Jump to content
FAS Goran
The Punisher

Bugatti istorijat

Recommended Posts

Klasični Bugatti Type 57C na aukciji

 

bugatti-type-57c 03.jpg

 

Ovaj plavo/crni 1938 Bugatti Type 57C Atalante Coupe pobudiće podjednako interesovanje kod kolekcionara umetnina i autoentuzijasta. Prethodno izložen na poznatoj Schlumberger Art Collection izložbi u Parizu, ovaj automobil je ocenjen kao prikladan za muzejsku postavku od strane čoveka koji je restaurirao Versajski dvorac. Veličanstveni Bugatti predstavlja veliko nacionalno blago u kome Francuzi mogu vizuelno uživati, ali ovo mu je ipak druga uloga, jer je on pre svega najveća poslastica za sve ljude iz automobilskog sveta.

 

bugatti-type-57c 02.jpg

 

Osvajajući savršene ocene na 2015 Amelia Island Concours događaju i Best in Class titulu godinu dana kasnije na Pebble Beach Concours d'Elegance, ovaj klasični Bugatti predstavlja vrele snove svakog istorijskog automobilskog eksperta na planeti.

 

bugatti-type-57c 01.jpg

 

Ovaj dragulj autoindustrije pokreće 3.3 osmocilindrična jedinica sa duplom bregastom, Stromberg duplim karburatorima i kompresorom što mu pomaže da razvije 160 konja pri 4.500 obrtaja. Zahvaljujući četvorostepenom manualnom menjaču i zadnjim De Ram amortizerima, ova mašina može ubrzati do 193 km/h sa veoma hrabrim vozačem za volanom. Ovo su cifre ubrzanja u kupe izdanju automobila nastalom u vreme kada se većina četvorotočkaša borila da dostigne 80 km/h, što ga bez ikakve sumnje čini hiperautomobilom svog doba.

 

Po pitanju dizajna, reći da je impresivan predstavljalo bi potcenjivanje. Ovo je jedan od najprefinjenijih ''art deko'' dizajnerskih projekata svih vremena, dok je Type 57C karoserija ovog automobila definitivno jedan od najznačajnijih segmenata, ne samo automobilskog već čitavog dizajnerskog sveta. Konstruisan od strane Žana Bugatija, sina slavnog Etorea, osnivača kompanije, Type 57 se prvi put pojavio na ulicama 1934. godine i napravljen je u svega 710 primeraka, od kojih je svega nekoliko dobilo Atalante Coupe formu, sa par njih koji i dalje poseduju ''Toit Ouvrant'' - ili obarajući krov - kao primerak koji možemo videti ovde.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Bugatti EB 112 sa samo 3.900 pređenih km

 

220508-bugatti eb 03.jpg

 

U Nemačkoj je na prodaju ponuđen jedan od samo tri funkcionalna prototipa Bugattija EB112.

EB112 je premijerno predstavljen na sajmu automobila u Ženevi 1993. godine (za dizajn se inače pobrinuo Giugiaro), dok se sada na prodaju nudi primerak sa brojem šasije #39002.

 

220509-bugatti eb 02.jpg

 

Automobil pokreće 6.0 V12 motor sa 456KS, dovoljno za ubrzanje do 100 km/h u trajanju od 4.3 sekunde i maksimalnih 300 km/h.

 

220510-bugatti eb 01.jpg

 

Primerak iz oglasa je do sada prešao samo 3.900 km i nalazi se u potpuno funkcionalnom stanju. Cena se u kratkoj vesti ne navodi.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najpoželjniji posao u auto-industriji: Ovo je čovek koji testira svaki Bugatti pre isporuke

 

steve 2.jpg

 

Ovo je Steve Jenny, i kao test vozač Bugattija možda ima najpoželjniji posao u automobilskoj industriji. Započeo je radeći za Mahle i BBS, gde je igrao ključnu ulogu u razvoju različitih komponenti za motosport. Svoju biografiju je Bugattiju poslao 2004. godine dok je francuski proizvođač spremao Veyrona za proizvodnju. Dobio je posao i njegova zadatak je postao da osigura da svaki Bugatti radi savršeno pre svoje isporuke kupcu.

 

steve 1.jpg

 

U septembru 2005. godine Steve je počeo da testira svaki Veyron nakon završenog tehničkog pregleda. Od tada je testirao svaki novi Bugatti, uključujući Veyrona i Chirona, na putovanju koje pokriva udaljenost od oko 300 kilometara pri različitim uslovima na putu. Svaka probna vožnja obično traje oko pet sati i uključuje proveru dinamike vožnje gde Steve proverava težinu pedala i njihov odziv, osećaj upravljanja i da li postoje neki neobični zvukovi. Nakon prvih 80 kilometara testa na putu, Steve zatim vozi Bugatti po kaldrmi i makadamu.

