Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Šta će se posle 500L-a praviti u Kragujevcu?

Recommended Posts

@dach@

 

Za dlaku više od broja prodatih do sada u 2020. godini jer nema proizvodnje za lager. Imajući te cifre u vidu, ove godine će biti napravljeno oko 20.000 Fiata 500L, možda maaaalo više od toga. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Kragujevcu ove godine proizvedeno oko 20.000 Fiata 500L, novi model 2022. godine

 

166151-mopar 01.jpg

 

Fabrički ogranak Samostalnog sindikata i menadžment kompanije ''Fiat-Krajsler automobili Srbija'' su potpisali novi kolektivni ugovor, kojim su za naredne tri godine regulisani prava i obaveze zaposlenih i poslovodstva, i na osnovu kojeg će zaposleni u šumadijskom Fiatu i krajem ove godine da dobiju bonus na nivou prošlogodišnjeg. Zaposlenima u kragujevačkoj fabrici automobila do kraja meseca će, kao i lane u istom periodu, da bude isplaćen bonus koji ''teži'' 90% od iznosa osnovice za obračun zarade radnika. Prošle godine je tih 90% vredelo 28.000, a ove godine će, zbog povećanja osnovice da iznosi oko 30.000 dinara. Manji bonus od 30.000 dinara primiće jedino oni radnici koji su bili na bolovanju, i to shodno vremenu provedenom izvan fabrike po tom osnovu. Do 2018. zaposleni u kragujevačkoj fabrici automobila primali su bonus u visini svih 100% od osnovice za obračun zarade, ali je prošle i ove godine zbog drastičnog smanjenja broja radnih dana, ta osnovica umanjena za 10%.

 

U Samostalnom sindikatu najpre kažu da je Fiat jedna od retkih privatnih kompanija u Srbiji koja poštuje instituciju kolektivnog ugovora, te da su zadovoljni novim dogovorom sa poslovodstvom o svim bitnim pitanjima vezanim za rad zaposlenih i funkcionisanje fabrike u naredne tri godine. Ključno je, ipak, ističu, da je verifikacijom novog kolektivnog ugovora, umesto starog kojem je rok istekao 11. decembra, kod zaposlenih stvorena nada da fabrika ima budućnost, i da će u dogledno vreme u Kragujevac napokon da stigne novi model koji treba da obezbedi znatno veću upošljenost kapaciteta i zaposlenih. Informacija o novom modelu, kako očekuju Fiatovi sindikalci, u Kragujevac treba da stigne dogodine, da bi njegova proizvodnja mogla da startuje pre isteka novopotpisanog kolektivnog ugovora. Gotovo izvesno, sredinom 2022. godine.

 

Predsednik Samostalnog sindikata u Fiatu Saša Đorđević kaže da su, pored bonusa, novom kolektivnim ugovoru zadržane i sve ostale bitne stavke iz prethodnog ugovora, pa zaposleni u toj kompaniji i dalje imaju pravo na regres, topli obrok, korišćenje slobodnih dana i drugo. Naš sagovornik tvrdi da će zaposleni u kragujevačkoj fabrici automobila i ubuduće da primaju regres u visini prosečne republičke plate koja iznosi oko 60.000 dinara. Sindikat je, prema njegovim rečima, prihvatio predlog poslovodstva da visina regresa ostane ista do isteka novopotpisanog kolektivnog ugovora.

 

Ističe da je i u novom kolektivnom ugovoru ostala ona famozna klauzula iz prethodnog ugovora, kojim se zaposleni odriču prava na štrajk. ''Mogli smo da brišemo tu klauzulu, ali je ostavljena u smislu da probamo da svaki problem u fabrici rešimo pregovorima sa poslodavcem. Novo u toj klauzluli je termin arbitraže od strane države ukoliko ne možemo da se dogovorimo sa manedžmentom. Ali, nama uvek ostaje pravo na zakonsko pravo, pobunu i protest, koje je starije od svakog ugovora'', kaže Đorđević.

Prema nešto slobodnijoj proceni u Kragujevcu je ove godine proizvedeno oko 20.000 gotovih automobila, odnosno dvostruko manje nego lane i ubedljivo najmanje od leta 2012. kad je ovde startovala proizvodnja u to vreme najnovijeg Fiata 500L. Radnici u pogone kragujevačke fabrike automobila treba da se vrate 12. januara, za kad je zakazan početak proizvodnje u 2021. godini.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskreno mi je veoma žao, što se u FCA Srbija ne proizvodi više 500L, ili bilo koji model. Dobro je odradio posao, domaći, kvalitetan, kupovan na kredite, ima puno polovnjaka sa malom kilometražom / benzinci.

