Jump to content
FAS Goran
The Punisher

Porsche istorijat

Recommended Posts

Porsche 911 Turbo sa milion kilometara

 

229968-porsche 911 115.jpg

 

Mnogi od nas uživaju u iskrenom zadovoljstvu upravljanja automobilom. Ali vrlo malo njih voli da vozi svoj auto na isti način na koji Tom Thalmann voli da vozi svoj Porsche 911 Turbo. Otkako je bio nov, Tom je u njemu napravio više od 1.087.916 kilometara.

Porsche je poznat po većoj pouzdanosti od nekih svojih glavnih rivala. Čuveni 911 je možda vodeći model te pouzdane reputacije jer se često navodi kao jedan od onih za koje je najmanje verovatno da će vas ostaviti na cedilu. Ipak, 996 911 Turbo nije bio jedan od automobila koji su doprineli tom standardu. Postoje bezbrojne priče o vlasnicima koji su ‘ubili‘ motor ovog sportiste. Za Thalmanna se ti izveštaji čine kao preterani jer je njegov motor samo jednom izašao iz automobila u njegovom dugom veku trajanja, a čak i tada je to bilo samo preventivno održavanje. Tada su mehaničari utvrdili da je motor još uvek u izuzetnom stanju. Uprkos tome, potrudili su se da remontuju brojne komponente.

 

porsche 911 114.jpg

 

Thalmannov prijatelj, Eric Kaul, za Apex Motorsport je rekao:

''Izvadili su motor na 615.000 kilometara da bi popravili manja curenja ulja i turbine. Odlučili su da ga otvore da bi pogledali unutrašnjost, i tada je bilo potrebno zameniti samo dva ležaja. Ostatak motora bio je besprekoran. Ovi motori su dobro izrađeni i dobro konstruisani. Svaki ventil je zadovoljavao fabričke specifikacije, nisam mogao da verujem'', rekao je. To je zadivljujući rezultat nakon godina svakodnevne vožnje mašine tako visokih performansi. U slučaju da to nije bilo dovoljno impresivno, on uglavnom vozi na dalekom severoistoku SAD gde vreme nije blagonaklono prema sportskim automobilima. Thalmann ne planira da ga se reši i voziće ga još dugo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche 911 Targa iz 1972. prodat za preko milion evra

 

221836-porsche targa 03.jpg

 

Klasični Porsche je postavio novi svetski rekord na aukciji nakon što je dostigao cenu od 1.149.000 dolara (1.091.000 evra).

 

221837-porsche targa 02.jpg

 

Reč je o modelu 911 S 2.4 Targa iz 1972. godine koji je Porsche Classic predstavio u januaru ove godine uz specijalnu verziju Targe GTS. U to vreme nije bio na prodaju, nego je predstavljao deo proslave 50. godišnjice odeljenja Porsche Design.

 

221838-porsche targa 01.jpg

 

S obzirom na cenu od 1.149.000 dolara, postavljen je novi svetski rekord za jedan Porscheov Targa model.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Porsche 935 sa samo 50 pređenih km

 

231027-porsche 935 03.jpg

 

Jedan od samo 77 proizvedenih primeraka Porschea 935 ide na aukciju. Reč je o izuzetno posebnom izdanju baziranom na modelu Porsche 911 GT2 RS razvijenom od strane Porsche Motorsporta, u znak poštovanja prema originalnom trkačkom automobilu 935 ''Moby Dick'' iz 1978. godine. Automobil, koji je u ponudi je kao nov i ima samo 50 pređenih kilometara na satu. Pokreće ga 3.8 twin-turbo šestocilindrični boxer od 700 KS, povezan sa sedmostepeni PDK menjačem koji svu snagu šalje na zadnju osovinu.

 

231028-porsche 935 02.jpg

 

Ovaj Porsche 935 koji se prodaje ima karoseriju dorađenu za poboljšanje aerodinamike, izrađenu od ugljeničnih vlakana. Takođe je ''obuven'' u BBS aluminijumske naplatke sa centralnim zaključavanjem i Michelin Pilot Sport slick gumama. U opremi su i kočioni diskovi od 380 milimetara napred, te diskovima od 355 milimetara pozadi, ABS-om i Porsche Stability Management sistemom.

