Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Šta će se posle 500L-a praviti u Kragujevcu?

Recommended Posts

Radnicima FCA Srbija produženo plaćeno odsustvo za još dve nedelje

 

fiat 500l 2.jpg

 

Radnicima ''FCA Srbija'' produženo je plaćeno odsustvo za još dve nedelje, rečeno je Beti u Samostalnom sindikatu fabrike u Kragujevcu. Radnici su od 16. marta na plaćenom odsustvu zbog posledica pandemije na poslovanje širom sveta. Potom su radnici koristili stare godišnje odmore, a zatim do 18. maja ponovo bili na plaćenom odsustvu koje je sada produženo. U Samostalnom sindikatu je ranije potvrđeno da je kompanija FCA u Kragujevcu zatražila od Ministarstva rada odobrenje za dodatnih 80 dana plaćenog odsustva s obzirom da je ta fabrika po tom osnovu iskoristila zakonski dopuštenih 45 dana. Novinskoj agenciji je u sindikatu rečeno da su samo dve Fiatove fabrike u Italiji počele da rade, pa očekuju da će biti prolongirane i aktivnosti vezane za kragujevačku fabriku. U Kragujevcu je sredinom godine trebalo da počnu pripreme za proizvodnju jednog od novih modela 500L od naredne godine. Ali, nove najave o ''usporavanju planova'' FCA stavljaju pod znak pitanja početak proizvodnje tog modela u Kragujevcu naredne godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stižu nova Fiat Panda i Fiat 500XL kao zamena za 500L i 500X

 

203274-fiat panda 2020 02.jpg

 

Već duže vreme se priča o sledećoj generaciji Fiat Pande čija proizvodnja bi po nekim ranijim vestima trebalo da se odvija u Poljskoj, za razliku od aktuelnog modela koji se pravi u Italiji. Sada se novom Pandom bave i britanski mediji koji su obajvili i nekoliko nezvaničnih rendera njenog mogućeg izgleda, pri čemu je kao inspiracija poslužio Fiat Cenoventi koncept. Nova generacija Pande će se na tržištu pojaviti do početka 2022. godine, a i dalje će se raditi o ekonomičnom i praktičnom vozilu za gradske sredine. Nova Panda se najavljuje kao modularni i svestrani automobil, sa pristupačnom cenom za osnovnu verziju, ali će u ponudi biti i verzije sa veoma bogatom opremom.

 

203275-fiat panda 2020 01.jpg

 

Očekuju se i brojne mogućnosti personalizacije (kontrastni krov, posebne boje za retrovizore, branike i točkove...), kako bi se privukli mladi kupci i oni koji kupuju svoj prvi auto. Osnovnu verziju bi mogao da pokreće PSA 1.2 litarski PureTech benzinaski motor (bez turba), a pominje se i Fiatov TwinAir benzinac sa mild hybrid tehnologijom. Dizelaša najverovatnije neće biti u ponudi, ali se očekuje i potpuno električna verzija, i to sa atraktivnom cenom za jedan električni automobil.

 

Drugi Fiatov novitet jeste novi automobil kojim bi Italijani zamenili dva aktuelna modela u ponudi. U Fiatu bi po pisanju britanskih medija navodno mogli da sadašnje modele 500L i 500X zamene samo jednim modelom, što bi mogao da bude 500XL.

 

fiat 500xl 2020.jpg

 

500XL bi po ovim renderima dobio prednji deo inspirisan nedavnom predstavljenim električnim modelom 500e, a dobiće i novi infotainment i sisteme konekcije. Takođe, u planu je i širenje Fiatove porodice porodičnih vozila uključujući i veći SUV (veličine Nissana Qashqai) koji bi pokrio potrebe većine sadašnjih vlasnika modela 500L. U međuvremenu, još uvek aktuelni 500L i 500 X bi trebalo da dobiju i mild hybrid verzije koje bi im pomogne u prodaji dok za oko 18 meseci ne stigne novi model.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa, ista je spolja kao ona Panda koncept pokazana u Ženevi prošle godine:

 

fiat centoventi koncept 01.jpg

 

Zadnji deo je drugačiji jer je to realno bilo previše futuristički na konceptu sa sve displejem:D, a iznutra će garant biti takođe ''umirena'' jer je tek tu koncept bio napredan...

