neshaoct 9591 Posted February 5, 2020 PolovniAutomobili video: Renault Kadjar Testirali smo Renault Kadjar sa BOSE paketom opreme i dizel motorom snage 115 konja. Francuski inženjeri su se potrudili da praktičnost bude jedan od aduta ovog kompaktnog SUV-a. Testirana verzija ima pogon samo na prednjim točkovima, što bi za prosečnog korisnika bez terenskih pretenzija trebalo da bude optimalna varijanta. Šta smo zaključili vozeći ovaj simpatično dizajniran automobil, pogledajte u našem najnovijem testu: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted March 21, 2020 MobilAutoTV video: Proba Renault Kadjar Za ovu priliku vozili smo Renault Kadjar Bose 1.7 Blue dCi sa 150KS i pogonom na sva četiri točka. Lak je za upravljanje i dovoljno agilan stabilan i pouzdan...to je naš prvi utisak, a pokazaće se da je i potvrđen posle par dana vožnje: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted April 27, 2020 EmisijaSAT video: Renault Kadjar - 1. ispit supertesta (komfor i praktičnost) Renault Kadjar je stigao na supertest naše redakcije. U pitanju je test automobila koji traje šest meseci, a tokom kojeg se kroz etape i ispite ocenjuju različiti segmenti. Kadjar na testu je jedan od najskupljih u ponudi zbog jakog paketa opreme ''Bose'' i 1.5 dCi sa 115 konja. Počinjemo sa prvim ispitom u kome se ocenjuju komfor i praktičnost: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted April 29, 2020 TopSpeed test: Renault Kadjar Blue dCi 150 4WD Francuski SUV Renault Kadjar već je gostovao u redakciji nakon prošlogodišnje restlizacije, a sada nam je privukao pažnju model sa novim dizel motorom od 150 KS i 4x4 pogonom. Ako ostavimo po strani neuspeli pokušaj sa Koleosom prve generacije koja se radila u kooperaciji sa Samsung Motorsom od 2008. godine, Renault se dosta kasno uključio u kompaktni SUV segment na evropskom tržištu. Tek od 2015. godine Francuzi imaju konkurentnog predstavnika u klasi koja privlači sve veći broj kupaca. Na greškama se uči, a u Renaultu su dobro savladali ovu lekciju pa je Kadjar ne samo ispunio već i premašio očekivanja te je na jakim i sigurnim pozicijama dočekao modernizaciju na polovini tržišnog ciklusa. Od prošle godine u prodaji je verzija sa osveženim spoljašnjim izgledom i doteranim enterijerom, a ovim paketom izmena i dopuna obuhvaćeno je i uvođenje dizel agregata 1.7 Blue dCi od 150 KS koji je odmenio sa zadatkom da odmeni stari 1.6 dCi od 130 konja. Upravo nam je novi agregat u kombinaciji sa 4x4 pogonom privukao interesovanje da drugi put na test preuzmemo restilizovani Koleos. Podsetićemo, već nam je bio u gostima pre godinu dana i tada smo upoznali takođe dizel verziju, ali sa Blue dCi motorom od 1.5 litara sa 115 KS i pogonom napred. Ipak, nije zgoreg da se prisetimo nekih osnovnih generalija. Dugačak je oko 4.5 m, širinom prebacuje 1.8 m i visinom 1.6 metara, uz klirens od 200 mm. Platformu deli sa Nissan Qashqai i poseduje, rekli bismo tipične dimenzije za jednog predstavnika kompaktnog SUV segmenta. Spoljašnji izgled je potpuno usklađen sa korporativnim dizajnom marke Renault, što se prepoznaje po prednjim svetlima C oblika i velikom ''krilatom'' maskom hladnjaka koja je ovde posebno naglašena širinom. Međutim, veću važnost ima to što se širina oseća unutra. Pozamašan volumen kabine očekivano se odrazio na prostor tako da je Kadjar kadar da bude dobar domaćin četvoročlanoj porodici u svakoj prilici. Automobil je dovoljno kompaktan za lako manevrisanje po gradu, a opet uzorno prostran da ugosti više putnika i mnogo prtljaga za duža putovanja. Posebno godi boravak u veoma udobnim sedištima, a u tom smislu ni putnici nazad neće biti zakinuti. Ipak, zapalo nam je za oko da se zadnja vrata ne otvaraju baš široko pa je ulazak i izlazak iz vozila nešto teži nego što se očekuje od jednog SUV modela. Zato će udobnost ispuniti očekivanja i onih najrazmaženijih, čak i kada automobil vozi na velikim točkovima od 19 inča (opcija), a uglađenom utisku svakako doprinosi i kultivisan te dobro izolovan motor. Sa 150 konjskih snaga i čak 340 Nm povlači lako i bez ustezanja, mada mu performanse nisu jača strana. Ipak, poseduje dovoljnu zalihu snage da čak i kada je automobil težak dve tone, opterećen prtljagom i višečlanom posadom, bez napora može savladati veće i duže uspone uz laka i sigurna preticanja sporijih vozila kao što su kamioni. Da je vozna dinamika u drugom planu svedoče prilično bezosećajan upravljač kod kojeg izostaje ''fidbek'', sporije reakcije na komande njime, ali i ručica šestostepenog manuelnog menjača sa ''beskrajno'' dugim hodom. Srećom ona je meka i precizna pa u normalnoj vožnji ne otežava posao toliko. I upravo pri takvoj vožnji, Kadjar 1.7 dCi 4x4 pokazao se kao veoma ekonomičan, a to je karakteristika koju kupci dizela posebno cene i traže. Na otvorenom putu, u kombinaciji auto-puta i magistrale prosek se lako može održati ispod 5 litara, dok je u gradu okvirno između 6 i 7 litara u zavisnosti od toga koliko je saobraćaj prohodan. Upravo prohodnost predstavlja svetlu tačku testiranog modela. Istraživanja pokazuju da se nešto manji deo kupaca SUV modela iz C segmenta opredeljuje za verzije sa 4x4 pogonom, međutim oni koji to učine sa Kadjarom neće pogrešiti. Proveren Nisanov 4WD koncipiran