Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Šta će se posle 500L-a praviti u Kragujevcu?

Recommended Posts

Pred radnicima Fiata dve ponude, u ponedeljak počinje izjašnjavanje

 

189347-fiat 500l 01.jpg

 

Za oko 1.000 radnika kragujevačkog Fiata dve ponude na stolu. Prva opcija je kontinuirani rad u naredna 24 meseca u jednoj od četiri Stelantisove fabrike u Evropi, a druga, koja važi samo za Slovačku, je i mogućnost da u naredne dve godine tri meseca rade, a mesec dana budu kod kuće, potvrdio je za RTS Saša Đorđević, predsednik Samostalnog sindikata kragujevačkog Fiata nakon današnjeg sastanka sa poslodavcem. Precizirano je i za obe ponude da predviđaju ukupni bonus od 17.000 evra, zagarantovan posao po povratku u Kragujevac, kao i da porodice zaposlenih imaju zdravstveno osiguranje tokom njihovog rada u inostranstvu.

 

Kako je dogovoreno, prijavljivanje zainteresovanih radnika Fiata za inostranstvo počinje u ponedeljak i trajaće do petka. Podsetimo, da je do sada oko 500 radnika proglašeno tehnološkim viškom i njima su isplaćene otpremnine od 790 evra po godini staža u Fiatu, a oni koji su radili i u Zastavi za taj period su dobili 500 evra po godini. Uz to, u kragujevačoj fabrici će tokom tranzicionog perioda, odnosno do početka proizvodnje novog električnog automobila tokom 2024. godine, ostati 500 zaposlenih, među kojima su i oni iz zaštićenih kategorija. Sindikalci očekuju nastavak pregovora sa državom u ponedeljak.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tehnološki višak još 950 Fiatovih radnika

 

fiat 500l pro 01.jpg

 

Fiatovim radnicima koji se nisu prijavili za odlazak na rad u Slovačku, 22. jula biće isplaćena dogovorena otpremnina po osnovu tehnološkog viška, rekao je agenciji Beta predstavnik radnika Djorde Milojević. On je rekao da je informaciju da će radnicima koji se do petka nisu prijavili za odlazak u inostranstvo biti isplaćena otpremnina 22. jula, dobio od nadležne osobe u Vladi Srbije koja je zadužena za pitanja Fiatovih radnika. Milojević je rekao da je bio veoma slab odziv za prijavljivanje za Slovačku, kao i da su se neki ranije prijavljeni i odjavljivali kako bi uzeli otpremnine i napustili Fiatovu fabriku u Kragujevcu. On je rekao da nema zvaničnu informaciju koliko je još radnika tehnološki višak, ali ističe da ima nezvanična saznanja da se radi o 950 radnika, koji se nisu prijavili za Slovačku. Za njih su u pregovorima sa državnim organima obezbedjene otpremnine od 790 evra po godini staža.

 

Prethodno su 492 radnika napustila fabrike FCA i ''Fiat plastik'' uz odgovarajuće otpremnine. Milojević je rekao da je i on bio u toj grupi radnika koji su uzeli otpremnine i kojima je ugovor o raskidu radnog odnosa poslat na kućnu adresu. On je kazao da će otići u fabriku FCA po radnu knjižicu i ostala dokumenta koja su potrebna kako bi se radnici prijavili na evidenciju Nacionalne službe za zapošljavanje. Milojević je rekao da je, kao i dosta njegovih kolega iz FCA, svoj CV predao u vojnoj fabrici ''Zastava tervo'' u Kragujevcu koja je zainteresovana da primi određeni broj radnika. Rekao je da je tim povodom pozvan na razgovor u ''Tervo''. Milojević je potvrdio da je sa predstavnikom sindikata ''Nezavisnost'' u FCA Igorom Anđićem nedavno obišao ''Zastava tervo'' i upoznao se sa uslovima rada. On je ocenio da su uslovi u kojima se proizvode vojna vozila ''katastrofalni''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

''FCA Srbija'' je organizovala prvi dan dobavljača, kako bi unapredila sprovođenje novog projekta u Kragujevcu

 

stellantis logo srednji.jpg

  • Novi industrijski plan za čista, bezbedna i pristupačna rešenja mobilnosti iz Kragujevca za ceo svet.
  • Prvi Dan dobavljača (Supplier day) okuplja preko 100 potencijalnih dobavljača - pozvanih da predaju svoje ponude za isporuku komponenti za novo električno vozilo koje će se proizvoditi u Kragujevcu od sredine 2024.
  • Kompanija Stellantis punom parom radi na implementaciji novog industrijskog plana u Srbiji za čista, bezbedna i pristupačna rešenja mobilnosti.
  • Biće upotrebljena najsavremenija električna platforma koja će imati pozitivan uticaj na lokalnu privredu i održivi rast u budućnosti.
  • Kompanija je predstavila prednosti lokalizacije dobavljača u industrijskom parku kragujevačke fabrike kao i dostupne kapacitete za buduće investicije.
  • Srbija je od strateškog značaja za Stellantis i njegovo poslovanje u sklopu globalnog strateškog plana Dare Forward 2030.

