Jump to content
FAS Goran
The Punisher

Porsche istorijat

Recommended Posts

Porsche podsetio na sedam značajnih modela koji su obeležili sedam decenija

 

180231-porsche 7.jpg

 

Dve nedelje pre obeležavanja 70 godina od predstavljanja prvog Porsche automobila, slavna nemačka automobilska kompanija je izdvojila sedam modela koji su obeležili sedam decenija. Iako je Ferdinand Porsche kompaniju ''Dr. Ing. h. c. F. Porsche GmbH'' osnovao 1931. godine, prvi automobil koji je na sebi nosio njegovo prezime je predstavljen 8. juna 1948. godine. Uoči proslavljanja 70. rođendana u Porscheu su se adekvatnim video materijalom osvrnuli na sedam značajnih modela koji su obelžili proteklih sedam decenija.

 

Pregled počinje s modelom 356 SL (Super Light) iz 1951. godine koji pokreće 1.1 litarski četvorocilindarski boxer motor sa 46 konjskih snaga, što je bilo dovoljno da lagani Coupe (samo 640 kilograma) dostigne 160 km/h. U šezdesetim godinama prošlog veka je rođen najznačajniji model u istoriji kompanije: legendarni 911. Automobil je prvo nosio oznaku 901 koja je, zbog pritužbi iz Peugeota, ubrzo zamenjena oznakom 911. Model predstavljen u video materijalu je 911 2.0 Coupe iz 1964. godine. Sedamdesete godine je obeležio trkački model 917 KH sa kojim je Porsche ostvario prvu pobedu u generalnom poretku u iscrpljujućoj trci 24 sata Le Mana. 917 KH je bio prvi Porsche koji je pokretao 5-litarski motor sa 12 cilindara, a 630 konjskih snaga bilo je dovoljno da automobil na čuvenom Mulsanne pravcu staze de la Sarthe stigne do 360 km/h. S 19 pobeda u generalnom poretku, šest više od drugoplasiranog Audija, Porsche je ubedljivo najtrofejnija automobilska kompanija i sinonim za Le Man.

 

Osamdesete godine su obeležile nastanak nekoliko izuzetnih supersportskih automobila, a Porscheova zvezda među njima je bio model 959 koji je jedno vreme držao titulu najbržeg drumskog produkcijskog automobila. Među 292 proizvedena primerka je bilo i 29 primeraka sa oznakom S (Sport) koji su bili 100 kilograma lakši od standardne verzije. Jedan od njih je 1988. godine na test stazi Nardo u Italiji stigao do verifikovanih 339 km/h. U narednoj deceniji Porsche je predstavio Boxster, prilično pristupačan Roadster sa centralno postavljenim 6-cilindarskim motorom, a svet je svedočio i predstavljanju izvanrednog supersportskog modela Carrera GT u koji je Porsche ugradio centralno postavljeni V10 motor. Prve godine 21. veka su obeležile  Porscheov ulazak u svet SUV-ova visokih performansi, a pored odlično prihvaćenog modela Cayenne koji je kompaniji doneo značajan profit, Porsche je 2014. godine predstavio i manji SUV model Macan. Porscheov poslednji supersportski model je predstavljen u tekućoj deceniji, a hibridni dvosed 918 Spyder koji je napravljen u samo 918 primeraka, dugo je u kategoriji produkcijskih automobila držao rekord na čuvenoj stazi Nürburgring Nordschleife (6:57.00).

Budući projekti Porschea će uključivati sve više hibridnih modela, a do kraja decenije bi trebalo da bude spreman i njihov prvi produkcijski električni model Mission E.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najjeftiniji Porsche na tržištu - možete ga isprobati samo ako ne vozite

 

porsche v 1.jpg

 

Kompanija Porsche ove godine slavi 70 godina egzistncije, što je sjajan povod da nam u nemačkoj kompaniji predstave nešto posebno. Ovog puta, ne radi se o uživanju u vožnji, već o nekim sasvim drugim čulima. Tradicionalna nemačka automobilska marka objavila je, da će u okviru proslave 70 godina postojanja predstaviti vlastitu ediciju vina, koje nosi naziv po prvom sportskom kupeu - Porsche 356.

 

porsche v 11.jpg

 

Cuvée 356, kako se ovo vino zove, rođeno je u saradnji sa vinarijom Tement, koja se nalazi na jugu austrijske Štajerske. Na izbor vina i vinarije najveći uticaj imao je Walter Röhrl, brend ambasador Porschea i jedan od najomiljenijih reli vozača u istoriji, koji je i veliki ljubitelj vina.