Detaljnije o Fiat Centoventi koncept

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plaćeno odsustvo za radnike FCA u Kragujevcu produženo do 26. juna

 

zuti 500l.jpg

 

Kako prenosi Beta, plaćeno odsustvo za radnike FCA u Kragujevcu produženo je za još dve sedmice, do 26. juna. Razlog za novo produženje pauze u proizvodnji Fiata 500L je usklađivanje proizvodnje sa potražnjom na tržištu, i aktuelna situacija sa pandemijom korona virusa, rečeno je u Samostalnom sindikatu te fabrike. Radnici FCA u Kragujevcu su otišli na plaćeno odsustvo 16. marta i ono je u više navrata produžavano, a poslednje je bilo do danas, 12. juna. Za vreme plaćenog odsustva zaposleni u FCA primaju 65% zarade. FCA je u ovoj godini iskoristila zakonskih 45 dana plaćenog odsustva, a sada i dodatnih 80 dana koje je po zahtevu FCA odobrilo Ministarstvo rada.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radnici Fiata još na plaćenom odsustvu, čekaju novi model

 

204481-fiat 500g.jpg

 

Radnicima kragujevačke FCA produženo je plaćeno odsustvo do 3. jula, a radnici se nadaju da će uskoro početi proizvodnja novog modela - Fiat Giardiniera. Predsednik sindikata ''Nezavisnost'' u kragujevačkom Fiatu, Zoran Stanić, rekao je Tanjug-u da bi 3. jula trebalo na posao da se vrati nešto manje od 2.000 radnika, ali i da imaju neku najavu da će raditi samo nedelju dana i da će onda ''opet na odmor''. Radnici su od marta na plaćenom odsustvu i primaju 65% plate.

 

Čeka se pokretanje proizvodnje novog modela

Stanić kaže da je pre izbijanja epidemije korona virusa bilo najavljeno da će ove godine u fabrici u Kragujevcu raditi samo dva meseca, dok su prošle godine imali 95 radnih dana, što je bilo u skladu sa zahtevima tržišta. ''Mi već osam godina proizvodimo isti model - 500 L, tako da je normalno da se manje radi kada je fabrika na kraju ciklusa proizvodnje jednog modela'', naveo je Stanić. Dodaje da radnici čekaju pokretanje proizvodnje novog modela u fabrici i da nemaju nikakve zvanične informacije, osim što su mogli da saznaju iz italijanskih medija da bi taj novi model mogao da bude Giardiniera (produžena verzija Fiata 500). Stanić kaže da se ranije pričalo i da bi u Kragujevcu mogla da se proizvodi produžena Panda.

 

Dodaje da ima nekih nagoveštaja da će se u Kragujevcu proizvoditi model 500 L samo na električni pogon. Upitan da prokomentariše to što je Fiat u Srbiji ponudio tržištu modele 500 i Pandu na hibridni pogon, on je rekao da se ti modeli još ne sklapaju u Kragujevcu i da će to verovatno uskoro početi, pošto nisu potrebne velike prepravke tih automobila na klasičan pogon. Stanić ističe da radnici redovno primaju plate i da fabrika nije u problemima.