 

Valja svima, i onima koji kupiju nove, i onima koji kupuju polovnjake....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spajanje FCA i PSA je dobra vest i za automobilsku industriju u Srbiji

 

87120-fiat 500l 1.jpg

 

Najavljena fuzija FCA i PSA je dobra vest i za automobilsku industriju u Srbiji, a Fiat automobili u Kragujevcu puno očekuju od proizvodnje novog modela, rekao je za Tanjug predsednik Samostalnog sindikata metalaca Srbije Zoran Marković.

 

''Fuzija PSA i FCA koja bi trebala da se realizuje je jedna dobra vest i za Srbiju, ali vidimo da se i u multinacionalnim kompanijama realizacija očekuje tek u narednom periodu. Sa druge strane građani zbog pandemije beže od grupnih prevoza, metroa i autobusa tako da očekujemo da je možda trenutak i da kupovina i prodaja automobila bude bolja u narednom periodu'', rekao je on. Za fabriku Fiat-Chrysler automobila u Srbije posebno je važno da se počne sa proizvodnjom novog modela, istakao je Marković koji je bivši predsednik sindikata fabrike.

 

''Očekujemo da će nova fabrika Stellantis, sa novim imenom, da jednostavno bude novi put i pravac kretanja automobilske industrije u Srbiji'', rekao je on. Marković je kao veliki uspeh sindikata u kragujevačkom Fiatu istakao nedavno potpisivanje kolektivnog ugovora do koga je došlo uprkos uslovima pandemije, a koji će važiti tri godine. On je ocenio da je zahvaljujući epidemiji kovid ova godina katastrofalna za autoindustriju jer su građani EU i Srbije razmišljali o prehrani i drugim sitnijim stvarima, a ne o novim automobilima. ''Automobilska industrija inače je ove godine pretrpela jedan od većih udaraca jer u uslovima pandemije nije moranje da se vozni park obnavlja ove, nego može i naredne godine'', zaključio je on.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koji novi model bi Fiat mogao da pravi u Srbiji?

 

fiat b cross.jpg

Render: Quattroruote.it

 

Kako piše Clubalfa.it, u narednih nekoliko godina Fiat 500 Giardiniera ili novi kompaktni SUV bi mogli da se proizvode u Kragujevcu. U svom tekstu dalje navode i ovo:

''Kao što znamo, Stellantis ima važnu fabriku Fiat-Chrysler Automobiles u Srbiji koja se nalazi u Kragujevcu. Ova fabrika je poslednjih godina proizvodila poznati model Fiata. Mislimo naravno na monovolumen Fiat 500L. Kao što znamo, pomenuto vozilo je sada završilo svoju karijeru i zato se postavlja pitanje kada će 500L definitivno napustiti scenu i koji model se može praviti u ovoj fabrici, pod pretpostavkom da Stellantis želi da nastavi da ulaže u Srbiju.

 

U prošlosti su se već pojavljivale glasine o mogućoj zameni Fiata 500L sa varijantom Fiata 500 nazvanoj ''500 Giardiniera''. Ne možemo isključiti mogućnost da se u Srbiji Stellantis odluči za proizvodnju ovog modela koji doduše može da dobije drugo ime kada se konačno lansira na tržište. Sa druge strane, drugi su skloni mogućnosti da u kragujevačkoj fabrici Fiat u narednih nekoliko godina započne proizvodnju novog kompaktnog SUV-a koji bi mogao da se rodi na CMP platformi i predstavlja svojevrsnog blizanca budućeg Alfa Romea B-SUV i Jeepa B-SUV. U narednim mesecima Stellantis bi trebalo da razjasni sudbinu svoje fabrike u Kragujevcu i konačno ćemo znati koji model će biti pravljen u toj fabrici u budućnosti.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za Fiatove radnike u Kragujevcu posao u Slovačkoj

 

fca srbija.jpg

 

Na oglasnim tablama u pogonima kompanije FCA Srbija, u Kragujevcu, ranom zorom osvanule su informacije kojima menadžment FCA Srbija poziva radnike da se dobrovoljno prijave za rad u fabrici Stelantisa, odnosno PSA, u gradu Trnava u Slovačkoj. Pojedini menadžeri kragujevačkog FCA tokom prepodneva su, saznaje list Danas, po pogonima kompanije, u Montaži, pre svega, ''vijali'' radnike da se prijave za rad u Slovačkoj, ali je odziv, barem za sada, kako doznajemo - slab.

