rudi Zvarič i odmah nakon preuzimanja vozila, odvezao ga je u skladište svog prijatelja. Nakon dve godine, premeštena je u drugi prostor, ali i dalje nije vožena. Posle tačno pola veka mirovanja (1966-2016.), na kilometar satu i dalje je stajalo da je auto prešao svega prvobitnih 35 km (22 milje). S obzirom da ''Buba'' nije bila izložena sunčevoj svetlosti, originalna farba je i dalje u izvanrednom stanju, uprkos debelom sloju prašine koja se decenijama taložila na vozilu. Interesantno je da na automobilu nisu bili instalirani originalni brisači, retrovizor i ukrasni poklopci točkova, već su sve vreme čuvani u kutijama u kojima su isporučeni. Unutrašnjost automobila takođe je gotovo u fabričkom stanju iz polovine 1960-tih, uključujući sedišta i tapacirung vrata. Kada je Rudi Zvarič preminuo 2014. godine, njegov sestrić nasledio je auto. Kako se navodi u oglasu, pošto ga je izgurao iz skladišta u kome se nalazio, merač pređene miljaže popeo se sa 22 na 23 milje. Sadašnji vlasnik procenio je da je ''Buba'' potencijalni zlatni rudnik i odlučio je da je proda - za nju traži ni manje ni više nego 1.000.000 dolara.

Iako je reč o izuzetno očuvanom primerku, kakve je danas praktično nemoguće naći na tržištu oldtajmera, cena je astronomska.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen će u Frankfurtu predstaviti novi logo

 

195526-vw logo.jpg

 

Volkswagen će na ovogodišnjem Sajmu automobila u Frankfurtu predstaviti svoj novi logo. Ovogodišnji frankfurtski sajam će za Volkswagen grupu biti veoma važan. Porsche će javno pokazati svoj prvi potpuno električni model koji će prethodno doživeti onlajn premijeru 4. septembra. Seat će predstaviti novi električni koncept visokih performansi kroz svoj brend Cupra, a Volkswagen će takođe ući u eru električnih automobila producijskom verzijom ID.3 hatchbacka. Međutim, to nije sve, jer će Volkswagen predstaviti i svoj novi logo te dizajn brenda.

 

Sa sigurnošću se može reći da je najnoviji potez nemačke kompanije još jedan korak napred u naporima promene percepcije kupaca nakon negativnog uticaja afere Dieselgate. Novi logo će simbolizovati novu eru za Volkswagen te njegovu stratešku transformaciju, ''električni, potpuno povezan i karbonski neutralan''. Novi logo sadrži minimalistički 2D ''smeliji i atraktivniji'' dizajn, a kompanija uvodi i novi moto ''New Volkswagen''. Novi dizajn brenda je razvio udruženi tim marketing specijalista i dizajnera uz doprinos svih odeljenja kompanije. Vizuelni jezik brenda će biti znatno drugačiji. Uvođenje novog loga će svečano obeežiti u Volkswagenovom sedištu u Wolfsburgu, a promene će zaživeti prvo kod evropskih prodavava. Zatim će u oktobru uslediti Kina, kao i Severna i Južna Amerika, a ostatak sveta sledeće godine. Volkwagen mora da zameni oko 70.000 logotipa u više od 10.000 objekata širom sveta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen predstavlja modifikovani logo

 

newvwlogo.jpg

 

Ovogodišnji frankfurtski sajam će za Volkswagen grupu biti veoma važan. Porsche će javno pokazati svoj prvi potpuno električni model koji je prethodno doživeo onlajn premijeru 4. septembra. Seat će predstaviti novi električni koncept Tavascan visokih performansi kroz svoj brend Cupra, a Volkswagen će takođe ući u eru električnih automobila producijskom verzijom ID.3 hatchbacka. Međutim, to nije sve, jer će Volkswagen predstaviti i svoj novi logo i dizajn brenda.