 

Pandemija neće ugroziti proizvodnju

Kada je reč o rentabilnosti fabrike, on očekuje da će se u Kragujevcu uskoro praviti novi model i da će Fiat još ostati u našoj zemlji, s obzirom da se u njoj izdvaja za plate manje od 2% ukupnih troškova, dok je u nekim drugim zemljama to mnogo više. ''Mislimo da nećemo biti ugroženi ovom situacijom izazvanom pandemijom korona virusa'', dodao je Stanić. Inače, Italija je donela uredbu kojom se italijanskoj jedinici FCA odobravaju državne garancije za kredit u iznosu od 6.3 milijarde evra, preneo je Rojters pozivajući se na neimenovani izvor. Italijanski revizorski sud je doneo takvu odluku na kraju dugotrajnog postupka u kojem je osporavano odobravanje kreditnih garancija. Odobrenje suda usledilo je nakon prethodne saglasnosti Ministarstva ekonomije. Kredit će italijanskoj diviziji FCA odobriti banka ''Inteza Sanpaolo'' koja je prihvatila državne garancije pri čemu će se 80% iznosa kredita obezbediti preko izvozno-kreditne agencije SACE. Zahtev Fiata za dobijanje državne podrške izazvao je kontroverze jer FCA radi na spajanju sa francuskim rivalom PSA, a pri tom je holding italijansko-američkog proizvođača automobila registrovan u Holandiji.

 

Ponovno pokretanje proizvodnje u Fiatu moguće 7. jula?

 

U kragujevačkom FCA još 16. marta, zbog epidemije, je prekinuta proizvodnja, i mogla bi da bude pokrenuta u utorak, 7. jula. U tom slučaju, probna proizvodnja (tzv. punjenje traka), bila bi organizovana dan ranije, u ponedeljak, 6.jula. Da li će tako i biti ponajviše, smatraju u kragujevačkoj fabrici, zavisi od razvoja epidemiloške situacije vezane za pandemiju u Šumadiji i Srbiji. Ono što je izvesno jeste da je plaćeno odustvo radnicima FCA u Kragujevcu produženo do 3. jula uz, kako saznajemo, poruku da bi ''uskoro moglo da počne da se radi'', i da se čeka i postavljanje infracrvenih tunela na ulazima u fabriku koji bi služili za utvrđivanje da li među radnicima ima zaraženih virusom korona.

 

Ukoliko epidemiološka situacija u Šumadiji i Srbiji to dozvoli, u kragujevačkom FCA proizvodnja bi u narednom mesecu (počev od 7. jula) bila organizovana ukupno osam dana, odnosno po tri dana u dve sedmice i dva dana u poslednjoj nedelji jula, nakon čega će u avgustu da usledi uobičajeni tronedeljni kolektivni godišnji odmor (feragosto) kako u šumadijskoj, tako i u svim ostalim Fiatovim fabrikama širom sveta. Podsetimo da je FCA nedavno od Vlade Srbije tražio i dobio saglasnost da, pored 45 zakonom dozvoljenih, u ovoj godini ima još 80 neradnih dana zaključno sa 30. septembrom. U Samostalnom sindikatu fabrike kažu da se plaćena odsustva zaposlenima produžvaju zbog epidemije, ali i usklađivanja proizvodnje sa zahtevima tržišta.

 

Poznavaoci (ne)prilika u FCA smatraju da je, u poslednje vreme, glavni razlog za nerad kragujevačke fabrike ustvari to što nema plasmana modela 500L. Na severnoameričkim tržištima plasman tog modela godinama unazad je više nego simboličan, dok je od sredine marta naovamo prodaja šumadijskog ''velikog fiće'' gotovo u potpunosti zaustavljena i u Italiji, Španiji, Francuskoj, u kojima se do skora najviše prodavao, a koje su dramatično bile pogođene epidemijom i od koje su tek počele da se oporavljaju.

