Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Statistika automobilske industrije

Recommended Posts

Maruti Suzuki zabeležio pad neto dobiti od 48%

 

maruti-s-presso.jpg

 

Najveći indijski proizvođač automobila Maruti Suzuki, zabeležio je pad neto dobiti u trećem kvartalu od 48%, veći nego što se očekivalo, pošto je globalna nestašica čipova usporila proizvodnju i jer su visoke cene sirovina nagrizle marže.

''Proizvodnja je bila ograničena usled globalnih problema sa nestašicom elektronskih komponenti zbog čega nije moglo da bude proizvedeno oko 90.000 vozila'', navodi se u današnjem saopštenju Marutija, koji je u većinskom vlasništvu Suzukija. Prema saopštenju Marutija, koji u ukupnoj indijskoj prodaji automobila ima udeo od 50%, prodaja je u trećem tromesečju pala na 430.668 vozila sa 495.897 automobila godinu dana ranije. Sa druge strane, potražnja za automobilima je bila jaka, što ilustruje podatak da je na kraju trećeg kvartala Maruti imao više od 240.000 narudžbina koje tek treba da budu realizovane.

 

Dobit je iznosila 135.4 miliona dolara u tromesečju završenom 31. decembra, u odnosu na 259.5 miliona dolara godinu dana ranije. Ukupni poslovni prihodi su pali za 1% na 3.1 milijardu dolara. Cene sirovina i troškovi transporta su skočili zbog poremećaja u lancu snabdevanja, što je uticalo na pad profitnih marže mnogih kompanija koja nastoje da se oporave od uticaja pandemije. Proizvođači automobila širom sveta pokušavaju da prebace deo tih troškova na kupce kako bi ublažili udarac. Maruti je prošle godine povećao cene najmanje četiri puta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najprodavaniji modeli u Evropi

 

Peugeot-208 33.jpg

 

Globalno gledano, Evropa je tokom prošle godine sa 11.774.885 prodatih primeraka (EU+EFTA+UK) zabeležila pad od 1.5% (-183.000 primeraka) u odnosu na godinu pre, ali čak 25.5% u odnosu na pretpandemijsku 2019. godinu. Skoro sve marke su ubeležile minus, a na listi onih koji mogu da budu najzadovoljniji su svakako Hyundai, Kia, Toyota i Tesla, svi sa značajnim rastom. Drugo je pitanje da li su upravo njihovi modeli bili najprodavaniji na pojedinim tržištima ili je uspeh bio raspoređen na celu gamu. Pogledajmo.

 

Corsa je bila najprodavanija u Velikoj Britaniji, gde ih je prodato 40.914. Na drugom mestu u Velikoj Britaniji je Tesla Model 3, a treći je Mini. Najprodavanija marka je inostrana, i to Volkswagen. Uprkos padu od 10% najveće evropsko tržište je i dalje Nemačka, a tu Volkswagen dominira. Prvo mesto je uspeo da osvoji Golf (91.621 prodati primerak), ispred T-Roca (57.424 prodatih primeraka) i Tiguana (55.527). I u Francuskoj dominiraju domaći modeli. Apsolutni lider je Peugeot 208 (88.037), a slede ga Renault Clio (85.370) i Dacia Sandero (77.067). I Italija je tradicionalno naklonjena domaćim markama. Iako je ponuda skromna, vremešna Fiat Panda je sa 112.298 prodatih primeraka pobednik, ispred Fiata 500 (44.819) i još uvek prisutne Lancije Ypsilon (43.735). Naklonost domaćim markama je vidljiva i na drugim tržištima. Primera radi, Seat Arona je najprodavaniji u Španiji, dok Suzuki, koji ima fabriku u Mađarskoj, dominira našim severnim komšijama s dva najprodavanija modela. U Švedskoj uprkos padu Volvo drži prva tri mesta, a S/V60 je najprodavaniji. Pomenimo i Kiju Ceed koja je rastom od 66.5% skočila na 4. mesto.

 

Ostale zemlje:

  • Belgija: Volkswagen Golf
  • Bugarska: Dacia Dokker
  • Češka: Škoda Fabia
  • Danska: Ford Kuga
  • Holandija: Kia Niro
  • Norveška: Tesla Model 3
  • Poljska: Toyota Corolla
  • Portugal: Peugeot 2008
  • Rumunija: Dacia Logan
  • Švajcarska: Tesla Model 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja Tesla automobila porasla za 71% u prošloj godini

 

tesla model 3 giga.jpg

 

Prodaja vozila Tesla će porasti za više od 50% u 2022. godini u poređenju sa prošlom godinom uprkos problemima u lancu snabdevanja, rekao je izvršni direktor kompanije Ilon Mask (Elon Musk). Američki proizvođač električnih automobila prijavio je rekordnih 5.5 milijardi dolara profita prošle godine. Prodaja je porasla za 71% na 53.8 milijardi dolara u 2021. godini, a kupcima je isporučeno nešto više od 936.000 vozila. Kompanija je upozorila da će se rast usporiti, jer problemi u lancu snabdevanja koji utiču na proizvodnju automobila i dalje ograničavaju njen proizvodni kapacitet.

Mask je rekao da je 2021. godina bila ''probna godina za Teslu i za električna vozila uopšte''. On je istakao da se kompanija borila, kao i sve druge, sa izazovima u lancu snabdevanja, ali da je uprkos tome prošle godine uvećala proizvodnju za skoro 90%. Kompanija je navela da je lanac snabdevanja ''glavni ograničavajući faktor'' rasta, kao i da će verovatno to nastaviti i tokom 2022. godine. Analitičari navode da je Tesla mogla da proizvede do 20% vozila više u poslednjem kvartalu 2021. godine da nije bilo problema u snabdevanju. Oni takođe ocenjuju da je povećana isporuka u kombinaciji sa ''impresivnom zaradom'' kompanije pokazatelj snažnog rasta potražnje za električnim automobilima.

