Jump to content
FAS Euroauto Goran
Lufti

Beograd - Hamburg (preko Praga)

Recommended Posts

Juce smo krenuli iz Bg-a preko Pešte, Bratislave i Praga do Hamburga...posto je rec o grande putovanju, izbor prevoznog sredstva je bio jednostavan-grande punto, kako drugacije...:D

 

Putesestvije je pocelo u 8:30, u Pragu smo bili u 20 h, gde smo nocili da bi danas odradili drugi deo tura...S obzirom na godine i konjazu plave munje, nismo forsirali a i sve da smo hteli, uslovi na putu nam nisu dozvolili da se taj prvi deo puta izveze brze. Na granici sa Madjarskom smo cekali nekih pola sata jer su Madjari terali sve da otvaraju gepek...moj je bio dupke pun pa me je carinik samo pitao da li nosim cigarete, alkohol ili kanabis i kuda idemo, pozeleo srecan put i to je to...

 

Put do Peste je bio ok, bez preterane guzve i zastoja. Ogranicenje brzine je 130, mada svi voze oko 150. Vinjetu smo uzeli jos u Bg-u, na Mol-ovoj pumpi, mesec dana 1948.33 din, stim sto dobijete samo racun koji se cuva jer je registracija automatski u sistemu, dakle nema lepljenja vinjete na vetrobran. Nakon toga smo se zaputili ka Becu i Bratislavi gde je vec bilo i vise kamiona i kola a i dosta radova na putu pa smo upali u dve/tri vece kolone pre nego sto smo se iskljucili za Slovacku. Jedan deo puta se vozi magistralom, ogranicenje je 90 ali nije bilo guzve pa smo se brzo ukljucili na slovacki auto-put. Vinjeta za Slovacku se kupuje posle granice gde se samo prolazi bez zaustavljanja, samo su zgrade nekadasnje granice podsetnik da se radi o drugoj drzavi. Ista je prica kao i sa Madjarskom, nema nikakvog lepljenja, samo racun...cena za mesec dana je 14 evra.

Slovacka je ravna i put je u ok stanju, nema nigde radova, jedino vece zadrzavanje je u Bratislavi ali smo i to prosli relativno brzo...Ono sto sam mogao da vidim iz kola, sto se samog grada tice, je da je komunizam ostavio traga ali da bi ipak vredelo svratiti u povratku i obici bar centar (sto se nazalost nece desiti, zbog price koja sledi u nastavku)...

 

Fotke su skljocane u Slovackoj, cisto da se vidi kvalitet puta i malo Bratislave...

 

f7e1b037220b876808823a69645ee8f2.jpgd80fd8d99273311ad055e31e8ce504c5.jpg6bf67d21d98158bd102f69c71c6b819d.jpge29f0a90b276b91cc260d9b9d3b506b7.jpg

f11114decaddaba204a449f5ea54d81f.jpg18e75d586e741e0eca47d31dcbff10d1.jpg4bcf358ae18feb54af9b60ec85f50ea3.jpge7c508b569d7aeb66f2f958ba720d51b.jpg097c0eccb7b3b511f522ccbaa751e572.jpg

 

Izgleda da u ovom delu Evrope ozbiljno shvataju brendiranje:

8709aeab2105cc5d42865b5da6e010ad.jpg35a62b6fc3f2533178ab8242dc0ed333.jpg8ea2be155098201224e8377f5e0e1478.jpg

 

Nakon relativno monotone voznje kroz slovacku, stajemo na ulazu u Cesku da uzmemo vinjetu (ovaj put dobijate sticker koji se lepi u donjem desnom uglu soferke) koja je preskupa (25e za mesec dana) za ono sto nas ocekuje...(nastavak sledi...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo da dodam za češku vinjetu... dvodelna je, donji deo se otcepi i čuva u kolima, a deo sa trouglom se lepi na šoferku. Napomena je da se na oba dela obavezno moraju upisati tablice, inače je nevažeća.

 

Obavezno islikaj Hamburg. Čuo sam da je izuzetno lep grad, a ostaje mi kao jedna od obaveznih destinacija... ne verujem ove godine, ali verovatno sledeće

 

2018-d.thumb.png.d6708efb79c0a8742c12826cf8ea1178.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pocetak puta kroz Cesku je delovao obecavajuce...do Brna, a onda pakao!!!

NIKAD VISE U CESKU KOLIMA!!!!

 

Ukoliko volite svoj automobil, nemojte mu nikad prirediti putovanje od Brna do Praga. Ako ste se ikada vozili starim putem od Bg-a do NS-a, znate za onaj deo puta po kom se vozi kao po pruzi...cuje se onaj zvuk karakteristican za prelazenje voza preko sinskih pragova. E taj put je za njihov "auto-put" izmisljen! Oni ozbiljno nisu normalni, cela nacija zajedno, i ovi sto su pravili put i ovi sto ga odrzavaju i ovi sto voze po njemu!!!