 

Prema izvorima Danas-a, menadžment FCA Srbija, izvesno na osnovu naloga iz centrale Stelantisa, planira u u Slovačku na rad pošalje nekoliko stotina radnika koji u kragujevačkoj fabrici, zbog sve slabijeg plasmana modela 500L na evropskim i ostalim inostranim tržištima, godinama već više ne rade no što su radno angažovani, dok u Trnavi očito ima posla. Kragujevačkim trudbenicima, međutim, navode neki od njih, ne odgovaraju ponuđeni uslovi, odnosno plata od oko 900 evra mesečno koliko bi zarađivali u PSA fabruci u Trnavi. Tim pre što bi od tih 900 evra sami plaćali stanarinu od nekih 200 evra mesečno, kupovali hranu i ostale potrepštine o svom trošku, te im je, kako procenjuju, bolje da ostanu u Šumadiji. Takvo je raspoloženje, prema našim informacijama, među zaposlenima u kragujevačkoj fabrici automobila bilo tokom prepodneva. Da li će, u međuvremenu, nešto da se promeni saznaće se narednih dana.

 

Predstavnici zaposlenih u kragujevačkoj fabrici FCA o ovome su, od menadžmenta kompanije, obavešteni uoči minulog vikenda kada im je rečeno da će određen broj šumadijskih radnika u Slovačkoj da bude angažovan do godinu dana, te da će time da im bude omogućeno da ''nešto više zarade'' i da ''steknu iskustva u proizvodnji novih modela.'' Menadžment FCA u Kragujevcu garantuje da će, navode naši izvori, šumadijski radnici, posle godinu dana provedenih u Slovačkoj da se vrate u Kragujevac, kao i da će im za vreme rada u Trnavi uredno da im da budu uplaćivani penzijsko-invalidski i ostali doprinosi. Zaposleni u FCA i njihovi predstavnici kažu da nemaju razloga da sumnjaju da će tako zaista i da bude, pošto im je iz dosadašnjeg iskustva sa FCA Srbija znano da ta kompanija ispunjava sve zakonske obaveze i obećanja data svojim radnicima. Ono što ih brine jeste kakva je sudbina fabrike u Kragujevcu, kad njene radnike počinju šalju na rad u druge zemlje.

 

Neki od njih su, nakon jučerašnjeg javnog poziva za rad u Slovačkoj, već počeli da se pitaju, da li je možda bio u pravu nekadašnji potpredsednik Vlade i ministar finansija Božidar Đelić, kad je nedavno, u intervjuu jednoj domaćoj televiziji u svojstvu visokog bankarskog funkcionera u Parizu, upozorio nadležne u Srbiji da postoji mogućnost da novoformirana kompanija Stellantis, pored jednog britanskog brenda, ugasi i fabriku u Kragujevcu. Predstavnici zaposlenih u kragujevačkom FCA minule sedmice su, saznajemo, o sudbini te fabrike razgovarali sa gradonačelnikom Kragujevca Nikolom Dašićem, koji je, tvrde naši sagovornici, blaže rečeno, bio zatečen onim što je čuo o situaci

 

Nastavljena obustava rada u FC Plastiku

U fabrici ''FCA Plastik'' koja je ćerka firma FCA Srbija, i koja je ekskluzivni proizvođač branika za 500L, nastavljena je totalna obustava rada koju zaposleni, sa povremenim prekidima, organizuju od 17. februara. Više od 90% radnika ''Plastika'', među kojima su neposredni rukovodioci, u potpunosti obustavlja kad se u FCA proizvode automobili, a rade kad u FCA te proizvodnje zbog nedostaka branika nema.

 

Sindikat FCA Plastika je prošle sedmice podneo prijavu Inspekciji rada protiv poslodavca koji, ističu sindikalci, duže od dva meseca predstavnicima zaposlenih nije dostavio kompletan Pravilnik o radu ni Sistematizaciju radnih mesta, što je, prema važećem Zakonu o radu obaveza poslodavca. Naš list je juče ovim povodom pokušavao da čuje i mišljenje načelnice Inspekcije rada u Kragujevcu Katarine Paulić i njenih saradnika, ali se na dostupne telefone u toj inspekciji niko nije javljao. Nezvanično saznajemo da iz Inspekcije rada poručuju da će da se oglase kad od menadžmenta FCA dobiju zvaničan stav o zahtevu Sindikata FCA plastika da mu se dostave tražena dokumenta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niko neće u Slovačku da radi: ''Da nude i 2.000 evra, ne bi bilo drugačije''

 

166152-mopar 11.jpg

 

Kadrovska služba kragujevačkog Fiata ispitivala je radnike u o tome zašto ne žele da se prijave na jednogodišnji odlazak u Slovačku i rad u fabrici nedavno formirane automobilske alijanse Stelantis. Prema rečima Igora Anđića sekretara sindikata ''Nezavisnost'' Fiata u Kragujevcu, radnici u popodnevnoj smeni dobili su od zaposlenih u kadrovskoj službi Fiata formulare sa pitanjima.

