Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Šta će se posle 500L-a praviti u Kragujevcu?

Recommended Posts

Puntić je još uvek vrlo interesantan Srbima,Panda takođe.
To je jedino iz FCA što bi masavno Srbi kupovali.
Još kada bi bilo na rate....
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Predviđeno je da u novi model budu ugrađivana tri benzinska motora, koja će imati i verzije na auto-gas i metan. To su dvocilindrični turbo motor zapremine 0,9 litara, koji će imati dve verzije, snage 85 i 105 konjskih snaga, te trocilindrični 1,0 turbo motor od 120 konja. Ono što će najviše razočarati vozače u Srbiji je da nije predviđena varijanta sa dizel motorom.

Iako se proizvodnja novog modela najavljuje za kraj 2019, italijanski mediji navode da je moguće da to bude i ranije." - pise jučerašnji Blic...

Edited by italiano

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiatov novi model iz Kragujevca neće pre 2020. godine

 

fiat panda xl 1.jpg

ilustracija - ne predstavlja stvarni izgled novog modela

 

U javnosti se minulih dana spekulisalo sa najavom novog modela Fiata, koji bi, kako se navodilo, trebalo da počne da se proizvodi već dogodine. List ''Danas'', međutim, piše da se novi model ne može očekivati pre 2020. godine. U Fiatu se ovim povodom nisu zvanično oglasili, ali se nezvanično iz te fabrike čuje da je reč o medijskim spekulacijama bez osnova, navodi ovaj list. Jedini osnov je, kako prenosi ''Danas'', taj da će fabrika u Kragujevcu u dogledno vreme zaista da dobije proizvodnju novog modela, ali to sasvim izvesno neće biti naredne godine.

 

List piše da bi o planovima ''Fiat-Krajsler'' grupacije u Srbiji, generalna menadžerka kragujevačke fabrike Silvija Verneti trebalo da razgovara sa nadležnima u Vladi Srbije krajem ovog ili početkom narednog meseca. Tom prilikom će, najverovatnije, biti otvoreno i pitanje finsnsijskog učešća države Srbije, kao suvlasnika fabrike, u njenim daljim razvojnim planovima, navodi ''Danas''. Srbija bi, shodno svom vlasničkom udelu, u finansiranju razvoja novog modela trebalo da učestvuje sa 33 odsto. Osvajanje, razvoj i promocija novog modela inače košta od više stotina miliona do milijardu evra, piše ''Danas''. U takvim okolnostima, sve i da je u top menadžmentu ''Fiat-Krajslera'' doneta odluka o novom modelu za fabriku u Srbiji, njegova proizvodnja u Kragujevcu ne bi mogla da počne pre 2020. godine, i to pod uslovom da se radi o modelu u poodmakloj fazi.

Fabrika u Kragujevcu je, krajem prošle godine, potvrdila da je dobila ''srebrni status'' u proizvodnji automobila svetske klase i dva dodatna poena. Sa izvesnošću se očekuje da će dogodine da dobije još dva boda, koliko joj nedostaje za dobijanje ''zlatnog statusa'', čime će definitivno da se kvalifikuje za dobijanje novog modela, piše ''Danas''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valjda nece da naprave gresku kao sa 500L, gde su napravili best buy model u trzisnom segmentu koji je u silaznoj putanji.

Tj. da zakasne na SUV zurku kao sto su zakasnili na MPV zurku

Edited by djunis82

Share this post


Link to post
Share on other sites

500l se prodaje najbolje u toj klasi skoro duplo više nego drugi,svojevremeno Opel meriva,sad ne znam. Takva kola su specifična nemaju dosta kupaca 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U tome i jeste poenta, napravili odlican proizvod, ali pomalo kasno, u klasi na zalasku snage

Fiat Idea nije odgovorila zadatku u tom segmentu, Musa donekle jeste, ali zamislite sta bi bilo da je 500L ubacen u igru 2008 (taman i po cenu manje life style imidza)

Untitled.thumb.png.a76d3441dfae16161c1e2f4feff79337.png

Edited by djunis82

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je problem Italijana generlano, uvijek u svemu kasne. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni su Multipla i 500L isti,sa tim da je 500L puno prijatniji oku konvecijalnog kupca...Idea je Punto na sprat kao i Musa...

