Jump to content
FAS Goran
zrnke

Alfa Romeo 159 vs Opel Insignia vs BMW E90

Recommended Posts

U diskusijama oko polovnih kola ogroman uticaj ima konkretan primerak sa kojim ste imali dodira. Stanje, motor i oprema, pre svega.

Za neku objektivnu raspravu treba uzeti u obzir samo dobre primerke, dobro opremljene.

Ja sam sa svojom 159 bio prezadovoljan, dosta opreme, odlična vožnja, mali potrošač i vrlo brz auto. Da ne zaboravim, grejala je minut - dva nakon polaska, nevezano što je sporo dizala na radnu temperaturu. Do nekih 30 C mereno OBD je stizala jako brzo, a tada je počinjala da duva toplo.

Da je postojao primerak 2014-2015 godište vrlo malo verovatno je da bih kupovao uopšte nov auto, nego ponovo 159. Insignia je bila opcija, ali ne mislim da moze da parira dobroj 9tki. 307 da ne komentarišem, on je parnjak za Stila i Brava.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moram da te pitam ali bez ljutnje koji auto posle ovoga? Moze da bude samo neki m, s line, rs i slicno.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako mene pitaš, ne nužno. Ne razmišljam ozbiljno o nasledniku.

Voleo bih ponovo da vozim Alfu, npr Giulia Veloce. Koliko pratim dešavanja, ne opravdavaju baš adekvatno kupovinu nove.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sava

 

uhvatio se se Astre i 307ice koje sam pomenuo samo kao vozila posle kojih se uslo iz 159ke i nije bilo nekih velikih zamerki cak sta vise nije bilo nikakvih jer znas u kakvu klasu sedas. Malo dete si ti jer poredis Astru i njena sedista i 159. Tuzno je sto 159 nema skroz kozna sedista jer je klasa za Astru,Brava... Motor sa 120ks je bolji daleko od motora sa 150ks, i uz cip ide bolje od 150ks licno testirano. Najsmesnije je sto mislis da neko nije kompetentan zato sto se ne slaze sa tvojim nacelima. Apsolutno ni za koga od Vas nisam rekao da je smesan, blesav, lud. Naravno kad je neko nedovoljno obrazovan ostaje mu da podXebava i pominje malu decu. Meni je raspolozenje uvek isto, i tebi se vise necu obracati uopste.

 

@dekirs

 

nigde nisam spomenuo da je 307 bolji vec da famozna 159ka ne nudi ama bas nista zasta bi recimo bila bolja od Insignije, to je bio cilj mojih postova. Kad neko pita sta je to extra na 159 odg su, pa brza je, dobro lezi, lep je spolja. I to je to. Odlicno za auto od 4000e. Prica se vodi o autima od preko 10.000e gde 159 nema sta da trazi. Smesan je auto naspram pasata b7, Insignije, audija a4, bmw 3 jer jednostavno mator je model i nije za porediti. Koliko god se trudili da obrnete moje reci, kljuc je da je svaki auto iz C segmenta preko 10.000e bolji od 159ke u svim aspektima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako nema kožna sedišta? Naravno da ima. Wtf?!

150 je bolji i elastičniji kad su stock. Mnogo bolje poteze iz niskih. Remap ako spominješ treba oba remapirana da porediš. Moja je izmerena 191.5ks, teško dostižno za 120 bez modifikacija.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, nidza said:
Ako mene pitaš, ne nužno. Ne razmišljam ozbiljno o nasledniku.

Voleo bih ponovo da vozim Alfu, npr Giulia Veloce. Koliko pratim dešavanja, ne opravdavaju baš adekvatno kupovinu nove.

Za tebe znam, pitam vlasnika oglasa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vlasnik će da se smori ko kifla u Insigniji i svemu drugom što sam zapamtio da je spomenuto posle poslednja dva automobila koja je vozio.