 

porsche v 111.jpg

 

Röhrl i vinarski distributer Alexander Baron iz Essena, posetili su Tement krajem decembra, kako bi isprobali bazu za Cuvée 356 i Arminovi Tement. Rezultat je vino složeno u kombinaciji 65% Pinot blanc, 18% Chardonnay, 12% Sauvignon blanc i 5% Pinot gris. Cuvée 356 može se kupiti u restoranima Christophorus, kao i u prodavniji muzela Porsche u Stuttgartu. Cena flaše iznosi oko 20 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche radi na svom 911 ''restomod-u'' u čast 70. rođendana

 

porsche gold.jpg

 

Porsche ove godine slavi 70. godišnjicu, pa je tim povodom napravio repliku svog prvog sportskog automobila, kao i otkrio i duhovnog naslednika u formi 911 Speedster koncepta. Nemački proizvođač sada radi na novom ''restomod''-u (restauraciji sa modifikacijama) baziranom na klasičnom modelu 911. Pod imenom ''Project Gold'', Porsche dokumentuje stvaranje restomoda putem video serijala na svom Youtube kanalu, dok će se završeni dizajn otkriti 24. avgusta. Svetska premijera će se održati 27. septembra na Porsche Rennsport okupljnju na stazi Laguna Seca u Kaliforniji. Sudeći po do sada objavljenim video klipovima, osnova projekta je 911 Turbo iz 993 serije. Automobil će imati dosta zlatnih akcenata, uključujući i naplatke koji će biti ofarbani u crnu boju sa zlatnim ivicama. Slična crna i zlatna tema će karakterisati enterijer vozila. Nažalost, to su svi detalji koje za sada imamo. Cene klasičnih automobila toliko rastu da su nemačke banke počele da ih preporučuju kao deo raznolike investicije. Firme kao što su Canepa i Singer su verovatno najpoznatije u biznisu restomodovanja modela 911, a ne bi nas začudilo ni da Porsche koristi Project Gold kako bi najavio buduće nove usluge.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaboravljeni prvi Porscheov terenac 597 Jagdwagen

 

porsche_597_2_jagdwagen.jpg

 

Uskoro ćemo dočekati coupe verziju Cayennea, SUV-a koji je marku još 2002. godine sa prvom generacijom uveo u off-roaderski svet, a u međuvremenu se pojavio i za broj manji Macan... Ipak, ako zagledamo bolje u prošlost terenski Porsche modeli ne postoje tek poslednjih 16 godina već u stvari - skoro 50 ranije!

 

Vlada je početkom 1950-ih, naime, tražila vozilo za potrebe nemačke vojske koje će biti brzo, lako i agilno što je u to vreme bila specijalnost Porschea, ali i jeftino i jednostavno s niskim troškovima održavanja. Na kraju, vozilo je moralo da bude i veoma sposobno na terenu s pogonom na sva četiri točka. Mada bez previše iskustva na 4x4 polju Porsche se 1955. godine ipak prijavio sa off-roaderom jednostavne gradnje i masom od tek 870 kilograma pod nazivom 597 Jagdwagen. Pogkretao ga je četvorocilindarski 1.5 litarski boxer preuzet iz modela 365, a sa 50KS je mogao da postigne 100 km/h najveće brzine. Motor je bio uparen sa 4-stepenim ručnim menjačem sa dodatnim stepenom za off-road vožnju kao deo sklopa koji je pogon samo sa prednje premeštao i na zadnju osovinu. Sa pogonom 4x4 i konstrukcijom sa međuosovinskim rastojanjem od dva metra mogao je da savlada uspon do 65 stepeni, a sa šasijom bez vrata ovaj Porsche je bio upotrebljiv i kao desantna polu-amfibija (prvi primerci nisu imali ni prozore).

 

Ipak, nakon prezentacije mogućnosti novog 4x4 vozila nemačkoj vladi (zatim britanskoj i francuskoj), država je izabrala vozilo Auto Uniona. Porsche je zaustavio projekat. Do tog trenutka je proizveden 71 primerak Jagdwagena koji su bili ponuđeni kao vozila za lovce, a veruje se da je danas od te brojke 50 i dalje u voznom stanju. Neverovatno je koliko oni danas vrede. Naime, pre dve godine putem kuće Bonhams jedan primerak iz 1957. godine je prodat za vrtoglavih 200.000 evra jednom entuzijasti. Ako se i vama dopada 597 Jagdwagen pogledajte video Porschea koji je posvetio svom istorijskom, ali pomalo zaboravljenom 4x4 modelu...