 

Kako god, u FCA je od početka godine do sredine marta, prema nešto slobodnijoj proceni proizvedeno nekih 15-tak hiljada automobila. Ovogodišnji plan proizvodnje od oko 20.000 automobila - ubedljivo najmanji od 2012. kad je u Kragujevcu startovala proizvodnja modela 500L - može da bude dostignut za dve radne sedmice do kraja godine. Ali, šta kasnije, odnosno dogodine? Predstavnici zaposlenih kažu da nemaju nikakve informacije o budućnosti fabrike, osim da im je iz fabričkog menadžmenta poručeno da neće biti novih otpuštanja. Na osnovu tih poruka zaposleni veruju da bi novi ili još jedan model u Kragujevcu trebalo da počne da se proizvodi 2021. godine. To najavljuju i u menadžmenti pojedinih kooperantskih firmi, koji očekuju da se kompletna procedura formiranja nove FCA/PSA grupacije završi do kraja ove, kako bi tokom naredne godine poočele pripreme za proizvodnji novih modela, ne samo u Kragujevcu već i u drugim fabrikama te nove grupacije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daj Bože da bude neki novi model Fiata u KG, da ne "završi priča" jednoga dana sa prestankom proizvodnje Fiata 500L.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proizvodnja Fiata 500L u Kragujevcu se nastavlja u utorak 07.07.2020.

 

170522_Fiat_New-500L-Cross 001.jpg

 

Radnici ''FCA Srbija'' vratiće se na posao u utorak, 7. jula, kada će biti nastavljena proizvodnja Fiata 500L u dve smene. Kako je rečeno agenciji Beta u Samostalnom sindikatu fabrike u Kragujevcu, zaposleni u FCA bili su na plaćenom odsustvu od 16. marta i ono je više puta produžavano, a poslednji put do petka, 3. jula. Kako su naveli u tom sindikatu, u ponedeljak 6. jula počinje takozvani ''start ap'' ili pripreme za pokretanje proizvodnje i toga dana biće angažovana većina radnika prve i druge smene, koji će raditi po četiri sata.

Od utorka, 7. jula biće ponovo pokrenuta proizvodnja Fiata 500L u dve smene. Zamenik predsednika Samostalnog sindikata FCA u Kragujevcu Nebojša Mandarić je rekao da su pripremljene sve zaštitne mere u cilju sprečavanja širenja korona virusa. Kako je kazao, na ulazu u fabriku radnicima će biti merena telesna temperatura termo kamerama i postavljene su dezinfekcione barijere. Dodao je da će svaki radnik na ulazu dobiti po dve zaštitne maske, par rukavica i naočare. Obezbeđeni su dozeri sa dezinfekcionim sredstvima, a na radnom mestu će biti poštovana preporučena distanca među zaposlenima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat u Kragujevcu pokrenuo proizvodnju nakon skoro četiri meseca pauze

 

fca srbija.jpg

 

Zaposleni u ''FCA Srbija'' vratili su se danas na posao posle pauze od 16. marta, i proizvodnja Fiata 500L se nastavlja u dve smene, rečeno je Beti u Samostalnom sindikatu FCA. Radnici FCA bili su na plaćenom odsustvu zbog pandemije koronavirusa i, kako su ranije saopštavali iz sindikata, usklađivanja proizvodnje sa tražnjom na svetskom tržištu.

 

''U fabriku su jutros u 6 sati došli radnici prve smene, a od 14 časova i zaposleni u drugoj smeni koja radi do 22 sata'', rekao je zamenik predsednika Samostalnog sindikata fabrike Nebojša Mandarić. On nije mogao da kaže koliki je dnevni obim proizvodnje, odnosno koliko će vozila silaziti sa proizvodnih traka u obe smene. Mandarić je rekao da su radnike koji su se vratili na posao jutros sačekale najavljene zaštitne mere prevencije širenja virusa korona. Zaposlenima je na ulazu merena temperatura, a dobili su maske, rukavice i zaštitne naočare. Kako je naveo Mandarić, urađena je dezinfekcija prostora i obezbeđeni dozeri za sredstvom za dezinfekciju ruku.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radnici Fiata u Kragujevcu na kolektivnom odmoru do kraja avgusta

 

fiat 500l crveno.jpg

 