 

''Radnici su odgovarali na pitanja o tome koji su razlozi što se nisu prijavili za odlazak u slovački grad Trnavu na rad na montaži Stelantisovih modela automobila Peugeot 208 i Citroen C3. Menadžerima Stelantisa nije jasno zašto smo mi vezani za dom, porodicu, grad i domovinu. Nismo navikli na lutanja Evropom, kao neki mediteranski narodi'', rekao je Igor Anđić. On dodaje da ne zna ni jednog radnika koji se izjasnio da bi otišao u inostranstvuo. Kaže da je ponuđena plata od 850 evra, a da veruje da se situacija ne bi mnogo promenila sa prijavljivanjem i da su ponudili zarade od 2.000 evra.

 

''Glavni problem kragujevčke fabrike je to što nema na vidiku novog modela automobila za šta je pored Fiata odgovorna i država Srbija, kao suvlasnica trećine firme. Država jednostavno ne želi da finansira zamenu zastarelog auta Fiat 500L, koji stagnira na tržištu'', zaključuje Anđić. U kragujevačkoj kompaniji FCA Srbija pre desetak dana obavestili su proizvodne radnike da mogu da se prijave za rad u fabrici Stellantis u Slovačkoj. Kako su tada rekli predstavnici sindikata, zainteresovani za odlazak u Slovačku bi sklopili ugovor o radu na godinu dana. U Slovačkoj fabrici već ima mnogo bivših Fiatovih radnika iz Kragujevca. Predsednik Samostalnog sindikata Saša Đorđević tada je rekao da smatra da ovakav poziv za radnike, dalekosežno gledano, znači da FCA u Srbiji nema nameru da uvodi novi model u proizvodnju u narednih godinu dana, a što je, kako je ocenio, jedino rešenje za veću uposlenost radnika u Kragujevcu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strah radnika od Fiatovog povlačenja iz Srbije

 

fca srbija.jpg

 

Uprkos zvaničnoj poruci da, ako Stelantis i Fiat tokom godine dignu ruke od Kragujevca i povuku se iz Srbije, Vlada ima plan ''B'' i da niko od zaposlenih neće ostati bez posla, nezadovoljstvo i strah među radnicima svih tih fabrika ne jenjavaju. U prilog rečenom ide i najava radnika ''FC plastika'' koji štrajkuju, da će krajem nedelje organizovati protest ispred Skupštine grada Kragujevca, piše list Danas. ''Plastičari'' su, kako nam je rečeno, na taj protest pozvali i radnike FCA Srbija, kao i sve Kragujevčane pošto veliki broj građana Kragujevca ''živi od proizvodnje u Fiatu''.

 

''Znamo za informaciju da Vlada navodno ima plan ''B'' ako se Fiat povuče, ali mi to doživljavamo samo kao novo obećanje zarad kupovine socijalnog mira u Kragujevcu i Šumadiji. Hoćemo konkretnu informaciju o budućnosti fabrike. Planiramo, zato, da u subotu snažno prozovemo Vladu i ostale nadležne i da im poručimo da moraju mnogo više da se angažuju kad je naša budućnost u pitanju'', rekao je Danas-u predsednik Štrajkačkog odbora u FC plastiku Zoran Miljković.

 

Podršku štrajku i najavljenom uličnom protestu ''plastičara'' danas je dao i fabrički ogranak Sindikata ''Nezavisnost'' u FCA Srbija koji planira da pozove svoje članstvo da se u subotu pridruže pobunjenim radnicima ''FC plastika'' ispred zgrade kragujevačke gradske Skupštine. ''Zamajavanja oko novog modela u Kragujevcu traju već šestu godinu zaredom. Za tih šest godina Vučić je samo jednom došao u FCA Srbija, i nikada više se, koliko nam je poznato, nije susreo ni sa kim iz menadžmenta FCA. Nedavno je bio u Parizu i nije se setio da svrati do tamošnjeg sedišta Stelantisa i tamo se raspita o budućnosti fabrike u Kragujevcu. Na isti način se ponaša i premijerka Ana Brnabić'', kaže za Danas poverenik UGS Nezavisnost u FCA Sbija Zoran Stanić. Težine situacije su svesni i u Samostalnom sindikatu, vodećoj organizaciji FCA Srbija, u kojem takođe očekuje da Vlada što pre raščisti sve dileme vezane za planove Stelantisa i Fiata.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fabrika u Kragujevcu nastavlja sa proizvodnjom Fiat vozila

