Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Statistika automobilske industrije

Recommended Posts

Stellantis pretekao Teslu po prodaji električnih vozila u Evropi

 

203813-fiat 500.jpg

 

Grupacija Stellantis je po prodaji električnih vozila u prvoj polovini godine na evropskom tržištu pretekla Teslu i približila se Volkswagen grupi.

 

Tačnije, u prvoj polovini 2022. Stellantis je prodao 105.413 potpuno električnih automobila u Evropi, u poređenju sa Teslinih 78.277, čime je Stellantis odmah iza Volkswagen grupe sa 116.307, prema podacima iz Dataforce-a koje prenosi Automotive News Europe. Brojke uključuju registracije u 27 zemalja Evropske unije plus UK, Švajcarsku, Island i Norvešku; podaci iz Portugala, Švedske i Finske međutim nisu bili dostupni. Najprodavanije električno vozilo kompanije Stellantis u Evropi je bio Fiat 500e, koji je bio i najprodavaniji potpuno električni automobil u zapadnoj Evropi u drugom kvartalu, prema analitičaru Matijasu Šmitu. Ovo je bio prvi put da Teslin model nije dobio tu čast od poslednjeg kvartala 2020. Fiatov novi električni 500 je takođe bio najprodavaniji električni automobil u Italiji i Nemačkoj u drugom kvartalu, navodi izvršni direktor Stellantisa Karlos Tavares. Još jedan ključni Stellantisov električni model je Peugeot e-208, koji je bio najprodavaniji EV u Francuskoj u istom periodu.

 

Teslin rast prodaje električnih vozila u Evropi je usporen usled zatvaranja zbog korona virusa u fabrici u Šangaju u Kini, koja proizvodi Model 3 i Model Y za izvoz u Evropu, kao i spore proizvodnje njihove nove fabrike izvan Berlina koja je započela proizvodnju modela Y u martu. Ipak, analitičar Matijas Šmit očekuje da će se Tesla ''vratiti sa praskom u trećem tromesečju'' pošto se u Kini okončaju blokade zbog korona virusa, proizvodnja u Berlinu raste i problemi sa snabdevanjem poluprovodnicima budu bolji. Šmit predviđa da će Tesla isporučiti oko 200.000 jedinica u Evropi u drugoj polovini godine. Iako je Teslin evropski kvartalni obim pao na najniži nivo u dve godine, njegovi modeli su i dalje držali prva dva mesta u Evropi u prvoj polovini godine. Model Y je prednjačio sa 39.969 prodaja, a slede Model 3 sa 38.280, Fiat 500e sa 32.315 i Peugeot e-208 sa 21.918. Najprodavaniji električni automobil Volkswagen grupe, Škoda Enyaq iV, našao se na petom mestu sa 19.951  primerkom. Stellantisova prodaja je takođe uključivala nekoliko hiljada potpuno električnih putničkih kombija, uključujući Citroen e-Berlingo (956 prodaja) i njegovog brata Opel Combo-e (866 komada).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rivian udvostručio gubitak u drugom kvartalu

 

rivian 2.jpg

 

Gubici proizvođača automobila više su se nego udvostručili u odnosu na isti period prošle godine.

Izvršni direktor Riviana RJ Scaringe rekao je tokom razgovora s investitorima da tokom ''velikog dela'' drugog kvartala nisu mogli u potpunosti da iskoriste svoju proizvodnu liniju. ''Nismo bili u mogućnosti sa radimo čak niti jednu smenu zbog snabdevanja komponentama'', rekao je Scaringe. Rivian očekuje da će nestašice u lancu snabdevanja nastaviti da ograničavaju njegov rast, ali je dovoljno uveren u poboljšane izglede pa očekuje dodavanje druge smene u proizvodnom pogonu u Normalu, Ilinoj, kasnije ove godine. Scaringe je izrazio uverenje da će stopa proizvodnje nastaviti da raste, budući da je povećanje broja vozila koja izlaze iz fabrike ključno za postizanje profitabilnosti.

 

Rivian, koji ima snažnu podršku Amazona, imao je 98.000 prednarudžbina u SAD-u i Kanadi krajem juna, a rekao je da se njegova stopa prednarudžbina ove godine povećala. Većina novih kupaca za njegov kamionet, R1T, nikada pre nije posedovala kamionet, rekao je proizvođač automobila. Veliki gubici su u skladu s Rivianovim očekivanjima za ovu godinu. Kaže da su gubici proizašli iz ulaganja u ljude, tehnologiju i programe vozila. Rivian je u julu otpustio 6% svoje radne snage, navodeći kao razlog inflaciju i povećane kamatne stope. U drugom tromesečju 2022. proizveli su 4.401 vozilo i isporučili 4.467 vozila, a proizvodnja im je porasla za 72% u odnosu na prvo tromesečje 2022. godine, kada je proizvedeno 2.553 vozila. Proizvođač automobila ove godine planira da proizvede 25.000 jedinica. Rivian još uvek ima više od 15 milijardi dolara u gotovini za finansiranje svojih operacija, za koje kaže da će biti dovoljno za finansiranje buduće fabrike u Džordžiji i nove platforme za vozila, nazvane R2.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Profit BMW Grupe udvostručen

