Jump to content
FAS Goran
The Punisher

Porsche istorijat

Recommended Posts

Porsche 930 Turbo Slantnose za 340.000 evra

 

212592-porsche 930 02.jpg

 

Kroz istoriju su sa proizvodne linije nemačkog proizvođača izašle mnoge lepe i retke kreacije. Jedna od najcenjenijih kreacija je Porsche 911 930 Turbo sa Slantnose opremom. Nedavno je jedan primerak otišao u prodaju po ceni od 340.000 evra, a radi se od Turbo kabrioletu iz 1988. godine.

 

212591-porsche 930 01.jpg

 

Slantnose paket opreme je tada koštao 50.000 dolara, a uključuje prepoznatljive blatobrane, preklopiva prednja svetla i novo dugme za trubu. Manje od 1.000 primeraka je proizvedeno. Osim toga ovaj 911 dolazi sa Blaupunkt Reno radiom, sedištem podesivim u 8 tačaka za vozača i suvozača, alarmnim sistemom... Ovaj primerak 911-ce je veći deo života proveo u Kaliforniji gdje je prešao 5.554 kilometara. Osim toga odlikuje ga Porscheov sertifikat autentičnosti. Budući da se radi o 911-ici generacije 930 Turbo, automobil ima 3.3 šestocilindraš koji raspolaže sa 282KS i 377 Nm momenta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche 924 GTS prodat za 215.000 evra

 

213677-porsche 924 03.jpg

 

Porsche 924 Carrera GTS iz 1981. godinr je u Americi prodat za 261.000 dolara (oko 215.000 evra), a to je viša cena od one koju je potrebno platiti za novi Porsche 911 GT3 koji je dostupan od 161.000 dolara. Kompanija Porsche je proizvela samo 59 primeraka modela 924 GTS, a ovo je jedan od svega 15 primeraka legalnih za put koji su opremljeni Clubsport opcijama.

 

213678-porsche 924 02.jpg

 

GTS Clubsport je nastao kao homologacijski model za FIA Group 4 trke, a prvobitno je bio namenjen evropskom tržištu. Kupio ga je prvi vlasnik iz Porscheovog centra u Štutgartu, a aktuelni vlasnik ga je otkupio 2014. godine i održavao u savršenom stanju.

 

213679-porsche 924 01.jpg

 

Automobil pokreće 2.1 četvorocilindrični motor sa turbopunjačem koji razvija oko 280 KS i koji je uparen sa petostepenim manuelnim menjačem i diferencijalom sa ograničenim proklizavanjem. Za razliku od standardnog modela 924, ovaj primerak ima aluminijumske panele karoserije, integrisani zaštitni kavez, plastična bočna i zadnje staklo, 16-inčne Fuchs felne, Bilstein oslanjanje i kočnice u stilu modela 930 Turbo. Najočiglednije promene eksterijera su fiksna prednja svetla, ventilacijski otvor na poklopcu motora i širi bokovi. U unutrašnjosti su sedišta po uzoru na ona u modelu 935, sportski pojasevi, a uklonjeno je zadnje sedište, ozvučenje, šiber te klima uređaj kako bi se smanjila težina. Automobil je u savršenom stanju, prešao je manje od hiljadu kilometara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche slavi 90. rođendan

 

porsche 356.jpg

 

Čuveni nemački proizvođač sportskih automobila osnovan je 1931. godine. Kompaniju koja i danas nosi njegovo ime osnovao je Ferdinand Porše, zajedno sa Adolfom Rozenbergerom i Antonom Pijehom. Zanimljivo je da je Rozenberger, inače jevrejskog porekla, kasnije kada je Hitler došao na vlast bio prinuđen da napusti Nemačku, pa je na kraju emigrirao u Ameriku gde je i preminuo 60-tih godina 20. veka. Osnivač ''dinastije'', Ferdinand Porše, poznat je i kao tvorac Volkswgenove Bube koju je uoči rata konstruisao za naciste kao ''narodno vozilo''. Za taj automobil u Volfsburgu nije izgrađena samo fabrika, već i čitav grad i to na mestu gde je do tada bila livada.

 

vw ganz.jpg

 

Nakon rata, saveznici su uhapsili Ferdinanda kao jednog od glavnih ljudi Hitlerovog režima - ali, nikada nije bio osuđen, piše Deutsche Welle. Doduše, njegova uloga u tom mračnom periodu još uvek je mutna: on jeste bio član nacističke stranke i jeste bio svečano proglašen ''herojem nacističke industrije'' - ali, ne postoji ni jedna fotografija na kojoj je on u uniformi. Uvek je demonstrativno, u odelu sa kravatom stajao u crnom i zelenom moru uniformi SS-a i Vermahta.

 

ferdinand porsche.jpg

 

Deutsche Welle, međutim, navodi kako je morao da zna da je izgradnja ''njegove'' fabrike poverena SS-u i da su je gradili logoraši koji su potom vraćeni u koncentracioni logor na likvidaciju. Zato su saveznici isprva zaplenili fabriku Volkswagen, ali su je već 1949. predali državi, tačnije nemačkoj pokrajini Donja Saksonija pod uslovom da i sindikat tamo mora da ima značajan uticaj.

 

Porsche-356-1.jpg

 

Ferdinanda Poršea je nasledio njegov sin Feri, koji je posle rata podigao kompaniju iz mrtvih lansiranjem modela 356 koji je postigao veliki uspeh. Ipak, model koji je postao sinonim za brend Porsche predstavljen je 1963. godine. Reč je o jednom od nadugovečnijih i najprepoznatljivijih modela u istoriji automobilske industrije, Porscheu 911. Najviše zasluga za nastanak ovog čuvenog sportskog automobila pripada čoveku pod imenom Ferdinand Aleksander Porše.

 

fa porsche 1.jpg

 

F.A. Porše, inače unuk osnivača kompanije, preuzeo je rukovođenje dizajnerskim timom Porschea 1962. a već godinu dana kasnije završen je rad na modelu 911. Iako je automobil u početku imao oznaku 901, zbog činjenice da je Peugeot već polagao prava na sa trocifrene brojeve sa ''0'' u sredini, ime je ubrzo promenjeno u Porsche 911.

 

porsche 911 55g.jpg

 

Novi model imao je premijeru na frankfurtskom auto-salonu u septembru 1963. godine. Od tada, pa do današnjih dana, prodato je preko milion primeraka automobila sa magičnim brojem 911.

 

porsche cayenne 2021 03.jpg

 

Od svojih skromnih početaka, Porsche je izrastao u jednog od vodećih nemačkih automobilskih brendova koji iz godine u godinu beleži rast prodaje. Tome je naročito doprinela pojava SUV modela u ponudi ove marke, koji danas čine najveći deo prodatih vozila kompanije iz Štutgarta.

 

porsche-taycan 2020 01.jpg

 

Sledeći aktuelne trendove automobilske industrije, Porsche je pre par godina započeo elektrifikaciju proizvodne game lanisranjem svog prvenca na struju - modela Taycan.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche Sonderwunsch program

 

porsche sonderwunsch.jpg

 

Ferrari već godinama nudi svojim najvernijim kupcima priliku da dobiju svoj ultimativni automobil odnosno da ga naprave na šasiji savremenog modela. To je program nazvan Ferrari Special Projects, a tokom godina je rezultirao nekim izuzetnim modelima. Porsche je imao sličan program još 1970-ih pod nazivom Sonderwunsch (nem. ''posebnan zahtev''), mada je bio mnogo ekskluzivniji od Ferrarijevih specijalnih projekata. Sada Porsche želi da pozove još kupaca u svoj program Sonderwunsch. Poput Ferrarijevog programa, Sonderwunsch će omogućiti kupcu da blisko sarađuje sa Porscheovim dizajnerima kako bi dobio automobil koji može da bude napravljen kao unikat ili kao ograničena serija.

