Jump to content
FAS Goran
silenci

F1: Predsezonska testiranja

Recommended Posts

Danas pocela prva predsezonska testiranja na stazi katalunja u spaniji i evo danasnji rezultati

 

wwdd.jpg

 

 

Edited by neshaoct
update naslova teme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rikardo najbrži na testiranju, Alonso izleteo

 

176729-rikardo.jpg

 

Prvo testiranje pred novu sezonu Formule 1 održano je u Barseloni, a osim vozača Red Bula Danijela Rikarda dobre rezultate imali su Valteri Botas i Kimi Raikonen dok je Luis Hamilton imao sedmo vreme. Australijanac Danijel Rikardo je prvog dana testiranja odvezao čak 85 krugova na stazi Kataluznja. Bio je najbrži i u jutanjem delu testiranja kao i u popodnevnom, a najbrže vreme koje je imao bilo je minut 20 sekundi 179 stotinki. Sledeće najbrže vreme imao je vozač Mercedesa Valteri Botas koji je bio samo 170 hiljaditinki sporiji. Na trećem mestu je Kimi Raikonen, na četvrtom Niko Hulkenberg dok je dvostruki šampion Fernando Alonso u Meklarenu bio peti. Alonso je tokom dana imao i udes kada se okrenuo na stazi jer mu je spao točak.

 

176728-alonso 11.jpg

 

Šesti je bio Karlos Sainc, a tek sedmo vreme imao je aktuelni šampion Luis Hamilton sa vremenom jedan minut 22 sekunde i 327 hiljaditinki. Britanac je vozio 25 krugova i to samo u popodnevnoj sesiji. Prvog dana nisu vozili Sebastijan Fetel, kao ni Maks Ferštapen.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

27.02.2018.

 

Fetel najbrži na ''Katalunji'', i Kubica na stazi

 

176795-fetel f1.jpg

 

Vozač Ferarija Sebastijan Fetel postavio je najbolje vreme predsezonskih testiranja Formule 1 drugog dana akcije na stazi Katalunja. Četvorostruki svetski šampion je najbrži krug u Montmelu ostvario u vremenu od 1:19.673 minuta i za tri desetinke je bio brži od Valterija Botasa u Mercedesu. Treće mesto zauzeo je vozač Meklarena Stofel Vandorne, koji je za samo hiljaditinku bio brži od Maksa Ferstapena u bolidu Red Bula, a njih dvojica su jedini uz Botasa bili unutar sekunde od Fetela. Nemac je, inače, imao izletanje u prvoj krivini, čime je izazvao jedan od dva prekida tokom dana.

 

Veći broj timova izbegao je izlazak na stazu tokom jutra zbog niskih temperatura na stazi, da bi oko podneva usledila gužva. Botas je prvi od vozača postavio brze krugove, da bi ga nakratko sa čela pomerio Vandorne na hipermekim pneumaticima. Fetel je do prve pozicije došao u poslednjih sat i po vremena, što je nateralo i Finca da pojača ritam i približi mu se do kraja akcije. Taj kraj je došao nešto ranije, pošto je na pojedinim delovima staze počeo da pada sneg. Vreme koje je mladi vozač Meklarena postavio tokom prepodneva bilo je dovoljno za treće mesto, ispred Ferstapena, pošto se nije vraćao na stazu posle crvene zastavice koju je izazvalo okretanje Šarla Leklera u bolidu Zaubera. S druge strane, vozač Red Bula je tokom jutra imao problem sa curenjem goriva, ali je uspeo da kompletira 67 krugova. Najbolju četvoricu sledili su Karlos Sains u Renou i vozač ekipe Toro Roso, ispred Roberta Kubice koji je bio sedmi na svojim prvim testiranjima u ulozi test vozača Vilijamsa. Poljak je preuzeo bolid od Sergeja Sirotkina, kojem je britanski tim dao prednost u odnosu na njega, i bio je za tri destinke brži od Rusa. Sirotkinu je to bilo dovoljno za osmo mesto, ispred vozača Fors Indije Estebana Okona, Leklera i Kevina Magnusena u bolidu Hasa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

-----------------------------

 

28.02.2018.

 

Sneg otkazao akciju na Katalunji

 

katalunja.jpg

 

Sneg i led na Katalunji odložili su akciju trećeg dana testiranja za vozače Formule 1. Nakon što su dva dana vozili po prilično hladnom vremenu, trećeg dana je na Katalunji vozače dočekao sneg koji je odložio testiranja. I pored toga štu su svi ulagali velike napore da očiste stazu uslovi se nisu popravili i crvena zastava je ostala podignuta. Tako će biti sve dok se vidljivost ne popravi i ne dozvoli medicinskom helikopteru da neometano poleti. I pre odlaganja akcije trećeg dana, zbog ledenog vremena su predstavnici timova već razgovarali o mogućnosti da se testiranja na Katalunji produže za jedan dan. Do dogovora ipak nije došlo jer je zaključeno da raspored mora da se ispoštuje bez obzira na okolnosti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