 

223933-bmw x7 01.jpg

 

BMW grupa je više nego udvostručila svoj profit u prvoj polovini 2022. u poređenju sa istim periodom prošle godine. Kompanija međutim upozorava da neće postići predviđene godišnje ciljeve proizvodnje, okrivljujući rastuće troškove energije i nestašice delova. Kompanija, koja poseduje BMW, Mini i Rolls-Royce, zabeležila je povećanje dobiti pre oporezivanja od 65.9% pošto je prodala 1.160.094 vozila, što je pad od 13.4%, sa 1.339.047 u istom periodu prošle godine.

 

Prodato je 1.016.228 BMW-a (pad od 13.7%) i 140.675 Minija (pad od 10.9%), jedino je Rolls-Royce zabeležio povećanje prodaje od 6.8% sa 2.989 na 3.191 komada. BMW grupa upozorava da je morala da smanji svoju prognozu proizvodnje za ostatak godine, sa nestašicama delova, rastućim troškovima energije i dodatnim poremećajima izazvanim ratom u Ukrajini koji je u toku, što je rezultiralo smanjenom proizvodnjom novih automobila. Pozitivne vrednosti za BMW Grupu su bile u vidu prodaje električnih automobila, gde je grupa zabeležila 184.468 elektrifikovanih modela (rast od 20.4%), što je jednako udelu od 15.8% u ukupnoj prodaji BMW Grupe, u odnosu na 11.4% udela u istom periodu prošle godine. Za potpuno električne automobile, prodaja se više nego udvostručila, sa 75.890 između 1. januara i 30. juna, u odnosu na 36.087 u istom periodu prošle godine. Od toga, 57.462 su bili BMW modeli (rast za 153.9%) i 18.428 Mini (rast od 37%). Međutim, prodaja plug-in hibrida je opala na 108.578 jedinica, što je pad od 7.3% u odnosu na 117.156 u istom periodu prošle godine. Najveći pad u grupi ima Mini, koji je zabeležio samo 7.106 PHEV modela (pad od 31.2%), dok je BMW takođe zabeležio pad, ali je i dalje prodao 101.472 PHEV modela (pad od 5%).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pad profita Toyote za 42%

 

toyota c-hr1.jpg

 

Toyota je prijavila pad operativnog profita od 42% u drugom kvartalu tekuće godine, jer se najveći svetski proizvođač automobila borio sa rastućim troškovima sirovina i ograničenjima proizvodnje izazvanim blokadom u Kini, zbog širenja korona virusa. Toyota je ostvarila 4.2 milijarde evra operativnog profita u drugom tromesečju, dok je profit u istom periodu prošle godine bio 7.2 milijarde evra.

 

Proizvodnja je takođe pogođena nedostatkom čipova, što je globalno usporilo automobilsku industriju. Toyota je tri puta tokom drugog kvartala smanjivala ciljeve proizvodnje. Analitičari S&P Global Market Intelligence očekivali su da će operativni profit japanske kompanije u drugom kvartalu iznositi nešto više od 6 milijardi evra. Nakon objavljivanja kvartalnog izveštaja vrednost akcija kompanije Toyota oslabile su za 3.9%. Uprkos kvartalnom padu profita, Toyota je povećala svoju prognozu neto godišnje dobiti za 720 miliona evra. Kompanija je takođe saopštila da su izgledi za proizvodnju pozitivniji u drugoj polovini godine, kao i da ostaje pri svom planu da do marta 2023. godine proizvede 9.7 miliona vozila. Uprkos problemima, Toyota je prodala više vozila od Volkswagena tokom prvih šest meseci tekuće godine, što znači da je zadržala status lidera globalne prodaje treću godinu zaredom. Proizvodnja Toyote bila je za 10% manja od planirane u ovoj godini.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo objavio prodajne rezultate, potražnja za Recharge modelima i dalje velika

 

222941-volvo xc40 03.jpg

 

Volvo je potvrdio da je prodao 44.664 automobila u julu, što je pad od 21.5% u poređenju sa istim mesecom prošle godine.

