Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Brabham BT62 / Brabham BT63

Recommended Posts

Brabham priprema prvi ''civilni'' automobil

 

brabham bt62.jpg

 

Ime Brabham nekada se vezivalo za Formulu 1, a u maju će biti predstavljen prvi automobil pod ovom oznakom namenjen vožnji po javnim putevima. Stariji fanovi Formule 1 pamte tim Brabham po 30-godišnjem učešću u ovom takmičenju u kome je imao dosta uspeha (4 vozačke i 2 timske titule). Osnivač kompanije, Australijanac Džek Brebem, i sam trostruki šampion Formule 1, preminuo je 2014, a njegov sin Dejvid (52) namerava da nakon 700 trkačkih automobila, koliko ih je pod imenom ''Brabham'' napravljeno tokom 3 decenije, proizvede prvi model koji bi se vozio po javnim saobraćajnicama. Premijera je najavljena za 2. maj, a u prvom ''tizeru'' otkriveno je da će automobil imati oznaku Brabham BT62.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

 

 

Edited by neshaoct
update naslova teme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mala dopuna koja je ''isplivala'' u međuvremenu...Brabham BT62 će biti težak samo 972 kg, a motor će biti 5.4 litarski V8 motor sa oko 710KS.

 

brabham 62.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brabham BT62 i zvanično

 

brabham 1.jpg

 

Na scenu se vratio Brabham, ime poznato pre svega iz sveta Formule 1 (četiri vozačke i dve timske titule). Ovoga puta pred nama je Brabham Automotive i njihov supersportski automobil BT62, projekat Davida Brabhama (sin Jacka Brabhama).

 

brabham 1111.jpg

 

BT62 je zahvaljujući upotrebi ugljeničnih vlakana težak samo 972 kg, a za njegov pogon se brine 5.4 litarski V8 motor sa 710KS i 667 Nm obrtnog momenta (što znači 730KS po toni ili 1.37 kg po KS).

 

brabham 11111.jpg

 

U paketu su između ostalog i Brembo kočnice od ugljeničnih vlakana, Ohlins amortizeri, Holinger šestostepena sekvencijalna transmisija, volan od ugljeničnih vlakana i točkovi od 18 inča sa Michelin gumama.

 

brabham 11.jpg

 

Što se dimenzija tiče, BT62 je dugačak 4460 mm, širok 1950 mm, visok 1200 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2695 mm.

 

brabham 111.jpg

 

Treba napomenuti da BT62 nije legalizovan za vožnju po javnim putevima (već samo za stazu), mada iz Brabhama navode da će razmotriti i zahteve kupaca koji bi želeli da svoj automobil voze i po putevima. Brabham Automotive će napraviti samo 70 ovakvih automobila, po ceni od 1.15 miliona evra po primerku (plus lokalni porez).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brabham BT62 pred svetom u Goodwoodu

 

Brabham_BT62 1.jpg

 

Na čuvenom festivalu brzne u Goodwoodu, kroz njegovu isto tako čuvenu brdsku stazu proći će Brabham BT62, što je biti njegova zvanična svetska premijera u pokretu. Ovaj trkački automobil namenjen samo za stazu ima atmosferski V8 Brabham motor zapremine 5.4 litre i maksimalnih 710 KS, uz masu vozila od samo 972 kilograma. Njegova karbonska karoserija je pažljivo razvijana uz pomoć FCD simulacija i u aero tunelima, pa se sposobna da generiše 1.200 kilograma aerodinamičkog potiska. Zbog svega ovoga BT62 obećava vrhunske trkačke sposobnosti i vremena na stazama.

 

Iza celog projekta stoji iskusni bivši vozač Formule 1, sportskih automobila i višestruki pobednik LeMana David Brabham, sin legendarnog šampiona Ser Jacka Brabhama. Kako sam David kaže, svetska premijera BT62 je u skladu sa činjenicom da je njegov otac mnogo puta gostovao na Goodwood Festival of Speedu, pa će tradicija da Brabham voz Brabham na ovoj brdskoj stazi biti nastavljena. I još jedan bitan detalj za Brabham će biti u skladu sa istorijom - boja. Crveno plava kombinacija boja nalazila se na famoznom BT46B, poznatijem kao ''Fan car'' kojim je Niki Lauda pobedio na VN Švedske 1978., u prvoj i jedinoj trci za ovaj automobil, nakon koje je bio zabranjen.