Jedina prednost Opela je što može da se kupi bitno mlađi.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Nikola JTD said:
@Sava
 
uhvatio se se Astre i 307ice koje sam pomenuo samo kao vozila posle kojih se uslo iz 159ke i nije bilo nekih velikih zamerki cak sta vise nije bilo nikakvih jer znas u kakvu klasu sedas. Malo dete si ti jer poredis Astru i njena sedista i 159. Tuzno je sto 159 nema skroz kozna sedista jer je klasa za Astru,Brava... Motor sa 120ks je bolji daleko od motora sa 150ks, i uz cip ide bolje od 150ks licno testirano. Najsmesnije je sto mislis da neko nije kompetentan zato sto se ne slaze sa tvojim nacelima. Apsolutno ni za koga od Vas nisam rekao da je smesan, blesav, lud. Naravno kad je neko nedovoljno obrazovan ostaje mu da podXebava i pominje malu decu. Meni je raspolozenje uvek isto, i tebi se vise necu obracati uopste.
 
@dekirs
 
nigde nisam spomenuo da je 307 bolji vec da famozna 159ka ne nudi ama bas nista zasta bi recimo bila bolja od Insignije, to je bio cilj mojih postova. Kad neko pita sta je to extra na 159 odg su, pa brza je, dobro lezi, lep je spolja. I to je to. Odlicno za auto od 4000e. Prica se vodi o autima od preko 10.000e gde 159 nema sta da trazi. Smesan je auto naspram pasata b7, Insignije, audija a4, bmw 3 jer jednostavno mator je model i nije za porediti. Koliko god se trudili da obrnete moje reci, kljuc je da je svaki auto iz C segmenta preko 10.000e bolji od 159ke u svim aspektima.

C segement je C segment i svaki primerak viseg segmena je bolji bez obzira na godiste. To je jednostavno tako i zato postoje klase.
Ovo sto pricas za 120 ks, motor je trajniji i tu se zavrsava svaka dalja prica. 150 ks ide mnogo bolje u niskim i srednjim obrtajima do 2500 a posl se ta razlika i ne oseca. Na 150 povadis klapne i eto resenja sto se pouzdanosti tice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nikola JTD ocigledno nema pojma sta pise, sve da nema nista drugo od kvaliteta, napisati da svaki auto c segmenta je bolji u svemu od 159 je bas retko imbecilna izjava, nadam se da troluje :D

Ako nista drugo osim lezanje na putu je I dalje nedostizno za manje vise ceo c segment I vecinu d segmenta :)
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, nidza said:
Vlasnik će da se smori ko kifla u Insigniji i svemu drugom što sam zapamtio da je spomenuto posle poslednja dva automobila koja je vozio.

Jedina prednost Opela je što može da se kupi bitno mlađi.

Da kaze ova niva Insignija pa ajde ali prva generacija bilo prefl ili fl...jednostavno auto koji je posle Alfe totalno neupadljiv. Ja ponavljam reci profesionalnih vozaca koji voze glavonje u Insignijama, em bucna, em neudobna i netabilna em kvraljiva. Komsila ima fl pitacu njega za utisak. Znam samo da je iz prefl insignije vozio mondea predzadnjeg fl, onaj sa led dnevnim svetlima u braniku, tada mi je rekao da je Insignija posle ovog Mondea igracka u svakom pogledu.
Moje skromno misljenje ako trazis svadta nesto od kola razmisli o aktuelnoj Oktaviji ali RS, em imas prostor em dobijas ozbiljan auto...sto bi rekli kompromis samo takav.
Dacu jos jedan dijametralno razlicit predlog za auto. Vidim da se pojavio "polovni" novi espas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nikola JTD

 

vidi se da nemas blage veze o automa, nema veze naucices ako budes hteo.

Tog audija a4 su poredili nemacki testovi sa 159, pa su zakljucili da je generalno bolji audi od 159, u cemu se ja generapno slazem
Sa insignijom nisu poredili, a svi znamo da je audi bolji od opela :)

https://www.auto-motor-und-sport.de/test/alfa-romeo-159-sportwagon-gegen-audi-a4-avant/

Share this post


Link to post
Share on other sites

@nidza

 

sedista jesu kozna napred, nazad su vestacka koza. 120ks je mnooogo bolji motor jer kad kupujes polovan auto, apsolutno ne znas gde su klapne, da li su mozda vec uletale u motor i turbo, kako je sve to sanirano i samim tim spada pod nepouzdan. Mozes ga kupiti sad, i na putu do kuce klapne da ulete... to je sve samo ne pouzdana masina. Moj prijatelj je kupio od momka koji je auto gledao kao Boga, ima hibrid turbo 209ks, sve tip top, verovao je momku da su klapne dobre, i posle mesec dana ode 600e...

