Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Statistika automobilske industrije

Recommended Posts

Potpuno električna vozila su 2022. činila oko 10% prodaje novih automobila

 

xpeng p5 04.jpg

 

Kako pokazuju statistički podaci, električna vozila su 2022. imala najbolju godinu ikada, sa ukupnom globalnom prodajom od 7.8 miliona jedinica. To znači da su potpuno električna vozila činila oko 10% globalnog obima, što je prvi put u istoriji automobilske industrije.

 

Wall Street Journal izveštava da je prodaja električnih vozila porasla za 68 odsto na globalnom nivou u 2022. u poređenju sa 2021. Kina, najveće svetsko tržište automobila, takođe je bila i najveće svetsko tržište električnih vozila, čineći oko dve trećine ukupne prodaje EV. To znači da je otprilike jedan od pet automobila prodatih u Kini prošle godine bio potpuno električan. U Evropi su potpuno električna vozila činila oko 1 od 10 novih prodatih automobila. Međutim, ta brojka raste na jedan od pet ako se ukupnom broju dodaju plug-in hibridi. I u SAD prodaja EV-ova raste. Samo 5.8% svih vozila prodatih u toj zemlji je električno, ali to je rast u odnosu na 3.2% učešća u 2021. godini.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad se pojavio 208, rekoh da kida kako izgleda i da ne vidim ko može da mu konkuriše po dizajnu, a to se potvrđuje i prodajnim brojkama.

A Dačiji se više niko ne smeje.

 

Najtraženiji automobil u Evropi u 2022. je Peugeot 208 (206.816 prodatih primeraka), koji je sa trona skinuo nekadašnjeg šampiona, Volkswagen Golf.

Pritom, Golf nije pao na drugo, nego na peto mesto. Iza 208 sledi jedna Dacia, konkretno Sandero koji je za 12 meseci uspeo da pronađe put do 200.550 kupaca.

Boje Volkswagena uspešno je odbranio T-Roc (181.153 jedinice), koji je godinu završio na postolju među tri najprodavanija modela.

 

Elitu od deset najtraženijih modela čine još: Fiat 500, Toyota Yaris, Opel Corsa, Hyundai Tucson, Dacia Duster i Renault Clio koji je doživio pad prodaje od 27 odsto u odnosu na 2021. godinu.

 

Screenshot_20230205_165654_B92.thumb.jpg.e6d071685c5bc515cc6671e4d6f8cfa6.jpg

 

Edited by Ivan
Sredjen format, skinut TT potpis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali mali Fikus tera ovih svojih standardnih 180.000 komada godisnje (sa manjim varijacijama gore-dole) i ne je*e zivu silu :D .

Jos od 2008. godine, prosto neverovatno da je tako popularan, a samo uz vec poznato Fiatovo "podgrevanje" do ovog najnovijeg 500e modela.

Nazalost, spala knjiga na dva slova, a mali 500 je jedini model iole vredan pomena zadnjih par godina kod Fiata. Posto nema ni indicija da ce se nesto po tom pitanju znacajnije promeniti u narednom periodu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai i Kia povećali prodaju za 4.2% u Evropi u 2022. godini

 

hyundai tucson srb 02.jpg

 

Hyundai i njegova manja filijala Kia saopštili su da je njihova kombinovana prodaja u Evropi porasla za 4.2% u 2022. godini u odnosu na godinu dana ranije usled globalnog nedostatka čipova i pandemije Covid-19. Hyundai i Kia su prošle godine prodali ukupno 1.060.989 vozila u Evropi, u odnosu na 1.018.636 jedinica godinu dana pre, saopštile su kompanije, pozivajući se na podatke Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA).

 

Dva južnokorejska proizvođača automobila imala su rekordan tržišni udeo od 9.4% u Evropi, u odnosu na 8.7% u istom periodu, pokazuju podaci. Hyundai i Kia su zauzeli četvrto mesto po tržišnom udelu u Evropi, posle Volkswagen grupe sa udelom od 25%, Stellantisa sa 18% i Renault grupe sa 9.4%. Renault je prošle godine u Evropi prodao 1.061.560 automobila, što je nešto više od prodaje koju su ostvarili Hyundai i Kia. Prodaja Hyundai vozila porasla je za 0.5% u odnosu na prethodnu godinu na 518.566 jedinica prošle godine, dok je Kia porasla za 7.9% na 542.423 jedinica. Njihovim solidnim prodajnim rezultatima doprinela je veća potražnja za modelima kao što su Hyundai Tucson i Kona SUV, kao i Kia Sportage SUV i Niro hibridni modeli.

 

kia niro zv01.jpg

 

ACEA navodi da je evropsko tržište vozila palo je za 4% na 11.29 miliona jedinica prošle godine zbog poremećaja u snabdevanju i produžene pandemije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porasla im prodaja u Evropi prošle godine za 4,2% ?

Šta onda da kaže Dacija, koja je u Evropi ostvarila rast od 16 % ?

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, moron said:

Šta onda da kaže Dacija, koja je u Evropi ostvarila rast od 16 % ?

Treba da kaže ''joj šta ću raditi za par godina kada masovno u Evropu dođu kinezi?'' :D:D 

Kinez u tom segmentu će biti bolji, jači i jeftiniji... i otpade glavni adut Dacie za prodaju. Ko god dočeka kineze u Evropi samo sa stavom - ''ja sam jeftin'' - ugasio je. 

