Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Statistika automobilske industrije

Recommended Posts

PSA Group zabeležio rast prihoda iznad očekivanja

 

peugeot_3008 01.jpg

 

PSA Group je objavio da je zabeležio rast prihoda veći od očekivanog, iako je količina prodatih automobila opala, a francuska kompanija saopštila da predviđa klizanje potražnje u Evropi i Rusiji ove godine. Automobilska grupacija koja radi na spajanju sa FCA, oslanjala se na prodaju SUV-ova kako bi povećala zaradu u vreme kada su prihodi padali kod mnogih rivala. PSA je saopštila da je je prihod grupe iznosio 74.7 milijardi evra (81.2 milijarde dolara), što je za 1% više u odnosu na godinu ranije i nešto iznad proseka od 74.2 milijarde evra zabeleženog u anketi analitičara Refinitiv. Operativne marže su dostigle rekordnih 8.5%. Neto dobit je porasla 13.2% na 3.2 milijarde evra, a kompanija je povećala dividendu u odnosu na 2019. na 1.23 evra po deonici, što je 58% više od nivoa u 2018. godini.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aston Martin razočarao rezultatima

 

191853-aston-martin-dbs 11.jpg

 

Deonice Aston Martina su se spustile na rekordno niski nivo u četvrtak nakon što je britanski proizvođač luksuznih automobila objavio da su njegovi gubici povećani prošle godine i da će njegov glavni finansijski direktor otići do kraja aprila. Kompanija je iskazala gubitak pre oporezivanja od 135 miliona dolara nakon 9-procentnog pada prodaje trgovcima. Glavni direktor finansija Mark Wilson će napustiti svoju funkciju najkasnije do 30. aprila, ali nije otpušten. Aston Martin je usred restrukturiranja nakon što je prošlog meseca najavio da će konzorcijum na čelu sa kanadskim milijarderom Lawrenceom Strollom kupiti 20% kompanije, a postojeći deoničari će uložiti više novca. Kina, najbrže rastuće tržište Astona, prošle godine je bila retka svetla tačka sa rastom prodaje od 28%, ali kompanija je, kao i ostatak auto industrije zabeležila pad potražnje zbog izbijanja koronavirusa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prošle godine zabeležen minimalni rast prodaje električnih vozila

 

tesla 3 1110.jpg

 

Kina i SAD su prošle godine redukovale subvencije za kupovinu električnih vozila i prodaja je stagnirala, odnosno zabeležen je minimalni rast registracije novih električnih automobila u svetu. U poređenju sa 2018. rast prodaje električnih automobila je bio samo 4% (ukupno je prodato 2.3 miliona automobila), što je premalo i teško će opravdati ogromna ulaganja proizvođača automobila u ovu tehnologiju. Samo godinu pre, 2018., rast u odnosu na 2017. bio je 74%. U Kini je prošle godine zabeležen pad od 4% u registracijima novih električnih vozila, a u SAD-u čak 9%,

Što se tiče marki, prošle godine najviše je prodala Tesla - 361.000 vozila, a zatim idu Kinezi, BYD (219.000), BAIC (158.000) i SAIC (126.000).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault Clio pretekao VW Golf i postao najprodavaniji automobil u Evropi tokom februara

 

renault clio 001.jpg

 

Podaci o registraciji novih vozila za februar 2020. pokazuju da je novi Renault Clio bio najprodavaniji model u Evropi tokom prošlog meseca. To takođe znači da je Renault Clio u februaru po prodaji pretekao Volkswagen Golf. Konkretnije, Clio je u februaru na evropskom tržištu našao 24.914 novih vlasnika, dok je Golf prošao tek malo slabije - 24.735. Oba modela su po podacima ''JATO Dynamics'' zabeležila pad broja registracija u odnosu na februar 2019. godine i to Clio za 4%, a Golf za čak 21%. Prodaja novih vozila u februaru je na evropskom tržištu pala za 7% sa prošlogodišnjih 1.143.852 na 1.063.264.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kvartalna prodaja BMW-a manja za petinu

 

193413-bmw 3 01.jpg

 