 

rsz_fiat_restart_staro_za_novo_ili_reciklaža_2.jpg

 

Kako su RTS-u potvrdili u novoj korporaciji Stellantis, koja je nastala spajanjem FCA i PSA, kragujevačka fabrika nastavlja proizvodnju Fiatovih vozila. Iz Stellantisa su naveli da će u toj korporaciji svako imati slobodu do razvija, planira i proizvodi ono što želi. To znači da će se u Fiatovim fabrikama proizvoditi Fiatova vozila i da će svako zadržati svoje tržište. Potvrđuju da Peugeot neće izvoziti automobile u Ameriku preko Stellantisa, i da kompanija ide u Kinu, Južnu Ameriku, Bliski istok. Navode da Peugeot nema aspiracija da preuzima fabriku u Kragujevcu i tamo proizvodi svoja vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što god da se proizvodi, i pod bilo kojim znakom iz Setelantisa da se proizvodi, biće rađeno u bitno većim ciframa, a i nadam se interesantinji model nama srbendama, kojima sve nešto fali, meni je 500L odličan porodičan auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kragujevac se nada novom modelu automobila

 

174661-fiat 500l.jpg

 

Fiatovi radnici su na plaćenom odsustvu od 28. maja, a u fabričke hale se vraćaju 8. juna. Stelantis bi trebalo do septembra, ili najkasnije oktobra, da obavesti Vladu Srbije, koja je sa 33% udela suvlasnik kragujevačke fabrike automobila, kakvi su joj planovi za postrojenje u Šumadiji. Prema saznanjima ''Politike'', svi se nadaju će biti pokrenut novi model automobila i to u drugoj polovini sledeće godine. To i jeste mnogo verovatnije nego da kragujevački pogon bude zatvoren, budući da spada u jednu u najmodernijih Fiatovih fabrika, u kojoj je veći deo procesa proizvodnje automatizovan. Uostalom i iz Stelantisa je pre mesec dana saopšteno da nemaju nameru da sele fabriku iz Srbije. Očekuje se da Stelantis uskoro predstavi investicione planove za svaku fabriku koja posluje u okviru grupacije.

 

Saša Đorđević, predsednik sindikata Fiata, potvrdio je da Stelantis trenutno radi na planu za naredni period. U sledećih nekoliko meseci trebalo bi da bude završen strateški plan za kompaniju. ''Posle toga ćemo imati podrobniju informaciju da li će se u Kragujevcu raditi nešto novo. Iskreno se nadam da hoće, i trebalo bi da bude precizirano kada bi to moglo da otpočne. Verujem da ćemo od septembra znati nešto više'', kaže Đorđević.

 

U međuvremenu, dok se čeka odluka o daljoj sudbini nova grupa zaposlenih se sprema za odlazak na osmomesečni rad u Stelantisovu fabriku u Trnavi, a u ovom slovačkom gradu već radi desetak njihovih kolega koji su otišli pre nekoliko meseci. Đorđević navodi da radnici odlaze isključivo po svojoj volji jer su napravili računicu da im se to isplati. Plata je oko 850 evra, ali svaki prekovremeni sat i rad vikendom se dodatno plaća. ''Sve dok se odlazi dobrovoljno mi kao sindikat nećemo da se mešamo. Svako za sebe treba da preračuna šta mu se više isplati'', objašnjava Đorđević.