 

Njen glavni EV adut Spring je ustvari: ''pre 10 godina Renault je osmislio Kwid - jeftini Renault pravljen isključivo za tržište Indije. Isti auto je onda poslužio i kao osnova za jeftin električni auto samo za Kinu (saradnja Renaulta i lokalne fabrike Dongfeng) pod imenom Renault City K-ZE. Taj auto je ustvari Dacia Spring. Ali...

Problem sa Kwidom i njegovim kineskim bratom, je što su osmišljeni i pravljeni za azijska tržišta, što će reći da takvi nikako ne mogu da se prodaju u Evropi jer ne ispunjavaju bezbednosne kriterijume. Zato je Dacia morala da mu doda opreme, ojačanja platforme i karoserije...i kad je sve to urađeno na EuroNCAP je osvojena cela jedna zvezdica od mogućih pet. Ne, nije to samo zato što je auto siromašan sa aktivnim i pasivnim bezbednosnim sistemima, već je niske ocene Spring dobio u celom opsegu testiranja, uključujući i za zaštitu putnika i dece.''

Marek Drives

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, na "običnom" NCAP-u Dacia Spring je prošla očajno ( trup i karlica vozača su totalno crveni ), ali, zato  je "zeleni" NCAP ( Green NCAP ) Springu dao maksimalnih pet zvezdica, kao električno vozilo sa najmanjim uticajem na životnu sredinu :)

Očito, teško je biti i "ekolog" i "živ" :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota Corolla je najprodavaniji automobil na svetu 2022. godine

 

toyota c 03.jpg

 

Toyota Corolla je već 20 godina najpopularniji automobil na svetu, zato ne čudi njeno prvo mesto na godišnjoj listi. Druga i četvrta pozicija mogu da budu interesantne.

 

Prvo mesto Toyote Corolle, globalnog modela dobro etabliranog na azijskim, američkim i evropskim tržištima, za nas nije iznenađujuće. Japanski proizvođač prodao je kupcima 1.12 miliona primeraka svog modela. Međutim, druga pozicija Toyote RAV4 može da bude šok. Ovaj kompaktni SUV postao je drugi najpopularniji automobil na svetu, a ujedno je postao i najpopularniji SUV. I to pored velikog pada prodaje (-13.7%). Kupcima je isporučeno 871.000 RAV4 primeraka. Ovde treba napomenuti da je lista koju je pripremio focus2move.com bazirana na broju registrovanih vozila. Treće mesto na listi najprodavanijih automobila na svetu zauzima Ford F serije. Nažalost, ne znamo tačno da li se izjava focus2move.com odnosi na popularni model F150 ili na celu F-Series ponudu. Važno je znati da Ford F porodica uključuje i veća vozila, odnosno F250 i F350, kao i poluteretna vozila, poput kamiona serije F450 i 600. Inače, Ford je prodao čak 786.000 ovih automobila.

 

Četvrto mesto pripada… Tesla Model Y. Skoro 759.000 ovih električnih automobila otišlo je kupcima širom sveta. Toyota Camry je još jedan model japanske marke u top 10, a koji ne viđamo tako često na našim putevima. Limuzina, prvenstveno dizajnirana za američko tržište, prodata je u gotovo 677.000 primeraka. Nakon Toyote Camry usledio je još jedan SUV iznenađenje, Honda CR-V s više od 564.000 prodatih primeraka i još jedan veliki kamionet Chevrolet Silverado, prodat u preko 591.000 primeraka. U slučaju Silverada imamo samo tri varijante težine - 1500, 2500 i 3500. Poslednja tri mesta u prvih deset su Hyundai Tucson (565.000), Toyota Hilux (564.000) i Ram pick-up (545.000).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geely grupacija 2022. ostvarila 5% bolju ukupnu prodaju

 

226614-geely p3.jpg

 

Kineski automobilski konglomerat, Geely Group, objavio je godišnje rezultate prodaje za 2022. godinu, koji su se reflektovali u više od 2.3 miliona prodatih vozila i gotovo 5% ukupnog rasta. Iako se kompletna prodaja nije odnosila isključivo na električne modele, oni su činili gotovo trećinu. 

 

Zhejiang Geely Holding Group Co. Ltd. poznatija kao Geely, multinacionalna je automobilska kompanija sa sedištem u Kini, povezana sa nekoliko drugih proizvođača širom sveta, bilo da su u potpunom ili delimičnom vlasništvu. Primera radi, Geely poseduje značajan većinski udeo u Volvo Carsu, nešto više od 50% Polestara, i suvlasnik je Smarta zajedno sa Mercedesom. Lotus je takođe u većinskom vlasništvu Geely Holdinga od 2017. Pored gore navedenih većinskih udela, kompanija upravlja sopstvenim brendom vozila, pod svojom markom Geely Auto, a poslednjih godina je takođe implementirala brendove usmerene na čisto električni pogon, kao što je Zeekr. Lista se nastavlja, ali se jasno vidi da Geely Group ima snažno prisustvo kada je reč o prodaji automobila u Kini, koja se proširila na druga tržišta poput SAD-a i Evrope. Ali, ko je najviše povukao za Geely 2022? Da li je to bio Lynk & Co? Farizon Auto? Evo kako je 2022. prošla za svaki od brendova Geely grupacije.