je tako da vozaču ostavlja izbor kada će koristiti klasičan pogon na prednje točkove, a kada će se osloniti na integralni koji zapravo nudi dva režima. U automatskom (4WD Auto) pogon je uglavnom na prednjoj osovini, a zadnji točkovi po potrebi dobijaju deo snage. Nekada ni to nije dovoljno da se postigne optimalan grip, a tada na scenu stupa režim (4WD Lock). Sa zaključanim centralnim diferencijalom i izjednačenom distribucijom snage po osovinama neće vas osujetiti ni neki ozbiljniji izazovi kao što je, recimo, snegom pokriveno tlo, tako da vam lanci neće biti neophodni sve dok dubina snežnog pokrivača ne postane previsok. Drugim rečima, sve dok vozite po utabanoj stazi, Kadjar će vas odvesti gde želite, čak i kada je pred njim ozbiljan uspon. Za kraj, red je da se osvrnemo na cenu i opremu kad već nismo to učinili dosad. Kadjar Blue dCi 150 4WD dostupan je samo u najvišem paketu (''full LED svetla, Bose stereo-uređaj, multimedija R-Link 2 sa navigacijom i 7-inčnim ekranom, elektropodesiva sedišta, crna spoljna ogledala, aluminijumske felne 19'') po ceni od 30.990 evra što predstavlja primamljivu ponudu kada se sagleda odnos uloženo-dobijeno. Renault Kadjar Blue dCi 150 4WD je veoma uglađen SUV koji ispunjava relaksiranom vožnjom i vrlo dobrim pogonom na sve točkove. ▲ Meko oslanjanje, udobna sedišta, integralni pogon. ▼ Dug hod ručice menjača, performanse. Tekst: Uroš Dedić/TopSpeed Fotografije: Aleksandar Savin preuzeto sa - topspeed.rs Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted May 3, 2020 Renault Kadjar II za sledeću godinu Druga generacija Renault Kadjara, kompaktnog SUV-a pozicioniranog između ''bratskih'' modela Nissan Qashqai i Nissan X-Trail, stiže sledeće godine. Neće biti bitnih iznenađenja jer se stvara na zajedničkoj platformi CMF/C, koju će koristiti i budući Nissan Qashqai III, njegova za broj veća verzija Nissan X-Trail, pa će logično isti koncept koristiti i Renault Kadjar druge generacije. SUV, odnosno crossover C-segmenta dugačak 450 cm u standardnoj verziji će imati prednji pogon i 1.33 turbobenzinac koji alijansa Renault-Nissan-Mitsubishi proizvodi u saradnji sa Daimlerom. Biće potpomognut 48-voltnim sistemom. Planirana je i plug-ih-hibridna verzija sa dometom na struju od 60 km, a kao i kod Qashqaija, nije sigurno, ali verovatno će u ponudi biti dizelaši 1.5 dCi sa 116 KS (85 kW) i 1.6 dCi sa 136 KS (100 kW). Snažniji od ta dve će biti sa pogonom na svim točkovima. Uz LED svetla imaće i digitalni kokpit i napredni Infotainment. A izgled, tu ne treba sumnjati, izgledaće kao ''naduvani'' novi Renault Captur... preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted August 4, 2020 Renault Kadjar 1.5 Blue dCi 115 na testu Auto magazina Renault Kadjar je u redizajnu dobio nove detalje u enterijeru ali i na karoseriji. Stari 1.5 dCi motor je dobio više snage koju postiže na nižim obrtajima, a promenjeni su i neki detalji u unutrašnjosti. Novi standardi o emisiji izduvnih gasova naterali su mnoge proizvođače da detaljno izmene svoje motore. Većina njih je iskoristila priliku da redizajnira i automobile u koje se ti motori ugrađuju. Među njima je i Renault koji je osvežio tehniku, ali i izgled Kadjara. Ogromna većina prodatih verzija je sa prednjim pogonom, mada je i dalje dostupan 4×4. Sada se umesto 1.6 dizelaša ugrađuje novi zapremine 1.75 litara sa 150 konjskih snaga i to isključivo u 4×4 verziji. Zamenjeni su i benzinci - zapravo jedini u ponudi je novi 1.33 turbo u varijantama sa 140 i 160 konja. Stari 1.5 dCi je i dalje u ponudi. U Kadjar se i do sada ugrađivao u najjačoj verziji, koja je sa 110 pojačana na 115 konjskih snaga. Potpuno je nova mapa ubrizgavanja koja je prilagođena Euro 6d-Temp standardima, tako da maksimum postiže na 3.750 umesto na dosadašnjih 4.000 obrtaja. Upravo ovaj motor, koji je jedan od najprodavanijih, nalazi se u našem test primerku koji je opremljen pretposlednjim, Intens paketom opreme. Redizajnirani Kadjar najlakše ćete prepoznati po isturenom zadnjem braniku. Spreda nije baš lako uočiti razliku, s obzirom da je blago promenjen oblik LED trake dnevnih svetala. Intens oprema podrazumeva i potpuno LED osvetljenje, uključujući glavna svetla, migavce, maglenke, rikverc svetla, ali i niskoprofilne pneumatike prečnika 19 inča. U unutrašnjosti je najviše izmenjena centralna konzola. Nije tajna da je Kadjar zapravo Renault verzija Nissan Qashqai, od koga je preuzeta ne samo mehanika već i neki elementi u kabini. Redizajn je doneo izmene u smislu da nema više zajedničkih tastera i prekidača, već je Kadjar preuzeo estetiku sa drugih modela, uključujući i Daciu. Naprimer, komande klime su veoma slične onima kod Dacia Duster, s tim što Kadjar ima dve zone. Eko-koža i dalje dominira enterijerom, dok je naglašeni štep širom kabine deo opreme viših paketa. Dakle, centralna konzola je elegantnija nego do sada, ali je zadržan multimedijalni displej dijagonale 7 inča, sa gotovo identičnim interfejsom kao do sada. Sa druge strane, displej sada deluje nekako malo s obzirom na velike ravne površine oko njega. Dopalo nam se što su u Renaultu poklonili malo više pažnje detaljima, pa su, recimo delovi od tvrde plastike oko senila instrumenata i ventilacionih otvora ofarbani plasti-dip