Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Statistika automobilske industrije

Recommended Posts

1 hour ago, Woodoo said:

FCA je u padu u celoj Evropi i da nije Jeep-a pad bi bio bas ozbiljan. Sam Fiat pad 8,5% u prvih 10 meseci. Od velikih samo su Nissan i Daimler gori.

Evo kompletnijih podataka, kao i na kraju link za download sa FLCS servera kompletnog izveštaja ACEA (European Automobile Manufacturers' Association).

 

Ukupna prodaja u prvih 10 meseci 2018. godine, EU+EFTA države (Švajcarska, Norveška, Island, Linhenštajn), samo putnički automobili, poređano po obimu prodaje:

  1. VW Group: 3.219.137 putničkih automobila (u prvih 10 meseci 2017. godine 3.140.498) +2.5%
  2. Renault Group: 1.404.258 (1.345.331) +4.4%
  3. FCA: 891.498 (907.932) -1.8%
  4. BMW Group: 863.005 (863.460) -0.1%
  5. Ford: 855.916 (869.381) -1.5%
  6. Daimler: 811.381 (842.158) -3.7%
  7. Toyota Group: 657.369 (624.725) +5.2%
  8. Hyundai: 466.618 (440.348) +6%
  9. Nissan: 439.288 (490.723) -10.5%
  10. Kia: 426.558 (403.902) +5.6%
  11. Volvo: 266.967 (249.354) +7.1%
  12. Jaguar Land Rover Group: 179.203 (188.741) -5.1%
  13. Honda: 118.416 (120.485) -1.7%

PSA Group nije na listi jer im je dodat Opel u odnosu na 2017. godinu, pa imaju nerealne procente na nivou grupacije. Ali, može se porediti unutar brendova koji spadaju u PSA.

 

-------

 

Evo i te liste sa brendovima unutar grupacija, isti period, iste države, isto samo putnički automobili, poređano po obimu prodaje:

  1. Volkswagen: 1.498.260 (1.437.684) +4.2%
  2. Renault: 954.815 (949.189) +0.6%
  3. Ford: 855.916 (869.381) -1.5%
  4. Peugeot: 832.360 (772.976) +7.7%
  5. Mercedes: 727.366 (759.518) -4.2%
  6. BMW: 683.362 (687.114) -0.5%
  7. Audi: 641.470 (705.499) -9.1%
  8. Fiat: 626.208 (684.329) -8.5%
  9. Škoda: 618.773 (593.931) +4.2%
  10. Toyota: 617.729 (586.717) +5.3
  11. Citroen: 516.226 (487.913) +5.8%
  12. Hyundai: 466.618 (440.348) +6%
  13. Dacia: 443.481 (391.885) +13.2%
  14. Nissan: 439.288 (490.723) -10.5%
  15. Kia: 426.558 (403.902) +5.6%
  16. Seat: 392.191 (336.779) +16.5%
  17. Volvo: 266.967 (249.354) +7.1%
  18. Mini: 179.643 (176.346) +1.9%
  19. Jeep: 142.240 (88.471) +60.8%
  20. Honda: 118.416 (120.485) -1.7%
  21. Land Rover: 109.931 (129.402) -15.0%
  22. Smart: 84.015 (82.640) +1.7%
  23. Alfa Romeo: 74.882 (72.526) +3.2%
  24. Jaguar: 69.272 (59.339) +16.7%
  25. Porsche: 64.165 (62.290) +3%
  26. Lancia/Chrysler: 39.959 (53.801) -25.7%
  27. Lexus: 39.640 (38.008) +4.3
  28. (Citroen) DS: 39.078 (38.946) +0.3%
  29. Lada: 4.469 (4.256) +5%
     

ACEA originalni PDF sa punim podacima za prvih 10 meseci 2018. godine, možete skinuti klikom OVDE.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I dok ostali mass brendovi bilježe istu ili bolju prodaju, Fiat ozbiljno pada, razlog - nedostatak atraktivnih modela, crossovera :( 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas sam pisao i ostavio tabele na temi o Tipu - frapirao sam se kada sam video da je prodaja u Evropi u septembru na 3.300, a u oktobru na 4.500 komada. C klasa :o ... Ukupno ove godine oko 92.000 (prosle godine 123.000).