-----------------------------

 

Hamilton najbrži četvrtog dana u Barseloni

 

hamilton 2018.jpg

 

Poslednjeg dana testiranja Formule 1 u Barseloni najbrži je bio vozač mercedesa Luis Hamilton koji je vozio 69 krugova, a najbolje vreme četvorostrukog šampiona bilo je 1:19.333. Veći deo četvrtog dana testiranja najbrži je bio Belgijanac Stofel Vandorn u Meklarenu, ali je na kraju zaostao pola sekunde za Hamiltonom. Treći je bio Sebastijan Vetel, najbolje vreme mu je bilo 1:20.241. Za vodećom trojkom Danac Kevin Magnusen iz Hasa vozio je minut 20.317, Fernando Alonso je bio peti 1:20.929, a Karlos Sanc je zabelžio šesto vreme 1:20.940.

Vozači u Barseloni nisu imali sreće sa vremenom, posle odlaganja trećeg dana zbog snega, u četvrtak ih je dočekalo maglovito jutro. Početna vremena nisu obećavala, uglavnom su svi vozili oko 1:40, ali kako je dan odmicao i kako su se popravljali vremenski uslovi tako su i vozači i bolidi bili sve sigurniji na stazi. Hamilton je uspeo da postavi bolje vreme od Vandorna, ali mu je rezultat poništen jer je promašio krivinu, pa je tek sat vremena pre kraja testiranja izbio na čelo. Alonso je prvi put izašao na stazu tek posle 15 časova i posle 51 kruga vozač Meklarena je završio testiranje peti. U Barseloni su najviše krugova napravili vozači Toro Rosa, ukupno za četiri dana 326, što je skoro tri puta više nego prošle godine, ali daleko manje od Mercedesa koji su 2017. prešli 557.

Šampionat Formule 1 počinje trkom za Veliku nagrad Australije 25. marta u Melburnu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rikardo najbrži u sredu na ''Katalunji''

 

177345-rikardo.jpg

 

Vozač Red Bula Danijel Rikardo ostvario je najbolje vreme drugog dana testova2 na stazi ''Katalunja'' u Španiji. Rikardo je najbrži krug odvozao za 1:18.047, dok ga je sa 353 hiljaditinke pratio aktuelni šampion Formule 1 Luis Hamilton u Mercedesu. Treći je bio Hamiltonov klupski drug Valteri Botas, a četvrti Sebastijan Fetel u bolidu Ferarija. Sledili su Brendon Hartli (Toro Roso), Fernando Alonso (Meklaren), Karlos Sainc (Reno), Roman Grožan (Has), Kimi Raikonen (Ferari), dok je prvih deset zaključio Lens Strol iz Vilijamsa.

Danijel Rikardo je na ultramekim gumama došao do najboljeg vremena u jutarnjem delu testiranja, a potom je ukupno odvozao 165 krugova. Kimi Raikonen zbog zdravstvenih problema nije vozio ujutru, ali je popodne ipak bio u bolidu Ferarija, a ostvario je deveto najbolje vreme. Meklaren je ponovo imao puno problema, iako je Alonso na kraju došao do šestog vremena. Zbog curenja ulja bili su prinuđeni na zamenu motora, ali su na kraju uspeli da se snađu i Alonsu obezbede 57 odvozanih krugova. Testiranja u Barseloni se nastavljaju u četvrtak.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Katalunja dan 3: Fetel najbrži, Kimi odmarao

 

177397-fetel f1.jpg

 

Trećeg dana testova 2 na Katalunji, najbolje vreme zabeležio je u prepodnevnoj vožnji Sebastijan Fetel u svom Ferariju. Vremenski uslovi su u četvrtak bili nešto drugačiji nego drugog dana testiranja, bilo je hladnije, ali i dalje bez kiše. Ispostavilo se da je najbolje vreme zabeležio Sebastijan Fetel u Ferariju još u prepodnevnim vožnjama - 1:17.182 na Pirelijevim super mekim gumama. Sebastijan Fetel i Maks Ferštapen u svom Red Bulu izvozili su u četvrtak najviše krugova, Fetel 188, a Ferštapen 187. Vozači svih deset timova izvezli su preko 100 krugova što je dalo priliku navijačima da zaista uživaju na Katalunji. Ako je Ferštapen pratio Fetela po broju izvoženih krugova, po brzini ga je pratio Kevin Magnusen koji je imao drugo vreme, a pred sam kraj testova treće vreme je na super mekim gumama izvozio Pjer Gasli za Toro Roso. Luis Hamilton je u svom Mercedesu posle podne izvozio 75 krugova, ukupno 181. U toku popodnevnog testiranja, neko vreme je bila istaknuta crvenena zastava nakon što je Markus Eriksen proklizao u četvrtoj krivini. Vozači će na Katalunji voziti još u petak, ali Ferari je nakon trećeg dana testiranja najavio da Fetel u petak neće voziti zato što je samo on testirao Ferari u četvrtak dok se Kimi Raikonen oporavljao od bolesti. Raikonen će biti na stazi u petak.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Katalunja dan 4: Raikonen najbrži, Alonso drugi

