Jump to content
FAS Goran
Banellone

Custom airbox za Punto 1.2 8v

Recommended Posts

Pozdrav svima.

 

Razmišljao sam, pošto je bilo vreme da se menja filter vazduha, kako da napravim poseban airbox sa drugim filterom da bi se što bolje čuo onaj dubok zvuk kao bez filtera.

Da dajem pare za k&n filter nije bila opcija, jer mislim, a pokazalo se, da je to bacanje para za ovaj 60ks motor, plus mi je veće zadovoljstvo da sam napravim nešto, a da bude dobro i lepo naravno :).

Da li sam dobio ili izgubio nešto snage, veća ili manja potrošnja... nisam primetio, niti mi je važno. Ne zanosim se sa tuningom, svestan sam da od 60 konja ne može bog zna kolko da se dobije, a ni oduzme snage. Sviđa mi se taj dubok zvuk kad ga "stitnem".

Kum ima original k&n pečurku, direktno na usis. Zvuk je vrlo sličan. Misija uspela.

 

Onima ko vole taj zvuk, može biti od koristi ovaj DIY, jer su ulaganja minimalna ili nikakva, zavisi ko šta ima.

Oni koji bi da izvuku osetne performanse preko filtera za vazduh, neka se nadaju i dalje da im znači nešto "sportski filter" i što su dali brdo para za koji NjutnMetar :).

Šalim se, svako radi što mu prija.

 

Imao sam nekoliko ideja, da sam napravim donju ploču, gornju neku da se sija, filter običan kružni da odgovara pločama, međutim, nerviralo me je što mi filter ne bi mogao da stoji u centru rupe od usisa, jer nema puno mesta do pregrade od dela za brisače i kišnicu... I još nekoliko komplikacija...

 

Tako da sam se na kraju odlučio da prepravim Kumov original airbox (koji je on skinuo i stavio k&n). Na Zastavu 10 naravno sve odgovara šraf na šraf što se kaže.

 

Od alata je potrebna testera, idealno ubodna za drvo, jer ćemo seći original Airbox sa Punta Mk2a 1.2 8v, turpija i šmirgla.

Na Zastavi 10 je drugačiji airbox od Mk2a, tako da sem skinuo svoj i i stavio ovaj drugi.

 

Sekao sam airbox tako da ostane plastična ploča donja i gornja, samo koliko da prekrije filter i da dihtuje, naravno, a sve ostalo odstranio, kako bi vazduh ulazio sa svih strana i kako ne bi bio prigušen zvuk usisa.

 

Super je što se sve lepo vidi na plastici gde naleže filter iznutra, tako da samo treba pratiti konture. Jedan nosač do usisa sam ostavio, drugi koji se šrafi kod bobina sam odsekao, mnogo štrči, a iskoristio sam onaj feder iznad izduvne grane kako bi bilo sve čvrsto.

 

Zvuk super, lepo ide, meni lepo izgleda. Stavio sam nov filter samo. Sve skupa mi je trebalo oko 2 sata sa montiranjem i 315din za Filtron filter vazduha.

Sigurno je da ću ga menjati češće, ali s obzirom na cenu, nije problem :)

 

Postoje sad tu teorije da bolje vuče kad usisava hladan vazduh - veća snaga, veća potrošnja; vreo vazduh - manja snaga, manja potrošnja i tako dalje.

Ja stvarno mislim da je za male motore i jedno i drugo u domenu statističke greške. Ne trkam se po ulicama, a manja potrošnja je dobrodošla :) .

 

Vozite pažljivo :)

 

IMG_20180225_161639.jpg

IMG_20180225_161704.jpgIMG_20180225_161729.jpgIMG_20180225_182634.jpgIMG_20180225_182646.jpg

IMG_20180225_1827061.jpgIMG_20180225_1827062.jpgIMG_20180226_124607.jpgIMG_20180226_124611.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da...temperatura je poseban problem...al da je manje i elegantnije...jeste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Videćemo, javiću kako se ponaša kad otopli. I mene zanima. Ako budem primetio da nije to to, u najgorem slučaju vratiću standard airbox.

Ili otvaram temu Custom hood scoop, hehe.

