Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Šta će se posle 500L-a praviti u Kragujevcu?

Recommended Posts

Fiatovi radnici zarađivaće 1.410 evra mesečno u Slovačkoj

 

Fiat 500L_SRB.jpg

 

Grupa od oko 30 radnika fabrike Fiat-Chrysler Automobiles (FCA) Srbija u Kragujevcu trebalo bi da do kraja ove sedmice otputuje u slovački grad Trnava gde će raditi 90 dana u fabrici automobila, rečeno je Beti u Samostalnom sindikatu fabrike. Predsednik tog sindikata Saša Đorđević rekao je da je bilo i veće interesovanje radnika za odlazak na rad u Slovačku, ali je broj limitiran zbog tamošnjeg zakona koji dozvoljava angažovanje najviše 30 radnika u trajanju do 90 dana. On je ocenio da je na veće interesovanje Fiatovih radnika u odnosu na prošli put uticala bolja ponuda poslodavca u pogledu zarade i naknade troškova.

 

Prema njegovim rečima, radnici iz kragujevačke fabrike upućuju se na rad u Slovačku po osnovu službenog puta. Oni će, kazao je Đorđević, imati mesečnu zaradu, u startu 660 evra, a uz to će dobijati i dnevnice od 25 evra, pa će im ukupna zarada biti 1.410 evra mesečno. ''Što se troškova tiče, poslodavac pokriva prevoz do Slovačke i nazad, kao i povratnu kartu do kuće prilikom posete na koju radnici imaju pravo jednom u mesec dana, kao i troškove smeštaja'', objasnio je Đorđević. On je dodao da radnici sami plaćaju samo ishranu i troškove prevoza od mesta smeštaja do fabrike u kojoj rade, pri čemu prevoz za mesec dana košta 17 evra. Radnici FCA u Kragujevcu, posle plaćenog odsustva, vratili su se na svoja radna mesta u utorak, kada je i nastavljena proizvodnja Fiata 500L posle prekida krajem januara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Premijerka izrazila uverenje da će Fiat ostati u Srbiji

 

fiat 500l n1.jpg

 

Savez samostalnih sindikata Srbije (SSSS) saopštio je da je predsednica Vlade Ana Brnabić izrazila uveravanje da će kompanija Fiat ostati u Srbiji.

''Premijerka Ana Brnabić je izrazila uverenje da će Fiat ostati u Srbiji u razgovoru sa predsednikom SSSS Ljubisavom Orbovićem i predstavnicima Sindikalne organizacije ''Fiat automobili Srbija'' na čiju je inicijativu sazvan sastanak'', navedeno je u saopštenju, a prenosi Beta. Dodaje se da bi ''ova informacija mogla da smanji tenzije među zaposlenima u kragujevačkoj fabrici''. ''Strah za budućnost i opstanak fabrike je opravdan s obzirom na to da su zaposleni u toku ove godine radili svega 7 dana, dok se istovremeno radnici pozivaju na tromesečni rad u Slovačku'', navedeno je u saopštenju. Sastanku u zgradi Vlade Srbije su, osim Orbovića, prisustvovali i predsednik i zamenik predsednika Sindikalne organizacije ''Fiat automobili Srbija'', Saša Djordjević i Ivan Ristić.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hibridni Fiat 500L uskoro sa kragujevačkih proizvodnih traka

 

fiat 500l hybrid.jpg

 

Kragujevačka fabrika automobila, od perjanice srpskog izvoza (8%) spala je na marginalne grane učešća i doprinosa u srpskoj privredi. Dugo ne-činjenje, odlaganje uvođenja novog modela, najave pa odustajanja, svele su sudbinu ove fabrike na neizvesnu. Najavljivana proizvodnja modela Fiat Giardiniera u Srbiji, sa pet i sedam sedišta, ostala je nerealizovana, ali ne i odbačena. Tražnja za takvim segmentom je porasla... Torinski Fiat se, podsetimo, udružio sa PSA u korporaciju Stellantis, promenio rukovodstvo, odustao od starih planova a sada kroji nove. Nešto se sada iza brda valja, pa vest da je predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić, posle dužeg vremena, na sastanku sa predstavnicima Sindikalne organizacije ''Fiat Automobili Srbija'', rekla da veruje da će kompanija Fiat ostati u Srbiji i u narednom periodu, deluje ohrabrujuće.