tehnologijom, koja stvara efekat da je površina gumirana. Tapacirung u vratima je kompletno mekan na dodir, baš kao i komandna tabla. Dakle, materijali nisu luksuzni ali ostavljaju utisak solidnosti. Kvalitet završne obrade je veoma visok, izuzev kvaka koje tu i tamo zapnu kada otvarate vrata. Sedišta su zaista za svaku pohvalu; ne samo zbog prirodnog ugla sedenja, već i zbog činjenice da je moguće podešavanje dužine donjeg dela, što je do skoro bilo rezervisano samo za skupe automobile i to uz dodatnu opremu. Sve komande su veoma mekane i precizne, tako da u vožnji Kadjar ostavlja utisak kvalitetnog inženjeringa. Doduše, najnovije izdanje 1.5 dCi motora ima nešto izraženiju turbo rupu, što se oseća i prilikom kretanja iz stanja mirovanja. Za pretežno gradsku vožnju je idealan, sa više nego dovoljno snage za tečna međuubrzanja. Ipak, 115 konja svoja ograničenja pokazuje na auto-putu. Bez poteškoća dostiže 130 km/h, ali za ubrzanje na veću brzinu je potrebno strpljenje. Naravno, Kadjarom možete opušteno na odmor jer na auto-putu pri 130 km/h (na oko 2.200 obrtaja) troši svega oko 6 litara dizela. To je danas postalo retko kod motora koji ispunjavaju Euro 6d-Temp standarde, s obzirom da su većinom podigli potrošnju umesto da je smanje. Potrošnja po gradu takođe ne prelazi 6l/100 km. Auto uopšte nismo štedeli, naprotiv. Uz malo strpljenja prosek lako može da padne za pola litre. Vožnja magistralnim putem omogućava autonomiju od fantastičnih hiljadu kilometara. Sa 1.5 dCi motorom Kadjar je jedan od najštedljivijih SUV modela na tržištu. Posebno nas je iznenadilo koliko je auto komforan, uprkos niskoprofilnim gumama. Pomislili smo da će se osetiti svaka rupa i svaka neravnina, međutim, ništa od toga. Auto se ponaša kao da ima 15-ce balonke. Naravno, u krivinama je potpuno neutralan, tako da u oštrim prolascima kroz krivine nemate osećaj da će da iskliza. Generalno, vozne karakteristike i komfor su iznad očekivanja, tako da slobodno možemo da kažemo da se Kadjar čak vozi bolje nego što izgleda. Neće vas razočarati ni ponuda unutrašnjeg prostora. Pozadi je vrlo komforno zbog zakošenog položaja putnika. Ono što je takođe bitno je činjenica da se sa zadnjih sedišta vrlo lako izlazi, dovoljno je samo da pružite nogu i zakoraknete bez ikakvih izvijanja. Tokom redizajna su ubačena dva USB konektora za punjenje mobilnih uređaja, koja su smeštena ispod ventilacionih otvora. Renault Kadjar može da se nabavi od 18.440 evra, i to sa sjajnim novim 1.33 turbo-benzincem od 140 konjskih snaga. Cene dizelaša kreću od 21.990 evra, doduše, sa drugim po redu paketom opreme Limited. Cena testiranog primerka je 22.690 evra. Prtljažnik je praktičnost nasledio od Nissan brata. To znači da je polica duplog dna dvodelna. Deo bliži vama možete da uspravite i na taj način delite prtljažni prostor na dva dela. Ukoliko planirate da prevezete razmontiran komad nameštaja spakovan u dugačku kutiju, nije nikakav problem. Jednim potezom možete da preklopite naslon suvozačevog sedišta i oborite ga. Autor: Aleksandar Bursać preuzeto sa - magazinauto.com Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted June 4, 2021 U pripremi novi Renault Kadjar Renault Kadjar prve generacije ispunio je misiju - uspeo je da se na tržištu izbori za svoju poziciju, uprkos snažnoj konkurenciji u klasi kompaktnih SUV modela, uključujući tu i sestrinski Nissan Qashqai. Druga generacija stiže 2022. i deliće mehaničku platformu sa aktuelnim modelom Qashqai, čija je najnovija verzija debitovala početkom ove godine. Novi Kadjar trebalo bi po prvi put da ima i elektrifikovane pogonske sistem, s obzirom na prisutnu tendenciju smanjenja emisija. Za početak, očekuje se da će Kadjar deliti motorizaciju sa Nissanom Qashqai. To znači da će na raspolaganju biti 1.3 turbo-benzinac obogaćen lakom hibridnom tehnologijom od 12V. Ovaj motor se kod Nissan može dobiti u dve verzije, slabijom sa 140KS/240 Nm, i jačom sa 158KS/260 Nm. Osim njega, tu je i 1.5 e-Power hibrid koji se razlikuje se od većine klasičnih hibrida na tržištu po tome što je benzinski motor samo u funkciji generatora električne energije, a ne šalje snagu direktno na točkove. Ovakvo rešenje omogućava da automobil mnogo bolje ubrzava od samog starta, poput čisto električnih modela. Druga prednost u odnosu na automobile koji imaju samo elektromotor je u tome što vozač neće morati da brine da li će mu se isprazniti baterija ili da li će imati gde da je napuni. Takođe, umesto da čeka 30-ak minuta na brzom električnom punjaču, može za par minuta da napuni rezervoar benzinom na svakoj pumpi i brzo nastavi putovanje. Kao generator struje u verziji e-Power služi 1.5 benzinski motor, a za pokretanje točkova elektromotor sa 190KS/330 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Pored ovih pogonskih sistema koji se koriste u Qashqaiju, Renault Kadjar bi mogao da ima i klasičan hibrid sa 1.2 3-cilindarskim benzincem, ali i plug-in hibrid ukupne snage oko 280 KS, u čijem srcu je 1.5 benzinski motor, a kome pomažu dva elektromotora. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted September 23, 2021 MobilAutoTV: Renault Kadjar 1.3 TCe Black Edition Restilizovani Renault Kadjar sa 1.3 TCe motorom (160 konja) u najvišem nivou opreme koji ovaj model može imati - Black Edition: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted October 8, 2021 Renault Kadjar će dobiti električnog naslednika Britanski mediji navode da u Renaultu pripremaju potpuno eleketrični SUV kojim će zameniti sadašnji Kadjar. Premijera se očekuje krajem 2022. godine na sajmu u Parizu, a start prodaje početkom 2023. Automobil će koristiti CMF-EV platformu, a očekuje se da će biti dugačak do 4.700 mm dok će međuosovinsko rastojanje iznositi do 2.780 mm. Kadjar je inače dugačak 4.489 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2.646 mm. To znači da će novi električni SUV nuditi prostraniju unutrašnjost, kao i veći prtljažnik. Ovde treba pomenuti i novi OpenR infotainment sistem, kao i 12.0-inčni ekran osetljiv na dodir i 12.3-inčnu digitalnu instrument tablu. U paleti se očekuju slabija verzija sa 215KS i baterije od 60 kWh, kao i varijanta sa 239KS i baterije od 87 kWh. Autonomija će iznositi do 500 km, a na brzom punjaču će za oko 35 minuta biti moguće dopuniti do 80% kapaciteta baterija. U planu je navodno i sportska Alpine verzija, i to sa pogonom na sva četiri točka. Na kraju, ime Kadjar najverovatnije neće biti zadržano, ali naziv novog modela još nije poznat. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted October 11, 2021 VreleGume: Renault Kadjar Šta donosi modelska zrelost ovog SUV-a? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted December 6, 2021 Novi Renault Austral Zamena za Kadjar stiže na proleće - dobiće novi izgled, novi enterijer, renovirane pogonske sisteme, pa čak i novo ime, kada uđe u svoju drugu generaciju 2022. godine. Rival Toyote RAV4 će se sada zvati Renault Austral - ime za koje Renault kaže da ''dočarava živahnost i vrućinu juga, spokojno zadovoljstvo prirode, kao i široke otvorene prostore, evocirajući bezgranične mogućnosti''. Prethodna viđenja kamufliranih prototipova su potvrdila da će glavni SUV adut Renaulta biti podvrgnut značajnoj izmeni dizajna, po uzoru na novi električni Renault Megane E-Tech Electric, koji postavlja ton za Renoovu novu eru dizajna. Uprkos teškoj kamuflaži, možemo videti tanke LED farove (koji bi se mogli spojiti u sredini kao na električnom Meganu), konkavni dizajn rešetke i potpuno preoblikovane i izmeštene usisnike vazduha. Pored novog izgleda, promene za novi model će uključiti poboljšanje kvaliteta i prenos tehnologije koja se nalazi na najnovijim Renaultovim automobilima, kao i veći nego ikada izbor pogonskih agregata. Iako je u prodaji od 2015. godine i prošao je kroz restajling u 2019. godini, Kadjar ostaje jedan od najprodavanijih porodičnih SUV-ova u Evropi. Renault će nastojati da zadrži njegovu privlačnost sa novom kabinom u skladu sa tekućom ''revolucijom enterijera'' pod vođstvom šefa dizajna Laurens van den Acker-a. Kabinom dominira ekran osetljiviv na dodir (veliki i uspravno postavljen) koji više neće biti u ravni sa centralnom konzolom, a generalno će čitava unutrašnjost novog Kadjara težiti vrhunskom kvalitetu materijala i čistom dizajnu - osobinama koje su bile ključne u guranju Renault Clia do vrha B segmenta. Očekujte elegantne karakteristike kao što su ambijentalno osvetljenje i više opcija ukrasa koje će pomoći ljudima u kreiranju daška premium osećaja. Kadjar će ponovo iskoristiti plodove Renault-Nissan-Mitsubishi alijanse jer će biti napravljen na unapređenoj modularnoj CMF-C platformi, koja je već osnova novog Nissan Qashqai, i kompatibilna je sa svim oblicima hibridnog pogona. To znači da će postojati blage hibridne opcije uz redovnu ponudu motora, pored plug-in hibridnih pogonskih agregata. E-Power hibirdni pogonski sklop će skoro sigurno ostati ekskluziva za Nissan modele, tako da će naslednik Kadjara umesto njega koristi varijantu Capturovog konvencionalnijeg E-Tech sistema, koji spaja 1.6 benzinski motor sa električnim motorom i baterijom od 9.8 kWh sa oko 160 konja. Renault bi takođe mogao da iskoristi i hibridni pogon sa Clio E-Tech, a ima i još opcija na lageru alijanse. Ostaje da se vidi da li će Renault pratiti Nissan u izbacivanju dizela iz ponude za svoj SUV C segment. Renault je već glasno govorio o svojoj posvećenosti elektrifikaciji čitave linije modela. Detalja će biti sve više kako se bude bližio datum predstavljanja Australa, ali je realno očekivati povećanje cene u odnosu na Kadjar jer će naslednik imati poboljšanu tehnologiju i nove pogonske sklopove. preuzeto sa - Autocafe.rs Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted January 19, 2022 Nova najava za Renault Austral Renault je objavio novi najavni video o svom novom SUV modelu Austral koji će zvaničnu premijeru imati na proleće: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted January 27, 2022 Renault Austral: unutrašnjost Renault se sprema da uskoro predstavi novi SUV model Austral (naslednik Kadjara), a dok čekamo na promociju pred nama je fabrički crtež koji pokazuje njegovu unutrašnjost. Crtež otkriva dva ekrana, jedan veći od drugog, po uzoru na Megane E-Tech Electric. Uz potpuno digitalnu instrument tablu tu je i široki infotainment, pri čemu Renault navodi da će njihov novi kompaktni crossover imati ekrane od ukupno 24.3 inča. Takođe, tu će se naći i OpenR Link interfejs koji će uključivati Android Auto & Apple CarPlay. Pored toga, pominju se i ostave za sitnice širom kabine ukupne zapremine 30 litara, kao i to da će Austral imati i kliznu zadnju klupu zbog veće praktičnosti. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted February 10, 2022 Renault Austral najavljen za 8. mart Renault se sprema da uskoro predstavi novi SUV model Austral (naslednik Kadjara), a dok čekamo na promociju koja će se održati 8. marta, pred nama je nekoliko novih slika koje pokazuju delove njegove unutrašnjosti. Raniji crtež unutrašnjosti inače otkriva dva ekrana, jedan veći od drugog, po uzoru na Megane E-Tech Electric. Uz potpuno digitalnu instrument tablu tu je i široki infotainment, pri čemu Renault navodi da će njihov novi kompaktni crossover imati ekrane od ukupno 24.3 inča. Takođe, tu će se naći i OpenR Link interfejs koji će uključivati Android Auto & Apple CarPlay. Osim toga, pominju se i ostave za sitnice širom kabine ukupne zapremine 30 litara, mat finiš, LED ambijentalno osvetljenje, drvo obrađeno japanskom tehnikom lakiranja maki-e, kao i to da će Austral imati i kliznu zadnju klupu zbog veće praktičnosti. Što se tiče imena, izveden iz latinske reči ''australis'', naziv Austral po navodima francuske marke snažno odjekuje u mnogim evropskim jezicima, uključujući i francuski. A to je posebno važno za brend koji je ponosan na svoje korene. Prema rečima Sylvije Dos Santos, voditeljke strategije za osmišljavanje imena modela u Renaultovom odeljenju za globalni marketing, naziv Austral spaja živahnost i toplinu južne polulopte i poziva na istraživanje, zbog čega je savršen za jedan SUV. Osim toga, ''savršena ravnoteža glasova čini ga jednostavnim za izgovor i daje mu istinski međunarodni prizvuk.'' Kako bilo, Austral je deo nove ponude kompaktnih SUV-ova brenda koji spajaju ''inovativnu povezanu tehnologiju i pružaju užitak ekološke vožnje.'' Koristi platformu CMF-CD3, dugačak je 451 cm i u njega se može udobno smestiti do 5 putnika. Što se motora tiče, ranije saopštenje fabrike kaže i ovo: ''Novi trocilindrični motor zapremine 1200 cm3 sa turbopunjačem razvija snagu od 130KS pri 4.500 obrtaja, dok pri 1.750 obrtaja razvija obrtni moment od 230 Nm. Ovaj motor sa direktnim ubrizgavanjem je izrađen od aluminijuma kako bi se smanjila njegova masa. Upotrebljava tehnologiju varijabilnog otvaranja ventila kako bi se smanjila potrošnja kada motor nije u upotrebi i kako bi se razvio veći obrtni moment i snaga prilikom intenzivnije upotrebe motora. Novi 48V ''blagi'' hibrid je opremljen litijum-jonskom baterijom od 12V, inverterom 12-48V i elektropokretačem od 48V i omogućava regenerativno kočenje, isporuku dodatnog obrtnog momenta i snabdevanje električne mreže. To omogućava potrošnju od samo 5.6 l/100 km i emisije CO2 od 127g CO2/km u mešovitom ciklusu vožnje prema ispitnom postupku WLTP (u toku je homologacija podataka). Dinamičke performanse omogućavaju novom modelu Renault Austral ubrzanje od 0 do 100 km/h za 8.8s i od 80 do 120 km/h za 7.3s. Osim smanjenih emisija CO2, ovaj motor je posebno štedljiv jer njegova nova tehnologija filtera krutih čestica, ventili sistema recirkulacije izduvnih gasova (EGR) i brizgaljke visokog pritiska u kojima se stvara pritisak od 350 bara, drastično smanjuju emisije svih štetnih gasova (PN, HC, CO, NOX).'' preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted February 28, 2022 Renault Austral na novom crtežu Renault je objavio novi fabrički crtež svog novog crossovera Austral, čija zvanična promocija će se održati 8. marta. Više o Australu možete pročitati u postovima iznad. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted March 6, 2022 Renault Austral pre premijere Pojavila se prva slika novog Renaultovog crossovera Austral, čija zvanična promocija će se održati 8. marta. O Australu nešto više možete pročitati u prethodnim postovima stranice na kojoj ste. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted March 8, 2022 Renault Austral zvanično Nakon duge kampanje, Renault je napokon i zvanično predstavio svoj novi model Austral. Austral je prvi Renaultov model koji je baziran na trećoj generaciji CMF-CD platforme i dolazi kao zamena za model Kadjar, a pri tome donosi niz noviteta. Najočiglednija promena je u potpunosti novi dizajn jer je kompaktni crossover dobio novi izgled eksterijera i bogato tehnološki opremljenu unutrašnjost. Ovaj paket zaista predstavlja značajan korak napred u odnosu na model koji zamenjuje. Novi Austral je dug 4.51, širok 1.83 i visok 1.62 metra, a međuosovisno rastojanje iznosi 2.67 metara. Prema tome, duži je i viši od Kadjara, ali i nešto uži te ima duže međuosovinsko rastojanje. Zapremina prtljažnika varira između 500 i 575 litara zavisno od toga da li vozilo ima fiksiranu ili kliznu zadnju klupu. Izborom hibridnog modela smanjuje se zapremina prtljažnika zbog dodatnog hardvera na 430 do 555 litara. Unutrašnjost nudi dodatnih 35 litara zapremine za odlaganje sitnica. Austral pokreće 1.2 trocilindrični motor sa turbopunjačem uparen sa blagom hibridnom tehnologijom (Mild Hybrid Advanced) koja se predstavlja kao ''alternativa za dizel''. Zato je i logično što u ponudi nema dizelskog motora jer je Kadjarov dCi izostavljen. Deo pogonskog sklopa je 48V litijum-jonska baterija i