Jump to content
FAS Goran
The Punisher

Rolls Royce istorijat

Recommended Posts

Direktor Rolls-Roycea priznao da bi bez BMW-a ova kompanija nestala

 

187900-rolls-royce 1.jpg

 

Direktor britanskog proizvođača luksuznih automobila Rolls-Roycea Torsten Miler-Otvos priznao je da bi bez nemačkog BMW-a ova kompanija nestala. Rolls-Royce beleži rekordne nivoe prodaje u poslednjih nekoliko godina, a pun pogodak je bio i prvi SUV u istoriji ove kompanije Cullinan. Proizvodnja ne može da isprati potražnju, zbog čega RR zapošljava dodatne radnike, a nijedan naručeni Cullinan nije u osnovnoj verziji. Međutim, RR ne bi beležio tako impresivne rezultate da nije pod okriljem bavarskog giganta, posebno zbog inženjerske i finansijske podrške iz Nemačke tokom pooštravanja emisionih propisa i bezbednosnih standarda.

''Drago mi je što smo deo BMW grupe, i mogu da kažem da bi Rolls-Royce bio mrtav bez nje, ne bi više postojao. Ovaj brend, ovakvi mali dragoceni brendovi ne bi postojali da nemaju velikog proizvođača koji ulaže na vreme na dugoročan period, veoma skupu tehnologiju, da li je to električni ili autonomni sistem, da se ispune sve zakonske norme'', rekao je Miler-Otvos. On naglašava da Rolls-Royce nije samo uglađeni i prerađeni BMW niti će ikad biti modifikovani BMW, te da će uvek ostati veran svom nasleđu i DNK kodu. ''Ne postoji ništa važnije od osećaja i izgleda Rollsa, od onoga što dobijete za svoj novac. Naravno, ono što kupci ne vide, ne dodiruju, mi koristimo tehnologiju koju dobijemo od BMW grupe''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na kafi sa lordom

 

rolls-royce-silver-shadow naslovna01.jpg

 

Auto. Strani. Jedno ime, dve reči. Asocijacije su veoma jasne, a dalje objašnjavanje nije potrebno. Za više od jednog veka postojanja Rolls-Royce nije mnogo menjao svoju filozofiju i duh, praveći velike, luksuzne i prestižne automobile od nastanka pa do danas. Duh Ekstaze je tako sinoniman sa aristokratijom, ali je model Silver Shadow za Rolls-Royce izbrisao sve granice.

Do pojave ovog automobila, Rolls-Royce je bio rezervisan uglavnom za Evropu i Bliski Istok, ali je Silver Shadow zaveo Vol Strit aristokratiju, pa i celu Ameriku. Vladanov Rolls-Royce Silver Shadow iz 1968. godine ponosno nosi svoj volan na desnoj strani, naglašavajući da je u Beograd stigao ne samo sa Starog kontinenta, već i iz matične zemlje.

 

rr ss 015.jpg rr ss 016.jpg rr ss 014.jpg

 

rr ss 011.jpg rr ss 010.jpg rr ss 009.jpg rr ss 006.jpg

 

Na pragovima ovog Rolls-Roycea utisnuto je ime ''Jack Barclay LTD''. što već dovoljno govori o tradiciji koja stoji iza njega. Naime, u pitanju je najstariji prodavac Bentley automobila u Britaniji. Budući da je Rolls-Royce tada bio pod istim krovom, ovaj automobil je naručen iz prestižnog salona. Kako Vladan kaže, njegov prvi vlasnik bio je izvesni engleski lord, ali je automobil potom otišao u Italiju gde je dugo bio garažiran: ''Kad sam ga kupio, imao je 15.500 milja, sada je na oko 17.000. Uz njega sam dobio celu dokumentaciju, od vlasništva do godišnjih testova izduvnih gasova.'' Kako je Vladan dalje objasnio, kompletan dosije o prvom kupcu je i dalje pod moratorijumom. Takođe, Vladan je naglasio da ovo jeste Rolls-Royce napravljen u visokoj seriji, te da njegove cene danas dosta variraju. Ali, kada su u pitanju limuzine, kod njih su presudne tri stvari - godište, stanje i servisna istorija, atributi koji su na strani ovog primerka.