 

Učešće u rastu prodaje Geely grupacije u 2022. po markama

Prema nedavnim podacima o prodaji koje je Geely objavio ove nedelje, kompanija je u 2022. zabeležila rast prodaje od 4.7% u odnosu na prethodnu godinu, prodavši najmanje 2 miliona vozila petu godinu zaredom. Grupa prijavljuje prodaju preko 675.000 elektrifikovanih privatnih i komercijalnih vozila u okviru tog rasta, što čini 29% njene ukupne prodaje. Taj pokazatelj prodaje električne energije je dvostruko veći u odnosu na 2021. Evo prodaje/napretka podeljenog po svakom brendu Geely grupacije:

 

- Geometry

Geelyjeva čisto električna marka koja proizvodi automobile za masovno tržište lansirala je dva nova modela 2022. dok se širila izvan Kine u istočnu Evropu i Južnu Ameriku. Njena prodaja je iznosila 149.389 jedinica u 2022. godini, što predstavlja rast prodaje od 170% u odnosu na isti period prethodne godine.

 

- Livan

Geelijev EV brend čije modele karakterišu zamenjive baterije, prodao je 56.140 jedinica u Kini tokom prve godine prodaje.

 

- Lynk & Co

Geelyjev premium SUS/hibridni brend prodao je 180.127 vozila širom sveta dok je proširio svoj pretplatni poslovni model za 145% na više od 180.000 članova samo u Evropi (tokom 2022).

 

- Zeekr

Marka Geely grupe specijalizovan za električna vozila, završila je svoju prvu punu godinu prodaje premašivši cilj od 70.000 jedinica, na čelu sa Zeekr 001. Kompanija ima za cilj da skoro udvostruči svoju prodaju u 2023. dok se širi na evropska tržišta. Možda SAD posle toga? Vrlo verovatno.

 

- Lotus

Lotus je započeo svoju punu tranziciju u čisto električni brend 2022. s početkom prodaje svog prvog SUV-a, Eletre. Ovaj kultni proizvođač automobila je takođe iskoristio 2022. da ''otpeva labudovu pesmu'' Emiri, svom finalnom modelu s motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. Geely kaže da su porudžbine već sada jake za 2023. godinu, ali nije podelio nikakve konkretne prodajne brojke.

 

- Volvo

Slično Lotusu, Geelyjev švedski poduhvat iskoristio je 2022. za veliku prekretnicu ka elektrifikaciji. Volvo je zabeležio prodaju od 615.121 vozila, ali čisto električna vozila čine samo 10.9% totala. Ipak, Geely grupacija kaže da je rast prodaje elektromobila u odnosu na prethodnu godinu gotovo utrostručen. Udeo električnih modela bi trebalo da se poveća kada stigne novi, ultrabezbedni SUV EX90.

 

- Polestar

Geelyjev premium švedski električni brend kompletirao je izlazak na Njujoršku berzu prošle godine, pre nego što je postigao svoj cilj koji je podrazumevao prodaju od 50.000 vozila širom sveta, što je oko 80% više u odnosu na isti period prethodne godine. Sa Polestar 3 SUV-om na putu 2023. i novim Polestarom elektromobilima koji će uslediti svake godine do 2026. godine, postoji mnogo razloga za uzbuđenje oko ovog brenda.

 

- Smart

Geelyjevo zajedničko preduzeće sa Mercedesom započelo je u Kini isporuku svog prvog potpuno električnog SUV-a, Smarta #1, u septembru. Već je plasirano preko 10.000 jedinica, a plan je proširivanje na nova tržišta u Evropi i jugoistočnoj Aziji 2023. godine.

 

- Farizon

Ovaj brend je zabeležio povećanje prodaje od 55% u 2022. i egzistira u okviru New Energy Commercial Vehicle grupacije. U poslednje vreme razvija i sopstvena elektrifikovana komercijalna vozila. Ovo uključuje ''Homtruck'' električni šleper koji pristiže 2024. godine, kao i svestrani SuperVAN.

 

- LEVC

U 2022. godini, ovaj britanski brend električnih taksija i komercijalnih kombija, zabeležio je rast prodaje električnih TX taksija i VN5 kombija sa produženim dometom za oko 67%. U 2023. radiće na tome da postane proizvođač vozila sa nultom emisijom i provajder tehnologije mobilnosti, s ciljem da poraste za najmanje 20%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota ostaje najveći proizvođač automobila na svetu

 

toyota gr 09.jpg

 

Toyota je 2022. treću godinu zaredom ostao najveći svetski proizvođač po broju prodatih vozila. Prodala je 10.48 miliona vozila, 0.1% manje nego godinu ranije. Sledi nemački Volkswagen čija prodaja je pala za 7% na 8.26 miliona vozila.

Uprkos problemima s snabdevanjem poluprovodnicima koji su bili posledica pandemije covida-19, Toyota je u 2022. godini povećala proizvodnju za 5.3% na 10.61 miliona vozila. ''Uprkos ograničenjima proizvodnje izazvanih širenjem covida-19, povećanom potražnjom za poluprovodnicima i drugim faktorima, prošlogodišnja prodaja je bila na nivou prethodne godine, ne samo zahvaljujući solidnoj potražnji u azijskoj regiji'', navode u Toyoti. 2022. je Toyota prodala 2.7 miliona elektrifikovanih vozila, 5% više nego godinu pre, od čega veliku većinu, 2.6 miliona, čine hibridni modeli. Toyota je bila pionir u hibridnim vozilima, ali neki kritičari veruju da je prespora u prelasku na potpuno električna vozila. Pre godinu dana proizvođač je najavio da će do kraja decenije ponuditi 30 modela na baterije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda u 2022. zabeležila pad proizvodnje od 6.4%

 

honda crv 10.jpg

 

Honda je i zvanično saopštila da je 2022. godine proizvela 3.870.161 vozilo, što je za 6.4% manje u odnosu na 2021. Japanski proizvođač automobila navodi da je ovo četvrti uzastopni pad u odnosu na prethodnu godinu.