 

177419-Kimi-Raikonen.jpg

 

Poslednjeg dana testiranja na Katalunji najbrži je bio vozač Ferarija Kimi Raikonen. Finac je jutarnji test završio u vremenu 1:17.221 i niko ga na popodnevnim testiranjima nije ugrozio. Drugo vreme ostvario je vozač Meklarena Fernando Alonso (1:17.784), dok je treći kroz cilj prošao Karlos Sainc u Renou i to u vremenu 1:18.092. Na stazi se nije našao Sebastijan Fetel, a iz Ferarija su posle trećeg dana testiranja najavili da neće voziti jer je jedini testirao Ferari u četvrtak, kada je bio i najbrži. Poredak prvih deset poslednjeg dana testiranja u Katalunji kompletirali su Danijel Rikardo, Roman Grosjean, Valeri Botas, Brendon Hartli, Esteban Ocon, Šarl Lekler i Sergej Sirotkin. Hamilton je završio na 11. poziciji (1:19.464) i izvozao je 97 krugova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes dominirao prvog dana testiranja u Katalunji

 

testiranje.jpg

 

Tandem Mercedesa Luis Hamilton - Valteri Botas obeležio je prvi dan testiranja na stazi Katalunja u Barseloni. Najbolje vreme na prvom treningu zabeležio je Finac za volanom nemačkog tima Botas koji je najbrži krug, od ukupno 78, izvozio za 1:17.313. Drugo vreme imao je Serhio Perez u Racing Point-u (+0.062), a dok je treći bio Maks Ferštapen u Red Bulu sa vremenom 1.17.787. Ferštapen je izvozio najviše krugova - ukupno 91. Na stazi su bili i Karlos Sajnc, Esteban Okon, Džordž Rasel, Šarl Lekler, Robert Kubica, Kevin Magnusen i Danil Kvjat.

 

Na popodnevnom treningu najbolje vreme ostvario je trostruki uzastopni šampion Luis Hamilton sa vremenom 1:16.976. Britanac je na stazi proveo 70 krugova. Iza tandema Mercedesa u sredu su bili Serhio Perez, Maks Ferstapen (Red Bul, 1:17.516), Danil Kvjat (Alfa Tauri, 1:17.698). U prvih deset završili su još Karlos Sainc (Meklaren, 1:18.001), Esteban Okon (Reno, 1:18.004), Danijel Rikardo (Reno, 1:18.096), Džordž Rasel (Vilijams, 1:18.168) i Lens Strol (Racing Point, 1:18.282). Umesto Leklera je trebalo da se na stazi nađe Sebastijan Fetel, ali je on prepustio bolid mlađem kolegi jer se nije osećao dobro.

 

Nova sezona u Formuli 1 počinje 15. marta trkom za Veliku nagradu Australije u Melbrunu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Detaljnije o prvom danu (ko je sve vozio, ko nije, ko se okretao i koliko puta...), i na kraju poredak prvog dana predsezonskog testiranja:

 

poredak 01.jpg

poredak 02.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes testirao novi DAS sistem za koji tvrde da imaju odobrenje FIA

 

das_mercedes.jpg

 

Nemački tim uveo je potpuno novi sistem na prednjem delu bolida koji je vezan za njegovo upravljanje. T

okom testa u Barseloni primećeno kako Lewis Hamilton vuče odnosno pritiska svoj volan napred-nazad i na taj način pomerao ugao samih točkova tokom vožnje. Zbog toga menjao se i ugao prednjih pneumatika što bi moglo da im donese manji odpor vazduha na pravcu kao prednost oko očuvanja temperature samih guma. Tehnički direktor Mercedesa potvrdio je za medije da su oni pre uvođenja ovog sistema već konsultovali FIA-u i dobili potvrdu da je legalan. ''Ne, ovo nije nov sistem za FIA'', kazao je James Allison. ''Mi o ovome već pričamo neko vreme. Pravila su potpuno jasna šta je dozvoljeno a šta nije pa smo tako uvereni da zadovoljavamo sve propise. To nam daje dodatnu dimenziju oko upravljanja, pre svega za vozača i nadamo se da će da bude koristan tokom godine.''

 

preuzeto sa - pole-position.rs

 

 

Vettel: Mercedesov DAS je legalan i nije ga lako kopirati

 

vettel 2020.jpg

 

Sebastian Vettel dao je svoje mišljenje o novom sistemu koji je danas prikazao Mercedes. Nemac veruje da je on legalan i da ga ovog puta nije lako kopirati.