 

''Fiat plastika'', čiji radnici štrajkuju od februara i povremeno u potpunosti obustavljaju rad zahtevajući da im se isplaćuje regres isti kao i prošle godine, trenutno ne radi. Zaposleni su na plaćenom odsustvu takođe do 8. juna. Menadžment Fiata, koji je vlasnik ove fabrike koja proizvodi branike za Fiat 500L, krajem aprila je odlučio da izmesti montažne trake i preseli ih u ''Fiatovu fabriku automobila''. Radnicima je ponuđeno da pređu u Fiat, uzmu otpremnine ili da ostanu u matičnoj firmi. Od 100 radnika koji su ovde zaposleni desetak je uzelo otpremnine, 5 je prešlo u ''Fiatovu fabriku automobila'', a ostali nastavljaju štrajk. Zoran Miljković, predsednik štrajkačkog odbora ''Fiat plastike'', kaže da su podneli prijavu inspekciji rada i očekuju pomoć međunarodnih sindikalnih udruženja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nastavak proizvodnje Fiata 500L u Kragujevcu odložen za 14. jun

 

11_500L_CULT.jpg

 

Nastavak proizvodnje Fiata 500L u fabrici FCA Srbija, koji je bio predviđen za ovu sedmicu, odložen je za 14. jun, rečeno je agenciji Beta u Samostalnom sindikatu te fabrike. Proizvodni radnici poslati su na plaćeno odsustvo 28. maja i trebalo je da se na posao vrate u utorak 8. juna. Prema navodima u sindikatu, za ''plave kragne'' je u maju je bilo svega 5-6 radnih dana. Predsednik Samostalnog sindikata FCA Saša Đorđević je izjavio za agenciju Beta da od direktora kompanije u Kragujevcu nije informisan o razlozima za prolongiranje nastavka proizvodnje za 14. jun. Prema njegovim rečima, u naredne dve sedmice očekuje se i da druga grupa radnika FCA u Kragujevcu, posle dobrovoljnog prijavljivanja, otputuje na jednogodišnji rad u slovačku fabriku automobila. Đorđević je rekao da sindikat nema podatak od menadžmenta koliko će radnika uskoro otići u Slovačku.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nastavljena proizvodnja Fiata 500L u Kragujevcu

 

170522_Fiat_New-500L-Cross 001.jpg

 

Proizvodnja Fiata 500L u fabrici ''Fiat-Krajsler Automobili Srbija'' (FCA) nastavljena je posle dvonedeljne pauze, rečeno je agenciji Beta u Samostalnom sindikatu fabrike. Predsednik tog sindikata Saša Đorđević rekao je da je proizvodnja nastavljena u dve smene i u dosadašnjem obimu, i ''sa traka će silaziti'' 400 vozila dnevno. Proizvodni radnici FCA bili su poslati na plaćeno odsustvo 28. maja. Đorđević je rekao da se očekuju konkretni planovi za Fiatovu fabriku u Srbiji što će, kako je dodao, biti predviđeno strateškim planom kompanije Stelantis, koji će obuhvatiti i fabrike u Turskoj, Italiji, Poljskoj i drugim zemljama. On je rekao da bi taj strateški plan trebalo da bude predstavljen za nekoliko meseci.

 

Prema njegovim rečima, u vezi sa perspektivom proizvodnje u Kragujevcu, menadžment kompanije doneće odluku nakon što napravi procenu prema potražnji vozila kao i ekološkoj regulativi u Evropi. On je uveren da će u kragujevačkoj fabrici biti pokrenuta proizvodnja novog modela vozila koje će biti na električni pogon, ali i da će kompanija odlučivati o ''sudbini proizvodnje'' Fiata 500L. Đorđević smatra da definitivno prolazi vreme ''klasičnih'' automobila i da je budućnost u vozilima na struju, te sledi i prilagođavanje kragujevačke fabrike. Prema Đorđevićevim rečima, kompanija će svakako proceniti da li joj je potrebno da paralelno sa proizvodnjom novog električnog automobila, zadrži i proizvodnju 500L naredne dve, tri godine. On pretpostavlja da bi u tom slučaju 500L bio rađen isključivo kao hibrid, za šta su, tvrdi on, potrebna velika ulaganja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nek vrnu modernizovanog mid budget Punta i uglave ga na hibridni pogon, odvrnuce se od para. Ljudi zude za nekim manjim autom koji ne kosta bogatstvo a vrlo je zahvalno za eksploataciju. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima tih zezancija vec koliko ti volja. Kada pogledas elektricne skutere ne znas vise da nabrojis kineske proizvodjace.

sta im tesko da dodjaju jos 2 tocka :)  Ionako nijedan elektro motor ne moze nesto mnogo da predje

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, neshaoct said:

Prema Đorđevićevim rečima, kompanija će svakako proceniti da li joj je potrebno da paralelno sa proizvodnjom novog električnog automobila, zadrži i proizvodnju 500L naredne dve, tri godine. On pretpostavlja da bi u tom slučaju 500L bio rađen isključivo kao hibrid, za šta su, tvrdi on, potrebna velika ulaganja.

