Jump to content
FAS Goran
The Punisher

Aston Martin istorijat

Recommended Posts

Aston Martin će testirati nove automobile na Silverstonu

 

Aston_Martin-DB11_AMR 1111.jpg

 

U Aston Martinu su odlučili da će staza Silverston biti jedna od onih na kojima će testirati i razvijati svoje nove automobile. Na Silverstonu će se od sada testirati prototipovi, a testovi će biti fokusirani na šasiju i upravljivost pri velikim brzinama. ''Svaka kompanija koja proizvodi automobile visokih performansi mora da koristi stazu, a nijedna nije bolja od Silverstona. To je savršena lokacija za razvoj novih generacija Aston Martinovih automobila'', izjavio je jedan od šefova Matt Becker. Aston Martin sada ima aktivnu bazu na više od deset lokacija širom Velike Britanije. Otvorena je i nova kancelarija u Londonu koji nudi mesto za sastanke i održavanje različitih događaja. Kompanija do 2022. godine namerava da zaposli dodatnih 5.000 radnika, a u planu je i izgradnja novog postrojenja u kome će se proizvoditi budući SUV.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aston Martin izlazi na Londonsku berzu

 

Aston_Martin-DB11_AMR 1.jpg

 

Britanski proizvođač luksuznih vozila Aston Martin je objavio da namerava da izađe na Londonsku berzu i time okonča zaokret u svom poslovanju tokom kojeg je ponovo počeo da posluje profitabilno. Ako bude uspešan, to će postati prvi izlazak na berzu jednog britanskog proizvođača vozila nakon mnogo godina, nakon što su marke poput Jaguara, Bentleya i Rolls-Royca već prodate stranim vlasnicima. Inicijalna javna ponuda (IPO), koja će slediti iste korake kao i Ferarijeva, mogla bi da valorizuje Aston Martin na 5 milijardi funti ili 6.4 milijardi dolara. Aston Martin će u sredu podneti registracijski dokument britanskom regulatoru finansijskog tržišta kao prvi korak za IPO. Plan izlaska na berzu uključuje prodaju udela postojećih deoničara, uglavnom kuvajtskih i italijanskih fondova, pri čemu će free-float biti najmanje 25 posto.

 

Prvi čovek Aston Martina je ''Rojtersu'' rekao da se nada da će izlazak na berzu biti završen do kraja godine, a to bi trebalo da se poklopi s planiranim postizanjem dogovora Britanije i EU oko izlaska iz Unije. Aston prodaje otprilike 25 posto svojih vozila u EU, a proizvodi ih u svom pogonu u centralnom delu Engleske. Ipak, Palmer ne smatra da bi ''brexit'', čak i ako će uključivati nametanje carina na trgovinu između EU i Britanije, mogao da ima veliki uticaj na samu kompaniju. ''Možemo da demonstriramo da brexit nema veliki uticaj na nas. Ako će biti carina na uvoz u Evropu, postojaće onda i carine za naše konkurente koji izvoze u Britaniju, zato bismo mogli da izgubimo delić tržišta u EU, a da ga povećamo u Britaniji'', izjavio je Palmer. Aston, koji je godinama poslovao sa gubitkom, prošle godine je zabeležio dobit, prvi put od 2010. U sredu je kompanija objavila da je ostvarila polugodišnju prilagođenu bruto dobit od 42 miliona funti, uz rast prihoda od 8 posto, na 445 miliona funti. Ta kompanija očekuje da će ove godine prodati između 6.200 i 6.400 vozila, a zatim planira da poveća prodaju na približno 10.000.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aston Martin uskoro na Londonskoj berzi

 

aston-martin 4 (1).jpg

 