 

Za manje hrabre, Sonderwunsch će takođe omogućiti kupcu da prilagodi boje i materijale - kako na postojećim automobilima, tako i na novim automobilima koji tek treba da se naprave. Ovo će biti posebno korisno za vlasnike klasičnih Porschea koji možda žele da neke elemente ažuriraju u skladu sa modernim standardima. Primeri nekih opcija koje će biti dostupne uključuju posebne folije, boje, trkačke brojeve, otiske na podnim prostirkama, dodatke, pa i delove za poboljšanje performanse.

 

Porsche navodi da će neke od dostupnih opcija početi da se prikazuju na njegovom onlajn konfiguratoru. ''Cilj nam je da kupcima širom sveta pružimo još preciznije prilagođene proizvode zasnovane na potražnji u kontekstu klasičnih, postojećih i novih automobila'', kaže Alexander Fabig, šef odeljenja za individualizaciju i klasiku u Porscheu. ''Počevši od novih mogućnosti za individualizaciju i personalizaciju pojedinih komponenata, preko dodatne palete delova za performanse, pa sve do realizacije jedinstveno individualizovanih sportskih automobila, imamo pravu opciju za svakog kupca.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

ALD Porsche 911 SC

 

ald 911 05.jpg

 

Porsche i njujorška modna marka Aimé Leon Dore (ALD) ponovo su udružili snage kako bi redizajnirali automobil. Nakon restauracije modela Porsche 911 Carrera 4 (Type 964), predstavljenog na Nedelji mode u Njujorku 2020. godine, dve marke su sarađivale i na obnavljanju modela 911 Super Carrera iz 1978. Osnivač i kreativni direktor ALD-a Teddy Santis ispunjava san sa modelom Porsche 911 SC boje masline: 911 je baziran je na korenima i vrednostima njegove porodice.

 

ald 911 04.jpg

 

Cilj ovog projekta je bio prikazati Super Carreru sa potpuno drugačijom vrstom vizije od 964, ali na način koji bi bio jednako uticajan'', kaže Teddy Santis. ''Dizajn vozila i kreativni smer potiču iz mog detinjstva na grčkim ostrvima i jedinstvene lepote stvari koje postaju sve bolje sa godinama i nošenjem u tom okruženju.''

 

ald 911 03.jpg

 

Poput modela Porsche Carrera 4, 911 SC takođe impresionira čistom strašću prema marki i pažnjom prema detaljima. Za spoljašnju boju Santis je izabrao klasičnu Porscheovu boju masline.

 

ald 911 02.jpg

 

Dodatna svetla na poklopcu motora, Fuchsovi 16-inčni točkovi, krovni nosač takođe čine istorijski 911 savršenim svakodnevnim pratiocem. Te karakteristike znače da je 911 SC opremljen za vožnju putevima koji mogu da budu i nešto manje savršeni.

 

ald 911 01.jpg

 

Unutar automobila Santis je na jedinstven način kombinovao materijale i boje. Tako se recimo persijski tepisi koriste kao podne obloge. Modni dizajner ih je takođe integrisao u vrata. Originalna sedišta Recaro je mukotrpno obnovio sam snabdevač. Svi materijali - od kože do boucléa - obrađivani su ručno. Restaurirano vozilo je premijerno predstavljeno u Njujorku od 21. do 23. maja: kupci i obožavaoci obe marke su mogli da se dive modelu 911 SC u srcu Menhetna, u tamošnjoj vodećoj prodavnici te marke.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poslednji Porsche sa vazdušnim hlađenjem

 

porsche 911 vh 03.jpg

 

Dugi niz godina Porsche 911 je bio poznat po svojoj ikoničnoj silueti i vazdušno hlađenim motorima sa šest cilindara. Međutim, sa generacijom 996, automobil je prešao na vodeno hlađenje, što je mnoge puriste ostavilo nesrećnim. Konačna generacija pre ovog prekidača bila je 993, a sada je netaknuti primer na prodaju.

 

porsche 911 vh 02.jpg

 

1996. 911 Carrera 4S je na listi za prodaju na Elferspot-u sa 146.500 km na brojaču kilometara. Međutim, to nikada ne biste saznali gledajući ga, jer je ovaj automobil deo svog života proveo u nezi Porsche-ovog centra Zuffenhausen, a jedini vlasnik ga je nakon toga izuzetno dobro održavao. Isporučuje se sa kompletnom dokumentacijom i uključuje originalnu servisnu knjižicu, ključeve i kodne kartice.

 

porsche 911 vh 01.jpg

 

Snagu snabdeva 3.6 vazdušno hlađeni ''flat-six'', koji proizvodi 282KS i 339 Nm obrtnog momenta,a snagu na sva četiri točka šalje šestostepenim ručni menjač uz diferencijal ograničenog klizanja. Neke nadogradnje uključuju fabričko spuštanje i prednji spojler od Carrera RS.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju 1987. Porsche 930 Turbo Slantnose

 

215867-porsche 930 03.jpg

 

Ovaj Porsche 930 Turbo Slantnose iz 1987. godine kreće na prodaju krajem ovog meseca i mogao bi da postigne veoma visoku cifru. Naime, 1987. godine Porsche je u ponudi 911 imao paket ''Slantnose'' čime je za cenu od 50.000 dolara auto dobijao prerađen prednji deo. Veoma malo modela je dobilo navedeni paket, a oni koji su primećeni na tržištu polovnih automobila su ostvarivali nebeske cene.

 

215868-porsche 930 02.jpg

 

Ovaj konkretni primerak će se nuditi putem aukcijske platforme Mecum Auctionsa, a napravljen je putem Porscheovog programa ''Posebne želje''. Završen je u ''Guards'' crvenoj nijansi, sa BBS felnama u kombinaciji srebrne i zlatne. ''Slantnose'' paket daje mu transformativni efekat prednje maske, razlikujući ga od uobičajenog (ako se može tako nazvati), 930 Turba.

 

215869-porsche 930 01.jpg

 

Unutrašnjost je posebna kao i spoljašnjost - armaturna ploča, sedišta, obloge vrata, upravljač i centralna konzola presvučena kožom boje šampanjca, a čini se i da je u izuztenom stanju uprkos godinama i kilometraži od 74.029 na satu. Naime, automobil je u stvari u toliko dobrom stanju da je tokom godina osvojio brojne nagrade, uključujući drugo mesto na ''PCA Porsches By The Bay Concours d'Elegance'' 2018. godine. Pozadi je smešten 3.3 šestocilindrični boxer koji obično proizvodi malo više od 280KS i 377 Nm, ali ovaj primerak je iz fabrike izašao sa pogonom koji snagu podiže iznad 300KS.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju trkački Porsche 934/5

 

porsche 934 01.jpg

 

Jedan 1977. Porsche 934/5 model odlazi na aukciju sledećeg avgusta, dok se njegova prodaja može zaključiti, prema očekivanjima, negde između 1.2 i 1.4 miliona evra. Posebni primerak poseduje šasijski broj 930 770 0951 i predstavlja jedan od svega 10 proizvedenih 934/5 modela. Ova mašina je imala svoj trkački debi 1977. godine na 12 Hours of Sebring takmičenju i nalazila se u vlasništvu Brumos Racing. Vožen od strane Pitera Grega i Džima Bazbija, koji su se sa njom se kvalifikovali na pol poziciji, završivši trku na trećem mestu.

