Jump to content
FAS Goran
bratpuntisha

Razlika izmedju obicne i sporting verzije ?

Recommended Posts

Ne mogu nigdje da nadjem na google pa ako mi dozvolite da pitam ovde.

Vidim da neki pisu "Punto sporting" a ja posto sam zelen ko livada ne znam sta to znaci.


Jel ima neka razlika izmedju "obicnog" i sporting Punta ?

(a vidim i nesto abarath se pise, sta je to?)

 

Ako bi neko molim vas mogao da objasni, hvala vam unapred 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sporting je osnovna verzija od 3 nabrijana modela (Sporting/HGT/Abarth). Sporting se veoma malo se razlikuje od "civilnih". Ono sto svaki Sporting ima je:

  • 3 vrata
  • 6 stepeni menjac
  • Aluminijumske felne
  • ABS
  • 16v motor (FIRE generacija)
  • "Kacket" spojler i ukrasna lajsna izmedju pragova
  • *za Hill-holder i ESP nisam siguran - treba proveriti, takodje i za bocne Air Bagove

Sto se agregata tice, Sporting 1.2 16v je isti civilni agregat, samo drugacije mapiran ECU. Npr "civilni" 1.2 16v ima 79ks, a Sporting 88ks ali nikakve razlike u dizajnu i geometriji. Iste stubline, isto kolenasto vratilo, ista bregasta vratila, isti prstenovi i hod klipa, malo drugaciji izduv. Isti visok kompresioni odnos (10.2:1) diktira da moras koristiti benzin visoke oktanske vrednosti (min >95 oktana). Osim ovoga, Sporting postoji i u varijanti 1.4 16v sa 95ks, to je vec malo ozbiljnije. Sto se ostatka opreme tice, Sporting bi trebalo da ima sve sto ima "civilni" sa paketom HLX/Emotion (parking senzore, elektronske retrovizore i tako neke sitnice)

 

HGT je 1.8 motor sa 16 ventila i odlikuje ih i varijabilna kontrola tajminga ventila tzv. varijator, njihovi motori su iz generacije MultiAir. 

 

Abarth su totalno druga prica. Njihovi motori nisu atmosferski vec rade na principu forsirane indukcije tzv. turbo.

 

Takodje svi imaju 3 vrata i najvisi nivo opreme, ergelu ispod haube koja snagu isporucuje krajnje linearno. Mala tezina i velika snaga rezultuju jako dobrim ubrzanjem i krajnjom brzinom od preko 210km/h. Drawbacks: mnogo trose, dosta skuplje odrzavanje i duplo skuplja registracija.

Edited by vzr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uf uf, ovo za motor nije tacno da ima 88ks, ima 80ks. ( mozda punto 1 ali to mislim da je 1,6 motor koji je zamenjen kasnije sa 1,2 )

Sporting ima 6 brzina sa drugacijim prenosnim odnosom u odnosu na obicnu verziju. Drugacija (sportska) sedista,volan ( gumeni ili kozni ),rucicu menjaca (kozna ili plasticna), standardno woofer u gepeku. E sad postoji sporting sa 14" alu felnama i bez body kita kao sto ima hgt, uglavnom ima gumeni volan i plasticnu rucicu menjaca. Onda imas "full" verziju sa koznim volanom i rucicom menjaca i kompletnim body kitom - pragovi, 15" felnama i kacketom na trecim vratima.

Air bagovi, tj broj istih, zavise od trzista, potraznje i sl. 

Naravno ovo vazi za mk2a, za model sa uskim farovima.

 

osim benzinskih motora ima sporting sa jtd-dizel motorom, on ima 5 brzina.

HGT ima sve to i "full" sporting sto se tice opreme + ACR i 1,8 benzinski motor

mk2b ima 1,4 95ks benzinski i 1,9 101ks multijet dizel motor ( negde kaze da je to HGT ), digitalnu klimu, komande na volanu, hill holder...

turbo benzinske motore ova generacija nema,oni pocinju sa grande puntom koji dobija 1,4 120ks T-jet motor

Edited by Rile_bg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...