Jump to content
FAS Euroauto Goran
Smireni

Nije prepravka, jeste prepravka

Recommended Posts

Naravno da treba da se naknadno atestira, jer Srbin koji npr. stavlja zadnji spojler koji se šrafi ne želi da buši karoseriju, već će radije da ga zalepi.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda nisam najjasnije napisao...

 

Nema šta više da se dodatno atestira taj spojler ako on već ima npr. TÜV papir. Naravno, on nije obavezan bilo gde osim Austrije i Nemačke (ne znam za Švajcarsku), ali i tamo gde nije obavezan se smatra dovoljno jakom potvrdom kvaliteta određenog aftermarket dela. SRB treba da prizna taj papir. Da neće možda u AMSS CMV (ili gde već) da ga bolje testiraju? Da možda nemaju bolje uslove, laboratorije, stručnjake, pa eto postoji mogućnost da nešto što je dobilo TÜV papir je ipak u stvari lošeg kvaliteta, a to otkrili wanna be Alvirovići u SRB... :D:D 

 

Slažem se da postoji opcija da je vlasnik nesavestan, pa da ugradi kako ne treba, već kako mu je lakše. To barem može lako da se iskontroliše, ali ne nikakvim naknadnim atestima od 5 šaltera, 10 taksi i 7 dana posla...nego npr. propiše se da moraš da odeš (posle ugradnje) na liniju za tehnički pregled, pokažeš papire od tog spojlera koji si kupio u kojima piše da mora da se buši, oni provere da si probušio i ako je sve urađeno kako piše, stave svoju potvrdu. Kao što ti isti tehnički pregledi proveravaju inače ispravnost naših automobila. Sve gotovo brzo, košta malo. Ako ugradiš a ne odeš posle toga na tehnički, svaki policajac prilikom redovne kontrole može da ti zatraži potvrdu, i ako je nemaš ide ozbiljna kazna.

Može da se ode i korak dalje, tj. da sam prodavac aftermarket delova može da se registruje i za njihovu ovlašćenju ugradnju, pa onda na jednom mestu sve završavaš, tj. i kupiš, i montiraju ti, i znaš da si 100% regularan posle toga jer si kupio ono što ima papir kao potvrdu kvaliteta, i ugradio ti onaj koji ima papir da sme da ugrađuje na propisani način. Tada ne bi ni morao naknadno da ideš na tehnički.

 

Takođe, trebalo bi praviti razliku između naknadnih modifikacija koje menjaju tehničke karakteristike vozila, i onih koje to ne rade. Za ove druge treba da bude znatno slobodniji pristup.

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, stvar je da li vecina nasih ljudi uradi savesno modifikacije, ali isto tako je stvar da trenutni propisi atestiranja ne daju nikakvu potvrdu kvaliteta uradjenog, nego samo uzimaju pare a procedura kao da pokreces novu drzavu. Nebuloze pri atestu plina da auto mora biti 100% fabricki, auspuh mora da ima fabricke spojeve, ne sme da bude varen od pocetka do kraja. Kao da to ima bilo kakvog uticaja na atest za plin, jel pise da instalacija mora toliko i toliko cm da bude od izduva, sta tebe briga kako je izveden ako je ispravan. Tu pise da obrtomer nije modifikacija a poznajem coveka koji je menjao 0.9 motor sa 1.1 motorom u Yugu i nisu ga pustili jer ima obrtomer, gnjavili ga i za ukrasnu kuglu na rucici menjaca. Toliko besmisleno da prosto znas da je sigurno istinito u Srbiji. Zato sto neki muflon insistira da u zakonu pise svaka modifikacija mora da se atestira. Prvo propise da su svi krivi i onda posle definise sta je dozvoljeno. Kad bi nas zakon pokusao neko slepo da sprovede do poslednjeg slova, verovatno ni nov auto ne bi mogao da prodje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gledao sam svojim očima kako maltretiraju čoveka za plin na Yugu,posle njega bmw compact odma prošo....Ja imao rupu na zadnjem loncu,malecnu,ali fabrički izduv,novu bocu(uzrok atesta) i prošao...to na bivšoj astri g

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
48 minutes ago, Mijailović P. said:

Neko mi skinuo prednji znak pa sad moram zalepiti sticker na njegovo mesto ali me stra' !
Šta mi predlažete?

Uz'i stiker od Petra aka opasnog gusara...on radi na RTS-u a na RTS-u je SAT a SAT je jaka emisija i oni rade sa organima...onim...a oni će te zaustave pa kad vide da je to stiker od Petra što je sa RTS-a a u SAT-u će te puste bez da te pitaju išta!

 

trt :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

XOvo sa drškom od šrafcigera je originalno,drug organ bi se čudio kako si sa šrafcigerom upalo auto?

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, petarcirjanic said:

XOvo sa drškom od šrafcigera je originalno,drug organ bi se čudio kako si sa šrafcigerom upalo auto?

Nekad je ovo bio master kljuc za one sto vole da zajme kola a da ne uznemiravaju vlasnika u po noci...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo čeka vlasnike prepravljenih automobila u Srbiji

 

bmw va.jpg

 

U kojoj meri je novi zakon i pravilnik o tehničkim pregledima promenio praksu u odnosu na prethodne godine najbolje pokazuje primer Valjevca Dušana Pavlovića. U potpunosti ispravno vozilo koje ga je verno služili sada stoji parkirano na autobuskoj stanici u Valjevu. Prethodni vlasnik je pre sedam godina ubacio dizel motor, legalno u SUP-u uradio PUS, fotografisali ga, dobio sve papire i sedam godina je registrovan bez problema. Pavlović je nedavno prodao automobil kolegi koji nije mogao da ga registruje zbog toga što se šasija vodi kao benzinac. SUP mu je naknadno izdao rešenje da je automobil dizel, ali ni pored toga nije mogao da registruje vozilo.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako može šasija da se vodi kao benzinac? Valjda treba da se vodi motor tj pogonsko gorivo..Šta su sve smislili stručnjaci kod nas odosmo u bunar..Pogledajte zakon o držanju oružja.Uzimanje para na veliko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izasao je iz fabrike kao benzinac po broju sasije. Glupost teska, iako je atestirano i zavedeno pre 10 godina sad se ne moze registrovati bez novog atesta (takodje treba i dozvola proizvodjaca o prepravci vozila koja je btw uradjena odavno).

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh ta dozvola proizvođača? Kakva dozvola proizvođača pa nije auto vlasništvo proizvođača nego privatno tj nečije..Šta ima da pita proizvođača? Znači ako ja treba da rasturim motor da uradim neki popravak po toj logici mi treba neka dozvola proizvođača?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...