Potražnja za automobilima kompanije je i dalje velika, posebno za asortiman čisto električnih i plug-in hibridnih automobila Recharge. Na julsku prodaju su i dalje uticala ograničenja snabdevanja koja su preneta iz prethodnih meseci. Ovo je posebno uticalo na maloprodajne isporuke Recharge automobila tokom meseca, i očekuje se da će nastaviti da utiče na njegovu maloprodaju u tekućem kvartalu. Udeo potpuno električnih vozila je iznosio 3.5% prodaje. Za celu 2022. cilj ostaje da se dostigne dvocifreni udeo električnih automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polestar u prvoj polovini 2022. povećao prihod za 95%

 

225365-polestar 03.jpg

 

Polestar je saopštio da je povećao svoj prihod za 95% u prvih šest meseci 2022. i to uprkos tekućim borbama protiv pandemije i nametnutim zatvaranjima u Kini. Kako se navodi u saopštenju, ova švedska marka (ali u vlasništvu kineskog automobilskog giganta Geely), donela je 1.38 milijardi dolara širom sveta od 1. januara do 30. juna.

 

Ogroman rast prihoda je uglavnom bio rezultat brzog rasta prodaje vozila. Polestar je isporučio ukupno 21.185 automobila, u poređenju sa 9.510 u prvoj polovini 2021. godine, što predstavlja povećanje od 123% u odnosu na prethodnu godinu. Bruto profit Polestara je porastao na 17.6 miliona dolara, što je kompanija pripisala ''većoj prodaji Polestara 2''. Dok su Polestarovi prihodi i profit rasli, rasli su i njegovi opšti rashodi, koji iznose 446.8 miliona dolara, povećanje od 60% na godišnjem nivou, što je, kaže Polestar, posledica njegove ''brze globalne ekspanzije''. Kompanija je ušla i na šest novih tržišta 2022.: Ujedinjeni Arapski Emirati, Španija, Kuvajt, Hong Kong, Portugal i Irska. Operativni gubici ovog proizvođača automobila su takođe porasli na 520.5 miliona dolara, pre svega zbog ulaganja u njihovu komercijalnu ekspanziju.

 

Uprkos tome što je prvih šest meseci 2022. godine završio sa nešto manje od polovine očekivanih isporuka, Polestar ipak navodi da očekuje da će postići svoj cilj isporuke tokom cele godine od 50.000 automobila. Očekuje se da će većina ovogodišnjih isporuka doći u četvrtom tromesečju zbog poremećaja u Kini u vezi sa Covidom na početku godine. Osim toga, firma se suočila i sa poremećajem izazvanim nedostatkom materijala, kao što su poluprovodnici i litijum-jonske ćelije. Izvršni direktor Polestara Tomas Ingenlat ističe: ''Napravili smo važan napredak u prvoj polovini 2022. jer smo udvostručili prihode i obim, i uspešno se kotirali na berzi u Njujorku. Pored toga, zadržali smo snažan zamah u našem globalnom preuzimanju porudžbina i očekujemo da isporučimo 50.000 automobila našim kupcima ove godine, ispunjavajući naše smernice za prodaju za 2022. Sa nekoliko revolucionarnih automobila koji dolaze, Polestar je spreman za period brzog rasta.''

 

Jedan od tih novih automobila je Polestar 6, električni grand tourer sa otvorenim krovom. Polestar je rasprodao početnu seriju od 500 automobila, samo nedelju dana nakon što je imao javni debi na Pebble Beach-u u Kaliforniji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota najčešće među prvih 10 u 30 zemalja

 

toyota gt7 sp03.jpg

 

Toyotini modeli pojavljuju se 54 puta među prvih 10 na 30 evropskih tržišta u prvih sedam meseci ove godine. Nosioci dobre prodaje su Yaris Cross i Yaris, koji su se našli 19 puta među prvih 10. Volkswagen je drugoplasirani sa 37 pozicija među prvih 10, a sledi Škoda, koja je deo iste grupacije. Kia i Dacia se pojavljuju 26 puta među 10 najprodavanijih modela na evropskim tržištima. Peugeot ima 21 pojavljivanje, a Renault 18. Pored dve varijante Yarisa, najuspešniji modeli prema ovom kriterijumu u Evropi u ovom periodu su bili Dacia Duster, Škoda Octavia, Toyota Corolla i Volkswagen T-Roc, koji je bio najprodavaniji automobil na starom kontinentu u julu. Modeli koji se takođe često pojavljuju među 10 najprodavanijih su KIA Sportage i Toyota RAV4 (10 puta).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 najprodavanijih novih automobila u Evropi u julu 2022.

 

vw tc01.jpg

 

Tokom godina ove liste su bile relativno dosadne, jer su se na njima uvek ponovo pojavljivali isti modeli različitim redosledom, ali događaji poslednjih godina su uveliko zbunili i preokrenuli automobilsko tržište. Evo 10 najprodavanijih modela u Evropi - podaci za jul 2022. (avgust se još ne računa) - od 10. mesta do prvog.