 

181798-Brabham 11.jpg

 

David Brabham planira da njegova kompanija proizvede samo 70 komada ovog trkačkog automobila, što označava 70 godina od kako je Ser Jack Brabham predstavio svoj prvi trkački automobil 1948. godine. Takođe, plan Brabham Automotive je i da se BT 62 pojavi na trci u LeManu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brabham BT62 i u drumskoj verziji

 

187832-brabham 11.jpg

 

U maju prošle godine na scenu se vratio Brabham, ime poznato pre svega iz sveta Formule 1 (četiri vozačke i dve timske titule). Tada je promovisan Brabham Automotive i njihov supersportski automobil BT62, projekat Davida Brabhama (sin Jacka Brabhama).

 

187833-brabham 111.jpg

 

Brabham Automotive je najavio da će napraviti samo 70 ovakvih automobila, po ceni od 1.15 miliona evra po primerku (plus porez). Međutim, BT62 koji je prikazan prošle godine nije legalizovan za vožnju po javnim putevima (već samo za stazu), ali su već tada u Brabhamu najavili da će razmotriti i zahteve kupaca koji bi želeli da svoj automobil voze i po putevima.

 

187831-brabham 1.jpg

 

To se sada i desilo, pa Brabham Automotive uz doplatu od 150.000 funti (167.145 evra) nudi opcioni paket nazvan ''Road Compliance Conversion'', kojim se BT62 pretvara u drumsko vozilo. Deo paketa između ostalog čine izmene na oslanjanju, standardni klima uređaj, koža u enterijeru...

 

187834-brabham 1111.jpg

 

BT62 pokreće 5.4 litarski V8 motor sa 710KS i 667 Nm obrtnog momenta, a što se dimenzija tiče BT62 je dugačak 4460 mm, širok 1950 mm, visok 1200 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2695 mm.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brabham planira street-legal verziju modela BT62 za 2022.

 

187832-brabham 11.jpg

 

Raduje povratak slavnog imena. Navodno će se raditi o drumskom automobilu koji će biti u stanju da konkuriše i na klasičnoj trkačkoj stazi.

Prošle godine, australijska firma Brabham Automotive je pokazala prilično epsku verziju novog hiper automobila na Festivalu brzine Goodwood (Goodwood Festival of Speed) pod nazivom BT62. Firma ima dugu istoriju na trkama automobila, ali Brabham ima planove da pokaže street-legal verziju modela BT62 koja bi trebalo da zaživi 2022. godine. Iako postoji samo teoretski, nezvanično se saznaje da se trenutno razvija novi automobil koji će biti malo mekši, lakši za upravljanje i očigledno kompatibilan s javnim putevima (street-legal) u odnosu na ''hardcore'' verziju BT62. Detalji o ovom automobilu za sada nisu poznati, osim da će to biti drumski automobil koji će se takođe odlično snalaziti i konkurisati na takmičarskoj stazi (pisti). Ovako ili onako, ali sigurno se zna da je novi automobil već u razvoju, a firma planira da proda znatno više njih u poređenju sa ultra retkim BT62.

 

187833-brabham 111.jpg

 

Pre nego što počnete da tražite svoju novčanu rezervu kako biste kupili novi ''mainstream'' Brabham, nemojte se još uvek da se nadate. Za one koji nisu upoznati s trenutnim Brabhamovim hiper automobilom za track (pistu), planira se samo 70 primeraka, a cena za svakog je blizu milion funti. Čak i ako se proizvodnja na novom automobilu udvostruči, a cena prepolovi, još uvek se govori o nečemu što košta više od 500.000 funti za manje od 200 napravljenih automobila.

 

187834-brabham 1111.jpg

 

Dakle, jedino je sigurno da je cena spektakularna. To je mnogo novčića za segment uske ''niše'' za drumski hiper automobil. Ipak, treba se setiti na Brabhamov sportski pedigre dugačak 70 godina. A tu je i BT62 pokretan 5.4 litarskim V8 motorom od 700 KS koji je ukupno težak samo 972 kg.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Australiji počela proizvodnja Brabhama BT62

 

187832-brabham 11.jpg

 

Kako piše portal Vrele Gume, predstavnici kompanije Brabham Automotive, potvrdili su da je u gradu Adelajd počela proizvodnja njihovog hiper automobila BT62. Tokom Goodwood festivala brzine, osvinač i vlasnik kompanije, Dejvid Brabham, rekao je da će prva tri primerka modela BT62 biti dostavljeni kupcima u prvom kvartalu 2020. godine.