 

Nakon toga, testiranja se sele na zatvorenu uzletno-sletnu pistu na aerodromu Colmar u Francuskoj gde se automobil podvrgava testovima performansi, uključujući vožnju iznad 300 km/h i testiranja sistema poput kontrole lansiranja i vazdušne kočnice. Steve takođe izvodi manevre poput brzih promena trake i kočenja u nuždi. Nakon ovog početnog testa od 300 km, automobil se vraća u fabriku gde se menja ulje u mjenjaču i postavljaju novi točkovi. Zatim se izvodi jednosatna probna vožnja, koja se proteže na najmanje 50 kilometara, pre nego što Jenny svakom automobilu da svoje konačno odobrenje. ''Sa takvim individualnim i ručno izrađenim vozilom sve mora da bude savršeno. Moj cilj je ispraviti i najmanji razlog za kritiku pre isporuke automobila. Tek tada će naši kupci biti srećni'', kaže Steve.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bugatti otkupio pet svojih istorijskih modela od kolekcionara

 

229174-bugatti k02.jpg

 

Pet legendarnih, vrhunski očuvanih i nerestauriranih modela Bugattija vratilo se ''kući'' u Molshajm, nakon što ih je kompanija otkupila od jednog švajcarskog kolekcionara. Švajcarac Hans Matti je pasionirani kolekcionar koji je svoj život posvetio stvaranju vrlo vredne kolekcije automobila, u kojoj se našlo i pet modela izuzetno očuvanih i vrednih Bugattija. Ne samo da ih je godinama čuvao i održavao, ovaj entuzijasta je o njima prikupio i svu moguću dokumentaciju, istražio istoriju svakog od automobila i upotpunio svoju kolekciju originalnim istorijskim dokumentima i fotografijama.

 

229173-bugatti k01.jpg

 

Tako vrednu zbirku, koja govori o istoriji Bugattija, sada je ova kompanija uspela da vrati kući u Molshajm, nedaleko od mesta gde su ovi automobili i nastali, piše Autonet.hr. Pregovori o otkupu pet automobila iz Mattijeve kolekcije su vođeni dve i po godine, a u njima je učestvovala i Caroline Bugatti, unuka Ettorea Bugattija. Na kraju je dogovor postignut, pa će ovi originalni, nerestaurirani i vrlo važni istorijski izlošci krasiti kompanijski muzej. Automobili u pitanju su:

  • Bugatti Type 51, jedan od najoriginalnijih modela koji postoji i koji je vozio Louis Chiron,
  • Bugatti Type 37A, savršeno očuvan u originalnom stanju iz 1929. godine,
  • Bugatti Type 49 Faux kabriolet kao jedini takav preostali primerak na svetu,
  • Bugatti Type 35B, jedan od poslednjih ikada proizvedenih te
  • Bugatti Type 35A.

Kada su ih vratili i okupili u svom dvorcu Château Saint Jean, predsednik kompanije Bugatti Automobiles, Christophe Piochon, izjavio je: ''Mi smo marka koja konstantno u svojem genijalnom osnivaču traži inspiraciju. Za Ettorea, najvažniji aspekt Bugattija je bio da bude neuporediv. Trebalo bi da bude u svojoj posebnoj klasi. Ništa nas neće toj viziji približiti više nego kada vidimo njegove radove u stanju u kakvom su i napustili fabriku, s originalnim zakovicama, bojom i, posebno, pedantnu izradu koja je definisala njegove automobile i učinila ga uspešnim''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

30 godina Bugattija EB112

 

Bugatti EB112 03.jpg

 

Bugatti obeležava 85. rođendan svog dizajnera Giorgetta Giugiara i 30. rođendan modela Bugatti EB112, jednog od najradikalnijih koncepata te marke, koji nikada nije ušao u serijsku proizvodnju.

Koncept Bugatti EB112 je predstavljen 1993. godine na salonu automobila u Ženevi, kao senzacionalan, radikalan i luksuzan ulazak Bugattija u segment velikih GT automobila. Imao je četvora vrata, dinamičnu sportsku liniju, isticao se vrhunskim dizajnom kakav ni do danas nije zastareo, a za sve to bio je zaslužan njihov dizajner, Giorgetto Giugiaro.

 

Bugatti EB112 02.jpg

 

Giugiaro slavi 85. a EB112 30. rođendan, pa su u kompaniji (danas u sastavu kompanije Bugatti Rimac) odlučili da odaju počast i dizajneru i njegovom najradikalnijem konceptu. ''EB112 je u mnogim pogledima bio automobil iz snova i preteča onoga što danas poznajemo kao fastback modele visokih performansi. Besprekorno je kombinovao dizajn s tehnološkim i inženjerskim karakteristikama koje su bile uveliko ispred svog vremena'', komentariše danas italijanski dizajner svoje delo.

 

Bugatti EB112 01.jpg

 

Tada je EB112 bio opisivan kao najlepša limuzina ikada stvorena, a u Bugattiju ga smatraju i pretečom modernih Veyrona i Chirona. Bio je bezvremenski i revolucionaran, preneo je aluminijumsku karoseriju i monocoque šasiju od ugljeničnih vlakana iz sportskog modela u GT segment, dok je pod haubom bio smešten moćni 6.0 V12 sa čak 60 ventila i 460 KS. Najviša brzina za EB112 bila je 300 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h postiže za samo 4.3 sekunde. Kao takav ostaje u istoriji Bugattija kao jedan od važnijih koncepata, koji je utro put za mnoge, pa i današnje modele, iako nikada nije ušao u serijsku proizvodnju. Njegov karakter i estetika i danas su inspiracija kod stvaranja novih modela, poručuju iz kompanije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...