 

10. Kia Sportage

Da, korejski auto je među deset najprodavanijih u Evropi, i to SUV, a nije najjeftiniji Hyundai Bayon. Novi model Sportagea se prodaje kao lud, lane je ovaj auto bio na 37. mestu (podaci za celu 2021. godinu), ove godine na lestvici najprodavanijih samo raste. U 2022. već je prodato preko 80.000 primeraka. Ali sačekajmo do kraja godine...

 

9. Opel Corsa

To je ono što možete očekivati, automobil je već godinama veoma popularan u flotnim prodajama i među privatnim kupcima, a ima i atraktivnu električnu verziju. Zanimljivo, Corsa B je imala 5 karoserijskih verzija, trenutna generacija ima jednu, sledeća neće imati niti jednu, jer je neće biti. Prodaja u julu - 14.000 primeraka, od početka godine 102.000 komada.

 

8. Volkswagen Golf

Dugogodišnji lider je pao na osmo mesto. Ili je to samo privremeno? Ili ovakav rezultat proizilazi kao posledica da već ima toliko modela u ponudi Volkswagena da ljudi jednostavno izaberu nešto alternativno Golfu? Kanibalizira li se Volkswagen Golf? Nećemo predviđati. Do sada, u 2022. godini, 103.200 Golfova.

 

7. Hyundai Tucson

''Ljudi moji, je li to moguće???'' Dva korejska SUV-a u prvih deset na evropskoj listi bestselera? Lepo ludilo. :D Zbog karakterističnog prednjeg dela nemoguće ga je zameniti sa bilo kojim drugim SUV-om, čak ni noću. Prodaja od 1 do 7.2022 iznosi 91.000 komada.

 

6. Fiat 500

Reč je o beskrajnom fenomenu sićušnog automobila koji se godinama prodaje jer izgleda sjajno i odlično radi u gradskim uslovima. Ove godine već 93.000, idemo na rekord.

 

5. Dacia Duster

Dacia Duster u top 5 najprodavanijih automobila u Evropi u julu. Prodato je 14.920 primeraka i 88.000 primeraka od početka godine.

 

4.Toyota Yaris

Yaris se odlično prodaje. Možete ga voziti po gradu, možete ići na duže putovanje - automobil je stvarno svestran. Prodaja ove godine iznosi 91.000 primeraka sa jasnim trendom pada, verovatno zbog pojave još atraktivnijeg Yarisa Cross.

 

3. Peugeot 208

Jedini Peugeot na listi, ali gde! Za sada je definitivno evropski bestseler. Kao jedini automobil na lestvici prelazi brojku od 120.000. Iako je u julu pao na 3. mesto, verovatno će 2022. zauzeti lidersku poziciju, najviše zahvaljujući prodaji u Francuskoj, gde se ni kroasani ne prodaju tako dobro.

 

2. Dacia Sandero

Novi Sandero je toliko dobar da se ne isplati kupovati skuplje automobile. Sandero je dostupan sa automatskim menjačem, ima živahni 1.0 TCe motor i sve radi kao puno skuplji automobil, ali za manje novca. Do sada je prodato 113.000. automobila u 2022. u julu više-manje koliko i Peugeot 208, odnosno preko 16.000 komada.

 

1. Volkswagen T-Roc

Više nije Golf, a njegov povišeni pandan je lider julske lestvice u Evropi. Od početka godine 105.000 komada T-Roc, pa je naravno lider i u segmentu crossovera. U julu je značajno skočila prodaja T-Roca - 19.130 primeraka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo u avgustu zabeležio pad prodaje od 4.6%

 

219946-volvo xc40 03.jpg

 

Jedna kratka vest iz Volvoa koji je saopštio da je zabeležio pad prodaje u avgustu za 4.6%, plasiravši 43.666 vozila širom sveta. Kako se dalje navodi u saopštenju, globalna nestašica poluprovodnika i drugi poremećaji su nastavili da utiču na isporuke ove kompanije. Potražnja jeste ostala dobra, ali su nestašice komponenti, kao i nestanci struje i izbijanje Covid-19 u Kini prekinuli proizvodnju, napominje Volvo.

Volvo je takođe saopštio da će privremeno zatvoriti svoju fabriku u kineskom gradu Čengdu zbog lokalnih ograničenja izazvanih korona virusom, a navodi se da je i drugi objekat takođe bio pogođen nedavnim zatvaranjem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automobilska industrija očekuje rast prodaje u 2023. od 7.5%

 

seat tarraco vw.jpg

 

Automobilska industrija trenutno profitira od visokih cena automobila, a tokom sledeće godine se očekuje povećanje prodaje od 7.5%, objavila je konsultantska kuća Horváth na bazi istraživanja koje je sprovela. Automobilska industrija optimistično gleda prema 2023. godini u kojoj se očekuje značajan rast prodaje, kaže se u saopštenju pomenutog konsultanta, uz dodatak da menadžeri iz auto sektora procenjuju da će rast prodaje u idućoj godini biti veći od proseka drugih industrija i kretaće se oko 7.5%. Istraživanje je sprovedeno u 18 zemalja.

