Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

BMW vratio stari sjaj modelu 2800 GTS

 

201714-bmw 2800 004.jpg

 

BMW 2800 GTS je zasnovan na seriji E9 kupe vozila koja je bavarski proizvođač pravio sedamdesetih godina 20. veka.

 

201715-bmw 2800 003.jpg

 

Za dizajn ovog veoma retkog automobila elegantnih linija zasužan je Italijan Pjetro Frua, koji je obilikovao potpuno novu karoseriju.

 

201716-bmw 2800 002.jpg

 

Kako prenosi B92, primerak sa fotografija je nedavno restauriran u ''BMW Group Classic'' odeljenju koje starim automobilima vraća originalni sjaj. Naime, vozilo je osamdesetih godina prošlog veka prefarbano u crvenu boju, da bi mu restauratori sada vratili prvobitnu nijansu zelene koju je imao u početku.

 

bmw 2800 001.jpg

 

Inače, ovaj primerak je BMW-ov muzej u Minhenu otkupio od tadašnjeg vlasnika još pre desetak godina, da bi u periodu od 2017. do 2019. bio potpuno obnovljen.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW Serije 3 proslavlja 45. rođendan

 

183438-bmw 320 1.jpg

 

Za proteklih 45 godina Serija 3 bila je za BMW ono što je Golf za Volkswagen - najpopularniji model u gami.

Prva generacija, E21, predstavljena je 1975. godine kao zamena za dotadašnje modele, 1500 i 2002 kupe. Ovaj automobil imao je karoseriju sportske limuzine, a proizvodio se u verziji sa dvoja vrata. Na početku, najsnažnija verzija 320 imala je motor snage 109 ks. Već prva generacija Serije 3 pokazala se kao veoma uspešan model, tako da je posle šest godina proizvodnje sa trake sišao milioniti automobil. Naslednik se pojavio 1982. godine. Ovaj BMW imao je savremeniju i elegantniju liniju. U početku se izrađivao u verziji sa dvoja vrata, da bi već 1983. bio predstavljen model sa četvoro vrata, a zatim i prvi kabriolet i karavan Serije 3. Druga generacija značajna je i po tome što je u okviru nje prvi put lansirana M verzija jedne ''trojke'', ali i redni šestocilindrični dizel motor. Model treće generacije Serije 3 koji se pojavio 1990. doneo je novi, aerodinamičniji dizajn i drugačiju siluetu koju karakteriše zakošena hauba i nešto uzdignutiji zadnji deo automobila...

 

pročitajte kompletan tekst na - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume video: BMW 1502

 

Januara 1975. godine BMW je predstavio 1502.

Prvi zadatak mu je bio da bude utešna nagrada za kupce Serije02 čija se proizvodnja završavala. Trebalo je i da odgovori na naftnu krizu svojim slabijim performansama, tj. da bude ulazni model bavarske kuće polovinom sedamdesetih. Iako deluje kao najskromniji izdanak serije 02, danas je itekako cenjen oldtajmer:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koji BMW u najvećoj meri opravdava slogan ''Die ultimative Fahrmaschine''?

 

bmw m3 e30 04.jpg

 

BMW neguje slogan ''ultimativna vozačka mašina'', i to ne bez razloga, a tokom godina Bavarci su lansirali više modela koji su bili istinsko otelotvorenje te filozofije. Međutim, kako se vremena menjaju, menja se i definicija njenog značenja, tako da je teško odabrati samo jedan model koji bi bio esencija ''ultimativne vozačke mašine''. Ipak, tri su glavna kandidata:

 

BMW E30 M3

Na prvom mestu, tu je E30 M3 iz 1986. Naravno, on je najstariji među odabranima. Svojevremeno, radilo se o specijalnoj homologaciji baziranoj na šasiji dokazanoj u trkama, koja je postigla brojne uspehe u različitim formama auto-moto sporta. Bez preteranog upliva modernih elektronskih pomala, vozačko iskustvo u ovom automobilu je maksimalno sirovo. Ovo je automobil čiji je jedini zadatak da vožnju učini zabavnom koliko je to moguće. Da ne zaboravimo, ovo je u isto vreme začetnik kultne M3 linije, tako da jedna od najvoljenijih oznaka u svetu automobila ne bi postojala da nije bilo E30.