starter motor, a ukupna snaga iznosi 130 konja i prenosi se na točkove putem 6-stepenog menjača. Ovaj blagi hibrid troši 5.3 litra na 100 km, a emisija CO2 iznosi 123 g/km. Bez blage hibridne tehnologije, motor bi trošio 20% više goriva. U ponudi je i veći 1.3 četvorocilindrični bezinski motor razvijen u saradnji sa Mercedesom, koji je uparen sa 12V litijum-jonskom baterijom i starter motorom, kao i 6-stepenim manuelnim ili X-Tronic automatskim menjačem. Verzija s manuelnim menjačem razvija 140 konja, dok ona sa automatskim isporučuje 160 KS i 270 Nm obrtnog momenta. Snažniji motor troši 6.2 litra na 100 km, a emisija CO2 iznosi 136 g/km. Što se tiče E-Tech Hybrid modela, to je pravi hibrid koji ispod haube ima 1.2 motor, a automobil uvek kreće u električnom modu. Moguće ga je dobiti sa 160 i 200 KS, potrošnja iznosi 4.6 litara na 100 km, a emisija CO2 105 g/km. Skuplje verzije ne samo da imaju multi-link, nego i 4Contol Advanced sistem upravljanja zadnjim točkovima, preciznije, njegovu treću generaciju. Austral je prepun tehnologije, dolazi sa 9.3-inčnim head-up ekranom, 12-inčnim vertikalnim ekranom osetljivim na dodir i 12.3-inčnim digitalnim klasterom. Takođe, poseduje matrix LED svetla, kameru od 360 stepeni i sisteme pomoći za vozača koji zadovoljavaju drugi nivo autonomije. Najbolji paket opreme namenjen Australu je nazvan Espirit Alpine i donosi više sportski izgled. Uključuje 20-inčne aluminijumske felne crne boje, kao i Alpine oznake. Slabije verzije poseduju felne veličine od 17 do 19 inča. Austral odlikuju i crni detalji te ekskluzivna Satin Shale Gray siva boja karoserije. Unutrašnjost najbolje opremljenog modela je presvučena kombinacijom Alkantare, Nappa kože i tkanine koja liči na ugljenična vlakna. Konac je plave boje, papučice su aluminijumske, a na pločicama pragova se nalazi Alpine logo. Renault će početi da prodaje Austral u četvrtom kvartalu 2022. godine. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted October 14, 2022 Renault Austral - prvi utisci Raznovrsni putevi krugu od 150 km oko Madrida, pravo su mesto da se medju prvim novinarskim timovima Evrope upoznamo sa novim Renault Austalom. Pored izuzetno produženg miholjskog leta, Španija je odabrana kao lokacija za test vožnje jer se Austral proizvodi baš ovde u mestu Palencija. Sa jednim od naboljih infoetejmenta na tržištu, i zvanično najefikasnijim hibridnim pogonom Renault Austral ima zadatak da poveća udeo francuskog proizvodjača u itekako konkurentom C segmentu. Austral je deo ofanzive nazvane ''Novi talas'' koju još čine modeli Meagne Conquest i Megane ETECH Electric. U cilju uznemiravanja premijum proizvodjača Austral se nudi i u ''Esprit Alpine'' verziji koja donosi sportskiji izgled, dinamičnost i eksluzivne dizajnerske detalje. Sedam novih boja u mat finišu (Glacier White, Pearl White, Flame Red, Iron Blue, Diamond Black and Shale Grey) ističu atletski izgled i ujedno su lake za održavanje. Osećaj prostranosti, doživljaj robusnosti, najava sporskog karaktera ! Sve je to spakovano u dimenzije: Dužina 4.51m, medjuosovisnki razmak 2.67, širina 1.83 i visina 1.63 metra. Masivnu siluetu naglašavaju točkovi dimenzija i do 20 inča i klirens od 180 mm. Prednja sedišta su izdašnih dimenzija, a zadnja klupa je pomeriva. Prema tome osnovni kapacitet prtljažnika iznosi 500 odnosno 575 litra. U zavisnosti od verzije obaranjem zadnjih sedišta dobija se od 1.455 do 1.525 litra korisnog prostora. Pregrade u kabini na raspolganje stavljaju od 31 do 35 litara prostora za odlaganje preko potrebnih sitnica. Središnja takozvana ''crusing'' konzola, deo je tradicije kamiona dugoprugaša, a ovde je primenjena na napraktičniji način. Iduktivni punjač mobilnog telefona ugradjen je u naslon za ruke. Austral je postavljen na treću generaciju CMF-CD platforme posebno osmišljne za elektifikovne motore. Šasija dolazi u dve verzije: fleksibilno vešanje sa torzionom osovinom kod upravljanja na prednje točkove i multi link nazad kod upravljanja na sva 4 točka (4 control). U prvoj verziji krug okreta iznosi 11.2 metara dok sa upravljanjem na sve točkove iznosi 10.1 metar - rekord u segmentu. Motorizaciju otvara 1.3 litarski (1333 cc), blagi hibrid sa 12V litijum-jonskom baterijom. Ovaj redni četvorocilindarski agregat nastupa u izdanjima sa 140 i 160 konja. Menjači su šestopeni manuleni ili unaprednjen X-Tronic CVT za optimalno uživanje u vožnji. Proveren u ranijim Renaultovim modelima, ovaj motor ostvaruje prosečnu protrošnju od 6.2 litra u kombinovanom ciklusu vožnje. Agregat od 1.2 (1199 cc) litra zapremine, 3 cilindra i baterija od 48V, konfigurišu novi napredni blagi hibridni motor koji razvija 130 ks. Nazivaju ga još instinskom alternativom dizel pogonu. Menjač je manuelni šestostepeni. Prosečna potrošnja: 5.2 litra na 100 km. Dostupan u verzijama sa 160 i 200 ks potpuno novi E-Tech Full Hybrid kombinuje već poznati 1.2 trocilindarski agregat, elektromotor i 400V litijum-jonsku bateriju kapaciteta 1.7 kWh. Menjač je sedmostepeni automatski. Ubrzanje do 100 km/h iznosi 8.4 sekunde u veziji sa 200 ks odnosno 9 u verziji sa 160 ks. Oba modela ostvaruju odlično ubrzanje od 80 do 120 kmh za 5.5 i 6.6 sekundi. Zapažamo izuzetnu stabilnost u vožnji i odličan balans težina. Izvanredno