Jump to content
FAS Goran
The Punisher

Lamborghini istorijat

Recommended Posts

Lamborghini proizveo 8.000 Aventadora i 11.000 Huracana

 

lamborghini-aventador 8k.jpg

 

Nakon sedam godina proizvodnje Lamborghini Aventador je dostigao brojku od 8.000 primeraka. 8.000-ti Lamborghini Aventador odlazi kupcu u Japan. Jubilarni primerak s brojem 8.000 na šasiji ima oznaku Aventador S Roadster, a siva boja ima oznaku Grigio Telesto. Još veću brojku je dostigao Lamborghini Huracán - nakon samo četiri godine proizvodnje sa proizvodne linije je sišao broj 11.000 u ''Blue Nethuns'' boji, a automobil će završiti na italijanskom tržištu. U prvom polugodištu 2018. godine Lamborghini je povećao isporuke vozila za 11% na 2.327 automobila. Model Huracán u Coupe i Spyder kao i verziji za trke ima povećanje prodaje sa 1.400 na 1.604 vozila. Aventador linija je zadržala isti nivo kao u prethodnom periodu sa isporučenih 673 primeraka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

30. oktobra 1963. predstavljen prvi model marke Lamborghini - 350GTV

 

lamborghini 350 02.jpg

 

Priča o početku proizvodnje Lamborghinijevih automobila, izazvane svađom vlasnika fabrike traktora sa Enzom Ferrarijem jako je dobro poznata. Upravo zato čudi što je prvi automobil kompanije, predstavljen javnosti na torinskom salonu automobila pre 49 godina, ostao relativno opskuran. 350GTV zapravo i nije imao mnogo veze s Lamborghinijem, šasiju su sklopili Neri i Bonacini, a karoseriju po dizajnu Franca Scaglionea Sargiotto.

 

lamborghini 350 01.jpg

 

Automobil je sastavljen u fabrici traktora u Centu, jer je ona u Sant'Agati tek bila u izgradnji. Na samom torinskom salonu motor je bio izložen zasebno, pored automobila, jer su pri sklapanju shvatili da je previsok da bi stao pod poklopac motora. Prvi Lamborghini nije doživeo dobre reakcije štampe i publike, malo kome se sviđao neortodoksni dizajn Franca Svaglionea, koji je nastavio razvoj nekih od motiva obrađivanih na revolucionarnoj BAT seriji koju je kreirao za Bertonea. Kasnije će Carozzeria Touring ublažiti radikalizam i značajno izmeniti Scaglioneov oblik za prvi pravi, serijski Lamborghini, 350 GT, ali ostavili su nedirnute neke karakteristične detalje poput panoramskog zadnjeg stakla. Sam 350GTV je ostao u krugu fabrike dok ga osamdesetih nisu prodali jednom italijanskom kolekcionaru, koji je ugradio motor i još neke nedostajuće delove. Kasnije je proveo određeno vreme u jednoj japanskoj kolekciji, a danas je tamo gde mu je i mesto - u fabričkoj kolekciji Lamborghinija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesavršenost je perfekcija, kaže Lamborghini odeljenje za restauraciju

 

Lamborghini Restoration 002.jpg

 

Lamborginijevo odeljenje za restauraciju, poznatije pod imenom Polo Storico, već duže vreme se bavi vraćanjem automobila ove marke u praktično fabričko stanje. Otkako je osnovano restaurirano je 98 klasičnih Lamborginija. Za svaki primerak je potrebno od godinu i po dana pa naviše, a cena se kreće od 400.000 evra.

 

Lamborghini Restoration 001.jpg

 

Proces restauracije je osetljivo pitanje jer se ekipa trudi da auto dovede u stanje u kavom je bio po izlasku iz fabrike, a ne da bude perfektan po današnjim standardima. To znači da je u vreme proizvodnje bilo izvesnih nesavršenosti kakve se ostavljaju i danas. Npr. čak i kada se odštampaju nova-stara korisnička upustva ne diraju se slovne greške koje su prvobitno nastale u štampi. U svakom slučaju, stav inženjera koji su zaduženi za restauraciju je da nije problem da se napravi stoprocentno savršen auto, ali da on u tom slučaju nikako nije autentičan. Jednostavno, nema onog potrebnog ljudskog dodira.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Lamborghini traktor

 

210320-lamborghini1.jpg

 

Da li ste znali da možete postati vlasnik Lamborghinija za samo 20.000 dolara?