 

Vest da su Fiatovi modeli 500X i Tipo već dobili novi 48V ''blagi'' hibridni motor koji ima 128 KS, i da će sve verzije modela 500, postati hibridne, tumači se da i u Kragujevcu šumadijski model 500L biti uskoro ponuđen sa ovim motorom i time bitno podstaći prodaju, navodi Politika.

Pa, treba li očekivati novi model iz Kragujevca? U italijanskoj štampi, na specijalizovanim auto-portalima iznosi se da je planirano da ove godine počne da se u Srbiji pravi restilizovani hibridni 500L. Za Italijane to nije baš udarna vest, ali u Srbiji gotovo da jeste. U ovom slučaju, sigurno je da se razmatra takav plan. Fiat je velika kompanija koja sprovodi ozbiljna istraživanje tržišta pre nego što donese odluku o promenama u proizvodnji.

 

''Čuli smo od dobavljača da najavljuju velike porudžbine za Fiat za ovu i sledeću godinu'', tvrde sindikalci, što podgreva celu priču.

Fiat tvrdi da ovaj novi blagi hibridni pogon smanjuje potrošnju goriva i emisiju CO2 do 11% u poređenju sa motorima automobila koji nemaju električnu podršku. Kompanija takođe kaže da električni motor ima dovoljan obrtni moment da omogući automobilu da pređe kratke udaljenosti (kao što je kada se kreće napred na semaforu ili parkiranje) samo na električnu energiju. Performanse su takođe poboljšane. Sa novim hibridnim motorom, Fiat kaže da model 500 može da ubrza od 0-100 km/č za 9.4 sekunde, što je više od sekunde brže od starog modela.

 

U pitanju je kompanijski FireFly 1.5 četvorocilindrični benzinski agregat, na koji je pričvršćen 48V starter-generator sa remenskim pogonom i kompaktna baterija. U kombinaciji, sistem ima izlaznu snagu od 128 KS i 240 Nm obrtnog momenta - a sistem šalje pogon na prednje točkove preko sedmostepenog automatskog menjača sa dvostrukim kvačilom. U zavisnosti od specifikacije, model će se nuditi sa autonomnim kočenjem u slučaju nužde, prepoznavanjem saobraćajnih znakova, asistencijom u traci i senzorom pospanosti vozača, koji može prepoznati rane znake umora praćenjem koliko se automobil dobro drži u svojoj traci.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne verujem u mogućnost da 500L dobije MHEV motor koji dobija 500X, Renegade i Compass.

Jer, to bi značilo neverovatan skok cene u odnosu na dosadašnju motorizaciju u 500L.

Pa, samo ako pogledate cenovnik za Compass MY 2022, razlika "promotivne cene" izmedju 1,3 T 130 sa 6MT i 1,5 MHEV 130+20 DCT-7, iznosi preko 4.500 evra, sve u istoj opremi ( npr. 29.500 / 24.990 ). 

 

A sada Vi zamislite koliko bi u 500L iznosio cenovni korak od atmosferskog 1,4 sa 95 ks do tog savremenog 1,5 MHEV 130+20 DCT-7.

 

Šanse nema. Ne verujem. Na žalost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle samo dva radna dana u martu radnici kragujevačkog Fiata ponovo na plaćenom odsustvu

 

fiat_500l_s-design 11.jpg

 

Radnici fabrike ''FCA Srbija'' poslati su na plaćeno odsustvo posle smo dva radna dana u martu, a u tamošnjem sindikatu strahuju da će to biti i jedini radni dani u ovom mesecu. Predsednik Samostalnog sindikata Saša Đorđević rekao je agenciji Beta da su zaposleni radili u utorak i sredu, posle čega su upućeni na plaćeno odsustvo do 18. marta. On je rekao da je vrlo verovatno da će to biti i poslednje radno angažovanje za mart.

 

Đorđević je naveo da se u februaru radilo samo tri dana i ocenio da je ove godine značajno smanjen broj radnih dana u odnosu na prethodnu kada je takođe bila redukovana proizvodnja. Dodao je kako je obrazloženje rukovodstva za odlazak na plaćeno odsustvo uvek isti - da se proizvodnja usklađuje sa potrebama, odnosno tražnjom. ''Ovo je težak period za našu kompaniju, ali je svakako situacija dodatno otežana zbog krize u Ukrajini. Međutim, ključno pitanje naših zabrinutih radnika je šta će biti ubuduće'', rekao je Đorđević. On je istakao da ''nikome nije svejedno'', da radnici brinu da li će zadržati posao i da se boji da će kriza u Ukrajini odložiti najave ''da je završeno sa neradnim danima''.