Jbg, koncentrisali su se na akviziciju preko bare (koja i jeste pogodak), ali zato tokom cele ove decenije ispastaju evropski modeli. Razumem da je zarada u pitanju, ali ocigledan je prilican zaostatak na dosta polja, sta reci kada su najprodavaniji modeli i dalje Panda i mali 500... Tipo je u startu projektovan da bude jeftiniji i kaska iza savremene konkurencije (dovoljno govori da je najjaci motor u ponudi od 120KS). Ostalo su opet dizajnom uvezali u 500 familiju (sa gomilom podvarijanti, uglavnom zatezanja bora), koja je specificna i ima ogranicen krug kupaca. L se lepo prodavao i bio lider u segmentu, ali MPV polako zamire i ove godine je model pao na 47.000 za 10 meseci. Sto se X tice, cifra je na oko 83.000 u 2018. Legendarni Punto nazalost ubiVen, i to je u sustini to od modela, sto je nama ovde interesantno i sto i sami vozimo. Ocigledno je potrebna debela modernizacija, dizajn, tehnologija, novi modeli, pogotovo trenutno trazeno pomodarstvo u vidu crossovera. Novi mali GSE benc turbaci su tu sa lepim performansama, treba "samo" jos refresh-ovati ponudu onoga u sta treba da se ugrade :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://bestsellingcarsblog.com/2018/12/italy-november-2018-fiat-marks-12-consecutive-months-of-double-digit-losses-market-down-6-8/ 

 

12 mjesecni pad :( 

 

FCA ide ka tome da ubije Fiat brend kao što je urađeno sa Lanciom. Na račun pada prodaje Fiata dižu Jeep i ostale, propale, američke firme iz grupe. 

Fiat hitno treba 2 crossover modela u ponudi, nove male TB motore, Punta.

Neki stručnjak je odredio da novi 1.3 TB ide samo sa automatskim  mjenjačem u 500X, heeejj. Tipo ne nude sa novim TB motorima, a razlog niko ne zna.

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan smanjuje proizvodnju svojih vozila u Kini zbog manje potražnje

 

nissan x-trail.jpg

 

Nissan će u Kini u narednim mesecima proizvesti 30.000 vozila manje nego što je planirano zbog slabljenja potražnje na najvećem svetskom tržištu automobila. U periodu od decembra do februara proizvodnja će biti smanjena za 30 hiljada vozila u odnosu na početni plan, izjavio je izvor koji je želeo da ostane anoniman jer planovi nisu još objavljeni. Time bi se Nissan pridružio američkom Fordu i korejskom Hyundaiju koji su već odlučili da smanje proizvodnju u toj zemlji s obzirom na značajan pad prodaje u proteklim mesecima pod uticajem usporavanja privrednog rasta i trgovinskog rata sa Sjedinjenim Državama. Proizvođači menjaju početne planove o proizvodnji u zavisnosti od promena u potražnji, problemima u lancu snabdevanja i drugim faktorima. Nije poznato koliko automobila je Nissan planirao da proizvede u sledeća tri meseca.

U tromesečnom periodu do februara ove godine Nissan je u Kini proizveo skoro 400.000 vozila. Period obuhvata i prva dva meseca u godini kada prodaja obično usporava uoči Kineske nove godine. Japanski poslovni dnevnik Nikkei je objavio da Nissan planira da smanji proizvodnju u tri kineske fabrike, uključujući onu u Dalianu, gde proizvodi popularne modele Qashqai i Infiniti QX50 crossover, kao i u Zhengzhou, gde se proizvode modeli X-Trail SUV crossover i Venucia. Nissanova predstavnica u Pekingu je odbila da komentariše buduće proizvodne planove.