U prvom kvartalu ove godine nemački prozvođač automobila BMW je prodao za 20.6% manje automobila. Pandemija koronavirusa je dovela do pada prodaje u Kini u fabruaru, a u martu u Evropi i SAD-u. Pre tri nedelje BMW je objavio da će na četiri nedelje obustaviti proizvodnju u Evropi zbog krize koju je izazvala pandemija koronavirusa. ''Od danas gasimo naše evropske fabrike automobila i fabriku Rosslyn u Južnoafričkoj Republici. Prema trenutnim planovima, prekid proizvodnje bi trebalo da traje do 19. aprila'', izjavio je u sredu izvršni direktor BMW-a Oliver Zipse. Manfred Schoch iz radničkog saveta BMW-a je istakao da zdravlje radnika treba da se zaštiti baš kao i njihove poslovi i plate. Čak i uz skraćeno radno vreme radnik BMW-a prima najmanje 93% neto plate.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, neshaoct said:

Kvartalna prodaja BMW-a manja za petinu

 

193413-bmw 3 01.jpg

 

U prvom kvartalu ove godine nemački prozvođač automobila BMW je prodao za 20.6% manje automobila. Pandemija koronavirusa je dovela do pada prodaje u Kini u fabruaru, a u martu u Evropi i SAD-u. Pre tri nedelje BMW je objavio da će na četiri nedelje obustaviti proizvodnju u Evropi zbog krize koju je izazvala pandemija koronavirusa. ''Od danas gasimo naše evropske fabrike automobila i fabriku Rosslyn u Južnoafričkoj Republici. Prema trenutnim planovima, prekid proizvodnje bi trebalo da traje do 19. aprila'', izjavio je u sredu izvršni direktor BMW-a Oliver Zipse. Manfred Schoch iz radničkog saveta BMW-a je istakao da zdravlje radnika treba da se zaštiti baš kao i njihove poslovi i plate. Čak i uz skraćeno radno vreme radnik BMW-a prima najmanje 93% neto plate.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Imao sam prilike da nedavno sednem u novu trojku karavan, kao sa gornje slike, ali, sa besnim motorom (kupio jedan poznanik). Spolja je delovao tako obično, naizgled obična "bembara". A ono u pitanju M Performance ( 374 ks ). "Vuk u jagnjećoj koži". Iznenadilo me da je da takvo vozilo, veoma "besne cene" (bez popusta je dobro prebacio 70k), nema duvaljke klimatizacije za putnike zadnje klupe u centralnom tunelu. To ima "obična" škoda Scala Ambition serijski, a kod ovog BMW-a je to bila opcija, 3-zonska klima, koju čovek nije doplatio. I pozadi, u onom centralnom tunelu (ispod naslona ruku za putnike prednje klupe) ima skoro pa "rupu", ali, nema "duvaljke". Neverovatno ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja automobila u Nemačkoj u martu pala za 38%, u Britaniji za 40%

 

197299-mercedes 45 01.jpg

 

Broj novoregistrovanih automobila u Nemačkoj je prošlog meseca bio za 38% manji u odnosu isti period 2019. Kako prenosi B92, u jeku pandemije koronavirusa u Nemačkoj je u martu prodato 215.119 novih automobila, što je ~40% odsto manje u poređenju sa istim mesecom prethodne godine. Tržišni lider, Volkswagen zabeležio je pad od 35%, Mercedes 28%, a BMW 21%. Audi je potonuo za 37%, a Ford je prepolovio svoju prodaju iz marta 2019. godine. Nisu baš svi proizvođači automobila prošli tako loše. U poređenju sa ostalima, može se reći da su Tesla i Lexus ostvarili prilično dobar prodajni rezultat. Tako je Tesla imao pad od svega 4.4%, a Lexus je zabeležio minus od samo 2.8%. Ukoliko se posmatra prodaja od početka godine, Lexus stoji čak izvanredno jer je za prva tri meseca ostvario za 50.3% veću prodaju u odnosu na isti period 2019.

Od brendova koji su u Nemačkoj u periodu januar-mart bili u plusu, tu su još DS, Jaguar, Porsche i Seat. Upada u oči da svi ovi brendovi, osim španskog proizvođača, pripadaju premium klasi, a jedino je Porsche nemački proizvođač. Jedan od razloga za ovako veliki pad prodaje novih automobila u Nemačkoj leži u činjenici da su prodajni saloni u toj zemlji zatvorili svoja vrata za potencijalne kupce u drugoj polovini meseca. Ukoliko se nešto bitno ne promeni u aprilu, a za to su male šanse, pad prodaje će biti još dramatičniji, kažu u nemačkom udruženju uvoznika i prodavaca automobila.