 

Tesla iznad svih očekivanja

Kompanija Tesla objavila je svoje finansijske rezultate i navela da je nadmašila očekivanja u pogledu prihoda i zarade. Rezultati za poslednji kvartal 2021. godine pokazuju da je ostvareno 17.112 milijardi dolara prihoda i zarada od 2.3 dolara po akciji. To predstavlja ogromno povećanje u odnosu na isti kvartal prethodne uglavnom zbog činjenice da je Tesla potvrdio rekordne isporuke - više od 300.000 vozila tokom tog kvartala. Tesla je tokom tog kvartala ostvario profit od preko dve milijarde dolara, a ukupno više od 5.5 milijardi dolara tokom cele 2021. godine uprkos značajnim ulaganjima u proizvodnju za naredni period. Teslina gotovinska pozicija je takođe značajno porasla u ovom kvartalu: ''Gotovina i gotovinski ekvivalenti na kraju kvartala su se uzastopno povećali za 1.5 milijardi dolara na 17.6 milijardi dolara u četvrtom kvartalu, uglavnom zahvaljujući slobodnim novčanim tokovima od 2.8 milijardi dolara, delimično nadoknađenim neto dugom i otplatom finansijskog lizinga od 1.5 milijardi dolara. Naš ukupan dug bez finansiranja vozila i energetskih proizvoda pao je na samo 1.4 milijarde dolara na kraju 2021.'', navodi se u saopštenju kompanije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla Model 3 najprodavaniji EV u Evropi uz značajan pad tržišnog udela VW Golfa

 

vw golf 533.jpg

 

Sve bolji rezultati Tesle predstavljaju kontrast u odnosu na opadanje tradicionalnih favorita, kao što je VW Golf, koji je ostvario najveći gubitak tržišnog udela. Tesla Model 3 je najbolje prodavani električni automobil u Evropi 2021. dok u isto vreme baterijski pogonjena vozila predstavljaju svetlu tačku industrije, pritisnute problemima u vidu pandemije i nestašice poluprovodnika. Model 3 je s prvog mesta svrgnuo Renault Zoe na listi najbolje prodavanih elektromobila. Teslin pulen je takođe pretekao neke od regionalnih favorita, kao što su VW Tiguan i Peugeot 3008, za 17. mesto u ukupnom poretku, što je neverovatan skok sa 41. mesta iz 2020. sudeći po podacima JATO Dynamicsa.

 

222108-prodaja eu 01.jpg

 

U septembru prošle godine, Model 3 je bio prvi električni automobil koji je došao do pozicije ukupno najprodavanijeg modela u Evropi na mesečnom planu, nadmašivši Golfa i druge popularne modele s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. VW ID.3 električni hečbek, lansiran 2020. nije uspeo da ponovi Teslin uspeh, zvaršivši na 53. mestu u ukupnom plasmanu. Ukupan pad tržišta na 11.8 miliona vozila je najveći još od 1985. ''Kriza za krizom imale su negativan uticaj na potražnju i broj novih registracija na tržištu'', kaže Felipe Munjoz, analitičar iz JATO-a. ''Tekuća nesigurnost u vezi sa pandemijom, uz produženu nestašicu poluprovodinika, kreirali su savršenu oluju.''

 

Proizvođači, uključujući VW i Stellantis, troše milijarde evra na kreiranje flota plug-in hibridnih i baterijski pogonjenih modela, s tim što potrošači pozitivno reaguju na izdašne subvencije kreirane u cilju snižavanja emisije štetnih gasova iz transportnog sektora. JATO očekuje da elektrifikovani automobili već ove godine nadmaše po prodaji dizel vozila. Novi izazovi se pojavljuju na tržištu koje se ubrzano menja. U 2021. Hyundai i Kia su povećali svoj tržišni udeo na Starom kontinentu za gotovo dva procentna poena, na 8.6%, prvenstveno zahvaljujući SUV i električnoj ponudi, kaže JATO.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford proizveo 40 milliona vozila iz linije F-Series

 

ford 40m.jpg

 

Jedna kratka vest iz Forda koji je saopštio da je proizveo 40-milioniti primerak pick-up vozila iz linije F-Series. Čast da ponese broj 40.000.000 je pripala Fordu F-150 Tremor u Iconic Silver boji.

F-Series linija se pojavila 1947. i tokom godina je pored modela F-150 proširena i većim modelima F-250 i F-350. Kod aktuelne generacije su između ostalog dostupne hibridna i potpuno električna varijanta, kao i verzije Raptor i Tremor. F-Series ostaje najpopularnije vozilo u Americi, i to već 40 godina zaredom (prošle godine u SAD-u su prodata 726.004 primerka).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota i u 2021. prva u svetu po broju prodatih automobila

 

204832-toyota corola cross05.jpg

 

Dvocifreni rast prodaje u 2021. godini je zacementirao vodeću poziciju japanske Toyote na lestvici autokompanija sa najviše prodatih automobila, ispred Volkswagen grupacije, pokazali su objavljeni podaci.