Daj Bože da 500L kao model poživi tako dugo u proizvodnji, pa, makar i kao hibrid, a paralelno sa nekim novim modelom.

To bi bio "san snova".

Share this post


Link to post
Share on other sites

U utorak kraj ovogodišnje proizvodnje 500L-a u Kragujevcu

 

174661-fiat 500l.jpg

 

Kako je rečeno novinskoj agenciji Beta u sindikatu ''Nezavisnost'', privodi se kraju ovogodišnja proizvodnja vozila u Fiatu, koja bi trebalo da bude zvanično završena do utorka. Prema rečima predsednika sindikata Zorana Stanića, radiće se i u ponedeljak i eventualno prva smena u utorak. On kaže da se sada radi samo montaža vozila koja su preostala na traci, a da su radnici Lakirnice i Karoserije već završili svoj deo posla za 2021. godinu. Stanić je rekao da će sledeće sedmice radnici otići na pauzu sve do polovine januara 2022. godine. ''Za to vreme odsustvo će biti plaćeno, dok će u decembru radnici imati samo šest dana zimskog godišnjeg odmora'', objasnio je Stanić.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat automobili Srbija još nema plan proizvodnje za ovu godinu

 

fiat 500l red.jpg

 

Proizvodne trake u kragujevačkoj fabrici ''Fiat automobili Srbija'' prošle sedmice ponovo su stavljene u pogon posle pauze od pedeset dana, ali još nema plana proizvodnje za ovu godinu. Svi čekaju vest o daljoj sudbini fabrike u Šumadiji i eventualnom pokretanju novog modela automobila, što bi možda moglo da se dogodi sa prvim prolećnim danima, uoči izbora. Uostalom predsednik Srbije je pred kraj prošle godine najavio da bi uskoro premijerka trebalo da objavi dobre vesti u vezi sa poslovanjem Fiata u Srbiji, ali nije želeo da iznosi detalje. Samo je rekao da je Fiat smanjio proizvodnju i da je bio na prvom mestu naših izvoznika i znatno doprinosio BDP-u 2013. i 2014. godine.

 

Inače, u to vreme Fiat je proizvodio 117.000 automobila godišnje i izvozio u vrednosti od oko milijardu evra. Od januara do novembra 2021. izvezao je automobila u vrednosti od 255.7 miliona evra i dospeo na osmo mesto najvećih srpskih izvoznika, piše Politika. Saša Đorđević, predsednik sindikata Fiata, kaže da im poslodavac još nije dostavio plan proizvodnje za ovu godinu, ali se pretpostavlja da će biti na približnom nivou kao 2021. Broj radnih dana takođe ne bi trebalo da se razlikuje u odnosu na 2021.

 

''Ove godine u julu će se navršiti tačno deset godina od kada proizvodimo Fiat 500 L. To je ozbiljan period u smislu trajanja jednog modela. Ako pogledamo našu najbližu konkurenciju malobrojni su modeli koji su atraktivni kupcima i posle deset godina. Naš model je imao veoma male izmene 2016, ali to osveženje nije bilo tako skoro i nije bilo dovoljno'', napominje Đorđević. Dodaje da u auto-industriji nema pravila kada stari model biva redizajniran ili zamenjen potpuno novim, ali prvi indikator je pad prodaje i narudžbine vozila. On navodi primere Dacie i Škode koje svake tri do četiri godine prave neko novo vozilo ili osvežavaju stari model. Prema njegovim rečima još nema zvaničnih najava o pokretanju novog modela u Kragujevcu, kao ni da li bi taj automobil imao motor sa unutrašnjim sagorevanjem, hibridni ili električni. ''Iskreno se nadam da ćemo u skorije vreme imati nešto s čime bismo mogli da se pohvalimo. To bi bilo nešto što bi podiglo proizvodnju i povećalo uposlenost radnika. Bez toga ostajemo da funkcionišemo na nivou preživljavanja''kaže Đorđević.