 

Kina je drugo Nissanovo tržište po broju prodatih automobila i čini oko četvrtine ukupne godišnje prodaje. Prošle godine je japanska kompanija u Kini prodala 1.5 miliona vozila, a ove godine su objavili da do 2022. planiraju povećanje prodaje na 2.6 miliona automobila, čime bi Kina postala njihovo najveće tržište. Čini se, međutim, da se period rasta potražnje za automobilima u Kini primakao kraju. Tako bi ove godine prodaja mogla da se smanji nakon gotovo 30 godina neprekinutog rasta. U periodu od januara do novembra ove godine prodaja grupe Nissan u Kini je usporila na 3,9 posto, u odnosu na 12-postotni skok u istom periodu prošle godine. Usporavanje na tom velikom tržištu se vremenski poklopilo sa skandalom zbog navodnog finansijskog prekršaja Nissanovog šefa Carlosa Ghosna, koji je uhapšen i smenjen s položaja predsednika uprave. Dodatni teret su im i napeti odnosi sa francuskim partnerom Renault-om.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Srbiji registrovano dva miliona automobila

 

Koliko trenutno ima (registrovanih) automobila u Srbiji? Koliko ima mopeda? A motocikala? Koji procenat je u vlasništvu „običnih ljudi“, a koji je kod pravnih lica.

Koliko automobila je prvi put registovano 2018. i 2017. godine?

 

broj_automobili_Srbija.jpg

 

Statistika je skoro uvek dosadna i naporna. Zato smo se potrudili da brojke predstavimo u što preglednijem obliku.

Trenutno su u Srbiji registrovana 2.029.554 putnička automobila.

Od toga, 1.902.884 je u vlasništvu fizičkih, a 126.670 u vlasništvu pravnih lica.

Tu je i 24.579 mopeda i 39.513 motocikala.  

 

1_tabela_stat.jpg

 

Pogledajmo kako se kretao broj putničkih automobila proteklih godina. Izvor podataka je Republički zavod za statistiku (www.stat.gov.rs). 

 

2_tabela_stat.jpg

 

A mopedi i motocikli?
U tabeli ispod možete da vidite kako se kretao broj mopeda i motocikala kroz godine. Svrstali smo ih zajedno zato što se mnogi skuteri bez obzira na kubikažu zvanično smatraju motociklima pošto mogu da razviju više od 45 km/h.

Makar to bilo i samo 3 km/h više, odnosno maksimalno 48 km/h...

 

3_tabela_stat.jpg

 

Prvi put registrovani automobili u Srbiji – i novi i polovni u 2018.
Ovde govorimo o novoregistrovanim automobilima, odnosno onima koji su prvi put registrovani u Srbiji - bez obzira da li je reč o novom ili polovnom.

Još uvek nisu dostupni podaci za poslednji kvartal, pa dajemo podatke za prva tri kvartala prošle godine.

Podeljeni su malo neobično, na:

1)  Nove i stare do 2 godine
2)  Starije od 2 godine

Pa gde je tu logika, zapitaćete se. Logike ima, ali nećemo sada da ulazimo u tu priču. Jednostavno, takvu podelu su definisali u Zavodu za statistiku, a mi samo prenosimo.

Uostalom, auto star godinu i po dana?! Pa to je novo! Šalu na stranu.

Dakle – ukupno novoregistrovanih, bez obzira na starost u prva tri kvartala 2018. godine bilo je:

 

q.thumb.png.38c9e78a806dea333902e2a3310f4f6c.png

 

Kada su u pitanju novi i stari do 2 godine, sitaciju vidimo u sledećoj tabeli. Ponovo govorimo o prva 3 kvartala za 2018. godinu.

 

q1.thumb.png.9ecaeaaf71e7e21f47ec4dc23deb5479.png

 

A stariji od 2 godine, tj. ono što nas u stvari najviše zanima?

 

q2.thumb.png.73b949acd63d1916e75ecea10dcd7a44.png

 

Kakva je situacija bila 2017. godine?
Imajte na umu da ovde govorimo o svim kvartalima, odnosno o podacima za celu godinu, a ne samo o 3 kvartala kao što imamo gore za 2018. godinu.

 

q3.thumb.png.3800b7ec927db97c4bf58c83c21ba3bd.png

 

q4.thumb.png.427697958268a773c798be27f874f5b9.png

 

Na osnovu ovih podataka može se očekivati da će broj novoregistrovanih automobila u 2018. godini biti na nivou 2017. 