Online događaj održan danas okupio je potencijalne dobavljače u okviru prvog Dana dobavljača u organizaciji kompanije FCA Srbija. Njima je predstavljen novi projekat i upućen poziv da predaju svoje ponude za isporuku komponenti za novo električno vozilo koje će se proizvoditi u Kragujevcu od sredine 2024. godine. Ambicije kompanije Stellantis uključuju razvoj sopstvene baze dobavljača u Srbiji kako bi se usaglasili sa globalnim standardima kvaliteta i sve konkurentnijom pozicijom Srbije u automobilskoj industriji na globalnom nivou.

 

''Glavni ciljevi događaja bili su da se izgrade odnosi sa dobavljačima zasnovani na poverenju i poboljša učinak kompanije Stellantis u ovoj strateškoj oblasti kako bi se predstavile prednosti lokalizacije proizvodnje u Kragujevcu kao alati za podršku konkurentnosti i održivosti samog projekta. Aktivnosti nabavke i lanca snabdevanja u središtu su poslovanja kompanije Stellantis'', rekao je Jovica Jovanović, industrijski direktor operacija za Srbiju u kompaniji Stellantis. ''Kako ćemo u 2022. godini već videti pokretanje aktivnosti za instalaciju proizvodne linije za novu platformu koja će biti lansirana 2024. godine, Stellantis je već počeo da radi na fleksibilnom i agilnom industrijskom ekosistemu u okviru kragujevačke fabrike. To je važan korak na putu  implementacije elektrifikacije proizvodnog pogona kompanije Stellantis u Kragujevcu, koji će fabrici obezbediti ključnu ulogu u razvoju strateškog plana Dare Forward 2030''.


Tokom ovog događaja, Razvojna agencija Srbije (RAS) predstavila je investicioni opseg i potencijale koje nudi lokalizacija nove investicije u zemlji, koja će podržati razvoj konkurentnog lokalnog klastera u okviru automobilske industrije. Stellantis će instalirati novu električnu platformu u kragujevačkoj fabrici u Srbiji, kako bi se sredinom 2024. godine pokrenula proizvodnja kompaktnih vozila, što će pomoći kompaniji da ostane na putu ka dostizanju 100% prodaje putničkih električnih vozila u Evropi do kraja ove decenije, kao i dostizanja nulte emisije ugljen-dioksida do 2038. godine. Dakle, Srbija i kragujevačka fabrika će igrati ključnu ulogu u strateškom planu Dare Forward 2030 kompanije Stellantis. Novi kompaktni automobil, koji tek treba da bude imenovan, proizvodiće se u Kragujevačkoj fabrici. Fabrika bi takođe mogla biti rekonfigurisana kako bi mogla da iznese potencijalne dodatne količine još jednog vozila, na osnovu konstantnog unapređenja učinka. Otvorenost ka transformacionim izazovima, konstantna posvećenost transformacionim temama i strateška vizija oslikavaju ambiciju i spremnost Stellantisa da uspostavi održivo poslovanje na svom putu ka elektrifikaciji.

 

stellantis logo vesti.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kragujevac: U oktobru instaliranje opreme za proizvodnju potpuno električnog automobila

 

Fiat_Concept_Centoventi_03.jpg

 

Predsednik Samostalnog sindikata Fiata Saša Đorđević kaže da nema većeg zapošljavanja bivših radnika FCA uz podršku države, kako je dogovoreno tokom pregovora, dodajući da se sindikat sam angažovao u potrazi za poslodavcima. U sindikatu kažu da se velika većina bivših Fiatovih radnika, posle isplate otpremnina, prijavila na evidenciju Nacionalne službe za zapošljavanje. Đorđević je naveo da se bivši radnici uglavnom zapošljavaju samo zahvaljujući sopstvenom angažovanju. ''Nema većeg zapošljavanja bivših radnika FCA uz podršku države, kako je dogovoreno tokom pregovora u vladi, a pominjalo se desetak kompanija koje bi mogle da prime taj broj radnika, koji su proglašeni za tehnološki višak'', rekao je Đorđević. On je napomenuo da će zbog toga Samostalni sindikat morati da ubrzo kontaktira Vladu Srbije i ''pogura neko rešenje''.

