Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Statistika automobilske industrije

Recommended Posts

Porsche u prvom kvartalu imao pad prodaje od 5%

 

porsche c 1.jpg

 

Porsche je saopštio da je u prvom tromesečju ove godine zabeležio globalnu prodaju od 68.426 vozila, što u odnosu na isti period prošle godine predstavlja pad za 5%. U saopštenju se ističe povećanje prodaje u Evropi (plasirano je 22.791 vozilo, plus od 18%), kao i u Nemačkoj (6.925 vozila, plus od 16%).

Sa druge strane, u Kini je u prvom kvartalu zabeležen pad prodaje od 20% (plasirano 17.685 vozila), kao i u SAD-u gde je pad još veći i iznosi 25% (prodato 13.042 vozila). Najprodavaniji model globalno u prvom kvartalu je Cayenne sa 19.029 jedinica, a slede Macan (18.329), električni Taycan (9.470), 911 (9.327), Panamera (7.735) i Boxster/Cayman (4.536).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla uprkos problemima postigao rekordnu dobit od 3.5 milijardi evra

 

221513-tesla model s plaid.jpg

 

Kompanija Tesla još jednom je zabeležila rekordnu dobit i prevazišla probleme u lancu snabdevanja i na taj način uspela da nadmaši prognoze Volstrita za prvi kvartal 2022. Međutim, kompanija je priznala da nije imuna na probleme u lancu snabdevanja. Istakla je da ograničavaju ''njihovu sposobnost da pokrenu fabrike punim kapacitetom'', kao i da će takva situacija verovatno trajati do kraja 2022. Epidemija koronavirusa i pravila zatvaranja u Kini primorali su je da privremeno zatvori svoju fabriku u Šangaju ranije ovog meseca.

 

''Nedavna epidemija opterećuje naš lanac snabdevanja i fabričke operacije. Cene nekih sirovina su višestruko porasle poslednjih meseci. Inflatorni uticaj na našu strukturu troškova doprineo je prilagođavanju cena naših proizvoda'', saopštila je Tesla. Čak i sa problemima u lancu snabdevanja, kompanija je zaradila 3.7 milijardi dolara. Mnogo više od 2.6 milijardi dolara koje su prognozirali analitičari. Takođe je bio više nego trostruko veći od 1.1 milijarde dolara koliko je zaradio pre godinu dana u istom periodu. I 30% veći od prethodnog rekorda od 2.9 milijardi dolara iz četvrtog kvartala prošle godine. Prihod od 18.8 milijardi dolara takođe je lako nadmašio prognoze. Porastao je za 6% u odnosu na prodaju u četvrtom kvartalu i 81% u odnosu na celu prošlu godinu. Potražnja za Teslinim automobilima bila je toliko jaka da je dnevna ponuda vozila koja je bila na raspolaganju pala za samo tri dana.

 

Ilon Mask o problemima kompanije

Izvršni direktor rekao je da uprkos tome što je fabrika u Šangaju bila zatvorena nekoliko sedmica u aprilu zbog Kovida, trebalo da se približi nivou proizvodnje u prvom kvartalu, ako ne i da prekorači. ''Bez obzira na nova pitanja koja se pojave, mislim da ćemo u ovom kvartalu videti rekordnu proizvodnju nedeljno iz Tesline fabrike u Šangaju. Čak iako nam nedostaje nekoliko nedelja'', dodao je on. Ilon Mask se zahvalio dobavljačima za koje je rekao da su ''zaista radili dan i noć kako bi osigurali da Tesla može da održi fabrike u radu''. I rekao je da bi kompanija trebalo da proizvede 1.5 miliona vozila ove godine, nešto bolje od povećanja od 50% u odnosu na proizvodnju iz 2021. On je istakao da veruje da bi kompanija trebalo da bude u stanju da nastavi sa godišnjom stopom rasta od 50% '',u doglednoj budućnosti''. ''U suštini, budućnost je veoma uzbudljiva. Nikada nisam bio optimističniji ili uzbuđeniji oko Tesline budućnosti nego što sam sada'', rekao je on.

 

Tesla povećala cene automobila

Mask je takođe branio nedavna povećanja cena svojih automobila. Teslin najjeftiniji automobil, model 3, sada košta 46.990 dolara, što je 34% više nego pre tri godine. Mask je rekao da Tesla mora da podigne cene jer je suočena sa većim troškovima sirovina. ''Možda se čini da smo nerazumni po pitanju povećanja cena naših vozila s obzirom na to da smo u ovom kvartalu imali rekordnu profitabilnost. Ali lista čekanja za naša vozila je prilično duga'', objasnio je Mask i dodao: ''Lista čekanja se proteže do sledeće godine. Tako da cene naših vozila naručenih sada zaista predviđaju rast troškova dobavljača i logistike i verujemo da će se desiti u narednih 6 do 12 meseci. Apsolutno želimo da električna vozila učinimo što pristupačnijim. Bilo je veoma teško sa inflacijom na najvišem nivou u poslednjih 40 ili 50 godina. Dobavljači su pod velikim pritiskom troškova. U nekim slučajevima vidimo da dobavljači traže povećanje troškova od 20% do 30% od kraja prošle godine.'' Teslini rezultati su posebno impresivni s obzirom na trenutne probleme u lancu snabdevanja, rekao je Dan Ives, tehnički analitičar za Vedbush Securities. ''Verujemo da ovi brojevi isporuke govore o putanji potražnje za električnim vozilima koja izgleda prilično robusno za Teslu'', napisao je on u belešci.

 

Rekordno visoke cene automobila

Problemi u lancu snabdevanja, nedostatak kompjuterskih čipova, doveli su do smanjenja proizvodnje širom sveta kod gotovo svih proizvođača automobila. To je dovelo do oskudnih zaliha vozila i rekordno visokih cena za kupce automobila. Većina proizvođača prodaje svoje automobile preko mreže dilera koji su nezavisna preduzeća i koji profitiraju od kupaca koji plaćaju iznad maloprodajne cene koju su proizvođači predložili. Međutim, Tesla prodaje svoje automobile samo u prodavnicama u vlasništvu kompanije. Na taj način bolje profitiraju od viših cena koje imaju za svoje automobile.

