Jump to content
FAS Goran
The Punisher

MG istorijat / MG automobili

Recommended Posts

MG se električnim SUV modelom ZS EV vraća u Evropu

 

194594-mg zs ev 004.jpg

 

Osmougaoni znak sa dva slova je u prošlosti izazivao uzbuđenje. MG ili čuvena ''Morrisova garaža'', bio je simbol britanske automobilske industrije, jedan od najboljih sportskih automobila pre i posle Drugog svetskog rata. Ipak, slavna vremena MG-a su odavno stvar prošlosti: Loše državno upravljanje u kombinaciji sa tvrdoglavim sindikatima je bacilo na kolena matičnu kompaniju British Leyland. MG bi odavno otišao u istoriju da se, nakon propasti MG Rovera 2005. godine, nije pojavila kineska korporacija Nanjing Automobile. Ostatke britanske automobilske industrije Nanjing je u međuvremenu uneo u veliku kinesku SAIC grupu koja je sadašnji vlasnik MG-a.

 

192526-mg zs 003.jpg

 

Već neko vreme kineski MG nastupa na britanskom tržištu računajući na nostalgiju tamošnjih vozača, a sada počinje pohod i na ostatak Starog kontinenta. MG se vratio na evropsko tržište, ali od nekadašnjih vrednosti marke je malo toga ostalo. Umesto na sportskim karakteristikama fokus je funkcionalnosti i ekologiji. Na evropska tržišta je stigao MG ZS EV, električni SUV iz nove fabrike u Ningdeu na istoku Kine.

 

mg zs ev 002.jpg

 

Povratak marke u Evropu kineski menadžeri su najavili optimističnim sloganom: ''Ikona je ponovo rođena''. Od 1. oktobra kupci na dva vodeća evropska tržišta električnih automobila - Holandiji i Norveškoj - mogu da naruče MG ZS EV, a u prvoj polovini sledeće godine dodaće se Švedska, Danska, Francuska, Nemačka i Belgija. U Holandiji Kinezi traže 29.900 evra za ZS EV, a kupac dobija napredni SUV sa pet sedišta, raspoređenih u karoseriji dugoj 4.32 metra, sa međuosovinskim rastojanjem od 2.58 metara.

 

mg zs ev 001.jpg

 

Dopadljivi SUV pokreće električni motor snage 105 kW/143 KS i 353 Nm. Baterija kapaciteta 44.5 kWh obezbeđuje voznu autonomiju od 263 kilometra, kompletno se napuni za 7.5 sati, a do 80 odsto za 40 minuta. U Velikoj Britaniji ZS EV dolazi sa 7-godišnjom garancijom (uključujući bateriju) te kompletnim paketom asistenata koji uključuju kočenje u hitnom slučaju, asistent držanja kolovozne trake, prilagodljivi tempomat, pomoćnik u zastoju u saobraćaju (automatski prati vozilo napred pri brzini do 56 km/h). Povratak MG-a na kontinent sigurno nije razlog za veliko slavlje nostalgičara. Međutim, ekološki i cenovno svesni savremenici, koji traže relativno prostupačan električni SUV, u MG ZS EV-u videće dobru priliku.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket: MG ZS

 

Šta možemo očekivati od najjeftinijeg SUV-a? Jura je detaljno istestirao vozne osobine novog MG ZS-a!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veliki rast prodaje MG automobila

 

mg 5 02.jpg

 

Dacia je do sada bila neprikosnovena u Evropi u segmentu cenovno povoljnih automobila koji kupcu nude odličan odnos uloženog i dobijenog. Renault je obnovio ovu rumunsku marku 1999. godine i ona mu od tada mu iz godine u godinu donosi značajnu zaradu. Sada je Dacia dobila velikog konkurenta na tržištu - britansku marku MG, koju je obnovio i osvežio kineski SAIC.

 

MG je primenio isti recept kao Dacia i ponudio modele koji su savršeni za vozače koji žele jednostavno, cenovno povoljno vozilo pristojnog kvaliteta i sa niskim troškovima održavanja. Dacia je prošle godine 90% svoje proizvodnje plasirala u Evropi pošto praktično i nije imala konkurenciju do pojave MG-a. MG sada polako postaje sve značajniji igrač na evropskom tržištu električnih automobila, a polako se širi i na druge svetske regione. Marka nudi konkurentne automobile među kojima su limuzine, hečbek, SUV i karavanski modeli.

