Jump to content
FAS Goran
ivan.ik

Renault Kadjar / Renault Austral

Recommended Posts

Novo čedo Renault Kadjar

 

 

 

 

Edited by neshaoct
update

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snimljen Renault Kadjar facelift

 

renault kadjar

 

Renault je nedavno počeo sa testiranjem prototipa unapređenog Kadjar krosovera, a sudeći po kamuflaži, novo vozilo će dobiti osveženje u predelu prednjeg i zadnjeg dela. To znači da možemo očekivati unapređene prednje i zadnje branike, nešto veću rešetku i, možda, restilizovane farove i zadnja svetla. Novi prednji branik doprineće njegovom agresivnijem izgledu, zahvaljujući većim vazdušnim otvorima. Renault bi mogao da izmeni i unutrašnjost, što i sugeriše kamuflaža unutar kabine. Očekuju se unapređen zabavno-informacioni sistem sa većim displejem, kao i najnoviji sigurnosni sistemi. Unapređeni Kadjar trebalo bi da ima iste TCe benzinske i dCi dizelske motore, uparene sa ručnim ili X-Tronic CVT automatskim menjačima. Ovo vozilo trebalo bi da se u prodaji nađe kasnije ove godine, a njegovi rivali biće Nissan Qashqai, Hyundai Tucson i Peugeot 3008.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault Kadjar facelift

 

179885-renault k 1.jpg

 

Renaultov crossover Kadjar se pojavio 2015. godine i, kako je to već običaj, posle nekoliko godina na tržištu vreme je za prvo doterivanje. Vizuelne promene se napred tiču restilizovane maske i branika, kao i doteranih svetala, a izmenjen je i zadnji branik.

 

179886-renault k 11.jpg

 

U unutrašnjosti se očekuju kvalitetniji materijali i novi infotainment sistem sa većim ekranom osetljivim na dodir, a pominju se i novi bezbednosni i sistemi asistencije vozaču. Što se palete motora tiče, Kadjar bi mogao da dobije novi 1.3 litarski turbo benzinac koji je razvijen u saradnji sa Daimlerom, a koji će biti dostupan u verzijama sa 115KS, 140KS i 160KS. U ponudi i dalje ostaju verzije sa prednjim i pogonom na sva četiri točka, kao i 6-stepeni manuelni i menjač sa dvostrukim kvačilom. 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

2019. Renault Kadjar sa novim turbo benzincem

 

184060-renault k 11.jpg

 

Kompanija Renault je zvanično otkrila redizajnirani SUV Kadjar. Iako se ne radi o brojnim inovacijama u odnosu na prethodnika, redizanirani Kadjar ipak donosi neka važna poboljšanja kao i izmene enterijera i eksterijera.

 

184064-renault k 11111.jpg

 

Na prvi pogled se vidi da je Kadjar zadržao poznata svetla u obliku slova C, ali se u LED dnevnim svetlima sada nalaze integrisani LED pokazivači smera. Bolje opremljene verzije će dobiti standardna redizajnirana LED svetla za maglu, koje smanjuju potrošnju energije za šest puta u odnosu na konvencionalna halogena svetla.

 

renault k 1110.jpg

 

Redizajnirani su i branici, tu su dodatni hromirani ukrasi, a na raspolaganju su i novi 17, 18 i 19-inčni naplaci.

 

184061-renault k 111.jpg

 

Najvažnija promena se nalazi ispod haube, a to je Renaultov novi 1.3 litarski benzinac s turbo punjačem, koji je razvijen u saradnji s Daimlerom. Motor je opremljen filterom za čestice koji uništava sve čestice u izduvnim gasovima tako što ih zarobljava u saćastoj strukturi, a koja se automatski regeneriše u pravilnim intervalima. Ovaj TCe motor je dostupan u verzijama sa 140 i 160KS, a može da bude uparen sa šestostepenim manuelnim ili automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom.

 

184059-renault k 1.jpg

 

Ponuda dizelskih motora je unapređena sistemom selektivne katalitičke redukcije (SCR). Obnovljeni Kadjar će biti ponuđen s dva dizelska motora, a to su Blue dCi motor sa 115 kao i Blue dCi 150 motorom sa 150KS.

 

184063-renault k 1111.jpg

 

U zavisnosti od izbora motora, biće dostupan manuelni i EDC automatski menjač, oba sa 4x2 i 4x4 konfiguracijama.

