Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Peugeot 504 / Peugeot e-Legend

Recommended Posts

50 godina: Peugeot 504 (1968. - 1983.)

 

178562-peugeot 504.jpg

 

U (višoj) srednjoj klasi je bio ono što je danas Passat, odlikovali su ga Pininfarinin dizajn, francuski komfor i nemačka solidnost, zapravo neuništivost...

Zamislite sliku tipičnog afričkog sela, negde u južnoj Sahari, gde ulični svirač na izanđaloj gitari mašta kako će postati novi Ali Farka Touré. Ili u vlažnim ravnicama oko velikih jezera, gde se neki dečačić nemirno prevrće u okapijevski laganom snu, plašeći se povratka gerile koja je poubijala njegovu porodicu. U ćošku svake takve slike, negde sa strane, parkiran je neki stari, poluraspadnuti ali ipak funkcionalni automobil. Land Rover? Toyota Land Cruiser? Možda, u ekstremnijim uslovima, ali u kladionici bismo naš ulog stavili na to da je reč o nekom Peugeotu. Možda o starom 404, il' mnogo verovatnije o modelu 504. 

 

Ovaj legendarni model publici je predstavljen 12.09.1968. godine, prvog dana salona u Parizu, ali prve ''tajne'' snimke novog modela objavljene su vodećim evropskim auto-magazinima pre tačno pola veka. Najveći je ''Francuski lav'' predstavljen kao klasična limuzina, a brzo su usledili prekrasni Coupe i Cabriolet, koje je, kao i bazni model, nacrtala majstorska ruka nekog od umetnika ''pod kapom'' dizajnerske kuće Pininfarina. Premda mehanički prilično konzervativan, sa zadnjim pogonom i bez pomodnih petih vrata, 504 je publiku i novinare oduševio u tolikoj meri da mu dodele prestižnu titulu ''Evropskog automobila 1969. godine''.  

 

54755_0.jpg

 

Privlačna limuzina (tadašnje) srednje klase duga je 449, široka 169 i visoka 146 cm, sa međuosovinskim razmakom od čak 274 cm, bila je pojam luksuza i komfora. Mnoge je prijatno iznenadio prednjim naslonima za glavu koji su se izvlačili iz osnovne siluete prednjih sedišta. Povoljno se mogao doplatiti otvor na krovu (jasno, sa ''kurblom''). Bio je skladna mašina, naslednik modela 404, koji se nastavio proizvoditi do 1975. paralelno sa 504-icom, koja je karijeru u Francuskoj završila 1983. godine nakon više od 3 miliona primeraka. U Keniji ste ga, recimo, 2004. mogli kupiti za samo 1.375 miliona kenijskih šilinga (malo preko dve hiljade evra), sa jednogodišnjom garancijom, besplatnim servisima do 35.000 km ili dve godine starosti, alarmom i radio kasetofonom. U Nigeriji se proizvodio od 1975. do 2006.  

 

Gotovo je jednaku takvu popularnost Peugeot 504 doživeo i u Argentini, gde je proizvodnja prekinuta 1999. godine. U Južnoj Africi se proizvodio od 1970. do 1985. godine, u Španiji od 1977. do 1980. godine, na Tajvanu od 1979. do 1984. godine, u Kini od 1989. do 1997. godine. I kod nas ste mogli kupiti pick-up verziju, koju je već spomenuta kenijska filijala Peugeota posebno reklamirala, naglašavajući izuzetno praktičan detalj: nosivost ovog vozila je, kažu, 1.300 kg. Uz poznatu Peugeotovu robusnost ne čudi popularnost u zemljama ne baš najkvalitetnijih puteva. U Kini je proizvodnja ovog pick-upa prekinuta tek 2008. godine. I danas su brojni, posebno u kineskim siromašnijim provincijama.

 

54755_1.jpg

 

Kokpit je za svoje vreme bio primer funkcionalnosti i komfora. Sedišta su bila od kvalitetne imitacije kože, a sa 504 krenuo je trend Peugeota sa ručicom mjenjača dole. Osnovni motor je bio 1.8 sa 80 KS, izveden od motora modela 404, koji je bio u tada uobičajenom francuskom konceptu ''podmotoriziranosti''. Performanse za to doba nisu bile posebno loše (156 km/h, 14.8 s do 100 km/h), ali ipak... Utisak je popravljala verzija sa mehaničkim ubrizgavanjem Kugelfischer sa 97 KS, koja se prepoznavala po oznaci na repu - ''Injection''. Mogla je dohvatiti, ali jedva, 170 km/h.