 

231029-porsche 935 01.jpg

 

U unutrašnjosti nalazimo školjkasto sedište sa Recarovim potpisom i trkačkim pojasevima, upravljač od ugljeničnih vlakana sa ekranom u boji iz 911 GT3 R-a, zaštitni kavez i jedinstvenu PDK ručicu menjača obrađenu lameliranim drvetom. Porsche 935 je u besprekornom stanju, bez ikakvih tragova korišćenja, kako na karoseriji tako i iznutra. Dolazi s raznim delovima i trkačkom opremom, uključujući diskove točkova od ugljeničnih vlakana, crevo za pražnjenje i levak za raspršivanje vode. Crna novog je iznosila 700.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako je nastao Porscheov grb?

 

porsche logo 01.jpg

 

Snažno inspirisan grbom grada Štutgarta, Porscheov grb je nastao nekoliko godina nakon što je proizveden prvi 356. Prikazuje propetog konja u sredini i uokviren je konturama zlatnog štita. Gore je postavljeno ime grada okruženo državnim bojama - crvenom i crnom - i stilizovanim rogovima koji potiču s Württemberg-Hohenzollernovog grba. Iznad svega natpis Porsche deluje kao zaštitni krov.

 

Iako se Porsche 356 vozi od 1948. godine, ideja za logo nastala je koju godinu kasnije, polovinom 1951. kada su Porsche i štutgartski doktor i vlasnik Porsche automobila, Ottomar Domnick, pokrenuli konkurs za izbor dizajna uz glavnu nagradu od 1.000 DEM. Niko nije osvojio nagradu, a ideja se razvila ''preko bare'', u Njujorku. Tamo Max Hoffmann, poreklom iz Austrije, vlasnik firme za uvoz evropskih automobila, počinje da uvozi 356. Ovim automobilom osvaja nagradu za najinteresantniji auto na Concours d'Éleganceu. Međutim, estet Hoffman uviđa da nešto nedostaje i na večeri sa Ferryjem Porscheom naglašava da je Porscheu potreban grb - prepoznatljiv logo za snažniji identitet.  Porsche prihvata ideju.

Porscheov dizajner Franz Xaver Reimspieß dobija zadatak da osmisli grb kompanije koji će dostojno simbolizovati njeno poreklo, ali i kvalitet i dinamičnost njenih proizvoda. Grb je prezentovan 1952. godine i od tada je doživeo pet izdanja, ali se u suštini nije puno menjao. 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche prodaje potpuno nove delove za motore klasičnih modela 911

 

232391-porsche s02.jpg

 

Vlasnici primeraka Porscheovog modela 911 proizvedenih između 1968. i 1976. godine imaju razloga za zadovoljstvo jer je nemačka kompanija počela da prodaje potpuno nove delove za motor. Reč je o novim blokovima motora napravljenim od magnezijuma, koji su dostupni za F i G seriju vozila koje pokreću 2.0, 2.2, 2.4 i 2.7 motori, uključujući legendarnu Carreru RS 2.7. Slavni RS je proslavio 50. rođendan prošle godine, a kako bi se to proslavilo, Porsche je predstavio brojčano ograničenu verziju modernog modela 911 GT3 RS. Blokovi motora se mogu naručiti od bilo kojeg Porsche Classic partnera ili standardnog Porsche distributera. Iz Porschea kažu da su se odlučili na novu proizvodnju ove komponente zbog problema koje vlasnici imaju pri održavanju klasičnog modela 911. Do sada su vlasnici morali da vare pukotine ili koriste delove uništenih automobila, ali nijedno rešenje nije idealno dugoročno uzimajući u obzir pritisak kojem je blok izložen. Čak i najmanja ''nesavršenost'' može dovesti do katastrofalnog problema.

 

232392-porsche s01.jpg

 

''Ovim potezom zatvaramo još jednu prazninu u našem asortimanu rezervnih delova. Potražnja je velika jer naši kupci žele komponente verne originalu kao što je ovaj'', izjavila je Ulrike Lutz, direktorka Porsche Classica. Pre početka proizvodnje, inženjerima je bila potrebna pomoć u dešifrovanju starih nacrta te informacije vezane za proizvodnju, a čak su intervjuisani i nekadašnji zaposleni. Kada je taj proces okončan, Porsche je koristio svoje moderne proizvodne metode. CAD podatke je prosledio dobavljaču treće strane. Nakon livenja, koristi se više od 50 različitih alata za sečenje, bušenje i obradu. Nakon toga se obavlja merenje 3D sondama koje skeniraju više od 1.300 kontrolnih dimenzija. Posle proizvodnje sledi rigorozno testiranje koje traje nekoliko nedelja. Od 2013. godine Porsche Classic je nudio oko 200 delova svake godine, među kojima su blokovi motora, ali i infotainment sistemi koji olakšavaju život vlasnicima klasičnih Porscheovih automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lanzante 930 TAG Turbo koji pokreće F1 motor Nikija Laude iz 1985. godine