 

Ipak, u odnosu na ostala velika tržišta EU, Nemačka čak i ne stoji tako loše. Tako je prodaja automobila u martu u Italiji smanjena za čak 85%, u Francuskoj za 72%, a u Španiji za 69%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla u martu drastično povećao prodaju na kineskom tržištu

 

189794-tesla 3.jpg

 

U Tesli mogu da budu izuzetno zadovoljni novim startom na kineskom tržištu. I dok se tržište polako oporavlja, prodaja Tesle je u novom zamahu. Nošena domaćom proizvodnjom, Tesla Motors je u martu drastično povećao prodaju. Kako javlja konsultantska kuća LMC Automotive, broj registracija je u martu skočio na 12.709 primeraka, što je skok od neverovatnih 450% u odnosu na 2.314 registrovanih primeraka u februaru. Pritom treba imati na umu da je prodaja u februaru na kineskom tržištu pala za 79% sa 1.5 miliona na 310.000 primeraka. Pad se nastavio i u martu sa 2.52 miliona na 1.43 miliona primeraka, što je 43.4% manje u odnosu na isti period 2019. godine. Kineska asocijacija proizvođača automobila ipak ocenjuje stanje povoljnim zbog rasta u odnosu na februar i to od 355%.

Podsetimo, Teslina gigafabrika u Šangaju je stala sa proizvodnjom na samo dve nedelje, a neprekidno radi od druge nedelje u februaru. Takođe, trenutno rade na proširenju asortimana za Model 3 za potrebe lokalnog tržišta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Golf više nije najprodavaniji Volkswagen

 

187908-vw tiguan 1.jpg

 

Svakih 35 sekundi proizvede se jedan primerak, i tako iz dana u dan. Govorimo o Tiguanu, modernom SUV modelu koji je 2019. postao najuspešniji Volkswagenov model. Ako se pitate kako mu je to uspelo, stvar je vrlo jasna. Osim opšte ''opčinjenosti'' podignutim vozilima Tiguan ima još jednu prednost, a to je sveprisutnost. Verovali ili ne, ovaj model se nudi u 80% zemalja sveta.

Od lansiranja 2007. godine model je stigao do 6 miliona prodatih primeraka, a samo prošle godine VW je proizveo 910.926 Tiguana. I ne samo to, Tiguan trenutno drži poziciju najprodavanijeg SUV modela u Evropi. Prva generacija predstavljena 2007. godine izdržala je do 2016. godine, a od svog starta drži status najprodavanijeg nemačkog SUV-a. Model je osvežen 2011. godine, a s vremenom je dobio brojne verzije i beležio je konstantan rast prodaje. Druga generacija je stigla 2016. godine i još uvek je aktuelna. Postavljen je na MQB platformu, nudi se i u produženoj verziji, a dostupni su motori snage do 240 KS. Model će uskoro biti redizajniran, a uz plug-in hibrid će dobiti i R varijantu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche u prvom kvartalu zabeležio pad prodaje od 5%

 

Porsche gts 004.jpg

 

Porsche je saopštio da je u prvom kvartalu ove godine zabeležio pad prodaje od 5%, pre svega zbog koronavirusa. Konkretnije, širom sveta je u prva tri meseca isporučeno ukupno 53.125 Porschea. Najviše Porschea je u tom periodu inače isporučeno u Kini (14.098 primeraka, minus 17%), u SAD-u 11.994 (minus 20%), dok je u samoj Nemačkoj kupce pronašlo 5.214 Porschea (minus 6%). Najprodavaniji model u prvom kvartalu je bio Cayenne (18.417 primeraka), a sledi ga Macan sa 15.547 jedinica. Model 911 je plasiran u 8.482 primerka (to je rast od 16% u odnosu na isti period prošle godine), a električni Taycan u prva tri meseca 2020. našao je 1.391 kupca.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

I Peugeot zabeležio pad prodaje zbog pandemije koronavirusa

 

184508-peugeot 508 5.jpg

 

Peugeot je saopštio da mu je prodaja u prvom tromesečju pala zbog pandemije koronavirusa i prisilne obustave rada u fabrikama širom sveta.