 

Stelantis, zajednička kompanija FCA i PSA, još u oktobru je trebalo da izađe sa investicionim planom za svaku fabriku koja posluje u okviru grupacije. Više puta je rečeno da kragujevačka fabrika neće biti ugašena. A i nema logike budući da je jedna od najmodernijih Fiatovih fabrika i veoma brzo bi mogla da se preorijentiše na proizvodnju hibridnih i električnih automobila. Za pokretanje ove vrste vozila potrebno je oko milijardu evra, a Vlada Srbije koja ima 33% udela u zajedničkoj kompaniji verovatno bi učestvovala srazmerno svom učešću. Fiat je na nivou grupacije najavio da će do kraja ove decenije potpuno preći na proizvodnju električnih automobila, koje je već počeo da proizvodi u Torinu. Takođe i Karlos Tavares, CEO Stelantisa, rekao je da će od 2025. za svaki model automobila razvijati i električnu varijantu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat-Chrysler Automobili Srbija u Kragujevcu poziva radnike u Slovačku

 

fiat 500l crveno.jpg

 

Kompanija ''FCA Srbija'' poziva radnike da se izjasne o odlasku na rad u Slovačku u trajanju od 90 dana, a Samostalni sindikat fabrike ističe da to izjašnjavanje mora da bude na dobrovoljnoj osnovi. Predsednik sindikata Saša Đorđević rekao je da su od poslodavca obavešteni da su u odnosu na ponudu iz prošle godine poboljšani uslovi za odlazak na privremeni rad Fiatovu kompaniju u Slovačkoj.

 

''Prema našem saznanju, umesto 12 meseci nova ponuda za privremeni rad je tri meseca, povećana je zarada za naše radnike, poslodavac plaća putne troškove odlaska i povratka, smeštaj, kao i put i povratak kući jednom u mesec dana'', rekao je Đorđević. On je podsetio da je iz FCA u Kragujevcu na rad u Slovačku prošle godine otišla samo jedna grupa od 10 radnika, budući da je odziv bio vrlo slab. Prema njegovim rečima, ovoga puta poslodavac je najpre planirao da u Slovačku pošalje tim lidere iz kragujevačke fabrike, ali je bilo loše interesovanje. Đorđević je kazao da fabrika u Slovačkoj, koja proizvodi Peugeot 308 i Citroen C3, ima posla ali da joj nedostaju radnici. ''Tokom jučerašnjeg popodneva iz FCA su pozivali proizvodne radnike telefonom i obaveštavali ih o ponudi za privremeni rad'', rekao je Đorđević i ocenio da ima interesovanja budući da su sada uslovi bolji nego lane.

 

Đorđević je rekao da je novi poziv FCA na odlazak radnika u Slovačku otvorio ključna pitanja vezana za budućnost fabrike u Kragujevcu. ''Zbog ove situacije tražimo razgovor sa poslovodstvom FCA u Kragujevcu da nam konačno saopšti planove poslovanja, kako bi radnici znali šta ih očekuje u 2022. godini'', rekao je Đorđević. On je najavio veću aktivnost sindikata kroz razgovore i sa gradonačelnikom Nikolom Dašićem i čelnicima Vlade Srbije povodom situacije u FCA. Podsetio je i na ranije objave u medijima da je predsednik Srbije najavio da se očekuju ''dobre vesti'' u vezi sa poslovanjem Fiata u Kragujevcu. ''Samo ne znamo da li su te dobre vesti planirane za ovu ili narednu ili ko zna koju godinu'', navodi Đorđević. U Samostalnom sindikatu navode da su radnici u kragujevačkoj fabrici opravdano zabrinuti, jer prema nezvaničnom saznanju u februaru će se raditi svega tri dana, što je duplo manje nego u januaru. ''Mi smo od kraja januara na plaćenom odsustvu do utorka, 8. februara kada bi trebalo da se vratimo na posao i nastavimo proizvodnju 500L'', rekao je Đorđević.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ova i naredna godina će za fabriku (radnike) u Kragujevcu biti teške i neizvijesne.

Ne vidim neki Fiat proizvod koji bi se proizvodio u Kragujevcu, jer će svi modeli (osim A segmenta) Fiata biti rebrend PSA. Pandu vjerovatno ne smiju izmjesiti iz Italije, zbog njihove radne snage.

Na 500L model više ne treba računati. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daj nek dizajniraju i prebace ovde proizvodnju nekog novog punta, bio bi za nas sirotilju i siroke narodne mas najbolji auto... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne kapiras da FIAT ne zanimaju siroke narodne mase.Nit Srbija kao trziste.

Ovde se  proda 30.000 novih vozila godisnje,a od toga fizicka lica kupe manje od 10.000.Ostalo ode na "privredu".

Toliko  vozila kupi jedan grad  "gilzesvabekilhen" u Nemackoj.

Drzava,kao akcionar mora da kesne xx % za novi model.

Kao sto je Turska kesnula za Fiat Turska.

Kakve siroke narodne mase,proleterijat i socijalizam.

Vrni se u 21 vek....

Na tu fabriku treba staviti katanac...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...