 

Toyota je saopštila da je prošle godine prodala 10.4 miliona vozila, uključujući i ona povezanih kompanija Daihatsu Motors i Hino Motors, za 10.1% više nego u 2020. godini. Volkswagen Group je isporučio 8.9 miliona vozila, najmanje u poslednjih 10 godina i za 5% manje nego u 2020. Proizvođači automobila su bili prisiljeni da smanje proizvodnju u 2021. zbog nestašice poluprovodnika koja je izazvala poremećaje u nabavnim lancima i podstakla žestoko takmičenje za ključnu komponentu i među proizvođačima potrošačke elektronike. Toyota se uspešnije nosila sa pandemijom od većine drugih proizvođača automobila jer su posledice na njenom matičnom tržištu i u pojedinim delovima Azije bile blaže nego u Evropi. Kompanija će kompletan poslovni izveštaj za treće poslovno tromesečje objaviti 9. februara, a već je upozorila da zbog poremećaja povezanih sa covidom-19 verovatno neće uspeti da proizvede ciljanih devet miliona vozila u poslovnoj godini koja završava 31. marta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uprkos nestašici poluprovodnika i problemima u nabavci Lexus umalo oborio prodajni rekord

 

lexus rs 05.jpg

 

Lexus je prošle godine popravio prodaju za šest odsto, umalo nadmašivši najbolji rezultat u istoriji.

U okviru godišnjeg izveštaja, Toyotina luksuzna divizija je izvestila da je ukupan obim prodaje u 2021. porastao na 760.012 vozila. Kolo vodi Severna Amerika, gde je Lexus napredovao 12 odsto (332.000), u najvećoj meri zahvaljujući velikom broju isporuka RX i NX krosovera i ES sedana. U SAD, japanski proizvođač se među premijum markama našao na trećem mestu, iza BMW-a i Tesle. Kina je drugo po veličini tržište za Lexus, gde je zabležen porast od jedan odsto (227.000). Ujedno ovo je najbolji rezultat japanske marke u najmnogoljudnijoj zemlji na svetu. U Evropi je napredak iznosio 2% (72.000). Lexusova globalna prodaja elektrifikovanih vozila je bila čak 10 odsto bolja od dosadašnjeg najboljeg rezultata od 260.000 jedinica. Međutim, jedino čisto baterijsko vozilo marke, UX300e, plasiran je u samo 5.800 primeraka. S druge strane, hibridi su odradili veliki deo posla, kao i krosoveri. Na modele sa povišenim klirensom se odnosila prodaja od 495.664 jedinice, što je otprilike 65% ukupne svetske prodaje japanske premium marke.

 

lexus e 04.jpg

 

Dakle, uprkos pandemiji, ograničenim zalihama i nestašici čipova, Lexus je uspeo prošlu godinu da završi s drugim najboljim prodajni rezultatom u svojoj istoriji. Rekordna je i dalje 2019. s prodajom od 765.330 primeraka. Da problemi sa zalihama i snabdevanjem nisu bili aktuelni tokom 2021. Lexus bi verovatno postavio novi rekord, kaže portparol kompanije, Norihiro Cuđi. Pod pretpostavkom da će snabdevanje biti tečnije u 2022. Lexus će nadmašiti rezultat iz 2021. dodao je on. ''Iskoristili smo zalihe u SAD u potpunosti. Kako su postajale sve manje, i dalje je bilo potražnje za Lexusom'', kaže Cuđi.

 

222216-lexus rz 03.jpg

 

Da bi zaintrigirao publiku u vezi s električnom budućnošću, Lexus je lansirao nove fotografije RZ450e Prototypea, koji je prethodnica budućeg električnog krosovera srednje veličine. Na prikazima možemo da vidimo atraktivno, elegantno vozilo s obuhvatajućom zadnjom signalnom grupom i naglašenim ''Lexus'' natpisom.

 

lexus rz 02.jpg

 

Spreda gledajući, zakrivljena kresta na lukovima točkova daje na aerodinamičkom utisku i pruža se duž boka vozila, ulivajući se na kraju u mišićav rameni pojas ispod C stuba. Karakteristična prednja maska je popunjena, naglašavajući da se radi o električnom pogonu. Lexus kaže da će serijski model predstaviti ovog proleća. Cuđi nije želeo da obelodani tačan datum, ali dolazak u prodajne salone se očekujem krajem 2022. ili početkom 2023.

 

222217-lexus rz 01.jpg

 

Japanski proizvođač planira da postane čisto električni brend do 2030. u Evropi, SAD i Kini, do kada namerava da prodaje milion elektromobila godišnje. Na globalnom planu, Lexus namerava da do 2035. proizvodi isključivo električne automobile.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari u 2021. godini zabeležio rekordnu prodaju

 

ferrari 296 05.jpg

 

Malo kasnije u odnosu na druge proizvođače, i Ferrari je sada objavio podatke o prodaji svojih sportskih automobila u 2021. godini. Ukratko, Ferrari je prošle godine širom sveta isporučio rekordnih 11.155 automobila, što predstavlja rast od 22.3% u poređenju sa 2020. To je takođe i 10.1% više nego u 2019. godini kada je Ferrari inače prvi put isporučio više od 10.000 vozila za godinu dana (10.131 vozila).

 

ferrari br 02.jpg

 

EMEA region (Evropa, Bliski istok i Afrika) je i dalje najveće tržište za Ferrari (prošle godine su tamo plasirani 5.492 automobila, uz rast od 14%), a slede Severna i Južna Amerika sa 2.831 Ferrarijem (plus od 22%). Najveći procentualni rast je zabeležen u Kini, Hong Kongu i Tajvanu, gde je plus iznosi 97% (prodato je 899 vozila). Ferrari navodi da je u 2021. godini zabeležen rast prodaje modela sa V8 motorom (plus 34.6%), dok su modeli sa V12 motorom imali pad od 16.1%

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citroen povećao globalnu prodaju za 7%

 

Citroen-C3 02.jpg

 

Citroen je uspeo da poveća globalnu prodaju za 7% u 2021. uprkos nestašici poluprovodnika. Rast prodaje automobila ove marke zabeležen je u svim svetskim regionima.

