zeljko82 1 Posted March 14, 2018 Vec dva dana kada klinac zaspi ja sednem ispred kompa i blejim ali bukvalno (bee!!bee ovco) i tako do rane zore...zasto? Pa pre oko 3 meseca kupio sam Fiat Mareu 1.6 16v 1997g. sa ugradjenim plinom. Skoro sam primetio da je poceo teze da pali i trosio ulje, mislio ajde star auto, i moj stari reno trosio ulje ali sljakao kao leptir. Onda sam skontao da kada se motor ugreje verglam po 10 sek dok upali, i crn dim kada turiram u leru, nizak broj obrtaja u leru. Mozda senzori i to samo da ugrabim slobodan dan i kod majstora sa dijagnostikom. Pre dva dana dok sam izvlacio brdo, nesto puce, mislio sam ode kajs. Pogledam - nije. Upalim i odem kuci sa njim. Odvezem ga kod majstora on kaze nista od dijagnostike stariji model nema neke kablove. Izmerio kompresiju i eto ti ga 14, 8, 12, 11. Mislim da je tim redom, ne znam ni sam, zazujalo mi u usima kada rece da drugi cilindar ima slabu kompresiju. Pitam sta sada, oni nista cute, kazu da je prava kilometraža sigurno oko 450k, i da je motor istrosen. Pitam za generalku, oni me kulturno otkacise. Svecice zamenjene, dopunjeno ulje, kocnice su uredu, trap uredu - 4000 dinara. Zbudzi ga i uvali nekome. Kome u takvom stanju...a i nisam u tom fazonu. Eto, sada ima li neko neku pametnu za prozboriti, posavetovati me sta je pametno uraditi? Kako stoje stvari sa zamenom motora, cuo sam da je to nemoguca a pritom i skupa misija. Samo nemojte sa izjavom saucesca i to, ma moze i to rekose da sam jarac u horoskopu, pre ce biti ovca, ovcetina!!! A kako su se supruga i mali obradovali!! Jos im nisam rekao lepe vesti Eto pa se ucite na mojog gresci kad kupujete auto cetvore oci, i pravac servis, kakvo poverenje ''fin covek uliva poverenje i\gleda ozbiljno nije neki j...... vetar!!!'' Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted March 14, 2018 @zeljko82 Pogledaj i ovu temu: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/42852-kompresija-motora/ Quote Share this post Link to post Share on other sites
petarcirjanic 70 Posted March 15, 2018 Zamena motora nije nemoguca misija, nego treba naći dobar motor. Moj savet je - ako je ostalo na vozilu u korektnom stanju onda skinuti glavu da bi se videlo stanje hilzni, same glave, skinuti karter i proveriti radilicu, onda ćeš imati predstavu o cifri i sledećim koracima. 1 Mijailović P. reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
zeljko82 1 Posted March 16, 2018 hvala moracu tako ali ako je stanje lose..da li znate mozda kakva je procedura za zamenu motora,spominjali su mi da moraju da budu isti motori i da neki brojevi moraju da se slazu. i jos nesto, primetio sam da je bilo ulja na kucistu kartera ne znam da li je tobitno i da li je to od ispustanja ulja ili nesto drugo i majstor rece da je izduvna grana sa jtd_a tj.dizelasa ne znam ima li to neke veze On 3/14/2018 at 8:54 PM, neshaoct said: @zeljko82 Pogledaj i ovu temu: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/42852-kompresija-motora/ hvala... Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted March 16, 2018 Ne mora da znaci da je motor potrosen.S obzirom da je plinara,vise lici da je glava motora u bedaku.Sicevi ventila,gumice....Kad se skine glava sve se vidi.Nikako ne uzimaj drugu,nego sredi svoju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kaskabgd 65 Posted March 16, 2018 Ja bih izbegao menjanje motora, znam neke ljude koji su to radili to na kraju nikad nije ispalo kako treba. Uvek neka jeba. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted March 16, 2018 Mislim da je komplet sredjivanje glave sa rukama oko 250 okupatorskih para.Al kad se skine glava tad moze da se utvrdi i stanje bloka i klipova.mozda je zapekla neka karika pa curi kompresija. Quote Share this post Link to post Share on other sites
zeljko82 1 Posted March 17, 2018 On 3/16/2018 at 9:16 AM, bokija said: Ne mora da znaci da je motor potrosen.S obzirom da je plinara,vise lici da je glava motora u bedaku.Sicevi ventila,gumice....Kad se skine glava sve se vidi.Nikako ne uzimaj drugu,nego sredi svoju. nadam se...evo pokusavam da se dogovorim sa nekim od ovih nasih majstora da ga otvorimo i vidimo na cemu sam..svi su u nekoj stisci sa vremenom. On 3/16/2018 at 11:55 AM, kaskabgd said: Ja bih izbegao menjanje motora, znam neke ljude koji su to radili to na kraju nikad nije ispalo kako treba. Uvek neka jeba. jesu li imali problema sa motorom ili sa,da tako kazem legalizacijom motora posto mi kolega isprica kakvih je muka imao njegov brat pre par godina Quote Share this post Link to post Share on other sites