 

rr ss 013.jpg rr ss 012.jpg rr ss 007.jpg

 

Čak i kod relativno visokoserijskih automobila kao što je Silver Shadow, Rolls-Royce je ostavljao dosta prostora za modifikacije u skladu sa željama kupaca. U poređenju sa drugima, ovaj Silver Shadow je prilično skroman, ali izbor dodataka govori dosta o čoveku koji se prvi ušuškao u u njegova meka kožna sedišta: ''Njegov prvi vlasnik je izgleda dosta voleo da vozi, pa je po njegovoj želji naručen drveni volan. I pojasevi za vezivanje isto izgledaju kao oni u avioindustriji, sa malo jačim kopčama, i imaju Rolls-Royce logo. Miris, miris je neverovatna stvar''. Danas, ovaj Rolls-Royce godine pokazuje veoma uzdržano, uz malo nabora na sedištima čija je koža ostala nežna uprkos tome što je prošlo pola veka. Za većinu automobila, svaka nova nesavršenost pripisuje se starenju. Kod Rolls-Roycea, govorimo o iskustvu.

 

rr ss 005.jpg rr ss 004.jpg

 

rr ss 003.jpg rr ss 002.jpg

 

Kao i prethodna dva vlasnika, i Vladan je imao viziju pri kupovini ovog automobila, jednog od onih koji nikada i nikako ne mogu da dođu slučajno. Na pitanje kako i zašto, odgovorio je jasno: ''Za kafu, sa porodicom. Za vikend uživanje.'' Kao i pomenuti lord, Vladan je na vozačevom sedištu sa drvenim volanom u ruci, a u kratkoj vožnji Topčiderom nam je približio i njegove utiske sa puta: ''Moć. Moć se dosta oseća kada ga voziš. Vrlo je teško uporediti ga sa standardnim automobilima, jer se vozi kao lađa. Na auto putu, potpuno je rasterećen. Aluminijumski motor ima 6.230 kubika, jedino što taj GM Hydramatic menjač ima četiri brzine pa se minimalno oseti. Malo je nezgodan zbog desnog volana i retrovizori su užasno nepregledni, tako da nije za obilaženje, ali jeste za uživanje.'' Vladan se osvrnuo i na upravljanje i njegovu lakoću bez obzira na to što je u pitanju automobil od pet metara i dve tone: ''Kao klinac, vozio sam razne velike kamione, ali nijedan nema ovoliko mek volan. Čak ni moderni automobili sa svojim City modovima koji omekšaju volan se ne porede. Isto, ni Caterpillar utovarivači nemaju takvu preciznost i takvu lakoću motanja.''

 

rr ss 008.jpg rr ss 001.jpg

 

Umesto popodnevnog čaja, beli lord se na kafu navikao još u Italiji, a tu tradiciju nastavlja i dalje na istoku. Daleko od Engleske, Vladanov Rolls-Royce tokom lepih dana vlada putevima Beograda. Obasjana martovskim suncem, bela drumska lađa pozdravila nas je glasnim hukom sirene i otplovila dalje u vedar dan.

 

Autor teksta: Đorđe Sugaris
Autor fotografija: Miloš Nikodijević

 

preuzeto sa - autoslavia.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto su Rolls-Royce automobili toliko skupi?

 

Početna cena je ona po kojoj faktički niko ne kupi Rolls-Royce automobil. Sa neograničenim brojem dodatnih opcija i izmena, a sve kako bi se auto prilagodio željama vlasnika, cena odlazi u nebo.

Npr. boja automobila - Postoji preko 44.000 mogućih nijansi i može se izabrati bilo koja od njih. Može se kreirati i posebna boja, ona dobija ime po vlasniku koji je kupio taj RR auto i od tog momenta ta boja je njegova. Ako neko vidi Rolls-Royce u toj boji i poželi svoj tako da ofarba, to neće moći da se dogodi bez pisane saglasnosti onoga čija je boja. Zavisno od želje, auto se može ofarbati u 23 sloja, dodajući tako oko 25 kilograma na ukupnu težinu auta samo u boji kako bi se dobilo ono što vlasnik želi.