''Video sam kako ga oni koriste i čini mi se da je on potpuno legalan. Izgleda da nije lako ni vozaču da ga koristi. Videćemo. Definitivno je inovacija za sve ovde. Ne znam koliko ga je teško kopirati. Pričali smo o tome na pauzi za ručak. Za mene više smisla ima ako vozač može da drži svoje ruke na volanu'', kazao je Vettel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alfa Romeo najbrži drugog dana testiranja

 

ar f1 2020.jpg

 

Najbolje vreme za Alfa Romeo i Kimija Raikonena uz odvožena 134 kruga. Celu priču na kraju je malo pokvarilo zaustavljanje na stazi i izazivanje prve crvene zastave.

 

I dok su vozači ređali krugove, internet socijalne mreže raspravljale su o novom sistemu koji je primećen u Mercedesu. Naime, Luis Hamilton je na pravcu pomerao upravljač ka sebi, za centimetar - dva, dovoljno da uposli novi sistem koji menja ugao njegovih točkova i to ka unutra, za stepen ili pola stepena. Za ''DAS'' sistem (dual axis steering) se pretpostavlja da  upravlja točkove prednje osovine u paralelan položaj na pravcima, što dovodi do manjeg trenja i potrošnje guma. Vraćanjem upravljača nazad od sebe, točkovi se vraćaju u prvobitni položaj u kome oba idu za stepen napolje prednjim delom, kako bi se olakšao prolaz, odnosno kontrola u krivinama. Postavlja se pitanje legalnosti sistema i koliko utiče na performanse bolida. I dok se u Mercedesu nadaju daje sve čisto, rivali čekaju odluku kako bi i sami znali što im je činiti - praviti svoju verziju ili ne?

 

Drugo vreme postavio je Perez u Racing Point-u, a treće Rikardo iz Renoa. On je izgubio malo vremena za trening nakon prelaska preko ivičnjaka i oštećenja poda Renoa RS20. Albon je danas prvi put vozio RB16 postavivši četvrto vreme. Vozač Red Bula izgubio je takođe vreme za trening zbog problema sa nameštanjem sedišta ali je ipak postavio solidno vreme. Peti je Pjer Gasli u Alfa Tauriju. On je imao i okretanje u početnoj fazi  treninga, a slično mu se dogodilo i prošle godine u Red Bulu, ali je ovog puta bio daleko od barijera, sačuvavši tako svoj AT01.
Šesto vreme postavio je Fetel u Ferariju praćen Raselom iz Vilijamsa i klupskim kolegom Leklerom. Fetelvo vreme je postavljeno na tvrđoj komponenti guma C4, dok je Lekler vreme postavio na C3 specifikaciji. Pomenuti Hamilton postavio je tek deveto vreme, praćen Norisom iz Meklarena, koji je danas bio prvi put na stazi u bolidu MCL35. Grožan je odvozio najviše krugova drugog dana -158, ali je na kraju imao okretanje u svom Hasu VF20. Esteban Okon je postavi trinaesto vreme, a poslednji je Valteri Botas u drugom Mercedesu. Finac je odvozio 77 krugova ali je imao problem sa elektrikom bolida, tako da je poslednja dva sata testa proveo u garaži.

 

Rezultati testiranja u Barseloni - 2. dan:

  1. Kimi Raikonen Alfa Romeo 1m17.091 - 134 kruga
  2. Serhio Perez Rejsing Point 1m17.347 - 145 krugova
  3. Danijel Rikardo Reno 1m17.749 - 41 krug
  4. Aleks Albon Red Bul 1m17.912 - 134 kruga
  5. Pjer Gasli Alfa Tauri 1m18.121 - 147 kruga
  6. Fetel Ferari 1m18.154 - 73 kruga
  7. Rasell Vilijams 1m18.266 - 116 krugova
  8. Šarl Lekler Ferari 1m18.335 - 49 krugova
  9. Luis Hamilton Mercedes 1m18.387 - 106 krugova
  10. Lando Noris Meklaren 1m18.474 - 137 krugova
  11. Roman Grožan Has 1m18.496 - 158 krugova
  12. Esteban OKon Reno 1m18.557 - 52 kruga
  13. Valteri Botas Mercedes 1m19.307 - 77 krugova

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari: Trenutno nismo brzi kao naši rivali

 

binotto ferrari 2020.jpg

 

Mattia Binotto izjavio je da trenutno nije optimističan po pitanju nove sezone. Posle analize krugova koje je uradio italijanski tim u odnosu na svoje rivale izgleda da Ferrari nije tako brz kao što se očekivalo.

 

''Mi smo samo pogledali razlike u vremenima i prema onim informacijama koje smo imali, kažem još ne znamo razlike u količini goriva i modove motora samo gledamo relativnu sliku, mislim da nismo brzi kao naši konkurenti'', kazao je Binotto. ''Nisam optimističan kao što je to bio slučaj prošle godine. Mislim da su ostali brži od nas u ovom trenutku. Kolika je ta razlika, to je teško prosuditi. Imaćemo sve podatke tokom narednih nekoliko dana.'' On je dodao da trenutno još ne zna koliki je zaostatak za Mercedesom i Red Bullom. ''Da li sam sada zabrint? Da, jer nismo brzi kao što smo želeli. Ali još je rano. Naredni dani biće važni za nas jer moramo da sakupimo podatke kako bi imali čistiju sliku. Najvažnije za nas biće činjenica da znamo da li razvijamo bolid u pravom smeru.''