Radnici kompanije FCA Sbija posle svega dve radne nedelje ponovo odlaze na dužu pauzu od ponedeljka, 20. jula, koja će trajati do 28. avgusta, a uz korišćenje plaćenog odsustva i kolektivnog godišnjeg odmora, objavili su predstavnici sindikata. Zamenik predsednika Samostalnog sindikata FCA Nebojša Mandarić rekao je agenciji Beta da će zaposleni od ponedeljka, 20. jula, do 31. jula biti na plaćenom odsustvu sa nadoknadom od 65% od zarade, zbog ''usklađivanja proizvodnje sa potrebama tržišta''. Od 3. avgusta do 21. avgusta radnici FCA će koristiti kolektivni godišnji odmor, a zatim od 24. avgusta do 28. avgusta ponovo plaćeno odsustvo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Fiat iz Kragujevca od 2022. godine?

 

Fiat-500-Giardiniera.jpg

 

Aktuelni Fiat 500L je predstavljen početkom 2012. godine i nakon više od 8 godina na tržištu (uprkos novim verzijama i restilizaciji) prodaja je sve manja i manja. Zato se sa nestrpljenjem očekuje odluka Fiata o novom modelu koji će se praviti u Kragujevcu.

Pojedini italijanski mediji (pozivajući se na ''dobro obaveštene izvore'') sada pišu da bi novi model u Kragujevcu trebalo da startuje tokom 2022. godine. To će navodno biti novo porodično vozilo iz 500 porodice, dužine oko 420 cm, ali za sada nije poznato da li je u pitanju SUV model ili će se raditi o nekom drugom karoserijskom obliku. Imajući u vidu popularnost SUV-ova, očekuje se da to ipak bude SUV, iako neke druge glasine kažu da je u pitanju novi Fiat 500 Giardiniera. Kako bilo, više informacija nas tek očekuje u narednom periodu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U kragujevačkom FCA do kraja godine manje od 10 radnih dana

 

170522_Fiat_New-500L-Cross 001.jpg

 

Uprkos činjenici da fabrika, zbog epidemije i drastičnog pada plasmana modela 500L i na tržištima Italije, Španije i Francuske, na kojima se godinama unazad najbolje prodavao, praktično ne radi još od sredine marta, novog otpuštanja radnika u kragujevačkom FCA, barem do kraja godine, gotovo izvesno neće biti. U kragujevačkoj fabrici do skora se, podsetimo, uveliko špekulisalo i strahovalo da bi, usled sve ozbiljnije besposlice u poslednjem ovogodišnjem kvartalu mogla da bude otpuštena čitava jedna proizvoidna smena...

 

Pitanje je, međutim, koliko će posla u fabrici da imaju do kraja godine i kada će da se vrate u fabričke pogone. Nešto više o tome trebalo bi da se zna u krajem tekuće sedmice, preciznije u petak 28. avgusta, kada se završava poslednji prekid proizvodnje u Fiat-Krajsleru, koji je počeo još 20. jula i koji je obuhvatio tradicionalni tronedeljni kolektivni godišnji odmor u svim Fiatovim fabrikama širom sveta (od 3. do 22. avgusta), i novo plaćeno odustvo od početka do kraje tekuće sedmice.

 

Prema ranijim najavama, proizvodnja 500L u Kragujevcu trebalo da ponovo da bude pokrenuta početkom septembra u kojem je bilo planirano ukupno sedam radnih dana. Bilo je predviđeno da se radi još tri dana u oktobru, i da se time završi ova proizvodna godina tokom koje je, prema nešto slobodnijoj proceni, iz pogona fabrike u Kragujevcu izašlo negde između 15.000 i 20.000 gotovih automobila. Ima, međutim, ozbiljnih indicija da će, zbog situacije u Fiatovim fabrikama u Italiji iz koje u Kragujevac stiže veći broj delova i pozicija za ugradnju u 500L, do kraja godine, to jest u septembru i oktobru da bude i manje radnih dana od onih desetak predviđenih. Koliko manje, znaće se krajem nedelje. U Samostalnom sindikatu Fiat-Krajslera i dalje nisu pesimisti. Na osnovu informacija iz Italije, navode da se spajanje FCA i PSA, čime će biti stvoren četvrti po veličini proizvođač automobila na svetu, realizuje prema utvrđenoj dinamici, i da će nova kompanija da bude formirana na početku naredne godine, kada će, kako veruju, da bude poznata i budućnost fabrike u Kragujevcu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od 2. septembra ponovo proizvodnja Fiata 500L u Kragujevcu