 

184065-renault k 111111.jpg

 

Unutrašnjost obnovljenog Kadara je takođe unapređena. Centralna konzola je u potpunosti redizajnirana i dobila je elegantniji multimedijalni ekran osjetljiv na dodir. Odmah ispod ekrana su redizajnirane kontrole klima uređaja. Renault tvrdi i da je koristio kvalitetnije materijale u izradi unutrašnjosti uključujući onaj koji se nalazi oko ventilacionih otvora, od kojeg su napravljene ručke, kao i unutrašnji paneli vrata.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osveženi Renault Kadjar u Srbiji

 

188652-renault k 1.jpg

 

Tri godine nakon premijere Renault je osvežio Kadjar, SUV koji kupcima nudi sa opcijama prednjeg i pogona na svim točkovima, a koji je upravo počeo da se prodaje u Srbiji. Restilizacija, u skladu sa običajima, podrazumeva izmene na prednjem i zadnjem odbojniku kako bi se utegla poneka bora nastala za protekle tri godine. Izmenjen je LED potpis svetala za dnevnu vožnju u koje su sada integrisani pokazivači pravca, dok su izmenjena i svetala za maglu. Kupcima će se nuditi naplatci od 17'' do 19'' sa novim dizajnom i u novim bojama.

 

188653-renault k 11.jpg

 

Enterijer je dobio dosta izmena. Pored nešto više hromiranih detalja potpuno novi je višenamenski ekran od 7'' poboljšane rezolucije, a izmenjen je i oblik komandi ventilacije i klimatizacije. Novi su paneli na vratima, a unapređena je distribucija vazduha i grejanje u celom vozilu, uključujući i opcione otvore za distribuciju vazduha za zadnji deo vozila. Prednja sedišta su potpuno nove generacije izrađena od kombinacije novih materijala.

 

188654-renault k 111.jpg

 

Značajne su novine u izboru pogona. Nakon Scenica i Kaptura, Kadjar je dobio 1.3 TCe benzinac sa dve moguće snage: 140 KS (240 Nm od 1.600 o/min), ili 160 KS (270 Nm od 1.800 o/min). Popularni Blue DCi 115 pojačan je za 5 KS, pa sada ima 115 KS (270 Nm od 1.750 o/min) dok snažnija dizel verzija sada ima 20 KS više uz Blue DCi 150, a u ovom slučaju radi sa o potpuno novom 1.7 litarskom agregatu, uz koji će kupci moći da dobiju i 4×4 pogon. Za Kadjar i dalje ostaju opcioni šestostepeni manuelni ili EDC menjači sa dvostrukom spojnicom u zavisnosti od izbora motora, kao i moguć izbor između pogona na prednjim ili svim točkovima, uz zanimljiv i koristan Extra Grip sistem prilagođavanja pogona na verzijama sa pogonom samo na prednjim točkovima.

 

Uz osveženi Renault Kadjar moćiće se dobiti čak 10 bezbednosnih i vozačkih asistencija, a kako nas je uvoznik informisao, dobar deo toga će se naći u standardnoj opremi već i u vozilima sa nižim paketma opreme. Na prvoj promotivnoj vožnji organizovanoj za novinare od Beograda do vinarije Aleksandrović u Vinči, u verziji sa 1.3 TCe benzinskim agragatom, tokom stotinak kilometara, uverli smo se da je uz raspoloživh 140 KS Kadjar vrlo solidno motorizovan i izrazito dobro zvučno izolovan. Prvi utisak ergonomije i udobnosti je pozitivan, sa oko 6.8 litara prosečne potrošnje u kombinaciji autoputa u regionalnog puta, i sa benznskim agregatom se može računati na ekonomičnost. Naravno, dataljni utisci stižu uskoro nakon dužeg testa. Prodaja osveženog Renault Kadjara u Srbiji upravo je počela, cene sa popustom se kreću od 18.390 do 30.290 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

AutoservisEmisija.jpg AutoservisEmisija video: Test Renault Kadjar 1.3 TCe

 

Auto koji će možda biti prvi izbor onih koji nikada do sada nisu vozili neki od SUV modela, a treba im auto koji će biti dobra kombinacija porodičnog i poslovnog.

Treba im i da auto ima dobru cenu i da izgleda dopadljivo...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

petrolheads.jpg PetrolHeads video: Renault Kadjar

 

Ako ste mislili da ste se navikli na nas, e pa niste. Opet drugačiji pristup i drugačiji način snimanja.

Malko konciznije i informativnije uz trkački dron, čisto da napravimo određenu dozu rizika da nešto može krenuti po zlu.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dmotion test: Renault Kadjar

 

kadjar b 011.jpg

 

Kada neko želi da ga omalovaži, nazove ga podignuti Megane, ali u praksi Renault Kadjar je nešto sasvim drugo. Renault se nije opirao opštem SUV trendu, mada ruku na srce i nije lako ušao u njega. Počeo je zapravo Koleosom, koji jeste bio Nissan X-Trail pod drugačijom karoserijom i proizvodio se u Južnoj Koreji. Ispostavilo se da metoda ''preoblikovanja'' baš i ne mora da upali uvek. Koleos u prvoj generaciji nije postigao nikakav značajnji rezultat, a pogotovo u Srbiji gde je startovao sa previsokom cenama, a kada su cene svedene na razuman nivo, već je bilo kasno. Srećom, na greškama se uči, pa je aktuelni Koleos druge generacije daleko uspešnija priča, kako stilski, tako i tržišno.