 

Sa sigurnošću se može reći da je najnoviji potez nemačke kompanije još jedan korak napred u naporima promene percepcije kupaca nakon negativnog uticaja afere Dieselgate. Modifikovani logo će simbolizovati novu eru za Volkswagen i njegovu stratešku transformaciju, ''električni, potpuno povezan i karbonski neutralan''. Modifikovani logo sadrži minimalistički 2D ''smeliji i atraktivniji'' dizajn, a kompanija uvodi i novi moto ''New Volkswagen''. Novi dizajn brenda je razvio udruženi tim marketing specijalista i dizajnera uz doprinos svih odeljenja kompanije. Vizuelni jezik brenda će biti znatno drugačiji. Uvođenje modifikovanog loga će svečano obeležiti u Volkswagenovom sedištu u Wolfsburgu, a promene će zaživeti prvo kod evropskih prodavaca. Zatim će u oktobru uslediti Kina, kao i Severna i Južna Amerika, a ostatak sveta sledeće godine. Volkswagen mora da zameni oko 70.000 logotipa u više od 10.000 objekata širom sveta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen predstavio novi R logo

 

volkswagen r logo.jpg

 

Prošlo je mesec dana otkako je Volkswagen predstavio blago izmenjeni logo, a sada su predstavljene i neke druge redizajnirane oznake.

Najuzbudljivija je svakako oznaka R koja je sada modernija, drugačija i elegantnija od one koju smo navikli da gledamo na Golfu R i drugim modelima visokih performansi. ''Produženi R logo kreira širi i snažniji utisak te definiše Volkswagenovu posvećenost performansama i ekskluzivitetu'', saopšteno je iz Volkswagena. VW trenutno ima dva modela s R oznakom u svom globalnom portfoliju, a to su Golf R i T-Roc R. Golf R će dobiti novu generaciju tokom 2020. godine, dok se T-Roc R nedavno pojavio. Postoje nezvanične informacije o širenju R ponude modelima Arteon R i Touareg R, Arteon R bi mogao da dobije novorazvijeni VR6 motor sa turbopunjačem i 400 KS, ali još ništa nije zvanično.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autogefuhl.jpg Autogefuhl video: Istorija Volkswagen kabrioleta

 

Verovatno VW nikome nije prva asocijacija kada se priča o kabrioletima, već pomislimo na neke sportske brendove i njihove modele....međutim, VW se oduvek trudio da napravi ne samo narodni auto, nego i narodni kabriolet auto. :) Pogledajte:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

50 godina Volkswagena K 70

 

vw k70 04.jpg

 

Na konferenciji za medije održanoj u Salzgitteru 20. oktobra 1970. godine, Volkswagen je predstavio novi K 70 kao i pogon napravljen posebno za proizvodnju ovog modela.

 

vw k70 03.jpg

 

Novi Volkswagen, drugačiji od svih ostalih do danas - VW K 70, kaže se u tadašnjem press materijalu. U stvari, ova limuzina je u mnogim aspektima otvorila novo tržište. Sa ovim novim modelom Volkswagen je bio na pragu nove, uspešne ere. Tada sa najmodernijom tehnologijom koja je sadržavala vodeno hlađeni motor i pogon na prednje točkove, Volkswagen je postigao prelaz na koncept pogona koji je bio potpuno nov za marku, a kasnije će postići uspeh sa Passatom i Golfom.

 

vw k70 02.jpg

 

K70 je imao vrhunsko podvozje sa nezavisnim vešanjem. Izvanredno dugačko međuosovinsko rastojanje je omogućilo posebno prostranu unutrašnjost (prtljažnik čak 650 litara) i pružilo vrlo dobro upravljanje. Imao je dva benzinska motora, 1.6 sa 75 i 90 KS, a 1973. je dobio i 1.8 motor sa 100 KS.

 

vw k70 01.jpg

 

Jedan od glavnih naglasaka je bio na aktivnoj i pasivnoj bezbednosti. Karakteristike kao što su pojačani putnički prostor, zone gužvanja u slučaju sudara napred i pozadi, rezervoar za gorivo pozadi u zaštićenom području i priprema za sigurnosne pojaseve na svim sedištima postavljaju nove standarde. Dizajn sa svojim jasnim linijama i danas je atraktivan, a tada se pokazao revolucionarnim. Dizajnirao ga je Claus Luthe, jedan od glavnih automobilskih dizajnera svog vremena. Njegov dizajnerski trag je vidljiv i na kasnijim Volkswagenovim modelima poput Golfa i Pola.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr video: 1963. VW Buba 1200

 

Buba je jedan od najpoznatijih automobila. U svom izvornom obliku, uz određene modifikacije, pravila se 65 godina počev od 1938. godine uz pauzu tokom Drugog Svetskog rata. Tokom 50-tih je doživela svoj procvat, prodato ih je preko 18 miliona komada. Proizvodila se u Nemačkoj, Meksiku i tadašnjoj Jugoslaviji (Sarajevo).