Predsednik sindikata je naveo da ističe prvi mesec rada prve grupe radnika koja je iz Kragujevca otišla u Slovačku na rad u trajanju od 90 dana i da se očekuje se oni ovog vikenda dođu u prvu posetu porodici u Srbiji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada će Fiat pokrenuti električni model u Kragujevcu?

 

Fiat_Concept_Centoventi_03.jpg

 

Radnici kragujevačkog Fiata očekivali su da će im premijerka Ana Brnabić pre izbora javno saopštiti lepu vest za njihovu fabriku, a pošto se to nije dogodilo sada se nadaju da će se to desiti do kraja meseca. Ta vest glasi da Fiat ostaje u Srbiji, što ni do sada nije dovođeno u pitanje i da će ovde od sledeće godine proizvoditi električni automobil.

 

Spekuliše se da bi to mogla da bude električna verzija Pande, navodi Politika. Navodno, kako se nezvanično može čuti, Fiat je već potpisao ugovor sa nemačkim ZF, koji u Pančevu pravi motore za električne automobile, da bi kragujevačku fabriku snabdevao ovim delovima. Saša Đorđević, predsednik sindikata Fiata u Kragujevcu, kazao je da se nada da to ide u tom pravcu, ali da jedino premijerka može da saopšti jer raspolaže sa najviše informacija.

 

''Čuli smo da je ugovor potpisan sa ZF-om, ali nismo dobili potvrdu. Logična bi bila takva saradnja. Čekamo da neko zvanično ovo kaže. Nadam se dobrim vestima i očekujem da već krajem aprila ili u maju dobijemo pravu informaciju o daljoj sudbini naše fabrike'', naveo je Đorđević. Iz kabineta premijerke Politika nije dobila odgovor o daljoj sudbini Fiata u Kragujevcu i mogućnosti pokretanja novog modela automobila. Iz Stellantisa su najavili da će u Evropi od 2026. prodavati samo električne automobile. Tako da radnici kragujevačkog pogona imaju razloga za optimizam, jer niko nije nikada rekao da Fiat odlazi iz naše zemlje.

 

Predstavnici Stellantisa su 1. marta  predstavili dugoročni plan razvoja rekavši da planiraju da udvostruče prihode na 300 milijardi evra do 2030. Nijedna fabrika nije posebno spomenuta, pa ni Fiat, ali ono što važi za sve fabrike iz grupacije jeste - prelazak na proizvodnju električnih automobila. Karlos Tavares, izvršni direktor Stellantisa, kazao je da očekuju da 100% prodaje u Evropi i 50% prodaje u SAD budu električna vozila do kraja ove decenije. ''Planiramo da imamo više od 75 električnih vozila na baterije i da do 2030. postignemo globalnu godišnju prodaju od pet miliona tih vozila'', naveo je Tavares. Nameravaju da za 50% smanje emisiju ugljen-dioksida do 2030, a do 2038. dostignu nultu emisiju ovog gasa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znači definitivno Panda dolazi iz Kragujevca. Bravo za Srbiju. 

 

U tom slučaju po meni Tychy i Bursa se gase. FCA onda ima 3 pogona u Italiji i Kragujevac. 

 

Ali, ono što je tužno je da će se gama Fiata svesti na A i dijelom B segment. Kao 50ih i 60ih godina. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, neshaoct said:

Iz Stellantisa su najavili da će u Evropi od 2026. prodavati samo električne automobile.

Nadam se da pod "električne automobile" ne misle samo na EV, već na sve "elektrificirane automobile" ( pa i na MHEV, HEV i Plug in ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat će u Kragujevcu najverovatnije proizvoditi novi električni model

 

Fiat_Concept_Centoventi_01.jpg

 

Državni vrh Srbije i predstavnici kompanije Stellantis najaviće 28. aprila da će se u kragujevačkoj fabrici proizvoditi novi model automobila.

 

Kako piše agencija Beta, pozivajući se na InfoKG, navodno je reč o automobilu na električni pogon, bez preciziranja o kom modelu se radi, ali pretpostavlja se da to može biti model Fiat Panda. Tog dana će zaposleni u kragujevačkoj fabrici dobiti uz zaradu i bonus efikasnosti od oko 10.000 dinara, preneo je portal.