 

187833-brabham 111.jpg

 

''Krenulo je. Istina, imali smo par odlaganja, ali je to sve uglavnom bilo zbog dobavljača. Takođe, na neke stvari je uticao i ''Bregzit''. Ali sve je to sada iza nas i trenutno investiramo u fabriku'', rekao je Dejvid. Naime, Brabham je nameravao da prvi primerak modela BT62 dostavi kupcu u nemačkoj sledećeg meseca. Međutim, kupac nije pravio nikakav problem zbog odlaganja dostave ove mašine koja je namenjena vožnji po stazi. Na kraju krajeva, odlaganje dostave novih automobila nije ništa neuobičajeno u autoindustriji. Kupci koji su uspeli da kupe svoj automobil iz snova su i te kako voljni da sačekaju koliko god da treba da bi njihov automobil bio spreman. Iako je Brabham BT62 lansiran kao vozilo za trkačku stazu, kompanija je najavila i da će napraviti ''Body-kit'' koji će ga učiniti legalnim za vožnju po javnim putevima.

Bez obzira na to da li će Brabham BT62 biti legalan za javne puteve ili ne, on je prava zver. Naime, njegovo srce je 5.4-litarski V8 agregat koji razvija 700 KS i 667 NM obrtnog momenta. Agresivni ''body-kit'' doprinosi stvaranju velike sile prijanjanja. Proizvodnja ovog modela je zvanično počela pre par dana.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

fifthgearyoutube.jpg Fifth Gear video: Brabham BT62

 

Ime Brabham je nestalo iz sveta F1 pre skoro 30 godina (1992.), ali ga se ljudi i dalje sećaju zbog ranijih uspeha - 35 pobeda u F1, 4 titule u šampionatu konstruktora i dve šampionske titule za vozača. To je jedini tim u F1 u kome je vlasnik tima pobedio i osvojio vozačku titulu vozeći auto koji je sam pravio u svojoj fabrici. Već od 70-tih tim je kupio i vodio Bernie Ecclestone, ali zadržavajući ime Brabham.

2014. godine sin Jack Brabham-a (David Brabham) objavio je da se fabrika vraća u biznis. 5 godina kasnije Jason Plato testira auto koji su pravili poslednjih godina: BT-62.

Tu se planovi ne završavaju jer Brabham planira da 2021. godine izazove velika imena na trci 24 sata Le Man-a:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brabham BT62 Competition

 

197625-Brabham_BT62 002.jpg

 

Brabham Automotive vraća legendarno prezime tamo gde i pripada - u kolumne autosporta! Hobby raceri ne spavaju mirno od prvih skica Brabhama BT62, a kamoli od najave Competition verzije! Sada su u ponudi tri verzije - ''Ultimate Track Car'', ''Competition spec'' i ''Road Compliant'' konverzija spremna za gradske gužve.

 

Brabham_BT62 001.jpg

 

I dalje se ne planira povećanje proizvodnje od prvobitno najavljenih 70 primeraka, jedini možete birati između ''Celebration'' i ''Signature''. Competition je lakši od Ultimate Track verzije i sa 972 kg i 710 KS nudi specifičnu snagu od 730 KS/toni, što je uvek impresivan rezultat. Ono zbog čega će Brabham biti ''tražena roba u gradu'' je downforce od 1.200 kg, što znači da će krivine prolaziti nešto lakše od konkurencije, preciznije Aston Martina i Ferrarija. Ferrari je nedavno predstavio 488 Challenge Evo i 488 GT3 Evo, koji bi baš trebalo da idu direktno u brobu sa Brabhamom, tako da će sezona 2020. biti strašno zanimljiva.

 

Cena? Bez lokalnih poreza ova Competition priča košta oko 870.000 evra, bez vozača. Šta dobijate u paketu? Karbonsko-CrMo sigurnosnu ćeliju odobrenu od strane FIA -e, Brabham 5.4 litarski V8 motor sa 710 KS spojen sa sekvencijalnim menjačem, fantastičnu aerodinamiku koja generiše 1.200 kg downforcea, i ''karbon na karbon'' kočnice sa trkačkim ABS-om. Ukoliko ste zagrejani, prve isporuke kreću početkom sledeće godine!

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brabham BT62 Competition

 

brabham-bt62 03.jpg

 

Pre dve godine se na scenu i zvanično vratio Brabham, ime poznato pre svega iz sveta Formule 1 (četiri vozačke i dve timske titule), i to u vidu kompanije Brabham Automotive i njihovog najavljenog supersportskog automobila BT62 koji je projekat Davida Brabhama (sin Jacka Brabhama). U međuvremenu je počela proizvodnja trkačkog modela Brabham BT62 Competition čiji prvi primerak je namenjen britanskom timu Horsepower Racing.

 

brabham-bt62 02.jpg

 

Brabham Automotive će napraviti samo 70 ovakvih automobila, po ceni od 750.000 funti (845.000 evra) po primerku.