 

Samostalni sindikat se, s druge strane, već angažovao u kontaktima sa potencijalnim poslodavcima za bivše radnike. Đorđević je dodao da su predstavnici Samostalnog sindikata obišli preduzeće Zastava tervo u Kragujevcu u vezi sa mogućnostima za zapošljavanje bivših Fiatovih radnika. Naveo da je više od 40 njih izrazilo interesovanje da radi u Tervu. On je rekao da će predstavnici sindikata krajem ove sedmice ili početkom naredne posetiti i vojnu fabriku u Velikoj Plani (BSS - Borbeni složeni sistemi) koja je takođe navedena u pregovorima sa vladom kao potencijalni poslodavac za bivše Fiatove radnike.

 

I dalje bez podataka o broju radnika u Slovačkoj

Inače, prva grupa radnika koja je otišla na rad u slovačku fabriku automobila, prihvatajući ponudu FCA, trebalo bi da se vrati u Kragujevac krajem oktobra. I dalje nema zvaničnih informacija u vezi sa tačnim brojem radnika iz Kragujevca koji su otišli na rad u inostranstvo. Nema zvanične potvrde ni o ukupnom broju onih koji su proglašeni za tehnološki višak, a pretpostavlja se da je oko 1.300 radnika napustilo fabriku uz socijalni program.

 

U oktobru instaliranje opreme za proizvodnju električnog automobila

Instaliranje nove opreme za proizvodnju električnih automobila, koja je najavljena za 2024. godinu, treba da počne u drugoj polovini oktobra, rečeno je u Samostalnom sindikatu kragujevačke fabrike koji se poziva na zvanična obaveštenja iz kompanije. Prema rečima predsednika sindikata Saše Đorđevića u fabrici nema proizvodnje, a u toku je priprema i raščišćavanje proizvodnih hala za instaliranje nove opreme, te se obavljaju i radovi na održavanju. Na ovim poslovima angažovani su radnici koje je kompanija zadržala posle realizacije socijalnog programa za tehnološki višak. Đorđević je podsetio da je od 2016 radnika, FCA (Fiat-Chrysler Automobiles) zadržao oko 500, među kojima su takozvane ''plave kragne'' odnosno tim lideri iz proizvodnje i zaposleni u administraciji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Fiat Panda u Kragujevcu od novembra 2024. godine

 

Fiat_Concept_Centoventi 1.jpg

 

Nova Fiat Panda će se od kraja 2024. godine proizvoditi u fabrici u Kragujevcu. Razvijen na bazi novog Citroena C3, italijanski gradski automobil biće 100% električni. Ovo bar kažu iz Francuske; glasine dolaze sa francuskog sajta L'Argus. Fiat će u narednim godinama imati mnogo inovacija. Italijanska kuća će 2023. godine lansirati urbani krosover sa imenom 600 (izveden od Jeepa Avengera) i Topolino, klon Citroena AMI. Nakon toga će 2024. godine uslediti kompaktni SUV (baziran na Citroenu C4 i proizveden u Turskoj) i nova Fiat Panda, čija proizvodnja će početi u novembru 2024.

 

Iz Francuske stižu potvrde da će se nova Fiat Panda sklapati u Srbiji u fabrici u Kragujevcu, koja je proizvodila 500L. Kako je najavio proizvođač, ova nova Panda će biti pozicionirana u B segmentu svestranih gradskih automobila koje je Punto napustio 2018. Dizajniran pod vođstvom novog direktora dizajna Fransoa Alboina (ranije iz Renaulta i otac budućeg R5), ovaj model će se povećati na oko 4 metra dužine. Međutim, neće biti inspirisan konceptom Centoventi (predstavljen 2019. godine) jer su se, prema L'Argusu, na kraju odlučili za drugo rešenje. Tehnički, Fiat neće imati većih problema u razvoju ovog gradskog automobila. Nova Panda će u stvari preuzeti CMP bazu novog evropskog Citroena C3. Automobil iz Fiata biće u ponudi samo u električnoj verziji (barem u Evropi), jer će ovaj model imati svetsku sudbinu, posebno u Južnoj Americi. Proizvođač će u početku lansirati ekonomičnu verziju sa motorom od 60 kW (81KS) i Svolt baterijom od 40 kWh. Uslediće i snažnija verzija, sa motorom od 80 kW (109KS) i baterijama od 50 kWh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne razumem zašto od C3 platforme nije izveden Punto nego Panda koja nije Panda... ne kapiram ništa... Hoće li postojati neka nova ''panda'' ili su taj segment napustili skroz, ako je tako šteta i zbog obične a i 4x4 pande... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deo nove opreme za proizvodnju električnih automobila stigao u Kragujevac

 

Fiat_Concept_Centoventi 11.jpg

 

Predsednik Samostalnog sindikata fabrike Fijat Krajsler automobili Srbija Saša Đorđević potvrdio je za RTS da je deo nove opreme za proizvodnju električnih automobila stigao u kragujevačku fabriku.