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, danijel55 said:

Tdi pd motori troskare ulje.Skoro svima.Ne kazem da je losa turbina,nego kratkotrajnija u odnosu na jtd.

 

Kakav pd, to se ne racuna vise.

Kad smo poslednji put pricali o Fiatovim TD motorima? :D

 

Kod mene potrosnja ulja ne postoji. Cak ni u prvom servisnom intervalu kada je najavljena kao normalna.

Sluzbena Octavia sa istim motorom trosi po malo, ali mislim da je do nacina razrade i voznje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vagenovac

 

zato nemci voze samo 159 jel? kosta duplo jeftinije od Audia i oni maloumnici voze Audi? Pricamo o poredjenju modela, sad si uhvatio za Opel, a ja poslao link Audija. Sva kola preko 10.000 upadaju u mogucu soluciju. No nemoguce je ovde polemisati o manama i prednostima nekog modela. Sve sami strucnjaci, a 159ku su videli, mozda probali na 15min, u garazama stilo,punto,bravo ( cast izuzecima ) i svi su kompetenti na osnovu rekla kazala da polemisu i jos ti vredjaju inteligenciju poredeci A4 sa 159, ili BMW 3....Insignija, Mondeo itd... Sve sami trkaci i reli vozaci :) pozdrav.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Igore tvoj auto je nov :)

@Nikola JTD jedno pitanje bez pod*ebavanja posto si izgleda ozbiljan, jel znas za jedan auto u klasi 159 i klasi iznad da nema eko kozu pozadi? Ili eventualno ogromnu plasticnu povrsinu koja je takodje tu radi ustede(nemci to vole)?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Nikola JTD said:

@nidza

 

sedista jesu kozna napred, nazad su vestacka koza. 120ks je mnooogo bolji motor jer kad kupujes polovan auto, apsolutno ne znas gde su klapne, da li su mozda vec uletale u motor i turbo, kako je sve to sanirano i samim tim spada pod nepouzdan. Mozes ga kupiti sad, i na putu do kuce klapne da ulete... to je sve samo ne pouzdana masina. Moj prijatelj je kupio od momka koji je auto gledao kao Boga, ima hibrid turbo 209ks, sve tip top, verovao je momku da su klapne dobre, i posle mesec dana ode 600e...

Kakve veze ima šta je nazad na sedištu. Ko da je bitno šta je nazad ili na podu kožne garniture, bitno je ono na čemu se sedi. Zadnji deo sedišta svakako treba da je otporan na dečje noge i oštre igračke. Uostalom, slično je i kod drugih proizvođača, niko ne stavlja skupe materijale tamo gde je apsolutno nepotrebno, pa čak i kontraproduktivno. 

 

Imenjače, zaključio bih da ti je jedino iskustvo sa 159 vezano za neke stare krntije, te imaš potpuno pogrešnu predstavu o automobilu. Meni je žao što nisi bio u prilici da voziš održavan primerak, ne bi imao ovoliko pogrešno mišljenje.

 

U principu nije neočekivano, većina se u Srbiji pruži više nego što su dugački za kola, i onda voze krš u boljoj verziji scenarija, a u lošijoj verziji busplus, a auto na parkingu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj 159 nije bio u nekoj opremi pa je brzo grejao zbog el grejaca kabine i grejaca sedista, a i radna temp je dolazila dosta brze nego sto sam ocekivao zbog novog termostata. Trap je meni delovao neunistivo i na 18icama je peglao sve super. Bog zna sta si ti vozio, tj kakvog lesa, bez ljutnje. Po meni mane 159 su tezak volan, malo mesta pozadi i to je kraj
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, igor0511 said:
 
Kakav pd, to se ne racuna vise.
Kad smo poslednji put pricali o Fiatovim TD motorima?
 
Kod mene potrosnja ulja ne postoji. Cak ni u prvom servisnom intervalu kada je najavljena kao normalna.
Sluzbena Octavia sa istim motorom trosi po malo, ali mislim da je do nacina razrade i voznje.


