Jump to content
FAS Goran
neshaoct

WRC: ''Tour de Corse'' / Korzika 2018.

Recommended Posts

Ožie poveo, Loeb izleteo u jarak...

 

wrc corse.jpg

 

Počeo je korzikanski reli spektakl. Na planinama iznad Bastije, po sunčanom i suvom vremenu i pri temperaturi od +5 stepeni na većim visinama, ali i po ''stajaćim vodama'' na nekim ulegnućima asfalta, na maratonskom brzinskom ispitu od čak 49.03 km startovaće čak 128 reli posada i to u prisustvu nekoliko desetina hiljada navijača sa svih strana Evrope. Na cilju u selu Valle Di Rostino, foto ćelije su najpreciznije prikazale da je zvanični svetski prvak, 34. godišnji Sebastien Ožie, sa svojom Ford Fiestom WRC postigao najbolje vreme. Ožie je krivudavu stazu od sasvim sigurno najmanje 500 krivina, savladao za 31.53.8 minuta. Automobil težak samo 1.175 kg sa 1.6 turbo motorom od oko 380 KS, vozio je do granica svojih mogućnosti. Na cilju je vidno orošen znojem ali sa osmehom kratko izgovorio: ''Borio sam se, dao sam sve od sebe''.

 

Drugo vreme, samo 9.7 sekundi slabije zabeležio je 44. godišnji devetostruki prvak sveta, takodje Francuz, Sebastien Loeb, u po snazi vrlo sličnom svim ostalim elitnim aždajama, Citroenu C3 WRC. Čuveni Alzašanin, takodje vidno umoran posle ubitačnih skoro 50 kilometara, izgovorio je pred mikrofonima reportera: ''Na putu je bilo mnogo trave, bilo je teško znati da li sam u ritmu ili ne''. Od elitnih vozača je najslabiji bio Finac Jari Matli Latvala sa Toyotom Yaris WRC. Iza Ožiea je kasnio čak 46.2 sekunde. Na cilju je razočarano izjavio: ''Auto je dobar, kad je suvo, ja se borim u vodi, kad prodjem kroz vodu gubim zadnji deo''. Toyota je na prvom ispitu osvojila 9 i 10 mesto...ali i treće jer je odlični Estonac Ot Tanak i pored poteškoća za sve stigao do mesta na podijumu, na prvom brzincu… Takođe je veoma dobar bio 38. godišnji Kris Mik u Citroenu C3 WRC.

 

Mnogi su se žalili na zaostalu vodu na pojedinim mestima, gde je usled nedavnih kiša voda ostala u ulegnutim delovima asfalta. Na ovogodišnjem reliju oko Korzike, prvi put se vozi čak 60% ''itinerera''. Sledi drugi ispit od 13.55 km i to će naravno biti lakše nego što je bio protekli maraton, ali, tu takođe nema opuštanja. Posle prvog kruga u satnici Korzike je servis gde će neki pokušati da bar malo koriguju podešavanje automobila. Karavan reli majstora se potom opet vraća na ispit od 49.03 km jer se taj deo vozi dva puta, posle čega se isto dešava i na sledećem brzincu. Petak donosi 4 ispita, subota 6, a u nedelju su predviđena poslednja dva brzinca od kojih broj 11 ima čak 55.17 km.

 

178487-loeb.jpg

 

Poslednja vest: Na drugom ispitu, Sebastien Loeb je izleteo sa puta i ostao zaglavljen u jarku…drugi brzinac je opet dobio Ožie, ispred Esapeke Lapija i Kris Mika.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kralj nastavio da pobeđuje

 

wrc c 11.jpg

 

Pogrešio je na drugom brzinskom ispitu i tako izgubio svaku šansu za pobedu na 61. reliju oko Korzike, ali, to nije značilo da će Sebastien Loeb odustati od vožnje, već je opet za volanom kao što je to i omogućeno WRC pravilima. Loeb je u Francuskoj istinska zvezda, u zemlji gde se automobilski reli izuzetno ceni već odavno su svi shvatili da je Loeb nešto posebno. Sjajni as je to dokazao devet puta zaredom osvajanjem titule svetskog reli šampiona. U tome mu je verno asistirao njegov suvozač Danijel Elena. Loeb  je nosilac francuskog ordena ''legije časti''. Na Korzici su svi oko njega, žele da ga samo vide, da zabeleže bar jedan snimak iz daljine, ili ''selfi'' a kao i svakog kralja i Loeba čuvaju:

 

wrc c 1.jpg

 

Ako ste možda na trenutak pomislili da mu je vreme za penziju, onda ste se baš grdno prevarili. U reliju je najvažnije voziti glavom i iskustvom, a Sebastien Loeb je upravo sada na svom vrhuncu. Izletanja, prevrtanja, havarije, neočekivane greške su tako svojstvene najboljima. Zašto? Pa zato što elitni vozači uvek teže da podignu svoje limite, da često rizikuju, to je upravo stil najbržih. Verovatno se sećate da nema ni jednog jedinog velikog vozača koji nije imao pehove i pomenute incidente... Uz sve to valja naglasiti da je WRC izuzetno opasan. Baš na početku ovog relija u Francuskoj, naš višestruki šampion i pravi ekspert za auto sport, Pavle Komnenović je rekao: ''Mislio sam da je Moto GP najopasniji sport na točkovima, ali već odavno sam siguran da je to WRC''.

U nastavku 61. relija oko Korzike, Loeb je prikazao šta ume, da vozi brže od kompletne elite. Dobio je ispit 5 (35.61 km), zatim ispit 6 (15.45 km) a na ispitu 7 (17.39 km) je ostvario šesto vreme. U generalnom poretku relija sve je isto. Sebastien Ožiie mudro vozi i polako povećava prednost, koja sada posle ispita 7 iznosi 41.6 sekundi. Već smo pisali da je prosto ''nemoguće'' da Ožie prokocka ovako veliku razliku, ali, još jednom ponavljamo u WRC-u je sve moguće, i zato je taj šampionat po konkurenciji i neizvesnosti ispred ostalih popularnih serija, kao što su recimo Moto GP ili F1. Na Korzici se vodi sjajna borba za mesta dva i tri na podijumu, a konkurišu za sada Nujvil, Mik i Tanak. Pored Ožiea svojom vožnjom je prezadovoljan Finac Esapeka Lapi koji svom mnogo iskusnijem timskom rivalu Jari Mati Latvali beži čak 31. sekundu. Među preko 100 učesnika, mnogi su se našli van staze, pa tako i hrabri vozači iz Japana, Takamoto i Arai, učenici nekadašnjeg eks reli šampiona Tomija Makinena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ožie i dalje prvi, trka za ostatak podijuma

 

178550-wrc Ogier.jpg

 

Priveden je kraju i drugi dan relija sa 10.000 krivina. Publika zaista uživa po lepom vremenu velikog francuskog ostrva i priprema se da pozdravi najuspešnije na cilju, u Ajaču, rodnom gradu vojskovođe Napoleona Bonaparte. Osvajač ovog relija oko Korzike, po svemu sudeći biće opet Francuz, zvanični svetski prvak Sebastijen Ožie. On posle 10 ispita ima prednost od 44.5 sekundi. Nedeljni 11. ispit je najduži u ovom vikendu, čak 55.17 km. Verovatno će baš taj brzinac odlučiti raspored na ostatku podijuma, a za ta mesta boriće se Tanak, Nujvil i Lapi, ako uspeju da završe reli računajući i poslednji 12. ispit ''power stage'' koji donosi bodove.

 

wrc c 4.jpg

 

Drugi dan Korzike je bio veoma loš za Jari Mati Latvalu i Kris Mika, nažalost opet maleroznog vozača Citroena C3 WRC. Latvala je pri punoj brzini skliznuo sa asfalta, udario u drvo i potpuno deformisao zadnji deo Toyote Yaris WRC, dok je Kris Mik takođe izleteo sa puta kao brzi voz, probijao se kroz gusto šiblje i zaustavio se daleko od zadate staze. Latvala izgleda više neće biti na bodovnom ispitu, a Mik će verovatno pokušati da ukrade neki poen.