 

Akcije Tesle su skočile za 4% u trgovanju posle radnog vremena nakon izveštaja o zaradi kompanije. Mask je privukao ogromnu pažnju poslednjih nedelja zbog njegove ponude da kupi Tviter i učini ga privatnim. Izražena je zabrinutost da li Mask, koji je već izvršni direktor SpaceX-a kao i Tesle, ima vremena da preuzme ulogu nadgledanja Tvitera...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rekordan tržišni udeo za Toyotu u Evropi

 

Toyota bz 21.jpg

 

Obim prodaje Toyote Motor Europe (TME) u prvom tromesečju od 284.506 vozila je Toyoti obezbedio i najbolji tržišni udeo do sada od 7.6%, što je povećanje od +1% u odnosu na prethodnu godinu. Snažna potražnja za Toyotinom i Lexusovom elektrifikovanom linijom sa niskim emisijama CO2 se nastavila, a Toyotin elektrifikovani miks je porastao na 78% u zapadnoj Evropi i 69% u celoj Evropi.

 

''Tržište je bilo puno slabije nego što smo očekivali, ali veoma sam zadovoljan našim rezultatima u prvom kvartalu. Snaga našeg proizvoda je jača nego ikad, pojačana ključnim novim modelima kao što su Yaris Cross, Aygo X i električni SUV bZ4X. Iako je naša banka narudžbina i dalje na rekordnom nivou, ekonomske i političke turbulencije u Evropi, u kombinaciji s tekućim nedostacima u lancu snabdevanja, značajno utiču na automobilsko tržište. Uprkos tome, još uvek nam je cilj da ostvarimo rast i ove godine, iako smo revidirali naša izvorna predviđanja prodaje za 2022. godinu'', rekao je Matt Harrison, predsednik i izvršni direktor Toyote Motor Europe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slabija prodaja zakočila prihod Volkswagena u prvom tromesečju

 

vw t cross tsi 001.jpg

 

Volkswagen je preliminarno izvestio o stagnaciji prihoda u prvom tromesečju zbog slabije prodaje dok mu je dobit snažno porasla, pojačana kontrolom troškova i fokusom na skuplje modele. Dobit nakon poreza je skočila u prva tri ovogodišnja meseca na 6.7 milijardi evra sa 3.4 milijarde u istom prošlogodišnjem periodu. Kada se isključe kamate, porezi i troškovi skandala sa falsifikovanjem podataka o emisiji štetnih gasova iz dizel vozila, operativna dobit je porasla 77% na 8.5 milijardi evra. Iako je grupa zbog krize u snabdevanju poluprovodnicima isporučila otprilike za petinu manje vozila i proizvela gotovo 12% manje automobila, prihod se zadržao na nivou istog prošlogodišnjeg perioda i iznosio je 62.7 milijardi evra. Napomenuli su da se još uvek uspešno nose sa krizama poput globalne nestašice čipova, problema u lancu snabdevanja zbog rata u Ukrajini i lockdowna u Kini.

 

Prognoze su im ipak i dalje oprezne. ''Još nije moguće definitivno utvrditi kako će konkretno aktuelni razvoj događaja u sukobu Rusije i Ukrajine i pandemija covida 19 uticati na poslovanje grupe, globalnu privredu i rast u autoindustriji'', naglašavaju. Volkswagen se suočava sa ''izazovima bez presedana'', zaključio je izvršni direktor Herbert Diess.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche povećao prihode od prodaje i operativnu dobit

 

porsche boje 03.jpg

 

Kompanija Porsche je dokazala snažnu efikasnost na početku godine. U prva tri meseca 2022. kompanija je povećala i prihode od prodaje i svoju operativnu dobit u odnosu na prvi kvartal prethodne godine. Prihodi od prodaje su porasli sa 7.73 na 8.04 milijardi evra, a operativna dobit sa 1.26 na 1.47 milijardi evra. To je povećanje od 4.1%, odnosno 17.4%.

 

''Uprkos svim globalnim izazovima, još uvek smo na dobrom putu'', kaže Lutz Meschke, zamenik predsednika i član Izvršnog odbora zaduženog za finansije i IT sektor u kompaniji Porsche. ''U prvom kvartalu, Porsche je posebnu korist imao od snažne, raznovrsne prodaje, neproporcionalnog rasta u drugim poslovnim segmentima i pozitivnih efekata na valutu. Zbog mnogih spoiljašnjih izazova na koje ne možemo da utičemo, teško je dati perspektivui.'' U cilju ostvarivanja svojih visokih očekivanja koja se tiču profita a s obzirom na rat u Ukrajini, proizvođač sportskih automobila je preduzeo dodatne mere da bi osigurao dobre rezultate. ''Naše jake kvartalne brojke pokazuju da je naša radna grupa obavila odličan posao'', kaže Meschke.