Francuska marka iz grupacije Stellantis prodala je ukupno 796.868 vozila, od čega 624.140 u Evropi (rast za 1.2%), 61.695 na Bliskom istoku (rast za 12%), 48.615 u Južnoj Americi (rast za 39%), 41.391 u Kini (rast za 102%) i 8.665 u azijskopacifičkom i indijskom regionu (rast za 14%).

 

citroen 2021 01.jpg

 

Najprodavaniji model prošle godine bio je C3 koji je na tržištu od 2016. godine, a zasnovan je na platformi prethodne generacije umesto one koju sada koriste uporedivi modeli iz Peugeota i Opela. Najveće poboljšanje prodaje postigao je veliki komercijalni kombi Jumper, dok je prodaja kompaktnog putničkog kombija Berlingo opala za 24%. Gradski model 108 i kompaktni minivan C4 SpaceTourer verovatno se poslednji put pojavljuju na Citroenovoj godišnjoj listi. Citroen nije najavio nikakav značajan novi model za 2022. godinu, a jedino je restilizovan SUV C5 Aircross nakon sličnog tretmana koji je prošao manju C3 Aircross.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford beleži odlične rezultate u prodaji električnih automobila

 

216661-ford m02.jpg

 

Ford-ova zarada u četvrtom kvartalu je veliki dokaz da su napori kompanije za elektrifikaciju dali rezultate. Kupci su već naručili ili rezervisali više od 275.000 potpuno električnih Mustang Mach-E SUV modela, F-150 Lightning pikapova i E-Transit komercijalnih vozila.

 

Ford drastično povećava proizvodnju svojih EV

Kompanija izveštava da je prodaja njenih EV i hibrida u januaru rasla skoro 4 puta brže od ukupnog elektrifikovanog segmenta, čime je Ford trenutno drugi prodavac EV u zemlji iza Tesle. To je podstaklo obećanje Ford-a da će udvostručiti globalni proizvodni kapacitet kompanije za EV na najmanje 600.000 do 2023. godine. Iz kompanije očekuju da će električna vozila predstavljati najmanje 40% svog asortimana proizvoda do 2030. godine. Sve u svemu, Ford je ostvario prihod od 37.7 milijardi dolara, neto prihod od 12.3 milijarde dolara i 2 milijarde dolara u EBIT-u u četvrtom kvartalu 2021. Kompanija je samo u januaru prodala 6.513 Maverick-e.

 

Ford je takođe video veliko interesovanje za svoju novu liniju komercijalnih električnih vozila Transit sa više od 300 američkih kompanija koje su naručile 10.000 vozila. U narednim mesecima, kompanija otvara pogon u fabrici električnih kamiona Blue City u Tenesiju. Fabrika će proizvoditi Ford-ovu drugu generaciju električnih pikapova u velikim količinama počevši od 2025. U isto vreme, tri velike fabrike baterija u Tenesiju i Kentakiju, biće puštene u rad sa kapacitetom da proizvedu dovoljno ćelijskih baterija za više od milion vozila godišnje. Mobilne aplikacije kompanije, Ford Pass i Lincoln Way, dobile su skoro više od 8 miliona članova u SAD-u.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odlična godina za Volvo

 

212048-Volvo XC60 03.jpg

 

Uprkos svim problemima sa kojima se proizvođači automobila trenutno suočavaju, Volvo je uspeo da ostvari svoj najbolji prihod i profit u 2021. godini, sa prihodima od 26.7 milijardi evra i profitom od 1.12 milijardi evra. Profit dolazi na osnovu prodaje od 698.693 vozila, pri čemu je model XC60 prodat u 215.635 jedinica, XC40 u 201.307 i XC90 108.231, što čini preko 70% ukupnog plasmana Volvo automobila.

Sve ovo je postignuto uprkos padu proizvodnje u četvrtom kvartalu zbog problema sa kovidom i čipovima, uz pad od 20% u odnosu na poslednji kvartal 2020. - ali Volvo navodi da su potražnja i narudžbine jaki, a brojke o profitu i prihodu su potpomognute davanjem prioriteta proizvodnji modela sa visokom maržom. Uprkos padu u četvrtom kvartalu, Volvo ističe da modeli Recharge čine 34% ukupne prodaje (6% su BEV), a u kompaniji predviđaju da će njihov plasman nastaviti da raste, pa su povećali kapacitet za Recharge modele na 150.000 primeraka godišnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja električnih automobila u Kini porasla 132% u januaru

 

byd yuan 01.jpg

 

Maloprodaja električnih automobila u Kini porasla je 132% u januaru u odnosu na januar prošle godine, prenosi Kineska medijska grupa (CMG) pozivajući se na nove industrijske podatke. Sa 347.000 prodatih električnih automobila, obim je ipak 27% manji u odnosu na decembar, pokazuju podaci Kineskog udruženja putničkih automobila.

 

Američki proizvodjač električnih automobila Tesla je u januaru prodao 59.845 vozila koja su proizvedena u Kini, dok je kineski proizvodjač automobila BYD prodao 93.101 električni automobil u istom mesecu. Udruženje je primetilo da se kompanije za električne automobile suočavaju sa pritiscima troškova jer su subvencije opale, dok je došlo do naglog rasta cena sirovina kao što je litijum. Ukupna maloprodaja putničkih automobila je dostigla 2.09 miliona jedinica u januaru, što je 4.4% manje u odnosu na prethodnu godinu, pokazuju podaci udruženja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stellantis nadmašio Volkswagen u Evropi

 

203813-fiat 500e 05.jpg

 

Dva najveća proizvođača automobila u Evropi vodila su neizvesnu trku u 2021. godini, a Stellantis je preuzeo titulu od Volkswagen grupe za samo 693 vozila, navodi se u podacima kompanije za tržišne analize Dataforce. Stellantis je prodao 3.161.594 putnička vozila i kombija u evropskom regionu, a Volkswagen 3.160.901. Podaci potiču iz 31 zemlje, uključujući 27 članica Evropske unije, Veliku Britaniju, Švajcarsku, Norvešku i Island.