Ovo oko boje je samo jedan detalj zašto su RR automobili toliko skupi, pogledajte i ostale zanimljivosti:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rolls-Royce beleži rekordnu proizvodnju ''najekskluzivnijeg meda na svetu''
 

rolls royce med.jpg

 

I Rolls-Royce je zaustavio svu proizvodnju svojih luksuznih vozila, ali to ne znači da ne rade. Rade, i te kako!

Naime, Rolls-Royce beleži rekordnu proizvodnju, ali ne automobila već ''najekskluzivnijeg meda na svetu'' za kojim vlada velika potražnja. Sada, u svojoj trećoj godini proizvodnje, ''Rolls-Royce of Honey'', marka meda proizvođača automobila, postigla je neviđeni nivo proizvodnje i Englezi se s tim rado hvale.

 

Većina automobilskih kompanija se oslanja na trgovinu (primera radi Volkswagen godišnje tako proizvede više VW kobasica nego automobila), ali čak i u ovom kontekstu, med je možda poslednje što biste povezali sa ekskluzivnošću koja Rolls-Royce odvaja od konkurencije. Rolls-Royce može da se pohvali radnom snagom od najmanje 250.000 pčela u domu Rolls-Roycea u Goodwoodu. Pčele žive u šest velikih košnica sa imenima koja zvuče poznato - Phantom, Wraith, Ghost, Dawn, Cullinan i Spirit of Ecstasy. One su sada nakon zime u ''odličnoj kondiciji'' kažu iz Rolls-Roycea i već su zauzete poslom, praveći med za najizbirljivije Rolls-Royceove kupce. Generalno, svake godine broj pčela koje prave čuveni engleski med jako opada, pa Rolls-Royce čini sve kako bi uložio svoje resurse da preokrene taj trend stvarajući savršeno stanište za njih sa hiljadama biljaka i stabala. ''Pčelarstvo dodatno naglašava našu posvećenost okolini čime se bavimo ovde u Goodwoodu'', kaže Richard Carter, direktor globalnih komunikacija Rolls-Roycea. ''Naše održive zgrade, termalni ribnjaci, sistemi upravljanja kišnicama i utočište divljih ptica u Goodwoodu su već postali jedan od najboljih i najpoznatijih eko-friendly proizvodnih pogona u Velikoj Britaniji'', dodaje Carter. ''Kroz ovaj projekat koji se dotiče biološke raznolikosti našeg mesta, uključujući i naš ogromni ''živi krov'' putem kojeg dajemo važan doprinos očuvanju vitalne britanske pčelinje populacije.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rolls-Royce osvežio vizuelni identitet brenda

 

206341-rolls 03.jpg

 

Rolls-Royce je uoči premijere nove generacije modela Ghost modernizovao svoj vizuelni identitet, sa ciljem da se više približi mlađoj klijenteli. Kako kažu u toj kompaniji, prosečna starost kupaca Rolls-Royce automobila sada je 43 godine, a oni bi voleli da se taj prosek spusti u budućnosti. U okviru ''podmlađivanja'' identiteta, značajnu ulogu imaće čuvena statua Duh ekstaze koja krasi vrh maske hladnjaka svih automobila ove marke. U kompaniji navode da će se na protivnim materijalima Duh ekstaze crtati tako da njen profil gleda uvek na desnu stranu, jer se time simboliše orijentisanost brenda ka budućnosti.

 

206342-rolls 02.jpg

 

Rolls-Royce će ubuduće u marketinške svrhe koristiti isključivo Purple Spirit boju, koja će biti zaštitni znak ovog proizvođača, dok će font na oznaci kompanije najčešće biti u zlatnoj nijansi. Font kojim se ispisuje ime brenda je takođe izmenjen, kažu u britanskom proizvođaču.