Francuska kompanija je u prva tri ovogodišnja meseca prodala 29% manje vozila nego u istom prošlogodišnjem periodu, ukupno 627.024. Prihodi su se smanjili skoro 16% na 15.18 milijardi evra. ''Nakon što se pobrinula za likvidnost i drastično smanjila troškove, grupa se sada u potpunosti fokusira na pripremu za oporavak u haotičnom ekonomskom okruženju'', rekao je glavni finansijski direktor PSE grupacije Philippe de Rovira. Zbog štete koju je izazvao koronavirus, Peugeot je izmenio godišnju prognozu za globalno tržište automobila. U Evropi tako očekuju pad za 25%, dok bi kinesko tržište trebalo da se smanji 10%. Za Latinsku Ameriku prognoziraju 25% pada tržišta, a za Rusiju pad od 20%. Kompanija je prilagodila i zacrtanu operativnu maržu u automobilskom odeljenju za period od 2019. do 2021. na 4.5%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Daj Bože" da u Evropi pad prodaje u 2020. bude samo 25%. Ne verujem ...

A na proizvodjačku maržu od navodno samo 4,5%, mogu samo da se nasmejem. Sprski uvoznik ti "na dobar dan" ponudi popust od 13,5%, što znači da uvoznik radi sa redovnom maržom od barem 20%, pa mi smešno zvuči da bi proizvodjač ( koji i odredjuje tog uvoznika ) radio sa bednih 4,5% ...

Ili ja to sve nešto pogrešno gledam i tumačim.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai zabeležio pad prodaje za oko 57%

 

Hyundai-Kona 01.jpg

 

Hyundai je zabeležio pad u prodaji svojih vozila za oko 57% u odnosu na isti period prošle godine. Kako prenosi B92, Hyundai je prodao samo 159.079 vozila u svetu i u saopštenju kompanije se navodi da je na takav rezultat uticala pandemija koronavirusa kao i mere sa suzbijanje istog. Onli su u martu mesecu već objavili da očekuju malo poboljšanje na tržištu, dok se u Kini nastavlja trend slabe prodaje posle još jednog pada od oko 18% u prethodnom kvartalu. Izgleda da će posledice pandemije koronavirusa imati jači efekat nego što se isprva mislilo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

Volvo u aprilu imao pad prodaje od skoro 44%

 

200786-volvo s90 01.jpg

 

Volvo je objavio da je tokom aprila širom sveta plasirao 31.760 automobila, što predstavlja pad od 43.8% u poređenju sa aprilom 2019. Ipak, u Kini je u aprilu Volvo povećao prodaju za 20.8% na 14.724 vozila. Sa druge strane, u SAD-u je prodato samo 3.866 Volvo vozila (minus od 53.8%), a u Evropi 9.283 (pad 66.8%). Za prva četiri meseca 2020. Volvo je prodao 163.649 vozila, a to je 24.9% manje nego u istom periodu 2019. Najprodavaniji modeli u prva četiri meseca su bili XC60 sa 47.838 primeraka, XC40 sa 39.976 i XC90 sa 22.752 primerka. Na kraju i podatak da je učešće plug-in hibridnih i električnih vozila u ukupnoj Volvo prodaji povećano sa 7% na 14%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne kaže se "zabeležio pad prodaje", već "ostvario  negativan rast prodaje". Rast. A ne pad. Zar ne slušate naše ekonomske stručnjake...

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pad proizvodnje u 2020. iznosiće 20%

 

Melfi-01.jpg

 

Automobilska industrija će ove godine pretrpeti veliki pad usled pandemije koronavirusa. Kako prenosi B92, iako će se u maju u većini fabrika automobila obnoviti proizvodnja, to neće biti dovoljno da se auto-industrija oporavi od katastrofalnog marta i, naročito aprila.