 

224619-mg zs 01.jpg

 

Cilj je bio da se ponude priuštivi, atraktivni i savremeni električni automobili, a podaci o prodaji potvrđuju da je ostvaren pun pogodak. Broj novih registrovanih automobila marke MG u prvih osam meseci ove godine dostigao je 58.300. To je više nego što su postigli Honda ili Mitsubishi i oko 70% prodaje Suzukija. MG je uspeo da uđe među 25 najpopularnijih marki u Evropi, sa najvećim procentualnim rastom prodaje. Važno je napomenuti da MG još nije dostupan u svim evropskim zemljama (do avgusta ga nije bilo u Švajcarskoj, Poljskoj, Češkoj, Portugalu, Slovačkoj, Rumuniji, Mađarskoj, Estoniji , Litvaniji i Letoniji, a ove zemlje čine 13% evropskog tržišta). MG u apsolutnoj vrednosti zauzima tek 0.82% tržišta automobila u Evropi, ali u segmentu EV već drži 2.6% prodaje od januara do avgusta, navodi se u podacima kompanije za tržišne i industrijske analize JATO.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Serijski MG Cyberster

 

mg c05.jpg

 

MG Motor je još 2021. godine prikazao Cyberster concept, viziju potpuno električnog sportskog dvoseda, dok je definitivni serijski model predstavljen na sajmu u Šangaju. Automobil je dugačak 4.535 mm, širok 1.913 mm, visok 1.329 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2.690 mm.

 

mg c04.jpg

 

Takođe, u vesti se navodi da je bazni Cyberster težak 1.850 kg, kao i da su točkovi od 19 i 20 inča.

 

mg c03.jpg

 

Očekivano, serijski model ima izmenjeni, ublaženi izgled u odnosu na koncept vozilo. U svakom slučaju, MG Cyberster je električni roadster sa dugačkom haubom i kratkim zadnjim delom, pri čemu serijski model ima klasične retrovizore umesto kamera koje su odlikovale koncept.

 

mg c02.jpg

 

U paketu su i električni sklopivi platneni krov, sportska sedišta i prepoznatljivi LED farovi, suptilni zadnji spojler ''pačji rep'' i Union Jack dizajn zadnjih svetala, u čast britanskim korenima MG-a. Bazna verzija će u Kini dolaziti sa jednim motorom i zadnjim pogonom (ova varijanta ima 314KS), dok će najsnažniji model sa dva motora raspolagati sa ukupno 544KS.

 

233227-mg c01.jpg

 

MG Cyberster se u prodaji na evropskom tržištu očekuje u prvoj polovini 2024. godine.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

MG Cyberster na sajmu u Ženevi

 

240945-mg c04.jpg

 

MG na sajmu u Ženevi iznaže i dugo očekivan električni roadster Cyberster, sa glavnim podacima o snazi i performansama. Cyberster u verziji sa dva elektromotora i konfiguracijom pogona na sva četiri točka potvrđuje svoj status najbržeg i najmoćnijeg serijskog automobila koji je nosio ikoničnu MG značku.

 

240944-mg c03.jpg

 

Automobil od 0 do 100 km/h stiže za samo 3.2 sekunde. Raspolaže sa 544 KS i maksimalnim obrtnim momentom od 725 Nm. Domet sa jednim punjenjem baterija od 77 kWh će iznositi 445 km. Tu je i Cyberster u verziji sa jednim motorom, koji ima 340 KS i maksimalni obrtni moment od 475 Nm. Vreme ubrzanja 0-100 km/h biće 5.2 sekunde.

 

240946-mg c02.jpg

 

Izvanredan stil Cyberstera će biti dodatno poboljšan evokativnim rasponom boja.

 

240943-mg c01.jpg

 

Boji Dynamic Red boji će se pridružiti New English White i dve metalik boje, Camden Grey i Cosmic Silver. Dramatična Inca Yellow boja će biti ponuđena kao premijum opcija. I crna boja, kao i različite boje krova će takođe biti ponuđene za Cyberster.

Cena će biti saopštena krajem marta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...