Proteklih godina u medijima se mnogo puta nagađalo o proizvodnji novog modela automobila u Kragujevcu, ali nije bilo zvaničnih informacija. Na portalu InfoKG navedeno je da su iz nekoliko izvora dobili informaciju da će se u Kragujevcu proizvoditi automobil na električni pogon.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je 28. april prekretnica u kragujevačkom Fiatu?

 

174661-fiat 500l.jpg

 

U ovom trenutku nema naznaka da će se 28. aprila bilo šta dogoditi u kragujevačkom Fiatu, tvrdi Saša Đorđević, predsednik Fiatovog sindikata povodom vesti da će tada rukovodstvo Stellantisa doći u Šumadiju i saopštiti da ovde pokreću proizvodnju električnog modela automobila. Već danima se spekuliše da će tog dana radnici biti pozvani na posao i da će većinski vlasnik obelodaniti petogodišnji plan proizvodnje. Navodno i od manjinskog vlasnika to jest Vlade Srbije radnicima sleduje jednokratna pomoć od po 10.000 dinara. Đorđević kaže da ništa ne nagoveštava da se tako nešto sprema. ''Politika'' od Stelantisa takođe nije dobila nikakav odgovor o pomenutim planovima za Srbiju.

 

''Niko nas tim povodom nije kontaktirao. Taj 28. april u radnoj knjizi stoji otvoren, nije navedeno ni da je radni, ni da je neradni. I da je tačno da rukovodstvo Stellantisa dolazi saznaćemo dan ranije. Kao što smo pre desetak godina informisani za dolazak Fiata'', uverava Đorđević. Zoran Miljković, iz sindikata ''Fiat plastike'', sestrinske firme ''FCA Srbija'' navodi da svi čekaju zvaničnu potvrdu. Prema njegovim rečima radnici u obe fabrike su u pogonima radili samo dva dana tokom ovog meseca, 12. i 13. aprila i trebalo bi navodno da rade 28. aprila.

 

''Čuli smo kao i svi ovo što se danima priča. Niko od rukovodstva nam se nije obratio. Očekujemo da će obelodaniti da pokreću proizvodnju električnog automobile, ne znam koji je model u pitanju da li Panda ili neki drugi'', kaže Miljković za ''Politiku''. Predsednik Sindikata metalaca ''Nezavisnost'' u Fiatu Zoran Stanić, takođe, nema zvanične informacije o tome šta će se dešavati sa kragujevačkom fabrikom Fiata. ''Nezvanično sam čuo da 28. aprila dolaze predstavnici Vlade Srbije i rukovodstvo Stellantisa i da će imati neku lepu vest. Takođe se među kolegama u fabrici priča kako ćemo tog dana, kada, inače, dobijamo platu biti i nekih bonusa'', izjavio je Stanić za Tanjug.

 

Naveo je da sindikat ima saznanja da su sklopljeni ugovori o nabavci delova za Fiat 500L, što znači da će biti proizvodnje i da se ona odvija tako što se radnici okupe kada treba da naprave određeni broj automobila koje su naručili veliki prodajni saloni. Iz automobilske kompanije Stellantis (nastala spajanjem grupacija FCA i PSA), koja je u Rusiji proizvodila i prodavala vozila Peugeot, Citroen, Opel, Jeep i Fiat, juče je saopšteno da je obustavljena proizvodnja u njihovoj ruskoj fabrici zbog logističkih problema i sankcija uvedenih Moskvi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat počinje proizvodnju električnih automobila u Kragujevcu

 

 

Predsednik Srbije sastao se jutros sa rukovodstvom kompanije Stelantis, koje predvodi izvršni direktor Karlos Tavareš. Sastanak, kojem prisustvuje i premijerka Ana Brnabić, počeo je oko 8.30 u zgradi Predsedništva na Andrićevom vencu. Posle sastanka potpisan je ugovor o dodeli sredstava podsticaja. Nakon što je ministarka privrede Anđelka Atanasković potpisala ugovor, obratio se predstavnik Stelantisa. Inače, već duže vreme u javnosti se pominje da bi Fiat u Srbiji mogao da pokrene proizvodnju novog modela automobila.