 

Proizvođač sportskih automobila je ostvario rast prihoda uprkos tome što su isporuke pale za 5% u odnosu na prethodnu godinu; u prvom kvartalu kupcima je isporučeno 68.426 vozila. Najprodavaniji modeli su bili Cayenne (19.029) i Macan (18.329). Potpuno električni Taycan je bio treći najpopularniji model (9.470). ''Naša strategija elektromobilnosti pokazuje svoj efekat: 23% od svih isporučenih vozila je bilo elektrifikovano - a 14% je bilo potpuno električno'', kaže Oliver Blume, predsednik Izvršnog odbora kompanije Porsche. Kompanija je zato na dobrom putu da ostvari svoje ambiciozne ciljeve. Očekuje se da će 2025. godine polovina od svih novih prodaja kompanije Porsche biti prodaja elektrifikovanih modela - bilo da je reč o potpuno električnim ili plug-in hibridnim vozilima. Očekuje se da će do 2030. godine udeo novih vozila kompanije Porsche sa potpuno električnim pogonskim sklopom iznositi ukupno više od 80%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi tokom prvog tromesečja ostvario odlične prodajne i finansijske brojke

 

audi prodaja.jpg

 

Uprkos tome što je tromesečje obeleženo stalnim uskim grlima u snabdevanju čipovima, ratom u Ukrajini i obnovljenim merama izolacije u Kini, Audi grupa i dalje u finansijskim izveštajima beleži dobre rezultate. Nakon što je kvartal odrađen dobro, rezultat je dodatno jačanje firme i finansijske osnove za transformaciju prema e-mobilnosti i digitalizaciji. Po prvi put, marka Bentley je takođe konsolidovana unutar Audi grupe. Prihodi su porasli za 2%.

 

Grupa je ostvarila najveću operativnu dobit ikad u prvom tromesečju - podstaknuta snažnom cenovnom pozicijom, disciplinovanim pristupom fiksnim troškovima i podrškom od vrednovanja zaštite od variranja cena sirovina. Operativni profit za prva tri meseca ove godine je narastao na 3.5 milijardi evra. Uprkos geopolitičkim neizvesnostima koje proizlaze iz rata u Ukrajini i napetoj situaciji s snabdevanjem, Audi grupa i dalje potvrđuje prognozu za fiskalnu godinu 2022. objavljenu u svom godišnjem izveštaju i očekuje isporuku između 1.8 i 1.9 miliona vozila za različite marke grupe i kako bi se postigla operativna marža od 9% do 11%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamborghini u prvom tromesečju 2022. ostvario najbolji prodajni rezultat u istoriji

 

Lamborghini Huracan 1.jpg

 

Promet italijanskog proizvođača u prvom tromesečju ove godine je iznosio 592 miliona evra. To je povećanje od 13.3% u odnosu na prošlu godinu. Štaviše, Lamborghinijeva operativna dobit je takođe porasla za 25% na 178 miliona evra. U prva tri meseca ove godine Lamborghini je prodao 2.539 automobila. Ovo povećanje od 4.8% je pozitivno uticao na finansijske rezultate brenda.

Kao što je rekao izvršni direktor Automobilija Lamborghini Stephan Winkelmann: ''Prvo tromesečje je bilo najbolje ikad po svim važnijim pokazateljima, kako poslovnim tako i finansijskim.'' Lamborghini je takođe prvi put ušao u NFT svet i otvorio niz novih salona, uključujući i novi u Stockholmu. Iz Lamborghinija najavljuju da se njihov akcijski plan za bližu budućnost neće menjati, a postavljena strategija donosi očekivane rezultate.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja Lexusa na evropskom tržištu pretrpela veliki udar

 

lexus ux i.jpg

 

Japanski proizvođač automobila prodao je 2021. ukupno 72.441 vozilo širom Evrope. Od toga je 19.638 primeraka isporučeno kupcima u Rusiji, a 1.881 u Ukrajini. Od invazije na Ukrajinu, međutim, Lexus je prestao da izvozi vozila u Rusiju. Kao rezultat toga, od početka 2022. zaključno sa aprilom na rusko tržište je plasirano samo 1.738 automobila japanskog premium proizvođača. To predstavlja pad od 76% u odnosu na isti period prethodne godine. U razgovoru za Auto News, direktor kompanije Lexus Europe, Spiros Fortinos, potvrdio je da su vozila prodata u Rusiji ove godine uvezena pre nego što su sankcije stupile na snagu.

 

''Prekinuli smo isporuke čim su uvedene sankcije, tako da su vozila koja su u tom trenutku već bila u Rusiji jedina na koja možemo da računamo ove godine kada je reč o prodaji u toj zemlji'', potvrdio je on. Zbog pada prodaje širom Rusije i Ukrajine, japanski proizvođač automobila očekuje da će ove godine isporučiti kupcima svega oko 50.000 vozila širom evropskog kontinenta. Fortinos je uveren da će novi Lexus RX pomoći da se poveća prodaja kada stigne u evropske prodajne salone kasnije ove godine. Otprilike 87% prodaje Lexusa u Evropi otpada na SUV vozila, a asortiman brenda će biti dodatno ojačan dolaskom potpuno električnog modela RZ sledeće godine. Dok Lexus ima problema sa prodajom u Evropi, njegova matična kompanija Toyota je objavila da je proizvela 3.474.706 vozila u prva četiri meseca ove godine, što znači da je na putu da ove godine proda 10.4 miliona automobila širom sveta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbog nestašice čipova prodaja Volkswagena pala gotovo za četvrtinu

 

vw slovakia.jpg

 

Volkswagen je objavio da je zbog nestašice čipova u prvih pet meseci ove godine prodao za četvrtinu manje vozila nego u istom prošlogodišnjem periodu. U periodu od januara do maja je prodato 3.07 miliona vozila, navode u VW-u. Prodaja je time smanjena za četvrtinu, a isti procentni pad je zabeležen i u poslednjem mesecu tog perioda uz 658.000 prodatih vozila.

 

Manjak mikročipova stvara probleme, a prodaja na važnom kineskom tržištu tek sada počinje da se oporavlja od posledica lockdowna, ističu u kompaniji. Međutim, situacija sa mikročipovima i prodajom u Kini bi trebalo da se poboljša u ostatku godine, ističe izvršni direktor Herbert Diess. U zapadnoj Evropi prodaja je pala 22.9%, a u Kini 23.8%. Centralna marka VW je prodala 23.3% manje vozila, ali još je veći pad beležila Škoda, za čak 39.3%. Prodaja Audija je smanjena za 21.3%, a prodaja Porschea za 10.4%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najprodavaniji svetski automobili u 2021. po klasama

 

199860-toyota-rav4 04.jpg

 

Istraživanje uključuje podatke sa 106 tržišta sa pet kontinenata, što se odnosi na 99% ukupnog svetskog obima. Hajde da vidimo koji su to modeli najprodavaniji.

