Markobgd 609 Posted December 5, 2017 Nisi pogrešio sa Matryx. Uspeš i dve tubice Liqui Moly 1040 aditiva i ne beri brigu Quote Share this post Link to post Share on other sites
Smireni 524 Posted December 5, 2017 (edited) A to je taj aditiv o kome su pricale kolege iznad. Nisam nasao u uputstvu nista o tome. Mozes li mi reci sta je i za sta sluzi? Mislim, citam njihovu reklamu, ali u smislu koliko je to zaista tako, i koliko je bezbedno? Edited December 5, 2017 by Smireni Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markobgd 609 Posted December 5, 2017 Nećeš u uputstvu ništa ni naći o tome. Ja sam samo sa mnogo strana čuo da je aditiv vrhunski i da čini "čuda" kada ima nekih nedostataka u menjačkim sklopovima. Obzirom da nisam imao nikakvih nedostataka nisam ni osetio nikakvo poboljšanje ičega ali rešio sam da ga sipam preventivno jer eto tako mi se htelo a ne može da škodi. 1 Smireni reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Smireni 524 Posted December 5, 2017 @Markobgd, je l' ovaj aditiv nesto sto je rasprostranjeno u prodavnicama auto delova ili ima bas neka radnja gde treba da kupim? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markobgd 609 Posted December 5, 2017 Ima ga u svakoj boljoj prodavnici auto delova...Kit komerc, Lav auto.... 1 Smireni reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
sibisi666 21 Posted December 7, 2017 ja sam stavio ovaj aditiv http://www.stp.eu/en/products/oil-additives/oil-treatment-for-gearboxes realno, ne znam kako je sa i bez njega...ali cak i sad kad je bilo hladno 0 stepeni, odmah sam mogao normalno da shaltam, bez otpora Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5905 Posted December 7, 2017 Taj sam i ja sipao Quote Share this post Link to post Share on other sites
brunci 1 Posted April 4, 2018 (edited) Imam dilemu oko ulja za mjenjač u Fiat Bravo 2013. 88kw 1.6 mjet. Navodno u kasnije modele se nije ugrađivao M32 mjenjač, nego je dosla zamjena c630. U čemu je problem, radi se o tome da za taj auto idu tri vrste ulja za mjenjač: Tutela Technyx, Matryx i Tutela transmission gearforce. U servisnoj knjižici je navedeno Tutela transmission gearforce U ovlaštenom servisu kažu Technyx Na stranici selenia.com je navedeno Matryx za model od 120ks, dok za modele od 90 i 105 ks je naveden Technyx. Pitam ovlašteni, kažu sve je to isto. Kako može biti isto??? Prvo su različite boje ulja, Technyx je žuto, Matryx je crveno, za Transmission ne znam. Šta staviti od ta tri ulja? Ili da jednostavno umočim prst u getribu i ak vidim da je žuto stavim Technyx. Pišite. Auto trenutno ima 150 tis. km na satu, mjenjao bih ulje jer teže ide mjenjač kad je vani hladno, čim se ugrije sve ok. Sve ostalo funkcionira super. Edited April 4, 2018 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17445 Posted April 4, 2018 Slazem se da su tu malo iskomplikovali sa Tutelom. Mislim da se recimo kod nas Transmission Gearforce malo teze nalazi (licno bih uvek isao na fabricku preporuku) Quote Share this post Link to post Share on other sites
brunci 1 Posted April 4, 2018 Znam za tu temu, ali nitko nije detaljnije diskutirao o tome. Kod nas U HR ima za kupiti sve tri vrste ulja, tako da to nije problem. Pitanje je zašto nitko od ovlaštenih ne zna koje ulje točno ide i koje su zapravo razlike među sva tri ulja? Na kraju krajeva ako ne nađem rješenje stavit ću Technyx. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted April 4, 2018 @Ivan @brunci Spojeno sada sve u jednu temu na kojoj smo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 3996 Posted March 11, 2019 Poštovani forumaši, naime hteo bih zameniti ulje u menjaču čisto preventivno (nije skupo a i može doneti samo benefit) za auto u pitanju Nuova Bravo 2007 1.9 mjet 120ks. Eh sad, na zvaničnom sajtu Selenie kod odabira ulja za pomenuti auto, izbacuje Selenia TUTELA TRANSMISSION TECHNYX, a njega da kupim nisam nigde našao blizu (Kit Komerc, Beo Car i sl) već mi svuda nude Matryx. Ista gradacija, ali sam upoređivao tehnička uputstva istih i ima razlika ( Matryx je API GL-4, FIAT 9.55550 Contractual Technical Ref. N°F108.F02 dok je Technyx API GL-4+, FIAT 9.55550 Contractual Technical Ref. N°F010.B05 kao i MIL-L-2105 D ). Interesuje me da li mogu sipati Matryx umesto gore pomenutog ili neko drugo ekvivalentno ulje Technyx-u (tipa Liqui Moly ili slično) koje bi vršilo posao ? PS: Izvinite što temu dižem iz groba obzirom na vreme poslednjeg posta, ali u rubrici "Selenia ili koje ulje sipati" nisam našao neki relevantan odgovor, a ulja su mi preko glave . Quote Share this post Link to post Share on other sites
zalik 15 Posted May 15, 2022 Dobar dan drustvo ima li neko neku listu sa kodovima menjaca ,fiata koje vozilo nosi koji menjac sa kodom menjaca tacno fiat i alfa? SLEDECE GLAVNO PITANJE RAZLIKA IZMEDJU C530 i C630 menjaca?? Quote Share this post Link to post Share on other sites
zalik 15 Posted May 15, 2022 On 12/4/2017 at 11:51 AM, Ivan said: Kod Stila su recimo, posle restyle, preporucivali samo "Technyx" i za dizelase i za benzince (takodje 75-85, doduse po starijoj specifikaciji, pre toga "ZC 75 Synth" 75-80). Onda na Bravu "Technyx" za sve motore sem T-Jet gde je isao Matrix. Pa sam naknadno nasao da je "Matrix" dodato i za 1.6 MultiJet iza 2009. Oba su 75-85, "Technyx" ima Fiatov MX3 sertifikat, a "Matrix" MZ1. Malo sam se interesovao kada sam menjao pre neku godinu kod sebe, a svakom slucaju i po fabrici i po Selenii kod tebe je sigurno preporuceno "Technyx". I ako se gleda bas po PS-u, potrebno je kupiti i taj 4. litar, dok kod vecine ostalih verzija ide manje od 2l. Dobar dan Ivane, moze mala pomoc oko razlike c530 5b/6b i c630 menjaca? Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicent 1261 Posted May 16, 2022 Na Alfi 147 jtdm je C530.5, na Stila 140ks je išao C530.6.Poslato sa JSN-L21 pomoću Tapatoka Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17445 Posted May 16, 2022 (edited) On 5/15/2022 at 6:46 PM, zalik said: Dobar dan Ivane, moze mala pomoc oko razlike c530 5b/6b i c630 menjaca? Spojio sam sve u ovu temu gde je 2 puta bilo postavljeno pitanje. Neka me neko ispravi, ali mislim da FPT nema C630 menjac. Nego da je to "kolokvijalno" ime za C530 menjac sa 6 brzina. Ono sto 100% znam je da je FPT imao C530.5 petobrzinac i C530.6 sestobrzinac. C530.6 isao je na jace 1.9 motore sa 16 ventila, zatim na 2.4, od benzinaca na 2.5 i 3.2 V6... Moze se proveriti u eLearn. Po netu jeste da cesto pominju (recimo za Alfu GT) upravo C630 menjac. Koji u fabrickoj nomenklaturi ne postoji, nego C530.6 koji pominjem - evo kompletne specifikacije za taj model: Isto se moze proveriti i za 147, 156, 166 ... Nece se naci C630 u fabrickoj specifikaciji. Evo jos primera i za 147 u razlicitim serijama, da ne kopam za ostale Alfe pogledajte i sami: Ako pricamo o petobrzincu C530.5 - isao je na brojne varijante Fiata i Alfi sa 1.9 8v motorima. Posto je tema o Nuova Bravu, 'ajde bar da dodam da su C530.5 i C530.6 isli samo prve 2 godine, do restyle: I jedan i drugi su stari menjaci, bukvalno iz proslog veka . Koristili su se do kraja pretprosle decenije, a 2010. ih (zajedno sa uvodjenjem MultiAir tehnologije) menja novi C635, pojacan na 350 Njutna. Koji FCA vec 12 godina koristi kao "allround" menjac za gomilu svojih turbo i dizelasa i benzinaca i koji se pokazao kao prilicno pouzdan. Imam ga i kod sebe na MultiAir Turbo Bravo Sportu, zamerke bez. C635 postoji i u DDCT varijanti. Za kraj, evo i kompletne liste FPT menjaca iz nekog perioda, kacio sam ranije nekome od forumasa. Pogadjate - ni tu ne postoji C630, vec C530.5 i C530.6: Edited May 16, 2022 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
zalik 15 Posted May 18, 2022 Hvala na pomoci i iscrpnom odgovoru Quote Share this post Link to post Share on other sites