Послато са LG-M250 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Fiat 2020. stiže još jedan model, nova radna mesta

 

fiat 500l g.jpg

 

''Godina 2020. biće ogromna 'odskočna daska' za automobilsku industriju u Srbiji. Model 500L ima, kao i svaki proizvod, svoj životni vek, sve je to normalno. Tada, kada još jedan model dođe na Fiatove proizvodne trake u Kragujevcu, očekujem veliki porast obima proizvodnje, ponovno uvođenje treće smene i zapošljavanje novih ljudi''. Ovo je u intervjuu za ''InfoKG'' rekao Davor Veličkovski, predsednik ''Sigit Srbija'', glavnog Fiatovog komponentaša u svetu u proizvodnji plastičnih delova. Ocenjujući investicionu klimu u auto industriji u Srbiji, Veličkovski je naglasio da je ona dobra i da pre svega treba zahvaliti Fiatu jer je on ''povukao nogu'' i pokazao drugim firmama iz auto industrije da imaju gde da dođu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Evropi Fiat ima višta kapaciteta i to je svima jasno (nema novih modela a i neće ih ni biti). Poljska i Turska su im izgleda u prednosti nad FASom.

Ako odluče da zatvore neke fabrike u Italiji onda FAS ima budućnost.

 

https://www.alvolante.it/news/fca-rivedra-il-piano-investimenti-italia-2021-361036 

 

Nakon zadnjih poteza ITA vlade, vjerujem da će FCA dići ruke od Evrope u još većem dijelu bar za brend Fiat (ako je to ikako više moguće).

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

A što reći. Budale sjede u talijanskoj Vladi. Ovo je već jedno 15 ako ne i 20 godina da su sa nekada Fiat Grupom, a danas FCA, na ratnoj nozi.

 

Taj eko porez bi imalo smisla uvesti tamo negdje krajem 2020., a ne sada. Po planu krajem te 2020. bi FCA proizvodila ako se ne varam barem 6 PHEV modela u Italiji uz 1 BEV. Ovako se ide na ruku nekim stranim grupama. 

 

BEV je Fiat 500, a PHEV redom, "mali" Maserati SUV na Giorgio bazi, Alfa Giulia i Stelvio, pa zatim Renegade, Compass i Alfin kompaktni SUV. 

 

Što se tiče FCAS. Za ljubav je potrebno dvoje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slažem se (Argo, Toro, Toro Crossover). Osim ako Brazil nije u bezcarinskoj uniji sa EU pa onda nema smisla.

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat se priprema da pravi novi model u Kragujevcu

 

fiat 500g.jpg

 

Serijska proizvodnja modela 500L u kompaniji ''FCA Srbija'' obustavljena je do 5. februara, a nakon toga počeće pripreme za proizvodnju vozila na elektropogon, pišu današnje ''Večernje novosti''. Isti zvor navodi da će tokom letnjeg godišnjeg odmora kragujevačka fabrika početi pripreme za proizvodnju potpuno novog modela. Predsednik Samostalnog sindikata fabrike Zoran Marković kaže da radnici očekuju da im se ovih dana saopšti kada će početi proizvodnja novog modela. Zvaničnicima fabrike u Kragujevcu, kolege iz Torina signalizirali su početkom 2018. godine da će krajem ove početi serijska proizvodnja novog modela.

 

O novom modelu se dugo spekulisalo u domaćoj javnosti, ali iz Fiata nisu stizale nikakve zvanične informacije.

Da podsetimo, spominjali su se razni modeli, među kojima i naslednik Punta, za koji su strani mediji prethodno najavljivali da će se izrađivati u Fiatovoj fabrici u Poljskoj. U našoj štampi se takođe pojavila informacija da bi u Kragujevcu mogao da se pravi i model Argo koji je 2017. predstavljen u Brazilu kao zamena za Punta i koji je namenjen južnoameričkom tržištu (Fiat se dosta dobro prodaje u Brazilu i Argentini). Pričalo se i o malom SUV automobilu, koji bi u gami Fiata zauzeo poziciju ispod modela 500X, koji se zajedno sa SUV modelom Jeep Renegade izrađuje u Italiji.