 

Maria Boldor iz konsultantske kuće Horváth ukazuje na optimizam zbog visoke potražnje za svim vrstama vozila i novim i polovnim. ''Ako se uska grla u lancima snabdevanja smanje, realno je očekivati visok rast prodaje u 2023. godini od 7.5%. Međutim, bez obzira na sve teškoće, proizvođači vozila i ove godine ostvaruju visok profit zbog viših prodajnih cena'', istakla je Boldor. Automobilska industrija se ubrzano oporavila nakon pandemije, pa je već 2021. godine zabeležen iznadprosečni rast prodaje od 15.5%. Nastavak takvog rasta su onemogućili problemi u lancima snabdevanja, ali povećanje cena automobila je omogućilo industriji relativno lagodnu poziciju. ''Nedostatak materijala, posebno poluprovodnika, negativno utiče na prodaju, pa se u ovoj godini očekuje rast prodaje od tek 5%, što je osetno niže u odnosu na ostale industrijske sektore'', navela je Boldor. Zbog svega toga optimizacija troškova, ali i prihoda ostaje visoko na listi prioriteta menadžera u automobilskoj industriji, koji nastavljaju ubrzani rad na digitalnoj transformaciji, ekološkoj održivosti i e-mobilnosti, kaže se u saopštenju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo su najprodavaniji električni automobili na svetu

 

tesla y 1111.jpg

 

Globalna prodaja električnih automobila nastavlja da raste prema rekordnom brojkama. U avgustu je registrovano 847.590 novih vozila, što je 60% više nego u istom periodu 2021. Na globanom nivou, tržišni udeo je povećan na 15% (11% potpuno električni i 4% plug-in hibridi). Do kraja avgusta je ukupno registrovano više od 5.7 miliona novih putničkih električnih automobila, što znači da bi do kraja godine mogla da se premaši čak i nestvarna granica od 10 miliona primeraka. Poređenja radi, 2021. ih je registrovano 6.5 miliona.

Što se tiče najprodavanijih modela, na čelu je Tesla Model Y, a među deset najpopularnijih su još Tesla Model 3, Volkswagen ID.4 i čak sedam kineskih automobila. Kao što ćete videti u tabeli, najzastupljenija marka je BYD koja spada među najveće proizvođače električnih automobila na svetu. Ove godine su ušli na evropsko tržište (Norveška, Švedska, Danska, Holandija, Belgija, Luksemburg i Nemačka), nedavno potpisali ugovor sa nemačkom rent-a-car kompanijom Sixt o isporuci 100.000 električnih automobila, a u prvoj polovini godine su već isporučili 640.000 vozila. Cilj ne kriju, žele da postanu najprodavanija marka električnih automobila na svetu.

 

Top 20 električnih modela u 2022. godini:

  1. Tesla Model Y - 409.378
  2. Wuling Hong Guang MINI EV - 278.838
  3. Tesla Model 3 - 268.157
  4. BYD Song - 239.739
  5. BYD Qin Plus - 198.326
  6. BYD Han - 148.512
  7. BYD Dolphin - 102.620
  8. Volkswagen ID.4 - 99.880
  9. BYD Yuan Plus - 92.776
  10. BYD Tang - 79.211
  11. Li Xiang One - 75.397
  12. Chery QQ Ice Cream - 72.094
  13. Chery eQ1 - 68.153
  14. GAC Aion Y - 67.793
  15. Hyundai Ioniq 5 - 67.781
  16. Changan Benni EV - 64.553
  17. Hozon Neta V - 59.637
  18. GAC Aion S - 58.471
  19. Kia EV6 - 54.896
  20. Ford Mustang Mach-E - 51.447

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stabilizacija prodaje BMW-a nakon slabije prve polovine godine

 

223933-bmw x7 01.jpg

 

BMW je saopštio detalje o stabilizaciji prodaje u trećem tromesečju nakon pada broja isporučenih automobila u prvoj polovini godine zbog zatvaranja u Kini i nestašice čipova. Grupa je u trećem tromesečju prodala 587.795 vozila, za 0.9% manje nego u istom tromesečju 2021. godine. Pad je manji nego u prethodnim tromesečjima kada su poslovanje nemačke kompanije otežale stroge mere suzbijanja Covida-19 u Kini i nestašica čipova. U periodu od jula do septembra kompanija je u Kini zabeležila posebno dobar rezultat, sa 5.7% više prodatih automobila nego u istom prošlogodišnjem tromesečju. Porasla je i prodaja u SAD-u za 3.8%.