 

preuzeto sa - pole-position.rs

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedesov novi sistem već zabranjen od 2021. godine

 

200803-Mercedes f1.jpg

 

inovativni sistem upravljanja koji je Mercedes uveo za ovu sezonu, biće zabranjen od 2021. Mercedes je dobio zeleno svetlo da koristi novi sistem u 2020. godini, a tehnički direktor Džejms Alison izrazio je uverenje da će im baš on ''doneti prednost''.

 

Međutim, pravila se menjaju za 2021, što znači da će najbolja ekipa današnjice morati iznova da promeni sistem upravljanja. Mihael Masi, direktor takmičenja, u petak je potvrdio promenu pravila. Mercedesov sistem omogućava vozaču da povlačenjem volana prema sebi menja ugao prijanjanja prednjih pneumatika u odnosu na užu osu bolida, i to tokom vožnje. To zapravo znači da je prednji par guma okrenut van za nekoliko milimetara. Od ovog sistema pilot navodno ima korist u oštrim zavojima, kada postiže maksimalno prijanjanje i stabilnost. U isto vreme točkovi nisu paralelni sa bolidom, što opet dovodi do trošenja pneumatika na pravcima, a samim tim i problema oko njihove temperature što je od ključne važnosti. U Mercedesovom sistemu - nazvanom ''dvoosni sistem upravljanja'' - vozač može da izravna prednje točkove dok vozi po ravnom, a zatim da uvlačenjem volana promeni položaj pneumatika pred ulazak u oštre krivine.

 

Ovo je dopušteno pravilima u 2020. godini jer relevantna klauzula kaže: ''Prednji točkovi se podešavaju isključivo upravljačem i pod punom kontrolom vozača''. Ipak, pravila za 2021. godinu sadržaće klauzulu koja kaže: ''Poravnjanje prednjih pneumatika mora se odvijati samo kroz stalnu funkciju rotacijskog pokreta jednog volana, nikako uz pomoć drugih dodataka'', što će zabraniti ''push-pull'' sistem na Mercedesovom bolidu. Masi je još dodao: ''Videćemo šta još timovi mogu da smisle unutar granica pravila za 2021. godinu.''

 

Mercedesovi rivali su na potezu, pretpostavlja se da će još neko pokušati da usavrši ovaj sistem za 2020. godinu. ;;Ako je to ogroman napor za malo koristi, onda verovatno nećemo zbog ograničenih resursa pokušavati da uradimo isto. Ali, ako je to mali napor za veliku korist, pokušaćemo. Sistem deluje pametno, siguran sam da će mnogi učiniti napor da ga primene;;, rekao je Otmar Scafnauer, direktor ekipe Racing Point. U Mercedesu su odbili da objasne tačnu svrhu sistema. Džejms Alison je samo dodao: ''To je inovativna ideja koja vozačima omogućava dodatnu dimenziju kontrole na upravljačkom sistemu. Zašto to radimo, kako sve funkcioniše i šta dobijamo s tim, radije bismo odgovore zadržali za sebe. Mi smo primer kako se u svakom trenutku trudimo da pronađemo neke nove načine da naš automobil bude brži'', zaključio je tehnički direktor Mercedesa.

 

Na ovu temu, novinari su zamolili za mišljenje i Sebastijana Fetela, asa Ferarija: ''Mislim da ovaj sistem upravljanja neće doneti puno Mercedesu. Možda ja sve to potcenjujem, ali smatram da to nije karta za pobedu. Postoji mnogo više elemenata za izgradnju konkurentnog bolida. To jeste inovacija i videćemo da li je to nešto što svako mora imati u 2020. godini. Mogu samo da zamislim ovu čudnu opciju, ali ako budemo brži sa tim, onda je treba izabrati'', rekao je Fetel. Spekulacije o primeni sistema usredotočene su na njegovu verovatnu sposobnost snižavanja temperature u gumama, što bi mogla biti ključna prednost jer su Pirelijevi pneumatici skloni pregrevanju. A možda i u određenoj aerodinamičnoj prednosti kojeg donosi izmena ugla prednjih točkova na pravcu.