Đorđević kaže da je u toku je instaliranje opreme. Za početak na njoj bi trebalo da se proizvode delovi automobila za Stelantisovu fabriku u Slovačkoj. Đorđević očekuje da će još jedan kontigent opreme stići tokom sledeće godine, kako bi se bilo spremno za proizvodnju novog električnog automobila u Kragujevacu, kako je ranije najvaljivano, tokom 2024. godine. ''Stelantis grupa'' čiji je deo FCA, i Vlada Srbije aprila ove godine postigli su sporazum o finansiranju električnog automobila koji će se proizvoditi u Kragujevcu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova oprema za proizvodnju stigla je u ''FCA Srbija''

 

HP_FCA_Srbija.JPG

 

Stellantisova fabrika u Kragujevcu kao lider elektrifikacije za budućnost mobilnosti

  • Nova oprema za proizvodnju koja će doprineti održivom rastu stigla je u pogone fabrike FCA Srbija
  • FCA Srbija intenzivno radi na sprovođenju projekta elektrifikacije za čista, bezbedna i pristupačna rešenja za mobilnost
  • Proizvodnja električnog vozila u Kragujevcu najveći je projekat koji Srbiju pozicionara na važnoj mapi svetske automobilske industrije
  • Srbija ima strateški značaj za Stellantis i njegove operacije kao deo globalnog strateškog plana Dare Forward 2030

 Kompanija FCA Srbija kontinuirano i temeljno radi na realizaciji plana i projekta transformacije, kao i na blagovremenom uvođenju novih oprema u fabriku u Kragujevcu.

''Dolazak nove opreme i usklađivanje sa inovativnim tehnološkim procesima, koji podržavaju novu platformu, prekretnice su za budućnost naše kompanije. Ovi koraci menjaju kurs i grade savremenu tehnološku kompaniju za održivu mobilnost'', izjavio je Jovica Jovanović, FCA Srbija Industrijski direktor i dodao: ''Veoma sam zahvalan lokalnom timu i svima koji su uključeni u izvođenje svih faza plana na našem putu transformacije fabrike. Naš projekat je važan deo globalne strategije elektrifikacije Stellantisa, sa ambicioznim i jasnim ciljevima na čijoj realizaciji uspešno radimo''.

 

Kompanija FCA Srbija nastavlja da unapređuje efikasnost svog poslovanja. Primenjuje pristup, svrhu i vrednosti Stellantisa kao vodeće tehnološke kompanije za održivu mobilnost i učestvuje i doprinosi u svim aspektima sprovođenja strateškog plana Dare Forward 2030. Srbija ima strateški značaj za Stellantis i njegove operacije kao deo globalnog strateškog plana Dare Forward 2030. Stellantis će u svojoj fabrici u Kragujevcu u Srbiji instalirati novu električnu platformu za proizvodnju električnih automobila od sredine 2024. godine.

 

Zato će Srbija i njena fabrika u Kragujevcu igrati ključnu ulogu u strateškom planu. Novi električni automobil koji će tek biti imenovan proizvodiće se u kragujevačkoj fabrici. Postrojenje bi takođe moglo biti konfigurisano tako da podrži potencijalne dodatne količine drugog modela na osnovu kontinuiranog poboljšanja performansi. Sa proizvodnjom u skoro 30 zemalja, kompanija Stellantis ima kapacitet da nadmaši rastuće potrebe i očekivanja kupaca na više od 130 tržišta, istovremeno stvarajući trajnu vrednost za sve uključene strane.

 

stellantis logo vesti.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li će ovako izgledati nova Fiat Panda iz Kragujevca?

 

fiat panda 123.jpg

 

U 2024. godini kreće nova Fiat Panda koja će se najverovatnije proizvoditi u Kragujevcu u Srbiji. Nova Panda je jedan od najiščekivanijih modela među onima koje grupa Stellantis namerava da izbaci na tržište u narednih nekoliko godina. Predstavljanje bi trebalo da se održi sredinom sledeće godine.