Na Starom kontinentu je ovaj model bio posebno popularan među taksistima, pogotovo u dizel verziji, koja je uvedena kao 1.9 sa 53 KS, a potom je povećana na 2.1 sa 66 KS. 

 

Francuski konstruktori su već krajem 1970. odgovorili novim motorom zapremine 1971 cm sa 94 KS i 105 KS (Injection). Taj model je podigao rejting najvećeg Peugeota (tek 1975. stigao je ne baš uspešni 604. Uspeh modela 504 pojačale su dodatne verzije. Već od starta u ponudi su bili prekrasan Cabriolet i još lepši Coupe, koji su se od starta nudili kao Injection sa 97 KS, a od 1971. sa 112 KS. Kraće vreme bili su u ponudi i sa slavnim Douvrin V6 motorom, zajedničkim delom Peugeota, Renaulta i Volva koji je sportske potencijale dokazao u automobilima kao što su Alpine i De Lorean. 

 

54755_2.jpg

 

Taksisti su preferirali pomalo nezgrapnu, ali funkcionalnu izvedbu ''Break'', međuosovinskog razmaka čak 290 cm, dužine 480 cm i visine 155 cm, u verzijama Familiale, Break i Commerciale, sa doplatnim trećim redom sedišta. Uprkos toj relativnoj nestašici snage, 504 se pokazao kao solidan ''rally'' automobil. Najveće je uspjehe ostvario, trebamo li uopšte naglašavati, na afričkom kontinentu - pobede: Safari Rally 1975. i 1978., Rallye du Maroc 1975. i 1976, Rallye Bandama Cote d'Ivoire 1978. - te se poslednje rally godine takmičio kao 504 Coupe.

 

Na našim putevima se i danas nađu poneki Coupe i Cabriolet, dok je limuzina retka i nema neku posebnu vrednost. Opaka sklonost rđanju, rak rana ondašnjih automobila već ih je uveliko oterala na otpad, a i danas ostaje glavni neprijatelj. Ako kupujete 504, pre svega obratite požnju na rđu: mehanika je robusna i jednostavna, delova unutrašnjosti ima, ali najpre krenite sa pregledom pragova...

 

image_90265.jpg

image_90266.jpgimage_90264.jpgimage_90263.jpg

 

preuzeto sa - autoportal.hr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeot e-Legend Concept: električni podsetnik na 504 Coupe

 

Peugeot e 11111111.jpg

 

Peugeotov u retro stilu dizajnirani konceptni coupe model e-Legend će publika uživo moći da vidi na predstojećem sajmu automobila u Parizu.

 

peugeot e 1111.jpg

 

Jedna od najstarijih automobilskih kompanija na predstojećem sajmu automobila u Parizu će publici predstaviti i izuzetno dizajnirani električni konceptni model e-Legend koji treba da podseti na legendarni Peugeotov model 504 Coupe sa kraja šezdesetih godina dvadesetog veka, čiji dizajn je potpisao Sergio Pininfarina.

 

184411-Peugeot e 11111.jpg Peugeot e 111111.jpg

 

Iza retro dizajnirane karoserije konceptnog modela e-Legend koji je postavljen na 19-inčnim točkovima se kriju najnapredniji sistemi za autonomno upravljanje i minimalistički dizajnirana putnička kabina u kojoj u ovom slučaju dominiraju displeji.

 

184409-peugeot e 111.jpg

 

Ukupno ih je 16 i u potpunosti su zamenili konvencionalne komande za upravljanje različitim funkcijama automobila čija maska između dvostrukih kućišta prednjih svetala ima samo dekorativnu funkciju, jer e-Legend nema motor sa unutrašnjim sagorevanjem.

 

184408-Peugeot e 11.jpg

 

Elektromotori nude 340 kW/462KS i 800 Nm najvećeg obrtnog momenta koji se distribuira na obe osovine, a baterije (100 kWh) pre potpunog pražnjenja obezbeđuju 600 kilometara autonomije. Nakon 25 minuta punjenja automobil (koji od 0 do 100 km/h stiže za manje od četiri sekunde i razvija 220 km/h) je spreman za novih 500 kilometara.