100 km kao da vozite po pruzi!!! 100km!!!!

Grande je inace poznat po slaboj zvucnoj izolaciji u predelu tockova ali taj put je zivi uzas!!! Neshvatljivo je da u zemlji koja nije bila u sr.. poslednjih 25 godina (kao neke...) ima toliko los AUTO-PUT!!! I taman kad sam se malo smirio od psovanja svega i svakom po spisku u cz, pandur na sred auto-puta na motoru zatvara put za saobracaj skroz!!! Samo mi je pala klapna...

 

Onda sledi preusmeravanje na seoski put...s tom razlikom sto je kod njih kamionski saobracaj bar 10 puta frekventniji nego kod nas. Ono sto se kod nas desava leti kad se Turci vracaju kuci, kod njih je uobicajeno i u aprilu...I tako se dalje vozimo u koloni kamiona od 10km po seoskim putevima, obilaznicom. Covek bi pretpostavio da ako bar auto-put nije po yus-u, da ce ti seoski putevi biti bolji...ne. I seoski putevi su im puni rupa i neravnina izmedju naselja, jedino su u samim selima ok. Sve u svemu, ako volite svoj auto, nemojte ga voziti po Ceskoj! Bar ne po ovom delu do Praga iz naseg pravca.

 

Nekih 50-ak km pre Praga su radovi na putu, odnosno izgradnja jedne trake auto-puta. Oni to nece zavrsiti jos sigurno 5 godina posto put prolazi kroz brda i radovi teku opusteno, barem po onom sto sam ja uspeo da vidim a ima i mnogo neizgradjenih mostova. Elem, put su suzili na 2 trake sa ogranicenjem 80km/h a i same trake su suzene (vidi se na slici) i sada imate situaciju da ukoliko vozite automobil golf klase ili veci, ne mozete da zaobidjete kamion u desnoj traci...

 

da457e884a7b5037255704471eb99e31.jpg

9bc36aa30eab404b489df88d5fd14437.jpg416e34c5aa03b79c1954a573d3aa5109.jpg

 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I tako ispada ako vozite bolji auto, kasnije stignete na cilj...Mene su preticale besne masine na kratkim delovima puta koji se ne radi a onda sam ja njih zaobilazio na ovim suzenjima koja traju sigurno nekih 50km...Ta obilazenja kamiona su uzasno naporna i potrebna je ogromna koncentracija posto bukvalno imate centimetre lufta da se provucete izmedju kamiona sa desne strane i betonske ograde sa leve (vidi sliku). Za manje iskusnog vozaca pravi pakao, mada ni meni nije bilo svejedno iako imam dosta kilometara iza sebe. Alternativa je da se vozite iza kamiona, sto nije problem ako ste domaci pa znate koliko vam treba vremena, ali kada dolazite iz Srbije, vozite kroz dve zemlje pre Ceske i vec ste umorni i dekoncentrisani sa uzasnim stanjem puta pa sam bio u fazonu da sto pre stignem do Praga...

Edited by lufti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na kraju smo uspeli da se dovucemo do Praga..

Grad je stvarno veliki, mi smo dosli po mraku i prilicno izmoreni tako da sam gledao da se sto pre dovezem do hotela. Ali ne...cim se sidje sa auto-puta, na sve strane su kamere koje snimaju brzinu, bukvalno. Imaju kamere koje snimaju brzinu gde je ogranicenje 70 km/h, pa kamere za ogranicenje od 50 na sat i to po celom gradu, na svakih kilometar...i svi voze 50 na sat, ali bukvalno svi, u svim trakama.

Ono sto je neverovatno je da iako je veliki broj automobila na ulicama, ne oseca se nervoza u saobracaju i iako se cini da je guzva, ipak se svi krecu i nema onih zakrcenja karakteristicnih za Bg, sa stajanjem u mestu.

Svi vozaci su jako disciplinovani i opusteni, nema blicanja i trubljenja, kultura voznje na visokom nivou...

 

2b3c10823d8f0388aa49e66fe73e06ad.jpgb9fd7f5bf0d2caabd9d3d600266cdafd.jpg0e049d4d3b1aa09f3ec5e4426d76b4e3.jpg

b4264125fb60143fd754d465eb5a7363.jpgd5bb854184486e8c38df66cf5317991b.jpg0b1c6f4d7b8ce8b885265f51b1f3814e.jpgadbc868f6eb93972a69097990085744a.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, lufti said:

Svi vozaci su jako disciplinovani i opusteni, nema blicanja i trubljenja, kultura voznje na visokom nivou...