 

Predsednik je rekao da je ovaj dan važan za Srbiju. ''Mi danas počinjemo novu eru u investicijama u našu zemlju i u našem ponašanju u budućnosti. Potpisali smo dogovor o finansiranju električnog automobila koji će se proizvoditi u Kragujevcu. Predsednik je rekao da moramo da prođemo kroz velike promene, pošto mora da se uradi infrastuktura za punjenje tih vozila.'' On je naglasio da ćemo morati da razmišljamo o ceni električne energije i dodao da ''moramo imati jeftine struje, a da bismo to postigli moramo imati obnovljive energije. A da bismo to uradili trebaće nam reverzibilne elektrane. Moramo da radimo što više, pošto od 2035. neće više biti klasičnih vozila''.

 

Vučić dodaje da je nova investicija vredna 190 miliona evra, od čega će država dati 48 miliona. ''Nije više ključno pitanje koliko ćemo ljudi imati zaposlenih, već kakvu novu vrednost pravimo. Koliko ćemo imati ljudi koji mogu da idu u korak sa najsavremenijim tehnologijama. Takođe je veoma važna informacija da će Stelantis imati nešto manje od 80 ili 100 novih modela do 2030. godine. Potpuno vam je jasno kakva se revolucija priprema na automobilskom tržištu'', kazao je predsednik Srbije. On se zahvalio Tavarešu, i istakao da je on jedan od najpoznatijih direktora u automobilskoj industriji.

''Srećan sam što u ovim nemirnim i ne lakim vremenima u celom svetu mi mogli da imamo ovakav sastanak i ovako važne vesti za našu zemlju. Sada idemo u tranzicioni period, pošto moraju da se pripreme nove mašine u Kragujevcu. A onda idemo u drugačiju budućnost, stvaranje veće vrednosti. To će značiti ubrzani rast za našu zemlju''.

 

Izvršni direktor kompanije Stelantis Karlos Tavareš izjavio je da je ugovor sa Srbijom jasan i konkretan znak da transformaciju naše firme učinimo uspesnom i da pređemo na novu tehnologiju, bićemo ponosni kada električna vozila izađu sa proizvodne trake u nekoliko narednih godina.

Stelantis je multinacionalna korporacija za proizvodnju automobila formirana 2021. godine na osnovu spajanja italijansko-americkog konglomerata FCA i francuske PSA grupe.

 

Potpisivanje Ugovora 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@moron

 

Nešto je Vučić pominjao ''blagi hibrid i električni automobil''. E sad nagađanje... on može da pomene samo nešto što je čuo neposredno na prethodnom sastanku, pa ako je tamo neko pomenuo ''blagi hibrid'' to nije moglo da ima veze sa bilo čim drugim nego sa takvim 500L-om.

 

Pomenuli su još: 

- u trećem kvartalu 2024. godine novi potpuno električni auto treba da siđe sa traka u Kragujevcu.

- auto će biti namenjen ''za srednju klasu''.

- investicija je 190 miliona evra - Srbija ulaže 48 miliona, Stellantis 142 miliona.

 

 

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali, kakav "blagi hibrid" ima Fiat osim 1,0 (na 12V) za Pandu? I ovaj novi 1,5 MHEV (na 48V), iz 500X, Renegade, Tipo, Compass ?

Ako bi 500L dobio 1,5 MHEV, to bi bio najjači 500L koga je videla Evropa :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

 

Fiat 500 i Panda imaju isti hibrid.

 

Pa, ranije je bilo zvanične priče iz FCA o mogućnosti spajanja modela 500X i 500L u novi 500XL... možda je to taj novi iz KG. Jun 2020. godine:

Olivier Francois told that the two current 500 derivatives would be condensed into one model when they’re replaced. ''We need to think of the next generation with the same approach to the consumer that makes a lot of sense in an all-electric version, with a body that is obviously more relevant and in fashion. We’re thinking maybe a blend of the X and L is the way ahead, at the end of the day. But it is not for the near future - and when I say near, I mean not by the end of this year, for sure.''

 

Posle se nagađalo da bi 500L mogao u međuvremenu da dobije isti hibrid kao 500 i Panda, dok bi 500X dobio jači hibrid, a Renegade i plug-in hibrid varijantu. Ono što se dogodilo, za skoro 2 godine od tada, jeste da je 500X dobio jači hibrid, Renegade je postao 4xe, 500 i Panda imaju blagi hibrid ali sa čini mi se nedovoljno snage za 500L.