 

190093-Fiat 500l.jpg

 

Proizvodnja automobila 500L u fabrici u Kragujevcu biće nastavljena od 2. septembra, kada se radnici vraćaju na posao posle pauze od 20. jula. Kako je rečeno agenciji Beta u Samostalnom sindikatu te fabrike, zaposleni u FCA otišli su posle svega dve radne nedelje na dužu pauzu, od 20. do 31. jula bili su na plaćenom odsustvu, zatim su koristili kolektivni godišnji odmor do 21. avgusta, pa ponovo plaćeno odsustvo do 28. avgusta. Zamenik predsednika samostalnog sindikata FCA u Kragujevcu Nikola Mandarić rekao je da će 31. avgusta i 1. septembra biti organizovan takozvani ''start up'', odnosno priprema proizvodnje i rezervnih delova, za šta će biti angažovan jedan broj zaposlenih. Od srede 2. septembra, svi radnici se vraćaju na posao i počinje ponovo proizvodnja Fiata 500L. Mandarić je rekao da će se u fabrici nastaviti sa maksimalnom primenom zaštitnih mera protiv širenja infekcije koronavirusa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pismo direktora Fiata u kojem pominje i Srbiju

 

203813-fiat 500 pismo.jpg

 

Izvršni direktor Grupacije ''Fiat-Krajsler automobili'' (FCA) Pjetro Gorlie poslao je pismo delu zaposlenih u kojem je, izmežu ostalog, najavio i razvoj Fiatovog pogona u Srbiji.

''Nakon lansiranja robusnog investicionog plana u italijanski industrijski sistem, nastavljamo da oblikujemo svoju budućnost modelima koji će se proizvoditi u pogonu u Poljskoj. Kao što smo najavili 2018. godine, posle Italije i Poljske uskoro će doći vreme da se najave budući razvoji u našim pogonima i u Srbiji i Turskoj'', navodi se, između ostalog, u pismu koje je izvršni direktor Grupacije FCA Pjetra Gorliea upravo poslao delu zaposlenih u EMEA grupi (obuhvata Evropu, Mediteran, sever Afrike, Bliski i Srednji istok), a koje je, indirektno dostavljeno i listu Danas.

 

''Očigledno je da smo globalna kompanija i s obzirom na to, još pre dve godine u novembru 2018. godine, jasno sam rekao, predstavljajući industrijski plan, da ćemo nakon najave projekata za Italiju naknadno raditi na onima za druge zemlje u kojima smo prisutni u regionu EMEA. Nedavna lansiranja proizvoda koja smo izvršili, zajedno sa onima koje ćemo izvršiti, posebno usmerena na elektrifikaciju, su direktno svedočanstvo toga. S tim u vezi, želim da zahvalim svima koji su - čak i poslednjih nedelja - uključeni u pokretanje proizvodnje Jeep Renegade i Compass 4xe u Melfiju i električnog Nuova Fiat 500 u Mirafioriju. Ovi važni modeli deo su tržišta koje je još uvek nestabilno, ali koje se postepeno počinje oporavljati.''

 

Pjetro Gorlie dodaje da novine za brend Jeep nisu završene. Prošle nedelje probno su predstavljeni, putem virtuelne digitalne konferencije za štampu, novi plug-in hibrid Jeep Wrangler 4xe i novi Jeep Grand Wagoneer Concept. Radi se o dva vrlo važna modela za brend koji predstavljaju dalji korak u procesu proširenja asortimana, čak i u premium segmentima, kao i opredeljenje da se u narednim godinama ponude električne opcije na svim Jeep modelima. Takođe je, napominje, sreća što ćemo na putevima imati prva električna vozila Fiat 500.