 

233893-lanzante 911 03.jpg

 

Kada je Mercedes najavio da će proizvesti AMG-One, auto s motorom iz Formule 1 koji je legalan za put, to ipak nije bio prvi takav automobil, jer je ranije postojao Lanzante 930 TAG Turbo.

Reč je o 930 Porscheu 911 Turbo koji je dobio 1.5 Formula One V6 TAG-Porsche motor, ali ne kopiju, nego baš originalni motor koji je pokretao McLarenove bolide početkom osamdesetih i omogućio vozačima Nikiju Laudi i Alenu Prostu da dominiraju u sezonama 1984. i 1985. godine.

 

lanzanze 911 02.jpg

 

McLaren je očajnički želeo da ''uskoči u turbo V6 voz'' i konkuriše šampionskom Renaultu iz 1982. godine pa je udružio snage sa TAG-om i Porscheom kako bi zajednički razvili turbopunjeni F1 motor. Kreativac koji stoji iza ove pogonske jedinice je Hans Mezger, legendarni Porscheov inženjer koji potpisuje neke od najboljih motora visokih performansi. Kada je motor razvijen, ''ubačen'' je u Porscheov drumski model 911 Turbo da bi se testirao. Naravno, to je kasnije inspirisalo Deana Lanzantea da napravi svoj primerak, koji je prikazan na fotografijama.

 

233894-lanzante 911 01.jpg

 

McLaren je prodao Lanzanteu 11 motora napravljenih za sezonu, a to mu je omogućilo da započnu projekat proizvodnje 11 primeraka modifikovanog modela 930 sa unikatnim F1 motorom. Svi primerci su napravljeni ''od nule''. Lanzante se udružio i sa Cosworthom da bi ugradio 1.5 V6 motor u 930, ali snaga je smanjena sa 1.000 KS na drumski i legalno prihvatljivih 503 KS i 422 Nm obrtnog momenta. Maksimalna brzina iznosi 322 km/h. Kako bi sve funkcionisalo, prilagođen je 6-stepeni menjač, tu je diferencijal sa ograničenim proklizavanjem, a unapređena je i upravljivost. Cosworth je smanjio pritisak turba za 25%, promenio odnos goriva i vazduha, ugradio novo kućište radilice i manje turbopunjače. Tu su i novi amortizeri te karbonske kočnice, ali sistema za kontrolu proklizavanja nema.

 

Lanzante 930 ''čuči'' na 17-inčnim Ruf felnama, a u izradi automobila je korišćeno dosta aluminijuma i ugljeničnih vlakana da bi se smanjila težina za 200 kilograma. Unutrašnjost je uglavnom originalna. Iako će svih 11 primeraka biti potpuno unikatni, postoje neke restrikcije u onome što kupci mogu da izaberu. Sa druge strane, Porscheove boje i materijali u unutrašnjosti iz odgovarajućeg perioda su dostupni, ali ne toliko i moderne stvari. Automobil na fotografijama je šesti do 11 primeraka planiranih za proizvodnju, a pokreće ga Laudin V6 motor s trke za Veliku nagradu Francuske 1985. godine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1952. Porsche America Roadster

 

porsche ar 03.jpg

 

Iako je reč o nemačkoj kompanijii, istorija i uspeh Porschea su usko povezani s američkim vozačima. Zato ima smisla da je 34. automobil dodat u Nacionalni registar istorijskih vozila ovaj Porsche America Roadster iz 1952. godine.

Broj šasije 12336, bio je 1 od 16 automobila sa aluminijumskom karoserijom koje je Porsche napravio posebno za američke trkačke automobile. Automobili su napravljeni zahvaljujući naporima legendarnog uvoznika Maxa Hoffmana i slavnog vozača i trgovca trkačkih automobila Johna von Neumanna. Automobil je vozila Josie von Neumann nakon što ga je njen očuh prodao Johnu Creanu, preduzetniku. Odnela je kući niz pobeda za upravljačem America Roadstera i nadmašila neke od najpoznatijih evropskih sportskih automobila tog doba u svojoj kratkoj karijeri.