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche 911 ''Project Gold'' prodat za 2.74 miliona evra

 

porsche-project-gold 11.jpg

 

U odeljenju ''Porsche Classic'' su napravili samo jedan Porsche 911 iz Serije 993, a na aukciji koja je trajala samo 10 minuta ''Project Gold'' je prodat za 2.74 miliona evra. U sklopu ovogodišnjeg obeležavanja 70 godina od nastanka prvog Porscheovog sportskog automobila, u odeljenju Porsche Classic su nedavno napravili samo jedan primerak modela Porsche 911 iz Serije 993 kojom je nakon pet decenija završena proizvodnja legendarnih vazduhom hlađenih boxer motora. Ponovo rođeni Porsche 911/993 koji je zasnovan na bazi modela Turbo S, ponuđen je na aukciji kuće ''RM Sotheby's'' koja je održana u Atlanti (SAD), a nakon samo deset minuta najveća od 37 ponuda je iznosila 2.743.500 evra. Porsche će sav novac usmeriti u neprofitabilnu nemačku fondaciju ''Ferry Porsche'' u kojoj podržavaju edukaciju, istraživanja, sportske aktivnosti, kulturu i različita društvena događanja.

 

porsche-project-gold 1.jpg

 

Entuzijasti u odeljenju Porsche Classic su za ručno rađeni ''Project Gold'' potrošili 18 meseci. Automobil pokreće potpuno nov originalni 3.6 litarski 6-cilindarski vazduhom hlađeni biturbo boxer motor čijih 450 konjskih snaga se na obe osovine distribuira posredstvom ručnog 6-stepenog menjača. Autentičnosti cele priče je pomogao i izbor broja šasije, jer ''Zlatni 993'' na sebi nosi broj šasije iza poslednjeg Porschea 993 Turbo koji je proizveden pre više od 20 godina.

 

porsche-project-gold 111.jpg

 

Novom vlasniku ne smeta činjenica da će automobil moći da koristi samo na zatvorenim stazama, jer zbog današnjih normativa o temi buke i emisije izduvnih gasova automobil neće moći da se registruje za korišćenje na javnim putevima u većini zemalja sveta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche ponudio više od 700 starih originalnih priručnika

 

porsche manual 1.jpg

 

Prilikom kupovine novog vozila dobijate i uputstvo za korišćenje vozila, ali pojedini vlasnici ih izgube iz određenih razloga. Nekima se desi da ih oštete. Prilikom kupovine polovnog vozila bi uputstvo takođe trebalo da prati vozilo, ali ih deo novih vlasnika ne dobije - prethodni vlasnik ih je negde zagubio ili ostavio sebi za uspomenu. Porsche je doskočio ovom problemu pa je za više od 700 starih modela automobila omogućio preuzimanje originalnog priručnika - tehnička uputstva su dostupna onlajn i mogu da se odštampaju. Obezbeđeni su vozački priručnici za sve prve Porscheove modele, počevši od modela 356 iz 1952. godine pa sve do 911 (996).

 

porsche manual 11.jpg

 

Sve originalne priručnike Porsche je počeo da digitalizuje pre nekoliko godina, pa su dostupni u svim prodavnicama širom sveta, a izbor tehničke literature može da se naruči i direktno preko interneta iz ''Porsche Classic'' onlajn prodavnice. Svaki ispis odgovara originalnoj verziji što se tiče štampe, izgleda i kvaliteta. Raspoloživi su priručnici na različitim jezicima i različite varijante modela vozila. Oko 150 originalnih dokumenata je dostupno na nemačkom jeziku, a ponuda uključuje više od 100 knjižica s garancijom i održavanjem, od čega je 20 na nemačkom jeziku. Dokumenti za starije modele Porschea, uz priručnik za vozača, uključuju i razne tehničke informacije, postavke i praktične trikove - od broja radijskog prijemnika do nosača podataka o vozilu, tipske pločice, pločice s podacima o boji vozila, broju motora, knjižice vozila o garanciji i održavanju, dimenzije vozila itd.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najstariji preživeli Porsche i lični automobil Ferdinanda Porschea ide na aukciju

 

Porsche_Typ_64 1.jpg

 

Između hiljada automobilskih modela kroz istoriju postoji određeni broj onih koje bi iz ovog ili onog razloga mogli da nazovemo posebnim, a i među njima mogu da se istaknu oni zaista posebni automobili. U tu vrlo, vrlo i još jednom vrlo posebnu grupu propada i najstariji automobil koji nosi ime Porsche i lično vozilo Ferdinanda Porschea i njegovog sina Ferryja. Reč je o modelu Porsche Typ 64 iz 1939. Sa pravom možemo reći da je ovo najznačajniji automobil koji je Porsche proizveo i sada je objavljeno da će se naći na aukciji kuće ''RM Sotheby’s'' u Montereyu koja će se održati 15. avgusta.