 

206343-rolls 01.jpg

 

Ipak, jedan od najprepoznatljivijih simbola kompanije, monogram ''RR'' ostao je isti - Rolls Royce navodi da je previše prepoznatljiv da bi ga menjali. Novi identitet brenda debitovaće na novoj generaciji modela Ghost, čija je premijera zakazana za 1. septembar.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rolls-Royce slavi 110. godišnjicu Spirit of Ecstasy figurice

 

rolls-royce-spirit-of ecstasy.jpg

 

Dizajn Spirit of Ecstasy (Duh ekstaze) je prvi put zvanično registrovan kao intelektualno vlasništvo Rolls-Roycea 6. februara 1911. godine.

Definišuća karakteristika brenda Rolls-Royce, koja krasi poklopac motora svakog automobila napravljenog u Goodwoodu, i jedan od najpoznatijih i najpoželjnijih amblema na svetu. Bazirana na osnovu bronzane statue ''Šapat'', koju je skulptor i ilustrator Čarls Sajks stvorio za svog pokrovitelja, pionira automobilizma i ranog Rolls-Royce entuzijastu, lorda Montagua od Beaulieua. Prve figurice Duha ekstaze bile su statue visoke oko 18 cm, danas je ona visoka 9.5 cm. Čuva se na sigurnom, izvan vidokruga unutar posebnog kućišta u poklopcu motora sve dok se motor ne pokrene, kada glatko i graciozno stupi na scenu pomoću precizno projektovanog mehanizma poznatog kao ''uspon''

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rolls-Royce proslavio 144. rođendan suosnivača

 

rolls e02.jpg

 

Kako bi proslavio 144. rođendan Charlesa Stewarta Rollsa, suosnivača kompanije, proizvođač automobila je poveo njegov ''Duh'' (model Ghost) na hodočašće kroz London kako bi se prisetio nekih od mesta povezanih sa njegovim životom. Prva ''stanica'' se nalazila u ulici Hill Street 35, gde je 27. avgusta 1877. rođen Charles Stewart Rolls. On je, za razliku od svojeg partnera Henryja Roycea, rođen u privilegovanom životu i stekao najbolje obrazovanje. Henry Royce je sa druge strane sa samo 10 godina počeo da radi kao dostavljač telegrama.

 

rolls e01.jpg

 

Zatim se Ghost zaustavio na adresi Picadilly 119 koja je bila dom Royal Aero Kluba do 1961. godine. Suosnivač Rolls je 1901. godine tu započeo svoju letačku karijeru kao balonista, te je leteo više od 170 puta i osvojio zlatnu medalju Gordona Bennetta 1903. godine za najduže izdržano vreme u vazdušnom balonu. 1910. godine je krenuo na let s pogonom i zaradio drugu pilotsku dozvolu koja je ikada izdata u Engleskoj. Iste godine je postao prvi Englez koji je avionom preleteo La Manš i prva osoba koja je letela iz Engleske u Francusku i nazad bez prestanka.

 

Rolls je takođe bio suosnivač Kraljevskog automobilskog kluba (RAC), što je bila sledeća stanica ''Duha''. Zahvaljujući RAC-u 1904. godine je konačno upoznao svog poslovnog partnera Henryja Roycea. Konačno, Ghost se zaustavio na ulici Conduit 14-15 koja je većinu 20. veka služila kao sedište West Enda u Rolls-Royce LTD-u. Od 1905. do svoje prerane smrti avionskom nesrećom 1910. godine, Rolls je ovde imao svoju kancelariju. To mesto je stotinu godina kasnije, 2010. počašćeno ''Plavim paketom engleske baštine''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klasični Rolls-Royce dobio motor sa 1.000 konja

 

hoonigan rr.jpg

 

Hooniganovi eksperti su predstavili još jedan neobični i fantastični projekat, a to je Rolls-Royce s motorom od 1.000 KS. Majstori u Hooniganu su odlučili da ojačaju anglo-američke odnose svojom najnovijom kreacijom, a to je Rolls-Royce Silver Shadow II sa Dodge Hellcat Crate motorom i Magnuson kompresorom.