Nije šala, zaista je moguće kupiti jednog ''Lamba'' za 20.000 dolara, ali to neće biti jedan od prelepih sportskih automobila - već traktor. Kao što svi verovatno znate, Lamborghini je svojevremeno pravio traktore pre automobila i sada je na prodaju stavljen jedan od modela iz 1964. godine, a cena mu je već spomenuta. Originalna verzija ovog traktora nalazi se u Ferrucio Lamborghini muzeju...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamborghini ubuduće vozne karakteristike stavlja ispred maksimalne brzine i ubrzanja

 

Lamborghini-Sian 2020 05.jpg

 

Elektromobili su moćno ubrzanje koje je nekada bilo rezervisano samo za najsnažnije superautomobile učinili dostupnim mnogo široj bazi kupaca za mnogo nižu sumu novca. Samim tim, na neki način su bacili senku na njihov ''sjaj'' jer velika je razlika u količini novca koju treba izdvojiti za Teslin Model S sa jedne, odnosno neki Lamborghini sa druge strane. Proizvođači skupe ''egzotike'' su svesni ove činjenice, tako da je Lamborghini odlučio da promeni svoju strategiju u budućnosti. Naime, u Sant Agati su odlučili da na prioritetno mesto stave vozne osobine i dinamiku, ispred maksimalne brzine i ubrzanja, pišu Vrele Gume.

 

Performantni automobili su se prvobitno fokusirali na maksimalnu brzinu kao ključni faktor koji ih je diferencirao od ostalih. Vremenom, ubrzanje je preuzelo primat, bar tako kaže Frančesko Skardaon iz Lamborghinija. Vozne karakteristike i dinamika su bili važan deo performantne jednačine, ali često van samog fokusa. Glavni faktor koji će napraviti razliku su ''vozne osobine automobila, upravljivost'', kaže Skardaon. Električni automobili imaju prednost oličenu u momentalno dostupnom ogromnom obrtnom momentu, ali takođe imaju jedan veliki nedostatak-suviše su teški. Paketi baterija predstavljaju prilično masivan hardver koji u velikoj meri negativno utiče na vozne osobine vozila. Skardaon je dodao da vozne karakteristike ključne za Lamborghini, prioritet broj jedan. Ovo je ujedno interesantno priznanje za marku koja je nebrojeno puta ponavljala da električni pogon nije još uvek spreman za superautomobile.

 

Prošle godine, šef Lamborghinija i Bugattija je izjavio da smo još uvek decenijama daleko od čisto električnih superautomobila. Pre njih, kompanija će stvari premostiti uz pomoć hibrida, a prvi korak italijanske marke predstavlja Sian FKP 37. Ovaj model će zameniti Aventador, zadržavajući V12, ali uz dodavanje hibridne asistencije. Marke poput Lamborghinija moraće da revidiraju svoje proizvode u elektrifikovanoj budućnosti. Proizvođači automobila, kao i potrošači, više ne moraju da biraju između performansi i efikasnosti jer elektromobili pružaju najbolje iz oba sveta. To potencijalno šteti proizvođačima koji su reputaciju stekli naplaćujući ''nepristojne'' količine novca za veliku količinu konjskih snaga i ekskluzivnost. Elektromobili su srušili neke mitove i zauvek se ubacili u dotičnu jednačinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferruccio Lamborghini: od traktora do super-automobila

 

lamborghini 11 ist.jpg

 

28. aprila 1916. godine rođen je Ferućo Lamborgini (Ferruccio Lamborghini). Da je živ, slavio bi 105. rođendan. Potiče iz farmerske porodice ali se vremenom ispostavilo da ga mnogo više zanimaju mašine nego obrada zemlje.