Sledećeg meseca Aston Martin će biti izlistan na Londonskoj berzi. Ponuda je najavljena za prvu polovinu oktobra, s rasponom cene deonice od 17.50 do 22.50 funti. Time je vrednost cele grupe procenjena na 4.0 do 5.1 milijardu funti. Grupa će u javnu ponudu uvrstiti 25 posto deoničkog kapitala odnosno gotovo 57 miliona deonica. Konačna cena se očekuje se 3. oktobra, kada počinje trgovanje vezano uz određene uslove. ''Izlazak na berzu je prilika da investitori učestvuju u budućem uspehu kompanije'', izjavio je izvšni direktor Aston Martina Andy Palmer dodajući da će do 2020. godine povećati proizvodnju na 10.000 automobila godišnje. Prema pisanju ''Guardiana'', taj optimizam je možda neosnovan. Naime, posledice Brexita na proizvodnju i izvoz kompanije koja je u poseldnjih sto godina sedam puta bankrotirala mogle bi da budu dramatične. Aston Martin sve svoje automobile proizvodi u Velikoj Britaniji, ali dve trećine svojih motora i automobilskih delova uvozi iz ostalih zemalja Evropske unije. Inače, omiljeni proizvođač automobila slavnog špijuna Džejmsa Bonda je u većinskom vlasništvu italijanske kompanije ''Investindustrial'' i kuvajtskog ''Adeem Investmenta'' i ''Primewagona'', a uz njih i nemački Daimler, proizvođač Mercedesa, drži udeo od 4.9 odsto.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aston Martin želi da udvostruči proizvodnju

 

aston vels 11.jpg

 

Aston Martin namerava da do 2025. godišnje proizvodi odnosno prodaje 14.000 automobila. Iako se ta brojka u današnjem svetu auto industrije ne čini preterano velikom, za Aston Martin ona predstavlja udvostručenje sadašnjih prodajnih rezultata. Tačnije, Aston Martin do kraja ove godine namerava da proizvede 6.400 automobila, uprkos opštem padu prodaje u Kini, problemima oko Bregzita i oko cene Astonove deonice. Pomenuti pad prodaje u Kini nije naškodio Astonu, štaviše na tamošnjem tržištu prodaja mu je rasla čak 118%, a uopšte mu je prodaja na azijsko-pacifičkom prostoru porasla za 133%. Takođe, i na drugim važnim svetskim tržištima Aston Martin beleži snažan rast prodaje. Primera radi, rast u SAD-u iznosi 185%. Upravo iz tih razloga u Astonu veruju da će se pozitivni trendovi nastaviti i da u narednih šest godina mogu da udvostruče prodaju. Posebno će im taj zadatak olakšati lansiranje prvog crossovera, odnosno produkcijske verzije modela DBX, koji će se proizvoditi u drugoj Astonovoj fabrici. Početak prodaje ovog automobila će početi 2020. godine, a zvanična premijera će se održati do kraja sledeće godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aston Martin slavi 110. rođendan i najavljuje specijalni model

 

aston martin 110 godina.jpg

 

Aston Martin najavljuje da će proslava njegove 110. godišnjice uključivati otkrivanje ''ekskluzivnog specijalnog modela'' kasnije ove godine i debi prvog sportskog automobila sledeće generacije. U saopštenju nema mnogo detalja o novom specijalnom modelu, osim da će to biti ''strogo ograničena'' ponuda koja će debitovati kasnije ove godine. To onda znači da ovde nije u pitanju Aston Martin DBS 770 Ultimate koji je nedavno već najavljen i koji će biti predstavljen 18. januara.

 

U vezi prvog Aston Martina sledeće generacije, koji takođe treba da debituje 2023. godine, kompanija ističe da će on dodatno poboljšati svoj fokus na ''ultra-luksuz, visoke performanse i intenzitet vožnje''. Aston Martin su inače osnovali 15. januara 1913. Lionel Martin i Robert Bamford, počevši od male radionice. U narednih 110 godina, proizvođač automobila je prodao više od 110.000 automobila i napravio mnogo uspešnih trkačkih automobila. Proslave će se održati na nekoliko mesta širom sveta, uključujući događaje Goodwood Festival of Speed i Pebble Beach Concours d'Elegance. Pored 110. rođendana brenda, u 2023. se obeležava i 75 godina DB modela, 60. rođendan DB5 i 20 godina od kada se proizvođač automobila preselio u svoje sedište u Gejdonu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...