Jump to content
Nikolaq1

Fiat Punto mk.2 1.2 16v - slomljen deo na usisnoj grani

Recommended Posts

Pozdrav, danas sam se pridruzio forumu...

 

Danas sam menjao crevo iberlaufa da bih ocistio cetkicu koja se nalazi u tom crevu. Zаpeo sam kao sivonja dok sa skidao to i pukao mi je jedan crni pipak koji izgleda ide u usisnu granu, Da  li moram kupovati novu usisnu granu zbog toga? nisam probao da vozim auto.. 

 

Cena nove usisne grane je 10e sto je odlicno, da li je mogu sam zameniti ili je to ipak posao za majstora i da li smem voziti do servisa sa tim slomljenim pipkom jer ne znam ni cemu sluzi on.. Hvala svima koji zele da pomognu

 

 wwww.thumb.png.4beeb31e4f33684dbb65b1d703c18726.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

moze i da se eventualno nabudzi, zavisi kako je slomljeno. urezes navoj recimo 8mm, nadjes parce brezona 8mm duzine koliko je odlomljeno parce izbusis ga burgijom 5mm i usrafis, na to navuces crevo.

Malo mi je nerealna cena od 10 evra za usisnu granu. ako neces budzevinu onda nova grana i kod majstora na zamenu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cemu sluzi taj pipak ako znas mozda? I da li smem da ga odvezem tako kod majstora?  Zvao sam otpad u Indjiji 1500din je usisna grana bez dizni i svega ostalog.. plasticna je u pitanju kao i ova trenutno sada.. Koliko moze za ruke otprilike da mi uzme majstor? hvala ti puno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamena usisne grane moze da bude od 2000din.

Pipak ne znam od cega je vidi gde ide crevo koje si skinuo.

Za voznju kod majstora: ako je puklo ravno (rupa nije velika) i ako moze da upali onda vozi tako s time sto ce obrtaji mozda biti malo veci, mozes da zatvoris tu rupu ali tako da to sa cime zatvaras ne uleti u usis pa da napravi stetu na motoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Resio sam da zamenim usisnu granu nije trosak da ne bih razmisljao posle. Na taj pipak ide crevo iberlaufa ona mala racva, rupica mozda milimetar ima. Da li se sa motora jos nesto skida da bi se izvukla usisna grana? Hvala ti druze sto zelis da mi pomognes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamena usisne grane nije komplikovana,ako menjas sam oprezno jer plastika hoce da pukne na hladnoci ako zapnes,i vodi racuna kad skidas prikljucke sa brzom spojkom moras da stisnes plasticni osigurac pa tek onda da vuces.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Menjam set kvacila i nosac motora, zamenicu i usisnu granu nadam se da nece majstor uzeti vise od 100e. Hvala ti mnogo javicu ja ovde kako sam prosao ako nekome zatreba da zna na cemu je 

Edited by Nikolaq1

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja sam slomio taj deo na usisnoj grani, na tu plastiku se navlaci crevce od iberlaufa, ja sam rupicu zakrpio a to malo crevce od iberlaufa sam zapusio, da li ima stete po motor ako se vozi tako?  Zapusio sam ovo crevo uokvireno na slicici, crevo koje ide u usis nisam cackao 

148931-500x500.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadam se da nisi zapusio crevo iberlaufa motora. Zacepiti to na usisnoj je ok ali n motoru nikako.

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Zapusio sam ovo sto sam zaokruzio to malo duze crevce, nisam cackao crevo ibera  koje ide u crevo usisa. Nadam se da ne steti motoru 

Edited by bojan_ejbrealobre

Share this post


Link to post
Share on other sites

I meni je to puklo prilikom skidanja, zapusio nekim ruskim crvenim silikonom sto podnosi velike temperature i tako vozim vec par godina, nisam siguran cemu sluzi, kapiram da se deo uljnih para vraca kroz iber u motor na ponovno sagorevanje a ovo se vraca u usis iz ibera, mozda vazduh koji nije dovoljno "nauljen" :)  lupetam naravno...kapiram da ovo ne utice na rad motora...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci i to malo crevce si zapusio da ne umasti motorni prostor?  e hvala drug, ne vuce ono fals vazduh ali me brine to crevo koje sam zapusio da ne prlja motor 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam crevce slomiom kao i ti i samo tu pipu (mada sam ja slomio i pipu) pa mi ostala rupa na usisnoj grani i tu rupicu zacepio silikonom a za iberlauf mi majstor stavio klasicno crevo koje nema tu racvu i to tako vozim vec tri cetiri godine...eto to je neko moje iskustvo ako ti nesto pomaze...koliko ja kapiram onako logicki deo uljnih para ide u motor na izgaranje a jedan deo se vraca kroz to crevce ponovo u usisnu granu, e sad zasto je bast to tako nisam siguran, vidim da kod ranijih verzija motora to nije postojalo, koliko se nesto secam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapravo, iberlauf predstavlja odusak bloka motora i ima ga svaki SUS motor (motor sa unutrasnjim sagorevanjem). Unutar bloka motora desava se kretanje delova (klipova, radilice itd.) koje dovodi do promene zapremine unutrasnjosti i samim tim i do pojave vakuuma ili pritiska. Osim toga, usled zargevanja ulje, koje se tu nalazi, isparava, sto takodje dovodi do povecanja pritiska. Zbog toga je neophodno da blok motora ima odusak tj. vezu sa spoljnom sredinom, kako bi se pritisci izjednacili i motor nebi nepotrebno opterecivao. Ova oduska se majstorskim jezikom zove iberlauf. Ona je, fabricki, povezana gumenim crevom sa kucistem filtera vazduha, kako bi uljna isparenja i vruc vazduh koji otuda izlaze bili usisani natrag u motor i povoljno uticali na njegov rad (mada je ovaj efekat neznatan, ovo resenje se zapravo koristi zato sto je prakticno). Kada je motor ispravan, nema vidljivih gasova na izlazu iberlaufa, samo se moze osetiti blago strujanje vazduha. Tako to radi kad je sve u redu. Medjutim, kada motor "produva" tj. kada se potrose karike (zaptivni klipni prstenovi) i stubline (unutrasnji zidovi cilindara) onda dodje do prodiranja i zadrzavanja ulja iz bloka motora u kompresioni prostor (prostor iznad klipa gde se odvija sagorevanje) pa to ulje sagoreva, praveci mastan, plavkast dim, a sa druge strane izduvni gasovi (zajedno sa pomenutim uljnim dimom) prolaze iz kompresionog prostora pored karika (koje ne dihtuju) u blok motora, pa odatle izlaze kroz iberlauf i odlaze u kuciste filtera za vazduh. Ovo dovodi do veoma brzog prljanja i mascenja filtera za vazduh sa jedne strane, a sa druge gusi i onako dotrajao motor izduvnim gasovima koje sada tuda usisava, sto dovodi do jos goreg rada motora. Kada do ovoga dodje, to je prilicno siguran znak da je motor zreo za generalni remont. Medjutim, ljudi koji hoce da voze dokle god se kotrlja, jednostavno otkace crevo iberlaufa sa kucista filtera za vazduh i provuku ga dole ispod haube i na taj nacin svakako pomognu i sebi i motoru, ali to ipak nece resiti problem jer je iberlauf kroz koji izlazi dim znak da uskoro vise nece biti nikakvog dima, jer je motor pri kraju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×