 

Preuzeto sa: polovniautomobili.com

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen ubedljivo najprodavaniji auto-brend u Evropi 2018. godine

 

vw 8888.jpg

 

Posle Volkswagena, najviše vozila na evropskom kontinentu u 2018. prodao je Renault, dok je na trećem mestu Ford. Jedini japanski proizvođač automobila koji je uspeo da uđe u prvih 10 je Toyota. Prodaja novih automobila u Evropi u 2018. bila je u blagom padu (-0.04%) u poređenju sa 2017. U godini koja je iza nas kupcima na evropskom tržištu isporučeno je 15.624.486 vozila.

Pogledajte listu prvih 20 najpopularnijih marki automobila u Evropi u 2018. godini:

  1. Volkswagen: 1.752.162 prodatih automobila
  2. Renault: 1.105.778
  3. Ford: 994.397
  4. Peugeot: 971.437
  5. Opel: 884.412
  6. Mercedes: 871.221
  7. BMW: 815.179
  8. Škoda: 729.224
  9. Audi: 724.168
  10. Toyota: 713.374
  11. Fiat: 711.285
  12. Citroen: 598.254
  13. Hyundai: 543.292
  14. Dacia: 528.249
  15. Kia: 494.304
  16. Nissan: 493.862
  17. Seat: 452.372
  18. Volvo: 320.071
  19. Mini: 218.042
  20. Jeep: 168.674

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dach@

 

Ima sve, ae gledaću da to izvučem narednih dana, kao što sam radio za prošlu godinu, od ovog posta pa dalje:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/76422-prodaja-automobila-u-toku-2017-godine-statistika-automobilske-industrije/&do=findComment&comment=1436096

 

Jedino je moguće da moooožda još uvek nema po modelima baš za svakog proizvođača, ali i da trenutno nema, biće uskoro sigurno, pa će biti onda i na Forumu. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen ipak nije uspeo da prestigne Renault-Nissan, ali…

 

154032-renault scenic.jpg

 

Alijansa Renault-Nissan-Mitsubishi je uspela da zadrži vodeću tržišnu poziciju u segmentu lakih vozila. Francusko-japanski konzorcijum je prošle godine prodao 10.76 miliona putničkih automobila i lakih komercijalnih vozila, dok je Volkswagen u istom periodu ostvario rezultat od 10.6 miliona vozila. Ipak, nemački gigant je najveći proizvođač vozila na svetu, i to već petu godinu za redom kada se ukupnoj prodaji dodaju rezultati za kamionski program MAN i Scania. Volkswagen grupa je naime prodala ukupno 10.83 miliona putničkih automobila, lakih komercijalnih vozila, kamiona i šlepera. Nissan je prošle godine prodao 5.65 miliona vozila, odnosno 2.8 odsto manje nego godinu ranije, dok su Renault i Mitsubishi ostvarili rast - Mitsubishi za čak 18 odsto na 1.22 miliona, a Renault za 3.2 odsto na 3.88 miliona.

 

nissan micra pr.jpg

 

Toyota je zadržala treću poziciju uz ukupnu prodaju od 10.39 miliona vozila. Brojni analitičari veruju da će 2019. godina biti značajno teža poslovna godina od 2018., a automobilskom lideru Renault-Nissanu verovatno neće pomoći ni krizna situacija u kompaniji nakon što je sa kormila, zbog sumnje u finansijske malverzacije i utaju poreza, smenjen čovek najzaslužniji za njihov trenutni uspeh.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Elra

 

Nema Giulie u prvih 50, ali isto tako nema i nijednog drugog modela automobila iz segmenta kojem i ona pripada.

Mislim da bi bolje bilo podeliti tu prodaju prvih 50 modela po segmentima, pa onda dobijemo realniju sliku gde je ko na ITA tržištu bio u Januaru 2019. godine.