 

bmw m3 e30 03.jpg

 

BMW E46 M3

Sledeća je M ''trojka'' E46 generacije. Mada je E30 bio prvenac i automobil koji je time definisao M3, E46 je je verovatno bio poslednji pravi pripadnik svog ''reda''. On je poslednji posedovao atmosferski redni šestak jer su naredne generacije imale ili dodatne cilindre ili turbo. S tim u vezi, on je poslednji moderni M3 koji je pružao ''staro dobro'' vozačko iskustvo. Brži od E30 i E36, ali u isto vreme izbalansiraniji i sa većim fokusom na vozača nego E90 ili F80, E46 kombinuje najbolje osobine koje definišu M3, zagazivši jednim stopalom dublje u kategoriju luksuznih vozila.

 

bmw e46 023.jpg

 

BMW M2 CS

Na kraju dolazimo do M2. Budući da su prethodna dva modela iz serije 3, lepo je videti da su se Bavarci pobrinuli da duh ''starih dobrih vremena'' bude prisutan i kod jednog novijeg primerka. Ovo je bez dileme najbolji moderni BMW kada je reč o zabavi vožnji, a to poslovično potvrđuju vlasnici i automobilski novinari. Sa solidnom količinom snage na raspolaganju i masom koja je stavljena pod kontrolu, M2 posebno u CS izdanju bez dileme je epitom moderne ''ultimativne vozačke mašine'' u poređenju sa bržim, ali u isto vreme mnogo težim M3/M4, M5 i M8.

 

bmw m2 01.jpg

 

Naravno, postoji još istinskih ikona koje je iznedrila bavarska marka u svojoj istoriji, ali ova tri automobila na najbolji način otelotvoruju filozofiju BMW-a kao proizvođača svestranih vozačkih automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW 7 ZBF concept

 

bmw zbf 02.jpg

 

Maske novih BMW-a sa povećanim ''bubrezima'' su probudile maštu ljubitelja automobila, pa su se pojavile brojna poređenja od dabrovih zuba, mrtvačkih sanduka pa sve do roštilja...

U BMW-u se se kockali, a tek ćemo videti da li su hladnokrvni pokeraši ili tek preplašeni bleferi, koji će nakon prvih reakcija tržišta menjati odluke. Trenutnu BMW-ovu ekipu koja crta nove automobile u očima kritičara će možda amnestirati jedan model iz prošlosti za koji se do sada nije znalo.

 

BMW 7 ZBF je nastao 1995. ili 1996. godine kao proizvod internog konkursa dizajnerskog odeljenja. Cilj je bio osvežiti dizajn marke, a neko se setio da predstavi sedmicu sa povećanim ''bubrezima'', sličnima današnjim modelima, seriji 4, M3, i4...

 

bmw zbf 01.jpg

 

Čini se da je neko od BMW-ovih dizajnera istraživao prašnjavi podrum kompanije pre par godina i dobio inspiraciju. Unutrašnjost ZBF-a se čini uspelijim redefinisanjem klasičnog dizajna marke, a neki tragovi mogu da se primete i u Serijama 7 koje su nastale posle ovog koncepta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tajni BMW M CSL prototipovi

 

bmw m csl 05.jpg

 

Otkriveni M automobili koje niko nikada nije video: Ekskluzivno zavirujemo u tajnu BMW M garažu i susrećemo se sa nekim CSL prototipovima koji su razvijeni za maksimalne performanse, ali nikada nisu ugledali svetlost dana.

 

BMW M3 CSL E46 V8

4.0 litarski S65VB40 motor sa 430 konja.

 

bmw m3 csl 04.jpg

 

BMW M5 CSL E60 V10

M5 sa 5.5 V10 motorom i 630KS, krovom od ugljeničnih vlakana, Recaro sedištima, bez zadnjih sedišta i sa 150 kg manjom težinom.

 

bmw m5 csl 03.jpg

 

BMW M6 CSL E63 V10

Test vozilo za BMW aktivnu aerodinamiku. Pored smanjene težine, M6 CSL V10 je došao sa automatskim zadnjim spojlerom i prednjim spojlerom koji se uvlači, dizajniran da dodatno poboljša performanse kupea.