 

kadjar b 010.jpg

 

Međutim, Renault trenutno u ponudi ima tri SUV/crossovera, a ispostavlja se da je po francusku marku odlično što nije odustala nakon prvog neuspeha. I mali Captur na bazi Clia, i Koleos na bazi X-Traila se odlično, pa čak i rekordno u klasi na nekim tržištima, prodaju. I treći SUV u ponudi Renaulta stvoren je po sličnoj metodi - ukrštanja sa dugim modelom. Kadjar mnogo toga, pogotovo mehaničkog, deli sa Nissan Qashqaijem, i to radi dobro. Čak pomalo previše dobro, obzirom da je ozbiljan konkurent blizancu iz alijanse. Za 2018. Kadjar je osvežen, dobio je nove motore i značajne novine u enerijeru.

 

kadjar b 009.jpg

 

Za početak, Renault Kadjar nije ni podignuti Megane Grandtour, a nije ni Nissan Qashqai, barem kada se radi od karoseriji. Od pomenuta dva modela, pa i Meganea hatchbacka razlikuje se ne samo dizajnom karoserije, nego i ostalim dimenzijama, pa i međuosovinskim razmakom. Sa svojih 4.48 metra (kraći je od Megane Grandtour i duži od Qashqaija) precizno je smešten između Kaptura i Koleosa, upravo za kupce koji žele funkcionalan, ali ne i prevelik automobil.

 

kadjar b 008.jpg

 

Stilski definitivno pripada kompletnoj Renault porodici, što je za očekivati, ali se mora dodati i da je stil ostalih modela na ovom crossoveru dobro primenjen. A ono što je najvažnije, dovoljno se i razlikuje od ostalih, pa se Kadjar sasvim uspešno izborio za sopstveno mesto pod suncem. Sa druge strane, da, u osnovi, profil deluje kao da je u pitanju podignuti karavan, ali ni u tome nema ničega lošeg. I ne, nije ovo terenac, da ne bude zabune. Klirens od tla je 200 mm, što znači nešto više od automobila, ali i dosta manje od punokrvnih terenaca. A ako još nije jasno, direktna konkurencija su mu Hyundai Tucson, Kia Sportage, Ford Kuga, ali i predak i pandan iz kuće Nissan Qashqai.

 

kadjar  b 007.jpg

 

Kadjar je Renault u enterijeru, tu nema dileme, i prema dizajnu i prema rasporedu komandi, a i tipičnom skrivanju svega raspoloživog. Međutim deluje da u ovom osveženom Kadjaru rečenica o boljim i kvalitetnijim materijalima nije čista fraza iz press materijala.

 

Renault Kadjar 333.jpg

 

Deluje preciznije i kvalitetnije uklopljeno, nema onih čudnih zvukova koji se ponekad čuju u ''glanc'' novom Renaultu. Ipak ono što je najvažnije, Kadjar ima odličnu ponudu prostora i napred i pozadi. Manevar uspravljanja i podizanja svega je odlično iskorišćen da bi ovaj crossover ponudio više od karavana ili hatchbacka.

 

Kadjar b 006.jpg

 

Sedišta su izrazito mekana i udobna, kako napred, tako i pozadi, a mesta ima dovoljno i za izrazito visoke osobe. Isto važi i za vozačevo mesto na kojem se udobno smešta i osoba preko 200 cm visine.

 

Kadjar 333 2.jpg

 

Sa 472 litre do pokrivača, prtljažnik je sasvim dovoljan, a ako zatreba preklapanje naslona zadnje klupe je jednostavno, polugama iz samog prtljažnika.

 

Kadjar 333 3.jpg

 

Kadjar je u procesu osvežavanja dobio kombinaciju digitalne instrument table i novog višenamenskog ekrana osetljivog na dodir. Instrument tabla nam je dobro poznata iz Meganea, sa jednostavnom i čitljivom grafikom, ali bez preterano mnogo mogućnosti za podešavanje, čak i u srednjem Bose paketu opreme.

 

Kadjar 333 4.jpg

 

Novina je višenamenski ekran od 7'' koji je, za razliku od Meganea, položen, a jako dobra vest je da komande klimatizacije i provetravanja ne treba tražiti na ekranu i negde u elektronskom meniju. Stare dobre mehaničke (i lepo dizajnirane) rotirajuće komande život čine lakšim i jednostavnijim. Generalno, ceo Kadjar je kao i svi ostali Renaulti veoma ''user friendly''. Sve je pristupačno i jednostavno za upotrebu. Jedino što bi sada, nakon barem 15 godina, bilo lepo videti novi prekidač tempomata ili satelitske komande audio sistema, to više iz ugla želje za promenom nego funkcionalnih nedostataka.

 

Kadjar b 005.jpg

 

Renault Kadjar po pitanju mehanike nije neko visoko tehnološko čudo, nego kombinacija proverenog. Motor je napred poprečno smešten, prednje oslanjanje su MacPherson opružne noge, a pozadi polukuta torziona osovina sa spiralnim oprugama. U novoj generaciji Kadjara za 2019. ponudu motora čine benzinci od 140 i 160 KS, dok su dizeli od 115 i 150KS. Pored manuelnog šetostepenog menjača, opciono se može dobiti i odlični šetostepeni EDC sa dvostrukom spojnicom. Kao što bi Bose mogli nazvati srednjim paketom opreme, pogonsku kombinaciju sa testa možemo nazvati osnovnom u dizel ponudi - 115 KS i manuelni menjač.