ogibljenje doprinosi udobnosti i odličnoj dinamici vožnje posebno na krivudavim putevima gde do izražaja dolazi ne samo ogibljenje već i izvanredno ponašanje u krivinama. Svemu treba dodati i izvanrednu zvučnu izolaciju putničkog prostora, što sve ukupno daje premijum osećaj onima koji se u njemu voze. Potrošnja u kombinovanom ciklusu iznosi 4.6 l/100km. Ovaj inovativan agregat rezultat je čak 200 patenata koje ostvario Renault. Za sve vrste pogona Renault je saopštio maksimlnu brzinu od 175 km/h. Doživljaj vožnje u Australu u velikoj meri definiše visko tehnološki enterijer. Dva velika 12 inčna ekrana u visokoj rezoluciji i 9.3 inčni head up displej pružaju ekranski prostor površine čak 1000 kvadratnih centimetara. Ekrani su presvučeni ''Gorilla'' staklom zarad dugotrajnosti i lakšeg održavanje. Vozaču na raspolagnju stoji čak 32 sistema asistencije. Zvučnu kulisu obezbedjuje Harman Kardon audio sistem. Ambijentlano osvetljenje nosi naziv ''Svetla za život''. 100% u led tehnologiji ovo osvetljnje prilagodjeno je unutrašnjem satu ljuskog tela i menja boje na svakih 30 minuta. I na kraju možda najvažnije zapažanje koje će odgovoriti na pitanje kojoj klasi pripada ovaj model: Austral jeste zvanično naslednik Kadjara ali Renoov novi hibrid je totalno drugi kontinent u odnosu na odlazeći model. Prema najavama kompanije, Austral stiže u Srbiju u januaru, a cena… još je rano za sve odgovore! Autor: Miroslav Schossberger preuzeto sa - vrelegume.rs Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted October 16, 2022 Renault Austral Renault Austral je interesantna akvizicija SUV segmentu, s adutima na planu praktičnosti i napredne tehnologije, a upravo smo imali priliku da ga isprobamo na prezentaciji za pripadnike sedme sile, održanoj u Madridu. Mada raspolaže novim pogonskim sklopom i impresivnom tehnologijom, on ne pomera granice u kategoriji krosovera. Da je kompetentan, jeste, ali ne toliko uzbudljiv za volanom i ubedljiv po pitanju inovativnosti, da bismo mogli da ga okarakterišemo kao revolucionarnog. Gde je to Renault odradio dobar posao? Pre svega, podignut je nivo kvaliteta kabinskog prostora, a i praktični atributi su besprekorni. Ipak, budući da na tržištu sve vrvi od potencijalnih rivala francuskog modela, cenovna politika će biti od ključne važnosti za uspeh Australa. Renault kaže da želi da u igru vrati porodični SUV, nakon što je gotovo neprimetno stopirao proizvodnju Kadjara, ranije u toku ove godine. Francuska firma se nada da će Austral biti uspešniji na komercijalnom planu. Plavo slovo ''e''na zadnjem delu sugeriše da je novajlija prošao kroz tretman elektrifikacije. Doduše, ne radi se o čisto električnom automobilu, jer će novi Renaultov SUV biti dostupan isključivo kao hibrid, odnosno blagi hibrid. Ovaj novi napad na segment SUV modela srednje veličine, u okviru je ''Renaulution'' plana, a važan deo se odnosi na ''tehnološku ekspertizu alijanse koja je u službi poboljšanja efikasnosti''. Jasno je da bi ovde važnu ulogu trebalo da igra Nissan. Što se mehaničke platforme tiče, Austral leži na trećoj generaciji CMF-C arhitekture, koju koristi i aktuelni Nissan Qashqai. Ona je od samog početka kreirana s elektrifikacijom na umu, tako da je uticaj na praktičnost, kao rezultat dodavanja baterije, zapravo minimalan. Sa Australom, Renault se donekle suprotstavio sopstvenom principu koji podrazumeva pribegavanje tehnološkoj ekspertizi alijanse. Naime, nije iskorišćen e-Power pogonski sklop iz Qashqaija sa 1.5 turbo trocilindrašem koji služi za punjenje baterije, koja zatim napaja elektromotor, već je ispod haube Australa mesto pronašao 1.2 trocilindarski turbo benzinac, uparen sa elektromotorom od 70 ks, koji napaja baterija od 2 kWh. Dakle, Renault je zauzeo lični stav po pitanju razvoja pogonskog sistema, rekavši da želi da zadrži sopstveni DNK. Predstavnici francuske marke takođe kažu da je jedinica u Australu više fokusirana na efikasnost nego na performanse. Ipak, Renaultov hibridni sistem zapravo isporučuje više snage od Nissanove e-Power postavke, sa 200 konja naspram 190. Međutim, maksimalni obrtni moment zaostaje za Qashqaijevim, sa 255 Nm u poređenju sa 330 Nm kod japanskog modela. Samim tim, Austral je pola sekunde sporiji u sprintu do stotke, koji obavlja za solidne 8.4 sekunde. Na planu efikasnosti francuski model prednjači. Renault tvrdi da hibridni Austral troši 4.6 litara benzina na pređenih 100 kilometara, što u praksi nije lako ostvariti, mada nije nemoguće. Pri brzinama do 100 km/h, Austral se kreće koristeći isključivo električnu energiju. Ako ste malo ''žustriji'' na papučici gasa, benzinska jedinica će se diskretno angažovati, a njen rad je gotovo nečujan. Šum koji proizvode pneumatici prilikom kotrljanja takođe je dobro neutralisan, s tim što najuočljivije zvuke proizvodi strujanje vazduha oko para naglašenih bočnih retrovizora. Vozač može da bira između četiri vozna režima, podešavajući težinu na volanu, odziv motora i buku pogonskog sklopa koja prodire u kabinski prostor. ''Eco'' postavka akcenat stavlja na eksploataciju elektromotora, ''Comfort'' je fokusiran na pružanje najuglađenijeg mogućeg odziva pogonskog sistema, dok je u ''Sport'' režimu Austral spreman da pruži maksimum iz benzinskog i