 

bmw m6 csl 02.jpg

 

BMW M2 CSL F87

Napravljen da dodatno pojača performanse M2 Competitiona, M2 CSL je imao istu snagu (450KS) i 550 Nm obrtnog momenta, pokretajući lagani dvosed sa sportskim sedištima, centralnom konzolom od CFRP-a, karbonskim zadnjim krilom i karbonsko-keramičkim kočnicama.

 

225637-bmw m2 csl 01.jpg

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Četiri cilindra'' slave 50 godina

 

226800-bmw 02.jpg

 

Kako je nastao svetski prepozntljiv arhitektonski simbol Minhena?

Upravna zgrada BMW Grupe sagrađena je za samo 26 meseci u periodu između 1970. i 1972. godine. Tokom 3.5 miliona radnih sati 500 graditelja i 200 arhitekata i inženjera (iz 12 država) uspelo je da podigne čuvenu zgradu u obliku četiri cilindra, na čijem je otvaranju prisustvovalo više od 200 međunarodnih gostiju. Svečana ceremonija krunisana je i specijalnim nastupom dvanaest ''vertikalnih'' plesača. Američki plesni ansambl Bandaloop spektakulalno je transformisao upravnu zgradu BMW-a u 100 metara visoku pozornicu. Impresivna koreografija uz posebno komponovanu muziku, kao i sam nastup igrača, kreirali su bestežinsku sintezu za poigravanje arhitekture i plesa.

 

Do danas, upravna zgrada BMW Grupe sa visećom konstrukcijom jedna je od najinovativnijih građevina posleratnog perioda - zbog četiri cilindra koji vise sa krstaste konstrukcije od čeličnih greda na krovu. U avgustu 1972. godine upravna zgrada BMW Grupe je završena. Projekat austrijskog arhitekte, profesora Karla Švancera, od tada je postao večiti simbol kako BMW Grupe, tako i Minhena. Sa impresivnom fasadom, vizionarskom konstrukcijom i prostornim konceptom, ''viseći toranj'' predstavlja najimpresivnije korporativno sedište na svetu, koje nije samo simbol ekonomskog uspeha, već i interkulturalnosti.

 

226799-bmw 01.jpg

 

Simbol vizionarskih odluka

Godine 1968, BMW AG je objavio arhitektonski konkurs za dizajn nove upravne zgrade BMW-a. Da bi ubedio upravni odbor BMW-a, nadzorni odbor i značajne akcionare, Švancer je uradio kompletan model sprata u obliku lista deteline u razmeri 1:1 u studijima Bavarija filma. U decembru iste godine, BMW-ova uprava dodelila mu je ugovor o gradnji novog sedišta kompanije. U stvaranju Švancerovog seta i filmskog snimka predloga učestvovao je i Rol Zehetbauer, koji je osvojio oskara 1973. za scenografju u ''Kabareu''. Dve godine kasnije, u bioskope je pušten holivudski film ''Rolerbol'' - sa BMW tornjem kao arhitektonskim protagonistom. Bilo da se radi o filmovima ''Suspiria'' (1977), ''Krvna loza'' (1979), ''Zwei Nasen tanken Super'' (1980) ili ''Voterfreuden'' (2014): sedište kompanije BMW slavilo je uspeh na velikom ekranu.

Umetnik Piter Blejk ga je opisao kao „jedinstveni plod pop arhitekture'' koji ostaje simbol vizionarskih korporativnih odluka za uspešnu budućnost.

 

Arhitektura u BMW-u

BMW decenijama neguje tradiciju saradnje sa čuvenim arhitektama. Još od izgradnje sedišta koju je predvodio Karl Švancer, kompanija se svesno odlučila za dinamični tip arhitekture kasnije nastavljen sa zgradama koje su postavljale trendove: Zaha Hadid sa njenom fabrikom BMW Grupe u Lajpcigu (2005), arhitektonska kopmanija ''Coop Himmelb(l)au'' sa BMW Welt-om (2007) i Nikolas Grimšo sa fabrikom Rols-Rojsa u Gudvudu (2003). Ove godine, kompanija OMA Rema Kolhasa u Roterdamu i danske arhitekte iz kompanije 3XN dobili su od BMW-a narudžbinu da rekonstruišu njenu glavnu fabriku u Minhenu i zajedno oblikuju urbanu proizvodnju za budućnost.