 

Dominacija Botasa i Mercedesa trećeg dana testiranja

 

Prva predsezonska testiranja završena su u Španiji. U poslednjem izlasku na stazu dominirao je Mercedes. Valteri Botas bio je najbolji na poslednjem izlasku na stazu na prvim predsezonskim testiranjima. Botas je u petak posle podne završio 65 krugova, a najbrži je izvozio za 1:15.732. Drugo vreme dana imao je Luis Hamilton koji je bio sporiji za 0.784 od Botasa, a završio je 73 kruga. Treće vreme zabeležio je Esteban Okon u Renou, a iza njega je bio Lens Strol u Rejsing pointu, a završio je 116 krugova. Najviše krugovo izvozio je Antonio Đovinaci u Alfa Romeu - 152. Po broju krugova treći je bio Sebastijan Fetel u Ferariju, a po zabeleženom vremenu prvi vozač Ferarija bio je 13.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

''DAS BOOT'' je najveća zvezda testiranja u Barseloni

 

vettel test 2020 barselona.jpg

 

DAS (Dual-Axis Steering) je najzanimljivija javna tehnološka tajna od pojave dvostrukog Brawn-ovog difuzora 2009. godine, McLarenovog F-ducta 2010., i tajanstvene McLarenove ''fiddle brake'' pedale koju je svetu 1998. otkrio oštri objektiv Darrena Heatha na Nurburgringu. Kao da Mercedes i bez DAS-a nije prebrz za konkurenciju! Na veliku žalost Ferrarija i ostalih, proglašen je ilegalnim tek u 2021. godini.

 

F1 2020 Mercedes AMG - Koliko smo pametniji nakon Barselone?
Ne previše, jer nam je prošla sezona pokazala kako i najveći stručnjaci sa ''all inclusive'' uvidima u tehnološke detalje mogu ispasti potpuni kratkovidni amateri. Ali, na jedno se možete kladiti - zasad se radi o Mercedes AMG-u daleko ispred svih, uz Red Bull Hondu u izvrsnoj formi. O samim vremenima krugova nećemo potrošiti više od ove rečenice jer svi nešto simuliraju/testiraju/skrivaju, pa ih ne treba smatrati ozbiljno. Ferrari je izveo svoj ''SF Mille'' sa nešto manjom snagom i sa više goriva, očigledno Binottova ''squadra'' želi razumeti sve karakteristike bolida kojeg imaju, a ne tražiti način kako da iskoriste fenomenalan potencijal kakav je imao SF90. ''Fenomenalan potencijal'' je izgleda italijanski izraz za promašen koncept jer je Ferrari prošle godine prvu pobedu zabežio tek u Belgiji, i radio kako treba na četiri od dvadeset staza.

 

Gde je Ferrari F1 u 2020. godini? Izgleda da niko (uključujući Binotta i stručni tim) ne zna tačno. Vettel je vozio bolestan, a izgleda da je zarazio virusom i sam bolid koji je na kraju ostao bez snage u 12. krivini. Sezona je duga, svašta se može dogoditi, a Binotto ne želi sipati Shell na vatru, već se želi koncentrisati na ''forte'' ovog novog bolida.

 

DAS ist Wunderbar
Upravljanje sa dvostrukom osovinom? Michael Masi (F1 tehnički direktor) ga je proglasio ilegalnim za 2021. godinu, ali nije objasnio zašto je onda legalan za ovu 2020 godinu. Fantastično je kako tehničari F1 pronađu rupu u pravilniku - ''bilo kakav vozački uticaj na oslanjanje bolida je zabranjen'', ali DAS povlačenjem ili guranjem volana deluje na letvu volana, ne na samo vešanje. Bar ne direktno. Sistem je mehaničke prirode i ima širok spektar koristi - od ravnomernije potrošnje guma, smanjenja ''blisteringa'', veće brzine na pravcima...a to je tek početak.

 

mercedes 2020.jpg

 

Ispravljanje nagiba točkova na pravcima i njihovo ''bacanje u minus'' u krivinama uz (kako su to mehaničari McLarena tvrdili 1998. godine) delove iz tovarnog prostora kombija za manje od 100 evra? Ukoliko ste gledali termovizijske on-board snimke F1 znate da je unutrašnja strana prednjih guma pod znatno većim mukama, ali da li će DAS zaživeti već u Melburnu? Srebrni su na vrhu, Ferrari na ničijoj zemlji (ali sa dobrim pristupom), drugi najbrži tim u Barseloni je bila Alfa Romeo (na najmekšoj C5 komponenti), treći je Renault sa dosta problema. A Racing Point? Zovu ih ''Pink Mercedesima'' jer je njihov bolid za 2020. godinu potpuna kopija prošlogodišnjeg Mercedes bolida W11. Da li će imati i tu brzinu tek ćemo videti, kao i sve ostalo.

Jedino merilo za ovu sezonu će biti lista osvajača bodova u Melburnu.

 

preuzeto sa - vozim.hr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skeptični Wolff je prvi isprobao DAS sistem u simulatoru

 

wolff_o_das.jpg

 

Izgleda da šefa nemačkog tima nije bilo lako ubediti oko razvoja ovog sistema. Mercedes je na prvom u testu u Barseloni prikazao novi inovativni DAS sistem pomoću kojeg vozač može da reguliše ugao prednjih točkova u odnosu na podlugu. Prema prvim navodima DAS bi trebao da donese bolidu manji otpor vazduha na pravcima kao i da reguliše temperaturu pneumatika. Inače, kada je ovaj sistem prvi put bio predložen Toto Wolffu od strane njegovih inženjera, on je bio sve samo ne impresioniran njime.

