Jump to content
FAS Euroauto Goran Vlada
neshaoct

Indijska kompanija Tafe kupila IMT

Recommended Posts

tafe.jpg

 

Kako prenosi Tanjug, Industrija mašina i traktora (IMT) Beograd prodata je danas Indijskom proizvođaču traktora ''Tafe'' za 66.8 miliona dinara. Jedan od simbola nekadašnje Jugoslavije IMT prodat je na današnjem javnom nadmetanju po početnoj ceni od 66.8 miliona dinara, a jedini prijavljeni ponuđač bila je Tafe. Kako je najavljeno kupoprodajni ugovor će biti potpisan u roku od 3 dana. Kako su novinarima rekli predstavnici kompanije Tafe, prvi traktor mogao bi da bude proizveden za 12 meseci pod imenom IMT. Kupovinom IMT, Tafe je stekla pravo na intelektualnu svojinu IMT-a koja uključuje brend, nacrte dizajna i autorska prava kao i nekretnine u Jarkovcu. Tafe je deo Amalgations Group koja ima godišnji promet od 2.5 milijardi dolara, i treći je po veličini proizvođač traktora na svetu i bio je povezan sa IMT-om više desetina godina.

Prodaja IMT, koji je u stečaju od 2015. godine, oglašena je 1. marta.

 

Plan Indijaca za IMT

Direktor za evropsko tržište TAFE-a Kamal Ahuđa izjavio je da je zadovoljan što je će ta grupacija biti vlasnik brenda IMT koji ima veliku vrednost. On je kazao da će se u Srbiji proizvoditi traktori pod tim brendom i prodavati u jugoistočnoj Evropi, a kasnije i na drugim tržištima. ''Namera nam je da u saradnji sa domaćim kooperantima obezbedimo da više od 50 odsto delova traktora bude iz Srbije što otvara tržišta sa kojima Srbija ima ugovore o slobodnoj trgovini'', kazao je Ahuđa. Po njegovim rečima, nova fabrika traktora, koja će zadržati ime IMT, neće biti na sadašnjoj lokaciji na Novom Beogradu, gde nije mesto teškoj industriji, ali da još nije odlučeno gde će biti. Dodaje da će trenutno jedan od potencijalnih objekata biti u Jarkovcu, ali da to neće biti jedini izgrađeni objekat u Srbiji. ''Vrlo je moguće da ćemo da izaberemo neku lokaciju u nekoj drugoj opštini u Srbiji koja nam da bolje uslove'', kaže Ahudja.

 

Upitan koliko će novca biti uloženo, navodi da će to zavisiti od strateškog partnera i da Tafe pregovara sa dve, tri domaće firme. ''Kad sa njima napravimo ugovor videćemo tačno što se tiče lokalcije i sume novca koja će da se uloži. Potrebni su novi pogoni, tehnologija se promenila, proizvodnja je danas drugačija nego za vreme IMT'', rekao je Ahuđa i dodao da je najnovija mašina u IMT iz 1987. te da Tafe skoro ništa od toga neće moći da iskoristi. Procene su, kako je rekao, da će prvi traktori biti proizvedeni za godinu i da će u prvih pet godina biti proizvedeno ukupno oko 5.000 traktora. ''Od postojeće opreme IMT-a skoro ništa neće moći da se iskoristi'', kazao je Ahuđa i dodao da je teško proceniti kolika ulaganja će biti potrebna da se pokrene proizvodnja i koliko radnika će biti zaposleno. Naveo je da Tafe ima fabriku u Turskoj, u Indiji i jednu malu fabriku u Kini, da se godišnje u Srbiji proda od 300 do 400 traktora godišnje koje proizvodi Tafe, a na području bivše Jugoslavije oko 1.000.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Srodan im je program!

Послато са LG-M250 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

STEYR Konzept - hibridna tehnologija u svetu traktora

 

steyr traktor 02.jpg

 

Zetor by Pininfarina i Ford 9N su samo neki od primera da traktori uz svoju funkcionalnost mogu da oduševe i estetikom. Šta onda reći za koncept hibridnog Steyra?

 

I Lamborghini i Porsche su se u jednoj fazi bavili proizvodnjom traktora, a pomenutom Lambu je to bio izvorni posao sve do problema sa menjačem Ferrarija 250 GT i legendarnim raspletom. Steyr nije tako poznat, ali kad nešto izbaci - svi gledaju. STEYR Konzept je poseban po nekoliko stvari - ima modularni hibridni pogon koji se sastoji od visoko efikasnog dizel-motora, generatora i pet elektromotora koji se individualno kontrolišu. Takva arhitektura nudi dosta benefita, uključujući povećanu fleksibilnost i komfor. STEYR-ovi elektromotori su umreženi da bi osigurali snagu tamo gde je potrebna u datom trenutku, a e-obrtni moment koji dolazi iz centralne baterije nudi dodatnu energiju pri radu pod najvećom snagom. Prednost ove arhitekture leži u manjem broju delova - nema mehaničkog prenosa ni hidrauličnih komponenti, a da bi sve bilo još efikasnije tu je i pohranjivanje energije pri vožnji nizbrdo.

 

Da, ovde su ništa ne baca, kao i u pravoj kuhinji vrhunskog restorana. Kada je potrebno traktor se može puniti preko obične kućne utičnice. Sva hidraulika na traktoru se pokreće strujom, uključujući PTO (Power Take Off, za pogon priključaka). Elektromotori u glavčinama odlično deluju na težište, a isporuka snage i obrtnog momenta je trenutna, što je uvek lepo kod radne mašine.

 

steyr traktor 01.jpg

 

Mislili ste da je sve navedeno previše fancy za jedan traktor? Šta tek onda mislite o Head-Up Displayu?

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...