 

Porsche_Typ_64 11.jpg

 

Ukratko, Ferdinand Porsche je želeo da napravi lakšu i bržu varijantu modela KdF-Wagen, odnosno originalne verzije VW-ove Bube. Razlog za izradu ovog automobila je u nikad održanoj trci Berlin - Rim koja je bila zakazana za septembar 1939. Naime, Volkswagen je želeo tri primerka trkačke verzije modela KdF-Wagen i njihovu izradu je poverio ekipi koja će kasnije razviti Porsche 356.

 

Porsche_Typ_64 111.jpg

 

Drugim rečima, Typ 64 je spona između Bube i modela 356. Bazira se na Typ 1 (Bubi), ali uz mnoge izmene šasije, aluminijumske karoserije, doteranog motora pojačanog na 35KS i sl. Sva tri primerka su proizvedena. Prvi je proizveden odmah po početku 2. svetskog rata i uništen je u saobraćajnoj nesreći već 1940. Uprkos ratu Ferry Porsche je nastavio sa planom proizvodnje još dva dodatna modela. Drugi je teško oštećen nakon savezničke okupacije ali je kasnije obnovljen. Treći primerak je nastao na šasiji razbijenog prvog primerka i preživeo je rat. Upravo taj treći Typ 64 je korišćen od strane Ferdinanda Porschea i njegovog sina Ferryja kao porodični automobil. Ferdinandova kompanija je 1944. morala da se preseli u austrijski Gmünd. Tako je Ferdinand na ovaj automobil 1946. stavio oznaku Porsche, a 1947. je njegovu obnovu poverio čoveku pod imenom Battista Pinin Farina. Godinu dana kasnije je predstavljen Porsche 356.

 

Typ 64, no. 3. je 1948. kupljen od strane austrijskog vozača Otta Mathéa koji ga je zadržao do svoje smrti 1995. Dve godine posle automobil je prešao u vlasništvo jednog od najvećih ljubitelja i poznavaoca Porscheovih automobila Thomasa Grubera. Sada ga prodaje njegov četvrti vlasnik koji ga je kupio pre nešto više od deset godina. Sve u svemu ovo će biti sjajna prilika za kolekcionare Porscheovih vozila da si priušte zaista jedinstveni automobil. Automobil koji je svojevremeno predstavio budućnost sportskih automobila i čije nasleđe i danas živi. Automobil sa kojim je, ne samo, počela Porscheova istoriju, već i koji je bio lični automobil dvojice najzaslužnijih za ono na što danas pomislimo kada čujemo reč Porsche.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pola veka ''najgoreg Poršea svih vremena''

 

porsche9142.jpg

 

Porše 914 je model nastao iz ''ljubavi'' Porsche-a i Volkswagena tokom šezdesetih godina prošlog veka. Ideja ljudi iz ove dve kompanije bila je da se napravi mali atraktivan model sa Targa karoserijom, koji će cenovno biti primamljiv mlađim kupcima.

 

porsche9141.jpg

 

Dizajnerski prilično odudara od ostalih Poršea tog vremena, a posebno kada se poredi sa legendarnim 911, čija je prodaja počela pet godina ranije. Međutim, izgledom se uklapao u tadašnje trendove i ljubav ''dece cveća'' prema malim (polu)otvorenim dvosedima.

 

porsche9144.jpg

 

Na početku su bile ponuđene verzije sa Volkswagenovim četvorocilindarskim motorom (80 KS) i Poršeovim šestocilindrašem (101 KS). Ova jača opcija je bila značajnije skuplja, pa je njena prodaja nakon samo 3.300 proizvedenih primeraka ugašena.

 

porsche9143.jpg

 

Jeftinija verzija je u SAD koštala 3.500 dolara, što je oko 20.000 dolara u današnje vreme, a po toj ceni se ne može kupiti ni obični Volkswagen, a kamoli Porsche.

 

porsche9146.jpg

 

Od 1969. do 1974. prodato oko 120 hiljada primeraka, ali Porsche 914 nije stekao veću slavu, a neki ga čak i ne smatraju pravim Poršeom zbog prevelike saradnje sa VW-om, posebno kada je reč o pogonu koji je ocenjen kao anemičan. Zanimljivo je da su slične četvorocilindraše imali i modeli 356 i 911, ali da oni nikad nisu tako ocrnjeni. Očigledno da je 914 bio isuviše ''narodni automobil''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche kakav niste videli: Ovo je prvi i poslednji narodni auto iz Štutgarta

 

Porsche C88 1.jpg

 

Porsche je simbol prestiža i najpopularnijeg sportskog automobila na svetu, ali svojevremeno se razmišljalo i o Porscheu za narodne mase. Upoznajte ga.

