Jump to content
FAS Goran
zeljko82

Fiat Marea 1.6 16v - slaba kompresija na jednom cilindru

Recommended Posts

6 hours ago, petarcirjanic said:

Gorim od zelje da mi neko otvori oci i objasni kakva kompresija treba da bude.Zasto je ova od 14 bara dobra a ova od 8 bara ne valja ili obrnuto zasto je ova od 8bara bolja nego ova od 14bara.B)

Smesni su odgovori pojedinih kolega ;) 

Nema sta da ti neko otvara oci nego nemoj nesto pisati ako ne znas...

 

Uprosceno receno-> Sto manja kompresija to je losiji motor. Konkretno u ovom slucaju je na drugom klipu problem, jer sve ispod 10 bara ne valja, moze motor da radi i na 6 bara samo je pitanje kako:) 

Odstupanje do dva bara izmedju klipova je u neku ruku prihvatljivo. Konkretno na ovom motoru i sa predjenih ihahaj km oko 12-13 kompresija sasvim ok. Nadam se da si razumeo sta sam hteo reci :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fabrika propisuje da je kompresija na tom motoru 10.5 bara po cilindru, kako bjasnjavas kompresiju od 14.0 bara posle xxxx predjenih kilometara, sta nbrekle su mu karike pa mu porasla kompresija?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve, sve ali da je manje bolje to mi nikako ne ide u glavu... Ovde nema vadjenja na onu foru da je "mali ali je zato tehničar"...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, alfini0507 said:

Sve, sve ali da je manje bolje to mi nikako ne ide u glavu... Ovde nema vadjenja na onu foru da je "mali ali je zato tehničar"... emoji6.png

 

Ma ja sam se valjao od smeha:lol: Jos savetuju coveka a covek u problemu:lol:

 

5 hours ago, petarcirjanic said:

Koliko u stvari treba da ima kompresiju po cilindru da bi motor bio dobar?

Pa napisao sam ti... Sve je jasno kao dan :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je ovo uredu osim ovoga:

 

Quote

Konkretno na ovom motoru i sa predjenih ihahaj km oko 12-13 kompresija sasvim ok. 

 

Upravo veca kompresija od propisane je znak da nesto nije u redu ,ako je normalna kompresija 10,0  bara ili 10,5 bara nebitno je za tih 0,5bara a on ima 14,0 bara opet kazem da su ti cilndri u vecem problemu nego ovaj sto ima 8,0. Tolerancija za taj motor je ne ispod 9,0bar i ne vise od 11,0bara.B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega tebi jos nije jasno? Kompresioni odnos i komperesiju u barima koju meris sa manometrom kod majstora, nije isto:lol: 

Mesas babe i zabe kao sto sam ti rekao;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odavno se klasicno merenje kompresije koristi samo kao grubo navodjenje na moguci problem. Merenje propustljivosti ili zaptivenosti cilindara je mnogo tacnije i mnogo se vise moze saznati . Dodavanjem malih kolicina ulja u cilindre posle prvog mernja i ponovno merenje je najbolja dijagnostika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U potpunosti se slazem. Ali na "grubo" merenje je sasvim dobar pokazatelj stanja motora, nema tu sta...

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Trofeo said:

Kolega tebi jos nije jasno? Kompresioni odnos i komperesiju u barima koju meris sa manometrom kod majstora,nije isto:lol: Mesas babe i zabe kao sto sam ti rekao;)

Da se manemo kompresionog odnosa to u ovom slučaju nije bitno i to neće niko da mu proračunava,a da je. Kompresija od 14 bars izmerena kod majstora manometrom dobra-nije sigurno,pravu sliku će imati kad skine glavu odnese na masinsku obradu i kad premeri hilzne na istrošenje,o alnost itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kompresioni odnos ti je kompresioni odnos,nema tu sta da se proracunava :lol: Nego ti lepo priznaj da nisi bio u pravu nemoj sad nije bitna kompresija:lol: Ti i dalje ne odustajes?

Kompresija 14 bara je fenomenalna ;)  Naravno da cemo pravu sliku imati kad se otvori motor to nije sporno... Samim tim sto je covek merio kompresiju vidimo da je drugi klip u problemu, a kad otvori videcemo :) 

Koliko godina imas? ako nije tajna?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Priznajem da nisam pogrešio :sleeping: rekao sam da kompresija treba da bude10,5 bara po cilindru isto tako tvrdim da na cilndru gde ima 14,0 bara nije dobro.Da nebi zagađivao temu,i vodili dijalog pažljivo ću da pratim šta drugi imaju da kažu o ovome. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ja odustajem,ne mogu vise da ti objasnjavam.Kapiram da namerno zezas jer je nemoguce da covek ne shvati sta je kompresioni odnos u ovom slucaju(10:5:1) i pritisak u cilindru koji se meri manometrom a lepo mu je napisano. Pozdrav i svako dobro :) 

Edited by Trofeo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema potrebe za objasnjavanjem;),mozda si pogresno shvatio da zezam ili se ja nisam dobro izrazio,nije potrebno 10 puta napominjati da kompresioni odnos i kompresija nije isto,poenta je da nisam u sustini nikavu pogresnu informaciju daoB),a oko toga kolika kompresija je dobra mozemo da se ne slozimo,a svi koji citaju mogu sami da formiraju svoje misljenje.Drugo nemozes da kazes za nekoga da nesto nezna zato sto mozda zna vise od tebe.Cenim svacije misljenje mada ne moram da se uvek slozim sa istim a sta mislim mogu da iznesem ko hoce neka prihvati ko nece ne mora.:)Godine starosti mislim da ias napisane u profilu.pozzz:D

Edited by petarcirjanic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da pokusam da pomognem,stepen kompresije u ovom slucaju 10.5:1 je geometriska velicina i on se matematicki izracunava.Uprosteno receno sav prostor iznad klipa kada je ovaj u GMT ima neku zapreminu.koliko te zapremine ima u prostoru iznad klipa kada je on i DMT je stepen kompresije.

 

Pritisci u cilindru su fizicka velicina i oni se mere manometrom.

 

Sto je veci stepen kompresije,to su veci i pritisci i obrnuto.

Cisto poredjena radi zdrav motor sa stepenom kompresije 10.5;1 trebao bi da ima u zavisnosti od jos nekih faktora (da ne ulazim sada u tnka crevca)negde oko  14-16 bara.

 

Edited by simonen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam skoro merio kompresuju fiat bravo 1.6 16v 2001 god 270000 km i manometar je pokazao ovako 13 ,13 ,13 , 11 da napomen samo da je motor bio na radnoj temperaturi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mozda ces vizuelno bolje da shvatis.
 
Audi A3 1.8t komp odnos je 9.5:1
Merenje kompresije 1.8t na motoru - http://prntscr.com/it11oe
 
Po tvome bi znaci da je motor los, ali bas naprotiv motor je odlican.
 
 
Simonen je lepo objasnio za primer motora sa kompresionim odnosom 10.5:1.
Dakle, kako se kompresioni odnos menja, na više ili niže, tako se i vrednost kompresije povećava ili smanjuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...