 

Kadjar b 004.jpg

 

Od vozila mase preko 1.500 kilograma pogonjenog od strane samo 115 KS ne treba očekivati ni čuda ni sportska dostignuća. Šta više, prvi kilometri donose i osećaj davno zaboravljene i eliminisane turbo rupe. Međutim, samo prvi kilometri, dok se ne ''uhvati karakter'' motora i menjača. Ovaj dizel maksimalni obrtni moment dohvata na 2.000 o/min, što znači nešto više nego što to rade motori koji su nas razmazili sa isporukom velike snage od 1.300 o/min. Laganim prilagođavanjem na činjenicu da ovom agregatu treba za nijansu više gasa postiže se mnogo. Uživanje u vožnji SUV-a koji je klasičan primerak tihog i udobnog porodičnog automobila.

 

Kadjar b 003.jpg

 

Nešto je mekši u poređenju sa Qashqaijem, ima snažnije servo pojačan upravljač i za nijansu manje direktno upravljanje. Sve ovo zajedno donosi mu potpuno drugačiji karakter u odnosu na konkurenta iz kuće. Čak i na velikim točkovima od 19'' sasvim je udoban i solidno upija neravnine čak i u vožnji van asfalta, mada bi za broj manje i točkovi, lošije izgledali, ali doneli još više udobnosti. Visoke ocene Kadjar dobija po pitanju ulaska u vozilo i izlaska iz njega. Visina sedišta je savršena, pa nema ni ''penjanja'' na sedište, ali ni spuštanja u sedište.

 

Kadjar b 002.jpg

 

Preglednost je solidna, mada je malo čudno da Bose oprema u standardu nema kameru za vožnju unazad, nego samo parking senzore. Ručica manuelnog menjača nije vrhunske preciznosti, i nešto je dužih hodova, i svakako preporučujemo opcioni EDC, koji znači 1.500 evra doplate, ali i mnogo komforniju vožnju pogotovo u gradu. Kadjar definitivno oduševljava po dve osnove - zvučnom izolacijom i potrošnjom. Za svoju klasu i cenovni razred vrlo je nizak nivo buke, a sa jednim rezervoarom od 55 litara, uz razumnu vožnju dohvata autonomiju od 1.000 kilometara, odnosno, bez ikakvog opterećenja, potrošnja od 5 l/100 km je prosek sa kojim se može slobodno računati.

 

Kadjar b 001.jpg

 

I definitivno, Renault Kadjar nije ni Megane ni Qashqai, nego je Kadjar, udoban, tih i ekonomičan, a i ''SUV trendy''. Bez rezerve, možemo ga definisati kao porodično i nepretenciozno vozilo, ne kao izbor mladog samca, željnog performansi. Što se cene tiče, Renault je generalno razuman, sa čestim posebnim ponudama, pa se u trenutku pisanja ovog teksta, Kadjar Bose Blue dCi 115 može kupiti za 24.290, a govorimo o solidno opremljenom vozilu, sa Full LED Pure vision farovima, polu kožnim sedištima, premium BOSE DAB audio sistemom, višenamenskim ekranom od 7'' sa R Link 2 sistemom, električnom parkirnom kočnicom, i još dosta toga. Još bolja vest je da se Kadjar u baznom Life paketu opreme sa benzincem od 140 KS može kupiti za više nego razumnih 17.890 evra.

 

preuzeto sa - dmotion.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

osv.jpg OSV video: Test 2019. Renault Kadjar

 

Kadjar je veći i mlađi brat modela Captur. Tu je od 2015. godine, a krajem 2018. godine je ozbiljno osvežen kako bi se u četvrtoj godini prodaje i dalje uspešno borio sa konkurencijom.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

TopSpeed test: Renault Kadjar Blue dCi 115

 

wqwq507.jpg

 

Osvežen izgled i doterana unutrašnjost sa akcentom na udobnost i ergonomiju, ''čistiji'' motori kao i savremenije asistencije u vožnji, predstavljaju ono najvažnije iz paketa ''izmena i dopuna'' koji je Renault namenio Kadjaru. Kakve su šanse podmlađenog SUV-a da učvrsti pozicije u konkurentnom segmentu, otkriva nam model sa novim Blue dCi agregatom od 115 KS i pogonom na prednje točkove. U Renaultu itekako mogu biti zadovoljni jer su mnogo toga radili i uradili u prethodnih nekoliko godina. Dok prodaja cveta, francuski proizvođač može da se pohvali i izuzetno mladom gamom. Ako izuzmemo veliki krosover Espace, svi ostali članovi velike porodice su prilično sveži. Najnoviji model jeste Clio pete generacije, ali on je tek predstavljen u Ženevi, zajedno sa osveženim Twingom i dok se ne pojave u prodaji, status najmlađeg predstavnika na našem tržištu zadržaće redizajnirani Kadjar.