 

Neki proizvođači će biti manje a neki više pogođeni, ali prema prognozi koju je izneo LMC Automotive, 2020. godina će biti okončana sa oko 71 milion proizvedenih automobila, što predstavlja pad od 20% u poređenju sa 2019. Proizvodnja automobila je više štete pretrpela u Evropi nego u Kini, pa je tako u fabrikama na evropskom tlu u aprilu napravljeno 90% manje automobila nego u istom mesecu 2019. godine. Sa druge strane, prekid proizvodnje je trajao kraće u Kini i uglavnom je pogodio provinciju Hubej u kojoj je bilo žarište epidemije koronavirusa u toj zemlji. Procenjuje se da će zbog prekida rada globalna stopa iskorišćenja postrojenja pasti za 14% u 2020. godini, sa nešto više od 60% na otprilike 46%.

 

Predviđa se da će najveći pad proizvodnje u Evropi u ovoj godini pretrpeti FCA, Renault-Nissan i PSA grupacija. FCA bi mogao da doživi pad od 29% u 2020, Renault-Nissan 25%, a PSA 24%, piše Autonews Europe. Što se tiče ostalih velikih auto-kompanija, godišnji pad proizvodnje Forda iznosiće oko 23%, Honde 22%, a Suzukija čak 33%. Među onim kompanijama za koje se procenjuje da će bolje amortizovati iznuđeni prekid rada u fabrikama su kineski SAIC (predviđa se pad od 15%), GM (15%), Hyundai (16%), BMW (18%), VW grupacija (18%), Daimler (19%) i Toyota (20%).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lista top 5 najprodavanijih modela na svetu u 2019. godini

 

toyota corolla 2018.jpg

 

Popularnost različitih modela je drugačija od tržišta do tržišta, pa tako model koji je izuzetno popularan na jednom kontinentu ili državi ne mora da bude među najprodavanijima u drugoj. Na to utiču trendovi, preferencije kupaca kao i finansijsko stanje istih. Ipak, u svetu postoje određeni modeli koji se svuda vole. Ovim putem donosimo listu top 5 najprodavanijih modela na svetu i to prema podacima kompanije Global Auto Database koja prikuplja informacije i brojke iz preko 300 službenih izvora.

 

5. Honda Civic - 817.902 prodatih primeraka

Honda se može pohvaliti sa dva modela u top 5. Listu otvara Civic koji se nalazi se na 5. mestu u svetu po broju prodatih primeraka. Kupci pritom cene odlične vozačke sposobnosti modela u kombinaciji sa pouzdanošću Hondinih modela. U odnosu na prethodnu godinu zabeležen je pad od 1.9%, ali to je i dalje dovoljno za ulazak među najuspešnije modele.

 

4. Honda CR-V - 823.237

Još jedan Hondin model, ovaj put SUV CR-V nalazi se pri vrhu, što potvrđuje dominaciju SUV modela u globalnoj potražnji za automobilima. U odnosu na godinu pre, u 2019. godini je zabeležen rast od 12%, pa je tako CR-V skočio sa 7. na 4. poziciju.

 

3. Toyota RAV4 - 961.918

Mesto na podijumu je pripalo Toyotinom SUV-u RAV4. Prošle godine je prodat u gotovo milion primeraka, a u odnosu na 2018. godinu dogodio se rast od čak 16%, što se pripisuje novoj generaciji modela koja se ističe impresivnim robusnim dizajnom i pritom nudi najnoviju tehnologiju japanskog automobilskog diva.

 

2. Ford F-Serija - 1.070.348

Na drugom mestu se nalazi Ford F-Serije, jedan od samo dva modela koji su u 2019. godini prešli magičnu brojku od milion prodatih primeraka. U odnosu na 2018. dogodio se pad od 1.7%, ali brojke su i dalje impresivne. Većina prodaje odnosi se na verziju F-150, ali Global Auto Database navodi da je i F-250 King Ranch zaslužan za veliki deo prodaje.