 

Međutim, sve su glasnije najave da bi do kraja 2023. automobil mogao da bude predstavljen u pretpregledu, možda sa prvim slikama. Ukratko, moglo bi se dogoditi upravo ono što se dogodilo sa Jeep Avengerom, koji se pre zvaničnog debija pojavio na prvim slikama. Nova Panda će biti napravljena na STLA Small platformi i imaće različite potpuno električne verzije, ali ni prisustvo nekih SUS verzija nije isključeno. Mnogo će zavisiti od toga kako se u međuvremenu razvija tržište električnih automobila i da li će troškovi proizvodnje biti značajno smanjeni. Ovaj automobil dužine oko 4 metra bi trebalo da se proizvodi u nekoj od fabrika Stellantis u istočnoj Evropi, najverovatnije u Kragujevcu u Srbiji, ako ne isključujemo neka iznenađenja po tom pitanju. Na primer, i Trnava u Slovačkoj bi mogla biti zanimljivo rešenje za ovaj automobil.

 

Bez obzira da li ćemo videti prve slike, 2023. godine sigurno će stići preciznije vesti o tome kakve će biti karakteristike nove Fiat Pande i pre svega o terminu dolaska na tržište. Ono što je u ovom trenutku izvesno je da će ovaj model koegzistirati u Fiatovom asortimanu nekoliko godina sa aktuelnom Pandom koja će se proizvoditi u Pomiljanu najmanje do kraja 2026. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probna proizvodnja električnog vozila u Stellantisovoj fabrici u Kragujevcu krajem godine

 

fiat panda nuova ev.jpg

 

Probna serijska proizvodnja električnog vozila u Stellantisovoj fabrici u Kragujevcu trebalo bi da počne krajem ove godine, ali se još ne zna koji će to model biti, rekao je predsednik Samostalnog sindikata fabrike Saša Đorđević. On očekuje da sedam do osam meseci posle toga, u 2024. godini, krene i puna proizvodnja.

Đorđević je kazao da se savremena oprema intenzivno montira u dve fabričke karoserije. Prema njegovim rečima, još se ne zna koji će se model proizvoditi u Kragujevcu i ocenio da se u medijima samo ''nagađa''. Kazao je da su pojedini mediji pominjali najpre Pandu, a da je poslednja objava vezana za Citroen C3. Đorđević je rekao da to što nema zvaničnih informacija o modelu koji će se raditi u Kragujevcu ne čudi, jer je slično bilo i kada se čekalo na početak proizvodnje Fiata 500L.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li će ovako izgledati nova Fiat Panda iz Kragujevca?

 

fiat panda 2024.jpg

 

Nova Fiat Panda bi po pisanju italijanskih medija trebalo da debituje tokom 2024. godine, a verovatno će se proizvoditi u Kragujevcu. Ime ovog vozila još nije sigurno, ali izgleda da je vrlo verovatno. Očigledno bi nova Panda mogla da bude predstavljena u drugoj polovini sledeće godine.

 

Ovaj render navodno dobro pokazuje kakav bi mogao da bude stil ovog automobila, predodređenog da igra veoma važnu ulogu u asortimanu italijanskog proizvođača automobila. Nova Panda će biti veća od sadašnje (imaće oko 4 metra) i zauzeće mesto koje je nekada zauzimao Fiat Punto, tako popunjavajući prostor koji je predugo prazan u nastupu kompanije iz Torina, a koja bi tako mogla da povrati dragoceni tržišni udeo u Evropi u narednim godinama. Ovaj automobil će se izvesno proizvoditi u istočnoj Evropi, možda u Kragujevcu u fabrici Stellantis gde se ranije proizvodio Fiat 500L. Dolazak na tržište bi mogao da se desi od kraja 2024. do početka 2025. Njegova proizvodnja po pisanju italijanskih medija sigurno neće početi pre kraja sledeće godine.

Što se cene tiče, ona će svakako biti veoma konkurentna. Automobil će sigurno imati različite električne verzije, a neke verzije sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem nisu isključene.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Fiat Panda stiže sledeće godine

 

Fiat_Fiat_Concept_Centoventi_01.jpg

 

Dugo očekivana nova Fiatova Panda stiže sledeće godine kao ''manje je više'' krosover, potvrdio je za britanski Autocar šef Olivije Fransoa.