 

Kada se pojavio 1970. godine, Silver Shadow II je pokretao 6.75 V8 (L410) motor, koji je razvijao 189 konja. To je ''sitnica'' u odnosu na 1.000KS koliko isporučuje novi motor smešten ispod haube. Automobil je dobio i Borla izduvni sistem, a zvuk se može prilagođavati. U svoje vreme je Rolls-Royce Silver Shadow II važio za izuzetno udoban automobil zahvaljujući hidropneumatskom oslanjanju napravljenom po Citroenovoj licenci. Nažalost, momci iz Hoonigana su shvatili da on nije dobar za drift, pa su pripremili ''trkačku'' cevastu šasiju. Unutrašnjost je takođe ogoljena, a ubačena su četiri Sparco sportska sedišta.

 

Vizuelno, paneli automobila su uglavnom netaknuti, ali je automobil značajno spušten. Dobio je set Rotiform LASR laganih felni s aerodinamičkim poklopcima, a karoserija je presvučena belom folijom. Usis vazduha je zamenio jedno od okruglih svetala. Ugrađena su i moćnija Baer kočiona klešta sa šest klipova te ventilisani diskovi, kao i specijalna ručna kočnica koja može da blokira prednje ili zadnje točkove.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rolls-Royce Black Badge kolekcija na Goodwood festivalu brzine

 

rolls bb 04.jpg

 

Rolls-Royce najavljuje da će na Goodwood feastivalu brzine krajem ovog meseca izložiti svoju gamu modela u specifikaciji Black Badge.

Britanci ističu da je Black Badge veoma uspešan alter-ego brenda i da sada predstavlja više od četvrtine svih narudžbina širom sveta. Tačnije, 27% svih Rolls-Royce vozila naručenih širom sveta su modeli Black Badge. Kako ističe Auto Evolution, to je impresivan procenat, posebno ako se uzme u obzir činjenica da je takva varijanta lansirana tek 2016. godine.

 

rolls bb 03.jpg

 

Da bi prikazao šta se može učiniti i šta su naručili neki neimenovani kupci, Rolls-Royce je pripremio izložbu koja uključuje modele Ghost, Wraith, Dawn i Cullinan, sve u njihovim verzijama Black Badge. Ovi primerci dolaze sa živim nijansama plave i žute boje, koje izgledaju drugačije, ali ipak imaju određenu eleganciju.

 

rolls bb 02.jpg

 

Svi izloženi Rolls-Rocye modeli su automobili urađeni po specifikacijama kupca i dolaze u živim bojama i luksuznim nijansama. Ova vozila pokazuju da dizajneri i inženjeri brenda mogu da prave umetnička dela na točkovima, držeći se želja kupaca u pogledu boja.

 

rolls bb 01.jpg

 

Ghost Black Badge dolazi sa Galileo plavom spoljašnjošću koja je upotpunjena crnom bojom. Kočione čeljusti su u crvenoj Striking Red boji, ali centralni deo točkova je takođe u Galileo plavoj. Ta nijansa se takođe nalazi u koži u enterijeru. Rolls-Royce ima još jednog Black Badge Ghosta koji će biti izložen u VIP zoni događaja, i dolazi u živopisnoj Lime Green boji, dok je njegova Spirit of Ecstasy figurica napravljena od tamnih ugljeničnih vlakana. Cullinan Black Badge za Goodwood događaj nije u nekoj upečatljivoj boji, već u Dark Olive izdanju, sa jednom Mandarin bočnom linijom. Ta nijansa je izabrana i za kočione čeljusti. Rolls-Royce Black Badge Dawn dolazi u dvobojnoj kombinaciji Jasmin i Black boja, koja je takođe vidljiva na volanu. Wraith Black Badge je predstavljen u Tucana ljubičastoj, a gornji deo karoserije ima crnu boju, zajedno sa Mandarin linijom. Njegova unutrašnjost dolazi sa Mandarin i Black temom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rolls-Royce Silver Shadow Fredija Merkjurija ide na aukciju

 

rolls fm 3.jpg

 

Legendarni britanski pevač i frontmen rok benda Queen, Freddie Mercury (Fredi Merkjuri), posedovao je Rolls-Royce Silver Shadow, koji će biti prodat na aukciji.

Aukcija će biti održana u novembru u Londonu bez rezervne cene za automobil, a sav prihod ide u dobrotvorne svrhe. Automobil je proizveden 1974. godine, a Mercuryjevo vlasništvo je postao 1979. godine kada ga je kupila njegova kompanija Goose Productions Ltd.