Pa ko im kriv sto nisu izbacili na vreme cr, nego tacno 10 godina kasnije?
To se nemcima pravda?
Da je bila obrnuta situacija sad bi pljuvali fiata kako kaska zar ne?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajd' onda da poredimo 1.4 12v Fiatov i VW trocilindras sa pocetka 21. veka da bi bio fer-play :D

 

Ne vidim zasto gledati stare motore koji se vise ne ugradjuju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da trenutno gledamo 159 koji ne nosi 1.4 12v. 159 se proizvodio od 2005 do 2011. 1.4 12v je svakako bio los motor ali je to pokazivao vec na dosta velikim kilometrazama a taj problem koji je taj motor imao tada vw ima od 2005 na 2.0 tdi i jos dosta dodatnih problema. Ako budemo ulazili u sitna crevca videcemo da svaki proizvodjac u svakom trenutku ima los motor, npr vw 1.2 3 cilindra svakom na kilometrazam preko 100000km moze da se desi ispadanje ventila pa pucanje klipa i unistavanje cilindra, klipnjace i radilice zar ne?
Siguran sam da kad bi sad krenuli da nabrajamo da ne bi bilo kraja, isto sam tako siguran da bi mogao da nabrojim vise problematicnih motora sa skupljim popravkama za vw nego ti za fiata, ja znam da budem pristrasan, ali i jako objektivan, sve zavisi kako se prica odvija. Do pojave cr kod vw najbolji motor im je bio od 105 ks, a i on je aljkav, sto turbine, sto kompresori klime sto zamajci...

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, zrnke said:

...bice prilike na nekom okupljanju da dodjem Insignijom pa da vidis kvalitet. :)

Ovo je bio kvalitet - iz vremena kada se pravila Insignia koncept:

 

Opel-Insignia_Concept-2003-1280-41.jpg

 

Na zajedničkoj platformi Fiata i GM-a, zvali su je ''premium'' platforma. Koncept je predstavljen još 2003. godine na salonu automobila u Frankfurtu:

 

Opel-Insignia_Concept-2003-1280-42.jpg2003-opel-insignia-concept.jpg

 

Opel-Insignia_Concept-2003-1280-2f.jpg2003_Opel_InsigniaConcept1.jpgOpel-Insignia_Concept-2003-1280-34.jpgOpel-Insignia_Concept-2003-1280-0f.jpgOpel-Insignia_Concept-2003-1280-21.jpg

Opel-Insignia_Concept-2003-1280-20.jpgOpel-Insignia_Concept-2003-1280-14.jpgOpel-Insignia_Concept-2003-1280-16.jpgOpel-Insignia_Concept-2003-1280-1c.jpgOpel-Insignia_Concept-2003-1280-1b.jpgOpel-Insignia_Concept-2003-1280-1f.jpg

Opel-Insignia_Concept-2003-1280-25.jpgOpel-Insignia_Concept-2003-1280-33.jpgOpel-Insignia_Concept-2003-1280-1d.jpgOpel-Insignia_Concept-2003-1280-23.jpgOpel-Insignia_Concept-2003-1280-1e.jpgOpel-Insignia_Concept-2003-1600-1a.jpg

 

Svrha Insignie koncept, kao i svakog drugog koncept automobila, je da skrene pažnju javnosti na ono što radi proizvođač, u ovom slučaju Opel. Naravno da to ne znači da će serijski auto biti isti kao koncept u svim rešenjima. Proizvođači se nadaju da će javnost lakše okrenuti glavu za njihovim koncept modelom nego za klasičnim serijskim verzijama, i da će na osnovu toga promeniti njihovo dotadašnje shvatanje brenda.

Opel je jasno pokazao da novim modelom Insignia želi da napravi kvalitetan, skup auto, automobil sa dosta elemenata luksuza. Opel je time rekao gde želi da pozicionira budući serijski primerak Insignie. Velika upotreba aluminijuma, kože, drveta, dok plastike ima takoreći samo u tragovima...čak i detalji poput tompusa pokazuju kome je nova Insignia trebala da bude namenjena. Naravno, sa ovoliko kvalitetnih materijala u unutrašnjosti je mogla da računa samo neka najopremljenija verzija budućeg serijskog automobila, ali bez obzira na to ucrtani pravac nove Insignie je pokazan.