 

Abarth će, prema rečima Gorliea, uskoro lansirati dve spektakularne posebne serije - ekskluzivnu Abarth 595 Scorpioneoro i adrenalinsku Abarth 595 Monster Energy Yamaha - koje najbolje odražavaju dvojaku dušu brenda: stil i performanse. Gorlie zaposlenima u EMEA grupi FCA piše i o neuspešnim pokušajima General Motorsa (GM) da ''omete aktivnosti FCA''. ''Snage koje smo pokazali tokom protekle decenije biće raspoređene još efikasnije kako bismo dovršili naše spajanje sa Grupom PSA'', poručio je on zaposlenima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radnici na plaćenom odsustvu, Fiat najavljuje razvoj fabrike u Kragujevcu

 

Fiat 500 Giardiniera.jpg

 

Radnici fabrike ''FCA Srbija'' biće na plaćenom odsustvu do kraja meseca, a iz centrale ove kompanije najavljuju razvoj pogona u Srbiji, što bi moglo da znači da planiraju proizvodnju novog modela automobila. Pjetro Gorlije, izvršni direktor FCA poslao je prošle sedmice pismo delu zaposlenih u kojem je najavio i buduće planove za Srbiju.

 

''Kao što smo najavili 2018. godine, posle Italije i Poljske, uskoro će doći vreme da se najavi budući razvoj u našim pogonima i u Srbiji i Turskoj. Još pre dve godine smo u okbiru petogodišnjeg plana razvoja najavili da ćemo raditi na projektima i za druge zemlje u kojima smo prisutni'', navodi se, između ostalog, u pismu koje je izvršni direktor grupacije FCA poslao delu zaposlenih u EMEA grupi (obuhvata Evropu, Mediteran, sever Afrike, Bliski i Srednji istok). Italijanski mediji su početkom ove godine objavili da će novi Fiat 500 Giardiniera, koji će se proizvoditi u kragujevačkoj fabrici, početi da se prodaje 2022. ili najkasnije 2023, a debitovaće na Salonu automobila u Ženevi 2021. To je deo petogodišnjeg plana razvoja kompanije na koji se Pjetro Gorlije poziva u svom pismu.

 

Nebojša Mandarić, zamenik predsednika Samostalnog sindikata fabrike u Kragujevcu, kaže za Politiku da je pismo izvršnog direktora FCA dobra vest i za radnike Fiata i za Srbiju. ''Ovo je pozitivan signal našeg rukovodstva. Očekujemo da će se najava realizovati u narednom periodu. Ne mogu ništa detaljnije da kažem. Možemo samo da licitiramo o kom modelu automobila je reč i kada će početi proizvodnja'', naglašava Mandarić. Kada je reč o trenutnoj situaciji u kragujevačkoj fabrici, zamenik predsednika Samostalnog sindikata kaže da je u petak radila samo prva smena i da je od popodnevne smene počelo plaćeno odsustvo koje će trajati do kraja septembra. ''Obrazloženje rukovodstva za plaćeno odsustvo jeste usklađivanje proizvodnje sa potrebama tržišta. Saglasnost Vlade Srbije za dodatnih 80 dana plaćenog odsustva za zaposlene ističe krajem septembra. Nadam se da ćemo uskoro dobiti informaciju za dalje'', kaže Mandarić.