 

1. Toyota Corolla - 1.482.932

Toyota je i 2019. godine potvrdila svoj status sa Corollom koja je odbranila titulu najprodavanijeg modela na svetu. Prošle godine je tako prodato čak 1.482.932 primeraka! Impresivne brojke, a tome u prilog ide i činjenica da je drugoplasirani Ford prodat u više od 400 hiljada primeraka manje. Nova Corolla pritom kupce osvaja atraktivnim dizajnom i modernom tehnologijom, budući da se osim klasičnog benzinca nude i hibridni pogonski sklopovi. Toyota je jedno vreme ime Corolla zamenila nazivom Auris u Evropi, ali sada su se vratili imenu koje označava br.1 u svetu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evropska auto-industrija desetkovana

 

audi fabrika.jpg

 

Kako prenosi RTS, prodaja automobila u Evropi drastično je pala prošlog meseca zbog rigoroznih mera ograničenja kretanja, koje su prouzrokovale zatvaranje automobilskih predstavništava od polovine marta i desetkovale kupovinu vozila. Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA) saopštilo je da je broj novih registracija automobila ''zabeležio dramatičan pad'' od 55%, što je oko pola miliona vozila. Anonimne ankete među kupcima kažu da je automobil sa drugog ili trećeg mesta prioriteta pao do osmog mesta u evropskoj porodici. Ovaj pad je čak gori nego tokom globalne finansijske krize 2008/09, koja je pokrenula šestogodišnji sunovrat kupovine vozila.

 

Zbog pandemije koronavirusa, potrošači širom sveta, pa i u Evropi, suočeni su sa ekonomskom neizvesnošću, budući da su svedoci ogromnog pada nacionalnog bogatstva, industrijske proizvodnje i trgovine. Sve to utiče na zapošljavanje i plate, čak i ako se u većini zemalja aktiviraju programi pomoći tokom privremene nezaposlenosti. ''Obustave proizvodnje u evropskoj auto-industriji pogodile su 1.1 milion radnih mesta i smanjile proizvodnju za najmanje 1.2 miliona vozila do kraja prošlog meseca, pokazuje statistika. Prihodi auto-industrije čine 7% BDP-a Evropske unije'', navodi Ana Ešton, analitičar prodaje udruženja proizvođača. Potražnja je opala u Francuskoj za 72%, Španiji za 69%. U Nemačkoj, koja je u dužem periodu izbegavala uvođenje strogih ograničenja zbog pandemije, pad prodaje je bio manje ekstreman i iznosio je 38%.

 

''Proizvođači vozila za masovno tržište su pretrpeli najveći udarac - prodaja FCA je pala za 77%, PSA je registrovao pad od 68%, a Renault 64%'', navodi Kol Džekson, diler automobila. VW je prošao nešto bolje sa padom od 46%, a na račun pada prodaje rivala čak povećao svoj tržišni udeo za gotovo 5 poena na 29%. Zbog pandemije kasni čak 40 novih modela, od čega su većina električni automobili, a dileri masovno zbog velikih zaliha i polovnih i novih vozila objavljuju bankrot i očekuju pomoć od država.

 

Svaki dan stajanja neprodatog vozila u Nemačkoj košta 26 evra prodavca fiksnih troškova, što je nemoguće izdržati na duži rok, kažu prodavci automobila.

Država će pomoći Renaultu, ali uz jedan uslov. ''Renault mora da prestane da razvija kapacitete u inostranstvu ako želi da dobije državnu podršku'', izjavila je francuska ministarka zaštite životne sredine Elizabet Born. Vlada je obećala Renou pet milijardi evra zajma sa garancijom države, kako bi se proizvođač automobila izborio sa krizom izazvanom pandemijom koronavirusa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prepolovljena prodaja Toyote u aprilu

 

toyota chr linija.jpg

 

Toyota je objavila da je u aprilu prodala 45.3% manje vozila nego u istom prošlogodišnjem periodu zbog smanjenih privrednih aktivnosti u vreme pandemije koronavirusa. Toyota Grupa je u prošlom mesecu prodala ukupno 472.703 vozila, kada se u obzir uzmu i Daihatsu Motor i Hino Motor. Proizvodnja je smanjena 51.1% na 445.014 vozila, pokazuje izveštaj. Kompanija je obustavila proizvodnju u mnogim delovima sveta zbog mera sprečavanja širenja koronavirusa. Krajem marta je ponovo počela sa radom u Kini, a postepeno obnavlja proizvodnju i u nekim drugim zemljama. U tekućoj finansijskoj godini koja završava u martu 2021. očekuju pad prodaje za 14.9% na 8.9 miliona vozila. Sredinom meseca su procenili da bi zbog pandemije koronavirusa dobit u novoj finansijskoj godini trebalo da im se smanji 79.5% na oko 4.13 milijardi evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/8/2020 at 10:49 AM, moron said:

Imao sam prilike da nedavno sednem u novu trojku karavan, kao sa gornje slike, ali, sa besnim motorom (kupio jedan poznanik). Spolja je delovao tako obično, naizgled obična "bembara". A ono u pitanju M Performance ( 374 ks ). "Vuk u jagnjećoj koži". Iznenadilo me da je da takvo vozilo, veoma "besne cene" (bez popusta je dobro prebacio 70k), nema duvaljke klimatizacije za putnike zadnje klupe u centralnom tunelu. To ima "obična" škoda Scala Ambition serijski, a kod ovog BMW-a je to bila opcija, 3-zonska klima, koju čovek nije doplatio. I pozadi, u onom centralnom tunelu (ispod naslona ruku za putnike prednje klupe) ima skoro pa "rupu", ali, nema "duvaljke". Neverovatno ...

Seljak kupuje novi Mercedes, u jednoj auto kući i sav je iznerviran cenama dodatne opreme

Nakon nekoliko dana kod seljaka dolazi director iste auto kuće da od njega kupi kravu, a predračun koji mu je napravio seljak izgleda ovako:

naziv artikla                                                                 cena (u eurima)

1 krava osnovni model:                                                       2000

2 boje (crna/ bela):                                                               150

kožna površina:                                                                     100

rezervoar za mleko:                                                              100

4 priključka za dojenje:                                                           50

2 odbojnika savijena sa oštrim krajem:                                   30

terač za muve, poluautomatski                                               30

otpadni katalizator za zdravu okolinu                                      60

papci za sve vrste terena                                                      100

dvosistemski kočioni sistem (prednje i zadnje noge)              400

višetonska truba                                                                   135

oči za maglu (halogen)                                                          150

mogućnost korišćenja raznih goriva                                     1250

                        ____________________________________

                       Ukupna cena krave:                                  4555

 

star vic, ali dobro pojašnjava cenovnu politiku....

Edited by shuxx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veliki izazovi pred autoindustrijom

 

audi a3 1.jpg

 

Kako prenosi FoNet, Ujedinjene nacije prognoziraju da će pandemija smanjiti svetsku ekonomiju za 3.2%, a ekonomska previranja i zastoj prozvodnje u autoindustriji već se negativno odražavaju na automobilska tržišta. To je rečeno je na onlajn konferenciji ''SEE Automotive - Connect & Supply'', koju je organizovao Automobilski klaster Srbije. Kriza je proizvela brojne zajedničke probleme s kojima se suočava autoindustrija, poput rasta cena, odlaganja isporuke i manjka ljudskih resursa kod dobavljača, kao i skraćenog radnog vremena, navodi se u istraživanju koje je sprovelo Udruženje za upravljanje lancima snabdevanja, nabavkama i logistikom (BME). Kako bi se odgovorilo na krizu preduzete su mere aktiviranja rezervnih dobavljača, regulisanja troškova, kao i smanjenja proizvodnje, pokazalo je istraživanje BME tokom aprila, a obuhvatilo je mala i srednja preduzeća, kao i velike kompanije pretežno iz Nemačke, ali i iz drugih zemalja Evropske unije i Azije.

 

Izazovi sa kojima se suočava autoindustrija i problemi na važnim evropskim tržištima odraziće se i na stanje ovog sektora u Srbiji. ''U Nemačkoj i Francuskoj se očekuju drastična smanjenja broja zaposlenih, veliki broj dobavljača ima probleme sa plaćanjem. Sektor se i pre pandemije suočavao sa velikim izazovima zbog zaokreta ka elektromobilnosti i digitalizaciji. Prodaja FCA je pala za 77%, PSA je registrovala pad od 68%, a Renault 64%, VW je prošao nešto malo bolje sa padom od 46%'', istakao je Tomislav Knežević, rukovodilac projekta ''Razvoj privatnog sektora u Srbiji'' koji u okviru Nemačko-srpske razvojne saradnje implementira GIZ.