Brojne kamere ih naučile :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obilazio sam i ja sve na tim suzenjima. I to ja idem 100-110km/h, a ostali 60. Sve dok kolegu nije zakacio bus koji je iz cista mira krenuo u levu traku.

 

Nakon toga idem i ja 60km/h i lagano.

Kada neko bas davi obidjem ga, ali generalno izbegavam tu da preticem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro sad, nije baš toliko... Od nervoze i umora ti tako delovalo

Brno - Prag ima ukupno 200 km razdaljine, što bi u tom slučaju značilo da je polovina puta u tim betonskim pločama, a nije ni blizu te cifre

Da ima radova i suženja - ima. Da ti radovi na rekonstrukciji traju poslednjih 10 godina - traju. Ali iz godine u godinu ih je sve manje i manje, a ono što su obnovili je ozbiljna priča. Golim okom se vidi da su tu trake dosta šire od onih u Austriji ili Nemačkoj npr., asfalt je tih itd...

 

16 hours ago, igor0511 said:
Obilazio sam i ja sve na tim suzenjima. I to ja idem 100-110km/h, a ostali 60.

I ja sam tako, pa kad sam ostavio kolonu iza sebe, odjednom na displeju pored puta osvanu moje tablice sa upozorenjem kojom brzinom vozim i da usporim

Momentalno sam se vrteo oko sebe, gledao u retrovizore i tražio da l' me neki helikopter prati i snima

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ja jos ne videh, ali se opasno smorim kad blicne kamera. Srecom pa jos ne salju slike kod nas :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha kao da gledam sebe prije 15 dana na tom dijelu autoputa, taman se smirim pa onda drmnes na rupu pa opet psuj sve po redu :popo: a sto se tice provlacenja jeste malo zajebano kad obilazis sleper, pogotovo kad voze uz liniju

@totti dobro ja prodjoh, meni onaj supak sto prodaje vinjete ne rece nista, kad procitah onu naljepnicu ja napisah tablicu samo na onu veliku haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

a taj put od Brna do Praga,to je Hitlerov put,za njegove vladavine je napravljen,isao sam preko njega,al sam se vozio u autobusu

a svaka cast,srecno i polako,a i Ceska i Slovacka su lepe zemlje,a Bratislava je lep grad,dok je Prag najlepsi grad u Evropi

a ne znam kako bi islo preko HR i SLO i preko Austrije pa u Nemacku,verovatno bi bile skuplje putarine

Share this post


Link to post
Share on other sites

@silenci mislim da nije neka razlika, vinjeta za slo je 15e, za austriju 8,9 a od slovenije do slavonskog broda platih cini mi se oko 11-12eura putarine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi se definitivno vracamo preko Austrije, ne bih opet da prozivljavam sve ponovo...

Pa da nastavim patrolu tamo gde smo stali...:D

Prvo malo o kilometrazi i potrosnji:

 

e3732665f45855cdab1124441badbeab.jpg

920e40c33bee52b1cb1e3b15b4bc0cef.jpg

 

Kao sto se vidi na fotkama, od Zvezdare do hotela Aida koji je na nekih 6 km od centra Praga tacno 904 km sa prosecnom potrosnjom po board-u od 6,4 l/100 km, 1.2 benzinac, 48 kW, kapiram da je realno oko 7,5 ali eto cisto da se zna ako nekom zatreba...

Sto se hotela tice, nalazi se u district-u 8, na lepom uzvisenju sa kojeg puca pogled na ceo grad. Za nas dvoje, nocenje sa fenomenalnim doruckom 3800 din i stvarno urednom i cistom sobom, za svaku preporuku...Inace sam hteo da nosim bajs sa sobom posto smo stacionirani u delu Nemacke poznatom po odlicnim biciklistickim stazama, a i u Pragu se obilato koriste kao prevozno sredstvo. Srecom pa nisam, posto bi mi otpao na putu sa sve nosacem, a moguce i gepek vratima (al ajde da ne hate-ujem vise)...

 

PRAG, zlatni grad

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sada malo o samo gradu:

 

PRAG, zlatni grad!!!

 

Cudo od grada! Posto smo dosli po mraku, taj prvi utisak je bio da sam usetao u bajku! Jesam gledao emisije i citao knjige o gradu, ali uzivo je to sasvim drugacije iskustvo, svakog casa sam ocekivao vitezove na konjima, zmaja kako se spusta niz neki toranj i alhemicare koji pokusavaju da otkriju tajnu spravljanja zlata iz olova! Nocu nema toliko turista kao preko dana i grad poprima sasvim drugaciju atmosferu, postaje mistican i kao da pokusava da vas vrati kroz vreme...taj stari deo grada je lavirint uskih ulica sa fantasticnim fasadama i nestvarnim tornjevima crkava i palata, na cijem kraju se nallazi Karlov most ispod kog protice cuvena Smetanina Vltava koja je u tom delu prilicno siroka...a na drugoj strani, gore na bregu je dvorac sa jednom od najimpozantnijih katedrala Evrope! Nesto sto bih svakom kolegi forumasu pozeleo da vidi svojim ocima, nezaboravo i ocaravajuce!