 

Npr. A segment:

  1. Fiat Panda - 14.638 komada
  2. Lancia Ypsilon - 6.606
  3. Fiat 500 - 2.183
  4. Opel Karl - 2.104
  5. VW Up! - 1.761
  6. Smart ForTwo - 1.462
  7. Ford Ka+ - 1.420
  8. Toyota Aygo - 1.356

Ovde je sve očekivano, jedino mi rezultat za 500 nekako slab. Ok, on je jedan od modela Fiata koji se dobro prodaje van ITA pa tamo ostvaruje dosta svoje ukupne godišnje prodaje, sigurno zato ne stigne Pandu na domaćem tržištu, ali opet ovolika razlika između ta dva modela... Zanimljivo mi da nema Twinga pri vrhu, nema ni Hyundai-a i10

 

B segment:

  1. Citroen C3 - 4.216 komada
  2. Toyota Yaris - 4.112
  3. VW Polo - 3.805
  4. Renault Clio - 3.792
  5. Peugeot 208 - 3.341
  6. Dacia Sandero - 3.324
  7. Ford Fiesta - 2.692
  8. Opel Corsa - 2.421

Iz prodaje u ovom jednom mesecu se vidi da B segmentom u ITA vladaju francuzi kad nema domaćeg predstavnika. Još sad kad imaju novi Clio, eto ga sigurno na prvom mestu kad krene prodaja...i to verovatno na ubedljivom prvom mestu, imajući u vidu da je, sada već stari model, bio veoma blizu prvom.

 

C segment (narodni i premium):

  1. VW Golf - 2.227 komada
  2. Mercedes A klase - 1.764
  3. Fiat Tipo - 1.687
  4. Peugeot 308 - 1.659
  5. Ford Focus - 1.350
  6. Alfa Romeo Giulietta - 1.092
  7. BMW Serije 1 - 940
  8. Audi A3 - 831

Meni je iz ovoga Mercedes napravio najbolji posao, iako nije prodao najviše komada, ali treba imati u vidu cenu A klase. Naročito je Mercedes bio dobar ako se uporedi samo sa premium konkurencijom.

Nigde Astre, Megana...

 

Ili, ovi sad popularni mali crossover i SUV modeli:

  1. VW T-Roc - 4.137
  2. Dacia Duster - 3.923
  3. Fiat 500X - 3.410
  4. Jeep Renegade - 2.963
  5. Ford EcoSport - 2.632
  6. Peugeot 2008 - 2.265
  7. Citroen C3 Aircross - 2.092
  8. Renault Captur - 2.032
  9. Opel Crossland X - 2.000
  10. Opel Mokka - 1.397

Kao što si rekao, VW je odradio dobro...a možda još važniji (za FCA), je rezultat jeftinog B SUV modela jer prodajom Dustera u ovolikom broju ITA tržište pokazuje da želi ono što su u FCA najavili kao ''Low B segment SUV/Crossover''. Za sada su ga najavili samo kao Jeep model, ali je moguće da to bude i novi model iz KG sa Fiat značkom. Naslednik Grande možda bude ustvari crossover/SUV...ali jeftiniji od 500X/Renegade.

Očigledno da, Fiatu najvažnije domaće tržište, želi takav jeftin model, a još kad se dodatno pogleda i da jeftin B segment (Sandero) ide solidno na ITA tržištu - mislim da to zajedno pokazuje da ima dosta kupaca koji bi sutra u ITA kupili neki jeftiniji B crossover/SUV sa Jeep i/ili Fiat značkom, umesto jeftinog B i B-SUV/crossover auta sa Dacia značkom.

 

Ili, oni za broj veći od njih crossoveri i SUV automobili:

  1. Jeep Compass - 2.979
  2. Nissan Qashqai - 2.557
  3. Peugeot 3008 - 2.502
  4. VW Tiguan - 1.846
  5. Toyota C-HR - 1.597
  6. Ford Kuga - 1.445
  7. Renault Kadjar - 1.201
  8. Kia Sportage - 1.106
  9. Hyundai Tucson - 1.050

Kao što je VW dobro odradio u prethodnom segmentu, tako je Jeep ovde dobar.