Suštinski, bila je kopija Tatre, modela T97. Posle rata VW je isplatio Tatri par miliona dolara na ime kompenzacije i nastavio da pravi Bubu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Golf GTI 25th Anniversary sa samo 12.8 km ide na aukciju

 

216219-vw gti 03.jpg

 

Oni koji žele ''nov'' automobil proizveden pre dvadesetak godina sada imaju odličnu priliku jer aukcijska kuća Silverstone Auctions prodaje Volkswagen Golf GTI 25th Anniversary. Automobil nosi broj šasije No. 0718, proizveden je 2002. godine i regisrovan u oktobru, ali je za 19 godina prešao svega 12.8 kilometara. Zašto je bio parkiran toliko dugo, još uvek nije saopšteno.

 

216220-vw gti 02.jpg

 

GTI 25th Anniversary je proizveden da bi se proslavila tada 25. godišnjica legendarnog GTI-ja. Kasnije se u Americi i Kanadi prodavao sličan model GTi 337, a razlog ''kašnjenja'' je činjenica da GTI nije bio dostupan u ovim zemljama kada se pojavio u Evropi.

 

216221-vw gti 01.jpg

 

Model je baziran na Golfu četvrte generacije, lakiran je u Reflex sivu boju te dolazi sa BBS RC felnama (18x7.5). U unutrašnjosti su sigurnosni pojasevi u kombinaciji crne i crvene boje te crna Recaro sedišta, a automobil dolazi sa fabričkim body kitom, većim prednjim kočnicama s crvenim kočionim kleštima, sportskim oslanjanjem i aluminijumskim detaljima u unutrašnjosti. Automobil pokreće 1.8 četvorocilindrični motor sa turbopunjačem koji razvija 180 KS i 235 Nm obrtnog momenta. Automobil se prodaje bez rezervne cene i teško je prognozirati za koju sumu će biti prodat. Pre tri godine Golf GTI 25th Anniversary je prodat za 11.812 funti (13.813 evra), ali je taj automobil prešao znatno veću kilometražu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

dougdemuro.jpg Doug DeMuro: Volkswagen XL-1

 

Još 2000. godine Volkswagen je pokazao koncept automobil napravljen sa samo jednim ciljem - da troši 1 litar na 100 kilometara. Naravno da nije bilo lako ostvariti takav cilj, ali nekih 10 godina kasnije nastao je ovaj model. Konkretan primerak je iz 2014. godine.

 

Auto ima TDI motor sa oko 50-tak konja iz dva cilindra, ima i elektromotor, ima menjač sa duplim kvačilom. Posebno je pažnja posvećena aerodinamici i težini, pa je zato tu i vrlo mali rezervoar od svega par litara...ali je sa punim rezervoarom mogao da pređe 400 kilometara jer je auto trošio samo 0.9 litara nafte na svakih 100 kilometara. Dakle, 10 godina posle koncepta VW je uspeo da nadmaši zacrtani cilj u pogeldu potrošnje. Naravno da održivo tržište za ovakve automobile ne postoji, ali je VW-u poslužio kao tehnološki demonstrator. Napravljeno ih je 250 komada, svaki je imao cenu od preko 100.000 evra...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen Basis Transporter

 

vw basis 02.jpg

 

Kako vreme odmiče, Volkswagen transporteri i busevi sve više dobijaju na vrednosti, posebno oni prve generacije. Upravo zbog toga su prilično popularni i o njima se dosta zna, međutim, tu i tamo se nađe poneka verzija koja je malo poznata javnosti. Jedna od takvih je i ova koju vam prikazujemo. Proizvedeno ih je svega 6.200 primeraka pod nazivom Basis-Transporter. Kao što i samo ime kaže, ideja je bila da se konstruše veoma jeftino, ali efikasno vozilo za prevoz tereta sa već postojećim komponentama koje su deljene sa Bubom i Transporterom.

 

vw basis 01.jpg

 

Tako je Basis-Transporter postao jedan od najređih VW modela. Put do svojih kupaca je, zahvaljujući svom jednostavnom konceptu, pronašao u zemljama gde je Buba već bila popularna, kao što su Meksiko, Turska, Pakistan, Indija i druge. Kao što pretpostavljate, pokretao ga je motor iz VW Bube. Bila je to snažnija verzija zapremine 1.5 sa 50 konjskih snaga. Maksimalna brzina je bila 77 km/h, ali je zato imao nosivost od cele tone.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako su italijanski radnici pre 60 godina spasili Volkswagen?