 

Ali, 5 godina kasnije:

 

15 hours ago, Sava said:

Opel je odustao od skupe platforme 159-ke i napravili su jeftiniji kompromis zvani Insignia.

 

Odustali su od zajedničke Fiat/GM premium platforme sa objašnjenjem da će serijski auto na njoj biti preskup za napraviti, i pretežak.

Glavni razlog je ipak bila skupoća premium platforme, jer na kraju serijska Insignia nije ništa lakša od Alfe 159 (koja je na toj Fiat/GM osnovi), tako da se vidi da kilogrami ipak nisu bili glavni razlog, nego samo usput navedeni da ne ispadne da u Opelu trče za jeftinijim rešenjem. Promena platforme se oslikala i na rešenje oslanjanja, pa je tako za Insigniu preuzet isti koncept kao na Vectri pre nje. A, kako se Vectra ponašala na putu ima onaj švapski klip sa prve strane teme, isto kao što se u klipu vidi i kako se Alfa 159 ponaša. Nije tu bio kraj pomenutim uštedama, nego se to odrazilo i na unutrašnjost. Plastika, plastika, i ispolirana plastika. Čak i jako visoki paketi opreme ne vide puno aluminijuma (ili drugih skupih materijala), sa kojima obiluje koncept.

Od ''targetiranja'' luksuznog automobila čiji vlasnici znaju samo za tompus i šampanjac, stigli su do jeftinog (u odnosu na konkurenciju), kompanijskog (flotnog) automobila za Nemačku i Britaniju.

 

Sve uštede za kojima su trčali u Opelu pri izradi serijskog modela, Alfu 159 su ipak zaobišle. Ona je ostala na pomenutoj premium platformi, ostala sa svojim unikatnim rešenjem vešanja (zbog kojeg ima rezultat sa klipa), ostala pri tome da plastika unutra (kao glavni materijal) ide za klotare, a da za veće pakete opreme glavni materijal koji se gleda/dodiruje bude aluminijum, a nikako plastika.

Zbog svega toga, smatram da Insignia nikako nije klasa za 159-ku, a kamoli da je toliko bolja da eto više i nisu u istoj klasi.

 

Insignia naravno ima i niz prednosti u odnosu na 159-ku. Većina je već pomenuta. Više mesta pozadi, veći gepek, ''amortizeri sa žicom'' :D za koje ne znam u kojim sve paketima dolaze. Iako je to poluaktivno oslanjanje (ne može da podiže ili spušta auto zavisno od uslova puta i željene vožnje, nego ''samo'' da ''ukruti'' amort ili ga ''omekša''), ipak je to nešto što ne znam da je 159-ka imala u ponudi za bilo koji paket opreme. Ili, ono sa adaptivnim svetlima što si pominjao u temi.

Zbog toga što je par godina kasniji model, generalno je Insignia moderniji auto, naročito se to primeti unutra sa raznim ''digitalnim'' detaljima. 159-ka mnogo više svoju ''krštenicu'' pokazuje unutra nego spolja...ali, to je tako sa svim modelima iz tog doba jer danas automobili mnogo brže ''ostare'' unutra. U današnje digitalno dobra npr. telefon od pre 5 godina je loš, a kamoli displeji, zezalice, povezivanje sa drugim uređajima, i ostalo od pre 10+ godina. Uostalom, može da se pogleda npr. BMW serija E90/E91/E92, koja je ''parnjak'' za Alfu 159:

 

BMW-330i-2006-1600-16.jpgBMW-320d_Touring-2006-1600-40.jpgBMW-320d_Touring-2006-1600-41.jpg

 

Alfa_Romeo-159-2009-1600-2b.jpgAlfa_Romeo-159-2009-1600-2c.jpgAlfa_Romeo-159-2009-1600-30.jpg

 

Jednako može da se kaže i da je E90 ostario unutra... Tako je za sve modele iz tog doba, nije 159-ka izuzetak. Nekada je veliki displej bio samo za najviše pakete, pa je posle toga touch screen bio samo za visoke pakete, a danas je to sve stvar bez kojih faktički ne možeš da zamisliš da ozbiljno ponudiš auto na tržištu. Samo se veličina djagonale razlikuje od nivoa opreme, i poneka dodatna funkcija...

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...