 

Peugeot e 111111111.jpg Peugeot e 11111111111.jpg

 

Dužina koncepta je 4650 mm, širina 1930 mm, visina 1370 mm, a međuosovinsko rastojanje iznosi 2690 mm. U Peugeotu kažu da nemaju nameru da ponude produkcijsku verziju koja bi bila ekvivalent konceptnom modelu. Šteta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeot e-Legend, spoj retro i futurističkog dizajna!

 

peugeot elegend 2018.jpg

 

Nakon što se Peugeot u igru vratio sa mnogobrojnim modelima a pre svega modelom 3008 koji je proglašen za najbolji automobil godine, ovog puta Francuski gigant rešio je da osmisli nešto novo. Nešto što do sada niko nije ni pomislio. Zamislite najnapredniji futuristički dizajn, sa čak 16 displeja unutar kokpita a opet sve to pomešano sa starom i proverenom dozom šarmantnosti jer kavaljeri nikada ne izlaze iz mode! Ne, to više nije san. To je Peugeot E-Legend! Model koji je prvenstveno predstavljen putem interneta u Septembru, a sada je već predstavljen na salonu automobila u Parizu!

 

184411-Peugeot e 11111.jpg

 

Kao što je stara škola već mogla da zaključi, ideju i sam koncept crpi iz predivnog Peugeota 504 Coupe koji je nastao davnih šezdesetih godina prošlog veka a i dan danas glasi za jedan jako poželjan automobil među kolekcionarima i istinskim zaljubljenicima u oldtimere. Mada, dimenzije ovog automobila više odgovaraju najnovijem modelu 508 sa tim što je E-Legend za nešto malo kraći i NIŽI dok su točkovi gotovo identični na ta dva modela, 19 cola! Ne možemo a da ne izostavimo led signalizaciju kako spreda tako i pozadi a koje sija u obliku kandži! Takođe, ovaj kupe je zapravo četvorosed koji poseduje prozore bez okvira baš kao i njegov stariji brat 504! Deo crnog trima pri samom dnu zadnjeg stuba nije samo element koji je tu radi vizuelnog izgleda i što sličnijeg izgleda na stare dane! On će vas on pozdraviti kada mu priđete i pokazati vam nivo napunjenosti baterija! Čekaj, baterija? O tome ćemo naravno malo kasnije ali da, ovo je još jedan automobil na elektro pogon!

 

peugeot el 11.jpg

 

Što se tiče samog enterijera ovog automobila tu se obratilo još više pažnje pa prosto nećete znati da li ste u avionu ili automobilu a to čak možete i kombinovati. Toliko komplikovano a zapravo toliko jednostavno! I ovde kao i na ostalim modelima zastupljen je I-Cockpit.

 

184409-peugeot e 111.jpg

 

Na prvi pogled u kokpitu ćete videti nastavljanje putovanja kroz prošlost sa minimalističkim stajlingom dok je on zapravo iznutra sve sem toga! Standardne kontrole zamenjene su 6'' ekranom osetljivim na dodir i okruglim dugmetom dok se sa leve strane nalazi panel na kom vam se pružaju mogućnosti odabira režima vožnje gde možete odabrati izmedju mekanog(Soft) za lagano kruziranje i oštrog (Sharp) koji će performanse pokazati u svom maksimumu! A takođe tu si i sistemi za sam izgled kabine odnosno Legend koji će digitalne ekrane prebaciti u boju enterijera i uklopiti ih sa svim ostalim detaljima unutar enterijera ili boost koji će ispred vas projektovati put na ekranu od verovali ili ne 49'' što je jako zbunjujuće. Ogromni simulator stvarnog sveta koji se odvija tog trenutka ispred vas!

 

peugeot el 111.jpg

 

Konačno dolazimo i do pogona! Baterije koje opslužuju automobil električnom energijom imaju kapacitet od 100kWh a nalaze se u samom podu automobila a elektromotor je smešten u zadnjem kraju i on pokreće zadnju osovinu! Uzimajući u obzir da se ovaj automobil i dalje vodi kao koncept a ne prototip Peugeot tvrdi da se njegova snaga kreće oko 456 konjskih snaga i 800Nm obrtnog momenta dok mu maksimalna brzina iznosi 220km/h. Ubrzanje od 0-100 iznosi svega 4 sekunde da napomenemo!