 

Tesla Model 3 u prvih 10

Ilon Mask je ovo predvideo. Naime, on je prognozirao da će automobili njegove kompanije biti među najpopularnijim u bliskoj budućosti. Model 3 možda nije najprodavaniji svetski automobil 2021. ali je u svakom slučaju odradio briljantan posao, ušavši u ekskluzivno Top 10 društvo. Sudeći po brojkama, ovaj električni sedan drži 9. poziciju zahvaljujući snažnom rastu od 40% u odnosu na 2020. na 508.000 jedinica. Ujedno, ovo je prvi put da se jedan čisto električni automobil nađe tako visoko na listi najprodavanijih.

 

192126-tesla model 3.jpg

 

SUV

Toyota RAV4 (Wildlander u Kini), postala je prvi SUV koji je na čelu globalne liste. Japanski proizvođač je prodao više od 1.13 miliona jedinica ovog modela, što je porast od 6%. Nadmašio je najbližeg rivala, Hondu CR-V za 3% (903.000 jedinica). Njihov takmac, Nissan X-Trail (Rogue), popravio je prodaju za samo 0.5% zbog smene generacija. Ipak, uspeo je da nadmaši Mazdu CX-5, Haval H6, Volkswagen Tiguana Allspace i Ford Kugu (Escape).

Među najmanjim SUV modelima, Honda HR-V je bila najubedljivija. Njena prodaja je skočila za 20% zahvaljujući dobrom kotiranju u Kini, Latinskoj Americi, Japanu i jugoistočnoj Aziji. Najbliži rival, Volkswagen T-Cross, uspeo je da ostvari tek polovinu Hondine prodaje. Iza njih su se našli Hyundai Creta, Kia Steltos i Volkswagen T-Roc.

Toyota Highlander je bila najpopularnija među velikim i SUV modelima srednje veličine (443.000 jedinica), s porastom prodaje od 31%. Prati je Tesla Model Y, koji se u generalnom poretku nalazi na visokom 19. mestu. Slede BMW X3, Ford Explorer, Jeep Wrangler, Mercedes GLC, Audi Q5 i Hyundai Santa Fe.

 

Mali automobili

Interesantan je uvid u to da većina vozača preferira veće automobile. Najpopularnji mali model prošle godine našao se na tek 20. mestu u generalnom poretku, a radi se o ''Kinezu'' - Wuling Hongguang Mini EV. Naravno, u pitanju je električni bestseler u Kini. Na drugom mestu u ovoj klasi se našao VW Polo hečbek, a slede Suzuki Swift, evropska verzija Toyote Yaris i Saipa Tiba, iranski model.

 

Kompaktni automobili

Uglavnom se radi o limuzinskim varijantama Toyota Corolle, Nissan Sentre i Honde Civic, dok su hečbek verzije uglavnom popularne u Evropi. To je razlog zašto je Golf tako nisko plasiran u generalnom poretku (49. pozicija), mada je najprodavaniji svetski ''hečbek'' sa 268.000 prodatih primeraka.

 

Premium i luksuzni automobili
BMW Serije 3 je prvi u ovoj kategoriji sa 329.000 plasiranih jedinica, što je porast od 12%. Ovako dobar rezultat pre svega može da zahvali dobrom potražnjom u Kini, SAD i Kanadi, i Japanu i Koreji. Prati ga veći brat serije 5 sa 277.00 primeraka, koji i dalje beleži rast, bez obzira na to što je relativno vremešan. Njegov direktan rival, Mercedes E klase treći je među premium automobilima sa 231.000 prodatih primeraka, a sledi ga Mercedes C klase. Među luksuznim modelima kolo vodi Mercedes S klase sa 83.000 jedinica naspram 46.000 BMW-a Serije 7.

 

Kamioneti

Mada je Ford F-150 zadržao krunu, više nije tako suveren, jer mu preti Toyota Hilux koja je zabeležila porast od 22%. Za razliku od Forda koji većinu svojih primeraka prodaje u Severnoj Americi, Toyotin model je popularan širom sveta, posebno na tržištima u razvoju. Chevrolet Silverado i Ram 1500 su takođe ostvarili slabije rezultate i ispali iz prvih 10. Ford Ranger, Isuzu D Max i Toyota Tacoma su s druge strane napredovali u odnosu na 2020.

 

Sportski automobili

Ford Mustang je i dalje najprodavaniji svetski sportista, mada je izgubio 15% obima u poređenju sa 2020. što je omogućilo Dodge Challengeru da mu se približi. Porsche 911 je treći napredovavši solidnih 13%. Chevrolet Corvette je skočio za čak 53%, što malu Mazdu MX-5 ostavlja na petom mestu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proizvodnja Toyote pala zbog globalne nestašice čipova i smanjene ponude delova

 

225323-Toyota Corolla 01.jpg

 

Proizvodnja i prodaja Toyote pala je u maju zbog globalne nestašice čipova i smanjene ponude delova. U saopštenju za javnost objavljenom kasno u sredu, japanski globalni proizvođač automobila naveo je da je ukupna proizvodnja iznosila oko 700.000 jedinica u maju, 9% manje nego u istom mesecu prošle godine. Prodaja automobila Toyote takođe je pala za 9.5% u istom periodu, te je iznosila 818.972 jedinica.