Ekonomični Porsche za široke mase zvuči kao šala. Istina, Porsche je imao 924 kao naslednika 914, ali sve to je daleko od C88. To je model, odnosno bolje rečeno koncept, koji je Porsche razvio na poziv kineske vlade za razvoj porodičnog automobila.

 

Porsche C88 111.jpg

 

Da, kineska država je još pozvala dvadesetak najpoznatijih brendova da im ponude porodični auto i prikažu ga na konferenciji u novembru 1994. godine u Pekingu. Najbolji od njih je trebalo da postane serijski model koji bi u kooperaciji proizvodio ''First Automotive Works'', poznatiji kroz skraćenicu FAW. U to vreme brojne strane kompanije su već bile prisutne na kineskom tržištu, gde su u saradnji sa lokalnim proizvođačima pravili modele prilagođene lokalnom tržištu. U to vreme kineske kompanije su tehnološki u potpunosti zavisile od stranih partnera. Kineska vlast je to odlučila da promeni i od 1996. godine pokrene vlastitu proizvodnju u bar 3 kompanije, zajedno sa proizvođačima delova. Istovremeno bi se ograničila mogućnost uvoza stranih roba. U drugoj fazi, od 2005. godine, kineska autoindustrija bi postala u potpunosti nezavisna i počela bi da izvozi svoje modele u ostatak sveta. A na pre pomenutoj konferenciji odlučio je da se predstavi upravo Porsche.

 

Njihov koncept razvijen za samo četiri meseca je nazvan C88, gde slovo C stoji logično za ime zemlje (China), a 88 znači sreću i bogatstvo u kineskoj kulturi. A taj ''srećni'' Porsche je trebalo da ponovi uspeh Bube na ideji da motorizuje Kinu. Zato je morao da bude jeftin, robustan, prostran, udoban, te jednostavne arhitekture koja bi dozvoljava lako prilagođavanje proizvodnji kod kineskih partnera. Tadašnji šef Porschea Wendelin Wiedeking je objasnio da će od koncepta nastati tri modela. Prvi bi bio trovratni kompakt pokretan 1.1 benzincem od 48 KS u kombinaciji 4-stepene automatike. Do 100 km/h bi stizao za 20 sekundi i koštao bi oko 45.000 CNY. Drugi model bi pokretao isti motor, a radilo bi se o komfornijem kompaktu sa pet vrata i karavanu. Veći i sporiji od pre pomenutog ovaj bi bio skuplja opcija. Konačno, tu je i najprestižniji model dužine 405 cm i širine 163 cm sa 1.1 motorom pojačanim na 68 KS. Do stotke bi stizao za 16 sekundi, a mogao bi do 165 km/h. Potrošnja je bila ispod 6 l/100 km. Zanimljivo, Porsche je tada na listu opcija uvrstio brojnu opremu poput ABS-a i vazdušnih jastuka, a ponuda bi uključivala i 1.6 atmosferski dizelaš od 70 KS. A taj treći model je zadovoljio sve bezbednosne i emisijske norme te je imao potencijal izvoza na ostala tržišta u razvoju. Treći model je dobio zaobljeni dizajn za koji je Porsche verovao da će biti svež i u novom milenijumu. C88 pritom iz razumljivih razloga ne bi nosio Porscheov logo. Plan je bio da C88 dostigne godišnju proizvodnju od pola miliona primeraka.

 

A na konferenciji uprkos brojnim funkcionalnim konceptima nije izabran pobednik. Kineska vlast se zahvalila, a posledica je da su brojni detalji sa prikazanih koncepata, a posebno s C88, posle viđeni na kineskim modelima, mišljenja su u Porscheu.

C88 je danas izložen u Porscheovom muzeju, a projekat je kasnije prodat u Indiju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osam generacija Porsche-a 911 na okupu

 

194024-porsche 911.jpg

 

Nikad Porsche nije okupio osam generacija modela na jednom putu. Poznato je da je 911 zahvaljujući večnom dizajnu najprepoznatljiviji sportski auto u istoriji, a pritom mu ni popularnost ne nedostaje. Dovoljno je reći da nema prave konkurencije u prodaji, osim u nižim cenovnim razredima gde veliku koloniju poklonika imaju Mustang i ostatak društva. Ipak, vratimo se mi Porscheu i njegovom najpoznatijem modelu čijih osam generacija se okupilo na Tajlandu. Atraktivni videomaterijal je snimljen u predivnom okruženju pa je odmah postao obavezno štivo svakog poklonika ovog modela. Jedino što ćemo reći je da je prvi nastavak priče, odnosno prva generacija trajala neverovatnih 26 godina. Ostale su, kako koja, trajale između četiri i sedam godina. A svaka generacija je u svom napretku ostala dosledna konceptu niske prepoznatljive siluete i pozadi postavljenog motora.