 

peugeot el 1.jpg

 

Moramo priznati da su ovo ozbiljne performanse ali koliko on može da pređe kilometara sa njima? Sa punim baterijama možete preći 600 kilometara a sa svega 25 minuta punjenja možete slobodno računati na 500 kilometara vožnje!

Šta je zapravo E-Legend? Matthias Houssan, menadžer koncepta dizajna izjavio je sledeće: ''I pored toga što je ovo za sada čvrsto koncept u suštini on je trkač ali... Koncept ima motor pozadi, pogon je na zadnjim točkovima a automobil je prošao već preveliki proces i trebalo bi da bude izvanredan.'' Da li će ovaj koncept zaživeti i doživeti proizvodnju? Na tu informaciju niko sa sigurnošću ne sme dati odgovor. Bilo da se radi o ovakvom automobilu ili automobilu koji će pretrpeti još mnogo izmene smatramo da je ovo jedan vrlo zanimljiv projekat i mi ćemo ga ispratiti u potpunosti. Insajderi tvrde da je realno vreme za automobile na elektro pogon tek za nekh 5 do 7 godina ali Peugeot za cilj ima masovno tržište a ne prerano usvajanje i uletanje sa nečim za šta tržište još nije spremno!

 

Mi iz ''high tech'' generacija smo navikli na pomoć asistenta kao što bi na Iphone bila Siri a u ovom konceptu se razmišljalo i o tome dok bi sami okidač bila reč ''OK Peugeot''! Ovo nije prvi peugeotov električni koncept a već uveliko na tržište plasira hibride. Nadamo se da će ovaj automobil ugledati svetlost dana za razliku od Peugeota 407 Silhouette koji je zapravo i ostao ono što mu samo ime i kaže, ''Silueta''! Očekujemo da će Peugeot E-Legend postati jedna prava i stvarna legenda i samim tim opravdati svoje ime!

 

Tekst: Nikola Marković

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeot odredio ''magični'' broj za proizvodnju e-Legenda

 

184411-Peugeot e 11111.jpg

 

Peugeotov koncept e-Legend je jedan od automobila koji je privukao posebnu pažnju na Auto-salonu u Parizu, ali francuski proizvođač nije izričito odbacio mogućnost masovne proizvodnje. Međutim, dalek je put do ulaska e-Legenda na proizvodne trake, posebno s obzirom na aktuelne trendove na tržištu gde su kupci pre svega okrenuti krosoverima i SUV modelima.

 

Peugeot e 111111111.jpg

 

Ipak, iz Peugeota su jasno stavili do znanja šta je potrebno da e-Legend uđe u serijsku proizvodnju, a to je 500.000 zainteresovanih kupaca. To je javno objavio direktor kompanije Žan-Filip Imperato. Vrlo brzo su zainteresovani pokrenuli peticiju, a u trenutku pisanja vesti potpisalo ju je oko 30.000 ljudi. Ako želite da pomognete dolasku serijske verzije e-Legend modela, možete da učestvujete u peticiji OVDE.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoexpress.jpg AutoExpress video: Peugeot e-Legend concept

 

Kad god proizvođači automobila žele da pokažu svetu šta sve umeju da naprave, odluče se da naprave koncept auto. Pokažu ga, ljudi se oduševljavaju neko vreme i uglavnom interesovanje brzo splasne i zaboravi se koncept.

Ali, Peugeot ima ''problem''. Pokazao je koncept u vidu moderne verzije na struju nekadašnjeg modela 504, svet se oduševio. Ali, nikako da splasne to oduševljenje. Čak je napravljena i peticija koju je potpisalo 60.000 ljudi koji žele da Peugeot napravi serijski auto po ugledu na koncept...ali Peugeot je decidirano rekao da se to neće dogoditi, odnosno da e-Legend ostaje samo legenda...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume: Peugeot 504

 

Kada je reč o udobnosti, prefinjenosti, kvalitetu izrade, lakoći vožnje - ovaj Peugeot je te 1973. postavio standarde koje su mnogi iz evropske autoindustrije dostigli tek deceniju kasnije:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...