 

''U maju su i prodaja i proizvodnja pale ispod nivoa iz prethodne godine zbog uticaja globalnog širenja Covida, kao i nestašice delova izazvane povećanom potražnjom za poluprovodnicima'', navodi se u saopštenju. ''Proizvodnja je bila niža od planirane zbog uticaja zatvaranja zbog pandemije u Šangaju u Kini i drugih faktora'', dodaje se. Od januara do maja, proizvodnja i prodaja japanske kompanije pali su za 3.5% i 6.5% na godišnjem nivou na 4.17 miliona, odnosno 4.24 miliona. Podaci o proizvodnji i prodaji takođe uključuju Toyotine brendove Hino i Daihatsu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja General Motorsa pala za 15% u drugom kvartalu

 

Chevrolet-Traverse 01.jpg

 

General Motors izvestio je da mu je prodaja automobila pala za 15% u drugom kvartalu, jer su globalna nestašica čipova i poremećaji u lancu snabdevanja pogodili proizvodnju i doveli do toga da skoro 100.000 vozila i dalje čeka na delove kako bi bili završeni.

 

Američka automobilska industrija nastoji da održi korak sa potražnjom potrošača za novim automobilima, ali ima problem da poveća proizvodnju zbog nedostatka čipova, deficita radne snage i zastoja u lancu snabdevanja. GM, koji je prošle godine izgubio titulu lidera po prodaji prvi put od 1931. prepustivši tron Toyoti, saopštio je da je prodao 582.401 vozilo od aprila do kraja juna ove godine naspram 688.236 vozila u istom periodu prošle godine. Ipak, procenjuje se da će ovaj proizvođač automobila iz Detroita biti najveći prodavac novih vozila u ovom kvartalu, pošto poremećaji u celoj industriji smanjuju isporuke i drugih velikih proizvođača. GM je takođe saopštio da očekuje da će neto zarada za drugo tromesečje iznositi između 1.5 i 1.8 milijardi evra, što je ispod procena analitičara koji u proseku predviđaju profit od 2.4 milijardi evra. Proizvođači automobila bi trebalo danas i u utorak da objave izveštaje o prodaji novih vozila u SAD-u za drugi kvartal.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snažan pad prodaje Mercedesa u drugom tromesečju 2022.

 

Mercedes-Maybach novi.jpg

 

Prodaja Mercedesa je snažno pala u drugom tromesečju zbog problema u snabdevanju i pandemijskih ograničenja u Kini, objavio je nemački proizvođač automobila.

U periodu od aprila do juna kompanija je isporučila 490.000 putničkih automobila, za 16% manje nego u istom periodu prošle godine, navodi se u saopštenju. U Aziji je prodaja pala za petinu, uglavnom zbog lockdowna. U Evropi je smanjena za 10%, a u Severnoj Americi za 3%. Potražnja je i dalje snažna u kategoriji luksuznih modela, poput Maybacha i električnih automobila serije EQ, navodi Mercedes.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja Renaulta u prvih šest meseci 2022. manja za trećinu

 

renault q.jpg

 

Renault je saopštio da je zbog prekida poslovanja u Rusiji u prvoj polovini godine prodao gotovo za trećinu manje vozila nego u istom prošlogodišnjem periodu. Zapadni proizvođač automobila najizloženiji ruskom tržištu je u prvih šest ovogodišnjih meseci prodao nešto više od milion vozila, za 29.7% manje nego u prvoj polovini 2021. Ako se isključe aktivnosti ruskog Avtovaza i ruske filijale Renaulta, prodaja je smanjena za 12%, pokazuje poslovni izveštaj.

 

Pre rata u Ukrajini Rusija je bila drugo najveće Renaultovo tržište, zaslužno za 15% njegove zarade. Proizvođač popularnih modela poput Dacije Duster i Renault Clija je ove godine prekinuo aktivnosti u Rusiji, najavivši i prodaju ruske filijale i 67.7% učešća u Avtovazu, najvećem ruskom proizvođaču automobila i vlasniku marke Lada. Renault je u maju objavio da će prodati Avtovaz ruskom naučnom institutu, navodno za samo jednu riblju, uz opciju ponovnog otkupa kroz period od šest godina. Osim posledica povlačenja iz Rusije, francuska grupacija slabije rezultate pripisuje i dugotrajnoj krizi u snabdevanju poluprovodnicima, važnoj komponenti u proizvodnji automobila.

Pa ipak, optimistični su u pogledu proizvodnje čipova u drugoj polovini godine, što je na tragu ocene njegovog nemačkog rivala Volkswagena. Operativni direktor brenda Renault Fabrice Cambolive je istakao određena poboljšanja u pogledu dostupnosti tog brenda i očekuje da će nivo proizvodnje poluprovodnika biti značajno viši u drugoj polovini godine nego u prvih šest meseci.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacia u prvoj polovini 2022. povećala prodaju za 5.9%

 

dacia p02.jpg

 

Dacia je u prvoj polovini 2022. zabeležila rast globalne prodaje od 5.9% i povećala svoj tržišni udeo na 3.9 % u kontekstu šireg pada industrije. Kako prenosi britanski Autocar, Dacia tvrdi da je to ''jedini evropski brend među 20 najvećih brendova na evropskom tržištu putničkih automobila i lakih komercijalnih vozila koji je doživeo rast''.

Rumunski brend u vlasništvu Renaulta je prodao 277.785 automobila u prvih šest meseci ove godine. Prodaja ''hečbeka'' Dacia Sandero i SUV-a Dacia Duster je porasla za 1.8% odnosno 5.5% u odnosu na prethodnu godinu, dok su ohrabrujući debi na tržištu imali noviji modeli, električni gradski automobil Spring i kompaktni MPV Jogger. Sandero je ostvario značajnu prodaju od 112.000, u poređenju sa Dusterom od 99.000, Spring 20.000 i Joggerom prodatim u 21.700 primeraka.

 

dacia p01.jpg

 

Dacia je uspela da poveća prodaju na tržištu za koje kaže da je ''teško narušeno pandemijom i krizom elektronskih komponenti'' (prodaja novih automobila je pala za 14.6% u poređenju sa 2021.) što uglavnom pripisuje osvajanju tržišta i stopama lojalnosti među svojim kupaca. Sve to znači da je Dacia uspela da učvrsti svoju poziciju trećeg najprodavanijeg brenda putničkih automobila u Evropi. U stvari, to je brend broj jedan u Rumuniji i Portugalu, drugi u Francuskoj i treći u Italiji, Poljskoj i Češkoj. Od januara Dacia se popela za četiri mesta na nemačkom tržištu i zauzela je deveto mesto, za koje kaže da je ''drugi najbolji rast na lokalnom maloprodajnom putničkom tržištu''.