Glavne uloge u ovom videu imaju zeleni i beli (Carrera CS) 912, žuti 965 Speedster, crni 993 Carrera RS, beli 996 GT3 RS, plavi 997 Turbo, kao i oker 993 GT3. Da, tu je i novi 992 Carrera S u tamno sivom izdanju...

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

topgear.jpg Top Gear video: Porsche Type 64

 

Prvi Porsche ikada napravljen, još 1939. godine....sportski auto baziran na VW ''Bubi'':

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Propala najskuplja aukcija ikada - Porsche Type 64 i dalje u prodaji

 

porsche 64.jpg

 

Ovo ispred vas je početak Porschea, početak jednog od najpoznatijih svetskih proizvođača sportskih automobila na svetu. Neverovatni Type 64 se pojavio 1939. i dugo se uopšte nije znalo za njega. Mnogi su živeli u uverenju da je baš čuveni 356 prvi model proizveden pod palicom Ferdinanda Porschea. ''Ovo je jedini preživeli primerak kojim je lično upravljao Ferdinand Porsche'' - reči su koje su se mogle čuti u sali održane aukcije u Montereyu. I baš kada je ovaj legendarni, predratni model trebalo da u punom sjaju zablista i dobije medijsku pažnju zbog očekivane ponude (20-ak miliona dolara) - aukcija je doživela fijasko. Vođa aukcije je upropastio sve svojim pogrešnim izgovaranjem. Zašto je krenulo negodovanje i napuštanje aukcije u režiji RM Sotheby's proverite u nastavku:

 

 

Vođa aukcije, Holanđanin Maarten ten Holder, otvorio je licitaciju sa iznosom od 30 miliona dolara i već tada su stvari postale čudne. Brzo se 30 miliona dolara pojavilo kao trenutna ponuda na velikim ekranima, a na tome se nije stalo. Ponude su stizale brzo, na ekranu se zatim pojavilo 40 miliona dolara, pa ubrzo 50 miliona dolara. Konačno, postignuto je i nestvarnih 70 miliona dolara začuđenoj gomili, a kada je ten Holder shvatilo grešku i potvrdilo da je stvarna ponuda iznosila 17 miliona dolara, brzo se ispravila brojka na ekranima. Masa je krenula da negoduje a Type 64 i dalje ostaje u ponudi...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

porscheyoutube.jpg Promo video: Porsche GTS modeli

 

Kada nešto volite želite još - isto tako Porsche za ljubitelje vožnje koji žele još pravi posebne verzije svojih modela sa oznakom GTS:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

DP Motorsport Porsche 911

 

201760-dp 03.jpg

 

Među najcenjenijim kompanijama koje se bave restauracijama i modifikacijama različitih generacija besmrtnog Porschea 911 je definitivno i nemačka kompanija DP Motorsport, a za osnovu njihove najnovije kreacije je iskorišćen model 911 Carrera 3.2 Coupe proizveden 1985. godine. Carrerinu karoseriju su u DP Motorsportu adekvatnim elementima pretvorili u karoseriju kakva je odlikovala modele 911 S/T koji su se proizvodili početkom sedamdesetih godina, a standardni 3.2 litarski 6-cilindarski atmosferski boxer motor je zamenjen 3.6 litarskom opcijom iz Serije 964 koja raspolaže sa 290 konjskih snaga i 324 Nm najvećeg obrtnog momenta, što je više nego dovoljno za Coupe čija masa iznosi samo 940 kilograma.

 

201762-dp 02.jpg

 

Promene koje se ne vide, a u duhu su sadašnjeg vremena, odnose se na višestruko podesivo oslanjanje (KW Clubsport) i znatno bolje kočnice koje se kriju iza legendarnih 15-inčnih Fuchs felni na kojima su Michelin gume dimenzija 225/50 (napred) i 270/45 (nazad).