 

porsche 934 02.jpg

 

Nakon ove trke, Bazbi je kupio atuomobil i nastavio da se trka sa njim tokom iste sezone, završavajući na drugom mestu u trci na Laguna Seca stazi. 1978. godine, Bazbi je prodao svoj 934/5 kolegi trkaču, Monte Šeltonu, koji ga je modifikovao po 935 specifikacijama i nastavio da se takmiči sa njim sve do 1983. godine.

 

porsche 934 03.jpg

 

Od kada se penzionisao iz takmičarskog trkanja, ovaj klasični Porsche model promenio je nekoliko ruku i prelazio iz jedne u drugu kolekcionarsku garažu, dok je nedavno podvrgnut potpunoij restauraciji pod nadzorom stručnih lica kompanije, koji su pomogli da se vrati u prvobitno stanje i dobije svoje originalne specifikacije, kao i liveriju korišćenu tokom njegovog 1977 Sebring debija. Automobil je predstavljen samo jednom javno od kada je završio sa svojim trkačkim danima, što je bilo prilikom pojavljivanja na Amelia Island Concours d'Elegance događaju, kako otkriva lista kuće. Ovo će biti prvi put da je ova sportska mašina ponuđena na javnoj prodaji, tako da ne treba ni pominjati kako će ljubitelji kompanije Porsche biti više nego radi da plate ogromnu sumu kako bi dobili njegove ključeve.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche 968 L'ART car

 

218676-porsche 968 l'art.jpg porsche 968 02.jpg

 

Porsche 968 L'ART je nastao povodom 30-godišnjice modela 968, a realizovan je u saradnji sa markom L'Art de L'automobile. Ovaj je u Green Pearl boji...

 

porsch e968 01.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unikatni 1995. Porsche 911 Cup 3.8 RSR EVO na aukciji

 

porsche cup 3.jpg

 

Svaki Porsche 911 model kreiran sa Cup dodatkom u svom imenu predstavlja specijalno izdanje, dok ovaj posebni 1995. 911 Cup 3.8 RSR EVO ne predstavlja izuzetak. Prethodni vlasnik ovog modela, koji se sada nalazi na aukciji, trkao se sa njim na Porsche Club Amateur događajima pre nego što je čuo za predlog razvoja Evolution varijante za 1997. godinu. On je nakon toga pohitao u Porsche Motorsports odeljenje kako bi nadogradio svoju mašinu, koja je dobila novi M64/70 RSR Sprint motor sa Carillo klipnjačama i podignutim bregastim osovinama, duplim svećicama po cilindru i brojnim titanijumskim komponentama, što mu omogućuje razvijanje zadivljujućih 390 konja. Ovaj automobil je kasnije opremljen Teilert Engineering kapom i kliznom rozetnom, programabilnom Porsche EFI jedinicom, radi dodatnog podizanja moći na 410KS.

 

porsche cup 2.jpg

 

Sa druge strane, ovaj unikatni 911 Cup 3.8 RSR EVO poseduje velika kočiona klešta, diskove sa 911 Turbo modela, kanale za hlađenje kočnica od ugljeničnih vlakana, duple podesive branike, servo i dvostruke uljne hladnjake. On takođe poseduje i usavršeni G50 šestostepeni manualni menjač trkačkog kvačila, ultralagane zamajce i diferencijal ograničenog proklizavanja.

 

porsche cup 1.jpg

 

Collecting Cars kuća objavila je na aukciju automobil sa čistom knjigom štete i originalnom Grand Prix White papirologijom. Sa druge strane, nikakvi detalji o pređenoj kilometraži nisu predstavljeni, ali je putnička kabina u vidno dobrom stanju, iako je moguće primetiti mala oštećenja na materijalu vozačevog sedišta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche Panamera ima preteču u vidu modela 915

 

Porsche 915 02.jpg

 

Nemci su pravi ''vanzemaljci'' kada je u pitanju inženjering automobila. Ideje i inženjerska dostignuća su nešto čime može da se pohvali svaki proizvođač. Među njima je i Porsche, sa nemerljivim doprinosom razvoju auto-industrije. Krajem šezdesetih, došli su na ideju da čuveni Porsche 911 S preprave tako da komforno mogu da se voze četiri putnika. Jednostavno su produžili šasiju za 2.600 milimetara, što je dovelo do neobičnih proporcija poznatog automobila.

 

porsche 915 01.jpg

 

Bila je to preteča današnje Panamere, ali bez zadnjih vrata. Produženi 911 S imao je fabrički kod Typ 915, a konverzija je urađena u saradnji sa studijom Pininfarina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Povratak legendarnih Porsche boja

 

porsche boje 03.jpg

 

Svojom novom, Paint to SamplePaint to Sample Plus opcijom, Porsche Exclusive manufaktura proširuje svoju specijalnu ponudu boja karoserije za sve modele. Fokus je na dostupnosti klasičnih Porsche boja, koje su postale prepoznatljive tokom godina. Za posebno individualne zahteve, postoji i mogućnost kreiranja nijansi po posebnim specifikacijama. ''Neobične boje automobila su bile poznate kroz istoriju naše marke i predstavljaju važnu stavku različitosti'', kaže Aleksandar Fabig, direktor odeljenja za individualizaciju i klasiku. ''Sa ovom ponudom oživljavamo kultne klasične boje i proširujemo spektar standardnih i specijalnih boja u svim serijama modela za više od 160 nijansi.''

 

Tokom proteklih godina, potražnja za posebnim bojama karoserije kod svih Porsche modela je naglo porasla. Sa svojom novom ponudom, Porsche Exclusive manufaktura je značajno povećala kapacitet u ovoj oblasti. Novi mikser boja je pušten u rad u glavnoj fabrici u Zufenhauzenu, gde stručnjaci za boje mešaju nekoliko desetina sastojaka sa izuzetnom preciznošću kako bi postigli željenu nijansu. Svaka serija boje je podeljena na deo za farbanje karoserije i deo za farbanje dodatnih delova. Površine koje se farbaju na vozilu uglavnom se sastoje od aluminijuma, plastike i karbon/fiberglas kompozita. Ova različitost materijala podrazumeva posebne metode nanošenja kao i različite temperature sušenja pa samim tim i za nijansu drugačiji sastav boja u zavisnosti od komponente. Pločice za poređenje serija boje su ofarbane i služe kao referentni uzorci boje tokom završne kontrole vozila.

 

Paint to Sample: kultne boje slave povratak

Porsche ne samo da proširuje raspon ponude boja karoserije već ga i restrukturira: Custom Colour je preimenovan u Paint to Sample.

Ova kategorija uključuje unapred definisane boje koje su već bile odobrene od strane Porsche specijalista za boje karoserije. Primeri uključuju: Maritime plavu, Rubystar crvenu i Mint zelenu. Ovi izbori boja iz devedesetih uživaju kultni status među ljubiteljima marke Porsche. U prošlosti su ove boje bile u ponudi za model 911 (tip 964). Kao deo proširene Porsche strategije individualizacije, ove legendarne nijanse sada slave povratak. Zahvaljujući Paint to Sample konceptu, aktuelni Porsche modeli mogu biti dostupni u ovim privlačnim klasičnim bojama.