 

Nagoveštavajući da će datum za ''veoma posebno'' otkrivanje koje će vas ''iznenaditi'' biti 11. jul 2024. - 125. godišnjica Fiata - Fransoa je rekao da će se automobil ugledati na koncept Centoventi iz 2019, koji je predstavljao futuristički izgled Pande. ''Imamo prostora da još jedan B-segment automobil, ali više u ''esencijalnoj'' kategoriji. Očigledno je da bi naša ponuda mogla da prihvati još jedan proizvod'', rekao je on. Biće dugačak oko četiri metra i imaće ''jednostavno pametan'' pristup ''malo kao Panda nekada''. ''Auto koji ćete videti sledeće godine biće kul, popularan, pristupačan'', dodao je Fransoa. Ne očekujte međutim da će Panda sa električnim pogonom stići po ceni manjoj od oko 35.000 evra koliko košta Fiat 500 EV.

 

Fransoa je napomenuo da će automobil morati da opslužuje ''globalna tržišta'', kao što je Latinska Amerika - gde je prošle godine prodata većina njegovih 1.2 miliona automobila - kao i Bliski istok i Azija. Ovo ukazuje na automobil koji se nalazi na istoj CMP platformi kao i Jeep Avenger i 600, s obzirom da može biti opremljen električnim pogonom ili SUS motorima. ''Potrebno nam je nešto što 100% prati evropske ukuse, ali zaista može biti i globalno'', rekao je Fransoa. ''I zato sam rekao da možda ima prostora za nešto drugo, osim za 600 [u B-segmentu], koji je veoma, veoma evropski.''

 

''Dakle, taj je radostan, pomalo retro, ali drugi bi bio bliži onome što mislite'', dodao je on odgovarajući na pitanje o serijskom modelu Centoventi. Neki delovi koncepta neće stići u proizvodnju, potvrdio je Fransoa za Autocar, kao što su zamenljive baterije. ''To je bilo nešto što je zvučalo dostupno'' kada je koncept prvobitno predstavljen, rekao je Fransoa. Veličinu i položaj automobila potvrdio je i šef Fiatove matične kompanije Stellantis Karlos Tavares u februaru. On je rekao novinarima: ''Biće velikog povratka u B segmentu i krosoverima. Vraćamo se na najrelevantnije segmente. Sada imamo samo Fiat 500X. Moj cilj je da imam tri.'' S obzirom da bi 600 i 500X činili dva od njih, to ostavlja prirodno mesto za Pandu- naziv za koji je već potvrđeno da se vraća.

Na kraju treba podsetiti i na pisanje italijanskih medija da bi nova Panda trebalo da se proizvodi u jednoj od fabrika Stellantisa u istočnoj Evropi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li će nova Fiat Panda iz Kragujevca svojom niskom cenom pokrenuti elektrifikaciju Srbije?

 

Fiat_Concept_Centoventi 1.jpg

 

Električni automobili su i dalje izuzetno skupi, ali brojni proizvođači planiraju modele koji će koštati između 20 i 25 hiljada evra. Jedan od njih je i električna Fiat Panda, automobil čija bi proizvodnja trebala da krene sledeće godine u Kragujevcu.

 

Stellantis planira da svoju gamu obogati još jednim jeftinim električnim automobilom, kako bi se uspešno borio sa Renaultom i kineskom konkurencijom u vremenu kada kupci traže pristupačnu elektromobilnost. Novi model, koji će biti inspirisan legendarnom Pandom, biće predstavljen u julu 2024. godine i očekuje se da će imati početnu cenu nižu od 25 hiljada evra. Ako se uzme u obzir da će se najverovatnije proizvoditi u Kragujevcu, pa će kao domaći proizvod u Srbiji možda biti još pristupačniji, očekuje se da će potražnja domaćih kupaca biti velika.

 

Ipak, tu nije kraj. Država svake godine subvencioniše kupovinu elektrifikovanih vozila, pa se tako za električne automobile dobija podsticaj od 5.000 evra, pa bi nova Panda kod nas mogla da košta čak i manje od 20 hiljada evra. Ne treba previše pričati o trenutnoj situaciji na tržištu i kako se novi automobili sa cenom nižom od 20 hiljada evra mogu nabrojati na prste dve ruke, pa je sasvim sigurno da bi električna Panda uz državnu pomoć bila izbor mnogih kupaca u Srbiji. Što se Stellantisa tiče, u planu je i pristupačan električni model brenda Citroen, koji će dobiti naziv e-C3. Ovaj automobil će se proizvoditi u Slovačkoj, a na tržištu će mu glavni rival biti Dacia Spring, vozilo sa izuzetno niskom cenom koja je rezultat nižih troškova proizvodnje, jer se ovaj model rumunske kompanije sklapa u Kini. ''Postoji velika potreba za pristupačnijim električnim vozilima. Što se električne Pande tiče, veoma je verovatno da će biti sinergije sa platformom koja se koristi za novi Citroen e-C3'', izjavio je Olivier Francois, generalni direktor marke Fiat.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Fiat Panda će se proizvoditi u Srbiji i Maroku

 

fiat panda srb01.jpg

 

Nova Fiat Panda će po ranijim informacijama biti predstavljena 11. jula 2024. godine kada Fiat slavi 125-godišnjicu, dok italijanski mediji sada pišu da će se ovaj model proizvoditi u fabrikama u Srbiji i Maroku.