Na evropskom tržištu BMW je prodao 11.1% manje automobila nego prošlog leta. U periodu od januara do septembra grupa je prodala 1.75 miliona automobila, za 9.5% manje nego u istom prošlogodišnjem periodu. Potvrdili su da u ovoj godini očekuju nešto slabiju prodaju nego u 2021.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche u prvih devet meseci 2022. povećao prodaju za 2%

 

porsche tc 1.jpg

 

Porsche je saopštio da je u prvih devet meseci ove godine prodao 221.512 svojih automobila širom sveta, što predstavlja rast od okruglo 2% u poređenju sa istim periodom 2021.

U Evropi su plasirana 42.204 Porsche automobila (za 11% više), od čega u Nemačkoj 20.850 (+9%). Kinezi su kupili 68.766 Porschea (minus od 1%), dok je u Severnoj Americi za devet meseci 2022. kupce našlo 56.357 Porschea (minus 4%). Najprodavaniji model za prvih devet meseci 2022. je Cayenne (66.769 komada), sledi Macan sa 59.604, pa 911-ica sa 30.611, Panamera sa 25.452, električni Taycan koji je našao 25.073 kupca, kao i Boxster i Cayman sa ukupno 14.003 primerka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kompanija Tesla prodala više električnih vozila u Nemačkoj od Volkswagena

 

up tesla.jpg

 

Prema najnovijim podacima nemačkog KBA, automobili makre Tesla su najprodavaniji u konkurenciji električnih vozila u Nemačkoj. U prvih devet meseci prodato je 38.458 primeraka, što je 6.000 električnih vozila više od najljućeg rivala, Volkswagena. Pritom je Tesla ostvarila rast od 50 odsto u odnosu na isto razdoblje 2021, dok je Volkswagen pao za čak 40 procenata i prodao 32.326 električnih automobila na nemačkom tržištu. Kad je prodaja električnih automobila u pitanju, rast su u Nemačkoj iz VW grupe zabeležili jedino Audi i Seat/Cupra.

 

Volkswagen se zauzvrat može tešiti globalnom prodajom gde je u domenu prodaje električnih automobila ostvario rast od 25% u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Međutim, ukupna prodaja VW grupe sa uračunatim vozilima na fosilna goriva (konvencionalni i hibridi) je pala za 13%. Kako se navodi, to je posledica problema sa nestašicom pojedinih delova, ali i problemima poput inflacije i rasta cene energenata. ''Napeta situacija sa snabdevanjem komponentama u više navrata je dovela do prilagođavanja u procesu proizvodnje. Očekujemo stabilizaciju snabdevanja tokom 2023. godine'', izjavio je portparol Volkswagena nakon objave podataka o prodaji. Zanimljivo je i da je Tesla uprkos rastu pogođena nestašicom. Broj isporuka je rekordan, ali su logistički izazovi sve očiglediniji, pa je i rast bio manji od prognoza, naglašava Automotive News Europe.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kineska potražnja zaslužna za sjajan rezultat Mercedesa u trećem kvartalu

 

213440-mercedes c 01.jpg

 

Mercedes je u trećem kvartalu ove godine udvostručio godišnju neto dobit na gotovo četiri milijarde evra. Prihodi kompanije su porasli 19% na godišnjem nivou na 37.7 milijardi evra. Dobri poslovni rezultati su rezultat velike potražnje u Kini.

Kako je proizvođač automobila objasnio prilikom objavljivanja tromesečnih poslovnih rezultata, dobru prodaju beleže u Kini, koja je njegovo najveće tržište, takođe na račun tamošnjih državnih podsticaja za kupovinu automobila. Mercedes je tako u Kini od jula do kraja seprembra prodao 226.600 automobila, što je skoro 70% više nego u istom periodu prošle godine, prenose strane novinske agencije. Sa druge strane, kompanija je tokom tog perioda u Evropi prodala samo 146.100 vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najprodavaniji automobili u Evropi tokom septembra

 

tesla y 01.jpg

 

Broj registracija novih automobila u Evropi je povećan drugi mesec zaredom u septembru, pri čemu je Tesla Model Y vodeći u porastu tržišnog udela za električna vozila.

Registracije na 27 evropskih tržišta su iznosile 1.038.481 jedinica, što je povećanje od 7.5%, prema Jato Dynamics-u, u poređenju sa 965.595 jedinica u septembru 2021. Za prvih devet meseci, broj novih registracija iznosio je 8.182.818 jedinica, što je 3.6% manje u odnosu na januar-septembar 2020. i 32% manje nego u prvih devet meseci 2019.

 

''Tržište je gubilo milion jedinica po kvartalu u poslednje tri godine'', rekao je Felipe Munjoz, globalni analitičar u kompaniji Jato. Pad se i dalje pripisuje globalnoj nestašici poluprovodnika i ratu u Ukrajini, kao i blokadama u Kini izazvanim Covid-19 i čestim toplotnim talasima. Rast prodaje električnih vozila (BEV) ostao je pozitivan. Sa 160.869 prodatih jedinica u septembru, obim je povećan za 15%, što predstavlja drugi najveći mesečni tržišni udeo do sada sa 15.6% svih registracija. Registracije plug-in hibrida su porasle za 7% na 87.712 prodatih jedinica.