 

221822-vw fabrika.jpg

 

U Wolfsburgu je obeleženo sećanje na dolazak prvih gastarbajtera iz Italije pre 60 godina. U noći 17. januara 1962. godine stigao je voz sa oko 100 ljudi koji su počeli da rade u Volkswagenu. Sledilo ih je puno više sunarodnika, ali i ljudi iz drugih zemalja. Zbog situacije sa koronavirusom, kod pomenika L'Emigrante na glavnoj stanici je organizovana samo kratka i mala svečanost. Na svečanosti su bili svedoci vremena, pripadnici italijanske zajednice, kao i predstavnici Volkswagena, grada i IG Metalla. Do kraja 1962. godine više od 3.100 Italijana je već radilo u glavnoj fabrici VW-a. Došlo ih je ukupno više od 35.000. Početkom šezdesetih Volkswagen je počeo da se širi i suočava sa ozbiljnom nestašicom radnika. Nije mogao da računa na radnu snagu iz istočne Nemačke ili DDR-a zbog političkih okolnosti i zatvorenih granica, i tako su uskočili Italijani.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen fabrika Zwickau

 

Redak obilazak VW-ove fabrike u Cvikau - prve fabrike automobila koja je u potpunosti prešla sa proizvodnje automobila sa motorima SUS na proizvodnju električnih automobila. S obzirom na to da će svaka fabrika automobila na svetu morati da izvrši istu promenu u narednom periodu, ovo je svojevrsni pogled u budućnost:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zavirite u Volkswagenovo ''tajno'' skladište automobila koje je zatvoreno za javnost

 

224726-vw s 4.jpg

 

Volkswagen je jedan od najstarijih proizvođača automobila te iza sebe ima brojne neverovatne koncepte i prototipove. Neki od njih se čuvaju u VW Classic skladištu u Wolfsburgu, a sada imate priliku da ih vidite. YouTuber Jamier Orr je imao privilegiju da uđe u skladište, vidi i snimi fantastične Volkswagenove automobile kojih ima oko 200 pod istim krovom.

Orr je svoju prezentaciju počeo ID.R trkačkim modelima sa Goodwooda i Pikes Pika, a u videu je prikazan i Golf GTI TCR Mk8. U decembru 2020. godine je VW saopštio da se povlači iz motosport aktivnosti što je značilo gašenje Touring Car Racing programa. Automobil je u potpunosti kamufliran jer nikad nije zvanično predstavljen, ali jasno je da je reč o ''malom čudovištu''.

 

224729-vw s 3.jpg

 

Deo kolekcije su i električni primerci Golfa, a tu je i Golf Cross Country. Društvo Golfovima pravi i Phaeton sedan, kao i retki model Beetle RSi te Passat R36. Jedan prototip koji se ističe je svakako Polo iz 1987. godine sa dvocilindričnim dizelskim motorom sa kompresorom.

 

224728-vw s 2.jpg

 

U skladištu se čuva i ''Buba'' iz 1946. godine, jedna od prvih koje je proizveo Volkswagen. Pod istim krovom je zaboravljeni NILS koncept, električni jednosed koji još uvek izgleda futuristički iako je star više od deset godina. U videu su prikazana i dva Beetle RSi kabrioleta.

 

224727-vw s 1.jpg

 

Veći deo kolekcije predstavljaju primerci legendarnog Golfa. Aktuelna osma generacija nije njegov kraj jer je zvanično potvrđen dolazk devete koja će verovatno biti poslednja s motorom sa unutrašnjim sagorevanjem.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikada realizovani Volkswagen Fox SUV

 

vw fox suv3.jpg

 

U Volkswagenu su svojevremeno eksperimentisali i idejom SUV-a baziranog na modelu Fox. Koncept sa slika datira iz 2007. dakle iz godine kada je Volkswagen na tržište izbacio prvu generaciju Tiguana. Bivši Volkswagenov dizajner Luiz Veiga je sada otvorio svoju kolekciju beleški o konceptima koje je kreirao za kompaniju. A Veiga kaže da je ova studija pokazivala izgled potencijalnog malog SUV-a baziranog na Foxu tog vremena.

 

vw fox suv2.jpg

 

Rezultat je bio automobil sa veoma ravnom i kvadratnom siluetom koja se odlikovala  određenom robusnošću. Takođe je imao krovne nosače i visoka zadnja svetla da bi se stvorio utisak visine. Međutim, može se primetiti i da je postavljen na 15-inčne točkove koji su korišćeni na Foxu.