Honda je u Japanu proizvela 643.973 vozila, što je povećanje od 4.6%. Od toga je izvezla 76.704 jedinica, što je povećanje od 15%. U Sjedinjenim Državama je napravljeno 831.908 automobila, a to je pad od 2.9%. Honda je 2022. prodala 983.507 vozila u Sjedinjenim Državama. Ovo je bilo smanjenje od 32.9% u odnosu na 2021. kada je kompanija plasirala 1.466.630 automobila u toj zemlji. Cifre su podeljene između 881.201 jedinica Honda modela i 102.306 marke Acura. Hondin bestseler u Americi je bio CR-V. Kompanija ih je isporučila 238.155, što je za 34.1% manje u odnosu na prethodnu godinu. Acurino najprodavanije vozilo je bio MDX kojih je plasirano 46.425 jedinica (pad od 22.7%).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

General Motors prijavio profit bolji od očekivanog

 

hummer ev 05.jpg

 

General Motors očekuje da će zamah njegove zarade rasti ove godine, uz veći obim proizvodnje nakon što je prijavio profit bolji od očekivanog u poslednja tri meseca 2022. Američki proizvođač automobila je prijavio korigovani profit za četvrti kvartal od 2.12 dolara po akciji, nadmašivši projekciju analitičara za 1.67 dolara po akciji. To je premašilo 1.35 dolara po akciji pre godinu dana, ali je palo ispod 2.25 dolara po akciji u trećem kvartalu. Prilagođena zarada pre kamata i poreza za celu 2022. iznosila je 14.5 milijardi dolara, na visokom kraju novembarske prognoze GM-a od 13.5 do 14.5 milijardi dolara. Za tekuću godinu, GM vidi prilagođeni profit u rasponu od 10.5 do 12.5 milijardi dolara, ili 6 do 7 dolara po akciji - iznad projekcija analitičara za 5.70 dolara po akciji.

 

Kompanija računa na kontinuiranu potražnju za svojim SUV-ovima i kamionetima sa najvišom maržom profita i na povećanje nivoa proizvodnje vozila kako problemi u lancu snabdevanja iz ere pandemije blede. Očekuje da će njegov obim prodaje porasti za 5% do 10%. Ta perspektiva dolazi uprkos znacima rata cena na sve konkurentnijem tržištu električnih vozila. ''Očekujemo da će nam naš zamah pomoći da ponovo ostvarimo snažne rezultate 2023. godine'', rekla je Meri Bara, izvršna direktorka GM-a, u pismu akcionarima. ''Ustvari, imamo sve neophodne sastojke za isporuku EBIT-a prilagođenog u rasponu od 10.5 do 12.5 milijardi dolara zahvaljujući našim snažnim operativnim performansama.'' Prihod kompanije u poslednjem kvartalu je iznosio 43.1 milijardu dolara, što je iznad projekcije analitičara od 40.5 milijardi dolara, uz povećanje obima prodaje vozila u SAD od 41%.

 

Ford je snizio cene svog Mustanga Mach-E  nešto više od dve nedelje nakon što je Tesla smanjio cene u svojoj paleti potpuno električnih vozila. To je izazvalo zabrinutost među investitorima zbog negativne spirale cena za električne automobile koji čine sve veći udeo na američkom tržištu. Bara je u svom pismu akcionarima rekla da kompanija ubrzava proizvodnju svojih najnovijih električnih vozila, Hummera EV i Cadilaca Lyriq. ''2023. će takođe biti prelomna godina za Ultium platformu'', rekla je ona. ''Ovo nas drži na pravom putu da proizvedemo 400.000 EV u Severnoj Americi od 2022. do prve polovine sledeće godine.'' Glavni finansijski direktor kompanije Pol Džejkobson rekao je u razgovoru sa novinarima da će kompanija povećati proizvodnju električnih vozila u prvoj polovini godine i još više ubrzati tempo u drugoj polovini 2023. Džejkobson je takođe rekao da kompanija vidi dovoljno snage da izbegne otpuštanja, pokazujući operativnu snagu GM-a u vreme kada su drugi proizvođači, uključujući 3M i Goodyear, počeli da otpuštaju radnike.

 

Proizvođač automobila je zabeležio operativni prihod sa svog domaćeg tržišta u Severnoj Americi u poslednjem kvartalu od 3.65 milijardi dolara, u odnosu na 2.17 milijardi dolara u prethodnom periodu. U Kini, najvećem svetskom tržištu, zaradio je 201 milion dolara, u odnosu na 244 miliona dolara godinu dana ranije. Cruise LLC, GM-ova jedinica za samovozeće automobile, izgubila je 524 miliona dolara u kvartalu i koštala je proizvođača automobila 1.9 milijardi dolara za godinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari u 2022. postavio novi rekord u prodaji

 

224100-ferrari gts01.jpg

 

Ferrari je u 2022. godini postavio novi rekord u prodaji, budući da je širom sveta isporučio 13.221 automobil, u poređenju sa 11.155 u 2021. Neto profit je takođe dostigao novi maksimum od 939 miliona evra, dok je 2021. godine ta cifra iznosila 833 miliona evra.