 

Više detalja o tome koji će automobil Fiat praviti u Kragujevcu, kao i informacije o njegovom pogonskom sistemu (da li će biti hiridni ili čisto električni) trebalo bi da saznamo u narednim mesecima. Nepoznanica je i koliko dugo će Fiat još proizvoditi aktuelni 500L koji je restilizovan polovinom 2017. godine i za kojim u Evropi još postoji solidno interesovanje kupaca (doduše, sve manje iz godine u godinu), kao i da li će ovaj model imati direktnog naslednika u automobilskom MPV B segmentu. Prema podacima koje je objavio sajt ''focus2move'', u 2018. na evropskom tržištu isporučeno je 61.294 Fiata 500L, dok je godinu dana ranije prodato 71.578 automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od početka godine u Kragujevcu proizvedeno oko 7.000 Fiata 500L

 

174661-fiat 500l.jpg

 

Februarska proizvodnja u kompaniji ''Fiat-Krajsler automobili Srbija'' okončana je još sredinom minule sedmice, a proizvodne i montažne trake ponovo će, kako je najavljeno, biti pokrenute 5. marta. Proizvodnja modela 500L ponovo je prekinuta zbog sve manjih zahteva sa evropskih tržišta, dok je prodaja šumadijskog ''velikog fiće'' u Severnoj Americi već odavno zanemarljiva.

 

fiat 500l chrome.jpg

 

U februaru je u kragujevačkom Fijatu bilo sedam i po radnih dana, tokom kojih je iz pogona izašlo oko 3.000 gotovih automobila. Od početka godine do sada, u Kragujevcu je ukupno proizvedeno oko 7.000 automobila, što je tek nešto više od trećine uobičajene dvomesečne proizvodnje. U martu i narednim mesecima do sredine godine, u FCA Srbija će, prema dostupnim informacijama, biti po desetak radnih dana. Poznavaoci automobilske industrije smatraju da se Fiat u Kragujevcu, sa drastično smanjenom proizvodnom modela 500L, i uz sve benefite koje ima već opasno približio poslovanju na ivici rentabilnosti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U kragujevačkom Fiatu od početka godine do sada proizvedeno oko 15.000 automobila

 

166152-mopar 11.jpg

 

Nakon tronedeljenog zastoja, uzrokovanog usklađivanjem proizvoidnje sa zahtevima tržišta, ali i uskršnjim i prvomajskim praznicima, proizvodne i montažne trake u kompaniji ''Fiat-Krajsler automobili Srbija'' danas su ponovo pokrenute, i sa njih će u dve radne smene silaziti po 410 gotovih vozila dnevno. Od početka godine do sada, u kragujevačkom Fiatu je, s obzirom na broj dosadašnjih radnih dana, proizvedeno oko 15.000 automobila. U maju bi, prema važećem planu, trebalo da bude dvanaest radnih dana i oko 5.000 novih automobila, što znači da će, zaključno sa ovim mesecom, u FCA Srbija da bude proizvedeno i kupcima na evropskim i severnoameričkim tržištima isporučeno 20.000 vozila sve tri verzije modela 500L, što je polovina ovogodišnjeg proizvodnog plana Fiatove fabrike u centru Šumadije. Iako je, prema oficijenim najavama, Fiat-Krajsler grupacija investicioni plan za Srbiji, sa informacijom o novom ili još jednom modelu za kragujevačku fabriku, trebalo da bude saopšten do kraja aprila, to se ipak nije dogodilo. Novi rok za predstavljanje petogodišnjeg investicionog plana za fabriku u Kragujevcu, prema (ne)zvaničnim informacijama, je sredina maja. Da li će tako i bitu, znaće se već za nedelju dana.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...