To vece smo se vratili taxi-jem nazad posto sam plavu munju ostavio da dane dusom pa smo se prosetali do centra. Zaustavljam taxi oko pola 12 nocu, skoda superb (naravno; inace se u Slovackoj i Ceskoj voze uglavnom skoda i VW grupacija, kola su uglavnom nova; jako mali broj fiata sam sretao usput i u gradu, alfi jos manje) i krecemo razgovor sa taksistom koji odlicno prica srpski i fenomenalno je ljubazan; kaze da je prosek plata u Cz 1100 evra i da se zivi ok ali da je Nemacka i dalje pojam i za njih. 6km nas je izaslo 6,5 evra. Auto je za 2 godine presao 118 000 km i unutra je kao u svemirskom brodu, led ambijentalno osvetljenje i na zadnjim vratima, prava ladja..

Evo i malo fotki preko dana:

 

Evo i sliika

 

9fb54b71c0f50a4cd17bf47ce8503fe7.jpgc2f135895ffd71d23789ae90c2c04869.jpg5bfbedcdbc569b0d331e588cb7b5a8a5.jpg8ba2bb1ba03f6b73039b4fc6ecf4d4c5.jpg2a04d6b84eb6de6528c930b16ace970f.jpg

78bfb2afec732bde6b55cb2abcb5d575.jpg08fbb83780ed298c08601e64d8c008a9.jpg

fa993367f578d3d27db291a10f64bb36.jpgfd7b62cee4b519e600c07dcd2ff13591.jpg98d99d1a2038ae34dada5540df87cbb2.jpg815200e4643625bc639eab02f518c842.jpgb2cd992468c0ce501ce2d718253acb6c.jpgd05251fa9c1900552ec14ed68d40c11f.jpg

156651d5432ebbf4ccf27bab09f6a3f1.jpgd1338c59d83968ed8d5cbdb25b6c2a78.jpg

 

Nasa ambasada se nalazi u produzetku mosta, na jednoj od najboljih lokacija u gradu, i stvarno smo se obradovali nasoj zastavi

 

396334a9546315b21fd49ca076536660.jpg5bb548a437e6b7848388e30201fdaf41.jpg

Mi smo ovaj put bili samo u prolazu, ali za sam grad je potrebno barem 7 dana da se sve obidje i vidi. Meni je interesantno npr da se obidje zoo vrt koji ima preko milion posetilaca godisnje a i kolege su vec pisali o tehnickom muzeju, ali bice prilike, avionom naravno...

 

e3c6c2bce17abab4b5251fbfc9e5afb5.jpge0498f0f617a271e13265b5c48a4b2f1.jpg182b4e7993e63e7a282af1a9e5d10192.jpga925387bc5359c4f72ea7d0652df5507.jpg

bc6a194adb168423d3d7f58c7a3c1450.jpgc7911466adbe8fcdb4b09543db43c6d2.jpgcb6d1d42689d6bd46620877dc6c86d35.jpgc1a532f50fa328d16a864fe420d35f3f.jpg

89cc4d1e006bef18b02beb93553b1302.jpg07a30f6867d285cf10e3a7acc9271944.jpgc5a9b9ef3f3f34a85196aadf62326687.jpg57b4b2bafe1ee6880d46d75a30d806fb.jpg113cc9636bc83940ac99df5d97347f99.jpgab3b52f49a9f46deca611df7c3bba2e5.jpg1c943926ddc347a52a322e4a390ca4b8.jpg

16acff17f3094e1e8c0804a1acdacd75.jpgb4f11521ad46b1b9774e7d9e02ea440e.jpg06188baed38fea672f329f870962a0a0.jpg2b1a8d10628d11957a4788914685e391.jpg

b7d535ee7e5f04af001da653c7ccad88.jpg950f8e5fb765b47daf1ea5c788d3b255.jpgad785c6bd3adf7a9a81bcd312cfafcac.jpg6cc073988ec14d96ba8beec082105f92.jpg

27ac51f921231907087b4e197c2c4c2c.jpgcfd486eafd5396cbee6000a4efeaa84f.jpgb8544fde7114a729cb08155da1546595.jpg082a1817edcd2e8d257bc63752bf9561.jpga63aa239866db79c72e8a25ccc861bc8.jpg985e25a7d83f86734a4d1e28023067ac.jpg

8a03ad38a8917d3ca25bd94b62bece32.jpg796c66ca3726f33f0cab28e68779fe4d.jpgf7d78a61e179a7123f1dc9e67d8f9f7a.jpg788802d6d612d3c7678d300a526d812f.jpg6c2e2388990c8346b0a4f36d718d1d0d.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inace, grad je neverovatno cist, Cesi su poznati kao jedan od najkulturnijih naroda sveta...puno turista iz Azije dolaze da provedu medeni mesec u gradu, pa smo mi naleteli na par mladenaca u punoj ratnoj opremi kako se fotkaju od strane profi fotografa koje takodje vode sa sobom iz zemlje iz koje su dosli. Prilicno komican prizor kada ih Cesi iz tramvaja belo gledaju...