 

Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema boljeg mesta za usis vrelog vazduha.Onako lepog od isparenja motora :whistle:

Edited by Trofeo

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/8/2018 at 1:44 PM, DraganUS said:
Ocekujem custom scoop na haubi za koji dan.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam koliko je Punto osetljiv, ali mali motori isto osete pad snage, daleko od statisticke greske. Ja sam jednom prilikom na +40 vozio bez icega pre leptira (nije mi drug vratio filter) i auto je imao nevidjene knedle, otezao sa ubrzanjem i detonirao. Sad sa cipom (pomereno paljenje) i povecanim stepenom kompresije, verovatno ne bi ni mogao da se vozi bez direktnog dovoda hladnog vazduha iz maske. Istina u pitanju je Yugo i on nema knock senzor, kod tebe ako ima verovatno ce retardirani paljenje i na taj nacin smanjiti snagu. Inace mislim da bi bilo jos lepse ako ima za Punta taj fabricki filter sa metalnom mrezicom, to imaju neki za Yuga. Voda moze biti problem jedino ako se zaletis kroz duboku vodu pa je podignu tockovi, ja sam tako prosao par puta kroz 10cm duboku vodu sa oba tocka pa pocne da se sliva sa unutrasnje strane haube :D

 

Smanjena potrosnja je mac sa dve ostrice, moze da trosi manje ako te zadovoljava smanjena snaga, ali ako gazis vise da bi kompenzovao manjak snage, onda moze da potrosi vise...

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ide leto, obratiću pažnju svakako. 

 

Izbegavam baruštine kol'ko mogu, ne sad zbog samog motora, nego nikad ne znaš šta je ispod vode.

Ne trkam se po ulicama, uživam u vožnji. Ponekad ga produvam na autoputu, a ako se oseti manjak snage smisliću nešto za svež vazduh... Možda stavim osveživač za kupatilo, haha :)

 

Nema rešetke na filteru, ali ima rešenja. Mislio sam i o tome. Imam građevinsku staklenu mrežicu, mogu da je ofarbam sa srebrnim sprejom i stavim oko filtera, ne treba ni da lepim, čvrsto se zabode u donju ploču oko filtera i neće da ispadne. Ali nekako mi se više sviđa ovako, da ne ispadnu papagaj boje, crvena, žuta, tamno siva, srebrna itd.

 

Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deluje lepo, ali ovo je ozbiljno loše rešenje.

1. Nema topog vazduha kad mu treba (usis pored izduvne grane, za hladan motor)

2. Nema hladnog vazduha kad mu treba

3. Nežan i osetljiv žuti filter papir direktno izložen svim mogućim lošim uticajima sredine, pa i vlazi.

 

Het trik autogolova. "Vraćaj dedinu sliku ! "

 

 

Edited by Mihailovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izgleda da nema :-). 

 

Cenim vaše komentare, presudiće praksa. Najmanji problem je da vratim fabrički airbox. 

 

Za sad se motor odlično ponaša. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U praksi neces imati nikakve nus pojave,zapravo osim zvuka i virtuelnog utiska da ti auto ide bolje nista drugo neces osetiti niti ces bilo sta da upropastis.

Ako ti se bude svidelo vozi slobodno,a ako ne skini.

 

Te teorije o padu snage zaboravi

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kakvu ti to praksu imas kad si spreman da sve ostale okarakterises da teoretisu? Bas si vozio 1.2 8v i u praksi znas da nije osetljiv na topao vazduh? Jer ja nemam licnog iskustva, ali ono sto sam video na netu, ispada da je bas osetljiv, posto sam video da ljudi dovode na razne nacine topao vazduh i prijavljuju i po 1l manju potrosnju, a sem ako uz manje goriva i redji vazduh ne ocekujemo jednaku snagu, onda necija teorija nije ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Ljudi svašta rade sa automobilima i sa motorima. To se može videti na YT. Baš svašta ! Što nikako ne znači da to šta rade ima nekog smisla.

2. Prijavljivanje potrošnje 1L manje je stara sportska disciplina. I 2L manje i 3L manje. I prijavljivanje veće snage sa manjom potrošnjom. Vlažni snovi, uglavnom.

 

U 99,99% slučajeva ne treba se praviti pametnijim od onoga ko je motor napravio.

 

 

Nekad su se pravili okrugli filteri za vazduh sa dodatnom, spoljnom metalnom rešetkom. Upravo da bi se time zaštitio nežni filter papir, od savijanja i deformacije. Odavno nisam to viedeo u prodaji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam samo naveo primer da su neki rekli i po 1l da manje trosi, cini mi se da su u tom slucaju isljucivo vazduh direktno sa izduvne grane dovodili, u svakom slucaju sigurno moze manje da potrosi u odredjenom procentu, ali isto tako onda mora u odredjenom procentu i manje snage da proizvede.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onoliki se interkuleri napravili i ugradili ne bi li se ohladio usisani vazduh ! I sad na forumu čitam kako se neko dosetio da preradi usis da bi usisavao samo vreo vazduh !

Onoliko se modifikacija čini da se pojača snaga motora uz zadržavanje iste kubikaže, i sad, na forumu čitam kako se neko dosetio da iz motora izvuče MANJE snage nego što ovaj može da pruži !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...