 

porsche boje 02.jpg

 

Asortiman je zaista raznolik i zavisi od serije modela kao i od lokacije proizvodnje. Za 911 i 718 serije modela postoji više od 100 dodatnih boja, koje su dostupne. Za Panameru, Macan i Cayenne postoji više od 50 različitih opcija, dok dodatnih 65 boja upotpunjuje asortiman za Taycan kupce. Paint to Sample se može poručiti kao sastavni deo novih konfiguracija vozila u svim Porsche centrima. Ovo produžava rok isporuke za okvirno tri meseca u odnosu na modele sa standardnim bojama. Cene unutar serije modela variraju u zavisnosti od verzije. Na primer, Paint to Sample za većinu 911 i 718 modela košta 8.806 EUR; za 718 GT i 911 Turbo, Turbo S i GT modele, košta 9.877 EUR. Ponuda bi trebalo da bude integrisana u Porsche konfigurator vozila početkom 2022. godine. Online opcije izbora i sortiranja, na primer po familiji boja kao i dodatne informacije o individualnim bojama će uslediti sukcesivno.

 

porsche boje 01.jpg

 

Paint to Sample Plus: opsežna provera izvodljivosti

Za posebno individualne zahteve boja, Porsche Exclusive manufaktura ide i korak dalje: sa Paint to Sample Plus konceptom završni sloj boje se može birati gotovo potpuno slobodno. Ova opcija je dostupna za linije modela 911, 718 i Taycan. Procedura je sledeća: klijent predaje uzorak željene boje u Porsche centru - sve je moguće zamisliti od boje lične tašne do boje laka za nokte. Ovaj uzorak se zatim šalje u Porsche AG. Tamo se vrši posebna provera izvodljivosti za svaki zahtev posebno, što može potrajati i nekoliko meseci u zavisnosti od kompleksnosti posla.

 

U sledećem koraku, Porsche stručnjaci kreiraju formulu boje. Ovi eksperti razvijaju nijansu na osnovu dostupnih komponenti boje. Zatim se u više postupaka razvija senčenje tako da nijansa odgovara uzorku i pod različitim izvorima svetla, kao što je dnevno ili veštačko svetlo. Nakon ovoga, testira se izvodljivost boje u uslovima proizvodnje na karoseriji vozila i dodatnim delovima. Takođe je neophodno definisati i debljinu sloja, što omogućava stabilan proces, odsustvo grešaka i mogućnost ponovnog farbanja. Pre nego što konkretno vozilo za klijenta uđe u proces farbanja, boja se nanosi na test karoseriju. Ukoliko se pokaže da se željena nijansa ne može realizovati u skladu sa uobičajenim standardima kvaliteta, Porsche će snositi troškove testiranja izvodljivosti. Primeri cena za Paint to Sample Plus: 17.612 EUR za većinu 911 i 718 modela i 19.754 EUR za 718 GT i 911 Turbo, Turbo S i GT modele.

 

Porsche Exclusive manufaktura

Sportski automobil, neponovljiv kao i vaš otisak prsta, nepogrešiv kao i vaš lični stil života: u interakciji zanatske veštine i posvećenosti detaljima, Porsche Exclusive manufaktura kreira izuzetno personalizovana vozila za svoje klijente. Visoko kvalifikovano osoblje sa decenijama iskustva posvećuje punu pažnju svakom detalju i unapređuje ga ručnom izradom. Ovi eksperti imaju na raspolaganju širok spektar vizuelnih i tehničkih opcija za posebnu primenu na spoljašnjosti i enterijeru vozila. Ispunjavaju se najviši standardi u pogledu materijala i završne obrade.

 

Pored pojedinačnih personalizovanih automobila za klijente, Porsche Exclusive manufaktura takođe proizvodi i male limitirane serije kao i posebne edicije. Ovde se materijali vrhunskog kvaliteta kombinuju sa savremenim proizvodnim tehnologijama kako bi se stvorio opšti harmoničan koncept. Porsche centri pružaju savete o asortimanu i mogućnostima koje nudi Porsche Exclusive manufaktura tokom prvog kontakta zajedno sa online konfiguratorom vozila. Postoji okvirno 100 Exclusive Manufaktur partnera širom sveta, koji su dostupni klijentima sa ciljem da pomognu u ispunjavanju posebno individualnih želja. U pitanju su posebno opremljeni i obučeni Porsche centri koji, u punoj meri mogu da daju savete o Exclusive Manufaktur asortimanu proizvoda. Pored ovoga , savetovanje za sve modele je dostupno i u srcu brenda u Štutgatu-Zufenhauzen, u saradnji sa odgovarajućim Porsche centrom i na osnovu broja porudžbine. Glavni proizvodni pogon je specijalizovan za personalizovane boje karoserije: Pogon 1 poseduje najveću kolekciju Porsche uzoraka boja i uzoraka vozila ofarbanih u boje po uzorku.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche oprema za prvog Cayenna

 

220735-porsche cayenne 2002 03.jpg

 

Porsche je svoj prvi SUV predstavio 2002. godine. I dok su se tradicionalisti ljutili zbog poteza odgovornih u Zuffenhausenu, verovatno nisu znali da je upravo Cayenne bio model koji je spasio slavnu nemačku automobilsku kompaniju i ostvarenim profitom joj omogućio da i dalje pravi svoje čuvene sportske modele među kojima se najviše ističe 911. Dvadeset godina posle, u odeljenju Porsche Classic pripremaju zanimljiv asortiman opreme koja će uskoro biti dostupna vlasnicima Cayenna prve generacije. Posao objašnjavaju činjenicom da je Cayenne prve generacije za deset godina kupilo oko 275.000 kupaca širom sveta, a veliki broj primeraka i dalje se vozi.

 

220736-porsche cayenne 2002 02.jpg

 

Na zvaničnim fotografijama može se videti da će Porsche Classic za prvi Cayenne uskoro ponuditi nekoliko aplikacija za ukrašavanje/personifikaciju karoserije, a tu su i drugačije felne na kojima su veće terenske gume, zavesice za blato, dodatna svetla, krovni nosači za šator ili dodatni prtljag, kanisteri za gorivo, kuka za vuču, podloge za pomoć prilikom izvlačenja iz blata/snega, ojačana zaštita motora i oslanjanja...

 

220737-porsche cayenne 2002 01.jpg

 

Dodatna oprema biće u Porsche Classic katalogu kada se završi njeno testiranje, a u Porscheu su uvereni da će se mnogim vlasnicima svideti ideja da poseduju nešto drugačiji i ''avanturistički raspoloženi'' Cayenne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju 1965. Porsche 912 Prototype

 

221530-porsche 912 032.jpg

 

Na Mecum Kissimmee aukciji je na prodaju ponuđen i retki Porsche 356B/912 Prototype iz 1965. godine.

 

porsche 912 02.jpg

 

Porsche je proizveo samo šest prototipa modela 912 sa četvorocilindričnim motorom, a preživela su samo dva. Jedan od ta dva je sada ponuđen na aukciji, pri čemu se očekuje da će biti prodat za 350.000 do  440.000 evra.

 

221529-porsche 912 01.jpg

 

U vesti se navodi i da je Porsche ovaj primerak 1965. poslao u SAD i da je tamo korišćen kao razvojno i test vozilo. A za koju tačno sumu će promeniti vlasnika, saznaćemo uskoro...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche Classic restaurirao 911 Targu iz 1972. godine

 

221836-porsche targa 03.jpg

 

Željom osnivača Ferdinanda Alexandera Porschea da proširi principe dizajna originalnog modela 911 na druga polja ljudske aktivnosti, godine 1972. je nastao dizajnerski studio i brend Porsche Design. To znači da ove godine slavi svoju 50. godišnjicu. Pažnju zato sada privlači restaurirani primerak klasičnog modela 911 Targa. Taj model je proizveden u godini nastanka Porsche Designa, a restauracija je trajala pune dve godine.