 

Region Evrope, Bliskog istoka i Afrike (EMEA) bio je najveći za Ferrari u 2022. sa isporukama od 5.958 vozila, što je više u odnosu na 5.492 jedinica u 2021. godini. Prodaja u Americi je iznosila 3.447 jedinica, u odnosu na 2.831 u 2021. Kupci u kontinentalnoj Kini, Hong Kongu i Tajvanu su kupili 1.552 automobila, u poređenju sa 899 u prethodnom periodu. Ostatak tržišta Azije i Pacifika (APAC) je zaslužan za 2.264 primerka, u odnosu na 1.933 u 2021. Ukupan prihod Ferrarija u 2022. je iznosio 5.095 milijardi evra, što je za 19% više u odnosu na 2021. godinu. Prodaja vozila i rezervnih delova je donela 4.341 milijardu evra, a to je povećanje od 22%. Ugovori o brendiranju i sponzorstvu su činili drugi najveći deo poslovanja sa 479 miliona evra. Ferrari procenjuje da bi 2023. mogla biti još bolja nego prošle godine. Očekuje se da će neto prihod biti oko 5.7 milijardi evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen ostvario neto dobit od 15.8 milijardi evra

 

vw id buzz serija01.jpg

 

Volkswagen je povećao neto dobit u 2022. uprkos problemima u nekim lancima snabdevanja i višim troškovima. To je iznosilo 15.8 milijardi evra, što je 2.6% više nego prethodne godine, pokazuju objavljeni poslovni rezultati. Prihodi grupe su porasli za 12% na 279 milijardi evra. Rast prihoda je prvenstveno rezultat veće potražnje za skupljim automobilima.

Istovremeno, iz najvećeg evropskog proizvođača automobila su objavili da su u 2022. ostvarili dobre rezultate ''uprkos stalnim poremećajima u snabdevanju i problemima zbog većih troškova sirovina i energije''. Za ovu godinu predviđaju ublažavanje problema s nabavkom čipova i problema u lancima snabdevanja. Očekuje se da će prihodi grupe rasti za 10% do 15% godišnje. Grupacija je prošle godine isporučila 8.3 miliona vozila, a ove godine očekuju da će taj broj porasti na 9.5 miliona.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford u 2022. zabeležio gubitak od dve milijarde dolara

 

ford 2b.jpg

 

Ford je saopštio da je u 2022. godini imao gubitak od 2 milijarde dolara.

''Trebalo je da prođemo mnogo bolje prošle godine'', rekao je izvršni direktor Forda, Džim Farli. ''Ostavili smo oko 2 milijarde dolara profita na stolu koji je bio pod našom kontrolom, i to ćemo ispraviti poboljšanom realizacijom i performansama.'' Farli tvrdi da će u narednih 12 meseci biti pozitivnije. ''Uzbuđen sam zbog 2023. godine, koja je ključna za nas'', rekao je izvršni direktor. ''Imamo ambiciju sa Ford+ planom, snažnim timom koji ga sprovodi i linijom sjajnih proizvoda i korisničkih iskustava koja postaju još bolja.''

 

Ford je već započeo program otpuštanja radnika, kako u SAD tako i u Nemačkoj, gde je nedavno najavio zatvaranje svoje fabrike u Sarluisu. A glavni finansijski direktor Džon Loler rekao je da će kompanija ubrzati svoje napore da smanji troškove i da će sada nastojati da uštedi više od 3 milijarde dolara. Kompanija se takođe restrukturirala kako bi podelila svoje poslovanje u tri odvojene divizije. Ford Pro će se baviti komercijalnim vozilima, Ford Model E će se brinuti za električni posao, a Ford Blue će razvijati automobile sa SUS pogonom, za koje kompanija i dalje veruje da će igrati ključnu ulogu u narednoj deceniji čak i kada neki rivali napuste sektor prelazeći na električnu energiju. Ford takođe planira da poveća proizvodnju svoje električne game. To je trenutno druga EV kompanija u SAD nakon Tesle i nedavno je objavila smanjenje cena svog Mustanga Mach-E kako bi povećala prodaju i dodatno učvrstila svoju poziciju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proizvodnja Mitsubishija u 2022. godini

 

mitsubishi outlander black 01.jpg

 

Mitsubishi je objavio podatke o svojim rezultatima u četvrtom tromesečju i tokom cele 2022. godine. Kako se navodi, japanska kompanija je zabeležila rast na tržištima u Aziji, Evropi i Severnoj Americi.

 

U Japanu, proizvodnja Mitsubishi automobila i kamiona je u decembru porasla čak 172% na 44.091 jedinicu, dok njihova proizvodnja za celu 2022. godinu u Japanu iznosi 440.762 vozila. Proizvodnja Mitsubishi vozila u inostranstvu je u decembru porasla na 42.718 vozila (povećanje od 67.7%), a za celu 2022. iznosi 571.646 jedinica. Ukupno, Mitsubishi je proizveo 1.012.408 vozila širom Japana, Tajlanda, Kine i Indonezije. Mitsubishi nije dao pregled prodaje vozila po modelima u svom izveštaju. Međutim, u SAD, Outlander je ostao najprodavaniji model kompanije, sa 40.942 prodate jedinice tokom 2022. godine, što je najbolja pojedinačna godina u istoriji ovog modela. Outlander PHEV je stigao u prodajne salone krajem novembra, čineći 20% prodaje Outlandera do kraja godine. Prodaja Outlandera je porasla za 37.5% u četvrtom kvartalu u odnosu na isti period pre godinu dana.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bentley u 2022. ostvario rekordni profit

 

Bentley Bentayga od03.jpg

 

Bentley je u 2022. godini ostvario operativni profit od 708 miliona evra, što predstavlja povećanje od 82% u odnosu na 2021. Treba podsetiti da je 2018. godine Bentley bio duboko u minusu sa operativnim gubitkom od 288 miliona evra. Zatim je 2019. ostvario profit od 65 miliona evra, dok je 2021. profit bio 389 miliona evra.

 

U saopštenju za javnost o finansijskim izveštajima za 2022. godinu, izvršni direktor Adrijan Holmark kao razlog pozitivnih finansijskih kretanja navodi bolju efikasnost unutar kompanije.

''Od najniže tačke 2018. ceo tim je intenzivno radio na restrukturiranju poslovnog modela, paralelno sa lansiranjem novih modela'', rekao je on. ''Prošla godina je označila prekretnicu na ovom putu. Od 2018. ostvaren je obrt od skoro milijardu evra u profitu uprkos neviđenom periodu poremećaja i kriza uključujući Bregzit, Kovid, snabdevanje poluprovodnicima, Ukrajinu i ekonomsku nestabilnost u Velikoj Britaniji.'' Osim toga, za finansijski procvat su zaslužne i kupovne navike kupaca. Ukratko, kupci sve više troše na opcije i personalizaciju. Na tom frontu, Bentley kaže da su ograničena izdanja i kolekcionarske stvari povećale prodaju za 20.9%.

2022. je bila i rekordna godina prodaje sa ukupno 15.174 prodatih jedinica. Ponovo je vodeći u paleti bio SUV Bentayga, koji je zauzeo 42% ukupne prodaje modela u 2022. Continental GT i njegova Cabrio varijanta su zauzeli skoro trećinu prodaje, pri čemu je Flying Spur dobio 28% učešća. ''Zadržaćemo fokus na vrednosti kupaca, a ne na obimu prodaje i prilagodićemo naš plan u skladu sa situacijom na tržištu'', rekao je Holmark. ''Međutim, naš dobro izbalansirano izvozni uspeh, disciplinovana struktura upravljanja troškovima i sposobnost da maksimizujemo personalizaciju na industrijalizovan način, podstičući profitabilnost, dobra su osnova za nastavak ovog uspeha.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamborghini u 2022. zabeležio rekordni profit

 

228343-lamborghini aventador last 02.jpg

 

Finansijski rezultati Lamborghinija za 2022. godinu pokazuju prihod od 2.38 milijardi evra, što je 22% više nego 2021. Kompanija beleži 614 miliona evra operativnog profita, plus od 56% u odnosu na 2021.

''Imamo priliku da se zaista fokusiramo na naše sledeće ciljeve, delimično zahvaljujući našoj listi čekanja od 18 meseci, što znači da možemo sa sigurnošću da razmišljamo o našim budućim ciljevima. Ovo je zlatno vreme za Lamborghini: napravili smo istoriju'', rekao je šef Lamborghinija Stefan Vinkelman. Ranije ove godine Lamborghini je objavio da je 2022. isporučio 9.233 vozila, što je 10% više nego 2021. Lamborghini je isporučio 5.367 primeraka Urusa, 3.113 jedinica Huracana i 753 Aventadora. Sjedinjene Američke Države su bile najveće tržište za Lamborghini, sa 2.721 isporukom u 2021. Kina (uključujući Hong Kong i Makao) je drugo najveće tržište sa 1.018 vozila. Nemačka je na trećem mestu sa 808 jedinica.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla Model Y je naprodavaniji novi automobil u Evropi tokom februara

 

tesla model y 2023.jpg

 

Tesla Model Y se nalazi na vrhu liste prodaje novih automobila u Evropi u februaru 2023. pošto su registracije električnih automobila porasle za 33% na 118.329. Ukupno je u februaru prodato nešto više od 900.000 automobila na tržištima EU, kao i u Velikoj Britaniji, Norveškoj, Švajcarskoj i Islandu, prema podacima Jato Dynamics-a. Belgija, Italija, Španija i Velika Britanija su zabeležile dvocifrene stope rasta, potpomognute povećanjem prodaje električnih vozila. Samo Kipar, Finska, Norveška i Švedska su doživele pad, pri čemu Norveška ''više ne doprinosi rastu BEV-a u Evropi'', kaže globalni analitičar Jato Felipe Munjoz.

 

Povećanje prodaje električnih vozila bilo je zahvaljujući konkurentnim ponudama i ponudama na tržištu - pri čemu je Tesla snizio cene do 10.000 evra, kao i povećanju poverenja kupaca u domet i infrastrukturu za punjenje. Model Y su pratili na EV rang listi Volkswagen ID 3 sa 5375 prodaja i Volkswagen ID 4 sa 5194. Jato napominje da je uspeh Modela Y došao na štetu Modela 3 limuzine, koja je zabeležila pad od 49% u poređenju sa sa februarom 2022. Najprodavaniji plug-in hibrid je bio Ford Kuga sa 3.396 prodaja. Registracija automobila kineske proizvodnje je usporila, prema Jatou, iako je prodaja MG-a porasla 121% na godišnjem nivou, sa 7.591 prodajom. Volkswagen je na prvom mestu na rang listi brendova sa 96.602 prodaje, a slede ga Toyota sa 61.930 i Peugeot sa 53.549.

 

Najprodavaniji automobili u Evropi u februaru 2023.:

  1. Tesla Model Y, 18.446 jedinica, +173%
  2. Dacia Sandero, 18.431, +40%
  3. Peugeot 208, 16.180, +10%
  4. Volkswagen T-Roc, 15.760, +68%
  5. Opel/Vauxhall Corsa, 15.120, +29%
  6. Toyota Yaris Cross, 14.772, +54%
  7. Dacia Duster, 14.038, +33%
  8. Fiat 500/Abarth, 13.542, +35%
  9. Volkswagen Golf, 13.399, -11%
  10. Škoda Octavia, 12.296, +14%

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla postavlja nove rekorde u isporukama

 

tesla 3 kina.jpg

 

Tesla je podelila svoj prvi izveštaj o proizvodnji i isporuci vozila u 2023. godini. Nakon rezultata u četvrtom kvartalu 2022.godine, kompanija je postavila novi rekord u isporukama, ali ipak nije dostigla procene analitičara.

