Trofeo 115 Posted March 18, 2018 6 hours ago, petarcirjanic said: Gorim od zelje da mi neko otvori oci i objasni kakva kompresija treba da bude.Zasto je ova od 14 bara dobra a ova od 8 bara ne valja ili obrnuto zasto je ova od 8bara bolja nego ova od 14bara. Smesni su odgovori pojedinih kolega Nema sta da ti neko otvara oci nego nemoj nesto pisati ako ne znas... Uprosceno receno-> Sto manja kompresija to je losiji motor. Konkretno u ovom slucaju je na drugom klipu problem, jer sve ispod 10 bara ne valja, moze motor da radi i na 6 bara samo je pitanje kako Odstupanje do dva bara izmedju klipova je u neku ruku prihvatljivo. Konkretno na ovom motoru i sa predjenih ihahaj km oko 12-13 kompresija sasvim ok. Nadam se da si razumeo sta sam hteo reci Quote Share this post Link to post Share on other sites
petarcirjanic 70 Posted March 18, 2018 Fabrika propisuje da je kompresija na tom motoru 10.5 bara po cilindru, kako bjasnjavas kompresiju od 14.0 bara posle xxxx predjenih kilometara, sta nbrekle su mu karike pa mu porasla kompresija? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Trofeo 115 Posted March 18, 2018 Kolega mesas babe i zabe to 10:5:1 ti je kompresioni odnos Quote Share this post Link to post Share on other sites
alfini0507 1653 Posted March 18, 2018 Sve, sve ali da je manje bolje to mi nikako ne ide u glavu... Ovde nema vadjenja na onu foru da je "mali ali je zato tehničar"... Quote Share this post Link to post Share on other sites
petarcirjanic 70 Posted March 18, 2018 Koliko u stvari treba da ima kompresiju po cilindru da bi motor bio dobar? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Trofeo 115 Posted March 18, 2018 5 hours ago, alfini0507 said: Sve, sve ali da je manje bolje to mi nikako ne ide u glavu... Ovde nema vadjenja na onu foru da je "mali ali je zato tehničar"... Ma ja sam se valjao od smeha Jos savetuju coveka a covek u problemu 5 hours ago, petarcirjanic said: Koliko u stvari treba da ima kompresiju po cilindru da bi motor bio dobar? Pa napisao sam ti... Sve je jasno kao dan 1 alfini0507 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
petarcirjanic 70 Posted March 18, 2018 Sve je ovo uredu osim ovoga: Quote Konkretno na ovom motoru i sa predjenih ihahaj km oko 12-13 kompresija sasvim ok. Upravo veca kompresija od propisane je znak da nesto nije u redu ,ako je normalna kompresija 10,0 bara ili 10,5 bara nebitno je za tih 0,5bara a on ima 14,0 bara opet kazem da su ti cilndri u vecem problemu nego ovaj sto ima 8,0. Tolerancija za taj motor je ne ispod 9,0bar i ne vise od 11,0bara. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Trofeo 115 Posted March 18, 2018 Kolega tebi jos nije jasno? Kompresioni odnos i komperesiju u barima koju meris sa manometrom kod majstora, nije isto Mesas babe i zabe kao sto sam ti rekao Quote Share this post Link to post Share on other sites
Goran Zemun 441 Posted March 18, 2018 Odavno se klasicno merenje kompresije koristi samo kao grubo navodjenje na moguci problem. Merenje propustljivosti ili zaptivenosti cilindara je mnogo tacnije i mnogo se vise moze saznati . Dodavanjem malih kolicina ulja u cilindre posle prvog mernja i ponovno merenje je najbolja dijagnostika. 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Trofeo 115 Posted March 18, 2018 U potpunosti se slazem. Ali na "grubo" merenje je sasvim dobar pokazatelj stanja motora, nema tu sta... Quote Share this post Link to post Share on other sites