 

ferruccio-lamborghini 10 ist.jpg

 

Kada je počeo II Svetski rat uveliko je bio iskusan mehaničar. Bio je stacioniran na Rodosu gde je održavao vozila italijanske, nemačke i britanske vojske. Posle rata otvorio je mehaničarsku radionicu na ostrvu da bi se 1946. vratio u Italiju privučen državnim subvencijama za razvoj posleratne privrede.

 

ferruccio-lamborghini 09 ist.jpg

 

Otvorio je radionicu u mestu Cento, gde je održavao vozila i pravio male poljoprivredne maišne. Došao je na ideju da napravi i jeftini traktor za seljake sa malim posedima. Za prvi traktor poslužio je kao osnova Morris kamion, opremljen isparivačem goriva što je bio njegov lični izum. Već 1948. je prodao 11 primeraka za vreme lokalnog vašara.

 

ferruccio-lamborghini 08 ist.jpg

 

Ovaj uspeh ga je naveo da uloži sve što ima, uključujući i porodičnu farmu kako bi dobio kredit za ulaganje u proizvodnju traktora većeg obima. Par decenija kasnije stižu i automobili.

Logo je nastao 1963. godine kada je Ferućo zamolio Paola Rambaldija da dizajnira zaštitini znak. Jedina sugestija je bila da želi da bude jasno da je vozilo snažno kao bik. Tako je nastao čuveni logo Lamborghinija, na šta je imao uticaj i njegov horoskopski znak. Pogađate - bik.

 

ferruccio-lamborghini 07 ist.jpg

 

Ferućo Lamborgini je praktično osnivač kategorije automobila koju danas nazivamo super-automobilima. Prvenac je Miura iz 1966. godine.

 

ferruccio-lamborghini 06 ist.jpg

 

Učestvovao je i u razvoju modela Countach, koji se u formi prototipa pojavio 1971. godine. Proizvodio se sve do 1999. kada ga je zamenio Diablo.

 

ferruccio-lamborghini 05 ist.jpg

 

Nažalost, nije bio u prilici da bude svedok modernog razvoja kompanije koju je osnovao, s obzirom da je preminuo 1993.

 

ferruccio-lamborghini 04 ist.jpg ferruccio-lamborghini 03 ist.jpg

ferruccio-lamborghini 02 ist.jpg ferruccio-lamborghini 01 ist.jpg

 

preuzeto sa - magazinauto.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klasični Lamborghini traktor savršeno ide uz Miura superautomobil

 

lamborghini t03.jpg

 

Svako ko je bio dovoljno srećan kako bi vozio klasični Lamborghini Miura model zna da ovi modeli poseduju nešto više, možemo slobodno reći, agrikulturnog osećaja u poređenju sa modernim superautomobilima kompanije. Međutim, ove tvrdnje mogu biti ispravne jedino ukoliko uzmemo u obzir da je osnivač kompanije Ferruccio Lamborghini već bio poznat po svojim traktorima daleko pre nego što je njegovo ime počelo da se povezuje sa automobilima.

 

lamborghini t02.jpg

 

Uprkos tome što nismo preterano zainteresovani za poljoprivrednu mehanizaciju, ne možemo zanemariti izuzetan dizajn koji ovaj 1966 Lamborghini 1R traktor poseduje, poseno istaknut parkiran odmah do superautomobila kompanije Lamborghini, predstavljajući najneverovatniji primerak svake garaže iz snova.

 

lamborghini t01.jpg

 

Za zadivljujući izgled ovog modela zadužena je predivna plavo/narandžasta kombinacija boja, koja može navesti na pomisao da se ovde radi o traktoru koji je neko poželeo da obeleži tematskim koloritom. Međutim, ovaj primerak, koji se trenutno nalazi u britanskom predstavništvu Sasso Automotive, predstavljen je baš onakvim kakav je bio onda kada ga je njegov prvi vlasnik kupio pre 55 godina. Opisan u oglasu kao model u gotovo novom stanju, neverovatni 1R traktor nedavno je vraćen u Italiju radi potpune restauracije, baš kao što bi to bilo urađeno sa Miura ili Coutach modelima. Polo Storico kompanije Lamborghini ne radi sa traktorima, ali ekspert ovog odeljenja, Ermes Formilan predstavlja stručnjaka, koji je bio zadužen za projekat ovog modela predstavljenog u našoj galeriji.