 

wqwq506.jpg

 

Od predstavljanja 2015. ovaj globalni igrač prodat je u više od 450.000 primeraka u 50 država širom sveta, a podatak o prosečnom tiražu od preko 100.000 po godini potvrđuje da je reč o uspešnom i važnom modelu. No, višegodišnji staž u sve konkurentnijem i sve popularnijem kompaktnom SUV segmentu bio je signal za uobičajenu modernizaciju na polovini tržišnog ciklusa. Očigledno da je zadatak konstruktora bio ostvariti napredak na svim frontovima, a posebno u pogledu kvaliteta i ergonomije.

 

wqwq505.jpg

 

Međutim, ono što se prvo da primetiti kod novog Kadjara jesu estetski zahvati. Zadržan je snažan LED svetlosni potpis sa linijama koje se tečno prelivaju na masku hladnjaka, samo što je ona sada dobila rešetku u visokom sjaju i za nijansu je masivnija. Jedan od upečatljivijih znakova raspoznavanja predstavljaju i nova svetla za maglu. Umesto okruglog dobila su kockasti oblik i pride su oivičena hrom lajsnama. Odbojnici su dobili na eleganciji time što su veće površine u boji karoserije, a manje je mat crnih elemenata.

 

wqwq504.jpg

 

To se doduše ne razaznaje na testiranom modelu iz prostog razloga što je automobil u crnoj boji. U takav stajling se odlično uklapaju novi aluminijumski točkovi od 19 inča u dvobojnoj kombinaciji. Promenjena su pojedina rešenja i na zadnjem kraju, kao što su izmeštanje u odbojnik maglenki i svetala za vožnju unazad. Sa dužinom 4.45 m, širinom 1.84 m i visinom 1.6 metara, Kadjar odaje utisak kompaktnog, a opet dovoljno robusnog automobila. U isto vreme, elegantan je odnosno dinamičan i sve to se uklapa u trendove SUV vozila.

 

wqwq503.jpg

 

A postoje i oni savremeni trendovi prisutni u svim klasama, to se prvenstveno odnosi na sve veće prisustvo visokotehnoloških rešenja u smislu sigurnosnih sistema i asistencija, o kojima ćemo nešto kasnije, kao i povezanosti. Tako je Kadjar dobio R -Link 2 multimedijalni sistem sa unapređenim ekranom osetljivim na dodir. Nama iz nekog razloga nije čitao MP3 fajlove, ali nudi brži odziv te bolju osvetljenost i bolje je integrisan u novo kućište tako da nimalo ne štrči već je potpuno u ravni sa centralnim grebenom.

 

wqwq502.jpg

 

Na ovom grebenu se nalaze i nove komande klimatizacije gde su parametri prikazani u kružnim komandama. Testiranu verziju u visokom Bose paketu opreme odlikuju i veoma kvalitetni materijali, sedišta u kombinaciji štofa i kože te štepovi sa kontrasnim koncem duž oplata vrata i na površini kojom je prekrivena instrument tabla. Sama tabla je digitalna kao i ranije i daje tri različita prikaza. Treba naglasiti da oni ne zavise od režima vožnje kao u nekim drugim modelima, iz prostog razloga što ovaj primerak nije opremljen ''multi-sens'' sistemom, te nudi samo običan i eko mod. Nema dakle, komfornog, neutralnog i sportskog režima…

 

wqwq501.jpg

 

Nezavisno od paketa opreme, enterijer nudi bolju funkcionalnost nego ranije - napred uvedeni prilagodljivi držači za čaše, u unutrašnje stranice vrata staju flaše zapremine do 1.5 litara. U dnu centralne konzole, ispred ručice menjača, nalazi se mesto za odlaganje mobilnog telefona i tu smo pronašli jednu ozbiljnu manu. Naime, gornja unutrašnja ivica je oštra kao sečivo i kada posegnete za telefonom i krenete da izvučete ruku vrlo lako možete da se posečete!

 

wqwq500.jpg

 

Tekst: Uroš Dedić/TopSpeed

Fotografije: Petar Marković

 

pročitajte kompletan tekst na - topspeed.telegraf.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

carbuyer.jpg CarBuyer video: Test 2019. Renault Kadjar

 

Nema nedelje da ne izađe novi SUV ili ''facelift'' postojećeg. Tako je pred nama Kadjar koji posle 3 godine od starta proizvodnje dobija ''zatezanje bora''.

Renault SUV baziran na modelu Nissan Qashqai:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume video: Test Renault Kadjar

 

Kako ''Kadja'' uz nešto malo Megane genetike izlazi na kraj sa Hyundai Tucson-om, a koliko mu konkuriše Kia Sportage?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

testautomobila.jpg TestAutomobila video: 2016. Renault Kadjar 1.5 dCi

 

Na testu je Renault Kadjar sa dizel motorom 1.5 dCi snage 110 konja:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

pitstop.jpg Pit-Stop video: Test Renault Kadjar 1.7 dCi

 

Renault je Kadjar opremio novim motorima, a kad je dizel u pitanju to je 1.7 dCi. Jači je nego stare dizel opcije, ali skuplji i troši više - međutim, od kad je više snage problem?