petarcirjanic 70 Posted March 18, 2018 5 hours ago, Trofeo said: Kolega tebi jos nije jasno? Kompresioni odnos i komperesiju u barima koju meris sa manometrom kod majstora,nije isto Mesas babe i zabe kao sto sam ti rekao Da se manemo kompresionog odnosa to u ovom slučaju nije bitno i to neće niko da mu proračunava,a da je. Kompresija od 14 bars izmerena kod majstora manometrom dobra-nije sigurno,pravu sliku će imati kad skine glavu odnese na masinsku obradu i kad premeri hilzne na istrošenje,o alnost itd. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Trofeo 115 Posted March 18, 2018 Kompresioni odnos ti je kompresioni odnos,nema tu sta da se proracunava Nego ti lepo priznaj da nisi bio u pravu nemoj sad nije bitna kompresija Ti i dalje ne odustajes? Kompresija 14 bara je fenomenalna Naravno da cemo pravu sliku imati kad se otvori motor to nije sporno... Samim tim sto je covek merio kompresiju vidimo da je drugi klip u problemu, a kad otvori videcemo Koliko godina imas? ako nije tajna? Quote Share this post Link to post Share on other sites
petarcirjanic 70 Posted March 18, 2018 Priznajem da nisam pogrešio rekao sam da kompresija treba da bude10,5 bara po cilindru isto tako tvrdim da na cilndru gde ima 14,0 bara nije dobro.Da nebi zagađivao temu,i vodili dijalog pažljivo ću da pratim šta drugi imaju da kažu o ovome. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Trofeo 115 Posted March 18, 2018 (edited) Evo ja odustajem,ne mogu vise da ti objasnjavam.Kapiram da namerno zezas jer je nemoguce da covek ne shvati sta je kompresioni odnos u ovom slucaju(10:5:1) i pritisak u cilindru koji se meri manometrom a lepo mu je napisano. Pozdrav i svako dobro Edited March 18, 2018 by Trofeo Quote Share this post Link to post Share on other sites
petarcirjanic 70 Posted March 18, 2018 (edited) Nema potrebe za objasnjavanjem,mozda si pogresno shvatio da zezam ili se ja nisam dobro izrazio,nije potrebno 10 puta napominjati da kompresioni odnos i kompresija nije isto,poenta je da nisam u sustini nikavu pogresnu informaciju dao,a oko toga kolika kompresija je dobra mozemo da se ne slozimo,a svi koji citaju mogu sami da formiraju svoje misljenje.Drugo nemozes da kazes za nekoga da nesto nezna zato sto mozda zna vise od tebe.Cenim svacije misljenje mada ne moram da se uvek slozim sa istim a sta mislim mogu da iznesem ko hoce neka prihvati ko nece ne mora.Godine starosti mislim da ias napisane u profilu.pozzz Edited March 18, 2018 by petarcirjanic Quote Share this post Link to post Share on other sites
simonen 81 Posted March 18, 2018 (edited) Da pokusam da pomognem,stepen kompresije u ovom slucaju 10.5:1 je geometriska velicina i on se matematicki izracunava.Uprosteno receno sav prostor iznad klipa kada je ovaj u GMT ima neku zapreminu.koliko te zapremine ima u prostoru iznad klipa kada je on i DMT je stepen kompresije. Pritisci u cilindru su fizicka velicina i oni se mere manometrom. Sto je veci stepen kompresije,to su veci i pritisci i obrnuto. Cisto poredjena radi zdrav motor sa stepenom kompresije 10.5;1 trebao bi da ima u zavisnosti od jos nekih faktora (da ne ulazim sada u tnka crevca)negde oko 14-16 bara. Edited March 18, 2018 by simonen Quote Share this post Link to post Share on other sites
DraganUS 449 Posted March 18, 2018 Mozda ces vizuelno bolje da shvatis. Audi A3 1.8t komp odnos je 9.5:1 Merenje kompresije 1.8t na motoru - http://prntscr.com/it11oe Po tvome bi znaci da je motor los, ali bas naprotiv motor je odlican. 2 Mijailović P. and alfini0507 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
hgt 6 Posted March 19, 2018 Ja sam skoro merio kompresuju fiat bravo 1.6 16v 2001 god 270000 km i manometar je pokazao ovako 13 ,13 ,13 , 11 da napomen samo da je motor bio na radnoj temperaturi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 6970 Posted March 19, 2018 Mozda ces vizuelno bolje da shvatis. Audi A3 1.8t komp odnos je 9.5:1 Merenje kompresije 1.8t na motoru - http://prntscr.com/it11oe Po tvome bi znaci da je motor los, ali bas naprotiv motor je odlican. Simonen je lepo objasnio za primer motora sa kompresionim odnosom 10.5:1.Dakle, kako se kompresioni odnos menja, na više ili niže, tako se i vrednost kompresije povećava ili smanjuje. Quote Share this post Link to post Share on other sites