 

Peugeot 208 novi.jpg

 

Volkswagen je bio uspešniji u 2020. godini sa 3.2 miliona prodatih vozila naspram 3.1 miliona automobilskih marki koje sada čine Stellantis.

 

206662-vw golf 8 karavan02.jpg

 

Stellantis je formiran 2021. godine spajanjem Fiat Chrysler Automobiles i PSA grupe. Grupacija obuhvata 13 marki registrovnih u Evropi. Volkswagen grupa ima 9 marki pod svojim kišobranom. Stellantis je postigao bolji rezultat u 2021. godini zahvaljujući boljoj prodaji lakih komercijalnih vozila od Volkswagena za skoro pola miliona primeraka. Trećeplasirana u Evropi i dalje je alijansa Renault-Nissan-Mitsubishi sa 1.788.939 prodatih vozila, a iza nje je savez Hyundai-Kia sa 1.020.687 prodatih automobila. Samo 45.000 vozila razdvaja sledeće četiri pozicije, što ukazuje na nivo konkurentnosti na evropskom tržištu automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbolje prodavani automobili u Evropi u januaru 2022. godine

 

dacia-sandero 2021 03.jpg

 

Broj novih registracija u januaru u Evropi je pao za 2.4%, što je najlošiji mesečni rezultat od 1991. kažu podaci JATO Dynamicsa. Dakle, na tržištu koje se sastoje od 26 evropskih zemalja, broj registracija je pao za 2.4% na ukupno 811.332, uprkos restriktivnim merama iz januara 2021. koje su uticale na slabiju prodaju. Ova brojka je 28% niža u odnosu na rekordan prepandemijski rezultat iz januara 2020. JATO kaže da je pad prodaje posledica nesigurnosti kod kupaca, koja je izazvana ekonomskim uslovima i globalnom nestašicom poluprovodnika.

 

''Prošlog meseca, samouverenost kupaca je ostala na niskom nivou, prvenstveno zbog posledica pandemije, kao i iz razloga što je proizvodnja pogođena aktuelnom nestašicom poluprovodnika'', kaže globalni analitičar iz JATO-a, Felipe Munjoz. Sa druge strane, SUV/krosoveri su postigli rekordan tržišni udeo: 402.900 registracija, odnosno 49.7% ukupnog tržišta. Obim prodaje SUV/krosovera se povećao za 11% u odnosu na januar 2021. mada je i dalje 10% ispod onog iz januara 2020.

Elektrifikovani automobili su takođe dobili na popularnosti, sa ukupno 149.000 jedinica u januaru, što je skok od 36% u odnosu na januar 2021. odnosno 105% u poređenju sa istim mesecom 2020. godine. Baterijski pogonjena vozila su ostvarila porast prodaje od 73%, dok su ''plug-in'' hibridi napredovali 9%. Dacia Sandero je završila mesec kao najprodavaniji novi model, plasiran u ukupno 17.558 jedinica, što predstavlja rast od 10% u odnosu na januar prošle godine. Sandero slede Peugeot 208 (16.190) i veći Peugeot 2008 (16.190).

 

10 najprodavanijih modela u Evropi u Januaru 2022. godine

 

1. Dacia Sandero: 17.550 (+10%)
Priuštiva Dacia Sandero napredovala je u odnosu na prošlu godinu, završivši januar 2022. na vodećem mestu na Starom kontinentu. Prošle godine, uvođenjem nove generacije, rumunski model je postao još ataktivniji za kupce, posebno ako u obzir uzmemo LED farove i novi info-zabavni sistem s ekranom osetljivim na dodir.

 

2. Peugeot 208: 16.190 (-6%)
Predstavnik iz B segmenta predvodi dobre Stellantisove rezultate na početku ove godine. Prošlu je završio na respektabilnom drugom mestu, a 2022. započeo podjednako snažno. Popularnosti ovog modela je bez dileme pomogla obimna revizija u kombinaciji s novim Peugeotovim dizajnerskim jezikom. Takođe, radi se o prvom malom automobilu koji je u ponudi s benzinskim, dizel i električnim pogonom.

 

3. Peugeot 2008: 14.563 (-2%)
Ovaj smelo stilizovan kompaktni krosover je veoma popularan kod evropskih kupaca. Januarska prodaja doduše nije bila tako ''jaka'' kao ona od prošle godine. Ipak, rezultat u vidu 14.563 prodata automobila je i dalje sjajan. Da podsetimo, radi se o najprodavanijem SUV/krosoveru u Evropi, koji se našao ispred VW T-Roca i Hyundai Tucsona.

 

4. Volkswagen Golf: 14.483 (-4%)
Čini se da će VW Golf nastaviti s poslovično dobrom prodajom i u 2022. nakon što je prošlu godinu završio kao evropski bestseler. Pogođen je u velikoj meri ograničenjima na planu snabdevanja, ali je zadržao odličnu potražnju. Ažuriran je 2020. i dostupan je u benzinskoj, dizel i hibridnoj pogonskoj varijanti. Upuno je 205.405 Golfova prodato u 2021. uključujući GTI, GTE, GTD i R verzije.

 

5. Volkswagen T-Roc: 13.668 (-1%)
T-Roc krosover je drugi VW-ov model u prvih 10, sa ostvarenom januarskom prodajom od 13.668 jedinica. To je gotovo identično rezultatu iz istog meseca prošle godine. Ovaj mali krosover je sa nama od 2017. a njegova popularnost se reflektuje u miksu benzinskih i dizel pogonskih sklopova, kao i nedavno uvođenje performantnog R modela.