 

Tesla je saopštila da je isporučila 422.875 električnih vozila tokom prva tri meseca ove godine. Kompanija je ukupno proizvela 440.808 vozila u istom periodu i tako postavila još jedan rekord. Na osnovu izveštaja kompanija je na putu da isporuči 427.000 vozila za prvi kvartal ove godine. Konačni rezultat kompanije predstavlja povećanje od 36% u odnosu na 310.048 isporuka koje je kompanija najavila u isto vreme prošle godine. Ovo je takođe povećanje od četiri odsto u odnosu na 405.278 isporuka koje je kompanija prijavila u poslednjem kvartalu 2022. godine.

 

Nije iznenađenje da Model 3 i Model Y čine najveći deo Teslinih isporuka u prvom kvartalu 2023. godine. Tačno 412.180 tih vozila stiglo je do kupaca pre kraja marta. Komparativno, Teslini skuplji automobili Model S i Model X imali su skromnih 10.695 isporuka u istom vremenskom periodu. To predstavlja pad u odnosu na 17.147 modela S i Model X vozila koji su isporučeni u prošlom kvartalu. Biće zanimljivo videti kako će najnovije Tesline isporuke uticati na krajnji rezultat kompanije. U prva tri meseca ove godine Tesla je drastično smanjila cene za veći deo svoje ponude. U januaru je model Y sa pet sedišta koštao 65.990 dolara zatim je cena pala na 52.990 dolara. Nakon toga, zbog promena oko poreskih kredita cene je iznosila 54.990 dolara za nešto manje od mesec dana. Takođe, proizvođač automobila smanjio je cene za modele S i X za 10.000 dolara. Tesla će 19. aprila objaviti konačne rezultate za prvi kvartal.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW grupa u prvom tromesečju isporučila manje vozila, uz snažan rast isporučenih električnih modela

 

bmw ix1 2023 10.jpg

 

BMW grupa je u prvom tromesečju ove godine isporučila ukupno 588.138 vozila BMW, Mini i Rolls-Royce, što je 1.5% manje nego u istom periodu prošle godine. Međutim, u prvom kvartalu ove godine grupacija je zabeležila više od 80% rasta prodaje potpuno električnih vozila. Između januara i marta, grupa je naime kupcima isporučila 64.647 potpuno električnih BMW i Mini vozila.

U tom periodu je prodato 517.957 BMW vozila, što je 0.4% manje nego u istom periodu prošle godine. U isto vreme, prodaja potpuno električnih vozila marke BMW se više nego udvostručila. U prvom kvartalu ove godine kupcima je isporučeno 55.979 vozila, što je 112.3% više nego 2022. Istovremeno, u BMW grupi su optimistični u pogledu ove godine, jer očekuju blagi rast isporuka u celom svetu. ''Glavni pokretači rasta u 2023. biće potpuno električna vozila i vrhunski modeli'', objasnio je član uprave BMW-a odgovoran za kupce, marke i prodaju Pieter Nota.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla Model Y je najprodavaniji automobil u Evropi u prva tri meseca 2023.

 

tesla model y2.jpg

 

Tesla Model Y je zvanično najprodavaniji automobil u Evropi za prvi kvartal 2023. pokazujući impresivan rast prodaje od 179% u poređenju sa istim periodom prošle godine. Električni SUV je nadmašio i Daciu Spring i Peugeot e208 koji su na prva tri mesta na 27 evropskih tržišta. Volkswagen je ukupno bio najprodavaniji brend, završivši ispred Toyote i Peugeota.

 

Prema JATO-u, Tesla Model Y je bio na vrhu lestvice u martu 2023. Međutim, ovo je prvi put da osvaja prvo mesto na kvartalnoj osnovi. Pokazatelj rasta registracija Modela Y u Evropi je da je EV zauzeo 31. mesto u prvom tromesečju 2022., skočivši za ogromnih 30 mesta u jednoj godini. Felipe Munjoz, globalni analitičar u JATO Dynamics, opravdava prodajni uspeh ''povećanjem proizvodnje uz manje problema s lancem snabdevanja'', sugerišući da će Model Y verovatno biti među 5 najprodavanijih vozila u Evropi ukupno 2023. godine. Sa druge strane, prodaja blisko povezanog Tesla Modela 3 je pala za 40% u prvom tromesečju 2023. što još jednom dokazuje da kupci preferiraju SUV vozila. Tesla radi na redizajnu Modela 3, a šuška se da će sledeće godine Model Y dobiti isti tretman.

Registracije novih automobila u Evropi su pokazale rast od 17% u prvom tromeseču 2023. ukupno 3.220.806 jedinica, što je najveći broj od 2019. Prema Munjozu, povećanje se ''objašnjava nagomilanim narudžbinama iz prethodnih meseci koje nisu mogle da budu isporučene zbog nedostatka komponenti u to vreme.'' Potpuno električni automobili su činili 13.4% ukupnih registracija novih automobila u Evropi u prvom tromesečju 2023. sa 430.700 jedinica. Ovo je najbolji rezultat za EV vozila ikada, što se pripisuje većem broju opcija, pristupačnijim cenama i privlačnim podsticajima. Ostali EV-proizvođači sa dobrim rezultatima u ovom periodu su bili su Geely i SAIC (MG), što pokazuje da je ovo tek početak ofanzive kineskih proizvođača automobila na Evropu.