 

brabham-bt62 01.jpg

 

BT62 Competition je zahvaljujući upotrebi ugljeničnih vlakana težak samo 972 kg, a za njegov pogon se brine 5.4 V8 motor sa 700 KS i 666 Nm obrtnog momenta. U paketu su između ostalog i Brembo kočnice od ugljeničnih vlakana, Ohlins amortizeri, šestostepena sekvencijalna transmisija, volan od ugljeničnih vlakana i lagani točkovi sa Goodyear gumama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brabham BT62R

 

206515-brabham 2021 06.jpg

 

Brabhamova porodica BT62 stekla je novog člana koji nosi naziv BT62R. Za razliku od svoje dve braće i sestara, ''R'' se na putu može voziti legalno, što bi ga trebalo učiniti još poželjnijom kupovinom. BT62R je dostupan sa levim ili desnim volanom u zavisnosti od želje kupca.

 

206517-brabham 2021 05.jpg

 

Istaknuti elementi uključuju promenljivu visinu karoserije za vožnju u različitim uslovima novi izduvni sistem za smanjenu buku u kabini, klima uređaj, grejano vetrobransko staklo, opcionalni sistem zvučnika, novi prednji spojler i zadnji difuzor, novi dizajn sedišta i posebne  gume za povećanu trakciju.

 

206516-brabham 2021 04.jpg

 

''Lansiranje BT62R je veliko dostignuće za tim u Brabham Automotive kompaiji. Sav potreban dizajn i inženjering za pretvaranje BT62 modela u BT62R uradio je naš tim inženjera, što je sjajno svedočanstvo o njihovom nastojanju i stručnosti'', rekao je izvršni direktor Brabhama, Dan Marks.

 

206519-brabham 2021 03.jpg

 

''Ovo je značajna prekretnica za Brabham Automotive dok nastavljamo sa lansiranjem našeg sledećeg automobila, koji će biti potpuno homologovani drumski automobil. O ovom uzbudljivom sledećem poglavlju dalje ćemo obaveštavati narednih meseci'', dodao je on.

 

206518-brabham 2021 02.jpg

 

BT62R pokreće agregat od 5.4 litara za koji Brabham tvrdi da je V8 sa najvećom snagom na tržištu. Proizvodi 700 KS i 667 Nm obrtnog momenta i povezan je na šestostepeni sekvencijalni menjač sa revidiranim prenosnim odnosima pogodnijim za upotrebu na putu.

 

brabham 2021 01.jpg

 

Naravno, da bi BT62R mogao da bude legalan na putu, morao je da dobije sistem daljinskog zaključavanja vrata, plus potrebno osvetljenje, bočna ogledala i razne druge pomoćne uređaje, poput digitalne kontrolne table koja radi uz kameru okrenutu prema nazad. Prvi Brabham BT62R biće isporučen u narednim nedeljama i tačan datum tek treba da bude objavljen.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brabham BT63 GT2 Concept

 

216918-Brabham 63 03.jpg

 

Kompanija Brabham se vraća na trkačku stazu, pa je tim povodom predstavila novi BT63 GT2 Concept. Automobil će se takmičiti u klasi 2022 GT2 European Series, pri čemu BT63 GT2 koristi istu platformu kao i BT62R. Tu su i agresivni prednji spliter, upadljivi pragovi, veliki zadnji spojler, lagane točkove, agresivni zadnji difuzor...

 

216919-Brabham 63 02.jpg

 

Za sada nisu poznati svi detalji, ali se očekuje da će automobil raspolagati sa 608KS, dok težina iznosi 1.250-1.300 kg.

 

216920-Brabham 63 01.jpg

 

Kada se homologacija završi, Brabham će se pridružiti Audiju, KTM-u, Lamborghiniju i Porscheu u trkačkoj seriji. Što se cene tiče, ona startuje od 400.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kraj za Brabham Automotive nakon raskida sa većinskim akcionarom

 

187832-brabham 01.jpg

 

Brabham Automotive je praktično mrtav pošto su Fusion Capital i Brabham Group Limited raskinuli svoju vezu nakon šest godina. Detalja nema mnogo, ali Fusion Capital je bio ''većinski akcionar, jedini finansijer i operater automobilske kompanije koja nosi slavno ime Brabham''. Kao rezultat toga, Brabham zaista ne može da postoji bez njih.

Njihov odnos je sada završen nakon ''pažljivog razmatranja i onoga što je bilo u najboljem interesu svih strana i brenda.'' Predsednik kompanije Fusion Capital Met Fič je rekao da se ''strateški pravac obe grupe nije uskladio''. Dodao je: ''Moja porodica i ja smo ulagali u automobilsku industriju i proizvodnju više od 40 godina i nastavićemo to da činimo sa onim što smo stvorili u poslednjih šest godina.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...