Verzija na testu ima taj novi dizel i pogon na svim točkovima:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

caradvice.jpg CarAdvice video: Test 2020. Renault Kadjar

 

U Evropi je odavno (od 2015. godine), a sada se širi dalje pa je tako stigao u Australiju:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carsguide.jpg CarsGuide video: Test 2020. Renault Kadjar

 

SUV model koji ''puca'' na one ljude koji žele malo veći auto od najmanjih SUV modela, ali im je prevelika njihova srednja kategorija (poput npr. Toyote RAV4):

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carsalescom.jpg CarSales video: Test 2020. Renault Kadjar

 

Kada bi Nissan Qashqai porastao, izgledao bi kao Renault Kadjar. Ovo se kaže zato što je ovaj Renault napravljen na osnovi pomenutog Nissana, a onda je dodato malo više lima kako bi auto bio veći:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carsguide.jpg CarsGuide video: Test 2020. Renault Kadjar

 

Kadjar popunjava međusegment između malih SUV modela i onih srednje veličine. Upravo ta sudbina se oslikava i u njegovim osobinama, npr. Kadjar ni u jednoj svojoj verziji nema pogon na svim točkovima, kao što to generalno nemaju najmanji SUV modeli od kojih je potekao:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

caradvice.jpg CarAdvice video: Test 2020. Renault Kadjar

 

Već odavno prisutan u Evropi, sada je stigao i na tržište Australije, pa pogledajte šta su oni pohvalili, a šta kritikovali:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

automotovisionHR.jpg Automotovision.hr video: Test Renault Kadjar Bose 1.3 TCe 140

 

Nakon četiri godine proizvodnje obnovljeni model Renault Kadjar stigao je na tržište:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Test: Renault Kadjar

 

kadjar ts013.jpg

 

Redizajnirani Kadjar - hoće li unapređenja i nova motorizacija obezbediti nastavak veoma uspešne prodaje ovog modela do dolaska nove generacije? Na našem testu našao se dizelaš sa 1.5 motorom od 115 KS. Mala potrošnja mu je glavni adut. Nije ni trom kao što bi neko pomislio zbog kombinacije motori ove snage i velikog SUV-a. Hoće li unapređenja i nova motorizacija obezbediti nastavak veoma uspešne prodaje ovog modela do dolaska nove generacije? Motorizacija je u potpunosti obnovljena. Neki motori su dobili više snage i obrtnog momenta, a ubačeni su i potpuno novi motori. O izboru pogona ćemo detaljnije govoriti u nastavku.

 

kadjar ts012.jpg

 

Primetno veći Renault logo na njušci, šira maska hladnjaka, moderniji farovi, drugačiji oblik svetala za maglu koja uz određeni paket ili uz doplatu mogu da budu u LED tehnologiji, a takođe imaju funkciju osvetljavanja krivine. LED tehnologija je takođe prisutna pozadi - u svetlu za vožnju unazad, svetlima za maglu i migavcima.

 

kadjar ts011.jpg

 

Primetne su razne izmene u enterijeru uz više prostora za sitnice, unapređeni ''infotejnment sistem'', drugačije komande... Nećemo ulaziti u poređenje sa prethodnom generacijom, bilo bi suvoparno. Po dimenzijama nalazi se na zlatnoj sredini - nudi dovoljno prostora za putnike, solidan prtljažnik, a pritom nije problematičan za parkiranje. Generalno, u gradskim uslovima sjajno se snalazi. Recimo da Kadjar sa dužinom od 4.5 metara spada u grupu u kojoj su Nissan Qashqai, Škoda Karoq, Peugeot 3008, Kia Sportage i slični SUV-ovi. Konkurencija je izuzetno oštra. Neki konkurenti su malo kraći, neki duži, neki spadaju u premium segment, neki pokušavaju da se predstave kao da su u premium segmentu.

 

Jasno je da ni Kadjar, ni njegovi direktni konkurenti, nisu namenjeni avanturistima koji žele da krenu u neko bespuće. Ipak, to ne znači da vozač mora da zazire od silaska sa asfalta. Tu je klirens od oko 20 cm, što je za nijansu manje od udaljenosti od tla koliko imaju ozbiljni terenci. Od ove klase veći klirens ne može ni da se očekuje, niti ima svrhe. Podsetimo se i da mu je blizak rođak Nissan Qashqai, kao i da Renault već dugo koristi tehnologiju i veliko iskustvo japanskog proizvođača na polju pogona na svim točkovima.