Brend navodi da je oko 76% kupaca Dacije ranije posedovalo automobil drugog brenda, a 64% postojećih kupaca Dacije je odlučilo da ostane uz brend kada kupuje svoj novi automobil. Kompanija je nedavno otkrila novi korporativni identitet i lagano restilizovala svaki od svojih modela kako bi pokazala novi brend.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja Volkswagen grupe drastično pala u odnosu na prošlu godinu

 

206663-vw golf 01.jpg

 

Prodaja Volkswagen grupe pala je za oko petinu u prvoj polovini ove godine u odnosu na godinu ranije, pokazali su podaci kompanije. Ukupne isporuke kupcima širom sveta pale su za 22.4% u drugom kvartalu godine. Pri tome su centralna i istočna Evropa, uključujući Rusiju, najteže pogođene sa padom od 49.3%. Volkswagen je obustavio trgovinu i proizvodnju u Rusiji u martu. Nedavno je ponudio isplate zaposlenima za dobrovoljno davanje otkaza na jednoj od svojih lokacija u zemlji do kraja godine. Sindikat je ranije ovog meseca izvestio da se lokacija trajno zatvara. Dok je prodaja u Rusiji činila samo oko 2% ukupne prodaje automobila u 2021. godini, rat je izazvao poremećaje u evropskoj automobilskoj industriji u lancu snabdevanja. Tu je i inflacija koja utiče na isporuke širom regiona.

 

Prodaja Vokswagena u zapadnoj Evropi pala je za 25.7% u drugom kvartalu, pokazuju najnoviji podaci. Za razliku od Evrope, Kina i Amerika su zabeležile umereniji pad od oko 16%-18%. Isporuke električnih vozila na bateriju (BEV) porasle su za nešto više od četvrtine na 217.100. One čine 5.6% ukupne prodaje, uglavnom potpomognute značajnim rastom u Kini. Evropa, poznata kao tradicionalno najjače Volkswagenovo tržište električnih baterija, zabeležila je pad od 16.5% u prodaji BEV-a u drugom tromesečju. Međutim, prodaja se i više nego udvostručila u Kini. U prvoj polovini godine, Volkswagenova prodaja BEV vozila u Kini porasla je više od tri puta u odnosu na prošlu godinu na 63.500 jedinica, saopštila je kompanija. Ipak, proizvođač automobila uveliko zaostaje za lokalnim konkurentima i Teslom u Kini. Prodao je oko pet puta manje od Tesle i 10 puta manje od domaćeg proizvođača električnih vozila BYD u maju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche u prvih pola godine isporučio 145.860 automboila

 

216457-porsche macan 07.jpg

 

Porsche je održao snažne brojke u pogledu isporuka u prvoj polovini 2022. godine, uprkos brojnim izazovima. Ukupno gledano, ovaj proizvođač sportskih automobila je isporučio 145.860 vozila kupcima širom sveta u periodu od januara do juna, što predstavlja pad od 5 posto u odnosu na prethodnu godinu.

 

''Mi i naši zastupnici smo se uspešno snašli u prvoj polovini ove godine, koju su oblikovali spoljašnji faktori i neizvesnosti,'' kaže Detlev von Platen, član odbora za prodaju i marketing u Porscheu. ''Pored teškoća koje predstavlja ponovna pojava pandemije COVID virusa u Kini i na drugim tržištima, takođe se suočavamo sa tekućim izazovima vezanim za lanac snabdevanja i logistiku. Istovremeno, poželjnost našeg brenda i popularnost naših proizvoda ostaje podjednako snažna. Očekujemo da će druga polovina godine biti dinamična. Kao i prethodnih godina, optimistični smo u pogledu budućnosti i odlučni smo da u preostalim mesecima ove godine radimo punom parom.''

 

224356-porsche sc 02.jpg

 

Rast u Nemačkoj i Evropi

Situacije na svetskim tržištima u prvoj polovini ove godine su bile različite zato su i brojke u pogledu isporuke za različite regije i tržišta različite. U Evropi je broj isporučenih vozila porastao na 43.087. To je povećanje od 7% u odnosu na isti period prošle godine. Isto važi i za matično tržište u Nemačkoj. 13.785 isporuka u prvih šest meseci 2022. godine predstavlja rast od 5% na godišnjem nivou. U Kini je Porsche uspeo da kupcima isporuči 40.681 vozilo uprkos višemesečnim restriktivnim merama u nekim gradovima. Pad u brojkama u pogledu isporuka u toku prve polovine ove godine je bio 16% u odnosu na prethodnu godinu. S obzirom na sveukupni pad u prodaji premium/luksuznih segmenata u Kini (od januara do maja pad od 23%), ovaj proizvođač sportskih automobila je ostvario impresivan rezultat na svom, još uvek najvećem, jedinstvenom tržištu. Ukupno 62.245 vozila je isporučeno Porscheovim kupcima u azijsko-pacifičkoj regiji, Africi i na Bliskom istoku. U SAD-u, Porsche je isporučio kupcima 32.529 vozila, uprkos tome što se suočio sa teškoćama u isporuci i tranzitu. Ova cifra se poredi sa najjačim polugodišnjim periodom ikada, u istom ovom periodu prošle godine.