 

Nažalost, ispod dugačke haube traktora više se ne nalazi V12 motor, a umesto njega ovaj 1R poseduje 1.5 litara veliki, vazdušno hlađeni, dvocilindrični dizel motor koji razvija 32KS, dok je Miura model koji je izašao iste godine svetu doneo moćnih 325 konja. Sva snaga ovog traktora odlazi na zadnju osovinu putem četovorostepenog manualnog menjača.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferruccio Lamborghini u automobilskoj Kući slavnih

 

lamborghini f03.jpg

 

21. jula, vrhunski automobilski rukovodioci i VIP osobe okupili su se u The Icon na rivi u Detroitu (SAD) da bi proslavili uvođenje u Automotive Hall of Fame raznolike grupe pionira automobila i mobilnosti iz celog sveta, uključujući legendarnog Ferruccia Lamborghinija.

Ferruccio Lamborghini nije bio samo ključan u osnivanju Automobili Lamborghini 1963. godine, već je njegova neumoljiva želja za stalnim poboljšanjem i inovacijama rezultirala stvaranjem dva najslikovitija modela marke: Miura i Countach. Ferrucciov pristup je uvek bio odvažan, podstaknut uverenjem da se neočekivano može postići ako uvek težimo da budemo bolji. Njegov preduzetnički i pionirski duh je danas srž DNK brenda. Andrea Baldi, izvršni direktor kompanije Automobili Lamborghini Americas, prisustvao je ceremoniji preuzimanja ove velike časti u ime Lamborghinija.

 

lamborghini f02.jpg

 

Mramorna ploča sa potpisom Ferruccia Lamborghinija je postavljena u Halu časti u Automotive Hall of Fame gde posetioci slave muškarce i žene čije automobilske inovacije su promenile svet i naš način života.

 

226818-lamborghini f01.jpg

 

O automobilskoj Kući slavnih

Automotive Hall of Fame (AHF) je neprofitna organizacija koja odaje počast i slavi lidere i inovatore automobilske/mobilne industrije kroz nagrade i programe koji podjednako izazivaju mlade i stare na više nivoe ličnog dostignuća. Osnovana 1939. godine, Automotive Hall of Fame je odala počast 757 nagrađenih iz celog sveta, koji su uticali i utiču na automobilsku industriju i industriju mobilnosti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamborghini proizvodi i med

 

lamborghini med 01.jpg

 

Lamborghini je definitivno najpoznatiji po svojim superautomobilima, ali ima i neke druge proizvode. Kao i mnogi drugi proizvođači automobila, Lamborghini ima i sporedne poslove, a čak proizvodi i med koji ipak nije dostupan u prodaji.

 

Lamborghini je u svom parku još 2016. godine postavio pčelinjak sa oko 600.000 pčela. Svake godine kompanija proizvede 430 kg meda koji zatim poklanja svojim zaposlenima za Božić. Nešto slično ima i Porsche. Nemačka kompanija je posedovala pčelinjak sa 1.5 miliona pčela, a tokom prve godine je proizvela 400 kg meda. Kompletna količina je rasprodata za samo nekoliko dana, a Porsche je zatim povećao broj pčela na oko 3 miliona te danas godišnje proizvede tonu meda. Bentley takođe proizvodi med u Velikoj Britaniji. Rolls-Royce je takođe u proizvodnji meda i ima oko 300.000 engleskih pčela. Prošle godine je kompanija zatražila od zaposlenih da volontiraju kao pčelari u sedištu koje se nalazi u Goodwoodu u Sussexu. Količina meda koju Rolls-Royce proizvede godišnje je mnogo manja u odnosu na proizvodnju Porschea. Lamborghini poseduje i veliku fotonaponsku elektranu u Sant'Agata Bologneseu, koja je trenutno najveća u italijanskoj regiji Emilia Romagna. Od 2010. godine je smanjila emisiju CO2 za više od 2.000 tona.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...