 

Nova električna Panda će se bazirati na Stellantisovoj platformi Smart Car, kao i Citroen e-C3, a koristiće LFP baterije. To će omogućiti da automobil ima veoma atraktivnu cenu. Reč je o 19.900 evra za verziju sa 200 km autonomije i oko 23.000 evra za varijantu sa 320 km. U ponudi će se naći i mild-hybrid verzija sa 1.2 trocilindričnim benzincem, čija cena bi trebalo da bude manja od 15.000 evra. Nova Panda će biti dugačka približno 4 metra, sa dizajnom koji bi trebalo da podseća na koncept Fiat Centoventi. Uprkos tipičnoj klasifikaciji Pande u A-segmentu (gradski automobil), predstojeća generacija bi mogla da premosti jaz u B-segmentu (supermini), posebno kada je u pitanju unutrašnji prostor. Sa EV platformom, možemo predvideti više prostora za putnike u poređenju sa prethodnim iteracijama, upareno sa prostranijim prtljažnikom. Ova transformacija je omogućena arhitekturom EV-a i dužom karoserijom koja će preći simbolični prag od 4 metra (Citroen e-C3 je dugačak 401 cm), označavajući značajno povećanje u odnosu na sadašnji model od 3.653 mm.

 

Za sada još nije zvanično saopšteno gde će se automobil proizvoditi. Međutim, italijanski mediji navode da se nova Panda neće se proizvoditi u Italiji, već u fabrici Stellantisa u Kragujevcu u Srbiji, kao i u Kenitri u Maroku. U Italiji bi u proizvodnji ostala samo aktuelna verzija Pande, koja će nastaviti da se pravi u Pomiljanu do kraja 2026. Italijanski mediji takođe navode da je Stellantis odlučio da registruje ime ''Pandina'', da bi razlikovao ova dva automobila, a koji će biti usvojen za aktuelnu verziju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada će prvi modeli električne Pande izaći iz fabrike u Kragujevcu?

 

fiat panda evv01.jpg

 

Sledeće godine u Kragujevcu bi trebalo da počne proizvodnja električne Fiat Pande. Iako nema zvaničnih potvrda iz kompanije Stelantis, u fabrici uveliko pripremaju proizvodne pogone za novi model.

 

Nešto više od godinu i po od kada je poslednji Fiat 500L sišao sa proizvodne trake u Kragujevcu, u javnosti se sve češće govori o novom modelu koji će se proizvoditi u Šumadiji. U fabriku je stigla i nova oprema. ''Očekujem da u predviđenom roku do oktobra iduće godine sve to bude na mestu i da krenemo u serijsku proizvodnju i da će svi zaposleni, i naše kolege i koleginice koji su u inostranstvu će se vratiti i novi koji budu primljeni, biti radno angažovani'', kaže Saša Đorđević, predsednik Samostalnog sindikata FCA Srbija. Primljeno je i nekoliko desetina novih radnika koji će upravljati robotima. Veća zapošljavanja se očekuju početkom 2024. Ipak, predviđa se da će biti angažovan znatno manji broj radnika nego u proizvodnji prethodnog modela. ''Sada trenutno imamo angažovano 500 radnika. Taj broj će se uvećati. U svakom slučaju će biti nešto manji broj radnika nego kod klasičnih automobila'', dodaje Đorđević.

 

Italijanski i francuski mediji prvi su objavili da će se u Srbiji proizvoditi električna Panda. Za Kristijana Bena, novinara Korijere Torina, nema dileme da Stelantis ozbiljno računa na Kragujevac kada je reč o proizvodnji Pande. ''U julu je bio sastanak sa lancem snabdevača u Kragujevcu. Informacija je nezvanična, ali kako mi je rečeno proizvodnja nove Pande počeće u aprilu u Kragujevcu'', objašnjava Bena. Informacije o novom modelu u Stelantisu niko nije spreman da potvrdi. Kažu da novi model neće biti predstavljen sve dok ne siđe sa proizvodne trake. ''Iz Stelantisa su nam rekli da još nije zvanično izdato obaveštenje za javnost o tome gde će se proizvoditi nova električna Panda, čija bi cena trebalo da bude oko 20.000 evra. Nezvanično su nam rekli da Maroko nije opcija, kako se u javnosti pričalo, ali da je Srbija jedna od mogućnosti'', kaže Sanja Lučić, dopisnica RTS-a iz Italije.