 

6. Škoda Octavia: 13.395 (+2%)
Škodin porodični model dostupan u ''liftbek'' i karavanskoj karoserijskoj konfiguraciji, završio je prvi mesec u ovoj godini na odličnom šestom mestu sa prodatih 13.395 primeraka, što je porast od 2% u odnosu na prošlu godinu. Ovo je ujedno najbolje prodavani model Škode. ''Plug-in'' hibridna varijanta je nedavno predstavljena, što znači da je Octavia u velikoj meri popunila ponudu na planu pogona.

 

7. Renault Clio: 12.856 (-11%)
Uprkos padu prodaje od 11.1%, Renault Clio se i dalje visoko kotira u Evropi, što u najvećoj meri može da zahvali raznovrsnim pogonskim sistemima i odličnom dizajnu.

 

8. Toyota Yaris Cross: 12.456 (novi model)
Novajlija u prvih 10, Toyota Yaris Cross, još je jedan model u SUV/krosover ponudi. Odlikuju ga dobra vozna dinamika i efikasnost. Postignut rezultat uopšte nije loš za jednog novajliju na tržištu.

 

9. Ford Puma: 12.159 (+18%)
Odlična vozna dinamika i atraktivno cenovno pozicioniranje, ključni su atributi zbog kojih su se kupci odlučivali za ovaj model. Fordov kompaktni krosover je pored Toyote Corolle postigao najveći godišnji rast od svih modela na listi, od čak 18%. Ponuda je nedavno pojačana Vignale paketom opreme i dinamičnom ST verzijom.

 

10. Toyota Corolla: 11.990 (+18%)
Pouzdana Corolla je procentualno napredovala kao i Ford puma. U januaru ove godine je prodato ukupno 11.990 primeraka na Starom kontinentu. Ovo je jedan od aduta kod porodično orijentisanih kupaca, delom i zahvajujući krajnje efikasnom hibridnom pogonu.

 

preuzeto sa - vrelegume.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen je prodao manje vozila, ali je povećao zaradu

 

vw gtx id4 03.jpg

 

Volkswagen Grupa je prošle godine ostvarila značajnih 6.3% pada u odnosu na pandemijsku 2020. godinu čime se na najbolji način pokazuje koliko su poslednje dve godine bile izazovne za autoindustriju. Dalje, VW Grupa je prošle godine prodala 8.6 miliona vozila ili čak 2.3 miliona manje u odnosu na pretpandemijsku 2019. godinu. Kako bismo prikazali taj pad, dovoljno je reći da je BMW prošle godine proizveo ukupno 2.21 milion vozila.

 

Volkswagenovi prihodi su prošle godine porasli na 250.9 milijardi evra, dok je operativna dobit skočila na čak 20.1 milijardu evra. Impresivan rezultat je očigledno posledica rasta cena, ali i implementacije električnih modela koji su postigli značajan tržišni udeo. Iako Volkswagen nije imao snage da pretekne Teslu u Americi, u Evropi je apsolutni predvodnik s tržišnim udelom od 25% u segmentu električnih vozila. Volkswagen je prošle godine udvostručio prodaju električnih vozila sa ukupno 452.900 prodatih primeraka. Ove godine Volkswagen je trebalo da ostvari daljnji rast, međutim novonastala geopolitička situacija je već izazvala udarac u autoindustriji. Prvi čovek Volkswagena Herbert Diess je već prognozirao da će sukobi u Ukrajini imati i veći negativni uticaj nego što je to imala pandemija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche u 2021. povećao dobit skoro za četvrtinu

 

porsche taycan 13.jpg

 

Porsche je u 2021. povećao dobit skoro za četvrtinu, uz dvocifreni rast prihoda koji odražava znatno više isporučenih automobila. Članica Volkswagen Grupe je zaključila prošlu godinu sa dobiti pre kamata, poreza i posebnih stavki u osnovnoj delatnosti proizvodnje automobila od pet milijardi evra, kada se isključe finansijske usluge, pokazao je godišnji izveštaj VW-a.

 

Porsche je u 2021. isporučio oko 302.000 automobila, skoro 11% više nego godinu ranije. Prihod mu je porastao za 16.1% na 30.3 milijarde evra. Operativna marža je iznosila 16.5% i viša je za 1.1 procentni bod nego u 2020. godini. Porsche se smatra najvrednijim delom Wolfsburg grupe koja se sprema da do kraja godine uvrsti njegove deonice u berzovnu kotaciju. Kompanija od prošle godine drži 24% učešća u Rimac Automobilima. Inicijalna javna ponuda Porscheovih deonica će pomoći VW Grupi da prikupi novac za skupi prelaz na proizvodnju električnih modela današnjih automobila s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Neki finansijski analitičari procenjuju vrednost Porschea na 80 do 100 milijardi evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Profit Bentleya porastao za rekordnih 1845% u 2021.

 

211929-bentley-bentayga 4.jpg

 

Bentley je objavio da je 2021. godina bila njihova najbolja po proju prodatih primeraka ikad, sa operativnim profitom koji se povećao sa 20 miliona evra u 2020. na 389 miliona evra, što predstavlja povećanje od 1845%.