 

Ljubodrag Savić, profesor Ekonomskog fakulteta, nije optimista. On smatra da od proizvodnje novog modela u kragujevačkoj fabrici nema ništa, podsećajući da se navršila decenija od najave novog modela. ''Ne bih rekao da je problem samo u tome. Problem je generalno sa Fiatom na svetskom tržištu, jer kao kompanija nije u dobroj poziciji. Ako je tako na svetskom tržištu, nije bolje ni na tržištu Srbije. Fiatu je ova korona došla kao ''kec na jedanaest'' u smislu da označe epidemiju kao nešto što je prepreka njihovim investicijama, tj. angažovanju. Mislim da oni polako gase paru u Srbiji. Održavaju onoliko koliko mogu da prodaju, a očigledno je da sve manje i manje mogu da prodaju. To je njihova strategija i u redu je iz njihovog ugla. Srbija ne može da se nada od Fiata da će biti bolje'', kaže Savić. Naš sagovornik procenjuje da će Fiat održavati status kvo još neko vreme, a potom izaći iz celokupne proizvodnje u Srbiji. Naravno, kao sve velike kompanije, oni očekuju da se nešto može promeniti na svetskom tržištu da bi oni realizovali svoje planove. ''Kao što vidimo, ništa se od toga ne dešava na svetskom tržištu pogotovo što tražnja opada jer automobil nije proizvod koji se kupuje svaki dan i koji je neophodan, kao što je hrana. Tako da od njih nema dobrih vesti za Srbiju'', zaključuje Savić.

 

Tokom prvih osam meseci 2020, prodaja automobila na svim svetskim tržištima doživela je dvocifren pad. Glavna tržišta na kojima je prodavan Fiat 500 L, poput Italije, Španije i Francuske, beleže najveći pad tražnje za novim automobilima koji je u aprilu išao i preko 70%, da bi se posle juna spustio na oko 50%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radnicima Fiata u Kragujevcu produženo plaćeno odsustvo

 

500l cross 2021 03.jpg

 

Radnicima fabrike ''FCA Srbija'' ponovo je produženo plaćeno odsustvo, pa će oni na pauzi biti do 6. oktobra kada se nastavlja proizvodnja Fiata 500L, rečeno je Beti u sindikatu ''Nezavisnost''. Predsednik sindikata ''Nezavisnost'' u FCA u Kragujevcu Zoran Stanić je rekao da su zaposleni u 2020. godini imali svega 40-ak radnih dana. On je rekao da za razliku od proizvodnih radnika, zaposleni u službama i administraciji za vreme takozvanog ''lej ofa'' dolaze na posao. Prema Stanićevim rečima, u avgustu je fabriku napustilo 20 neproizvodnih radnika, a razlog za taj odliv stručnih kadrova je zarada. Proizvodni radnici FCA bili su na takozvanom ''lej of-u'' od 18. do 30. septembra. Početkom septembra u fabrici je obnovljena proizvodnja posle kolektivnog letnjeg odmora.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napravili ono što je naručeno i ajde kući. Šteta što nisu u Kragujevcu proizvodili Grande Punta bar 2-3 godine,da opet obnovimo vozni park.Ako se dobro sećam na zadnjem sajmu u BG grande Punto prodavao se za  8000-8500 evra 1.2 benzinac.Toliko je koštao i Punto classic kad sam ga kupovao 

Edited by dach@

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Kragujevcu nastavljena proizvodnja Fiata 500L

 

500l cross 2021 013.jpg

 

U fabrici ''FCA Srbija'' nastavljena je proizvodnja modela 500L posle pauze koja je trajala od 9. do 20. oktobra zbog upućivanja proizvodnih radnika na plaćeno odsustvo, rečeno je danas u sindikatu Nezavisnost FCA. U tom sindikatu agenciji Beta je rečeno da su radnici od juče ponovo na radnim mestima, kao i da nema zvaničnog obaveštenja za radnike od rukovodilaca o eventualnom novom prekidu rada, odnosno odlasku na ''lej of''. Međutim, predsednik sindikata Zoran Stanić kazao je da ima saznanja preko dobavljača, koje FCA obaveštava, da će se do kraja ovog meseca raditi samo još do četvrtka 22. oktobra, a od petka se očekuje novo plaćeno odsustvo do početka novembra. Prema Stanićevim rečima, prekida će biti i u novembru i decembru.

On smatra da će FCA u Kragujevcu u 2020. godini imati ukupno oko 60-ak radnih dana.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...