''To nikada neće proraditi'', bila je rekacija šefa Mercedesa. ''Kao vozač vi nećete da stalno povlačite volan napred-nazad svo vreme.'' Baš zbog toga pre prvog prototipa sistema tim je morao da ga testira u simulatoru, a Wolff je bio prvi koji ga je isprobao. ''Bio sam iznenađen koliko je on bio jednostavan'', priseća se Wolff. ''Osećaj je bio čudan ali na kraju sve te pokrete radite na pravcima.'' Inače, FIA je odlučila da je ovaj sistem legalan po pitanju pravila za ovu sezonu ali svakako on se neće koristiti u 2021.

 

preuzeto sa - pole-position.rs

 

Binotto: Nećemo moći da razvijemo DAS sve do polovine sezone

 

binotto_o_das.jpg

 

Šef Ferrarija kazao je da je njima potrebno oko šest meseci kako bi iskopirali ovaj Mercedesov sistem. Valtteri Bottas izjavio je da će novi sistem za upravljanje doneti određenu prednost timu tokom sezone kao i da je Mercedes godinu dana radio na njegovom razvijanju. Sa druge strane Ferrari, koji po mišljenju Mattije Binotta nije na najbolji način započeo testiranja, još ne zna da li je DAS sistem pogodan za njihov bolid.

 

Na pitanje novinara da li Ferrari može da napravi svoju verziju DAS do početka sezone i da li će biti koristan, Švajcarac je izjavio: ''Nemam ideju da li je on toliko koristan ili ne, ali sigurno ga nećemo imati za prvu trku. Potrebno je dosta vremena da se razvije ovakav sistem, tako da ga nećemo imati pre sredine sezone.'' Pošto je FIA objavila da je DAS legalan, moguće je da određeni timovi ulože žalbu već na tehničkom pregledu bolida po dolasku za VN Australije, ali Binotto je izjavio da oni neće biti ti koji će to uraditi: ''Mislim da moramo da verujemo FIA. Uveren sam da su oni doneli pravu odluku. Ovoga puta im verujem. Mi moramo da razumemo kako sistem radi i šta možemo da dobijemo od njega. U ovom trenutku nemam neku ideju ali moramo da uradimo analizu gde ćemo odlučiti da li ćemo da ga i mi razvijamo. Po meni ovaj deo neće odlučiti sezonu, već je deo paketa sa unapređenjima bolida.''

 

preuzeto sa - pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes maFIA

 

mercedes f1 q1.jpg

 

Završena je prva nedelja predsezonskih testiranja Formule 1 u Barseloni. Prva tri dana su prošla relativno glatko bez većih prekida i incidenata. Međutim, jedna stvar je bila tema svih razgovora, a to je Mercedesov DAS sistem koji daje vozaču mogućnost da povlačenjem i guranjem volana podešava ugao, odnosno nagib točkova.

 

Od svog nastanka Formula 1 je bila polje borbe najboljih vozača i proizvođača automobila. Svaki tim je konstantno tražio tu presudnu stotinku prednosti koja će ga odvojiti od ostalih timova. Iz navedenog razloga jasno je da se tokom godina dešavalo da timovi smisle nove sisteme i rupe u priavilima. Takav slučaj je bio sa, naprimer Brawn GP bolidom iz 2009. godine. Kada je tim našao rupu u regulativi vezanoj za difuzore. Takav je i slučaj danas sa DAS sistemom, koji je Mercedes predstavio u Barseloni. Međutim, gde nastaju problemi kod tog sistema?

Prvo, sistem je vrlo kontroverzan s aspekta bezbednosti. Postavlja se pitanje da li postoji mogućnost da volan ispadne iz ležišta, s obzirom da sada ima i „neprirodnu“ mogućnost kretanja napred i nazad? Druga stvar jeste menjanje postavke na bolidu za vreme trke. Ipak, sve se to može zanemariti, ali odnos FIA-e prema Mercedesu već ne može.

 

Naime, nakon što je ovaj sistem primećen na Mercedesu, FIA je saopštila da isti neće biti dozvoljen u narednoj sezoni. Pa zašto ga onda dozvoljavate i ove sezone?

Britanski mediji koji naravno ''seku vene'' samo da Hamilton prestigne Šumahera su odmah izašli sa saopštenjem da to nije ništa novo i da je još u oktobru regulisan taj član pravilnika, koji kaže da će se volan moći koristiti samo u svrhe okretanja točkova. Čak su posvetili, ničim izazvani, čitave članke tome da ''objasne'' kako FIA nije naklonjena Mercedesu. E sad, gde stvar postaje još zanimljivija? Prema rečima Džejmsa Alisona, tehničkog direktora Mercedesa, kada je upitan za legalnost sistema, on je odgovorio samo da je sistem u skladu sa pravilima i da su oni duže vreme u kontaktu sa FIA-om oko konsultacija vezanih za isti. Tome treba dodati da je, po rečima inženjera potrebno oko šest meseci da se razvije ovaj sistem, te tako dobijamo malo kompleksniju sliku.