 

porsche ar 02.jpg

 

Uspeh Von Neumanna, kao i uspeh trkačkih vozila ostalih 15 primeraka, pomogao je tada mladoj nemačkoj kompaniji da napravi konkurentnije modele od standardnog 356 na kojem se bazira America Roadster.

 

porsche ar 01.jpg

 

''Jedinstvena veza automobila s Maxom Hoffmanom, kao i Johnom i Josie von Neumann, čini ga fantastičnim primerom za dokumentovanje i čuvanje Porscheove priče u Kongresnoj biblioteci za buduće generacije.'' Najava da će se šasija Porsche America Roadstera iz 1952. broj 12663 pridružiti Nacionalnom registru istorijskih vozila je objavljena 10. juna u Porsche Experience Centeru na 75. godišnjici prodaje Broad Arrow Group Porsche u Atlanti. Proslava automobila je održana u znak sećanja na Roberta Ingrama, koji ga je kupio 2009. Potpunu restauraciju klasičnog automobila su izvršili Road Scholars, predvođeni Robertovim sinom Camom Ingramom 2018. Svako ko bude u Vašingtonu će moći da vidi automobil u septembru, kada bude izložen u National Mall, tokom godišnjeg događaja ''Automobili u glavnom gradu'' Nacionalnog registra istorijskih vozila. Organizacija nastoji da slavi vozila od istorijske važnosti za američki odnos sa automobilima tako što će ih dokumentovati u Kongresnoj biblioteci.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amerikanac ukrao Porsche 930 Turbo iz muzeja i registrovao ga sa lažnim dokumentima

 

porsche 930.jpg

 

Posedovanje originalnog Porschea 930 Turbo je san za mnoge, a visoke cene ga čine sve nepristupačnijim. Ipak, Daniel Boyce s Floride se odlučio na radikalan porez kako bi svoj san ostvario.

 

Boyce nije štedeo novac ili uzeo pozajmicu, nego je napravio plan i ukrao savršen primerak Porschea 930 Turbo iz muzeja vredan 250.000 dolara, a zatim ga registrovao kao potpuno drugačiji 911 koristeći dokumente automobila uništenog pre više od dve decenije. Prilikom krađe je Boyce pomerio sedam automobila u muzeju Sarasota Classic Car Museum kako bi došao do modela Porsche 930 Turbo iz 1977. godine. Zaposleni muzeja su mu ''pomogli'' na neki način jer su ostavili ključeve u coupeu braon metalik boje. Policija je stigla u muzej iste večeri nakon što se oglasio alarm, ali nije uočila ništa neobično. Međutim, usledio je i drugi poziv, a tada su policajci pronašli tragove obijanja na vratima te su uočili da jedan automobil nedostaje. Ukradeni Porsche su snimile nadzorne kamere u 5:14 sati, ali nakon toga se automobilu izgubio svaki trag. Nekoliko dana kasnije je muzej dobio dojavu da je Boyce uočen u Porscheu u jednom skladištu. Istragom je ustanovljeno da je 36-godišnji muškarac registrovao braon Porsche na kompaniju Triton Engineering koristeći broj šasije drugog primerka modela 911 koji je uništen pre 23 godine i prodat otpadu u Kaliforniji.

 

Utvrđeno je da su račun o prodaji, dokument o registraciji u Mejnu, pismo o verifikaciji brojača kilometara i drugi dokumenti korišćeni za registraciju Porschea lažni te da je Boyce umešan u prevaru. On je uhapšen nakon što se nije pojavio posle optužbe za krađu, a kada je policija dobila nalog za proveru njegovog mobilnog, otkrivena je fotografija ukradenog automobila, kao i kod te broj skladišne jedinice. Tako su policijski službenici na kraju uspeli da pronađu automobil. Boyce se trenutno nalazi u zatvoru dok policija obavlja istragu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

60 godina Porschea 911

 

Već 60 neverovatnih godina, Porsche 911 je palio srca i trkačke staze. Sa nepokolebljivim nasleđem, ova kultna mašina je stekla gotovo fanatične sledbenike širom sveta, a mi danas uranjamo duboko u ono što je čini tako neobičnom:
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...