 

kadjar ts010.jpg

 

Nažalost, na testu smo imali verziju sa prednjim pogonom. Zato nismo hteli da rizikujemo vožnjom po nekim ozbiljnijim terenima, već smo izabrali nekoliko ruta kojima bi vozač mogao da se kreće kada ide npr. na pecanje, na roštiljanje u prirodi, u obilazak nekih prirodnih znamenitosti, i slično. Inače, verzija sa prednjim pogonom može da se dobije sa sistemom ''Extended Grip'' koji pomaže kod vožnje po klizavoj i rastresitoj podlozi. Mogu da se izaberu tri moda u zavisnosti od uslova. Naš primerak nije imao ovaj sistem - ipak, i bez njega se odlično pokazao van asfalta. Istina, u početku smo malo zazirali od odlaska u prirodu zbog širokih niskoprofilnih guma na 19-icama. Naime, pneumatici dimenzija 225/45 R19 izgledaju veoma atraktivno i ''sportski'', ali nipošto ne deluju kao dobar izbor za vožnju po nezgodnom terenu.

 

kadjar ts09.jpg

 

Kadjar nas je iznenadio. Više je smetala buka od prelaska preko rupa i neravnina nego što su se one prenosile do putnika. To ne znači da je zvučna izolacija loša. Naprotiv, i na ovom polju je urađen dobar posao, ali put po kojem smo vozili bio je zaista loš. Zapušteni makadamski putevi puni rupa, poluzaleđeno blato, pesak na šljunkari... Svuda smo prolazili bez problema. Nismo imali priliku da ga testiramo po snegu, ali po mokroj travi i opalom lišću, koji sjajno simuliraju sneg i led, prolazio je takođe samouvereno. Napomenimo da je imao zimske gume Pirelli SottoZero 3. Naravno da mnogo toga zavisi i od vozača, tj. od njegovog iskustva u vožnji van asfalta po različitim podlogama, kao i razumevanja mogućnosti određenog automobila. Nije mali broj vozača ozbiljnih terenaca koji su ostali zaglavljeni isključivo zbog sopstvene sujete i želje da dokažu kako je njihov auto nezaustavljiv.

 

Mi smo znali da raspolažemo samo prednjim pogonom, da gume tih dimenzija nisu baš najpogodnije za veranje preko nezgodnih prepreka, pa smo u skladu sa tim i radili off-road testiranje. Smatramo da će i u ovakvoj konfiguraciji ispuniti potrebe više od 90% kupaca automobila iz ovog segmenta. Udoban, prilično meko upija čak i veće neravnine kao što su izbočeni šahtovi, a ni prelazak preko divljih betonskih ležećih policajaca nije traumatičan. Sa druge strane, uprkos mekšem i udobnijem oslanjanju, u krivinama se ponaša sigurno i stabilno. Vozač može bez straha da se igra bržim prolascima kroz krivine, pri čemu u ovom slučaju definitivno pomažu i niskoprofilne gume. U oštrim krivinama se naginje, ali ne preterano - i slično kao direktni konkurenti.

 

kadjar ts08.jpg

 

Upravljač je dovoljno brz i direktan, za nijansu lakši nego što nam se sviđa, mada konstruktori prilikom određivanja ovakvih karakteristika na umu imaju prosečnog vozača, a ne entuzijastu koji želi da glumi Kolin Mekrea u porodičnom SUV-u. Generalno, nađen je dobar kompromis udobnosti i voznih karakteristika. Kočnice su efikasne, a bezbednosni sistemi dobro drže situaciju pod kontrolom prilikom kočenja ili oštrijeg skretanja po vlažnom ili poluzaleđenom asfaltu. Sedišta su udobna. Imaju dobru bočnu podršku. Podešava se ne samo lumbalni deo, već i dužina sedalnog dela, tako da oni višeg rasta neće imati osećaj da im deo butina ostaje u vazduhu i obrnuto.

 

kadjar ts07.jpg

 

Uglavnom, uz sva podešavanja sedišta i upravljača po visini i dubini svako će moći da nađe idealnu poziciju. Komande su ergonomski postavljene - nema mnogo dugmića, sve je na dohvat ruke. Ništa revolucionarno, ništa ekstravagantno. Jednostavno i funkcionalno.

 

kadjar ts06.jpg

 

Ipak, iz nekog razloga nije nam odgovarao naslon za ruku, mada je ručica menjača odlično postavljena. Takođe i komande za radio traže malo navikavanja. U kabini imamo kvalitetne materijale i primetan je visok nivo kvaliteta završne obrade. Preglednost je dobra, što je i normalno s obzirom na povišenu poziciju sedenja. Veliki retrovizori značajno olakšavaju parkiranje, naročito onima koji nemaju poverenje u parking senzore ili im njihova signalizacija nije dovoljno precizna. Pozadi ima dovoljno prostora za dve odrasle osobe visoke i do 190 cm. Može da stane i treća, ali tada neće biti baš komforno, prvenstveno zbog centralnog tunela.

 

kadjar ts05.jpg

 

Putnici na zadnjoj klupi imaju otvore za ventilaciju, kao i dva USB priključka. Pod prtljažnika je u ravni sa tovarnom ivicom, pa je ubacivanje tereta veoma lako, mada tovarna ivica jeste malo povisoko. Ali ovo je ipak SUV - možemo da navedemo mnogo primera hečbeka i limuzina u koje se teže ubacuje teret u prtljažnik.