Za kraj ovog dela patrole, buducnost automobilizma, elektricni i3 na brzom punjacu i nesto iz mog detinjstva, likovi iz crtaca odnosno animirane lutke Pat i Mat kojih se i danas rado setim

 

11ca27d69d00fcca74917ea4efefde20.jpg5cc70e4b3fa741666cdc0154f9c08b97.jpg

 

Toliko o Pragu, a sutra sledi nastavak putovanja kroz Nemacku...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nakon Praga smo krenuli ka Drezdenu, Lajpcigu pa onda preko Magdeburga i Hanovera  do Hamburga:

95d178c55fdb5f99bc0d0b06b8a96e4a.jpg

Sent from my SM-A510F using Tapatalk
 

Zao mi je sto nismo imali vremena da se zaustavimo u svakom od ovih gradova ali bi se putovanje onda oteglo na mesec dana umesto 10, nesto mora da se ostavi i za neki drugi put a i ovako cemo obici dosta toga...

Put od Praga do granice, nekih 108 km je znacajno kvalitetniji i prolazi kroz lepe predele, ima dosta uspona i spustanja i nekoliko tunela...

ae689a84885be11a96f08cfc4b094ae0.jpg2c06f53268f05612bc76a71d3319d96c.jpg028ff7363daf0f3025f82a3d90f338f3.jpg2b0a5de6f3a5f94f96c765c33378b0b5.jpgbcff5e6a492f84f9766c161282f474b9.jpg84198a9460632559d0cb56069cdd01bb.jpgbdfbd91303b376a3d87feaaa2b3b5b9c.jpg41de9d3235ab84b35366e55e0758c416.jpgcc8407af8f60812b91bdedc57b84eecb.jpg

Sent from my SM-A510F using Tapatalk
 

Edited by lufti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Granica sa Nemackom ne postoji, odnosno samo jedna neugledna tabla obavestava da ste usli u drugu zemlju. U pocetku smo se vozili auto-putem sa dve trake a kasnije smo se ukljucili na auto-put sa tri trake bez ogranicenja brzine. Tempomat je bio podesen na 140 km/h sto zbog ekonomicnosti, a delom i zbog krstenice grandise, ipak se radi o motoru sa samo 65 KS i sve preko te brzine bi bilo mucenje motora a nismo nigde ni zurili. Od trenutka ulaska u Nemacku, znacajno se povecao kamionski saobracaj, posebno broj prikolica koje vuku nove automobile. Po tome se da lako zakljuciti koliki je standrad Nemacke u odnosu na nasu, a i ostale zemlje kroz koje smo putovali...
Sto se tice autobahn-a, s obzirom da mi je ovo prvi put da vozim na putu bez ogranicenja brzine, iskreno sam bio uplasen. Nemci voze kao da nista ne moze da krene naopako, imaju apsolutno poverenje u svoje automobile i putare a problem je sto i stariji automobili voze nenormalno brzo. Kao da guma ne moze da pukne, kao da srndac ne moze da izleti na put, ili da otpadne neki deo sa automobila ispred. Pritom sam video par situacija u kojima je za malo izbegnut sudar. Drugi problem je sto se zastoji stvaraju bukvalno iznenada, vozite 140 i odjednom je ispred kolona. Svi su disciplinovani ali nisu svi podjednako iskusni. Ljudi su prolazili pored mene sa preko 200 km/ h i nije mi bilo svejedno, s obzirom da sam imao prilike da uzivo gledam ozbiljne sudare sa smrtnim posledicama...Da postoje 4 trake, imalo bi smisla, ovako morate sve vreme da pazite da neki kamion u krajnjoj desnoj traci ne krene u preticanje i izgura vas u brzu traku gde voze uzasno brzo. Bukvalno se stvore iza vas za sekund ako malo duze preticete nekog. Mozda bi osecaj bio drugaciji da sam vozio veci auto, a i presao sam iz cuga skora pola Nemacke pa i je i to doprinelo ovakvom utisku.
Na dosta delova puta postoje i ogranicenja koja se uglavnom ne postuju, smanje brzinu ali ne na 120 npr. koliko iznosi ogranicenje vec tada voze 150/160...1aaf54c6b57eef7b1e92627638487613.jpgbbeef63f8ab799839a4135136def6f5a.jpg6ea359c6d2edfec9de4aad3126be8b41.jpg16b8d7ee41769e4b109fc0b22a6155b1.jpg7f7bc76d76a2aa274a9ad96d54f9fc9f.jpg7fcff62f4b4f99cc142c0a38342d6e0e.jpg165a8da040cfb42062b6208e6988b976.jpg6167f32faf58baae6870025938114769.jpg