 

porsche t 01.jpg

 

Cayenne je ostao najpopularniji Porscheov model

Potražnja je i dalje posebno velika za SUV modelima. Ukupno 41.947 kupaca je preuzelo model Cayenne. Na drugom mestu je Macan, sa 38.039 isporuka. Kultni sportski automobil, model 911, je isporučen 21.616 kupaca širom sveta. Taycan je isporučen 18.877 kupaca - uprkos ograničenjima u proizvodnji zbog teškoća u lancu snabdevanja, što je posebno uticalo na potpuno električni Porsche. Panamera je isporučen u 15.604 primerka, dok su kupci kupili 9.777 primeraka modela 718 Boxster i 718 Cayman. ''Ulazimo u treći kvartal puni energije i optimizma i, pored isporuka, naš fokus je i dalje na jedinstvenom iskustvu brenda za naše kupce'', dodaje von Platen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes u drugom kvartalu 2022. beleži rezultate bolje od očekivanih

 

206479-mercedes s3.jpg

 

Mercedes je podigao svoju prognozu za ovu godinu, uz očekivanja da će mu novi modeli vozila omogućiti da zadovolji potražnju. Iz kompanije naglašavaju da je broj narudžbina ''solidan'', a potražnja za vozilima poput električnog modela EQS ''zdrava i visokokvalitetna''. Pritom, navode i da je zarada kompanije u drugom kvartalu bolja od očekivane, a uskoro će se u njenoj ponudi naći i nova verzija SUV-a koja bi trebalo da privuče više kupaca. Najveći proizvođač luksuznih automobila na svetu očekuje da će grupacija profitirati neznatno više u odnosu na prošlu godinu, dok će obrt od proizvodnje automobila biti između 12% i 14%. Vrednost akcija kompanije porasla je 2.2% na trgovanju u Frankfurtu, pa su tako gubici koje beleži od početka godine smanjeni na 18%. Kako gasna kriza ne bi uticala na proizvodnju, u nemačkoj kompaniji su preduzeli određene korake, pa tako fabrika u Sindelfingenu, u kojoj se proizvode luksuzna vozila S klase i Maybach modeli, više ne koristi prirodni gas u pogonu.

 

Mercedes-Maybach 1.jpg

 

Ukoliko dođe do nestašice gasa kompanija će nastaviti da posluje bez problema sa polovinom svojih zaliha, pod uslovom da joj nemačke vlasti dozvole da napravi preraspodelu goriva u fabrikama u zemlji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

MG u Velikoj Britaniji prodaje više automobila nego Citroen ili Renault

 

218917-mg zs 1.jpg

 

Kineski proizvođač sve hrabrije osvaja Veliku Britaniju. Na lestvici prodaje MG je već na 12. mestu. I on priprema automobile koji mogu značajno da poboljšaju ovaj rezultat.

MG je britanska marka čija istorija seže u prošlost skoro 100 godina, ali pored toga 2005. godine je bila u tako lošoj finansijskoj situaciji da mu je jedini spas bila kupovina od strane kineske kompanije SAIC. Nekoliko godina kasnije na tržištu se pojavio model ZS, a zatim i ostali, s kojim su Kinezi privukli britanske kupce. Lep dizajn, povoljne cene, obećavajući rezultati testova sudara – samo su neke od prednosti koje su vratile MG u igru.

 

Vratio se jer je u prodaji već prestigao evropske velikane. Autocar, pozivajući se na rezultate Društva proizvođača i trgovaca motorima (SMMT), navodi da je s rezultatom od 28.149 primeraka u Velikoj Britaniji MG već prestigao, između ostalih, Land Rover, Mini ili Volvo, ali što je još zanimljivije, preskočilo je evropske igrače poput Citroena, Renaulta pa čak i Seata. Naravno, odnos snaga u Velikoj Britaniji je drugačiji nego na kontinentu, ali svejedn - tržišni udeo od 3% prilično svežeg kineskog brenda mora se smatrati uspehom. Danas MG tamo prodaje 4 modela, 3 električna i jedan PHEV hibrid. Osim toga, MG već ima preko 700 salona u Evropi, a na jesen će predstaviti još jedan model. Biće to električni hatchback, koji će postati konkurencija modelima Nissan Leaf ili VW ID.3. Zove se MG 4 i trebalo bi da pređe 450 km s jednim punjenjem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault u gubitku zbog napuštanja Rusije

 

renault arkana 01.jpg

 

Grupa Renault je zabeležila neto gubitak u prvoj polovini godine, što se pripisuje napuštanju poslovnih operacija u Rusiji nakon invazije Kremlja na Ukrajinu. Gubitak francuskog proizvođača automobila je iznosio 1.36 milijardi evra, u odnosu 354 miliona evra dobiti u istom periodu prošle godine. Grupa je zabeležila polugodišnji neto gubitak od 1.66 milijardi evra, uključujući 2.3 milijarde evra gubitka od prekinutog poslovanja zbog negotovinskog prilagođavanja povezane sa prodajom ruskih industrijskih aktivnosti.

 

Ipak, u Renaultu se nadaju da će se poslovanje promeniti. ''Nakon što je više nego kompenzovala gubitak svojih aktivnosti u Rusiji i nastavila brzu transformaciju, grupa Renault poboljšava finansijske projekcije za celu 2022.'', rekao je izvršni direktor Luca de Meo. ''Sva naša energija je mobilizovana da bismo transformisali Renault Grupu u konkurentnog, tehnološkog i održivog igrača'', dodao je on. U istom šestomesečnom periodu 2021. grupa je ostvarila neto dobit od 368 miliona evra. Ipak, neto dobit od kontinuiranog poslovanja grupe je porasla na 657 miliona evra, u odnosu na 199 miliona evra u istom prošlogodišnjem periodu. Prihodi grupe su u prvom polugodištu porasli za 0.3% na 21.1 milijardu evra, ali je globalna prodaja pala za 11.9% tokom tog perioda. Kad se isključi uticaj promena kurseva valuta, prihodi su porasli za 1.1%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bentley ostvario više profita u prvoj polovini 2022. nego u celoj 2021. godini

 

bentley b1.jpg

 

Proizvođači automobila širom sveta se bore da naprave dovoljno automobila kako bi zadovoljili potražnju, a uprkos Covidu i nestašici delova Bentley saopštava da je sa 395 miliona evra u prvoj polovini 2022. ostvario veći profit nego u celoj 2021. Očigledno da se Volkswagen Grupa postarala da Bentley biznis sa visokom maržom dobija dovoljno delova, ali čini se da profit dolazi i od velikog skoka cena ove godine.