 

Krenimo redom: znači Mercedes je pre šest meseci počeo da razvija DAS sistem, zatim je sve vreme u kontaktu sa FIA-om kako bi sistem bio legalan i šta onda FIA radi? Pa umesto da kaže ''ok taj sistem nije legalan, nemojte to raditi'', oni kažu ''ok, vi ćete imati taj sistem ove godine, a od sledeće će biti zabranjen''. Kakvu to poruku šalje ostalim timovima?

 

U prevodu to znači ovo: treba vam pola godine da razvijete ovaj sistem, dok će vas Mercedes u međuvremenu oduvati, a s obzirom na to da je on zabranjen za sledeću godinu nemojte ni pokušavati. Jasno je da bi na primer Red Bull (koji je često vodeći tim po pitanju inovacija) možda i mogao ranije da razvije sistem, ali koja je poenta utrošiti ogromna sredstva u nešto što ćeš korisiti kada već bude kasno? Logičniji potez FIA-e bi bio da je dozvolila razvoj na ovom polju i sledeće sezone, pa da tako svi timovi mogu da se razvijaju u ovom pravcu. Na ovaj način, Mercedes je opet stavljen u povašćenu poziciju u odnosu na druge.

 

Naravno, svi mogu reći zašto se Renault, Ferrari, Red Bull nisu toga setili i to je ok, ti ljudi su 100% u pravu. Glavni problem je što FIA svojim mešanjem gura Mercedes ispred svih, kao i prošle godine, kada je tražila nove smeše guma koje su odgovarale najviše Mercedesu i slično... Da sumiramo: glavni problem cele ove priče nije da se Mercedes setio nečeg što drugi nisu, nego to što je FIA svojim mešanjem skoro izvesno poklonila titulu nemačkom proizvođaču. Formula 1 jeste i uvek će biti polje borbe tehnologije i vozačkih sposobnosti, ali uvek treba težiti jednakim uslovima za sve. I sada ćemo doći u situaciju da će Hamilton, sjajan vozač, veliki talenat, ali jednostavno nije čovek zaslužio 6, 7 ili 8 titula. Uz svo dužno poštovanje prema Hamiltonu on nije ni blizu šampionima kao što su Sena, Šumaher, Lauda ili Fanđo. Ali to je Formula 1 danas.

 

Autor: Dušan Topić

 

preuzeto sa - autorepublika.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Robert Kubica ispred svih na Katalunji

 

kubica alfa romeo.jpg

 

Prvog dana drugog vikenda testiranja na stazi Katalunja kod Barselone najbrži je bio, pomalo iznenađujuće, Robert Kubica u Alfa Romeu. Iskusni Poljak koji će u narednoj sezoni biti test vozač Alfa Romea izvezao je najbrži krug u vremenu 1:16.942. Sve ukupno je vozio 53 kruga. Iza njega su bili Maks Ferstapen sa 0.405s zaostatka i Serhio Peres sa zaostatkom od 0.486. Obojica su vozili 84 kruga. Sledili su Kvjat, Gasli i Albon sa svega 28 krugova, a šampion Luis Hamilton bio je sedmi sa 0.620 sekundi zaostatka. U jednoj sekundi u odnosu na Kubicu bio je još samo Lens Strol. Valteri Botas i Sebastijan Fetel kompletirali su prvih 10 uz zaostatak od 1.158 i 1.171 sekundi. Šarl Lekler završio je 13. sa 1.302 zaostatka za prvoplasiranim.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fetel prvi na testiranju, problemi za Hamiltona

 

vettel test 2020 barselona.jpg

 

Na drugom predsezonskom testiranju u Barseloni najbrži je bio Sebastijan Fetel, drugi je bio Pjer Gasli dok je treće vreme imao Lens Strol. Sebastijan Fetel je u toku jutarnjeg dela testiranja već imao najbrže vreme, a tada je on imao i jedno okretanje na stazi. U toku jutra su dobra vremena imali Lens Strol i Nikolas Latifi. Takođe su u jutarnjoj sesiji okretanja imali Sebastijan Fetel, Antonio Đovinaci i Maks Ferstapen, dok je Italijan Đovinaci imao najozbiljnije izletanje. U popodnevnoj sesiji je najbolji i dalje bio Sebastijan Fetel, a dobre krugove je vozio i vozač ekipe Alfa Tauri Pjer Gasli. U toku popodneva je probleme imao Luis Hamilton koji je bio prinuđen da Mercedesov bolid zaustavi na stazi. Najbrži na testiranju je bio Sebastijan Fetel, Gasli je imao nešto više od dve desetinke zaostatka, a sledili su Strol, Latifi, Noris, Ferstapen. Luis Hamilton je imao najlošije 13. vreme, Valteri Botas je bio sedmi, dok je Šarl Lekler bio među vozačima koji nisu bili u bolidu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...