 

201761-dp 01.jpg

 

Karoserija je ofarbana jednom od originalnih boja koje je Porsche nudio uz Carreru GT, a nezaobilazan detalj u retro uređenoj unutrašnjosti je kožom obloženi upravljač Momo Prototipo koji je postao zaštitni znak većine restauriranih i modifikovanih ''elfera''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

topgear.jpg Top Gear video: Najbolje od Porschea - GT2 RS, 992, 911 R, 919, Type 64

 

Još jedna kompilacija (pre ove Top Gear je objavio FerrariBMW i McLaren modele), ovoga puta Porsche modela koje je provozao Chris Harris:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju traktor Porsche Junior 108 iz 1961. godine

 

porsche 108.jpg

 

Porsche povezujemo sa sportskim automobilima i moćnim SUV-ima, ali istina je da je nemački proizvođač automobila proizveo puno više od toga.

Linija traktora Porsche-Diesel je morala da sačeka početak proizvodnje do pedesete godine prošlog veka, a proizvodnja je završila 1963. Tada su se nudila četiri modela, od Juniora, koji se prodaje, do modela Master sa 50 KS. Junior je ponuđen na aukciji sa visokom početnom cenom od 14.000 američkih dolara. Junior 108 je model iz 1961. godine koji je obnovila kompanija Mirek’s European Auto Inc. u Oldsmaru na Floridi. Ispod poklopca motora se krije jednocilindrični dizel od 822 kubika zapremine, povezan sa dvostepenim menačem. Sa 14 konja i vazdušno hlađenim motorom ovaj jedinstveni Porsche šalje snagu na zadnje točkove veličine 24 inča.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche slavi 10 godina proizvodnje hibridnih modela

 

porsche-panamera 2021 na struju.jpg

 

U fabrici smeštenoj u Leipzigu proizvedeno je više od 75.000 hibridnih automobila prestižne marke…

Fleksibilnost je oduvek bila karakteristika Porschea u Leipzigu. Iste one koja se trenutno priprema za integraciju potpuno električnih automobila, u petoj fazi proširenja fabrike. Električna mobilnost nije potpuno novi koncept za Porsche Leipzig, budući da je prvi hibridni automobil Porsche oznaka bio Cayenne S Hybrid. Upravo se taj luksuzni SUV prvi put pojavio u toj kombinaciji 2010.

 

''Tokom ovih godina Porsche je evoluirao od tehnološkog pionira do jedinog proizvođača u premium segmentu koji istovremneo nudi tri plug-in hibrida'', naglasio je Albrecht Reimold, član izvršnog odbora za proizvodnju i logistiku Porsche AG. Porsche je u potpunosti predan E-performansama u svojoj fabrici u Leipzigu. Dovoljno je samo pogledati paletu. Panamera S Hybrid je proslavila tamo svoj početak proizvodnje samo godinu dana nakon svetske premijere Cayenne S Hybrid. I pre samo nekoliko nedelja, Porsche je dopunio trenutni plug-in hibridni asortiman dodavanjem nove Panamere 4S E-Hybrid i njenog potpuno novog pogonskog sistema snažnog 560 KS!

 

porsche-panamera 2021 a9.jpg

 

Do danas je fabrika u Leipzigu proizvela više od 75.000 hibridnih automobila. Alternativni pogonski sistem je posebno popularan u Evropi, gde je 60 posto Panamera isporučenih tokom 2019. bilo hibridnog potpisa. Udeo hibridnih modela još je veći u Francuskoj, gde ta brojka iznosi 80%. Ove brojke će sigurno biti još veće u narednom periodu. Porsche ulaže oko 600 miliona evra u svoju lokaciju u Saksoniji, nakon odluke o proizvodnji nove generacije Macana kao potpuno električne varijante u Leipzigu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Walter De Silva objavio na Instagramu Porsche 550one

 

210155-porsche 550 03.jpg

 

Dugo se o tome govorkalo po kuloarima, ali je sada i potvrđeno: nekadašnji veliki šef VW-a Ferdinand Piëch je krajem 2000-ih naložio tadašnjem šefu Volkswagenovog dizajna Walteru De Silvi da dizajnira modernu interpretaciju Porschea 550 Spyder ''Little Bastard'', model u kakvom je poginuo legendarni glumac James Dean (Džejms Din), a sada prvi put imamo priliku da ga vidimo. Legendarni dizajner je naime fotografije automobila objavio na Instagramu. Porsche 550one ''The Little Bastard'' 2008. Design by Walter De Silva, Peter Wauda, Christian Felske, Romi Rost. Projekat je želeo Prof. Dr. Ing. Ferdinand Piëch, a ovo je prvo javno prikazivanje'', kaže se u saopštenju dizajnera na Instagramu.

 

210157-porsche 550 02.jpg

 

Piech je bio poznat po tome da je svoje planove, koliko god se činili nemogućim uvek ostvario (luksuzna limuzina VW Phaeton, SUV-ovi Porsche Cayenne, VW Touareg...), pa se i De Silva bacio na posao kreiranja manjeg roadstera sa linijama karoserije nadahnutim, ali ne i kopiranim sa originalnog 550 Spydera.