petarcirjanic 70 Posted March 17, 2018 Problema može da bude više, ne znaš šta kupujes, a ako kvalitetno uradiš tvoj motor miran si. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Trofeo 115 Posted March 17, 2018 (edited) On 3/16/2018 at 9:16 AM, bokija said: Ne mora da znaci da je motor potrosen.S obzirom da je plinara,vise lici da je glava motora u bedaku.Sicevi ventila,gumice....Kad se skine glava sve se vidi.Nikako ne uzimaj drugu,nego sredi svoju. Po cemu zakljucujes? aj pojasni malo,bas me zanima Edited March 17, 2018 by Trofeo Quote Share this post Link to post Share on other sites
DraganUS 447 Posted March 17, 2018 @zeljko82 kako je majstor merio kompresiju? Na hladan ili vruc motor? 14 je previse, promeni majstora. Quote Share this post Link to post Share on other sites
petarcirjanic 70 Posted March 17, 2018 Na cilindrima gde je kompresija 14 i 12 je najvece istrosenje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Trofeo 115 Posted March 17, 2018 18 hours ago, DraganUS said: 14 je previse, promeni majstora. Nije previse @zeljko82 Drugi klip ocigledno je u nekom problemu,veliko je odstupanje u odnosu na ostale,najbolje da se otvori motor pa da se vidi sta je Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted March 18, 2018 14 hours ago, Trofeo said: Po cemu zakljucujes? aj pojasni malo,bas me zanima Kad propadnu gumice i sicevi gubi se kompresija,dolazi do potrosnje ulja....itd.Jako retko da se nadje neki motor sa potrosenim stublinama.Po nekad se desi da zalepe karike,al sve se to vidi kad se skine glava. Quote Share this post Link to post Share on other sites
zeljko82 1 Posted March 18, 2018 18 hours ago, DraganUS said: kako je majstor merio kompresiju? Na hladan ili vruc motor? pa ne znam ostavio auto i otisao na posao..oni zamenili svecice kazu bile katasrofa,a od tada radi jos i gore.procitao sam na netu da na svecicama moira da se podesi zazor koji bih trebalo da bude 0.8 sto sumnjam da su gledali jer ze sada zvuk mnogo losiji a i gasi si na svakom semaforu puca nesto, strasno!!!.Moracu da nadjem nekog majstora koji je zainteresovan za posao ovi me samo otkacili ,ne verujem kako neprofesionalan pristup musteriji na pitanja odgovaraju sleganjem ramenima i vicu nesnam sta da ti kazem Quote Share this post Link to post Share on other sites
DraganUS 447 Posted March 18, 2018 Nadji majstora koji ima dijagnostiku prvo neka pogleda komp i greske. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jastrebov 6 Posted March 18, 2018 Koji plin je ugrađen ? sekvent ili običan ? Hoće da pukne rezervar za vazduh ( plastična kutija iza usisne grane bliže požarnom zidu) , crevo do rezervara za vazduh itd. Obično se na tom tipu motora ugrađuje i ventil rastereja na usisnoj grani... Što se tiče kompresije : Kompresija bi trebalo da je ujednačena , što će reći približno ista oko 9 bar ili oko 12. Vruć ili hladan. Ako je negde kao kod tebe slučaj na jednom 8 bar , trebalo bi ispitati šta je. Moze se desiti nekoliko stvari: 1- Da je problem sa klipom , karikama 2- Da je problem sa dihtungom glave 3- Problem sa ventilima. Ako je pod 1 : troši ulje i radi neravnomerno - na 3 cil. Isprobati tako da se skine svecica na problematičnom cilindru i u cilindar uneti 3-4 mll ulja sa špricom za injekcije. Sačekati par min pa zaverglati bez paljenja motor da se ulje raznese po klipu, karikama i cil. Posle par min meriti kompresiju. AKO SE KOMPRESIJA POVEĆA - ENORMNO DO 12 ILI VIŠE , PROBLEM JE SA KLIPOM ODNOSNO KARIKAMA. Ako je pod 2 : Motor tooši vodu - (Antifriz , tečnost za hlađenje ) i to se vidi i po tome što ujutro zastajkuje kada se vergla i pali, Plin ne radi kako treba , Nema grejanje u kabini ili je loše, jako brzo naduva creva od hladnjaka kada se upali ... Najlakše je proveriti tako što se u vodenom prostoru izmeri količina izduvnih gasova sa posebnim aparatom Ako je pod 3 : Izgoreo ventil ili sedište ventila se utvrđuje tako što se odbace problemi pod 1 i 2 u tekstu ( Problem sa klipom ili karikama i problem sa dihtungom glave.) . Motor na kome je izgoreo ventil obično povraća na usis ili puca ka izduvnoj grani. ( Zavisi koji je ventil , usisni ili izduvni). A postoji i tehnika sa posebnim alatom gde se meri propustljivost karika i cilindra. Sve ovo mozeš proveriti u nekom ozbiljnom servisu gde će ti tačno utvrditi kvar i otkloniti ga. Sve jedno šta god od ovoga da se desilo NE MOŽEŠ SAM DA POPRAVIŠ JER TI PRVO TREBA POSEBAN ALAT ZA ZUPČENJE I VELIKO ZNANJE IZ OBLASTI MEHANIKE . POZDRAV ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