Tesla je imao dobre rezultate prošlog meseca, nastavljajući niz jakih završetaka na kraju svakog kvartala ove godine. Tesla Model Y je po prvi put postao najprodavaniji automobil u Evropi sa 29.367 registracija u septembru i rastom od 227% na godišnjem nivou. U septembru je Model Y predstavljao oko tri na svakih 100 novih automobila u Evropi, nadmašujući čak i Volkswagen Golf u svojoj rodnoj Nemačkoj. Peugeot 208, Dacia Sandero, Škoda Octavia i Toyota Yaris su zaokružili prvih pet.

 

Najprodavaniji automobili u Evropi tokom septembra 2022:

  1. Tesla Model Y, 29.367, +227%
  2. Peugeot 208, 19.601, +41%
  3. Dacia Sandero, 17.773, -2%
  4. Škoda Octavia, 17.733, +196%
  5. Toyota Yaris, 16.275, +19%
  6. Volkswagen T-Roc, 16.048, +60%
  7. Volkswagen Golf, 16.042, -8%
  8. Renault Clio, 15.981, -13%
  9. Nissan Qashqai, 15.852, +68%
  10. Fiat 500, 15.669, -4%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi očekuje pad prodaje u Evropi

 

214601-audi e-tron 04.jpg

 

Audi predoseća ''prve znakove'' pada narudžbina u Evropi. Direktor Audija Markus Disman (Markus Duesmann) rekao je za Süddeutsche Zeitung da kompanija još ne mora da spušta svoje prognoze, ali i da se ''ništa nije isključeno.'' Kako kaže, poslovodstvo o tome raspravlja. ''Nisam sklon brizi, ali me trenutna situacija svakako navodi na razmišljanje'', dodao je on.

 

Pošto su pandemija, nedostatak poluprovodnika i kašnjenja u lancima snabdevanja duže vreme usporavali proizvodnju automobila, knjige narudžbina su sada prilično popunjene. Disman je istakao da kompanija trenutno ne stiže da zadovolji tražnju, ali i da se postavlja pitanje kako će stvari izgledati sledeće godine. Rat zabrinjava ljude, suzdržavaju se od kupovina, jer visokoj inflaciji može da se pridruži recesija. ''Druge firme u grupi bi mogle da proizvode automobile sa unutrašnjim sagorevanjem nekoliko godina duže nego što je planirano ako energetska situacija ostane ista u narednim godinama'', rekao je Disman, koji je i član upravnog odbora grupe Volkswagen. Audi, međutim, od 2033. namerava da proizvodi automobile sa unutrašnjim sagorevanjem isključivo u Kini, a inače samo električne. ''Cena struje u Nemačkoj i Evropi je možda sada porasla, ali nećemo zbog toga menjati strategiju'', istakao je Disman.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche povećao profit za 41%

 

205037-porsche p01.jpg

 

Porsche je saopštio da je njihov profit u prvih devet meseci 2022. povećan za čak 41%. Operativni profit kompanije iz Štutgarta se popeo sa 3.59 milijardi evra na 5.05 milijardi evra, a prihod od prodaje je porastao za skoro 16%, sa 23.12 milijardi evra na 26.74 milijarde evra. Isporuke su porasle, ali samo za 2%, sa 217.198 na 221.512 vozila.

Kompanija ističe da je zarađivala više novca po vozilu i da su joj pomogli i drugi faktori, uključujući promene kursa. Prodaja legendarnog modela 911 je porasla za 9% na 30.611, što je pomoglo da se poveća profit kompanije. ''Uprkos značajnim globalnim izazovima, Porsche je postigao ubedljiv finansijski rast tokom prvih devet meseci 2022. godine'', stoji u saopštenju komoanije. ''U ovom nestabilnom i teškom tržišnom okruženju pokazujemo našu sposobnost da poslujemo profitabilno, posebno kroz disciplinu troškova i atraktivnu kombinaciju proizvoda. U isto vreme, odlučno idemo napred sa našom modernom luksuznom strategijom'', zaključuju u Porscheu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oštar pad dobiti Volvoa

 

volvo akcija01.jpg

 

Volvo Cars je u trećem kvartalu zabeležio neto dobit od 60.8 miliona evra, što je 71% manje nego u istom periodu 2021. Veliki pad u kompaniji pripisuju, između ostalog, poskupljenju sirovina i visokoj stopi inflacije.