Sent from my SM-A510F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inace, putevi su stvarno odlicni i odrzavani. Interesantno je da u krajnjoj desnoj traci ne postoje kolotrazi a ne vidi se ni da je tu asfalt presvlacen naknadno u odnosu na druge trake. Jedino objasnjenje do kog sam ja dosao je da je ispod asfalta debeo sloj betona koji ne dozvoljava pojavu ulegnuca od tezine kamiona, a stvarno voze branik na branik...

Interesantno je da sam u samoj Nemackoj video manje hyper-automobila nego u Pragu, po neki Porsche i to je to. Ocekivao sam vise luksuza na auto-putu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tek na autobahn-u se vidi sva superiornost nemacke automobilske tehnologije. Svi oni audiji i mercedesi koji na nasim ulicama izgledaju preglomazno i van svog okruzenja, na auto-putu dolaze do izrazaja pri tim ogromnim brzinama. Tu je kvalitet presudan, ne sme se desiti da bilo sta zakaze...a i 90% automobila koje sam ja sreo su bili prakticno novi, do 5 godina starosti...

Elem, posto cemo nekoliko dana biti smesteni u Rensburgu (Rendsburg) koji je nekih 100-ak km severnije od Hamburga, prilikom dolasaka smo samo prosli kroz Hamburg, koji cemo sutra posetiti, malo smara vreme ali sta je, tu je...

Prilikom prolaska kroz grad sam vozio tunelom ispod Elbe koji je dug 3km, a s obzirom na prilicnu guzvu, meni je delovalo kao da je znatno duzi. U samom gradu se radi autoput i to su stvarno obimni radovi, za nase uslove neshvatljivi, radi se po 4 trake istovremeno potpuno novog auto-puta, pretpostavljam da su zbog toga i vece guzve na obilaznici ali sve to deluje impozantno. Radi se u tri smene, mi smo kroz Hamburg prolazili oko 7 uvece i sve masine su bile u pokretu, svi radnici sa slemovima i u fluorescentnim uniformama, i svako radi svoj posao, vidi se uigranost...

Sto se Rensburga tice, u njemu se nalazi najduzi zeleznicki most u Nemackoj koji prelazi preko kanala koji spaja Nordsee i Ostsee, koji je prokopan pre nekih 100-ak godina i kojim prolaze prekookeanski brodovi po potrebi. Interesantno je da u mestu postoji trajekt za lokalno stanovnistvo koji je besplatan jer su im prilikom kopanja kanala oduzeli zemlju i razdvojili okolna mesta. Vec nekoliko puta sam koristio taj trajekt na koji staje 8 automobila i kome treba 2,5 minuta da preveze sa jedne na drugu obalu. Most je specifican i po tome sto prave veliki krug oko mesta pa sam imao dosta problema prilikom orijentacije, gde god da krenes most je ispred tebe, pa dok nisam konsultovao google, malo je bilo lutanja, a i sve kuce su zbog vremena (kisa pada koso, posto vetar neprestano duva) izgradjene od cigle  i izgledaju maltene isto. A mrzelo me je da stalno vozim po navigaciji...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo i par slika samog grada. Ljudi su jako ljubazni i svi odlicno govore engleski. Naselje je podeljeno u rezidencijalne kvartove koji izgledaju stvarno lepo, sve kuce imaju odrzavane baste i ceo kraj je prepun ptica koje stalno pevaju sto me je bas iznenadilo, s obzirom da se grad nalazi severnije od Amsterdama i Londona, nekih stotinak km od granice sa Danskom. Ovde se zivi mirno, puno je jezera i reka u okolini, ima puno biciklistickih i pesackih staza a razvijen je i seoski turizam. 318d35120ececdbbcab859111901ac81.jpg7e6c52221f00f3e8d62142bcd84e69f9.jpg94a0a64a32ce956e77cb5dbd1e1739f0.jpga6e720ffd9159d34bd87b22ac0798d45.jpg46acbeb7e9164af56faab404d24d107e.jpgb77852c99493870914424af4730b6324.jpgc42aa975cba63b55f97376945a2e0739.jpg07d5091837c0f46a811ab5e806951f93.jpg997f8d5faa01ad094746499dd35233d5.jpg