 

wrc meeke.jpg

 

Što se lidera relije tiče, sve ostaje isto, onako kako smo i pretpostravili. Sebastijen Ožie vozi taktički, u svakom trenutku može da ima informaciju šta rade oni koji su mu najbliži u generalnom poretku, i tačno zna kojim tempom valja održavati vođstvo. Svi članovi velike fabričke četvorke maksimalno rade za svoje vozače, informišu ih o svih detaljima a u reli taborima se reli prati u neverovatnoj atmosferi i kombinovanju saveta. Loeb je u već minulom drugom danu 61. Relija oko Korzike dokazao svoju visoku klasu pobedom na tri ispita, pa kompletan navijački auditorijum žali za onako neočekivanom greškom devetostrukog prvaka sveta, na drugom ispitu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ožie osvojio reli, Lapi dobio ''power stage''

 

178557-wrc ford.jpg

 

Vest dana sa Korzike je da je najmlađi od elitnih deset vozača, 27. godišnji Finac Esapeka Lapi, sa Toyotom Yaris WRC, opet bio najbrži, da je iza sebe ostavio dva svetska šampiona.

 

wrc toyota.jpg

 

Pobedio je na reliju Sebastijen Ožie i to smo nagovestili već posle drugog ispita, kada je grešku napravio Sebastien Loeb. Tako je izostala prava borba dvojice Francuza. U toku celog tamičenja Ožie je rutinski održavao vodeću poziciju. Njegov tim, Ford je samo pratio učinak konkurencije, a to su bili Nujvil, Tanak i Lapi…koji su mogli da ugroze Ožiea. Svi ostali su bili bezopasni. Jari Mati Latvala je na Korzici bio loš, Andresa Mikelsen takođe, Evans, Sordo i Kris Mik nisu bili konstantni. Mik je pokazao da ima brzinu, ali kao i obično nedovoljno dobar ritam i koncentraciju, pa je opet doživeo jedno izletanje sa puta.

 

Reli Korzike 2018. godine će dugo pamtiti Sebastien Loeb. Pokazao je koliko je brz, uspeo je da pobeđuje na ispitima i da nije bilo onih hladnih guma i prebrzog ulaska u krivinu, sa zaustavljanjem u rupi, ko zna kako bi se reli na Korzici okončao. Na poslednjem ispitu koji prvoj petorici donosi bodove briljirao je Esapeka Lapi i to je već praktično postalo normalno da taj početnik u elitnoj klasi pobeđuje na pojedinim specijalnim ispitima. Ako se pitate za koga danas navija cela Finska, onda je odgovor - Lapi. Mladi reli majstori širom sveta u Lapiju vide pravi uzor. Na pretposlednjem ispitu je udario u ivičnjak i pokidao gumu, a da nije bilo te greške verovatno bi bio na podijumu. Plavokosi relista je na Korzici zaradio 13 bodova i probio se na 5. mesto sa 36 bodova u generalnom plasmanu posle 4 relija. Možemo samo zamišljati kakva je sada atmosfera u taboru Toyote. Tanak, a pogotovo Latvala, moraće baš dobro da testiraju i rade.

 

Na listi generalnog plasmana Ožie je prvi sa 84 boda, prati ga Nujvil sa 67, treći je Tanak sa 44 i četvrti Mikelsen sa 41 bodom. Za tri nedelje se vozi reli Argentine (26. aprila), a onda još jedan makadam, reli Portugalije (17. maja).

Generalni poredak relija ''Corsica Linea - Tour de Corse:

 

1. Ožie - Ford

2. Tanak - Toyota +36.1s

3. Nujvil - Hyundai +1.07.5 min.

4. Sordo - Hyundai +2.02.6

5. Evans - Ford +2.06.1

6. Lapi - Toyota +2.33.5

7. Mikelsen - Hyundai +2.43.4

8. Kopecki - Škoda +10.38.8

9. Mik - Citroen +10.40.5

10. Bonato - WRC 2 Citroen +12.26.0

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...