 

210156-porsche 550 01.jpg

 

Taj Porsche je postao deo popularne kulture jer je u njemu u blizini mestašca Salinas u Kaliforniji 30. septembra 1955. godine vozeći na trku skončao čuveni glumac James Dean. Mladi Donald Turnupseed u Fordovom karavanu nije zbog sunca video da iz suprotnog smera dolazi srebrni niski Porsche jer je bio zaslepljen te je počeo da skreće ulevo na sporedan put, pa je došlo do sudara. ''The Little Bastard'' nikad nije popravljen, a Deanov suvozač Rolf Wutherich, fabrički mehaničar Porschea je preživeo sa teškim telesnim povredama.

 

Američki glumac koji je poginuo sa samo 24 godine i koji je iza sebe već imao dva velika filma (Istočno od raja i Buntovnik bez razloga) te snimao treći - ''Div'', bio je simbol buntovne mladosti pedesetih godina 20. veka za kojim su milioni tinejdžerki plakale na svojim jastucima. Naravno, te godine su bile važne i za Porscheove rane godine u Americi, pa i ne čudi da je Piëch razmišljao o tome da bi bilo dobro da jedan takav kultni istorijski model dobije modernu interpretaciju.

 

Piech je preminuo 2019. godine, a De Silva je sada pred penzijom otkrio fotografije Porschea 550one koncepta iz 2008. godine. O autu se osim ovih fotografija ne zna baš ništa, ali očigledno je da bi se u gami modela pozicionirao kao još sportskiji Boxter koji ima takođe centralno smešten motor uparen sa ručnim menjačem. Međutim, došla su nova vremena pa su u Porscheu svi pažnju usmerili prema SUV-u Macanu jer se radilo o rastućem segmentu, dok je 550one zauvek ostao koncept nikad prikazan javnosti i o kome se više nije govorilo. Sve do sada...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Porsche 911 Carrera RSR 3.0 narkobosa Pabla Eskobara

 

porsche 911 rsr 02.jpg

 

Trkački Porsche 911 Carrera RSR 3.0 iz 1974. nekada u vlasništvu kolumbijskog narkobosa Pabla Eskobara, pojavio se na tržištu sa cenom od 1.85 miliona evra.

Ovaj kultni Porsche je dizajniran i napravljen za američko takmičenje IROC (International Race of Champions) 1974. godine, gde ga je vozio nekadašnji vozač Formule 1 Emerson Fitipaldi. Nakon završetka te serije za koju je bilo napravljeno samo 15 primeraka, Fitipaldijev bolid je kupio Rodžer Penske, američki preduzetnik u profesionalnim auto-trkama i sam nekada trkač, i vlasnik tima poput Team Penske, DJR Team Penske. Auto koji se sada prodaje, međutim, krajem 1970-ih je nekako završio u Kolumbiji u vlasništvu notornog kolumbijskog narkobosa Pabla Eskobara.

 

porsche 911 rsr 01.jpg

 

Mnogi to možda ne znaju, ali Pablo Eskobar je učestvovao na mnogim trkama automobila. Tako je ''capo'' recimo učestovao na popularnom kolumbijskom Copa Renaultu 4 kupu gde je nakon šest trka čak uhvatio drugo mesto. Automobil kojim se često trkao je bio i konkretni Porsche 911 RSR iz 1974. godine, ali koji je prerađen u ''Slantnose'' varijantu u stilu Porschea 935, sa karakterističnim bojama Martini racing. Ovaj automobil zanimljive istorije i još zanimljivijeg vlasnika sada prodaje trgovac Atlantis Motor Group sa Floride (SAD).

 

Kultni 911 RSR 3.0 je nakon Eskobarove smrti 1993. godine stajao u jednom skladištu, a zatim je 2000-ih vraćen u Amewriku gde je bio profesionalno restauriran i vraćen u besprekorno stanje - u izvorni oblik Fitipaldijevew trkačke mašine uključujući IROC šemu bojenja. Uz auto dolazi originalna dokumentacija Volkswagena USA, Penske Productionsa i North Lake Porschea. Trkački vazduhom hlađeni 3.0 boxer u 911 RSR 3.0 varijanti iz 1974. je postizao 321 KS i koštao je duplo u odnosu na najsnažniji serijski Porsche 911 2.7 RS tog vremena. To je bio ozbiljan takmičarski model i bolid koji je dominirao u GT kategoriji, pobeđivao je na trkama širom sveta. Od kada je automobil restauriran do danas je prešao tek 362 kilometra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...