 

Upućeni kažu da je Stelantis već duže pod pritiskom italijanske vlade da poveća proizvodnju automobila u Italiji. ''Mnogi italijanski političari su apelovali na Stelantis da proizvodi novi model Pande u Italiji. Mislim da se nešto može promeniti, ali ne u velikoj meri. Jedan od snabdevača sa kojim sam razgovarao je već počeo da šalje komponente u Srbiju'', naglašava Bena. Novi model je deo Stelantisove strategije čiji je plan da kompanija do 2030. proizvodi najmanje 75 novih modela električnih vozila. Očekuje se da nova Panda postane popularna iz više razloga, pre svega zahvaljujući povoljnoj ceni.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stellantis potvrdio da će se električna Fiat Panda proizvoditi u Srbiji

 

Fiat Panda

Render: Kleber Silva

 

Stellantis je potvrdio odluku da svoju buduću verziju modela Fiat Panda sa pogonom isključivo na struju, proizvodi u Srbiji, što je predsednik Srbije Aleksandar Vučić najavio u nedelju tokom posete premijerke Italije Meloni Beogradu. Taj Fiatov plan je izazvao žučne proteste italijanskih sindikata zabrinutih za sudbinu radnih mesta u italijanskim fabrikama te firme.

 

Aktuelna Fiat Panda se proizvodi u fabrici Pomigliano D'Arko kod Napulja, a električna verzija se očekuje sredinom 2024. godine. Sadašnja verzija Pande koja se proizvodi u Italiji u potpunosti odgovara potrebama velikog broja korisnika, posebno Italijana, rekao je portparol Stellantisa i preneo da zato ''ne mislimo da će biti u konkurenciji sa modelom koji će se proizvoditi u Srbiji, koji će biti na drugačijoj platformi i drugačije pozicioniran. Ako razvoj propisa i konkurentskih uslova fabrike Pomiljano dozvole, nameravamo da 'nastavimo život' postojećeg modela i da ga podržavamo do dolaska novog ciklusa modela'', dodao je on.

 

Sindikat Fiom-Cgil je protestujući naveo da je sklapanje električnog modela Fiata Panda u Srbiji ''neprihvatljiva odluka kojoj se protivi svim sredstvima'' i u ime radnika u Pomiljanu traži garancije sadašnjeg nivoa proizvodnje i zapošljavanja u toj fabrici. Postaje hitno i neophodno da se zna koji tip vozila će zameniti sadašnju Pandu čija proizvodnja u Pomiljanu je planirana do 2026. godine, dodao je on. Ta tema će biti na dnevnom redu prvog okruglog stola o automobilskom sektoru koji u sredu u Rimu organizuje resorno ministarstvo, a učestvovaće Stellantis, sindikati i predstvnici regija. Taj ciklus sastanaka ima za cilj stvaranje uslova koji će omogućiti Stellantisu da proizvede milion vozila godišnje u Italiji do 2028 ili 2030, reka je izvor blizak pregovorima.

 

Stellantis je prošle godine u Italiji proizveo 685.753 vozila, usporen nestašicom elektronskih čipova. Dva najnovija modela koje je predstavio Fiat, 600e već se proizvodi u Poljskoj, a minijaturni - super-mini kratki ''Topolino'' za dve osobe će se praviti u Maroku.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam zašto bi se pomenuti elektro model uopšte zvao Panda kad nema veze sa njom, a još će stara verzija da se proizvodi. Ovo je više punto nego panda :) I da l je moguće da planovi idu ka tome da stari koncept pande, sa sve pogonom 4x4 ukine... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minutes ago, djole81ar said:

Ne znam zašto bi se pomenuti elektro model uopšte zvao Panda kad nema veze sa njom, a još će stara verzija da se proizvodi. Ovo je više punto nego panda :) I da l je moguće da planovi idu ka tome da stari koncept pande, sa sve pogonom 4x4 ukine... 

Kontam zbog Amera,tamo Panda iako nije prodavana ima kultni status,a obzirom da Fiat vode Krajslerovi ljudi biće prodaje u USA 

Edited by neshtry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...