petarcirjanic 70 Posted March 18, 2018 To što detonira znači da momenat paljenja smese nije dobar. To što se gasi proveri da nije spala gumica na usisu gde je ulaz plina (sigurnosna klapna posle filtera za vazduh). Zazor na svećicama kod vozila na plin je poželjno da bude malo manji od fabrički preporučenog. Kompesija definitivno nije dobra, najbolja ti je na cilindru gde je 8 bara a najlošije stanje ti je na ovima od preko 11bara. Koliko ti trosi ulja na 1000km? Quote Share this post Link to post Share on other sites
zeljko82 1 Posted March 18, 2018 8 hours ago, Jastrebov said: Koji plin je ugrađen ? ugradjen je obican plin pucanje je pocelo kada sam penjao brdo,nisam ga forsirao kao i uvek sam vozio sasvim normalno,tada je bas puklo stao pogledao vizuelno kaiseve i sve je izgledalo normalno upalio i krenuo kuci. nakon toga je poceo redovno da puca i gubi smagu, do tada nije gubio snagu..vodu ne trosi malo pusta radijator kabine(tako bese). Grejanje ok ali se osecaju izduvni gasovi kada ukljucim dok sam uleru kontao da to ventilator vuce gasove dok smo u mestu jer u pokretu se ne oseca.pokaza mi majsto kada sam pitao za pucanje ono debelo crevo(kao da bese tu i crna kutija nisak kuci da pogledam) da odatle potice.. na gornjoj desnoj strani motora 8 hours ago, petarcirjanic said: ToMTo što detonira znači da momenat paljenja smese nije dobar,to što se gasi proveri da nije spala gumica na usisu gde je ulaz plina(sigurnosna klapna posle filtera za vazduh),zazor na svećicama kod vozila na plin je poželjno da bude malo manji od fabrički preporučenog.Kompesija definitivno nije dobra,naj bolja ti je na cilindru gde je 8bara a naj lošije stanje ti je na ovima od preko 11bara.Koliko ti trosi ulja na 1000km? mnogo oko 1.5lmislim nisam ga vise vozio na relacijama vise od par km jer ipak nije ispravan i ne zelim da vozim dete u njemu jer ne znam gde ce da nas ostavi a za to mi je prvenstveno potreban..a sto se kompresije tice ovi *majstori* rekose suprotno..gde sam ja odvezao auto!!! On 3/17/2018 at 7:48 PM, DraganUS said: @zelko82 kako je majstor merio kompresiju? Na hladan ili vruc motor? 14 je previse, promeni majstora. moracu definitivno Quote Share this post Link to post Share on other sites
zeljko82 1 Posted March 18, 2018 jos jedno pitanje negde sam cuo da mogu kako rekose da se prepakuju *crevca* motora tako da se ne menja broj motora a sve drugo se menja..da li je to moguce? Quote Share this post Link to post Share on other sites
petarcirjanic 70 Posted March 18, 2018 Što se prepakivanja tiče Teorijski je moguće,praktično ja ne bi ulazio u tu priču. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Trofeo 115 Posted March 18, 2018 12 hours ago, bokija said: Kad propadnu gumice i sicevi gubi se kompresija,dolazi do potrosnje ulja....itd.Jako retko da se nadje neki motor sa potrosenim stublinama.Po nekad se desi da zalepe karike,al sve se to vidi kad se skine glava. I izbacivanja plavog dima a ne crnog 8 hours ago, petarcirjanic said: To što detonira znači da momenat paljenja smese nije dobar. To što se gasi proveri da nije spala gumica na usisu gde je ulaz plina (sigurnosna klapna posle filtera za vazduh). Zazor na svećicama kod vozila na plin je poželjno da bude malo manji od fabrički preporučenog. Kompesija definitivno nije dobra, najbolja ti je na cilindru gde je 8 bara a najlošije stanje ti je na ovima od preko 11bara. Koliko ti trosi ulja na 1000km? Najbolja kompresija na ovom od 8 bara? On 3/17/2018 at 8:40 PM, petarcirjanic said: Na cilindrima gde je kompresija 14 i 12 je najvece istrosenje. Svasta cu ovde jos cuti Quote Share this post Link to post Share on other sites
DraganUS 447 Posted March 18, 2018 Ispade da kompresija od 1 Bar-a ovde najbolja. 1 Trofeo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Trofeo 115 Posted March 18, 2018 (edited) Izgleda da niko nikad nije merio kompresiju, gledam i cudim se cudu Edited March 18, 2018 by neshaoct rečnik Quote Share this post Link to post Share on other sites
petarcirjanic 70 Posted March 18, 2018 Gorim od zelje da mi neko otvori oci i objasni kakva kompresija treba da bude.Zasto je ova od 14 bara dobra a ova od 8 bara ne valja ili obrnuto zasto je ova od 8bara bolja nego ova od 14bara. 1 Trofeo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites