Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Statistika automobilske industrije

Recommended Posts

BMW objavio detalje o prodaji i najavio Vision Car za CES 2023

 

bmw ix red.jpg

 

Zbog nestabilnih uslova izazvanih ratom u Ukrajini, blokadama u Kini u vezi sa Covid-om i nedostatkom delova koji odlažu isporuke, BMW Grupa projektuje ''nešto manju prodaju'' u odnosu na prethodnu godinu. Za prvih devet meseci 2022. isporuke su pale za 9.5% na 1.747.838 jedinica.

Osnovni brend je pretrpeo najveći pad jer je BMW prodao 1.533.866 automobila u prvih devet meseci ove godine ili 9.9% manje u poređenju sa istim periodom 2021. Potražnja za MINI modelima je u prva tri kvartala pala za 6.9%, na 209.271 isporučenim automobilom. Rolls-Royce je međutim zabeležio skok prodaje za 8.9%, na 4.701 jedinicu. BMW Motorrad takođe ima rast potražnje, i to za 1.7% na 159.333 motocikla u prvih devet meseci 2022. Osim što je isporučila manje automobila, BMW Grupa je takođe smanjila obim proizvodnje u periodu januar-septembar 2022. Ukupno je proizvedeno 1.771.701 automobila u ovom periodu, što predstavlja pad od 2.6% u odnosu na prva tri kvartala 2021. godine.

 

Uprkos padu isporuka, BMW Grupa kaže da je to i dalje najprodavaniji luksuzni brend kod kuće u Nemačkoj, kao i na globalnom nivou. BMW Grupa je više nego udvostručila svoju prodaju električnih automobila u prvih devet meseci, dostigavši prodaju preko 128.000 električnih vozila. Ovo je omogućeno novom i3 limuzinom u Kini, kao i velikoj potražnji za modelima iX3, i4, iX i MINI Cooper SE. Sa iX1 i i7 koji će uskoro stići, kao i i5 sledeće godine, očekuje se da će se isporuke vozila sa nultom emisijom dodatno povećati.

 

223610-bmw i3 07.jpg

 

BMW Grupa je treći kvartal 2022. inače zaključila sa neočekivano visokim profitom. Kako je saopštila kompanija sa sedištem u Minhenu, zarada pre kamata i poreza porasla je za značajnih 27.7% na godišnjem nivou na 3,682 milijarde evra. Ako se pogleda samo automobilski segment, koji je posebno važan za BMW Grupu, postoji čak i povećanje od 63.6% na skoro 2.9 milijardi evra, što je više nego moglo da nadoknadi dvocifreni pad finansijskih usluga i konsolidacije. Sve u svemu, BMW Grupa je u trećem kvartalu ostvarila profit od 3,175 milijardi evra, dok je u celoj godini suficit već iznosio 16,407 milijardi evra, što je impresivnih 60.7% više nego u istom periodu prošle godine.

 

BMW Neue Klasse 2025: Vision Car na CES 2023

Prvu najavu BMW Neue Klasse videćemo već za dva meseca. Naime, u okviru sajma CES 2023, koji se tradicionalno održava u Las Vegasu početkom januara, kompanija iz Minhena će predstaviti prvi Vision Car kao najavu. Član finansijskog odbora BMW-a Nikolas Piter, na samom kraju svog govora o kvartalnom izveštaju, u nekoliko reči je najavio veliku vest: ''U januaru 2023. sledi novi korak na našem putu do Neue Klasse. Na CES-u u Las Vegasu, predstavićemo vizionarsko vozilo koje će podržati našu digitalnu ekspertizu. Budućnost BMW Grupe je električna, cirkularna i digitalna.'' Ostaje da se vidi koji oblik karoserije će BMW izabrati za prvu najavu Neue Klasse 2025, u obliku klasične limuzine u segmentu Serije 3 ili u SUV formatu?

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bentley udvostručio profit

 

197208-bentley-flying-spur 001.jpg

 

Kako stvari sada stoje, ova godine će biti najbolja godina za Bentley. Profit ovog luksuznog brenda je udvostručen na 570 miliona evra od početka godine, što je povećanje od 109% u poređenju sa istim devetomesečnim periodom prošle godine. Prethodni rekordni profit od 374 miliona evra je postavljen 2021. godine.

Brend je otkrio da, iako je prodaja porasla samo 3%, prihod je porastao sa 1.93 milijardi evra u 2021. na 2.47 milijardi evra, što predstavlja stopu rasta od 28%. Očekivano, prihod po automobilu je povećan, sa 179.000 evra u 2021. na 218.000 evra u 2022. Bentley tvrdi da je prihod po automobilu povećan zbog povečanog nivoa personalizacije. ''Značajno povećanje potražnje i kapitalizacije našeg Mulliner programa personalizacije dovelo je do rekordnog prihoda, a kontinuirano globalno interesovanje za najsvežiju liniju modela u luksuznom sektoru rezultiralo je rekordno visokim prihodima'', rekao je izvršni direktor Ejdrijan Holmark.

 

Što se tiče pojedinačnih tržišta, tržište Velike Britanije je poraslo za 25% sa 1.126 prodatih jedinica. Bentley kaže da je Amerika i dalje njen najjači region, sa povećanjem od 7% ove godine na 3.154 automobila. Azijsko-pacifički region je takođe zabeležio rast - 17% više u odnosu na prošlu godinu, a u Evropi je prodaja porasla 18% na 2.133 prodata automobila do sada ove godine. Najprodavaniji Bentley ostaje SUV Bentayga, koji je povećao svoj udeo u ukupnoj prodaji za 1% na 41. Što se tiče ostatka asortimana, Flying Spur zadržava svojih 27% udela u prodaji, a Continental GT zauzima 32%. Bentley kaže da će nove brojke pomoći u podršci njegovoj strategiji da postane potpuno električni brend. Ovo uključuje investiciju u fabriku Pims Lejn u Kruu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamborghini zabeležio najboljih devet meseci u svojoj istoriji

 

Lamborghini Urus S 03.jpg

 

Lamborghini je saopštio da je zabeležio najboljih devet meseci u svojoj istoriji sa prometom od 1.93 milijarde evra u prvih devet meseci 2022.

Između januara i septembra 2022. Lamborghini je širom sveta prodao 7.430 vozila (+8%), ostvarajući proporcionalni rast u svim regionima. Promet od 1.93 milijarde evra veći je za 30.1% u odnosu na isti period prošle godine, dok je operativni profit od 570 miliona evra veći za 68.5%. Prema zvaničnom saopštenju, povećanje profitabilnosti je postignuto zahvaljujući povećanom prosečnom prihodu po automobilu i povoljnim kursevima. Urus ostaje najprodavaniji model brenda sa 4.834 isporuke između januara i septembra 2022. godine, ali najveći rast prodaje je pokazao Huracan sa 2.738 isporuka za devet meseci (+11%), čemu je pomoglo predstavljanje verzije Huracan Tecnica. Što se tiče modela Aventador, poslednji primerak je isporučen u septembru.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stellantis zabeležio snažan rast neto prihoda u trećem kvartalu 2022.

 

stellantis logo srednji.jpg

  • Neto prihodi dostigli su 42,1 milijardu evra, što je 29% više u odnosu na treći kvartal prošle godine, pre svega zahvaljujući većem obimu proizvodnje, kontinuiranim jakim neto cenama i pozitivnim efektima konverzije valuta.
  • Konsolidovane isporuke od 1.281.000 jedinica, zabeležile su međugodišnje povećanje od 13%, kao rezultat boljeg ispunjenja narudžbine poluprovodnika u poređenju sa trećim kvartalom 2021. godine.
  • Ukupan inventar novih vozila od 926 hiljada jedinica na dan 30. septembar, 2022. godine. Inventar kompanije od 275 hiljada jedinica, 179 hiljada jedinica više u odnosu na 31. decembar 2021. godine, prvenstveno u proširenoj Evropi zbog logističkih izazova.
  • Prodaja potpuno električnih vozila (BEV) na globalnom nivou veća za 41% u odnosu na treći kvartal 2021. godine.

Ričard Palmer, finansijski direktor:

''Podstaknuti entuzijastičnim odgovorom na naše Dodge i Jeep EV Dane tokom leta i našu globalnu prodaju potpuno električnih vozila (BEV) u trećem kvartalu koja je porasla za 41% u odnosu na prethodnu godinu, mi sprovodimo naš plan elektrifikacije Dare Forward 2030 brzim tempom kako bismo zadovoljili veliku potražnju za električnim vozilima. Radujemo se sajmu CES 2023 koji će se održati u januaru u Las Vegasu, gde će Ram 1500 Revolution BEV koncept imati svoj debi širom sveta.''

 

S obzirom na to da je globalna prodaja Stellantis-ovih potpuno električnih vozila (BEV) porasla za 41% u odnosu na prethodnu godinu na 68.000 jedinica, a prodaja vozila sa niskim emisijama porasla je za 21.000 jedinica u odnosu na prethodnu godinu na 112.000 vozila u trećem kvartalu 2022. godine, kompanija je nastavila da sprovodi svoje smele planove elektrifikacije i napreduje ka postizanju svojih ciljeve strateškog plana Dare Forward 2030. Ponuda najboljih potpuno električnih vozila u klasi: Jeep brend je objavio svoj plan da postane globalni lider u elektrifikaciji SUV vozila, i da dovede četiri potpuno električna SUV vozila u Severnu Ameriku i Evropu do 2025. godine, podržavajući Stellantisovu ambiciju nulte emisije ugljen-dioksida. Ova vest je usledila samo nekoliko nedelja nakon što je Dodge napravio ogroman iskorak na putu performansi brenda ka elektrifikovanoj budućnosti, predstavljanjem Dodge Charger Daitona SRT, koncepta koji redefiniše šta BEV može biti.

 

Ostvarujući svoj plan da postane globalni lider u elektrifikaciji SUV-a, brend Jeep predstavio je potpuno novi Jeep Avenger, prvi BEV brenda, na Sajmu automobila u Parizu 2022, a rezervacije za 1. izdanje počele su istog dana. Da bi zadovoljio rastuću potražnju za električnim vozilima, Stellantis je najavio novi sporazum sa partnerom u zajedničkom poduhvatu, kompanijom Punch Powertrain, za povećanje proizvodnje buduće generacije elektrifikovanih transmisija s dvostrukim kvačilom (eDCT) za Stellantis hibridna i plug-in hibridna električna vozila. eDCT, koji će biti izgrađen u Stellantis-ovom kompleksu Mirafiori u Torinu (Italija), dopuniće postojeće kapacitete u Mecu, Francuska.

 

Ulaganja u cirkularnu ekonomiju:

Kompleks Mirafiori će takođe biti dom Stellantis-ovog prvog centra cirkularne ekonomije, počevši od tri aktivnosti za održivo korišćenje vozila i delova: popravka vozila, demontaža vozila i ponovna proizvodnja delova. Centar će se otvoriti 2023. godine.

 

Izrada plana za budućnost mobilnosti:

Stellantis je obelodanio da je izgradio jedan od najvećih i najširih kolaborativnih ekosistema na svetu, sa više od 160 sufinansiranih projekata i preko 1.000 različitih partnera širom sveta. Projekti su usklađeni sa Stellantis-ovim strateškim tehničkim domenima, koji uključuju autonomnu vožnju, povezanost, proizvodnju, tehnologije elektrifikacije i napredni pogon.

 

Segmenti (sav tržišni udeo i reference za rangiranje su za treći kvartal 2022):

- Severna Amerika: Tržišni udeo od 10.8%, zabeležio je pad od 20 baznih poena u odnosu na prethodnu godinu, a američki udeo smanjen za 70 baznih poena na 11.1%.

- Proširena Evropa: Tržišni udeo EU30 od 19.2%, zabeležio je pad od 90 baznih poena u odnosu na isti period prethodne godine.

- Južna Amerika: Tržišni lider sa 22.6% udela, zabeležio je pad od 150 baznih poena u odnosu na isti period prethodne godine. Lider na tržištu komercijalnih vozila u Južnoj Americi i EU30, sa 30.8%, odnosno 29.2% udela.

 

Maserati: Potpuno novi Grecale, koji je lansiran u junu 2022. nastavlja da privlači potpuno novu publiku. Godine 2023. vraća se jedna od ikona brenda: potpuno novi GranTurismo sa Nettuno motorom i GranTurismo Folgore, prvi BEV u istoriji brenda. Sredinom 2023. godine, Maserati će izbaciti potpuno novi Grecale Folgore i potpuno novi GranCabrio, koji će dolaziti u ponudi sa SUS motorom i verzijama Folgore.

Predstojeći događaj: 5. januar - Ram Revolution događaj za elektrifikaciju i tehnologiju na CES 2023 u Las Vegasu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazdini rezultati za prvu polovinu fiskalne godine

 

mazda cx-5 01.jpg

 

Mazda je objavila svoje finansijske i prodajne rezultate za prvu polovinu fiskalne godine, prijavivši globalnu prodaju od 514.000 jedinica u periodu od 1. aprila do 30. septembra 2022.

 

Za prvu polovinu fiskalne godine svi prijavljeni finansijski pokazatelji bili su pozitivni. Mazda je prijavila neto prodaju od 1.642,5 milijardi jena (11.8 milijardi evra), što je povećanje od 10% u odnosu na prethodnu godinu, kao i operativni profit od 55.2 milijarde jena (397.1 miliona evra), što je povećanje od 39% u odnosu na prethodnu godinu. Neto prihod je iznosio 85.9 milijardi jena (617.9 miliona evra).

U Evropi, Mazda je prodala 67.000 vozila u prvoj polovini fiskalne godine, što je rezultiralo tržišnim udelom od 1%. Nemačka, najveće Mazdino tržište u Evropi, doprinela je ovom rezultatu sa 14.000 jedinica (-40%), a prodaja u Velikoj Britaniji iznosila je 12.000 jedinica (-28%). Međutim, sa povećanjem proizvodnje, u regionu je cilj da ostvari rast od 7% na godišnjem nivou na 175.000 jedinica u ovoj fiskalnoj godini, nadovezujući se na uspešno lansiranje potpuno nove Mazde CX-60 PHEV koja je premašila planirani obim porudžbina širom Evrope.

 

Kao rezultat smanjenja proizvodnje izazvanih zatvaranjem u Šangaju, u Kini je u prvoj polovini fiskalne goidne prodala 49.000 jedinica, a Severna Amerika je prijavila 181.000 prodatih jedinica. Na Mazdinom domaćem japanskom tržištu, prodaja u prvoj polovini je iznosila 68.000 jedinica, što je povećanje od 14% u odnosu na prethodnu godinu. Nastavljena je snažna prodaja obnovljene Mazde CX-5, što je dovelo do oporavka prodaje zajedno sa Mazdom CX-60, koja je predstavljena u septembru. Dok je Mazda snizila svoju globalnu prognozu prodaje zbog uticaja troškova proizvodnje i nedostatka brodova za prevoz na 1.216.000 vozila, zbog povoljnog uticaja na profit poboljšanog varijabilnog profita i fiksnih troškova, Mazdina finansijska prognoza je revidirana naviše. Mazda predviđa operativni profit od 140 milijardi jena (0.96 milijardi evra) veći za 34% na godišnjem nivou, a neto prihod od 130 milijardi jena (0.94 milijardi evra) veći za 59% u odnosu na prethodnu godinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najprodavaniji automobili u Evropi tokom oktobra 2022.

 

Peugeot-208 11.jpg

 

Broj registracija novih automobila u Evropi je povećan treći mesec zaredom u oktobru. Registracije svih automobila na 27 evropskih tržišta su iznosile 903.533 jedinica prošlog meseca, prema Jato Dynamicsu, u poređenju sa 790.652 u oktobru 2021., što predstavlja povećanje od 14% u odnosu na prethodnu godinu.

 

Međutim, prodaja od 9.09 miliona jedinica za prvih 10 meseci 2022. pala je za 8% u odnosu na 2020. godinu pre pandemije, kada je između januara i oktobra prodato 9.67 miliona jedinica. Volkswagen je bio najbolji u oktobru ove godine, sa tržišnim udelom od 12.7%, dok je cela Volkswagen grupa činila 25% ukupne prodaje na Starom kontinentu. Volkswagen ID 4 i Volkswagen ID 3 su bili najprodavaniji električni automobili u oktobru. Najprodavaniji modeli u Evropi tokom oktobra:

  1. Peugeot 208, 17.075, +23%
  2. Volkswagen Golf, 17.038, +96%
  3. Dacia Sandero, 16.147, -18%
  4. Fiat 500, 16.117, -4%
  5. Toyota Yaris, 16.039, +141%
  6. Volkswagen T-Roc, 13.378, +11%
  7. Renault Clio, 13.167, -8%
  8. Citroën C3, 12.248, +6%
  9. Toyota Yaris Cross, 12.079, +165%
  10. Opel/Vauxhall Corsa, 11.560, +1%

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postoji li možda za Srbiju statistika ali posebno za firme i stanovništvo,nesto mi deluje da ovde gradjani pazare 30-40% plafon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako i toliko bese, koliko se meni cini.

Inace, na osnovu ove liste iznad, konacno se vidi malo racionalniji trend u prodaji (da ne kazem nesto drugo)...

U prvih 10 najprodavanijih modela - samo 2 Crossovera i to na 6. i 9. mestu. I sem Golfa, u pitanju su sve mali automobili uglavnom B klase, tj. Subcompacti. Koja je opet klasa u izumiranju :) .

A i ova 2 Crossovera sa liste su takodje mali B-SUV.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja Chery vozila u prvih 10 meseci prešla milion komada

 

chery tiggo8 002.jpg

 

Chery je objavio najnovije rezultate prodaje; oktobar koji je upravo protekao bio je peti uzastopni mesec u kome je mesečni obim prodaje Chery automobila premašio 100.000, sa rastom ukupne prodaje od 50.4% u odnosu na prethodnu godinu, dostižući 132.828 jedinica. Chery je prodao ukupno 1.026.758 jedinica u prvih deset meseci, što je najbolji učinak u istom periodu, sa rastom od 38.8% na godišnjem nivou, čime je po prvi put ostvaren rekord od preko milion jedinica godišnje kumulativne prodaje. Chery proizvodi iz TIGGO porodice dobro se prodaju širom sveta zahvaljujući dokazanoj ''Strategiji proizvoda Hero''.

 

chery 7 01.jpg

 

Chery proizvodi su oduvek bili veoma cenjeni i dobro prihvaćeni na globalnom automobilskom tržištu, posebno proizvodi iz TIGGO porodice u okviru ''Strategije proizvoda Hero''. Dve glavne serije proizvoda, Tiggo 7 i Tiggo 8, ostvarile su od januara do oktobra na globalnom tržištu izuzetne performanse prodaje od 134.900 i 159.500 jedinica. Naročito u Južnoj Americi, na Bliskom istoku, ali i u drugim regionima, Chery je pokazao odlične rezultate. U Brazilu, od januara do oktobra ove godine, Cheryev kumulativni obim prodaje iznosio je 29.854 jedinica, sa tržišnim udelom od 2.38%, što ga svrstava među 10 najprodavanijih brendova i nadmašuje neke od vodećih brendova u Evropi. Predvođen kontinuiranom dobrom prodajom TIGGO porodice, Chery Arrizo 6 takođe privlači sve više brazilskih kupaca i osvojio je nagradu za najbolju preprodaju 2022. Na Bliskom istoku, Chery je takođe postigao dvostruko povećanje u pogledu prodaje na tržištu i reputacije brenda. Posebno je Tiggo 8 Pro hvaljen od strane uticajnih medija kao ''potpuno nova revolucija na automobilskom tržištu u Kataru'' i osvojio je titulu ''The Most Intelligent Pioneer''.

 

Chery ubrzava internacionalizaciju na Svetskom prvenstvu

Kontinuirana dobra prodaja Chery automobila na globalnom tržištu i najbolji učinak u istom periodu ne samo da su usko povezani sa odličnim kvalitetom proizvoda, već se mogu direktno pripisati Cheryevoj dubokoj posvećenosti uslugama kupcima i aktivnom marketingu na Svetskom prvenstvu. U oktobru je Chery na globalnom tržištu pokrenuo opsežnu seriju aktivnosti tokom FIFA Svetskog prvenstva u Kataru 2022, uključujući osvetljavanje znamenitosti u Kataru, Meksiku, Brazilu i mnogim drugim zemljama. Sa zvaničnim otvaranjem Svetskog prvenstva u novembru, Chery će takođe započeti proslavu kako bi podelio karnevalski duh i strast sa milionima korisnika širom sveta. Tada će se sukcesivno pokrenuti TikTok izazov ''Igrajte zajedno'' (''Play Together''), gde će stotine ljudi iz sporta zajedno komentarisati fudbal i druge uzbudljive aktivnosti. Osim toga, Chery će organizovati i aktivnost ''WCWL Karnevalsko veče'' (''WCWL Carnival Night'') za ključne utakmice, kako bi ''igrali zajedno'' i sa globalnim korisnicima.

 

Fokusirajući se na Svetsko prvenstvo, Chery takođe aktivno sprovodi ciljane aktivnosti na različitim tržištima. U Brazilu, Chery će sarađivati sa vrhunskim igračima i poznatim sportskim medijima u svim aspektima, i održavati izuzetno uzbudljive offline aktivnosti za hiljade korisnika, a u zemlji domaćinu, Kataru, Chery će obezbediti vozila za odeljenje bezbednosti, kao i vozila za medije iz više od deset zemalja učesnica. Pored toga, Chery će tokom Svetskog prvenstva obezbediti za vlasnike vozila širom sveta i besplatnu uslugu prevoza na međunarodnom aerodromu Doha. Mada je 2022. godina teška i izazovna za globalno tržište automobila, Chery je po prvi put postigao obim prodaje od preko 100.000 jedinica u pet uzastopnih meseci i godišnji obim prodaje od preko milion jedinica, pokazujući svoju apsolutnu sposobnost da prevaziđe izazove. Sa početkom Svetskog prvenstva i pozitivnim tržišnim rezultatima na kraju godine, očekuje se da će Chery postaviti još jedan prodajni rekord u naredna dva meseca čime bi zaokružio 2022. godinu.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyotina globalna proizvodnja skočila 23% u oktobru

 

toyota rav4 01.jpg

 

Toyota je objavila da je njena globalna proizvodnja u oktobru porasla za 23%, a globalna prodaja za 22.8% na godišnjem nivou. Takve brojke se mogu zahvaliti povlačenju negativnih efekata pandemije koronavirusa.

 

Sa 771.382 proizvedena vozila i 832.373 prodate jedinice, najveći japanski proizvođač automobila je nadmašio prošlogodišnje brojke treći mesec zaredom. Toyotina proizvodnja u Japanu je porasla za 33.7% u odnosu na godinu ranije na 203.149 vozila, a u inostranstvu je povećana za 19.5% na 568.233 komada, pri čemu je u njenoj kineskoj fabrici zabeležen rast od 18.4%, a u Severnoj Americi od 16.2%. Domaća prodaja, uključujući i mini-vozila, uzletela je za 34.3% na 113.723 jedinica, dok je u inostranstvu uvećana za 21.2% na 718.650 vozila. Podaci o proizvodnji i prodaji u inostranstvu su rekordni za oktobar, navodi se u saopštenju kompanije.

Najnoviji pokazatelji svedoče o oporavku Toyote od poremećaja u lancu snabdevanja izazvanih kovidom-19 koji su prošle godine uticali na usporavanje proizvodnje i prodaje u jugoistočnoj Aziji. Ipak, manjak ponude poluprovodnika na tržištu je i dalje prisutan, što je navelo Toyotu da smanji svoj globalni plan proizvodnje za fiskalnu 2022. godinu na 9.2 miliona vozila sa prvobitno planiranih 9.7 miliona,

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

EY: Automobilska industrija imala ''kvartal iz snova''

 

fabrika mercedes.jpg

 

Mada je svetska privreda počela osetno da posrće u trećem kvartalu ove godine, a geopolitička situacija izrazito loša, vodeći proizvođači automobila u svetu su imali ''tromesečje iz snova'', ocenila je konsultantska kuća Ernst&Young (EY). Snabdevanje poluprovodnicima se polako popravlja, a pritom je u usponu prodaja skupih modela iz premium segmenta, navodi EY u novoj studiji.

 

Daleko ispred svih je bio Mercedes sa 5.2 milijardi evra operativnog profita, ispred Volkswagena sa 4.7, dok je BMW sa 3.7 milijarde na petom mestu. Sa druge strane, najveći svetski proizvođač, Toyota, ostvarila je pad profita od čak 25%. Čak i na u poslednje vreme uzdržanom kineskom tržištu prodaja je krenula na bolje, rastom od 28% u odnosu na 2021. godinu i posle perioda recesije, pokazala je analiza EY. Otežavajući faktori će, međutim, početi da deluju i na autoindustriju, ocenio je jedan od savetnika u EY, Peter Fus (Fuß). ''Sada vidimo da se veliki deo potrošača na važnim tržištima suočava sa ozbiljnim padom kupovne moći, što znači da sve manje ljudi može ili želi da kupi novi automobil'', upozorio je Fus.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Narušena Teslina dominacija na tržištu električnih vozila u SAD

 

tesla tuning.jpg

 

Novi modeli električnih vozila više proizvođača automobila počinju da narušavaju Teslinu dominaciju na tržištu električnih vozila u SAD, saopšteno je iz državne agencije o registraciji vozila u toj zemlji. Istraživanje S&P Global Mobility pokazuju da Tesla i dalje kontroliše oko 65% rastućeg tržišta električnih vozila tokom prvih devet meseci ove godine. Konkurenti su ostvarili dobitke u prodaji proizvoda koji koštaju ispod 50.000 dolara (48.000 evra), kategoriji u kojoj se Tesla jedva da se takmiči.

 

Od 2018. do 2020. godine Tesla je imao oko 80% tržišta električnih vozila ali je njegov udeo je pao na 71% u 2021. i nastavio da opada saopšteno je iz S&P. ''Teslina pozicija se menja kako stižu nove, pristupačnije opcije koje nude jednaku ili bolju tehnologiju i proizvodnju. S obzirom na to da izbor potrošača i interesovanje potrošača za električna vozila raste, Teslina sposobnost da zadrži dominantan tržišni udeo biće izazvana u budućnosti'', navodi se u saopštenju. Od 525.000 električnih vozila registrovanih tokom prvih devet meseci ove godine, oko 65% ili 340.000 su bili Tesla, navodi S&P. Uprkos manjem tržišnom udelu, Tesla će nastaviti da beleži rast prodaje kako se povećava interesovanje potrošača.

 

''Tržište električnih vozila u 2022. je Teslino tržište i ostaće sve dok konkurenti budu ograničeni proizvodnim kapacitetom'', navodi se u saopštenju. Nedostatak kompjuterskih čipova i drugih delova sprečio je mnoge konkurente kao što su Ford, General Motors, Hyundai, Kia i Volkswagen da pokrenu fabrike punim kapacitetom kako bi zadovoljili potražnju. S&P je saopštio da je trenutno u prodaji 48 modela električnih automobila u SAD i očekuje da će taj broj porasti na 159 do kraja 2025. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen više nije najprodavaniji na kineskom tržištu

 

byd han 03.jpg

 

BYD je pretekao Volkswagen na listi najprodavanijih marki u Kini. 

Prema podacima CMB-a (China Merchants Bank International) domaći automobilski gigant je tokom novembra na kineskom tržištu prodao čak 152.863 vozila, što je rast od neverovatnih 83% u odnosu na isti mesec 2021. Istovremeno, Volkswagen je prodao 143.602 vozila, što je pad od 0.3% i pad na drugo mesto na listi najpopularnijih. Ako Volkswagenovom rezultatu dodamo 36.847 prodatih Audija, Volkswagen bi zadržao vodeće mesto.

 

byd seal 01.jpg

 

Iako za konačnu mesečnu poziciju nedostaju podaci za nekoliko poslednjiih dana u novembru, gotovo je sigurno da će BYD prvi put u istoriji biti najprodavanija automarka na kineskom tržištu. Uspeh je tim veći pošto BYD u ponudi ima isključivo električne automobile i plug-in hibride. A kad smo kod električnih automobila, treba pomenuti i uspeh Tesle koji je udvostručio prodaju u Kini, pre svega zahvaljujući sniženju cena. Pomenimo i da BYD planira snažniji angažman u Evropi, gde će ponuditi vrlo konkurentne modele. Gamu bi uskoro trebalo da čini pet modela. 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najprodavaniji automobili – tu je i Dacia

 

Foto - Auto Magazin

 

Registracije svih automobila na 27 evropskih tržišta su iznosile 1.010.900 jedinica prošlog meseca, prema JATO Dynamicsu, u poređenju sa 860.700 u novembru 2021., što predstavlja povećanje od 17%.

 

Električna vozila su pokazala posebno dobre rezultate, rast je 30% u odnosu na prethodnu godinu, a njihova prodaja u novembru iznosi 172.600 jedinica. EV-ovi čine 17,1% svih automobila registrovanih tokom novembra, što je njihov drugi najveći mesečni tržišni udeo iza decembra 2021., kada su dostigli 18,9%. Tome je doprineo mesec uspeha za Teslu, sa svojim Modelom Y.

 

Uprkos kontinuiranom rastu prodaje električnih vozila, benzin je i dalje dominantno gorivo u Evropi, čineći 53% prodaje automobila registrovanih tokom novembra, dok je dizel imao udeo od 16%.

Za prvih 11 meseci u Evropi je registrovano 10.167.700 novih automobila, za 6% manje u odnosu na prethodnu godinu.

 

Najprodavaniji automobili u Evropi tokom novembra:

 

1. Tesla Model Y - 19.169 jedinica

2. Dacia Sandero - 18.781

3. Toyota Yaris - 17.320

4. Fiat/Abarth 500 - 17.238

5. Peugeot 208 - 15.613

6. Volkswagen Golf - 14.908

7. Renault Clio - 14.838

8. Volkswagen T-Roc - 14.703

9. Toyota Yaris Cross - 13.282

10. Volkswagen Tiguan - 12.739

 

Preuzeto sa: b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tržište automobila 2023: dobitnici i gubitnici

 

mercedes eqc p01.jpg

 

Ponuda automobila će sledeće 2023. godine verovatno biti veća. Povećaće se i rabat za automobile sa motorima na benzin i dizel. Električnim automobilima, međutim, preti pad potražnje. Izgledi nemačkih proizvođača automobila na tržištu u godini 2023. nisu ružičasti. Direktor privatnog instituta Center Automotive Research (CAR) u Duisburgu Ferdinand Dudenhefer čak kaže da je ''slika sumorna'' kada je reč o prodaji automobila u Evropi. Doduše, još uvek su liste porudžbina poprilično dugačke, ali prema Dudenheferovoj analizi višak novih kupovina automobila nastao je samo zbog toga jer je svojevremeno došlo do poremećaja lanaca snabdevanja i nedostajali su poluprovodnici i drugi važni delovi.

 

Manja ponuda sa većim maržama

Zajedno sa zatvaranjima tokom pandemije razvila se posebna situacija - svi proizvođači su pravili manji broj primeraka automobila nego što je prvobitno planirano, pa je ponuda opala širom sveta. A ono što se proizvelo prodavalo se sa velikim maržama. Veliki popusti koji su bili normalni u branši, više nisu postojali. ''Tome će doći kraj 2023.'', kaže Dudenhefer i objašnjava: ''Liste narudžbina će se smanjiti, pa će mušterija biti tražena roba. Inflacija i visoke cene energije kao i recesija dovešće do blokade kupovine novih automobila. 2023. donosi preporod rabata na kupovinu automobila.''

 

''Evropa kao gubitnik''

Dudenhefer smatra da će Evropa biti gubitnik. On prognozira mali rast kupovine novih automobila u Nemačkoj, ali očekuje u Francuskoj, Engleskoj, Italiji, kao i u Rusiji kao ''posebnom slučaju'' pad prodaje tokom godine 2023. Nasuprot tome, očekuje porast broja prodatih automobila u Aziji i Severnoj Americi. Naime, Kina i Sjedinjene Američke Države pokrenuli su programe za oživljavanje ekonomije koji bi mogli biti dobri i za automobilsku industriju.

 

Iz SAD preti opasnost

Bajdenova administracija je donela Zakon o smanjenu inflacije (Inflation Reduction Act) koji predviđa državne izdatke od 430 milijardi dolara u desetogodišnjem periodu. Između ostalog, američka vlada svakom kupcu električnog automobila obećava smanjenje poreza za 7500 dolara, ako je automobil proizveden u Sjedinjenim Američkim Državama. Slična pravila važe za sve ostale branše, a te mere su usmerene uglavnom prema Kini. Ali, Nemački savez banaka procenjuje da je Zakon dovoljno neodređen da bi mogao da isključi i proizvođače automobila iz Nemačke, koji bi onda morali da otvore proizvodne pogone u SAD.

 

Bum električnih automobila

U Nemačkoj se znatno povećao broj registrovanih električnih automobila. Naime, od juna 2020. električni automobili sa cenom koja je ispod 40.000 evra, dobijaju subvencije od države koje iznose 6000 evra, a proizvođači automobila na to dodaju popust od 3.000 evra. Tako se prodaja tih automobila stimuliše sa ukupno 9.000 evra. Kupci delimičnih električnih automobila na takozvani hibridni pogon mogu računati sa premijom koja iznosi do 6.750 evra. Prema proračunima Instituta CAR, do kraja 2022. broj tih automobila bi mogao da dostigne 28% ukupnog nemačkog tržišta. To bi bilo ukupno 720.000 električnih automobila, od toga 326.000 onih sa hibridnim pogonom i 394.000 sa potpunim električnim pogonom.

 

Subvencije se smanjuju

Od januara 2023. subvencije se smanjuju, a i cene električne energije su u drastičnom porastu. Ni državna ''kočnica za cenu struje'' ne donosi olakšanje. Naime, ona važi za 80% potrošnje električne energije, a punjenje baterija električnih automobila je dodatno opterećenje za energetski bilans domaćinstva. I proizvođači automobila i ekološki aktivisti smatraju da je često spominjan ''saobraćajni preokret'' u opasnosti.

 

Nepovoljan vetar iz Kine

U Kini, najvećem automobilskom tržištu sveta, nemački proizvođači su izloženi žestokoj konkurenciji. BMW i Mercedes tamo prodaju više od 30% svojih automobila. Koncern Volkswagen prodaje čak više od 40% svojih automobila u Kini. Ali, izgleda da dosadašnja formula uspeha nemačkih proizvođača automobila u Kini više ne funkcioniše kada je reč o električnom automobilu. Nemački list Handelsblat doneo je izveštaj o tome da nova kineska firma ''Human Horizons'' sa svojim modelom električnog automobila ''HiPhi X'' prednjači ispred konkurenata i to u segmentu luksuznih automobila, gde je profit najveći. Do sada je to bio domen Mercedesa, BMW i Audija.

 

Dobar glas starih proizvođača gubi na značaju

I u drugim segmentima lokalni kineski proizvođači automobila kao što su BYD, GAC, Li auto i Nio dobijaju trku s evropskom konkurencijom. U međuvremenu i nemački inženjeri koji detaljno testiraju kineske produkte kažu da su ti kineski automobili dobrog kvaliteta, ali su jeftiniji. Danijel Reska, stručnjak u američkoj firmi za upravljanje imovinom Alliance Bernstein kaže da se tradicionalna snaga i dobar glas nemačkih proizvođača automobila sa motorima na benzin i dizel ne prenose automatski na električne automobile. Taj trend će se 2023. pojačati.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Liste narudžbina će se smanjiti, pa će mušterija biti tražena roba ... 2023. donosi preporod rabata na kupovinu automobila."

 

Da vidimo i to najavljeno čudo sa preporodjenim rabatima :) Ne verujem ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

U decembru 2022. ostvaren najniži nivo prodaje električnih vozila Tesla proizvedenih u Kini

 

199494-tesla china.jpg

 

U decembru je ostvaren najniži nivo prodaje električnih vozila Tesla Inc proizvedenih u Kini - 55.796, podaci su lokalnog Udruženja (CPCA). To je pad od 44% u odnosu na novembar, i 21% manje nego godinu dana ranije kada je američki proizvođač automobila smanjio proizvodnju i snizio cene vodeći se rastućim zalihama zbog deo proizvodnje u Teslinoj fabrici u Šangaju obustavljen zbog nadogradnje proizvodnih linija.

CPCA podaci pokazali su da je tokom cele 2022. godine, američki proizvođač automobila isporučio 50% više vozila napravljenih u fabrici u Šangaju u poređenju sa 2021. godinom. Isporuke su porasle za 40% prošle godine, čime nije ostvaren godišnji plan izvršnog direktora Ilona Maska od 50%. Tesla je najviše smanjila proizvodnju u svojoj fabrici u Šangaju između od 24. decembra do 2. januara, u sklopu napora za smanjenje proizvodnje. Agencija prenosi i da je decembarska prodaja Teslinog kineskog rivala BID u Kini bila četvrostruko veća i iznosila je 234.598 električnih automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamborghini u 2022. imao rekordni plasman

 

lamborghini up 07.jpg

 

Lamborghini je 2022. isporučio rekordnih 9.233 automobila, što je povećanje od 10% u odnosu na takođe rekordnu 2021. godinu. Najprodavaniji model ove marke je Urus, koji je prošle godine ostvario 5.367 isporuka (rast od 7%).

 

Lamborghini Huracan Evo Fluo Capsule 02.jpg

 

Isporuke Huracana su 2022. porasle za 20% na 3.113 primeraka, dok je Aventador našao 753 kupca.

 

lamborghini aventador 2023 01.jpg

 

Sjedinjene Američke Države ostaju najveće tržište, budući da je Lamborghini u 2022. tamo isporučio 2.721 automobil (povećanje od 10% u odnosu na 2021.). Kina zauzima drugo mesto sa 1.018 jedinica (rast od 9%), a slede Nemačka (808 automobila; rast od 14%), Ujedinjeno Kraljevstvo (650 jedinica; rast za 15%) i Japan (546 automobila; rast od 22%). Plasman u regionu EMEA (Evropa, Bliski istok i Afrika) je skočio za 7% na 3.484 automobila. ''Sada imamo priliku da se fokusiramo na naše sledeće ciljeve takođe zahvaljujući listi čekanja od 18 meseci'', rekao je šef kompanije Stefan Vinkelman.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyotina proizvodnja porasla na rekordnih 833.104 jedinica u novembru

 

toyota yaris fr.jpg

 

Toyota saopštava da je njihova globalna proizvodnja vozila u novembru porasla za 1.5%, dostigavši rekord od 833.104 jedinica.

Kompanija je takođe saopštila podatak o padu lokalne proizvodnje od 3.3% na 266.174, dok je proizvodnja izvan Japana dostigla 566.930 jedinica, što je povećanje od 3.8%. ''Situaciju je i dalje teško predvideti zbog nestašice poluvprovodnika i Covid-a 19. Međutim, nastavićemo da pažljivo pratimo situaciju sa snabdevanjem delova i da minimizujemo iznenadna smanjenja proizvodnje koliko god je to moguće, dok se trudimo da isporučimo što više vozila našim kupcima u najkraćem mogućem roku'', poručili su iz kompanije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja Mercedesa prošle godine pala za 1%

 

228566-Mercedes A.jpg

 

Prodaja automobila Mercedes pala je prošle godine zbog Covid-19 ograničenja i poremećaja u snabdevanju poluprovodnicima. U saopštenju Mercedesa se navodi da je prodaja automobila kompanije smanjena za 1% u odnosu na 2021. godinu. Tokom 2022. godine Mercedes je proizveo više od dva miliona vozila.

Prodaja u Kini, najvećem tržištu nemačkog proizvođača luksuznih automobila, prošle godine pala je za 1% na 751.700. Prodaja vozila Mercedesa u Evropi je porasla za 1% na 635.000, a u Sjedinjenim Američkim Državama je takođe zabeležen rast prodaje za 4% na ukupno 286.600 jedinica. Prodaja električnih vozila nemačkog proizvođača porasla je prošle godine za 124% dostigavši 117.800 komada.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche u 2022. zabeležio rast prodaje od 3%

 

porsche c 3.jpg

 

Porsche je saopštio da je 2022. godine isporučio ukupno 309.884 vozila širom sveta, što je povećanje od 3% u poređenju sa 2021. SUV-ovi su ostali najpopularniji modeli. Cayenne je tako bio najprodavaniji Porsche model u 2022. sa ukupno 95.604 isporuka, a prati ga Macan sa 86.724 jedinica. Treći je bio Porsche 911 sa 40.410 primeraka, zatim Taycan sa 34.801 isporukom i Panamera sa 34.142 isporuke.

''Što se tiče prodaje, rezultati su bili pozitivni u 2022. godini'', kaže Detlev fon Platen, jedan od Porscheovih najbolje rangiranih rukovodilaca prodaje i marketinga. ''Porsche je u solidnoj poziciji. I mi gradimo na toj osnovi.''

 

228977-porsche 911 2.jpg

 

Treba napomenuti da je električni Taycan zabeležio pad od 16% u odnosu na 2021. i Porsche kaže da je ovaj negativni trend rezultat problema u lancu snabdevanja. Sa druge strane, 911 je zabeležio rast od 5%, dok je Panamera zabeležila 13% veću potražnju u odnosu na prethodnu godinu.

 

197106-Porsche-Taycan 1.jpg

 

Kina je ostala najveće Porscheovo tržište u 2022. godini sa 93.286 automobila isporučenih kupcima uprkos negativnim efektima pandemije koronavirusa. Severna Amerika je bila drugo najveće tržište sa 79.260 prodatih jedinica, dok je Evropa ostala treća sa 62.685 automobila. Samo u Nemačkoj kupcima je isporučeno 29.512 novih Porschea.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja Jaguar Land Rovera u 2022. godini

 

land v8 1.jpg

 

Jedna kratka vest iz Jaguar Land Rovera (JLR), koji je saopštio da je u 2022. godini prodao ukupno 330.781 automobil. Kupcima su posebno zanimljivi Range Rover, Range Rover Sport i Land Rover Defender. Novi Defender je recimo zabeležio 66.805 prodatih jedinica, ali je Discovery prodat u samo 10.747 primeraka.

Kod Jaguara, interesovanje za I-Pace je opalo, a prodato je samo 7.307 jedinica. Jaguar XE i Jaguar XF, svaki je plasiran u oko 10.000 primeraka širom sveta. Ukupno, Jaguar je u 2022. prodao 61.661 automobil.

Jaguar Land Rover ističe da već sada ima porudžbine za 215.000 automobila za 2023. godinu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lucid u 2022. proizveo više od 7.000 automobila

 

Lucid Sapphire 04.jpg

 

Lucid Motors je saopštio da je tokom 2022. godine proizveo 7.180 vozila. Lucid je proizveo skoro polovinu od tog ukupnog broja, tačnije 3.493 automobila samo u četvrtom kvartalu. To je povećanje od oko 53% u odnosu na ukupnu proizvodnju od 2.282 Air limuzina tokom trećeg kvartala.

 

Ove brojke znače da je Lucid premašio smernice koje je dao u avgustu 2022. kada je najavio da će proizvesti negde između 6.000 i 7.000 automobila tokom 2022. Međutim, te cifre su prilično niže u poređenju sa prvobitnim planom kompanije da proizvede 20.000 vozila u 2022. pre nego što je prvo cilj smanjen na 12.000-14.000, a zatim ponovo prepolovljen. Isporuke u četvrtom kvartalu su takođe porasle na 1.932 automobila koja su stigla do kupaca u odnosu na 1.398 isporuka u trećem kvartalu. Ukupno 4.369 Lucid vozila je stiglo do kupaca, ili skoro 61% proizvedenih vozila. Kompanija tek treba da objavi planove za proizvodnju i ciljeve isporuke za 2023.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...