 

Poslovni izveštaj je iznenadio analitičare koji su procenili da će Volvo zabeležiti između 198 i 200 miliona evra čiste dobiti. Nakon objavljivanja izveštaja, deonice kompanije na berzi u Stokholmu su pale za 7%. Izvršni direktor Jim Rowan je pripisao veliki pad dobiti rastućim cenama roba, rekordnoj inflaciji, višim kamatama i ratu u Ukrajini. ''Makroekonomske neizvesnosti širom sveta su imale snažan uticaj na naše poslovanje'', rekao je Rowan. Prihodi od prodaje su neznatno premašili predviđanja analitičara i dostigli su 7.27 milijardi evra, što je 30% više nego u istom periodu prošle godine. Rast se uglavnom može zahvaliti snažnoj potražnji za njihovim SUV vozilima. Analitičari su predviđali da će se prihodi zaustaviti na oko 7.15 milijardi evra. Međutim, prodaja vozila je pala na nekim ključnim tržištima, uključujući Evropu i SAD. Na Starom kontinentu su prodali 14% manje vozila, a ''preko bare'' 32% manje vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari podigao prognozu dobiti nakon snažnog trećeg kvartala 2022.

 

ferrari 296 07.jpg

 

Ferrari je saopštio da poboljšava svoje prognoze rezultata za celu godinu, uključujući i osnovnu zaradu, nakon što je nadmašio očekivanja u trećem kvartalu, uz podršku dvocifrenog povećanja isporuka. Kompanija je, međutim, napravila oprezniji ton u pogledu marže na te osnovne zarade, koja se sada vidi na 35% za ovu godinu, u poređenju sa prethodnim smernicama od preko 35%.

Rečeno je da su industrijski troškovi, kao i troškovi istraživanja i razvoja porasli u proteklom kvartalu uglavnom zbog veće amortizacije i inflacije. Ferrari je saopštio da će njegova prilagođena zarada pre kamata, poreza, depresijacije i amortizacije (EBITDA) ove godine porasti na preko 1.73 milijarde evra u odnosu na već poboljšanu prognozu od 1.70-1.73 milijarde evra koju je dao pre tri meseca.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobit Toyote manja za 23%

 

225325-Toyota Corolla 24.jpg

 

Toyota je u prvom polugodištu poslovne godine, između aprila i septembra, ostvarila 8.2 milijarde evra čiste dobiti, što je 23% manje nego u istom periodu peošle godine. Pad dobiti u kompaniji pripisuju visokim materijalnim troškovima i povlačenju sa ruskog tržišta.

Visoki materijalni troškovi su smanjili Toyotinu dobit u Severnoj Americi, a poslovanje u Evropi je temelj odluke o povlačenju s ruskog tržišta. Kompanija je u septembru objavila da se povlači iz Rusije zbog problema u lancu snabdevanja. Za sada, barem u zvaničnim prognozama, Toyota koliko-toliko održava nivo proizvodnje planiran za tekuću poslovnu godinu, ali rukovodstvo ostaje prilično oprezno u prognozama za budućnost. Pre nekoliko dana iz kompanije su objavili da ove godine najverovatnije neće proizvesti 9.7 miliona vozila, koliko su zacrtali u godišnjoj prognozi. Kako su tada objasnili iz najvećeg svetskog proizvođača automobila, proizvodnja je i dalje opterećena nedostatkom čipova na tržištu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai u oktobru prodao 12% više vozila uprkos nedostatku čipova

 

hyundai i20 poslovni.jpg

 

Hyundai je saopštio da je njegova prodaja porasla za 12% prošlog meseca u odnosu na godinu dana ranije uprkos produženom nedostatku čipova. Hyundai je u oktobru prodao ukupno 347.324 vozila, u odnosu na 309.481 jedinicu godinu dana ranije uz stalnu prodaju vrhunskih modela, navodi se u saopštenju kompanije.

 

Domaća prodaja je porasla za 5% na 60.736 jedinica sa 57.813 tokom perioda, dok je prodaja u inostranstvu porasla za 14% na 286.588 sa 251.668, navodi se u saopštenju. Međutim, Hyundai je očekivao da će ponovno izbijanje pandemije Covid-19, više cene sirovina, više kamatne stope i usvajanje Zakona o smanjenju inflacije (IRA) predstavljati i dalje velike probleme za automobilsku industriju. IRA isključuje električna vozila proizvedena izvan Severne Amerike iz poreskih kredita. Očekuje se da će novi zakon zadati udarac južnokorejskim proizvođačima automobila, koji proizvode sva svoja električna vozila kod kuće. Hyundai je revidirao svoj godišnji cilj prodaje vozila za 7% na 4.01 milion jedinica sa 4.32 miliona postavljenih početkom ove godine. Od januara do oktobra, njegova prodaja je porasla za 0.4% na 3.251.373 automobila sa 3.239.568 jedinica u istom periodu prošle godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...