 

Novi film o Karlu Švanceru

Arhitektonskom tvorcu upravne zgrade BMW-a posvećen je i film ''He Flew Ahead'' u kojem glavnu ulogu tumači glumac Nikolas Ofčarek. Režiser Maks Gruber napravio je film za Martina Švancera, pokojnog sina Karla Švancera i njegovu unuku Karolinu. Kao što sugeriše podnaslov ''Architect's Poem'', reč je nekonvencionalnom pristupu izuzetnoj ličnosti koja je razumela arhitekturu kao materijalizovanu poeziju. Pored  samog Karla Švancera, značajni savremenici, svedoci i saradnici takođe učestvuju u filmu, koji će premijerno biti prikazan na jesen 2023. godine.

 

Specijalna rođendanska izložba u BMW Muzeju

Sedište BMW Grupe i BMW Muzej, dve su najimpresivnije zgrade u Minhenu, koje su ujedno i simboli nemačke posleratne arhitekture. Od samog početka, BMW Muzej je bio sastavni deo vizije Karla Švancera za sedište kompanije. U ime poluvekovnog jubileja priređena je i specijalna izložba posvećena ovim dvema zgradama, koje su pod zaštitom od 1999. godine. Izložba je otvorena do 3. oktobra 2022. godine, a ulaz za sve posetioce je besplatan.

 

Francis Kere, arhitekta:

''Arhitektura i automobilska industrija bile su i biće među najvažnijim katalizatorima za inovacije, ekonomski razvoj i prosperitet. Obe industrije menjaju društvo, gledaju napred i aktiviraju globalne trendove koji imaju kompleksni uticaj na privredu i ljudsku sredinu. Danas su ljudi, priroda i industrija pod strahovitim pritiskom da pronađu rešenja koja nalažu iskreno preispitivanje naših postupaka. Zahvaljujući tome, arhitektura i biznis treba da se udruže više nego ikada pre, prepoznajući zajedničku simbiozu i odgovornost, kako bi prihvatili to da se naše tvorevine fokusiraju na održivu budućnost.''

 

Karolina Švancer, unuka profesora Karla Švancera:

''Kad sam prvi put s ocem došla u Minhen, posetili smo upravnu zgradu BMW-a. On mi je rekao da je Karl Švancer izgradio sedište BMW-a od vrha nadole, što znači da četiri cilindra vise sa krova građevine. To me je fasciniralo. Uživala sam u tome što je moj deda razmišljao drugačije i što je takvo razmišljanje bilo uvažavano. Kao profesor i učitelj, on je pomogao nastanku generacije fenomenalnih arhitekata. Podsticao je i inspirisao druge, što je i mene navelo da posežem za zvezdama!''

 

Doktor i inženjer Norbert Rajthofer, predsednik nadzornog odbora BMW-a:

''Upravna zgrada BMW-a je toliko spektakularna i nikoga ne ostavlja ravnodušnim. Svaka generacija u BMW-u odgovorna je za vođenje kompanije u budućnost. Remek-delo Karla Švancera pružilo je BMW-u bazu za identifikaciju dok je ona bila još na putu da postane globalni igrač.''

 

Oliver Cipse, predsednik upravnog odbora BMW-a:

''Razgovor o vizijama podrazumeva i razmišljanje van duha vremena i razvoj osećaja za ono što će opstati u budućnosti. Ova zgrada je neprestano podsticaj da se ide napred. Mi nastojimo da u sledećih sto godina budemo jednako uspešni kao i u prethodnih sto.''

 

Melecio Estrelja, umetnički direktor i koreograf trupe Bandaloop:

''Zaobljenost ove zgrade nas je inspirisala, jer smo shvatili da se ljudsko telo izražava u oblinama i spiralama. Kada pomislimo na ubrzanje koje BMW predstavlja, razmišljamo o momentumu ljudskog srca koji nas vodi svetu podobnom za život budućih generacija.''

 

Profesor Karl Švancer (1918-1975):

''Ako ste odlučili da se bavite arhitekturom, morate biti dovoljno hrabri da ispunjavate vizije. Arhitektura je umetnost komunikacije i sredstvo za komuniciranje kroz vekove. Istrajnost je kreativna. Preciznost, tačnost, kontinuitet i skromnost najbolji su prijatelji.''

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...