Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Statistika automobilske industrije

Recommended Posts

Polestar u 2022. zabeležio rekordnu prodaju

 

polestar 2 100k.jpg

 

Polestar je saopštio da očekuje da će u 2023. prodati oko 80.000 električnih vozila, nakon što je zabeležio rekordnu prodaju u 2022. godini. Prošle godine je ovaj proizvođač prodao 51.500 vozila širom sveta, od kojih 21.000 u četvrtom kvartalu. Ovo predstavlja povećanje od 80% u odnosu na 2021. godinu, što 2022. čini najboljom godinom za Polestar. Predviđa se da će prodaja porasti za 60% tokom 2023. godine, što bi trebalo da znači prodaju od pomenutih 80.000 jedinica. ''Ponosan sam na mnoge prekretnice koje smo postigli 2022. godine, a posebno na ogroman timski napor koji je uložen u ostvarenje našeg najjačeg kvartala do sada - premašivši naš cilj od 50.000 globalnih isporuka'', rekao je izvršni direktor Polestara Tomas Ingenlat u zvaničnoj izjavi. ''Sada smo u potpunosti fokusirani na 2023. Postojaće uobičajene tromesečne varijacije, ali sam uveren da ćemo nastaviti da aktivno upravljamo našim lancem snabdevanja kako bismo zadovoljili rastuću potražnju za Polestarom 2, započnemo prve isporuke Polestara 3 i lansiramo Polestar 4.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najprodavaniji BMW M model u 2022. je električni i4 M50

 

bmw i4 2022 5.jpg

 

Već je bilo reči o tome da je BMW M divizija imala svojih najboljih 12 meseci ikada. Sa 177.257 automobila isporučenih u periodu od januara do decembra 2022. godine, BMW M je postavio novi godišnji rekord. Prodaja je porasla za 8.4% u poređenju sa takođe rekordnom 2021. kada su plasirana 163.542 vozila. Američko tržište je bilo najvažnije za BMW M, sledi Nemačka, dok Velika Britanija predstavlja njihovo treće tržište po važnosti. Nemci kažu da su električni automobili poput i4 M50 i iX M60 doprineli M-ovom uspehu, koji su dodatno podstakli M240i, M2 i M3 Touring.

Ono što privlači pažnju je podatak da je najprodavaniji BMW M model u 2022. bio potpuno električni BMW i4 M50. Tačan broj prodatih BMW-a i4 M50 se u vesti ne navodi. ''Za nas je ovo jasan signal da je jedinstveni M osećaj stigao u svet elektrifikovanih vozila'', kaže Timo Reš, šef odeljenja za kupce, brend i prodaju u BMW M. Novi prodajni rekord za BMW M automobile se bazira na našem uspešnom prisustvu u širokom spektru segmenata vozila'', dodao je Reš. ''Sa našim širokim asortimanom proizvoda, takođe smo idealno pozicionirani za budućnost.''

 

bmw i4 2022 2.jpg

 

2022. je bila i godina kada je BMW M proslavio svoju 50. godišnjicu. U BMW M veruju da će 2023. biti još bolja, ''sa obećanjem novih rekordnih rezultata''. BMW M divizija obećava stalnu ofanzivu u pogledu elektrifikovanih sportskih modela, tvrdeći da je ''dalja transformacija ka električnoj mobilnosti takođe već zacrtana''. U planu je i električni M xDrive sistem pogona na sva četiri točka sa četiri elektromotora.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pad prodaje Volkswagena u 2022. godini, Toyota i dalje prva

 

vw t-cross black 01.jpg

 

Volkswagen grupa prijavila je najnižu prodaju u 2022. godini u poslednjih 10 i više godina, jer su blokade zbog pandemije Covid-19 u Kini i rat u Ukrajini poremetili lance snabdevanja. Ukupne isporuke pale su za 7% u odnosu na 2021. godinu. Nemačka grupacija pod čijim okriljem su pored ostalih Škoda, Audi, Lamborghini i Bentley, saopštila je da je prošle godine isporučila kupcima 8.3 miliona vozila. To je učinilo da Volkswagen ostane treću godinu zaredom drugi po proizvodnji u svetu, iza japanske Toyote sa 9.5 miliona vozila.

 

Prodaja Volkswagena porasla je za 14.3% u četvrtom kvartalu prošle godine, ali su izgledi za 2023. ostali zamagljeni zbog slabljenja ekonomije i nestašica u lancu snabdevanja, saopštila je kompanija. Audi, Lamborghini i Betley imali su bolje rezultate nego VW i Škoda, sa rastom isporuka od 4% za premium brendove i 9% za masovno tržište. Isporuke Volkswagen grupe porasle su za 12% u drugoj polovini godine, ali je loša prodaja u prvih šest meseci 2022. bila za 20% slabija nego 2021. godine. VW je ipak zadržao poziciju najvećeg evropskog proizvođača električnih automobila. Rast prodaje električnih vozila Volkswagen grupe dostigao je 26% u prošloj godini na globalnom nivou, zahvaljujući pre svega rastu prodaje u Kini za oko dve trećine. Cilj Volkswagena je da električni automobili čine 11% prodaje u 2023. i 50% prodaje do 2030. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja Renaulta u 2022. godini

 

renault euroncap.jpg

 

Renault privlači nove kupce elektrifikovanom ponudom i poslovnim modelom usmerenim na stvaranje visoke vrednosti. Renault je treći najprodavaniji brend na tržištu 100% električnih vozila i drugi najprodavaniji brend na evropskom tržištu potpunih hibrida. Unapređen miks modela sa snažnim rastom u C-segmentu u Evropi (+21%) ostvaren je zahvaljujući uspesima Megana Conquest i Meganea E-TECH Electric. Poboljšan je i prodajni miks, pri čemu je više od polovine prodaje u Evropi ostvareno na tržištu privatnih kupaca, dok je u Francuskoj marka zauzela vodeći položaj.

 

U kontekstu ograničenog snabdevanja, Renault je u 2022. prodao ukupno 1.466.729 vozila, što je pad za -9.4 % u odnosu na 2021. U Evropi je brend ostvario tržišni udeo od 6.4% (-0.7 postotnih bodova u odnosu na 2021.) sa ukupno 832.605 prodatih vozila. Baš kao i 2021. brend je ostvario značajan napredak u područjima koja generišu visoku vrednost: na rastućem tržištu elektrifikovanih vozila, u C-segmentu, na tržištu privatnih kupaca i u okviru poslovne jedinice lakih komercijalnih vozila. Godine 2022. Renault je postao treći najprodavaniji brend elektrifikovanih vozila (na tržištu putničkih vozila) sa ukupno 228.000 prodatih vozila (što je rast od +12% u odnosu na 2021.). Renault je treći najprodavaniji brend električnih vozila u Evropi. U nastojanju da do 2025. ponudi najzeleniju paletu vozila na evropskom tržištu, sa više od 65% elektrifikovanih vozila u prodajnom miksu, Renault je povećao miks prodaje elektrifikovanih vozila za +9 postotnih bodova u odnosu na 2021. Ponuda modela E-TECH (100 % električni i hibridni pogoni) čini 39% prodaje Renaultovih putničkih vozila u Evropi u 2022. dok tržišni prosek iznosi 31%. U drugoj polovini 2022. novi Megane E-TECH Electric je upotpunio ponudu 100% električnih modela za evropsko tržište i u trenu postao najpopularnije 100% električno vozilo na tržištu privatnih kupaca sa 33.000 prodatih primeraka, od čega su najprodavanije bile verzije sa dometom od 450 km i sistemom OpenR Link sa Google uslugama. Renault će u 2023. godini ponuditi Megane E-TECH Electric i na tržištima izvan Evrope, a krajem godine ga očekujemo i u Srbiji. Prodaja modela sa potpuno hibridnim pogonom (HEV) je porasla na 117.000 jedinica, što je rast od +64% u odnosu na prvu polovinu 2021. Ova tehnologija, izrazito tražena među privatnim kupcima, čini 30% prodaje Clija, 31% prodaje Captura i 65% prodaje Megana Conquest. Tehnologija potpunog hibrida takodje se ugrađuje u osnovnu verziju novog Australa.

 

Renault je u 2022. bio drugi najprodavaniji brend hibridnih vozila u Evropi

Renault je na tržištu privatnih kupaca postigao željeni cilj, s obzirom da je više od polovine prodaje ostvareno upravo na tom tržištu. Miks prodaje privatnim kupcima je porastao za 8 postotnih bodova u odnosu na 2021. i dosegao 51 %, što je rast od +7 postotnih bodova u odnosu na tržišni prosek. Udeo na tržištu privatnih kupaca takodje je porastao za +0.3 postotna boda u odnosu na 2021. na 6.1 % u Evropi. Ubrzan rast beleži i C-segment: Prodaja brenda je porasla za 21% sa više od 200.000 registracija. Renault Megane Conquest nastavlja da niže uspehe sa više od 80.000 prodatih primeraka u 2022., što je gotovo dvostruko više od 41.800 primeraka prodatih u 2021. Na evropskom tržištu lakih komercijalnih vozila Renault je drugi najprodavaniji brend sa stabilnim tržišnim udelom od 14.4 %. U skladu sa sopstvenim ambicijama u pogledu elektrifikacije, ali i kako bi ispunio očekivanja kupaca, Renault je 2022. upotpunio liniju LKV-ova novim električnim modelima Kangoo i Master. Renault je prvi u segmentu malih kombija i drugi u segmentu srednjih/velikih kombija. Renault je ostvario rast na ključnim tržištima izvan Evrope. Prodato je ukupno 634.124 vozila, što je stabilan rezultat u odnosu na 2021. Udeo prodaje izvan Evrope je dostigao 43,2 % ukupne prodaje marke. Na ukupnom tržištu Srbije, koje je u odnosu na 2021. palo za 4,58 %, Renault je završio na 6. mestu, sa tržišnim udelom od 5.1%.

 

''Tim je ostvario zadate ciljeve na našim ključnim tržištima za 2022. godini, a to su rastuće tržište elektrifikovanih vozila, C-segment i tržište privatnih kupaca. Naša ponuda vozila E-TECH savršeno ispunjava potrebe kupaca, a zahvaljujući njoj zauzeli smo i treće mesto na evropskom tržištu elektrifikovanih vozila. Budući rast marke u 2023. će osigurati naša jedinstvena ponuda modela E-TECH, puna godina prodaje Meganea E-TECH Electric i novog Australa E-TECH kao i četiri važna predstavljanja koja uključuju vozila vrhunskog kvaliteta na koja smo izuzetno ponosni'', rekao je Fabrice Cambolive, Renaultov operativni direktor.

 

PR saopštenje

 

Dacia u 2022. zabeležila rast prodaje

 

225757-dacia p4.jpg

 

Bez obzira na probleme u lancu snabdevanja, Dacia je zabeležila rast prodaje u 2022. godine. 
Ukratko, Dacia je prodala 573.800 automobila u 2022. godini, što predstavlja rast od 6.8% u odnosu na 2021. Sandero čini 229.500 prodatih jedinica, dok je SUV Duster našao 197.100 novih vlasnika. Tokom svoje prve godine, Jogger je zabeležio 56.800 prodatih jedinica, ali uvođenjem Jogger Hybrida prodaja u 2023. bi trebalo da bude značajno povećana. Električni Spring je dostigao cifru od 48.900 prodatih vozila. Govoreći o podacima o prodaji kompanije, šef marketinga i prodaje Dacia Ksavije Martine navodi: ''Dacijin evropski obim prodaje i tržišni udeo su porasli 2022. godine, potvrđujući relevantnost naše strategije zasnovane na redefinisanju osnovnih stvari i prilagođavanju naših proizvoda potrebama kupaca. U 2023. ćemo nadograđivati ovaj zamah tako što ćemo proširiti naš asortiman elektrifikovanih vozila, ostajući pri tome verni Dacijinom pozicioniranju da našim kupcima nudi jednostavnost i najbolju vrednost za novac.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla u 2022. godini isporučio više od 1.3 miliona vozila

 

168651-tesla 3 11.jpg

 

Kompanija Tesla je objavila izveštaj o proizvodnji i isporuci za četvrti kvartal i 2022. godinu. Sa 405.278 globalnih isporuka Modela Y, Modela 3, Modela S i Modela X u četvrtom kvartalu 2022. godine, Tesla je nadmašio očekivanja i postavio novi rekord svih vremena za isporuke u jednom kvartalu. Prethodni rekord Tesla je postavio u trećem kvartalu 2022. sa 343.830 automobila. Za četvrti kvartal 2022. godine Tesla navodi isporuku Modela 3/Y na 388.131, dok su kombinovane isporuke Modela S i Modela X dostigle samo 17.147. Što se tiče proizvodnje, kombinovana cifra svih Teslinih vozila je dostigla 439.701 u četvrtom kvartalu 2022. Analiza pokazuje da je Model 3/Y činio 419.088 ukupne proizvodnje, a Model S/X 20.613 jedinica.

 

Tesla dodaje: ''U četvrtom kvartalu proizveli smo preko 439.000 vozila i isporučili preko 405.000 vozila. U 2022. godini, isporuke vozila porasle su za 40% u odnosu na prethodnu godinu na 1.31 milion, dok je proizvodnja porasla za 47% na 1.37 miliona.'' Na kraju, neki izvori nezvanično pominju da će Tesla tokom 2024. godine prikazati manji i pristupačniji Model 2, čija proizvodnja će međutim startovati sredinom 2025. Ostaje da se vidi da li će koštati 25.000 dolara ili će cena ipak biti viša.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rast prodaje automobila, elektrifikacija i nove cene baterija za e-vozila

 

hyundai tucson 2022 dva komada.jpg

 

Automobilska industrija je u 2022. godini beležila bolje rezultate u odnosu na one tokom pandemije korona virusa, uprkos izbijanju rata u Ukrajini. Ipak, još uvek nije dostignut pretpandemijski nivo, a da li će se to desiti u 2023. još uvek je neizvesno, pošto su auto analitičari i poznavaoci ovog sektora prilično rezervisani. Godina je počela veoma pesimistično, jer su sa prvim sukobima u Ukrajini povlačenje sa ruskog tržišta tokom marta najavili BMW, Ford, Volkswagen, Toyota i drugi auto-giganti. Na ovom tržištu prodaja putničkih automobila i lakih komercijalnih vozila opala je u novembru za 61.6% u odnosu na prošlu godinu, pokazali su podaci Asocijacije evropskih preduzeća (AEB). Pomenuti Volkswagen i Toyota registrovali su pad prodaje za čak 99%, dok su Volvo i Porsche prodali za 98% vozila manje u periodu od godinu dana, preneo je Komersant. Prodaja Lexusa opala je za 100%, ali je zabeležen rast prodaje Lade.

 

Evropsko tržište je nakon teške prve polovine 2022. godine ušlo u period kada su rezultati počeli da se popravljaju. U septembru je zabeležen drugi mesec rasta zaredom, jer je došlo do ublažavanja problema u nabavnim lancima. Automobilski proizvođači u Evropskoj uniji, zoni slobodne trgovine i Velikoj Britaniji prošlog meseca su zajedno isporučili 1.05 miliona vozila, što je 7.9% više u odnosu na isti period prošle godine, saopštila je tada Evropska asocijacija proizvođača automobila. Ovo povećanje se nadovezuje na rast zabeležen u avgustu, kada je automobilska industrija osetila prve dobitke u više od godinu dana. Kinezi su, izgleda, iz cele priče izvukli najbolji kraj, mada je i kod njih ekonomija bila dosta usporena zbog covida i mera koje su sprovodile tamošnje vlasti. Predviđanja su da će prodaja novih električnih automobila u Kini verovatno porasti za tri procenta i dostići 27.6 miliona u 2023. godini, saopštio je najviši organ auto-industrije u zemlji, očekujući da će ekonomski oporavak nadoknaditi negativne posledice koje je nanela pandemija korona virusa.

 

Južnokorejsko tržište, kao jedno od najvećih, oporavlja se, te je tako Hyundai Motor, najveći proizvođač automobila, u novembru saopštio da je njegova prodaja porasla za 12% u odnosu na godinu dana ranije uprkos produženom nedostatku čipova. Kada su u pitanju Sjedinjene Američke Države, prodaja se nije poboljšala u odnosu na 2021. godinu, sve do avgusta. Od tada se beleže bolji rezultati u 2022. godini, te je tako u avgustu ove godine prodato 4,3 procenta više automobila, dok je u novembru zabeležen rast od 11.3% u odnosu na godinu dana ranije, pokazuje statistika Marklinesa.

 

E-vozila igraju sve veću ulogu na tržištima

Ova godina je pokazala da električna vozila dobijaju sve veću pažnju, posebno nakon odluke Evropske komisije u junu da se od 2035. godine zabranjuje upotreba i proizvodnja vozila na fosilna goriva. Ova odluka će primorati sve vozače i auto industriju da se što pre preorijentišu na električna vozila, koja su u ovom trenutku skuplja od klasičnih - duplo, pa i više.

 

vw id5 5.jpg

 

Međutim, sa većom proizvodnjom i boljim performansama baterija, cena EV trebalo bi da bude povoljnija narednih godina. Ove godine je po prvi put nakon jedne decenije porasla cena litijum-jonskih baterija za sedam odsto, zbog većih troškova sirovina. Godina 2022. će biti zapamćena i po tome što su države, zbog svega što smo naveli, počele da razmišljaju o saobraćajnoj infrastrukturi, i nabavci dovoljnog broja javnih punjača. Tim povodom nemačka vlada je odobrila plan ulaganja 6.3 milijarde evra (skoro 6 milijardi evra) u naredne tri godine za brzo povećanje broja stanica za punjenje električnih vozila širom zemlje, kao deo nastojanja da se postigne neto nulta emisija štetnih gasova i pojača elektrifikacija putne mreže. S obzirom na nedostatak električnih punjača za EV vozila u dobrom delu EU, Renault planira da izgradi mrežu stanica za punjenje električnih automobila duž auto-puteva širom Evrope, saopštila je jedinica za usluge e-mobilnosti francuskog proizvođača automobila Mobilize Power Solution. Prva stanica za punjenje biće otvorena za nekoliko meseci u južnoj Francuskoj, a planirano je da do sredine 2024. godine usledi još 200 stanica u Francuskoj, Belgiji, Italiji i Španiji, saopštio je Mobilize.

 

Stari polovnjaci i dalje najčešći na putevima Srbije

Cene vozila u 2022. godini porasle su od 15% do 25%, u zavisnosti od brenda. Na to su uticali i problemi sa poluprovodnicima, ali i inflacija nakon početka sukoba u Ukrajini, kao i nova tehnologija i multimedija koja se koristi u automobilima nove generacije. Što se Srbije tiče, i dalje se više prodaju polovna vozila nego nova, te se u toku protekle tri godine broj prvi put registrovanih polovnih vozila kretao oko 155.000 vozila godišnje, saopštili su nam iz Srpske asocijacije uvoznika automobila i delova. Zaključno sa avgustom zabeleženo je 10% manje vozila, s obzirom na rast cena polovnjaka. Osim toga, udeo vozila starijih od 10 godina činio je više od 80% uvoza polovnih automobila, naveli su iz Asocijacije.

Dobra vest krajem ove godine stigla je iz Kragujevca. Naime, u pogone kragujevačke fabrike Fiat Chrysler Automobiles (FCA) Srbija stigla je nova oprema za proizvodnju električnih vozila i radi se temeljno na realizaciji plana i projekta transformacije, saopšteno je iz kompanije Stellantis koja je većinski vlasnik fabrike.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW prošle godine sa blagim padom prodaje

 

215907-bmw ix 01.jpg

 

Bavarski automobilski div BMW je 2022. godine prodao oko 2.4 miliona automobila, što je skoro 100.000 manje nego godinu pre. Međutim, prodaja potpuno električnih vozila više se nego udvostručila.

 

Pod markom BMW je prodato 2.1 milion automobila, što je manje nego godinu pre, kada ih je prodato 2.2 miliona. ''Vrlo smo ponosni što marka BMW ostaje broj jedan u globalnom premium segmentu'', objavila je grupa. Pre toga nemački proizvođač automobila Mercedes sa sedištem u Štutgartu nekoliko godina je bio broj jedan. Osim istoimenog brenda, BMW grupaciju čine i Mini i Rolls-Royce. U 2022. BMW je zabeležio vrlo veliki broj narudžbina za električne automobile tipa i4, iX, iX1 i i7, objasnila je portparolka koncerna. Kao rezultat toga, udeo potpuno električnih vozila marki BMW i Mini je iznosio gotovo 10% ukupne prodaje. Cilj za ovu godinu je da se taj udeo poveća na 15%, objašnjavaju iz BMW-a. Proteklu godinu su uglavnom obeležili nedostatak čipova, stroge mere za suzbijanje epidemije covida-19 u Kini i inflacija u Evropi. Svi ti faktori su usporili proizvodnju i potražnju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

General Motors ponovo prvi po prodaji u Americi

 

210238-gm.jpg

 

Kako prenose američki mediji, General Motors bi mogao da bude jedan od retkih proizvođača automobila koji će slaviti kada budu objavljeni puni podaci o prodaji za 2022. u SAD. Dok je tržište palo jer su se kompanije borile sa nedostatkom zaliha, GM je u regionu plasirao više vozila od Toyote, čime se vratio na vrh prodajne liste.

 

Toyota je 2021. izbacila GM sa vrha prodajnih lista u SAD, čineći tu godinu prvom od 1931. godine u kojoj GM nije uspeo da se popne na najviši stepenik prodaje. Ali, GM je sada objavio da je njihova prodaja u 2022. porasla za 2.5%, dok je Toyota saopštila da je njen učinak pao za 9.6% u istom periodu. Toyota je smanjila svoju prognozu još u novembru, a podaci otkrivaju da je prodala 2.108.458 vozila u 2022. godini, u odnosu na 2.332.262 u 2021. GM je u SAD plasirao 2.218.223 vozila tokom 2021. godine, ali je prodao 2.274.088 jedinica u 2022. Industrijski stručnjaci iz kompanije Cox Automotive su prognozirali da će ukupna prodaja na tržištu za 2022. iznositi 13.9 miliona jedinica, što bi predstavljalo pad od 8% u odnosu na 2021. i pad od 20% u odnosu na brojke iz 2016. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota razbija sa prodajom na svim kontinentima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najprodavaniji automobili na svetu u 2022. godini

 

najprodavaniji 2022.jpg

 

Protekla godina je na automobilskim tržištima širom sveta obeležena velikim zastojima, nedostatkom automobila ali i inflacijom i značajnim rastom cena. To je izazvalo slabije rezultate, ali primetni su i neki znakovi oporavka. Magazin Motor1 je objavio detaljnu analizu prodaje novih automobila širom sveta.

 

Tako je Kina i dalje najveće svetsko automobilsko tržište, te je prošle godine bilo prilično dobro s obzirom na globalne izazove. Količina prodatih automobila je tako porasla za 2% na ukupno 26.86 miliona automobila, u odnosu na 2021. godinu. Ovaj rezultat je čak i bolji nego u 2019. godini pre dolaska pandemije. Veliki deo rasta je podstaknut električnim vozilima, koja imaju snažan podsticaj od strane centralne vlade. Prema preliminarnim podacima, ova vozila su činila 20% ukupne prodaje, a Wuling Hongguang Mini EV je ušao u top tri najprodavanija modela, dok je na vrhu BYD Song Plus koji je prodat u 459.424 primeraka.

 

Drugo najveće tržište bilo je ono u SAD-u, koje je bilo više izloženo inflatornim pritiscima i rastućim kamatnim stopama. Prodaja vozila je iznosila 13.83 miliona automobila, što je 8% manje u odnosu na 2021. i najmanje od 2012. Uprkos negativnim rezultatima, kupci su nastavili da prelaze sa limuzina i monovolumena na SUV i kamionete, a Tesla je nastavio s rastom udela. Ipak, električni automobili i dalje čine mali deo ukupnog broja, pri čemu Ford F-Series drži prvo mesto sa 653.957 primeraka, a slede ga Chevrolet Silverado na drugom mestu i RAM pickup na trećem.

 

U Evropi je situacija slična onoj u SAD-u. Podaci za najveća tržišta (Nemačka, Velika Britanija, Francuska, Italija i Španija), koja čine oko 75% celokupnog regiona, pokazuju da pad tržišta nije zaustavljen. U 2022. godini prodaja je iznosila 9.05 miliona automobila, što je 6% manje u odnosu na 2021. Količina je smanjena za 7% u odnosu na godinu pandemije (2020.) i 29% u odnosu na 2019. U Nemačkoj je Volkswagen još jednom trijumfovao sa tri automobila pozicionirana na prva tri mesta na podijumu. U Francuskoj je dominacija Renault Grupe prekinuta novim prvoplasiranim prodajnim pobednikom. Peugeot 208 je prodat u 88.812 primeraka. Za četiri godine tržište je izgubilo više od 3.7 miliona prodatih automobila. Situacija je praktično ista u pet zemalja. Najveći pad u odnosu na 2021. su zabeležile Francuska i Italija, dok je nemačko tržište ostalo stabilno. Međutim, svi su zabeležili dvocifreni pad između 2019. i 2022. Nedostatak novih automobila u prodajnim salonima i rast troškova života, delom zbog energetske krize, objašnjava kritičnu situaciju. Na kraju, zanimljiva je situacija u Španiji, gde je Hyundai Tucson zauzeo prvo mesto sa ukupno 21.985 prodatih primeraka, a sledi ga Dacia Sandero na drugom i Seat Arona na trećem.

 

Za razliku od Amerike i Evrope, situacija u Australiji, Indiji, Indoneziji i Turskoj je prilično dobra. Ne samo da se obim tržišta povećao između 2021. i 2022. godine, već je bio veći nego što je bio dve i tri godine ranije. Australija je, posebno, doživela trijumf vozila s pogonom na sve točkove. Na prvom mestu je bila Toyota Hilux, sa ukupno 64.391 prodatim primerkom, a zatim Ford Ranger (47.479) i Toyota RAV4 (34.845).

 

Najprodavaniji automobili po zemljama tokom 2022:

  • Argentina: Fiat Cronos (38.769)
  • Australija: Toyota Hilux (64.391)
  • Brazil: Fiat Strada (112.456)
  • Kina: BYD Song Plus (459.424)
  • Francuska: Peugeot 208 (88.812)
  • Nemačka: Volkswagen Golf (84.282)
  • Indija: Maruti Wagon R (217.317)
  • Indonezija: Daihatsu Gran Max (65.062)
  • Italija: Fiat Panda (105.384)
  • Velika Britanija: Nissan Qashqai (42.704)
  • Rusija: Lada Granta (99.356)
  • Španija: Hyundai Tucson (21.985)
  • SAD: Ford F-Series (653.957)
  • Turska: Fiat Egea (68.779)

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suzuki na vrhu mađarskog auto tržišta već sedmu godinu zaredom

 

suzuki s 01.jpg

 

Suzuki je predvodio tržište novih automobila u Mađarskoj sedmu godinu zaredom 2022. godine, objavio je Magyar Suzuki.

Brojke koje je prikupio Datahouse pokazuju da je prošle godine u Mađarskoj registrovano 13.859 novih Suzukija, što je kompaniji dalo 12.4% tržišnog udela. Ta prodaja je uključivala 5.509 Vitara modela i 7.187 S-Cross hibridnih vozila; oba se proizvode u fabrici proizvođača automobila u Estergomu (45 km severoistočno od Budimpešte). Uz automobile koje je proizvodio u zemlji, Suzuki je uvozio i prodavao modele 668 Swift, 267 Ignis, 214 Swace i 14 Across u Mađarskoj.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BYD u 2022. prodao 911.410 električnih vozila

 

213098-byd qin 4.jpg

 

Kineski BYD je objavio svoje prodajne brojke za 2022. godinu, a one pokazuju da se brzo približava Tesli kao najvećem svetskom proizvođaču i prodavcu električnih vozila. Prošle godine, kineski proizvođač automobila je prodao 911.410 električnih vozila, što je rast od čak 184% u odnosu na 2021. Kada se uračunaju i plug-in hibridna vozila koja je BYD takođe prodao, dolazi se do brojke od 1.868.543 automobila, što je povećanje od 214.7% u odnosu na 2021. godinu.

 

202756-byd han 3.jpg

 

Tesla i dalje drži krunu kao najveći svetski proizvođač električnih vozila, prodavši rekordnih 1.313.851 jedinica tokom 2022. Ipak, Teslina prodaja je porasla za 40% u poređenju sa 184 odsto BYD-a. Ako kineski proizvođač automobila nastavi sa ovim zamahom, ima potencijal da pretekne Teslu kao lidera EV ove godine.

 

byd seal 2.jpg

 

Treba naponenuti da većina vozila koje BYD prodaje ima cene između 100.000 juana (13.300 evra) i 200.000 juana (26.600 evra), što ih čini znatno jeftinijim od onih koje prodaju Tesla i druge kineske kompanije kao što su Nio i Xpeng.

 

byd d1 1.jpg

 

Prodaja BYD-a je posebno impresivna kada se uzme u obzir da je veći deo Kine bio pod striktnim zatvaranjem zbog Covid-19 zbog vladine politike nultog Covid-a. Prognoza Kineskog udruženja putničkih automobila sugeriše da bi rast isporuka električnih vozila u Kini mogao da uspori na 30% u 2023. godini.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najprodavaniji auto u Evropi izgleda smešno pored američkog

 

ford peugeot.jpg

 

Nije iznenađenje da je Fordov F-150 bio najprodavanije vozilo u SAD-u i prošle godine. Kultni kamionet je omiljeni američki način prevoza svake godine, već decenijama. Evropljani su nešto drugačiji - uvek biraju mali hatchback i uglavnom preferiraju VW Golf, ali povremeno svoju naklonost sele s jednog modela na drugi. Prošle godine to je bio Peugeot 208.

Ne morate videti evropski gradski auto pored američkog kamioneta da biste znali da je jedan puno manji od drugog, ali prizor je svejedno začuđujuć. Prikazani F-150 je tehnički prethodni model, ali budući da je i on bio najprodavaniji, a dimenzije kamioneta iz 2021. vrlo su slične, poređenje i dalje stoji. U slučaju 208 i F-150 opremljenih kabinom SuperCrew, slika nam tačno pokazuje kako izgleda Fordovih dodatnih 1.84 metra dužine od 5.89 metara. U stvari, celi 208 gotovo staje unutar međuosovinskog rastojanja F-150. A tu je i razlika u visini: Ford se uzdiže 531 mm nad Peugeotom, a krov 208 otprilike odgovara Fordovoj haubi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rolls-Royce u 2022. povećao prodaju za 8%

 

tolls torsten-mueller 02.jpg

 

Rolls-Royce je u 2022. ostvario najveću godišnju prodaju, isporučivši ukupno 6.021 automobil, što je 8% više u odnosu na 2021. kupcima u oko 50 zemalja širom sveta. Ovo je prvi put u 118-godišnjoj istoriji kompanije da je njena prodaja premašila 6.000 jedinica u periodu od 12 meseci. Međutim, prodaja nije primarno merilo uspeha marke. Vrednost provizija bila je veća nego ikada ranije. Gotovo beskrajne mogućnosti personalizacije dovele su do toga da su klijenti spremni da plate u proseku oko pola miliona evra za svoj jedinstveni Rolls-Royce.

 

Torsten Müller-Otvos, glavni izvršni direktor, Rolls-Royce Motor Cars, kaže: ''2022. je bila značajna godina za Rolls-Royce Motor Cars. Ne samo da smo svetu otkrili Rolls-Royce Spectre, prvi potpuno električni serijski model naše marke, to je bila i prva godina da smo isporučili više od 6.000 automobila u periodu od 12 meseci, uz veliku potražnju u celom našem portfoliu proizvoda. Ali kao prava kuća luksuza, prodaja nije naše jedino merilo uspeha: mi nismo i nikada nećemo biti veliki proizvođač. Rolls-Royce personalizacije i provizije su takođe prošle godine bile na rekordnom nivou, a zahtevi naših klijenata postajali su sve maštovitiji i tehnički zahtevniji - izazov koji sa entuzijazmom prihvatamo.''

 

U 2022. Rolls-Royce je ostvario rast prodaje u skoro svim regionima, sa posebno snažnim rastom iz godine u godinu na Bliskom istoku, u Azijsko-pacifičkom regionu, SAD i Evropi. Bliski istok je vodeći region brenda za jedinstvene narudžbine - posebno opsežnu i individualnu personalizaciju po meri. SAD su ponovo bile najveće tržište ove marke, jer je novu generaciju mlađih američkih preduzetnika, stvaralaca bogatstva i stvaralaca poslova prvi put privukao Rolls Royce. Kina, koja je od vitalnog strateškog značaja za Rolls-Royce i drugi najveći prodajni region ove marke, ostvarila je prodaju uglavnom u skladu sa rekordnim rezultatima iz 2021. godine, uprkos stalnim preprekama u regionu. Prodaja u Evropi dostigla je nove visine 2022. godine, uprkos ozbiljnim geopolitičkim izazovima koji utiču na region. Ovo je uključivalo rekordnu prodaju na nekoliko pojedinačnih tržišta, uključujući Veliku Britaniju i Nemačku.

 

rolls-royce 2022 m01.jpg

 

''Uspeli smo jer slušamo i dosledno razvijamo naše proizvode u skladu sa ukusima i zahtevima naših klijenata, svesno podmlađujući naš brend, zadržavajući našu urođenu ekskluzivnost i retkost. Što se tiče tehnologije, kvaliteta i luksuza, Rolls-Royce je i dalje, kao i uvek, najbolji od najboljih.''

Nakon svog debija u oktobru, lista porudžbina za Rolls-Royce Spectre, prvi ultra-luksuzni električni super kupe na svetu, premašila je najambicioznija očekivanja kompanije. Prve isporuke kupcima održaće se u četvrtom kvartalu 2023. godine - prvi korak ove marke ka proizvodnji samo potpuno električnih automobila do kraja 2030. godine. Potražnja za svim aktuelnim modelima Rolls-Roycea ostaje izuzetno jaka, a porudžbine su obezbeđene daleko u 2023.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bentley rekordno u 2022. godini

 

228415-Bentley Bentayga 02.jpg

 

Bentley je prošle godine širom sveta plasirao rekordnih 15.174 automobila, što je rast od 4% u odnosu na 2021.

Očekivano, najprodavaniji model je SUV Bentayga koji je činio 42% prodaje kompanije, u odnosu na 40% u 2021. Continental GT i GT Cabrio zauzimaju drugo mesto sa 30% prodaje. Flying Spur je činio ostatak prodaje ovog brenda za 2022. Bentley ističe hibridnu varijantu ovog modela, koja je činila 30% prodaje (u Velikoj Britaniji čak 65%).

 

227310-bentley blackline 01.jpg

 

Najviše automobila je inače prodato u Americi, gde je prodaja porasla za manje od 1%, ali čini 28% ukupne prodaje (sa 4.221 prodatim automobilom). Kontinentalna Kina, Hong Kong i Makao su drugi, sa 4.033 automobila koji čine 25% prodaje brenda. Evropa je bila treći region sa 19% prodaje. ''U još jednoj nepredvidljivoj godini, Bentley je prevazišao značajne prepreke i pokazao veliku otpornost da zabeleži treću uzastopnu rekordnu godinu prodaje'', rekao je predsednik i izvršni direktor Adrian Hallmark. ''Ovo naglašava snagu našeg brenda, operativnu izuzetnost i snažnu globalnu potražnju.'' Prodaja je porasla na svakom tržištu, a azijsko-pacifički region je porastao za 23% u poređenju sa 2021. Kompanija navodi i da sada ima 241 prodajno mesto u 65 zemalja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen u 2022. imao pad prodaje od 6.8%

 

vw taos 2021 04.jpg

 

Volkswagen je objavio podatke o svojoj prodaji tokom 2022. i istovremeno upozorio da će tekući nedostaci čipova značiti da će 2023. ostati nestabilna i izazovna. Nemački brend je prijavio pad prodaje od 6.8% na 4.56 miliona vozila u 2022. godini. Knjige narudžbina u Evropi, gde je rat u Ukrajini izazvao velike probleme u lancu snabdevanja, porasle su za 18% na 640.000 vozila, navodi se u saopštenju. ''Intenzivno radimo na daljem smanjenju vremena isporuke za kupce i na rešavanju velikog broja zaostalih porudžbina što je pre moguće'', rekla je direktorka prodaje Imelda Labe.

Prodaja električnih vozila je porasla za 23.6% na godišnjem nivou, na otprilike 330.000 jedinica, saopštio je Volkswagen. Prodaja u Kini, gde proizvođač automobila znatno zaostaje za domaćim proizvođačima električnih vozila, više se nego udvostručila na 143.100. SUV vozila su najbrže rastući tržišni segment sa rastom od 4%, pri čemu taj segment predstavlja 80% ukupne VW prodaje u Sjedinjenim Državama. Volkswagen je objavio podatatke i za prodaju Audija, a koji je u 2022. plasirao 1.614.231 automobil, odnosno 3.9% manje nego 2021. Od tog broja, 118.196 su električni modeli pa je njihova prodaja u 2022. bila za 42.8% veća. Treba pomenuti da je Audi Sport divizija isporučila 45.515 vozila u 2022. godine, što je rast od 15.6%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja Škode u 2022. manja za skoro 17%

 

skoda-kamiq 01.jpg

 

Škoda je objavila da je u 2022. godini prodaja njihovih vozila pala za 16.7% na 878.200 vozila.

Octavia je bila najprodavaniji model uprkos padu isporuka od 29.7% na 141.100 jedinica. Slede Kamiq (96.300 komada, minus 20.3%) i Kodiaq (94.500, minus 4.2%). Jedini model sa pozitivnim rezultatima u odnosu na prethodnu godinu bio je Enyaq, pošto su isporuke električnog SUV-a porasle za 20% na 53.700 komada.

Prodaja Rapida je pala za 72.8% na 17.300 automobila, budući da je matična kompanija (VW Grupa) odlučila da početkom 2022. godine zaustavi proizvodnju u fabrici u Kalugi nakon ruske invazije na Ukrajinu. Osim Indije gde je prodaja porasla za 127.7%, potražnja je opala u svim ostalim regionima. Škoda inače planira da uđe i na vijetnamsko tržište udruživanjem sa kompanijom Thanh Cong Motor Vietnam (TC Motor) za prodaju nekih evropskih modela od prve polovine ove godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissanova prodaja u 2022. pala za 20.7%

 

nissan rogue 01.jpg

 

Nissan je saopštio svoje poslovne rezultate za 2022. godinu, pri čemu se ističe  globalni pad prodaje od 20.7%. Tačnije, u 2022. godini Nissan je širom sveta plasirao skoro 3.23 miliona vozila u odnosu na 4.06 miliona u 2021. Prodaja u Japanu je pala samo za 0.5%. Međutim, plasman u SAD je manji za čak 25.4% i 23.8% u Severnoj Americi u celini. U Evropi je zabeležen pad od 23.1%, a u Kini 22.1%.

 

Nissan Rogue je bio Nissanov bestseler u SAD, ali 186.480 primeraka u 2022. predstavlja 34.7% manje u odnosu na 285.602 primerka u 2021. godini. Nissan je takođe proizveo i manje vozila širom sveta u 2022. Japanska kompanija navodi da je prošle godine proizvela oko 3.25 miliona automobila, što je za 9.4% manje u odnosu na 2021. Fabrike u Japanu su proizvele 12.6% više vozila, ali one u drugim delovima sveta su imale pad od 12.9%. Nissan u saopštenju između ostalog napominje da će uskoro revidirati svoju paletu pikapa u SAD. Veliki Titan odlazi, verovatno pre kraja godine, a u strategiji proizvoda nema zamene. Pored toga, kompanija istražuje da li da napravi električni kamionet srednje veličine. Kompanija je 2022. godine uzela zajam u iznosu od oko 1.44 milijarde dolara za finansiranje ''ulaganja u mobilnost bez emisija''. Projekti uključuju čistu proizvodnju, razvoj baterija, tehnologiju autonomne vožnje, punjenje, nova vozila i drugo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cupra u 2022. povećala prodaju za skoro 93%, Seat u velikom minusu

 

cupra vz5 1.jpg

 

Cupra je tokom 2022. godine isporučila 152.900 vozila, što je veliki rast u odnosu na 2021. Uprkos tome što se suočava sa nedostatkom poluprovodnika i drugih delova, prodaja Cupre je skočila za čak 92.7% u odnosu na 2021. godinu kada je plasirano 79.300 jedinica. Ovo takođe dolazi uprkos tome što je prodaja automobila Seat pala za 40.5% na 232.700 jedinica.

 

Najvažnije tržište Cupre u 2022. je Nemačka sa 58.400 jedinica (povećanje od 89.9%), Velika Britanija sa 14.400 jedinica (+87.4%), Španija sa 13.600 jedinica (+23.9%) i Italija sa 11.300 prodatih jedinica (+83.9%). Druga važna tržišta za Cupru su Francuska, Austrija, Švajcarska, Meksiko, Turska i Izrael. Najprodavaniji model proizvođača ostaje Formentor sa 97.600 prodatih jedinica 2022. godine, što čini 63.8% prodaje brenda. Drugi najprodavaniji model u asortimanu Cupra je električni Born sa 31.400 jedinica koje su predate kupcima. ''2022. je bila nepredvidiva godina, ali smo svakako izvukli maksimum iz nje'', rekao je izvršni direktor Cupre i Seata Vejn Grifits. ''Cupra je nastavila da nadmašuje očekivanja i učvrstila svoju poziciju najbrže rastućeg evropskog automobilskog brenda. Naši izvanredni brojevi isporuke dokazuju da potražnja za brendom i njegovim elektrifikovanim vozilima ne pokazuje znake usporavanja.'' Cupra predviđa da će svoj uspeh nastaviti tokom 2023. zahvaljujući uvođenju potpuno električnog SUV-a Tavascan.

Grifits je dodao da su i Cupra i Seat spremni za sve što dolazi 2023. godine. ''Jedina stvar koja je sigurna je da ništa nije sigurno'', rekao je Grifits. ''Ali dajući prioritet rastu Cupre i elektrifikaciji Seata, odlučni smo da se suočimo sa svim budućim izazovima i pretvorimo ih u prilike.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije ni cudo. Svaka im cast za dizajn, meni licno ubedljivo najlepsi i najatraktivniji Vageni.

Iako ne volim Crossovere, Formentor izuva kako izgleda spolja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema šta posebno da im se čestita jer Cupra ubija Seat. :D Nisu oni napravili Cupru da bi od Seata otimali kupce, ali baš to im se dešava.

Lepo se vidi kada se uporedi (u broju komada) koliko je Cupra porasla, a Seat pao. Ako se tako nastavi (izgleda da hoće), Seat će nestati sa tržišta za 5-6 godina... tako nešto već počinju i da izjavljuju.

 

VW CEO Thomas Schafer:

Quote

We are not killing Seat. We just need to decide on its future. We are still working on a plan for Seat, It is fine until 2028 or 2029.

 

 

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, neshaoct said:

prodaja automobila Seat pala za 40.5% na 232.700 jedinica.

 

Trebalo je i to uspeti ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeot e-208 najprodavaniji električni model u segmentu

 

peugeot e-208 02.jpg

 

Zahvaljujući svojim evropskim bestselerima, e-208 i e-2008, francuska marka Prugeot je osvojila 1. mesto u električnom B segmentu za 2022. godinu.

U B-segmentu, Peugeot 208 je najprodavaniji automobil u Evropi na tržištu putničkih automobila 2022. a njegova 100% električna verzija e-208 je takođe bila najprodavaniji automobil u Evropi u istom segmentu. Peugeot tako zauzima 1. mesto u električnom B segmentu sa zajedničkim uspehom e-208 i e-2008 sa više od 76.000 kupaca u Evropi tokom 2022. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi isporučio više od 100.000 električnih vozila u 2022. godini

 

229518-audi q8 2023 05.jpg

 

U 2022. Audi je ponovo uspeo da značajno poveća isporuke potpuno električnih automobila: sa povećanjem od oko 44%.

Kompanija iz Ingolstadta je sistematski nastavila svoju strategiju elektrifikacije, čime je zadržala svoj smer u godini koju karakteriše globalna kriza. Ukupno je Audi prošle godine prodao više od 1.61 milion vozila, uprkos dugotrajnim uskim grlima u snabdevanju i velikim izazovima u logističkom lancu. Audi je nadmašio rezultate iz 2021. u Evropi, Nemačkoj i na drugim ključnim tržištima.

 

''Snažne brojke za potpuno električne modele pokazuju nam da je naš jasni fokus na električnu mobilnost pravi put,'' kaže Hildegard Wortmann, članica Upravnog odbora za prodaju i marketing marke. Audi je prošle godine kupcima ukupno isporučio 118.196 električnih vozila, što je 44.3% više nego 2021. Velika potražnja za potpuno električnim modelima Audi Q4 e-tron, Audi e-tron GT quattro i Audi e-tron potvrđuje jasnu odluku kompanije u korist potpuno električne budućnosti i povećaće Audijev zamah na putu da postane dobavljač održive vrhunske mobilnosti. Novi model već čeka na svoja vrata: novi Audi Q8 e-tron nastavlja uspešnu priču Audi e-tron kao pionira u proizvodnji električne energije. Model je već primio mnoge prednarudžbine pre lansiranja na tržište u proleće 2023. Počevši od 2026. Audi će na globalno tržište uvesti samo potpuno električne automobile.

 

''U izazovnom i dinamičnom okruženju, naš globalni tim je još jednom dokazao svoju otpornost 2022.'', kaže Hildegard Wortmann. ''Zahvaljujući izvanrednom timskom duhu, operativnoj izvrsnosti i efikasnoj kontroli prodaje uspeli smo da uspešno zaključimo poslovnu godinu.'' Uz potpuno električne modele, Audi A3 (+12.1%), Audi A4 (+8%) i Audi Q5 (+2.7%) zabeležili su posebno velika povećanja unutar celokupnog portfelja. Audi Sport takođe je imao posebnu godinu 2022.: isporuke 45.515 automobila visokih performansi znače novi rekord i povećanje od 15.6% u odnosu na prethodnu godinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...