 

Naime, Bentley je prošle godine isporučio 14.659 vozila, što je za 31% više u odnosu na prethodnu rekordnu godinu, 2020. Potražnja je prošle godina bila toliko visoka da su narudžbine bile na rekordnom nivou i početkom ove godine. ''Snaga marke je bila ključna za finansijske rezultate u 2021. sa novim modelima poput Bentayge Hybrid koji su pomogli u podsticanju dobiti na rekordnih 389 miliona evra'', rekao je Jan-Henrik Lafrentz, šef finansija u Bentleyju. ''Sve veća potražnja za našim hibridnim modelima, uz podršku od 3 milijarde evra održivog ulaganja u našu fabriku Crewe, obezbediće da ostanemo referentni proizvođač u održivoj luksuznoj mobilnosti''.

 

Bentley je video i povećani nivo personalizacije od strane svojih kupaca, a njegova linija modela uključuje niz modela visoke marže, poput izdanja Speed, Mulliner i Hybrid. Sve to je povećalo prihod po vozilu za osam posto u odnosu na prethodnu godinu. Bentley takođe deo uspeha pripisuje svom planu za budućnost, po kojem planira da uvede jedno novo električno vozilo počevši od 2025. godine. Takođe ima za cilj da bude klimatski neutralan od kraja 2030. godine. ''Ovi rezultati su postignuti u kontekstu kontinuirane ekonomske neizvesnosti'', rekao je Adrian Hallmark, izvršni direktor Bentley Motorsa. ''Oni predstavljaju veliko dostignuće za sve koji su uključeni u Bentley Motors, dok idemo napred s našim programom Beyond100 kako bismo ponovo osmislili celi asortiman proizvoda u izgradnji neutralnosti ugljenika do 2030. godine''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamborghini objavio rezultate, 2021. je donela najbolje brojke u prodaji i poslovanju

 

lamborghini 2021.jpg

 

Automobili Lamborghini je zaključio finansijsku godinu 2021. sa najboljim rezultatima ikada u pogledu prodaje, prometa i profitabilnosti, potvrđujući stabilnost i pobedničku strategiju... Stephan Winkelmann, predsednik i izvršni direktor Automobilija Lamborghinija, komentariše: ''Lamborghini je pokazao izuzetne komercijalne i finansijske rezultate, najbolje u svojoj istoriji, koji kompaniji daju potrebnu čvrstinu za navigaciju u novom periodu neizvesnosti poput ovog.''

 

Promet je dostigao rekordnih 1.95 milijardi evra, što je povećanje od 19% u odnosu na 2020. Efiaksno upravljanje podržano lansiranjem novih modela je dovelo operativnu dobit do dosad neviđenog nivoa. Operativna marža se više nego udvostručila u odnosu na 2018. i dostigla je 20.2%, što je nivo profitabilnosti u skladu sa luksuznom industrijom. Ovo se prevodi u operativni prihod od 393 miliona evra, što je povećanje od ogromnih 49% u odnosu na 2020. (264 miliona evra). Kao deo ambicioznog strateškog plana koji uključuje najveću investiciju u istoriji kompanije (1.8 milijardi evra u sledećih pet godina, u potpunosti samofinansirajući), Lamborghini ima oči na još izazovnijem finansijskom cilju za godine pred nama - povećati svoju profitabilnost na između 22% i 25%.

 

2021. je takođe bila najbolja godina ikad na komercijalnom nivou, sa 8.405 isporučenih automobila širom sveta (+13% u odnosu na 2020.).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rezultati Škode za 2021. godinu

 

209638-skoda e01.jpg

 

Škoda je objavila da je njen ukrajinski dobavljač odlučio da ponovo pokrene proizvodnju opreme za kablove, što bi češkoj kompaniji omogućilo nastavak proizvodnje električnog modela Enyaq iV. Ruska invazija na Ukrajinu se nadovezala na niz problema u lancu snabdevanja proizvođača automobila, uključujući nestašicu poluprovodnika koja je mnoge prisilila na smanjenje proizvodnje. Škoda je saopštila da očekuje poboljšanje u snabdevanju poluprovodnicima u drugoj polovini ove godine, ali je dodala da će njeno poslovanje otežati rat u Ukrajini i zastoji u snabdevanju drugim delovima.

 

Kompanija je prošle godine isporučila 12.6% manje automobila nego u 2020. a početkom meseca je zaustavila proizvodnju električnog modela Enyaq zbog nestašice kablova. Dodali su da je pod znakom pitanja i proizvodnja još dva modela. Danas su javili o obnavljanju snabdevanja kablovima iz Ukrajine.

''Naš partner... u Ukrajini je odlučio da ponovo pokrene proizvodnju opreme za kablove ove nedelje, s punom uslugom i potpunom sigurnošću za tamošnje zaposlene'', rekao je član Škodinog odbora za nabavku Karsten Schnake. ''Nadamo se da ćemo ponovo pokrenuti proizvodnju Enyaq-a nedelju ili dve nakon što dobijemo opremu za kablove'', rekao je Schnake.

 

Škoda je prošle godine prvi put od 2013. isporučila manje od milion automobila, ukupno 878.200. Prihod joj je uprkos tome porastao 3.9% na 17.7 milijardi evra. Operativna dobit jeskočila 43.2% na 1.1 milijardu evra. Kompanija nije obnavila prognozu finansijskih rezultata i proizvodnje u ovoj godini, zbog neizvesnosti koju stvara sukob u Ukrajini i uticaja sankcija na poslovanje u Rusiji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW utrostručio zaradu

 

bmw 2 1.jpg

 

BMW je povećao zaradu pre plaćanja poreza za više od tri puta u 2021. godini i ona je dostigla 16 milijardi EUR, objavila je nemačka kompanija, koja je iskoristila rast cena i dobru prodaju skupljih modela i time poništila efekat problema u lancu nabavki i proizvodnji. Prihod je porastao za 12.4% na 111 milijardi evra, a neto profit je dostigao rekordnih 12.46 milijardi evra, navodi se u izveštaju. Kompanija će zbog toga predložiti isplatu dividende od 5.8 evra po akciji umesto prošlogodišnjih 1.9 evra.