 

221837-porsche targa 02.jpg

 

Inače, reč je o modelu 911 T 2.4 Targa koji je bio u lošem stanju pre restauracije te su mu nedostajali neki delovi, ali to nije bio problem za Porscheove eksperte koji su unapredili motor i šasiju na specifikacije modela 911 S 2.4 Targa. Sada motor razvija 190 KS, a dobio je i mehanički sistem ubrizgavanja goriva.

 

221838-porsche targa 01.jpg

 

Oldtajmer je dobio platinasto satensku završnu obradu roll-bara, mat crne natpise i značke koje ukazuju da se radi o specijalnom primerku. Unutrašnjost je bila zahtevnija, ali je lepo ukomponovana kroz nov Sonderwunsch program.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche V8 klasik

 

222523-porsche 928 01.jpg

 

Pomalo zaboravljeni Porscheov model slavi 45. rođendan, a s njim i jedan od zanimljivijih V8 motora.

Punih 45 godina je prošlo otkako je Porsche premijerno prikazao model 928. Bilo je to 1977. godine u Ženevi, kad je svet svedočio rađanju prvog luksuznog GT-a pod kapom Porschea. Komforan i poseban u isto vreme, sa napred postavljenim 4.5 V8 motorom, doneo je značajan odmak od 911. Manje je poznato da je tada Ferdinand Piëch zagovarao V10 motor na bazi dva Audijeva petocilindraša. Pune dve decenije se 928 uspešno proizvodio, sve dok 1995. godine nije penzionisan sa velikim 5.4 V8 derivatom od 350KS.

Sledeći Porsche sa V8 motorom nije bio sportista, već Cayenne, koji je doneo pravu revoluciju na tržište, ali i u poslovanje ove slavne firme. Kasnije su još stigli Panamera, ali i 918 Spyder kao deo svetog trojstva hipersportista. V8 motor će ostati još neko vreme u ponudi Porschea, dok su šanse za naslednika 928-ice minimalne.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche 911 Turbo u žutoj boji izgleda sjajno

 

222970-porsche turbo 03.jpg

 

Porsche 911 Turbo iz 1996. godine (993) modifikovan tako da izgleda poput modela GT2 generacije 993 našao se na tržištu automobila.

Iako nije reč o ''pravom'' 911 GT, manje iskusnom oku se može učiniti drugačije zahvaljujući branicima u GT2 stilu i blatobranima koje je postavio Virutoso Performance 2017. godine. Nemački sportski automobil je dobio veliki zadnji spojler sa integrisanim otvorima za vazduh i prilagodljivim gornjim elementom, a u potpunosti je lakiran u svetlo žutu boju kako bi se odala počast Team Penske RS Spyder trkačkim automobilima.

 

222971-porsche turbo 02.jpg

 

Automobil je dobio različita poboljšanja, a među njima su 18-inčne Speedline felne sa Michelin Pilot Sport N4 gumama dimenzija 235/40 napred i 295/30 pozadi. Prethodni vlasnik je ugradio prilagodljive Bilstein amortizere i crvena kočiona klešta.

 

222972-porsche turbo 01.jpg

 

Pogled u unutrašnjost otkriva sedišta presvučena crnom kožom, a isti materijal je prisutan na panelima vrata, amrmaturnoj ploči i centralnoj konzoli. Prednja sedišta se elektronski podešavaju, a na raspolaganju su Alpine CD stereo sistem, automatski klima uređaj i tempomat. Detalj u unutrašnjosti koji privlači posebnu pažnju svakako je MOMO upravljač presvučen Alkantarom.

Porsche 911 Turbo pokreće 3.6 motor sa poboljšanim interkulerom i aftermarket upravljačkim softverom. Snaga se prenosi na točkove preko 6-stepenog manuelnog menjača i zadnjeg diferencijala sa ograničenim proklizavanjem. Prethodni vlasnik je potrošio više od 125.000 dolara (skoro 115.000 evra) kako bi automobil bio u sadašnjem stanju, a sat pokazuje 67.500 pređenih kilometara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju 1993. Porsche 968 sa manje od 28.000 km

 

223214-porsche 968 03.jpg

 

Porsche 968 je nasledio 944, a dramatično se razlikuje u odnosu na 911 jer mu je motor smešten napred i dizajn inspirisan modelima 944 i 928 s V8 motorom koji se proizvodio između 1977. i 1995. godine. Automobil koji je prikazan na fotografijama je Porsche 968 iz 1993. godine, pažljivo je održavan, a prešao je svega 27.706 km. Trenutno se nalazi u fabričkom stanju, do sada je imao tri vlasnika i nedavno je servisiran, a račun je iznosio 5.900 evra. Zamenjeni su pumpa za vodu, termostat i creva, a nedavno i ulje, kočiono ulje i ulje kvačila. Prošle godine je unapređeno oslanjanje, a između ostalog tu su prilagodljive prednje opruge i Koni amortizeri.

 

223215-porsche 968 02.jpg

 

Na automobilu su Carrera Cup II felne, a poseduje i BBE izduvni sistem.

 

223216-porsche 968 01.jpg

 

Karoserija je ofarbana u Midnight metalik plavu boju, dok kontrast prave kožom presvučena sedišta, centralni greben, centralna konzola, paneli na vratima i donja polovina armaturne ploče. Automobil se nalazi u Pensilvaniji i prodaje se po ceni od 69.500 dolara (63.130 evra).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche 911 Classic Club Coupe restomod

 

223359-porsche 911 04.jpg

 

Porsche prikazuje unikatni 911 Classic Club Coupe restomod, pripremljen za najveći američki Porsche klub.

Baza je 996 generacija 911 Carrere pronađena u Virdžiniji (SAD), a koja je poslata u Štutgart na restauraciju. Tokom dvogodišnje restauracije automobil je doživeo i brojne izmene, uključujući doterivanje krova (što je omogućilo da i viši vozači mogu da koriste kacigu u vozilu), kao i ručno napravljeni zadnji spojler ''pačiji rep'' (u čast modela 911 Carrera RS 2.7).

 

223360-porsche 911 03.jpg

 

Tu su i 18-inčni Fuchs alu točkovi u crnoj boji i sa detaljima u Club Blue boji (zaštitna boja za Porsche Club America).

 

223361-porsche 911 02.jpg

 

Standardni motor je zamenjen 3.6 šestocilindrašem iz 996 generacije 911 GT3 (ima 376KS), a i manuelni menjač i kočnice su takođe pozajmljeni iz 911 GT3.

 

porsche 911 01.jpg

 

911 Classic Club Coupe je dobio Sport Grey metalik boju (inspirisanu bojom sa 2010 911 Sport Classica), uz Light Sport Grey trkačke ttake na vozilu i neke detalje u Club Blue boji.

Unutrašnjost je u crnoj koži, uz sedišta sa Pepita šemom, kao i Club Blue detalje na volanu i naslonima za glavu. Deo opreme čini i Porsche Classic Communication Management Plus infotainment sistem, sa Apple CarPlay i Android Auto konekcijom. Ovo je inače drugi automobil napravljen kao deo Porsche Classic Sonderwunsch programa, nakon prošlogodišnjeg 911 GT3 inspirisanog modelom 956.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pedeset godina Porschea 911 Carrera RS 2.7

 

225200-porsche rs 04.jpg

 

,''Pačiji rep'', ''RS'' ili ''2.7''. Danas je Porsche 911 Carrera RS 2.7 poznat po mnogim nadimcima. Ali njegov značaj ostaje jedinstven: To je bio najbrži automobil nemačke proizvodnje svog vremena i prvi serijski proizveden model sa prednjim i zadnjim spojlerima - ovo poslednje mu je i donelo nadimak ''pačiji rep''. Tako je 1972. godine Porsche lansirao trend zadnjih spojlera na serijski proizvedenim vozilima. Pre oko 50 godina, Porsche je započeo razvoj 911 Carrera RS 2.7. ''Namera je bila da 911 Carrera RS 2.7 bude homologacijski specijal. To je trebalo da bude veoma lak i brz sportski auto'', seća se Peter Falk koji je tada bio rukovodilac za testiranje serijski proizvedenih vozila u kompaniji Porsche.

 

225201-porsche rs 03.jpg

 

Iako se varijanta ovog modela bazirala na 911, na kraju je postala novo osnovno vozilo za trke i reli koje su karakterisale mnoge tehničke inovacije. Najmoćniji model prve generacije 911 bio je prvi 911 nazvan Carrera - ponos proizvodnog asortimana kompanije Porsche. Intezivno se radilo na svemu - težini, aerodinamici, motoru i šasiji. Oko 15 inženjera radilo je na razvoju ovog automobila od maja 1972. godine pa nadalje, a njima se pridružilo i osoblje iz proizvodnje.

 

Iznenađujući uspeh

Porsche je prvobitno planirao da napravi 500 primeraka da bi izvršio homologaciju 911 Carrera RS 2.7 za specijalne GT automobile iz Grupe 4. Ovaj automobil se dokazao na drumovima i postao automobil za klijente koji su takođe želeli da učestvuju i u trkama. Dana 5. oktobra 1972. godine, novi model je predstavljen na Sajmu automobila u Parizu koji je održan u Porte de Versailles. Do kraja novembra, svih 500 vozila je bilo prodato. Porsche je bio iznenađen uspehom ovog automobila, a do jula 1973. godine brojke koje su pokazivale njegovu prodaju su se utrostručile. Napravljeno je ukupno 1.580 primeraka i jednom kada je napravljeno 1.000. vozilo, izvršena je homologacija Porsche 911 Carrera RS 2.7 za Grupu 3 i Grupu 4. Opcioni M471 paket opreme je doveo do toga da Porsche napravi 200 ,''Sport'' verzija ovog automobila koji su bili male težine. Potom je konstruisano dodatnih 55 primeraka trkačke verzije, 17 osnovnih vozila i 1.308 Touring verzija (M472).

 

porsche rs 02.jpg

 

Unutrašnjost 911 Carrera RS 2.7 ''Light'' (M471) bila je svedena na osnovno, u skladu sa zahtevima klijenata i datumom proizvodnje. Između ostalog, zadnja sedišta, patosnice, sat, kuka za odelo i nasloni za ruke su izostavljeni. Na zahtev klijenta, dve školjke sedišta male težine su zamenile teža sportska sedišta. Čak je i logo Porsche-a na haubi prvobitno bio zalepljen. U poređenju sa ,''Touring'' paketom opreme (M472), ,''Sport'' je bio 115 kilograma lakši, sa masom praznog vozila od 960 kg. Njegova cena iznosila je 34.000 nemačkih maraka. Sport paket (M471) je koštao 700 nemačkih maraka, dok je ''Touring'' paket (M472) bio 2.500 nemačkih maraka. Tako je izabrani paket opreme definisao odgovarajuću verziju 911 Carrera RS 2.7.

 

225202-porsche rs 01.jpg

 

2.7 bokser motor sa 6 cilindara i direktnim ubrzigavanjem goriva proizvodio je moćnih 210 PS na 6.300 obrtaja i razvijao 255 Nm na 5.100 obrtaja. To je omogućilo Sport verziji da postigne ubrzanje od 0 do 100 km/h za 5.8 sekundi, čime je 911 Carrera RS 2.7 bio prvi proizvedeni automobil koji je prešao oznaku ''šest sekundi'' koju je definisao prestižni nemački časopis ''auto, motor und sport''. Najveća brzina je prelazila oznaku od 245 km/h. (Touring 6.3 sekundi, 240 km/h). RS 2.7 je postao idealna sinteza mase, performansi, aerodinamike i lakoće upravljanja.

 

Prvi sa zadnjim spojlerom

Kod šasije sve se vrtelo oko smanjenja ukupne mase. Tanak lim, tanki prozori, plastični delovi i eliminacija izolacije pomogli su u smanjenju ukupne mase trkačkih automobila na manje od 900 kg što je bilo potrebno za homologaciju novog modela. Istovremeno je poboljšana aeordinamika. Cilj je bio da se dizanje na prednjim i zadnjim osovinama svede na minimum pri velikim brzinama da bi se postiglo neutralnije upravljanje. Po prvi put, inženjeri Hermann Burst i Tilman Brodbeck, zajedno sa stilistom Rolfom Wienerom su razvili zadnji spojler, testirajući ga u aerodinamičnom tunelu i na test stazi. Cilj je bio da se zadrži formalno zatvoreni stil karoserije 911, da bi se kompenzovala mana na dole nagnutog zadnjeg dela, uz pomoć pogodnih i stilski odgovarajućih mera, i da bi se poboljšala aerodinamika 911. Podizanje novog pačijeg repa poguralo je 911 Carrera RS 2.7 bliže putu kada se automobil kretao u brzini i snabdelo je motor dodatnim rashlađujućim vazduhom. Ovaj efekat je postignut bez ikakvog povećanja otpora vozila; u stvari, njegova maksimalna brzina je povećana za 4,5 km/h. ''Tokom testova, utvrdili smo da smo sa višim spojlerom mogli povećati maksimalnu brzinu zbog smanjenja otpora vozila. Zato smo nastavili da podižemo zadnji spojler na gore, po nekoliko milimetara, sa limom na ivici pucanja, sve dok nismo pronašli tačku preokreta u kojoj se otpor vozila ponovo povećao'', objašnjava Falk. Dana 5. avgusta 1972. godine, trojica zaposlenih kompanije Porsche zavela su dokument o otkrivanju patenta br. 2238704 u nemačkoj Kancelariji za patente.

 

Različite veličine guma za veću trakciju

Inženjeri su takođe krenuli da rade na šasiji. Porsche je do ove faze imao iskustva u trkama sa širim zadnjim točkovima, tako da su razvojni inženjeri isprobali to i na 911 Carrera RS 2.7. ''Želeli smo da poboljšamo trakciju i rukovanje uz pomoć širih guma na zadnjoj osovini jer se najveća masa nalazi upravo na zadnjoj osovini'', priseća se Falk. Po prvi put u kompaniji Porsche, serijski proizvedeni automobil je imao gume različitih veličina na prednjoj i zadnjoj osovini. Fuchs je izradio 6 J×15 točkove sa 185/70 VR-15 gumama napred, 7 J×15 sa 215/60 VR-15 gumama pozadi. Da bi ih uklopio, Porsche je proširio karoseriju za 42 mm na zadnjem delu, u blizini luka točka. ''Kada se ovo dobro pokazalo u razvoju, proizvodnji i prodaji, svi naknadni modeli su bili opremljeni ovom kombinacijom'', kaže Falk.