 

rolls fm02.jpg

 

Međutim, Mercury ga nije vozio, nego je imao ličnog vozača. Automobil je u njegovom vlasništvu ostao sve do njegove smrti 1991. godine.

 

rolls fm 01.jpg

 

Rolls-Royce Silver Shadow pokreće originalni 6.75 litarski V8 motor, karoserija je lakirana u Silver Chalice boju, dok je unutrašnjost plave boje. Aukcija će biti održana 5. novembra u Londonu, a sredstva od prodaje automobila će biti donirana humanitarnoj organizaciji Superhumans Center koja pruža pomoć Ukrajini.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rolls-Royce Silver Cloud II Paramount by Ringbrothers

 

Rolls-Royce Ringbrothers 04.jpg

 

Ringbrothers na SEMA predstavlja Paramount, modifikovani Rolls-Royce Silver Cloud II iz 1961. godine. Paramount oličava kvalitet i veštinu po kojoj je Ringbrothers poznat, razbijajući očekivanja estetike i voznih performansi od jednog od najpoznatijih luksuznih brendova na svetu.

 

Rolls-Royce Ringbrothers 03.jpg

 

Svaki deo Paramounta je kreiran da pokaže svoj besprekoran dizajn i mogućnosti performansi. Originalna karoserija je zadržana i ogoljena do golog metala, sa najmanjim nesavršenostima ručno ispravljenim pre nanošenja BASF ''White as Fluff'' finiša. Sa izuzetkom prilagođenih oznaka i drugih suptilnih detalja, spoljašnji izgled uglavnom krije potpunu transformaciju ikone luksuza.

 

Rolls-Royce Ringbrothers 02.jpg

 

''Za razliku od mnogih naših konstrukcija, odlučili smo da zadržimo originalnu karoseriju i linije Rollsa, tako da na prvi pogled postoje samo nagoveštaji onoga što se nalazi ispod'', rekao je suvlasnik Ringbrothersa Džim Ring. ''Sve se to menja kada se vrata otvore kako bi se prikazala potpuno prilagođena unutrašnjost ili kada se pritisne pedala. Ovo je zaista vrhunski luksuzni spavač.'' 6.2 LT4 motor isporučuje 640 konjskih snaga i 860 Nm obrtnog momenta na zadnje točkove pomoću Bowler Tru-Street 10-stepenog automatskog menjača. Modifikovano vešanje obezbeđuje udobnost u vožnji i unapređeno upravljanje. Custom EVOD Industries 18x7-inčni prednji i 18x8-inčni zadnji točkovi su umotani u Falken Azenis gume. Luksuzni enterijer po meri oličava beskompromisnu pažnju posvećenu detaljima. Komandna tabla je isprepletena mašinski obrađenim prekidačem, dok instrumentacija nudi šarm starog sveta sa mešavinom novog sveta i infoitainmenta.

 

Rolls-Royce Ringbrothers 01.jpg

 

Starlight plafon ima više od 1.000 LED sijalica je ručno ušiveno u krovnu oblogu kako bi se stvorila konstelacija koja nežno osvetljava kabinu u hladnoj nijansi, omogućavajući putnicima da uživaju u prepoznatljivim Rolls-Royce ''stolovima za piknik'' sa svojim omiljenim osveženjem.

''Svaki deo ove konstrukcije je prepun detalja i karaktera'', rekao je suvlasnik Ringbrothersa Majk Ring. ''Spoljašnjost zadržava privlačnost tradicionalnog britanskog luksuza, dok motor, šasija i unutrašnjost obuhvataju modernu luksuznu limuzinu. Ovaj projekat kombinuje prošlost i sadašnjost Rolls-Roycea sa američkim naglaskom od 640 konjskih snaga. Uložili smo preko 3.400 sati u proizvodnju i inženjering ovog projekta i zahvalni smo našim partnerima što rade sa nama na unapređenju našeg zanata i omogućavaju nam da istražimo potpuno novo carstvo umetničke forme.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...