 

233622-europe 2023 01.jpg

 

Još jedna zanimljiva činjenica je da je Toyota bZ4X, koja je trenutno jedina potpuno električna ponuda u evropskoj gami japanske marke, pokazala ogroman rast prodaje od 437% u prvom kvartalu, ali nije uspela da uđe među 10 najboljih sa samo 3.700 registracija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja Volkswagena se oporavila u prvom kvartalu, ali kinesko tržište ostaje problem

 

Volkswagen Tavendor 01.jpg

 

Volkswagen je povećao globalne isporuke za 7.5% u prvom tromesečju na nešto više od 2 miliona vozila, kako su se smanjili problemi sa snabdevanjem elektronskih komponenti, saopštava kompanija.

 

Prodaja u Kini je ostala slaba. VW je prodao 14.5% manje vozila na svom najvažnijem tržištu. Prodaja u centralnoj i istočnoj Evropi je takođe smanjena za 5.8%. Nasuprot tome, prodaja u zapadnoj Evropi je porasla za 26.9%, a u Severnoj Americi za 22.1%. Isporuke u Kini su pale za čak 40% u mesecu januaru, delom kao rezultat perioda praznika oko kineske Nove godine 22. januara, a delom zbog efekata pandemije. Prodaja električnih vozila u VW Grupi je porasla za 42% na 141.000 vozila nakon što je prošla godina bila teško pogođena uskim grlima u snabdevanju, navodi kompanija. Rast u Evropi je bio još veći sa 68% na 98.300 vozila ove godine, u poređenju s 58.500 u prva tri meseca 2022.

Grupacija je prodala nešto više od milion automobila pod markom VW, što je samo 1% više u odnosu na prethodnu godinu. Otprilike 70.000 prodatih električnih modela iz asortimana ID predstavlja oko polovinu svih električnih modela. Prodaja Seata/Cupre je porasla za 37%, lakih VW privrednih vozila za 18.7%, prodaja Škode je veća za 12.6%, a luksuznih marki Audi i Porsche za 7.9% odnosno 18%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sjajan početak godine za Porsche

 

216462-Porsche Macan 02.jpg

 

Porsche je u prvom kvartalu kupcima širom sveta isporučio 80.767 automobila, za 18% više nego u istom prošlogodišnjem periodu. Prodaja je porasla u svim regijama, a najpopularniji su bili modeli poput Macana i Cayenna i kultni sportski automobil 911.

Najviše su skočile isporuke u Kinu, pokazuje izveštaj, za 21%, uz isporučenih 21.365 automobila, odražavajući skok potražnje nakon pandemije. Kina je najveće svetsko tržište luksuznih proizvoda, koje je oživelo nakon ukidanja strogih mera suzbijanja kovida krajem prošle godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes prodao 89% više elektromobila u Q1 2023. u odnosu na Q1 2022. godine

 

214037-Mercedes EQA 01.jpg

 

Jedan od deset novih automobila Mercedesa je već sada čisto električni.

Štutgartski proizvođač je izvestio da je u prvom kvartalu 2023. prodao 503.500 automobila, što je 3% više nego u istom periodu prošle godine. Dok su ukupni rezultati za nijansu bolji, prodaja čisto električnih automobila je doživela pravi ''bum''. U prvom tromesečju, Mercedes je plasirao oko 51.600 elektromobila (+89% u odnosu na prošlogodišnjih 27.400). To je više je više od 10% ukupnog obima, u poređenju s nekih 6% iz prošle godine. Mercedes nije pružio dodatne detalje u vezi sa prodajom plug-in hibrida, ali pretpostavljamo da je fokus od sada u potpunosti na čisto električnim vozilima. Na kraju krajeva, ovo je opšti trend u okviru automobilske industrije danas, što praktikuje i BMW, jedan od glavnih Mercedesovih rivala.

 

Globalna prodaja plug-in i EV Mercedesa u Q1 2023.:

  • BEV: 51.600 (do 89%) uz 10% udela
  • PHEV: N/A

Kada se isključi Smart, sektor putničkih automobila Mercedesa prodao je više nego dvostruko više elektromobila (+119%) u odnosu na isti period 2022. saopštila je kompanija. U smislu modela, EQ porodica se ubrzano proširuje.

Evo modela sa dostupnim podacima:

  • EQA: 10.800 (+189%)
  • EQB: 11.200 (+64%)
  • EQE limuzina: 9.400 (novo)
  • QS SUV: 5.500 (novo)
  • ostali elektromobili: 14.700

EQ portfolio trenutno uključuje osam modela: EQA, EQB, EQC, EQE limuzina, EQE SUV, EQS, EQS SUV i EQV. Čisto električna G klasa, EQG, trenutno je u pripremi. Poređenja radi, 2022. je Mercedes prodao nekih 117.800 čisto električnih automobila (ne računajući Smart). Ove godine, rezultati će biti značajno bolji jer je rast veoma visok, posebno na američkom tržištu.

Mimo navedenih rezultata, Mercedes Vans je objavio prodaju 98.900 vozila u Q1 2023. (+12%), uključujući 3.600 čisto električnih (+22%). Na baterijsko-električne modele se odnosi 3.6% ukupnog obima, što je porast od 3.3% u odnosu na isti period prošle godine. Ponuda monovolumenskih vozila, uključuje EQV (koji je uključen i u prodaju putničkih automobila), eSprinter, eVito/eVito Tourer i EQT/eCitan.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...