 

vw fox s1.jpg

 

Slike su snimljene 2007. godine u studiju Volkswagen Design Potsdam u Berlinu: ''Bio sam odgovoran za tržišta u razvoju i napravio sam ovaj predlog SUV-a na platformi Foxa. Bio sam potpuno siguran da će SUV-ovi biti veoma dobro prihvaćeni, posebno na tržištima kao što su Južna Amerika i Azija, ali mislim da sam ponovo poranio.'' Volkswagen nije pokazao interesovanje, ali je ideja završila kod Kije, koja je zatim razvila Soul. U stvari, linije Fox SUV-a snažno podsećaju na karavan sa visokim krovom iz Južne Koreje koji je izašao na tržište nekoliko godina kasnije. Takođe treba imati na umu da je u to vreme VW nudio minivan modele bazirane na kompaktnim automobilima, kao što su Golf i srodni Golf Plus. Ali Veigini napori nisu bili sasvim uzaludni ni unutar VW grupe, jer su završili na ulicama kao Škoda Yeti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super-Golf je nastao da bi se borio protiv najboljih reli bolida

 

vw golf s04.jpg

 

Malo je poznato da je i Volkswagen tokom 1990-ih bio spreman na izlete, pa čak i ulazak u WRC.

U tim ludim 1990-ima gotovo svaki proizvođač je imao neki ludi automobil u ponudi. Vrhunac su bili oni ponuđeni pre svega zbog učestvovanja u WRC-u. Prema tadašnjoj regulativi, automobil je morao da ima bar 2.500 primeraka u civilnoj verziji. A tada su WRC-om vladali automobili kao što su Lancia Delta HF Integrale, Subaru Impreza WRX STI, Mitsubishi Lancer Evolution, Toyota Celica Turbo, Ford Escort Cosworth...

 

229436-vw golf03.jpg

 

Među njima je trebalo da se nađe i jedan Volkswagen. Naime, nemački proizvođač je početkom 1990-ih krenuo u razvoj specijalnog Golfa. Iza projekta kodnog imena A59 nalazi se pravi super-Golf. Prototip je proizveo Schmidt Motorsport (SMS) iz Cadolzburga, a radilo se upravo o toj drumskoj verziji koja je trebalo da ide u prodaju.

 

vw golf s02.jpg

 

Automobil se drastično razlikovao od klasičnog Golfa trojke. Sa brojnim karoserijskim nadogradnjama od karbona i kevlara izgleda kao pradeda Golfa R, pa čak i dozu ozbiljnije. Ako svemu dodamo ventilirajući poklopac motora, značajna proširenja blatobrana te veliki spojler i zadnji branik spreman za prihvat četiri izduvna topa, ovo je možda i najatraktivniji Golf koji ste mogli videti. Istina, bilo je luđih ostvarenja poput Golfa GTI W12, ali ovaj se savršeno uklapa u svoje vreme. Pazilo se i na masu pa su sva stakla zamenjena plastikom, a enterijer je oplemenjen Recaro sedištima, ali i digitalnom pločom s instrumentima. Naravno, zaštitni kavez i prorivpožarni sistem se podrazumevaju.

 

vw golf s01.jpg

 

Ono najzanimljivije je ipak ispod poklopca. Verovali ili ne, Volkswagen je tada izabrao aluminijumski 2.0 turbo motor sa 275KS i 375 Nm. Setite se, tada je GTI imao 115KS, a VR6 je koristio 2.9 šestocilindraša da dogura do 190KS. Pogon je na sve točkove, a menjač ručni sa šest stepeni prenosa. AWD pogon ima hidraulički upravljan centralni diferencijal i zadnji diferencijal s delimičnim proklizavanjem. Podaci o ubrzanju su nedostupni (navodno oko 5 sekundi), ali se zna da je mogao do 270 km/h. Od tehnikalija poznato je da je ovaj Golf vozio na 16-inčnim gumama 225/45 iza kojih su se nazirali Brembo perforirani kočioni diskovi. Volkswagen je na kraju odustao od ulaska u WRC pa je priča završila na dva napravljena primerka, od kojih je jedan bio u voznom stanju. Upravo taj primerak Volkswagen je odlučio da pokaže na ovogodišnjoj SEMA-i i upozna Amerikance sa jednim vrlo zanimljivim automobilom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...