Možda je @N.N. više ispratio i saznao...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Srbija će igrati ključnu ulogu u strateškom planu Stellantisa ''Dare Forward 2030''

 

rsz_gol_7856.jpg

  • Najsavremenija platforma namenjena za električna vozila biće instalirana u Kragujevačkoj fabrici u Srbiji.
  • Fabrika će proizvoditi kompaktna vozila počevši od sredine 2024. godine.
  • Stellantis poziva Republiku Srbiju i druge zainteresovane strane da usvoje ''pobednički duh'' i prilike koje pruža strateški plan Dare Forward 2030.

Stellantis je danas najavio da će u Kragujevačkoj fabrici u Srbiji instalirati novu platformu za električna vozila za proizvodnju kompaktnih vozila koja bi otpočela sredinom 2024. godine. To će pomoći kompaniji u nameri da dostigne stopostotnu prodaju miksa putničkih električnih vozila (BEV) u Evropi do kraja ove decenije, kao i nultu emisiju štetnih gasova do 2038. godine. Ova najava takođe potvrđuje da će Srbija i njena fabrika u Kragujevcu (u kojoj Republika Srbija ima vlasnički udeo od 33%) igrati ključnu ulogu u strateškom planu ''Dare Forward 2030'' kompanije Stellantis. Izvršni direktor Stellantisa Carlos Tavares je to saopštio tokom sastanka sa predsednikom Aleksandrom Vučićem u zgradi Generalnog sekretarijata predsednika Republike u Beogradu.
 
Novi kompaktni automobil, koji tek treba da bude imenovan, proizvodiće se u Kragujevačkoj fabrici, kao naslednik modela Fiat 500L koji se trenutno proizvodi.

Fabrika takođe može da bude konfigurisana tako da podrži potencijalne dodatne količine drugog vozila, na osnovu kontinuiranog unapređenja performansi. ''Ova nova platforma namenjena za električna vozila odgovaraće savršeno proizvodima iz A, B i C kategorije i unaprediće efikasna i čista rešenja za gradsku mobilnost naših brendova'', rekao je Carlos Tavares.

 

GOL_8261.JPG

 

Stellantis je predstavio sveobuhvatnu strategiju za elektrifikaciju tokom događaja EV Day koji podrazumeva uzbudljiva i vozila vodeća u klasi za 14 kultnih brendova Kompanije. Na krilima predviđenih investicija od više od 30 milijardi evra do 2025. godine, ova strategija uključuje razvoj četiri platforme za električna vozila: STLA Small, Medium, Large i Frame koje su uparene sa skalabilnom porodicom od tri električna pogonska modula i standardizovanim baterijama sa sposobnošću brzog punjenja vodećom u klasi. Kompanija je na putu da ispuni ciljeve na oba fronta po pitanju učinka i rokova. ''Konstantno poboljšanje učinka kompanije Stellantis koji pravi razliku u odnosu na konkurenciju i osigurava održivost, zahteva zajedničku posvećenost svih interesnih strana, srpske vlade, grada Kragujevca, srpskih društvenih partnera, naših dobavljača i naših zaposlenih da usvoje 'pobednički duh' i iskoriste prilike koje pruža Stellantisov strateški plan Dare Forward 2030'', rekao je Carlos Tavares. ''Zajedno sa zainteresovanim stranama iz Srbije, građanima ćemo ponuditi slobodu kretanja i borbu protiv globalnog zagrevanja putem čistih, bezbednih i pristupačnih rešenja. Ovo zahteva pristup od 360°, od cene energije do podsticaja koji podržavaju zaokret tržišta ka električnim vozilima. Kombinacija tih aktivnosti će staviti Srbiju i Evropu u čvrstu poziciju u pogledu energetske tranzicije ka pristupačnoj i održivoj mobilnosti.''


Predsednik Vučić je izjavio: ''Potpisivanjem današnjeg ugovora, Srbija će imati ključnu ulogu u realizaciji strateškog plana Dare Forward 2030 kompanije Stelantis - jednog od vodećih svetskih proizvodjača automobila. Odluka ovog giganta u automobilskoj industriji da modernizuje i unapredi postojeći proizvodni pogon u Kragujevcu, pruža nam mogućnost da postanemo vodeći proizvođač električnih automobila i na taj način umnogome promenimo sliku Srbije.''