 

Međutim, on dodaje da je, sa druge strane, zabeležen pozitivan trend direktnih stranih investicija u ovaj sektor u Srbiji, kao i dolazak kompanija koje investiraju u proizvodnju veće dodate vrednosti, sa većim nivoom znanja i većom kompleksnosti proizvoda. Osim toga, otvaraju se nove mogućnosti za lokalizaciju proizvodnje i veće uključivanje domaćih kompanija. Ipak, globalan izazov sa kojim će se u narednom periodu suočiti i automobilske kompanije u Srbiji ukoliko žele da zadrže svoju konkurentnost na međunarodnim tržištima je digitalna transformacija. Usled krize izazavane pandemijom očigledno je da će se autoindustrija promeniti. Doći će do transformacije ne samo proizvoda već i potreba potrošača, istaknuto je na konferenciji. Kriza u sektoru autoindustrije koja je dovela do prekida proizvodnje, odlaganja isporuke i u krajnoj liniji smanjenja proizvodnje i prodaje, svakako će ostaviti posledice, a njen dalji razvoj zavisiće od mnogih faktora poput digitalizacije i prilagođavanja promena i trendovima, a pre svega novim potrebama potrošača, navodi se u saopštenju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo u junu prodao samo 2.1% manje automobila

 

Volvo-XC90 1.jpg

 

Volvo je saopštio da je u junu ove godine prodao 61.484 automobila, što je pad od samo 2.1% u poređenju sa junom 2019. Treba napomenuti da je to zasluga povećane prodaje na kineskom i američkom tržištu. Tačnije, u Kini je prošlog meseca plasirano 15.105 Volvo automobila (rast od 14.1%), a u SAD-u 10.385 primeraka (povećanje od 4.5%). Što se Evrope tiče, u junu je prodato 28.277 Volvo automobila što predstavlja pad od 6.5% (najviše je plasirano modela XC60, XC40 i XC90). U prvih šest meseci Volvo je širom sveta inače prodao ukupno 269.962 vozila, za 20.8% manje nego u istom periodu 2019. (najviše modela XC60 koji je našao 78.761 novog vlasnika).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW u drugom tromesečju zabeležio za 25% manju prodaju

 

bmw m8 proizvodnja 01.jpg

 

BMW je u utorak objavio da mu je zbog koronakrize prodaja u drugom tromesečju pala za četvrtinu, izdvajajući azijsko tržište kao jedinu svetlu tačku. Prodaja vozila brenda BMW u drugom kvartalu je smanjena 25.3% u odnosu na isti period 2019. godine na 485.701 vozilo, pokazuje najnoviji izveštaj. Kriza izazvana epidemijom koronavirusa je posebno pogodila Evropu i obe Amerike, dok svetlu tačku predstavlja azijsko tržište koje pokazuje naznake oporavka.

 

Daleko najviše je pala prodaja u Evropi, za čak 45.6% uz prodatih 151.869 vozila. Slede obe Amerike sa 41.1% padom i prodatih 70.311 vozila. U području Azije prodaja se stabilizovala nakon oštrog pada u prvom kvartalu, zahvaljujući u prvom redu Kini gde je BMW prodao 212.617 automobila, što predstavlja povećanje od 17.1% u odnosu na isti period godinu ranije. Azijska regija u celini sa ukupno prodatih 253.533 vozila, beleži rast prodaje od 7.5% pokazuje izveštaj. ''Uočavamo pozitivna kretanja u Kini gde je naša prodaja u drugom tromesečju ponovno porasla u poređenju sa istim periodom prošle godine'', kaže Pieter Nota, član upravnog odbora BMW-a zadužen za klijente, brendove i prodaju.

 

BMW povećao prodaju elektrifikovanih automobila

 

Kao i ostali proizvođači automobila, i BMW je u prvoj polovini godine pretrpeo pad prodaje, a jedina svetla tačka su modeli sa elektrifikovanim pogonskim sistemima. Iako se verovalo da pandemijska kriza nije toliko dotakla sektor prodaje superluksuznih automobila, ispostavilo se da je najveći pad prodaje u BMW grupi pretrpeo Rolls-Royce. Britanski proizvođač je u prvoj polovini godine isporučio 1.560 automobila (-37.6%). Zanimljivo je da su u prvoj polovini godine BMW i MINI zajedno prodali 61.652 elektrifikovanih vozila (hibridnih i EV), što je za 3.4% više nego u istom razdoblju 2019. Kada je reč o motociklima, BMW je u periodu januar-jun prodao 76.707 dvotočkaša, što predstavlja pad od 17.7%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...