 

kadjar ts04.jpg

 

Osnovna zapremina je 472 litra, mada na brojnim mestima možete da nađete drugačiju litražu - od 427 do 572 litra. Da li je reč o razlikama u zavisnosti od opreme, vrste pogona (zadnji diferencijal zauzima dodatni prostor) ili o greškama, zaista ne znamo. Kada se obore nasloni zadnje klupe dobija se 1.478 litara i ravan pod. Posebna poslastica za one koji imaju potrebu da povremeno prevoze predmete duže od 2.5 metra predstavlja mogućnost preklapanja naslona suvozačkog sedišta (unapred) tako da čitavom dužinom imamo (relativno) ravnu površinu.

 

kadjar ts03.jpg

 

Kadjar sa ovim motorom je težak oko tonu ipo, a maksimalni obrtni moment od 260 Nm razvija pri 2.000 o/min, pa ga treba poterati u malo više obrtaje ukoliko tražite dinamičniju vožnju. Sa druge strane, maksimalnu snagu od 115 KS razvija pri 3.750 o/min; nešto niže nego što je uobičajeno za dizelaše. Zato kada se malo bolje upoznate sa njegovim karakterom i prenosnim odnosima menjača, Kadjar sa 1.5 dizelašem od 115 KS može da se vozi vrlo prijatno. Po fabričkim podacima do 100 km/h ubrzava za 11.7 sekundi, što je daleko od impresivnog, ali i daleko od podatka koji je važan prosečnom vozaču.

 

kadjar ts02.jpg

 

Pri nižim brzinama, naročito u gradskoj vožnji, dovoljno je dinamičan. Na otvorenom putu pri preticanjima treba biti odlučan sa papučicom gasa, dobro proceniti situaciju i neće biti problema. Naravno, ako ne izaberete odgovarajući stepen prenosa i potopite papučicu gasa pri 1.600 obrtaja očekujući da će auto da poleti - vreme je da kupite drugi auto ili da naučite da vozite. Potrošnja - bez preterane brige može da se postigne prosečna potrošnja od 5.5 l/100 km. Na otvorenom putu pri brzini od oko 80 km/h potrošnja može da padne lepo ispod 5 litara. U gradskim uslovima u zavisnosti od saobraćajne gužve potrošnja ide na oko 6-6.5 litara. Naravno, vožnju u gradskim uslovima vozači različito shvataju, naročito kada ne žive u istom gradu. Zamislite da se vraćate sa posla i 5 km kroz grad prelazite duže od sat vremena, radujući se svaki put kad ubacite u drugu brzinu...

 

Naš primerak u Bose paketu opreme (koji između ostalog donosi sjajan audio sistem), a uz paket Sigurnost (490 evra - aktivno kočenje, praćenje mrtvog ugla, bočni parking senzori) i metalik boju, košta 26.030 evra. Ukoliko želite najjeftiniji novi Kadjar - to je verzija sa 1.3-litarskim benzincem od vrlo ''zanimljivih'' 140 KS (do 100 km/h za 10.4 s) po ceni od 18.640 evra. Njegov Life paket opreme nije impresivan, ali pokriva sve što prosečnom vozaču treba. Najjeftiniji dizelaš, upravo ovaj sa 1.5 motorom koji smo testirali (Blue dCi 115) - kreće od 22.190 evra, ali naglašavamo da u startu ima viši Limited paket opreme koji između ostalog donosi i senzore za kišu i svetla, dvozonsku klimu, svetla za maglu sa funkcijom osvetljavanja krivine, karticu umesto ključa, preklopive retrovizore, all-season gume, automatska duga svetla, Extended grip (pomoć pri vožnji van asfalta), alu felne 17-ice, zatamnjena stakla, napredniji multimedijalni sistem, Android Auto, Apple CarPlay.

 

kadjar ts01.jpg

 

Pritom se zbog visoke pozicije sedenja u njega lakše ulazi i lakše izlazi, bolja je preglednost u saobraćaju, lakše se ubacuju mališani u dečja sedišta. Motor Blue dCi 115 je po našem mišljenju odličan izbor za prosečnog vozača koji ceni nisku potrošnju, a nisu mu neophodne ozbiljnije performanse. Takođe je i registracija prilično jeftina zbog kubikaže i snage. Iako je reč o atraktivnom SUV-u, Kadjar ne spada među one koji ''vrište'' za pažnjom svojim oštrim linijama i agresivnim namrštenim farovima. Idealna opcija i za nekoga ko želi kvalitetan i dobro opremljen SUV, a ne želi da bode oči vozilima premium marki. Udoban, komforan i funkcionalan porodičan automobil, koji zahvaljujući visokom klirensu (udaljenost od tla) može lakše da se parkira tamo gde bi drugi automobili udarali patosom i krene opušteno u avanturu van asfalta.

 

Autor: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...