Sent from my SM-A510F using Tapatalk
 

19831552439b9c833770a6b436723e8c.jpg3b2e127742c763297374678bc7a14ae2.jpgadb17648b1ee927840df048ea297db22.jpg999657fc548440285aec5e327e0605b1.jpgd89e10fbbf6030731e73f8eaa5045292.jpgf48016ab69eec5d7e21fd99cb8c6f371.jpg2babf687520d89dd98ab6f3036df7d07.jpg9ab6c5cda26827cd6af42ac31fc5455b.jpg5b9e633b611507b74b5f9014ddcab8ae.jpg

Sent from my SM-A510F using Tapatalk
 

6eaff1b2e06c7aebbd83dd1ddcbf5b39.jpg5b2be0a30422b0b2f9587e81b97a31ed.jpg4ac010de2f31cde1d0f71b974369b75a.jpg

Sent from my SM-A510F using Tapatalk
 

Danas smo otisli do Neumünster-a, nekih 40 km juzno, u kome se nalazi veliki outlet, poput onog u Parndorf-u. Danas je sipila kisa citav dan pa smo iskoristili priliku da se malo promuvamo. Evo i par fotki. Lepo je sredjen i nema velike guzve. Cene su za Nemce stvarno outlet, za nas ima da se nadje nesto jeftinije nego kod nas ali ima i mnogo stvari koje su nama nedostupne, poput porsche design radnje gde bih sve kupio ali slabo govorim francuski...:lol:
Poslednja fotka je iz picerije, dobijes aparat koji pisti kad je tvoja porudzbina gotova a ti lepo sednes dok cekas i pijuckas pice. Skroz opusteno. I ovako severno sam uspeo da naletim na zemljake, ima nas svuda...:D647d88e54f45fb3bae894949d3f40c9e.jpg8e9eaa6aedf1e8524ba630ec19ba9208.jpg3a0b8203a6a92c0b9a020f7d92e8f30b.jpg58db84a6f3c7ead22b2e029ff34c2dc9.jpgcc8ff1aafb038f0b6102adc94f5e61e5.jpg

 

Za danas toliko, sutra smo u Hamburgu pa nastavljamo patrolu...

Sent from my SM-A510F using Tapatalk

Edited by lufti

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sada malo fotki Hamburga...umoran sam da bih pisao detaljno utiske, to cu ovih dana ali evo bar malo šmeka Zapadne Evrope (mada bi bez problema moglo da se svrsta i u sekciju Skandinavija):60054333a857016c93b35ae0c4c7a4c3.jpgd31aa0d22fdcfc17cfaea4b7637c7b8b.jpg518e4f665d0e1aac570af8ff085e807a.jpg465235cfc7f9d91d4b6d85684e401cfe.jpgd034808e15a83078372052e190e23a70.jpg259d99dbbe6df63fc74d966b87350cc6.jpgf6587692b29327f162ad7d4539070d9a.jpg72b13ce47c1e7b1f6898d14294e3fb92.jpg04805f107aa8c48c305a9462b93fc733.jpg

Sent from my SM-A510F using Tapatalk
 

I384097a4748a88586e641a8d89e536d6.jpg943efe5aac0aeba5e92c830f6330884f.jpg20d9a55312f72c3ca588deb741de6693.jpg7bcb411db55c44a95e9c930f6fac2e98.jpgdef5701f74cb43e597ac0e2c03be7c62.jpg60fad763235e314683c71fdfd724224a.jpga490499276304b02644e3525e0d72c01.jpgb06e1f094191e902af51228b664e3330.jpg51c47a27c74708e3b9865c14d14cb119.jpga9158fa38574fcc2eff2076e230997ff.jpg838691b670ee31fde535f14f36ae9848.jpg354dedcd5bf695e1d61ce9e5e1f50aa6.jpg66fab26378211897676607ab810cce5b.jpg1931903f7e0b111e01e9c85092cc81d8.jpg7cf2105ce1e406840306aeda822a3e47.jpg

Sent from my SM-A510F using Tapatalk
 

8c3bed19cf2843fda0644d949d175962.jpg707b69fba45355c01fe63181cceb7f8c.jpg5b6e2b3ade19a7156dec7618f2cbd3b9.jpg6a6ba4c3652e028693d0617efb855a0a.jpg1cf09b9fb1836a3eb5e0b8f07516495e.jpg55a4dac6506d455f8ddb12572752578f.jpg2791350d4f180ca28d4617f51468a366.jpgc13901867453eb6ca8b189b69f0310b8.jpg4b4ae3a45004fa51a0259694b00de412.jpg

Sent from my SM-A510F using Tapatalk
 

Edited by lufti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao sto se vidi sa slika, dan kada smo posetili Hamburg je bio prilicno tmuran i sa povremenom kisom ali to nije umanjilo pozitivne impresije...