 

Prvi uspesi u trkama

Nakon promene u propisima za sportske prototipove, koja je sprečila dalji razvoj zbog novog ograničenja u pogledu 3.0 motora, Porsche je okončao veoma uspešnu eru. Posle trkačkog debija 911 Carrera RSR (trkački-sportski-trkački) sa značajno proširenom karoserijom na Tour de Corse u novembru 1972. godine, Porsche je odlučio da 1973. godine započne novo poglavlje uspešne priče koju je ispisao 911. Početkom februara te godine, RSR kojim su upravljali Peter Gregg i Hurley Haywood prešao je liniju cilja na 24 sata Dejtone (24 Hours of Daytona) sa vođstvom od 22 kruga. To je predstavljao brilijantan početak nove sezone. Herbert Müller i Gijs van Lennep su pobedili na Targa Florio u maju 1973. ''Ova pobeda je bila značajna za nas jer je pokazala da je RSR sa većim zadnjim blatobranom bio veoma brz na trkačkim stazama i u etapama relija'', priseća se Falk. U svojoj prvoj sezoni, 911 Carrera RSR je osvojio tri međunarodna i sedam nacionalnih šampionata - udarajući temelje uspehu 911 u decenijama koje će doći. Na Međunarodnoj trci šampiona (International Race of Champions, IROC) održanoj u oktobru 1973. godine, Roger Penske iz SAD je izašao sa 12 identičnih 911 Carrera RSR 3.0 automobila u kojima su se jedni protiv drugih takmičili vozači iz različitih trkačkih klasa.

 

Međutim, sa 911 Carrera RS 2.7, Porsche ne samo da je razvio sportski auto za trkačku stazu, veći i automobil koga su klijenti mogli da koriste i u svakodnevnoj vožnji i u trkama. Grandiozni touring automobil je došao do trkačke staze. Tadašnje reklame su ga opisivale na sledeći način: ''Njegov repertoar: drumom do trke i nazad kući. Ponedeljak - do kancelarije. Utorak - u Ženevu. Nazad uveče. Sreda - šoping. Grad. Saobraćajna gužva. Saobraćaj koji se sporo vuče, ali na svećicama nema čađi, kvačilo se ne žali. Četvrtak - seoski putevi, autoput, serpentine, prljavi putevi, gradilišta, petak - samo na kratke staze i onda počinje zima. Subota - sa prtljagom na odmor u Finsku. Carrera RS - pun rezervi koje se ne mogu istrošiti, kao u sprintevima, tako i u maratonima''.

 

Naziv ''Carrera''

Po prvi put natpis ''Carrera'' je ukrasio bočni deo, između lukova točkova 911 Carrera RS 2.7. Ta španska reč se prevodi kao ''trka'', a RS na stražnjem spojleru označava ''Rennsport'' ili trke. Za Porsche, inspiracija za ovo novo ime bila je ''Carrera Panamericana''.

Prosche je 1953. godine sa 550 Spyder odneo svoju prvoklasnu pobedu u trci izdržljivosti. Tada, 1954. godine, završio je kao ukupno treći - što je bila senzacija koja je dala novi dodatak imenu. U godinama koje su usledile, Porsche je koristio ime Carrera za najmoćnija vozila sa četiri-bregasta vratila/Fuhrmann motorom iz 1954. godine, kao što su 356 A 1500 GS Carrera ili 356 B 2000 GS Carrera GT.

Natpis ''Carrera'' ukrašava zadnji deo Porsche 904 Carrera GTS od 1963. godine, a na 906 Carrera 6 od 1965. godine može se naći na blatobranu, iza luka prednjeg točka. Prema izjavama koje su davane u to vreme, Carrera se takođe shvatao kao ''predikat kvaliteta za tehničku delikatnost koja se dokazala na trkačkim stazama i u etapama relija''.

 

Ukratko, to je bilo idealno ime za budući vrhunski model 911. ''Želeli smo da proizvodnom modelu dodelimo već poznato ime ''Carrera'' i razmišljali smo o tome kako bi na najbolji način mogli da ga predstavimo'', priseća se Harm Lagaaij, koji je u kompaniji Porsche radio kao dizajner u to vreme. Odlučili su se za površinu između lukova točkova. Pored slova ''Carrera'', Porsche je imao da ponudi druge dizajnerske karakteristike koje su privlačile pogled: postojalo je 29 tonova boja, neke su bile upečatljive, a 27 njih je bilo proizvedeno, uključujući boje kao što su svetlo žuta, crvena ili krvavo narandžasta. Porsche je takođe ispunjavao zahteve individualnih klijenata u pogledu određene boje. Boja felni slagala se sa šasijom ili slovima ''Carrera'' na boku, na primer, belih vozila sa crvenim, plavim ili zelenim slovima. Ova slova su zadržala svoj istaknut značaj sve do danas, kao i dugo godina čuvena skraćenica ''RS''. Ona se nalazi iznova i iznova na najboljim sportskim modelima 911 - kao što je to bio slučaj i pre skoro 50 godina. Porsche muzej je postavio izložbu posvećenu 50. godišnjici automobila 911 Carrera RS 2.7.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najstariji Porsche na svetu

 

Ime Porsche postalo je sinonim za sportske i trkačke automobile, jer su to osnivači kompanije Ferdinand Porsche i njegov sin Ferdinand (Ferry) krenuli da rade kada su pokrenuli posao sa 200 radnika 1948. godine.

Stariji Porsche, čije je inženjersko iskustvo uključivalo i rad u Daimler-Benz, osnovao je nezavisnu firmu za dizajn i inženjering 1931. i dizajnirao Volkswagen Bubu. Doneo je poluvekovno iskustvo sa inovacijama, od hibridnog benzinskog/električnog vozila sa pogonom na sva četiri točka sa početka veka, do praktično nenadmašnih Auto Union Grand Prix automobila iz 1930-ih. Mlađi Porsche je pomogao u razvoju nove kompanije i imao je ključnu ulogu u dizajniranju prvog Porscheovog sportskog automobila - 356. Iako je imao samo 40 konjskih snaga iz motora Bube postavljenog pozadi, prvi Porsche je ostavio trag agilnim upravljanjem, kao i sa atributima skoro nepoznatim među tadašnjim sportskim automobilima - udobnošću i pouzdanošću:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche Type 597 Jagdwagen 4x4 ide na aukciju

 

porsche 597 3.jpg

 

Na Cayenne većina gleda kao na prvi pohod Porschea u svet 4x4 vozila. Međutim, sredinom 1950-tih Porsche se oprobao u ovoj klasi sa modelom Type 597, koji je bio zamišljen za nemačku vojsku.

Priča o Porscheu Type 597 Jagdwagen 4x4 počinje davne 1953. godine kada se proizvođač takmičio protiv Auto Uniona i Borgward grupe za vojni ugovor. Imao je zadatak da stvori laki terenac za vojsku i Type 597 je bio rezultat. Veruje se da je proizveden samo 71 primerak, a u avgustu će RM Sotheby's na aukciji poslati petog od samo 22 prototipa.

 

porsche 597 2.jpg

 

Pozadi ima vazduhom hlađeni 1.5 boxer koji je preuzet od sportskog modela Porschea 356. Osim toga, ima isti četvorostepeni ručni menjač kao i 356, ali s obzirom da je dizajniran za sasvim drugu svrhu, pogonski sklop je modifikovan s većim fokusom na pouzdanost u odnosu na performanse.