 

Uz ove podatke o odličnim poslovnim rezultatima stigla je i informacija o opozivu 1.03 miliona automobila ove marke širom sveta zbog potencijalnog rizika od požara. Akcija obuhvata vozila napravljena između 2006. i 2013. godine, a reč je o modelima Serija 1, Serija 3, X3, Serija 5, X5 i Z4. Problem je u ventilu iz sistema ventilacije koji može da bude podložan kratkom spoju, što u izuzetno retkim slučajevima može da dovede do požara. Većina automobila pogođenih ovim problemom prodata je u Sjedinjenim Američkim Državama. BMW je saopštio da se očekuje da će servisna akcija biti završena do sredine godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slabija proizvodnja i prodaja BMW-a i Mercedesa

 

219301-bmw i4 01.jpg

 

Rat i pandemija su sasekli prodaju automobila Mercedesa i BMW-a, pokazuju najnoviji podaci. Rat je zaustavio isporuku kablova iz Ukrajine, čipova nema odranije, a novo zaključavanje u Kini je samo još pogoršalo stanje.

 

BMW je saopštio da je u prvom kvartalu proizveo 596.900 vozila, 6% manje nego u uporedivom periodu 2021. Mercedesova proizvodnja je pala za 15%, na 501.600 automobila. Bavarska fabrika je u Evropi isporučila 220.000, a u Kini 209.000 vozila, odnosno za 8% i 9% manje nego u prva tri meseca 2021. Doduše, prodaja u SAD je sa 81.000 automobila bila za 4% iznad prošlogodišnje. U BMW-u se svejedno nadaju da će do kraja ove godine izjednačiti prodaju iz prethodne, pre svega zahvaljujući e-automobilima. ''Fokus nam je elektromobilnost'', rekao je predsednik upravnog odbora Piter Nota. ''Na putu smo da ostvarimo ovogodišnji ambiciozni cilj rasta prodaje potpuno električnih vozila.'' BMW je od početka godine do kraja marta prodao oko 35.000 takvih modela pod sopstvenim brendom i Minija - to je stopa rasta od 149%. Četvrtina tih automobila ostala je u Nemačkoj, ostali su otišli u izvoz. Fabrika očekuje da prodaju e-automobila ove godine udvostruči.

 

Što se Mercedesa tiče, fabrika je u Kini (na svom najvećem tržištu), prodala nešto manje od 193.000 automobila, odnosno za 14% manje. Za isto toliko je pala i prodaja u Evropi, na 151.000 vozila, dok je u SAD izgubila petinu prodaje padom na 63.000 automobila.

 

mercedes eqe 01.jpg

 

''Tržište je veoma nestabilno pod uticajem geopolitičke neizvesnosti, krize čipova i pandemijskih ograničenja'', saopštio je Mercedes. Dobre brojke fabrika prijavljuje sa prodajom 22.000 električnih automobila i snažnim rastom ultra-luksuznog brenda Maybach. ''Uz velike izazove prvog tromesječja, uspeli smo da utrostručimo prodaju električnih i luksuznih automobila i zabeležimo odličan rezultat'', saopštio je Mercedes. Računajući i plug-in hibride, svaki treći Mercedes prodat u Evropi bio je električan. Audi i VW svoje kvartalne podatke o prodaji saopštavaju 5. maja, zajedno sa finansijskim izveštajem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamborghini zabeležio najbolji prvi kvartal

 

lambo urus best of.jpg

 

Jedna kratka vest iz Lamborghinija koji je saopštio da je u prvom kvartalu 2022. godine širom sveta prodao 2.539 vozila, što je za 5% više nego u istom periodu 2021. a takođe predstavlja i novi rekord za ovu marku.

 

Najviše kupaca se odlučilo za Lamborghini Urus koji je činio skoro 61% ukupne prodaje. Tačnije, Urus je našao 1.547 kupaca, Huracan je prodat u 844 primeraka, a Aventador u 148. ''Napravili smo snažan početak godišnje koja će doneti nove izazove na globalnom nivou'', rekao je Stephan Winkelman, generalni direktor Lamborghinija. ''Svakog meseca narudžbine nadmašuju našu proizvodnju. Trenutno imamo dovoljno narudžbina da pokrijemo više od 12 meseci proizvodnje.'' Ovde treba podsetiti da je Lamborghini 2021. godine prodao rekordnih 8.405 automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen u prvom kvartalu ostvario profit od 8.5 milijardi evra

 

Volkswagen id6 1.jpg

 

Volkswagen je ostvario operativni profit od 8.5 milijardi evra u prvom kvartalu 2022. godine. Iz te kompanije su, međutim, saopštili i da uticaj rata u Ukrajini, poremećaji u lancu snabdevanja repromaterijalima i rastuće cene roba stvaraju neizvesnost na tržištu.

 

''Osim toga, negativni efekti mogu i dalje da budu rezultat pogoršanja pandemije i situacije sa snabdevanjem, posebno za poluprovodnike'', navodi se u saopštenju. Volkswagen je u prva tri meseca ove godine kupcima isporučio 99.100 baterijskih električnih vozila, što je za 39.000 više u odnosu na isti period prošle godine. Evropa je ostala regionalni lider u prodaji baterijskih električnih automobila sa 58.400 prodatih vozila. Najveći rast je zabeležen u Kini gde je 28.800 kupaca dobilo svoje električne VW četvorotočkaše, a što je više od četiri puta više u odnosu na prethodnu godinu. Volkswagen grupu čine brendovi Audi, Seat, Scania, Škoda, Porsche i Volkswagen.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...