Grad je stvarno ogroman, zgrade su  visoke do 5 spratova i ulice se protezu do u nedogled...urbanisti su u svakom trenutku znali sta rade i to se vidi na svakoj raskrsnici i u svakom kvartu. Veliki problem predstavlja parkiranje s obzirom da je veci deo grada preziveo saveznicka bombardovanja tokom WWII (ne i sami centar grada koji se u potpunosti razlikuje od drugih Zapadnoevropskih gradova) i da ne postoje garaze u okviru samih zgrada, bar u delu grada kroz koji smo mi prosli.

Hamburg je jedan od najboljih gradova za zivot, barem po recima kumova koji su tu vec 6 godina...

Grad po meri coveka, u svakom smislu...

Sve funkcionise besprekorno i sve je na svom mestu, vase je samo da se uklopite u sistem i radite svoj posao, zivi se komotno cak i za nemacke standarde. Priroda je bitan deo grada, u samom centru se nalazi ogromno jezero, tu je i Elba, mnostvo malih i velikih parkova, a u kvartu gde zive kumovi svaka zgrada poseduje dvoriste sa unutrasnje strane gde se igraju veverice i pevaju kosovi, stvarno nesto sto treba doziveti. Prosto je neverovatno, kao da niste u gradu...

Mi smo se prosetali do centra, nekih 6 km i guzva u saobracaju se ne oseca (doduse, bila je nedelja, mada mi kazu da je i preko radne nedelje skroz podnosljivo, sem u spicu ali samo na pojedinim lokacijama), jos jedan kuriozitet je da ukoliko ne posedujete svoj auto, i dalje mozete da uzivate u carima voznje; naime, za nekih 30 centi /minutu mozete iznajmiti auto putem aplikacije car to go koja vas obavestava gde se nalazi slobodan automobil u vasoj blizini. Odvezete se gde vam odgovara i tu ostavite auto koji neko drugi preuzme. Sa odlicnim metroom, moze i tako da se funkcionise, barem po iskustvu kumova. Mozete da iznajmljujete razlicite velicine i vrste automobila sto je zanimljivo za automobiliste koji vole da probaju razlicite automobile. Jedini problem je sto morate da se registrujete, sto mozete uciniti jedino ako imate nemacku dozvolu (bar mi je tako receno)...a bas sam se naostrio da probam i3 koji je bio u ponudi...

Ovih dana cemo ici opet do Hamburga, pa cu se potruditi da vidim i saznam jos zanimljivosti...

Evo jos slika...264f7835e018e9b0c21e5e5d783c3fac.jpg77c4e326e1970c18b2dbf7bc389c6ac2.jpg42287c5f3deb726786d127014e863090.jpg60bfc003c67363ce4c3ff5643e9ff16e.jpg3d2ce969d2b3ad8cdb936a91842bf20e.jpg43cf1551006c26777230d93964c12777.jpgf9ca37813e449c780359106cbaa99cb1.jpg0449ba10d797719c82ac85fbb18dec18.jpg

Sent from my SM-A510F using Tapatalk

.fc97b105a87865e9995bfea5fe960916.jpg96c81de541dcefeadd7efeeed170bb84.jpg6354827fbddddfe6e553cafde2c92032.jpg97a151b3269d239db3834238a13419af.jpgb0c9c2ee4174331ac5750bf6170d4235.jpgf71cd5c4cfb9346978c08e6f6ca2551c.jpg1caf8f7bc7a5c927de1913227206c723.jpg4fef942fdffabd3f22ed0bd21d921c46.jpgd191af9a15068ce99dac2809f7a09689.jpg91c7f06c452513845ba9e3c188d317ab.jpg5f1ba3adfd22368d7cd0d5ad5748a672.jpg90a015e39294c213e11fc1ef451da56e.jpg635c2224ac7171141c9f533107c8153f.jpg8d889c06d2b50a80187edc65e837d8f5.jpg8369996915dfb7caf3459946d32cdce3.jpg0d3f6cc09291055cd73f582a82b98e7f.jpg7e98978571d877e5c12cf6c695c29046.jpg7da8ed90b1258934e3a279588369f3b8.jpgc44c520ae71bdcb3022c3764e62e0d46.jpg5ed210571d77a78d35d4858cbf75237e.jpgff4669027778b30d1186caa6abcbdf13.jpg7b227614130fb276e14150618d93b47e.jpg88b9b2c8cfe8ac037d7b5ce197acaa86.jpgb2eb41da32b4584f418b767c13eb8823.jpg29b25ebbdea3f7860bacf6d75efab759.jpg450e69fc089313770affc63fdd328ce8.jpg1238d23b721f92c915e9028204720e0b.jpg1dea26f07d06d0c9bff3ca0ce6b57246.jpgcc722fe75179f33258de45d2ac62e34c.jpg

Sent from my SM-A510F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...