 

porsche 597 1.jpg

 

Ključna karakteristika modela 957 je njegov spoj sa prednjom osovinom koja mu je omogućila izbor mogućnosti pogona na sva četiri točka. Dizajn karoserije mu je takođe nudio dovoljno visine za penjanje uz strma brda dok je takođe prelazio velike vodene površine. Od 22 proizvedena prototipa, za najmanje dva se smatra da su imala propelere i vesla što ih je činilo potpuno amfibijskim. Porsche nije dobio vojni ugovor koji je tražio, delom zbog visokih troškova razvoja vozila, vremena sastavljanja, cene po jedinici i Porscheovih teškoća u proizvodnji zajedno sa 356 Carrerom i 550 Spyderom, kao i distribucijom odgovarajućih rezervnih delova. Ovaj primerak je prošao opsežnu restauraciju i završen je u izvornoj nijansi maslinasto zelene, zajedno s odgovarajućom zelenom unutrašnjosti. RM Sotheby's očekuje da će se prodati po ceni između oko 730.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Porsche 911 Carrera RS 2.7 koji je pripadao Paulu Walkeru

 

walker 911 03.jpg

 

Fantastični primerak Porschea 911 Carrera RS 2.7 iz 1973. godine biće prodat na aukciji, a poseban je i po tome što je pripadao preminulom holivudskom glumcu Paulu Walkeru. Očekuje se da će automobil zbog svog izuzetnog stanja, ali i povezanosti s Walkerom, na aukciji dostići rekordnu cenu, a vrednost ovog Porschea se trenutno procenjuje između 850.000 i 1.060.000 dolara.

 

walker 911 02.jpg

 

Reč je o modelu koji spada među najlegendarnije, proizveden je u martu 1973. godine kao jedan od samo 1.580 primeraka. Lakiran je u svetlo žutu boju, dok je karoserija ukrašena crnim detaljima. Automobil je prešao nešto više od 94.000 kilometara a restaurirala ga je kompanija Autobahn Interiors iz San Diega u Kaliforniji. Kompanija Jerry Woods Enterprises je obavila restauraciju pogona, kočnica i oslanjanja. Porsche poseduje poznate Fuchs felne koje izgledaju savršeno kao i ostatak automobila.

 

walker 911 01.jpg

 

Specijalni četvorotočkaš će biti prodat sa detaljnom dokumentacijom koja dokazuje njegovu istoriju uključujući FIA-inu potvrdu za učešće u Group 4 i Group 3 Touring Series trkama. Ovaj automobil je bez sumnje zvezda Walkerove kolekcije koji je skupljao različite fantastične automobile. Posedovao je nekoliko primeraka BMW-a M3, Carreru GT, nekoliko primeraka Nissana Skyline i mnoge druge automobile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2002. Porsche Cayenne Convertible Concept

 

Porsche Concept 05.jpg

 

Porsche je rano razmatrao alternativne oblike karoserije za klasični SUV sa petoro vrata za Cayenne. Ubrzo nakon lansiranja modela prve generacije u decembru 2002. godine, u razmatranje su došle tri dodatne varijante: kupe, verzija rastegnuta za 20 cm i sa dodatnim redom sedišta, kao i kabriolet. Iznenađujuće, ono što je možda izgledalo kao najmanje konvencionalna opcija, kabriolet baziran na Cayennu, dugačak približno 4.8 metara nije odmah odbačen, već je u stvari i napravljen. Danas se još uvek nalazi jedan primerak Cayenna sa otvorenim krovom koji se čuva u Porsche muzeju. Međutim, to nije prototip koji se kreće na putu, već ono što je poznato kao Package Function Model ili skraćeno PFM.

 

Porsche Concept 04.jpg

 

Dizajneri su uklonili krov, ali su izostavili mere za učvršćivanje karoserije neophodne za kabriolet. Nesposobno da obezbedi sigurnu i stabilnu vožnju, vozilo se transportuje do odredišta kada je to potrebno. Test vožnje nikada nisu bile planirane, jer je kabriolet PFM napravljen samo da proceni četiri kriterijuma.

 

227015-Porsche Concept 03.jpg

 

Da li je sedenje udobno u celom vozilu kada se krov sužava na način koji više podseća na kupe prema zadnjem delu i kada su vetrobransko staklo i A-stubovi skraćeni? Koliko je praktičan Cayenne kao model sa dvoja vrata sa vratima koja su 20 cm duža? Da li je moguće postaviti elegantan, visokokvalitetan mekani krov koji se takođe može brzo sklopiti? I kako treba dizajnirati zadnji kraj? Još uvek je bilo neslaganja oko konačnog izdanja 2002. godine, a dva različita zadnja dela su dizajnirana za PFM. Levo zadnje svetlo je bilo nisko postavljeno na zadnjem delu automobila, dok je desno bilo primetno više.

 

Porsche Concept 02.jpg

 

Da je automobil stigao u proizvodnju, na kraju bi, naravno, bio izabran samo jedan dizajn zadnjeg dela, a tehnički problemi bi nesumnjivo bili rešeni. Predviđen je sada već poznati mehanizam mekog krova. Krov bi se kretao preko fiksne šipke za prevrtanje i pozadi bi ga ''progutao'' poklopac prtljažnika, koji se otvarao u suprotnom smeru, preklapajući se u z-obrazac. Funkcionisao je na veoma sličan način kod Porschea 911 Targa od modela 991 generacije. Međutim, mehanizam nikada nije prošao fazu kompjuterske simulacije za Cayenne kabriolet i nikada nije u potpunosti konstruisan. Danas se gornji deo od tkanine nalazi u prtljažniku i po potrebi mora da se montira ručno.

 

Porsche Concept 01.jpg

 

Dok je ideja kupea iz 2002. kasnije ponovo preuzeta i implementirana 2019. u uspešan serijski model, Porsche nije dalje nastavio sa idejom kabrioleta. Prognoze u pogledu profitabilnosti nisu bile naročito obećavajuće i ostale su sumnje da li će automobil izgledati privlačno za jedan Porsche. ''SUV kao kabriolet je izazov i estetski i formalno'', kaže Michael Mauer, koji još nije bio na funkciji 2002. godine, gledajući koncept danas. ''SUV uvek ima veliku i tešku karoseriju. Kombinujete ovo sa malom gornjom polovinom, a zatim odsečete krov - dobijate veoma čudne oblike koji se pojavljuju iz toga.''

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Modifikovani Porsche traktor

 

porsche traktor 04.jpg

 

Svaki traktor marke Porsche je posebna vrsta poljoprivredne mehanizacije, ali je vlasnik želeo još više da ga istakne modifikujući ga s nekoliko delova karoserije sa originalne VW Bube.

 

porsche traktor 03.jpg

 

Prema oglasu, ovaj se bazira na Porsche-Diesel Standard 218 iz 1962. i opremljen je četvorocilindričnim dizelskim motorom koji proizvodi 25 KS (18,4 kW).

 

porsche traktor 02.jpg

 

Nekonvencionalna mešavina uključuje sve branike, prednja svetla, branik, poklopac motora i vetrobransko staklo VW Bube.

 

porsche traktor 01.jpg

 

Vozilo se nalazi u selu Langeveen u Holandiji, a prodaje se na aukciji i procenjuje se da će ostvariti 45.000 do 49.500 evra. Više od 125.000 traktora je proizvedeno između 1956. i 1963. u fabrici Friedrichshafen-Manzell u Nemačkoj od strane kompanije pod nazivom Porsche-Diesel Motorenbau GmbH. Ferdinand Porsche je bio prisiljen da licencira dizajn traktora budući da mu nakon Drugog svetskog rata nije bilo dozvoljeno da proizvodi takva vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...