 

Bentley kaže da se to svodi na veći nivo personalizacije, ali se takođe čini da je razlog i u tome što, kako primećuju britanski mediji, ''kupci očajnički žele da se dočepaju novog automobila.'' Prodaja je sa 7.199 vozila u prvoj polovini 2021. porasla na 7.398 u prvih šest meseci 2022. godini, ali je i prosečna prodajna cena porasla sa 184.000 evra na malo preko 211.000 evra, čime je Bentley ostvario rekordnih 23.3% povrata na prodaju. Najveći udeo u prodaji ima SUV Bentayga (oko 40% prodaje), a slede Continental GT (33%) i Flying Spur (27%). Jan-Henrik Lafrentz iz Bentleya navodi: Bentley je nastavio da fokusira svoje napore na izgradnju održive, dugoročne profitabilnosti. Ovi rezultati odražavaju snažnu osnovnu cenovnu poziciju, povećani prihod kroz opcionalnost i povoljne devizne kurseve. Paralelno sa tim, nastavljamo da održavamo našu bazu nižih troškova što vodi ka restrukturisanom poslovnom modelu koji donosi snažan povrat na naše investicije i prodaju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi ostvario rekordnu operativnu dobit

 

216740-audi q4 03.jpg

 

Audi grupa je predstavila svoje prodajne rezultate za prvu polovinu 2022. godine, a zbog krize s mikročipovima i gašenja u Kini nisu mogli da u potpunosti zadovolje veliku potražnju. Ipak, uprkos tome, prihod od 29.9 milijardi evra je veći za 2% u odnosu na isti period prošle godine, dok je operativna dobit dostigla rekordan nivo - 4.9 milijardi evra.

 

Način na koji su to učinili je veoma jednostavan. Veća potražnja za automobilima, uz lošu ponudu, dovodi do veće cene. Zato je Audi odlučio da ovaj višak ''stavi u svoj džep'', pa je operativna marža u prvoj polovini ove godine dostigla 16.5%. To je značajno više nego u prvih šest meseci 2021. ali i više od strateškog cilja od 9% do 11%. Kako tvrde u Audi grupi, dobri rezultati su postignuti prvenstveno dobrim cenovnim pozicioniranjem, kao i vrlo dobrim prodajnim rezultatima luksuznih marki Bentley i Lamborghini. Zanimljivo je da je Audi prodao 785.099 automobila, što je za 20% manje nego u istom periodu prošle godine, a ipak je ostvaren veći profit. Što se tiče električnih automobila, kupcima su isporučena 50.033 vozila, što je 52.7% više nego prethodne godine (32.775). Audi e-tron je ostao popularan izbor među kupcima, ali je Q4 e-tron zabeležio najveći rast prodaje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen u prvoj polovini 2022. godine povećao profit na 10.6 milijardi evra

 

196002-vw logo 001.jpg

 

U prvoj polovini tekuće godine, nemački automobilski koncern Volkswagen povećao je svoj oporezovan profit za više od četvrtine, na 10.6 milijardi evra.

 

Problemi na tržištu čipova i zatvaranje zbog Corona virusa u Kini, nisu sprečila nemački gigant da ostvari odlične poslovne rezultate. Međutim, samo u drugom tromesečju, ukupan prihod je smanjen za više od 22 procenta uvpravo zbog zatvaranja na najvažnijem azijskom tržištu. Zanimljivo je, da je u istom periodu prodaja električnih automobila nastavila da raste. Dr. Arno Antlitz, finansijski direktor u Volkswagen-u, istakao je da je Volkswagen ''pokazao značajnu finansijsku otpornost u suočavanju sa globalnim izazovima bez presedana.'' ''Međutim, još uvek nije moguće konačno proceniti specifične uticaje razvoja događaja u Ukrajini ili pandemije vorisa Covid 19 na poslovanje, globalnu ekonomiju i rast industrije u 2022. finansijskoj godini.'', izjavio je Antlitz.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rekordni drugi kvartal 2022. za Ferrari

 

ferrari_portofino_m01.jpg

 

Ferrari je zatvorio drugi kvartal 2022. sa rekordnim finansijskim rezultatima i isporukama: neto profit je dostigao 251 milion evra, što je 22% više u odnosu na isti period pre godinu dana. Neto prihodi su porasli za 24.9% na 1.291 milijardu evra, uz rast isporuka od 28.7% na 3.455 jedinica. Za celu 2022. kompanija je revidirala smernice, sa prognozom prihoda koji je blizu 5 milijardi evra, tačnije 4.9 milijardi.

 

''Ferrari nastavlja fazu snažnog rasta, sa rekordnim kvartalnim rezultatima u pogledu prihoda. Kvalitet prvih šest meseci i robusnost našeg poslovanja nam omogućavaju da revidiramo naviše smernice za 2022. po svim pokazateljima'', rekao je Benedeto Vinja, izvršni direktor Ferarija.

Što se tiče prve polovine 2022. godine, isporuke su bile 6.706 (+23%), prihodi iznose 2.477 milijardi (+21%) i neto profit od 490 miliona (+19%). U skladu sa planovima, povećanje isporuka tokom tromesečja su izazvali Portofino M i porodica F8. Tokom kvartala počele su isporuke 296 GTB i povećane su isporuke 812 Competizione. Ograničene serije Ferrari Monza SP1 i SP2 su došle do kraja proizvodnje u prvom kvartalu 2022. godine. Tokom konferencije o prezentaciji podataka potvrđeni su i proizvodni planovi za novi SUV model Purosangue, čija proizvodnja će početi do kraja godine, dok su prve isporuke zakazane za početak 2023.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...