kaskabgd 65 Posted March 18, 2018 Ljudi kako da vidim prosecnu potrosnju, na dugme trip cini mi se da je trenutna ako se ne varam, jer kad uletim u guzvu pokazuje mi 9-10 a recimo sinoc preko ade- sajam 3 litre. Verovatno je pisano milion puta o ovome pretrazio sam 2 teme ali mislim da nisam nasao odgovor. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted March 18, 2018 Quote Pritisnes trip i on ti izbaci samo domet sa preostalom kolicinom goriva, zatim na desni kolut spustis jedno ili dva polja i pritisnes da bi potvrdio. Imas 2 potrosnje, dnevnu i ukupnu, skontaces koja je koja prema predjenoj kilometrazi ili nazivu. https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/68221-lancia-lybra-24-jtd-kako-pregledati-prosečnu-potrošnju/ Quote Share this post Link to post Share on other sites
Lybra 1.9 JTD 4 Posted March 18, 2018 Na centralnoj konzoli pritisneš TRIP taster. Na ekranu će se pojaviti domet, trenutna potrošnja, pređena kilometraža od zadnjeg paljenja automobila, prosečna brzina od zadnjeg paljenja automobila, vreme koje je proteklo od zadnjeg paljenja automobila i na dnu će pisati KEY i TRIP jedno pored drugog. Levi točkić na centralnoj konzoli okreći na desnu stranu dok ne klikne dva puta. KEY i TRIP natpis će tada pobeleti. Pritiskom na taj točkić menjaš da li će ti se na ekranu prikazivati trenutna ili prosečna potrošnja. Trenutna je označena sa KEY a prosečna sa TRIP. Znaćeš koja je odabrana jer obe sa strane imaju kvadratić u kojem je štiklirana ta koja je odabrana. Zatim točkić okreneš na levu stranu da klikne jednom i pobeleće ti strelica za izlazak iz menija. Pritiskom na taster izlaziš iz menija i to je sve. Kada poželiš da ti ekran prikazuje opet trenutnu potrošnju radiš sve isto. 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
kaskabgd 65 Posted March 18, 2018 Hvala, nasao sam. Ali mozda je bolje da nisam ni gledao... 13/100km Resetovao sam, pa cu videti. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kaskabgd 65 Posted March 18, 2018 Moze li mi neko ko vozi 1.9 reci koliko je otprilike potrebno vremena ili voznje da auto postigne radnu temperaturu? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted March 18, 2018 @kaskabgd Može, evo goooomile odgovora: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/43228-lancia-lybra-podizanje-radne-temperature/ https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/28305-radna-temperatura/ https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/37995-termostat-jtd/ U konkretnom slučaju zavisi od od temperature napolju, uslova vožnje, da li ti je uključeno grejanje kabine... Kad kažeš koliko tebi vremena treba imajući sve ono pobrojano u vidu (npr. danas, ili juče), biće jasnije da ljudi znaju je l to predugo vremena ili nije. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kaskabgd 65 Posted March 18, 2018 Prema ovome sto sam procitao u mom slucaju bi trebao da se podigne na radnu. Pa evo konkretno, sa meka na vidikovu, dif, pozeska,ada, sajam, k.milosa, krunska, bulevar, ruzveltova. Sinoc i preksinoc ista ruta, auto ne postigne radnu temp ali mu malo fali. Tad sam isao u trecu smenu, a kad sam se vracao ujutru jos manje je digao temp jer skoro uopste nema guzve pa brze stignem. Vozio sam benzinca 14 godina, i na -20 posle par kilometara pocne grejanje da radi. Mozda jednostavno treba vremena da se priviknem na dizela. Ali opet da predjem skoro 15km a da ne postigne radnu temp mislim da ne bi smelo. Prtom nije bio ni minus napolju. Grejanje pustim na 24 a brzinu ventilatora na 2 brzinu, znaci nista strasno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted March 18, 2018 5 minutes ago, kaskabgd said: ...sa meka na vidikovu, dif, pozeska,ada, sajam, k.milosa, krunska, bulevar, ruzveltova. Sinoc i preksinoc ista ruta, auto ne postigne radnu temp ali mu malo fali. To je previše km, tj. morala bi da uhvati radnu bez problema na toj maršuti. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kaskabgd 65 Posted March 18, 2018 Tako sam i mislio, hvala. A zaboravih da napomenem da sam primetio jutros kad sam se vracao iz trece od RTS ka vidikovcu na onom pravcu malo sam se zaleteo i primetim da mi je temp pala za oko milimetar, stvar je jasna. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dale 6804 Posted March 19, 2018 Treba ti 4-5 Km da pocne da se podize kazaljka za temp ako je EGR zatvoren. Cini mi se da u mestu moze da radi pola dana i da ne pocne da se greje... Quote Share this post Link to post Share on other sites
danijel55 699 Posted March 19, 2018 Meni je prosecna potrosnja,kombinovano grad,selo i magistrala 6-6.5l.Da napomenem ne stedim je i volim da zavrtim u obrtaje.Radnu postize relativno brzo.Egr mi je blindiran,za 7-8km imam radnu na ovim temperaturama od -3 pa do +2.Salram na 2000rpm i postigne 90.U mestu ne treba ni zagrevati auto,jedino ako je veci minus da odradi 2-3min i lagana voznja. A sto se tice borda.Pritisnes trip sa desne strane radia je i na dnu imas key i trip.Key je za trenutnu.Al to usporeno pokazuje da te ne buni.Trip je za prosecnu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kaskabgd 65 Posted March 19, 2018 Cemu sluzi taj egr? Danas pricam sa kolegom koji vozi stila a zivi malo dalje od mene i samim tim ima duze da se vozi do posla , kaze da ni njemu ne postigne radnu temp do posla. Pitao sam dosta ljudi koji voze dizele i svi kazu da jako tesko postizu radnu temp, drugar vozi signuma 2.2 kaze jedva kad je minus napolju. A opet sa druge strane ovde citam neke stvari koje su skroz kontra onom sto su mi ovi rekli. Nadam se da ce se javiti jos neko sa svojim iskustvom. Quote Share this post Link to post Share on other sites
danijel55 699 Posted March 19, 2018 Ja sam ti se javio sa mojim iskustvom.Vozim libru 1.9jtd.Egr sluzi da smanji stetne gasove i doprinosi zagravanju motora.Ali kada se zaprlja,onda auto pocinje da trokira i ne vuce kako treba.Pa dosta nas odluci da ga blindira ,nego da ga cistih svakih 6meseci. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kaskabgd 65 Posted March 19, 2018 25 minutes ago, danijel55 said: Ja sam ti se javio sa mojim iskustvom. I hvala ti na tome. Mislim da cu najpouzdanije da saznam ako ispipam creva, ako je toplo sa obe strane znaci da je otvoren. E jos kad bi znao gde je termostat i dali moram onu masku da skidam da bi prisao. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mihailovic 29 Posted March 20, 2018 (edited) 1,9 jtd ima priličnu fabričku manu - originalni termostat. Facet. U 99% slučajeva se kvari, i to tako da ostane otvoren. To je najverovatnije slučaj i kod tebe. Nemaš potrebe da pipaš creva. Tačno je da se savremeni dizel sporije zagreva, ali sa ispravnim termostatom, u mom slučaju, posle 2 km vožnje, počne da duva mlako iz sistema grejanja kabine. Posle 5 minuta normalne vožnje, već duva toplo. To je otprilike i pokazatelj zagrejanosti rashladne tečnosti. Nikad, ni u kom slučaju u toku vožnje ne sme da spušta temperaturu. Ja sam zamenio termostat na Libri, i ima jedna tema gde sam sve lepo opisao i slikao. "Lancia Lybra 1.9 JTD - zamena termostata" Ako si vičan alatima, tj. sam-svoj-majstor možeš i ti sam da uradiš. Ako nisi, zameni termostat u nekom servisu. Da ne bi mučio i sebe (u hladnoj kabini) i auto. Edited March 20, 2018 by Mihailovic Quote Share this post Link to post Share on other sites