 

Trebalo bi izdvojiti Stelvio kao dobar primer, jer u konkurenciji sa BMW X3, BMW X4, Audijem Q5, Volvom XC60...on je jedini uopšte ušao na listu sa 996 prodatih komada.

 

Ovako nekom malom analizom bolje dobijamo sliku gde je ko na ITA tržištu. :thumbup: 

Možda sam nekoga propustio, ali ne mogu sad opet da gledam listu onih 50 najprodavanijih... :D 

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeftini Jeep B SUV/crossover nikako ne ide uz priču da Jeep brend bude polu-premium marka izmedju npr narodnih proizvodjača i Range Rovera, Mercedesa...

Zato, takav model bi trebao da dobije samo Fiat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, iz našeg evropskog ugla gledanja...al' ako se želi da taj auto vidi i druga tržišta van evropskog, hoće li se bolje prodavati negde van Evrope sa Jeep ili Fiat znakom?

Renegade je ionako u tom istom segmentu, samo se zbog ogromne ponude (i tražnje) za takvim automobilima, taj segment očigledno deli na dva, tj. imaćemo skuplje i jeftinije modele u ponudi.

500X/Renegade idu u taj skuplji deo, a ako Jeep-u ne smeta Renegade, zašto bi mu posebno smetala light verzija tog modela...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne vidim problem za postojanje jeftinijeg modela (Fiat) i skupljeg (Jeep). Meni Jeep lično kao breND ništa ne znači i nikad ga ne bih pogledao pored nekog evroprskog brenda. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiatov udio preuzimaju francuski proizvođači i VW. Jednostavno, Fiat nema atraktivnih modela u najprodavanijim klasama (B i C klasa i njihovi derivati).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma sta neko pricao,  B klasa vozila je itekako znacajna. Bez obzira na popularnost koju imaju SUV vozila. U Fr je najprodavaniji klio,  u It panda, ali par mesta iza pande je opet B klasa. I u mnogim zemljama je ova klasa vozila ako ne najprodavanija, onda u vrhu prodaje. Napisao sam par puta a to je da mislim da Fiat ide u pogresnom smeru. Jedino mi se svidaja kako Jeep napreduje u toj grupaciji, ali mislim da je ostatak marki u losem stanju. Naravno pricam o Evropi, u Americi Dodge odlicno se prodaje, dok za ostale nisam siguran. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Izbacise" i komplet Evropu 2018:

 

Untitled2.thumb.png.0e44251451d75761872ddc83d4c11dba.png

 

U prosloj godini, mali 500 na 188.500, Panda na 168.000 komada. Samo ta 2 modela koji su poodavno na trzistu su oko 52% ukupne prodaje Fiata i tu se sva prica o atraktivnosti i ponudi zavrsava.

U C klasi Tipo 102.000, -17% u odnosu na 2017. i pad za jedno mesto na 9.

500X je na 95.000, prodaja skoro na nivou proslogodisnje, 500L u daljem padu na 50.000 komada.

U B klasi Punto tek na 20. mestu sa 29.500 komada i -41% u odnosu na 2017.

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.passioneautoitaliane.com/2019/02/fiat_14.html 

 

Ovdje se vidi sva nesposobnost FCA na tržištu Evrope. Marketing je velika 0 (na YTB ni jedan ozbiljan test, recencija 500X FL na engleskom jeziku), prodajno - servisna mreža je širom Evrope veoma loša. FCA danas skoro i ne postoji na tržištima centralne i istočne Evrope. Francuska, Španija, Portugal, zemlje Beneluksa, Švajcarska, Austrija, to mora bolje.

https://www.passioneautoitaliane.com/2019/02/alfa-romeo_14.html 

 

A i prodaja Stelvia je realno podbacila i neka promjena se mora desiti. Tu se opet vraćamo na prodajno - servisnu mrežu i marketing koji od odlaska De Mea ne postoji.

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford me je prijatno iznenadio ali me donekle i ne čudi, PSA  ugrađuje dizelaše u Forda, sad je i Opel uzeo dizel agregate od njih i eto ih odmah na 3,4 i 5. mestu.

Edited by Axic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...