 

stellantis logo vesti.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko će koštati Fiat Panda na struju iz Kragujevca?

 

Fiat_Concept_Centoventi_2.jpg

 

S obzirom na to da znamo kojoj klasi će pripadati novi Fiatov model koji će se praviti u Kragujevcu, i vodimo se najavama čelnika Stellantis grupe, lako možemo da pretpostavimo u kom cenovnom rangu bi trebalo da se kreće električna Panda.

 

Svi znamo da su električni automobili izuzetno skupi, odnosno da koštaju značajno više od sličnih verzija koje pokreću beznin ili dizel. Samim tim, vozila na struju mnogima su nedostižna jer najpovoljniji koji su trenutno u prodaji u Evropi uglavnom koštaju od 20.000 evra pa naviše. Taj trend je prva rešila da prekine rumunska Dacia sa električnim modelom Spring koji važi za najjeftiniji auto na struju u Evropi. Primera radi, u Rumuniji EV subvencija iznosi 10.400 evra pa je Spring moguće kupiti za svega 7.700 evra, dok je u Francukoj oko 12.000 evra. Ipak, i Fiat je najavio da će ponuditi električnu Pandu, koja bi takođe trebalo da bude mali gradski automobil povoljne cene.

 

fiat spanija 01.jpg

 

Električna Panda nalaziće se u A-segmentu i svakako će biti i jeftinija u odnosu na trenutno cenovno najpovoljniji Fiatov električni automobil - 500e koji košta iznad 20.000 evra. Ako znamo da se u igru uključuju i Volkswagen sa najavom novog ID.Life (ID.2) koji će koštati ispod 20.000 evra, kao i Renault sa novim R5 slične vrednosti, nije teško pretpostaviti da bi Fiat Panda na struju sa cenom ipak trebalo da bude bliža Dačiji Spring. Uostalom, ne bi Stellantis ranije izlazio sa zvaničnim najavama da priprema jedan od najpovoljnijih električnih automobila u Evropi da ne planira da ''ugrozi'' Dačiju.

 

To bi, dakle, za Evropu značilo da će možda dobiti gradski model na struju već za oko 12.000 evra, a za Srbiju, ukoliko bude subvencija, očekivano je da ta cena bude niža. Takođe, najavljena je i hibridna verzija Pande, koja bi svakako trebalo da bude povoljnija od one na struju. Ipak, do premijere novog modela koji će se praviti u Kragujevcu od 2024. godine ne možemo znati tačnu cenu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako će izgledati sledeći model koji će se praviti u Kragujevcu, to još ne znamo, ali, mogu unapred da se opkladim da neće nuditi komfor koji nudi 500L.


U prilog tome ispod su četiri fotografije glave iste osobe na (maksimalno spuštenom) sedištu vozača u panoramskoj verziji sadašnjeg Hyundai Tucsona, Honde CR-V, Toyote Highlander i "našeg" 500L. 


Verujem da dilema nema gde je najviše mesta za trup i glave visokih ljudi.
 

 

Tucson.jpg

CRV.jpg

Highlander.jpg

500L.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadam se da sam danas pogrešno razumeo prodavca u FCA salonu, ali, mislim ( siguran sam) da mi je rekao da je 500L završio svoj tržišni život i da više ne može da se poručuje, da je proizvodnja gotova.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, shell said:

koliko ima istine u pisanju  medija, deluje mi neverovatno da ce 2000-3000 ljudi dobiti otkaze?

 

https://www.021.rs/story/Info/Biznis-i-ekonomija/305455/Imaju-dve-opcije-Radnicima-fiata-se-nudi-rad-u-inostranstvu-ili-otkaz-uz-otpreminine.html

 

Za proizvodnju električnog modela treba daleko manje radnika od ICE modela. Vjerovatno će i komponente dobijati od Stelantis dobavljača širom svijeta. A takodje ne treba očekivati ogromne produkcijske brojke EV, još uvijek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, Woodoo said:

Na ovoj slici je frizura najkraća :D

Nema frizura uticaja :) 

Kada sam sedeo u panoramskom Stelviu, imao sam još kraću kosu, ali, i on je neuporediv sa 500L po pitanju ponude prostora za glavu visokih ljudi. "Kocke" su "kocke". Bez razlike da li se zovu 500L ili Renegade ili nešto drugo u tom stilu. Ta forma vozila je "kao izmišljena" za veoma visoke ljude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...