kaskabgd 65 Posted March 21, 2018 (edited) Nije mi problem da zamenim termostat. Najveci mi je problem sto ne znam sta je realno. Jer nikad nisam vozio dizela do sad. Poprilicno brzo meni krene da duva toplo kad upalim grejanje, ali sa druge strane predjem skoro 15 km i ne postigne radnu temp. Mozes li mi reci molim te gde je ulaz a gde izlaz na termostatu, jel sleva na desno? Odnosno ovako kako sam obelezio strelicom? Edited March 21, 2018 by kaskabgd Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mihailovic 29 Posted March 23, 2018 Ne znam. Bolje da ne lupam, kad ne znam. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kaskabgd 65 Posted March 23, 2018 Posteno Mislim da bi ona desno gde je strelica trebala da bude topla, antifriz izlazi iz motora i skrece desno pretpostavljam. A ova levo ide od hladnjaka valjda, i ako je termostat otvoren to je to. Nadam se da ce se javiti neko ko zna sa sigurnoscu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kaskabgd 65 Posted April 12, 2018 Cisto da javim da sam zamenio termostat i da sad drasticno brze postigne radnu temp, verovali ili ne kao na benzincu, bas je velika razlika. Potrosnja je bila 9, tad je bila jos i zima. Nadam se da ce spustiti, ako ne moracu da vidim sta i kako. Ali tih 6.5 o kojoj svi pricaju tesko da cu videti, mozda na ibarskoj Quote Share this post Link to post Share on other sites
danijel55 699 Posted April 12, 2018 Na ibarskoj ces videt i 5l 6-6.5 je meni kombinovana.Ali meni gradska voznja Cacak Quote Share this post Link to post Share on other sites
kaskabgd 65 Posted April 12, 2018 Meni je corsa 1.7 zimus trosila 7 po BG, neka mi lybra trosi 7 i ja sam zadovoljan. Quote Share this post Link to post Share on other sites
danijel55 699 Posted April 12, 2018 Libra 1.9jtd ,veca,jaca.Pa tako da ne bi trebalo na osnovu ovoga da ocekujes istu potrosnju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mihailovic 29 Posted April 13, 2018 Evo podaci, dugogodišnjeg merenja. Ne prema bord kompjuteru, već prema utrošenom gorivu Grad = 7,5 - ovo se ne može upoređivati sa drugima, jer dosta vozim autoputem kroz Bgd. Samo kao ilustracja: pre izgradnje Mosta Na Adi, gradska potrošnja je bila 8,5 Autoput 100 km/h = 4,0 - ovo sam jednom probao do Novog Sada Autoputevima daleko najčešće vozim 120 km/h. Ne više. Motor prede na 2.500 obrtaja, lagana muzika i uživam Autoput 120 km/h = 5,0 - mereno puno, puno puta. Autoput 120 km/h + klima = 5,5 - mereno puno, puno puta Autoput 130 km/h = 6,0 - mereno više puta. Autoput 130 km/h + klima 6,5 = mereno više puta Brže od 130 ne vozim u kontinuitetu, pa nisam merio. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kaskabgd 65 Posted April 13, 2018 12 hours ago, danijel55 said: Libra 1.9jtd ,veca,jaca.Pa tako da ne bi trebalo na osnovu ovoga da ocekujes istu potrosnju. Mislio sam sad leti da mi trosi 7, ali tesko. 1 hour ago, Mihailovic said: Evo podaci, dugogodišnjeg merenja. Ne prema bord kompjuteru, već prema utrošenom gorivu Grad = 7,5 - ovo se ne može upoređivati sa drugima, jer dosta vozim autoputem kroz Bgd. Samo kao ilustracja: pre izgradnje Mosta Na Adi, gradska potrošnja je bila 8,5 Autoput 100 km/h = 4,0 - ovo sam jednom probao do Novog Sada Autoputevima daleko najčešće vozim 120 km/h. Ne više. Motor prede na 2.500 obrtaja, lagana muzika i uživam Autoput 120 km/h = 5,0 - mereno puno, puno puta. Autoput 120 km/h + klima = 5,5 - mereno puno, puno puta Autoput 130 km/h = 6,0 - mereno više puta. Autoput 130 km/h + klima 6,5 = mereno više puta Brže od 130 ne vozim u kontinuitetu, pa nisam merio. A reci mi molim te da ne pogledas po nekad na bord-u koliko ti stoji potrosnja? Meni sad trenutno stoji 8.2, ali generalno pada otkad je otoplilo i otkad sam zamenio termostat. Quote Share this post Link to post Share on other sites
danijel55 699 Posted April 13, 2018 ja sam danas isao do kg,120 magistralo 4-8 do 5l trosi.Po nekom ravnom putu. Quote Share this post Link to post Share on other sites