elektromotora. Kada je reč o ''Perso'' postavci, ona omogućava individualno podešavanje željenih parametara. Treba reći da Austral nije opremljen adaptivnim ogibljenjem, ali je bez obzira na to komfor na visokom nivou. Ruku na srce, različiti režimi vožnje ne pružaju veliku razliku u okviru vozačkog doživljaja, mada novi automatski menjač, koji pruža 15 odvojenih kombinacija prenosnih odnosa, najbolje se snalazi u opuštenoj, uglađenoj vožnji. Posebno u ''Sport'' režimu, može da se oseti kašnjenje kada se pritisne papučice gasa, nakon čega dolazi do naglog podizanja obrtaja i priliva snage. Sistem regenerativnog kočenja je naravno prisutan u Australu, sa četiri različite postavke koje se mogu podešavati uz pomoć papučica iza volana. Ovo je jedan od najboljih sistema tog tipa dostupnih na tržištu, s tim što funkcioniše agresivnije od ostalih kada se odabere najagresivnija postavka. Opciono je dostupno upravljanje na sva četiri točka u formi Renaultovog ''4Control'' sistema. Ono omogućava značajno smanjenje radijusa zaokreta - 10.1 metar u odnosu na 11.2 metra kada sistem nije prisutan, što zna da bude od velike pomoći, posebno u gradskim uslovima. Esprit Alpine nivo opreme odlikuju sedišta presvučena alkantarom i antilop tapacirung vrata. Tu su i točkovi od 20 cola, zatamnjene oznake i mnoštvo Alpine logoa spolja i iznutra. U ovom paketu je dostupan opcioni panoramski krov pune dužine, koji pruža ulazak obilja svetlosti u inače taman enterijer. Kao što smo na početku spomenuli, kabinski prostor Australa je daleko ispred Kadjarovog. Ispred vozača se nalazi novi Renaultov OpenR sistem, koji se sastoji od 12-inčnog klastera instrumentacije i 12.3-inčnog displeja info-zabavnog sistema. Čitava postavka je intuitivna a glavni ekran je jasan i odzivan, dok je opcioni ''head-up'' displej informativan ali ne odvraća pažnju vozača. Treba spomenuti da vozačev ekran može da se konfiguriše po ličnim preferencijama. Centralna konzola izgleda kao da je ugostila ogromnu ručicu menjača, ali se zapravo radi o pomičnoj platformi na kojoj možete odmarati šaku. Budući da je ekran u ''portret'' formatu, i dalje morate da podignete ruku da biste ga koristili, ali su zato fizički prekidači za kontrolu klima uređaja ispod, zaista ukusan detalj. Mesta za odlaganje različitih predmeta ima u izobilju, s tim što je Austral generalno prilično prostrano vozilo. Čak i oni natprosečno visoki putnici se neće žaliti u vezi s nedostatkom prostora na (kliznoj) zadnjoj klupi. To znači da se i zapremina prtljažnika može povećati na impresivnih 555 litara. Ono što pomalo sreću kvari je izražen prag, koji se ne može izbeći, budući da pod prtljažnika ne može da se podigne. Za sada nemamo informacija o ceni, ali prodaja bi trebalo da započne u proleće 2023. Ako u jednačinu ubacimo Nissan Qashqai e-Power, koji je Australov rival, pored toga što je sestrinski model, očekujemo sličnu cenovnu etiketu od nešto preko 40.000 evra. preuzeto sa - automotoshow.rs Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted October 21, 2022 VreleGume: Renault Austral Borba u C segmentu prenosi se na teren C-SUV hibrida. Fudbalski rečeno: Renault Austral izlazi na teren i izvodi prvi udarac: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted November 29, 2022 EmisijaSAT: Renault Austral Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3680 Posted December 29, 2022 Čitam neki dan test Australa koji je radio Perica Rajković i zapara mi oko ovaj deo teksta: " ... Logično je dakle da i zapremina prtljažnika varira, u najboljem slučaju iznosi 575 litara, i to kada se radi o voženoj 1,2-litarskoj verziji, dok je kod 1.2 E-Tech Full Hybrid 160/200 ks, zbog veće baterije i drugačije koncepcije, ona smanjena na 430 litara ..." Gubitak zapremine od neverovatnih 145 litara Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted March 9, 2023 AutoservisEmisija: Renault Austral Naslednik Kadjara koji je namenjen nekim novim kupcima: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted March 25, 2023 Cenovnik za Renault Austral u Srbiji Na 55. Salonu automobila u Beogradu, koji traje do 28. marta, Renault izlaže najnovije modele automobila, među njima i SUV Austral. Treba podsetiti da je AUTOBEST žiri, sastavljen od novinara iz 31 evropske zemlje, proglasio Austral za ''Best Buy Car of Europe 2023'', kao i da ovaj model može da se dobije i u E-Tech full hybrid verziji. Bazna verzija Austral Equilibre mild hybrid sa 140KS na našem tržištu startuje po ceni od 27.490 evra. Kompletan cenovnik za Renault Austral možete pogledati na sajtu uvoznika. 2 moron and italiano reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3680 Posted March 25, 2023 Sramotno paketiranje za potpuno nov model u ovoj klasi u 2023. godini. Jer, adaptivni tempomat u standardnoj opremi imate samo ako uzmete najviši paket opreme, a on je dostupan za 42,990 €. Preostalih pet varijanti iz cenovnika ga nema u standardnoj opremi. Adaptivni LED nije ni u top paketu deo standardne opereme. Kao ni panorama. A kada pogledam spisak svih opcionala za top paket, nemam dileme da je Austral (meni) nekako "dosta skup". Naravno, nekome će upravo ovakav sistem paketiranja i opcionala biti odličan. Quote Share this post Link to post Share on other sites