Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Tesla Motors

Recommended Posts

Tesla planira da udvostruči kapacitet u nemačkoj fabrici

 

tesla berlin fabrika.jpg

 

Tesla želi da udvostruči kapacitet svoje fabrike u Nemačkoj i bušiće za nove izvore vode na toj lokaciji. Proizvođač automobila je nedavno najavio na sastanku lokalnog opštinskog saveta da će platiti istražno bušenje dok ažurira decenijama staru bazu podataka o izvorima podzemne vode. Iako Tesla još nije podneo zahtev za početak kopanja, portparol lokalnog ministarstva životne sredine potvrdio je da mora da se prijavi za korišćenje svih novih izvora vode koje pronađe. Razvoj se tiče nekih ekoloških grupa i nekih lokalnih političara. Mnogi strahuju da će Tesla pokušati da dobije prioritetni pristup svim novim izvorima vode koje pronađe.

 

''Poznajemo ovu kompaniju'', rekao je šef ekološke organizacije Gruene Liga. ''Radi šta želi, a isto će učiniti i sa vodom koju pronađe.'' Teslina fabrika u Berlinu bila je u centru kontroverzi još pre nego što je izgrađena. Ne samo da su mnogi lokalni stanovnici bili zabrinuti zbog uticaja na životnu sredinu koji će imati, već je Tesla počeo da gradi lokaciju pre nego što je dobio sve potrebne dozvole. Predstavnik iz jedne od oblasti koje Tesla želi da istraži, Spreenhagen, kaže da korišćenje bilo kojeg novog izvora vode koje Tesla pronađe može potrajati jer će biti potrebno da se polože cevi. Fabrika u Gruenhajdu u Brandenburgu trenutno ima kapacitet za proizvodnju 500.000 vozila godišnje, ali Tesla želi da udvostruči ovaj broj na milion. Tesla planira da drastično poveća veličinu nemačke fabrike, iako je uspeo da popuni samo 7.000 od planiranih 12.000 radnih mesta u fabrici. Od oktobra, takođe je pravio samo 2.000 modela Y svake nedelje, uprkos tome što je planirao da proizvodi 5.000 primeraka nedeljno.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teslina fabrika u Šangaju tokom 2022. isporučila 710.000 vozila

 

190376-tesla y 11.jpg

 

Teslina fabrika u Šangaju isporučila je 710.000 vozila 2022. godine, što je povećanje od 48% u odnosu na 2021, saopštio je američki proizvođač električnih automobila. Isporuka Modela Y u gigafabrici u Šangaju premašila je 450.000 vozila prošle godine, dok je isporuka Modela 3 premašila 250.000. U avgustu 2022. godine fabrika je zabeležila milionito vozilo koje je napustilo proizvodnu traku, manje od tri godine nakon što je isporučen prvi automobil proizveden u Kini. Osnovana 2019. godine, gigafabrika Tesla u Šangaju prva je gigafabrika Tesle van Sjedinjenih Država, sa stopom lokalizacije industrijskog lanca od više od 95% i 99.99% zaposlenih Kineza.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akcije Tesle pale za 14% u Novoj godini

 

tesla power 1.jpg

 

Akcije kompanije Tesla pale su za više od 14% na najniži nivo od avgusta 2020. godine, a investitori su reagovali na slabije podatke za isporuke u četvrtom kvartalu prošle godine.

 

Tesla je zabeležila rast isporuka u četvrtom kvartalu za 18% na 405.000 vozila, dok su prognoze najavljivale 418.000. Ukupne isporuke kompanije Tesla u 2022. godini dosegle su 1.3 miliona jedinica, što je povećanje od 40% u odnosu na prošlu godinu, ali ispod 50% koliko je najavila kompanija. Neostvarena prognoza za isporuke podstakla je dalju zabrinutost u vezi sa potražnjom za vozilima Tesla, što je bio ključni faktor za pad akcija od 65% u 2022. godini. Analitičari JP Morgan smanjili su svoje procene profita i ciljane cene akcija Tesle nakon objave slabijih rezultata o isporukama.

Tesla se borila sa izazovima proizvodnje i logistike u prošloj godini, uključujući zatvaranje svoje najveće fabrike u Šangaju početkom godine. Izvršni direktor kompanije Ilon Mask (Elon Musk) upozorio je prošog meseca na ''olujno nevreme koje je pred nama'', jer su više kamatne stope opterećivale potražnju. Manja proizvodnja u poslednjem kvartalu prošle godine došla je uprkos tome što su nove fabrike kompanije Tesla u Berlinu i Teksasu nastavile da povećavaju proizvodnju. Pojedini analitičari ocenili su da je Mask trebalo da vodi kompaniju kroz ''mračnu makro odluju'', umesto što se bavio kupovinom Twittera ''koja ostaje smetnja''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla na udaru kritika u Nemačkoj

 

tesla berlin fabrika.jpg

 

Kompanija Tesla se našla na udaru nemačkog sindikata IG Metall i političara zbog optužbi radnika o nerazumnom radnom vremenu i politike ćutanja u pogonu u Brandenburgu, a neki su pozvali na istragu o proizvođaču automobila.

 

Na godišnjoj konferenciji za novinare, sindikata IG Metall, koji ima kancelariju u blizini pogona i tvrdi da je u redovnom kontaktu s radnicima, saopštili su da postoji sve veći broj prijava zbog dužeg radnog vremena i sa malo slobodnog vremena. Radnici se takođe plaše da otvoreno razgovaraju o svojim uslovima rada zbog sporazuma o neotkrivanju podataka koje im je rečeno da potpišu zajedno sa svojim ugovorima o radu, saopštio je sindikat. Na Teslinoj sajtu za karijeru oglašena je nova pozicija ''Istražitelja za bezbednosno obaveštajne poslove'', koji će u saradnji s pravnim odeljenjima i odeljenjima za ljudske resurse obavljati ''prikupljanje informacija na terenu unutar i van Teslinih zidova da bi zaštitio kompaniju od pretnje'', što je pogoršalo strahove radnika. ''Radnici su u Tesli počeli sa velikim entuzijazmom za projekat. Vremenom primećujemo da taj entuzijazam nestaje'', rekla je Irene Schulz iz IG Metall Berlin-Brandenburg-Sachsen u izjavi. ''Tesla ne čini dovoljno da poboljša uslove rada i ostavlja premalo vremena za slobodno vreme, porodicu i oporavak''.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla mora da radi po uzoru na velike etablirane proizvođače ako želi da ostvari planove

 

214488-tesla roadster 01.jpg

 

Ilon Musk ima ogromne aspiracije kada je u pitanju Tesla, kao što je prodaja neverovatnih 20 miliona automobila 2030. (ekvivalentno proizvodnji Toyote i Volkswagena zajedno) i povećanje vrednosti kompanije. Međutim, da bi dugoročno ostao lider u automobilskoj industriji, Tesla će morati da proširi svoju oskudnu ponudu i počne da prodaje jeftinije modele, kažu stručnjaci.

 

Teksaški proizvođač električnih automobila napravio je ogromne korake sa svojom trenutnom gamom, koja se sastoji od četiri vozila visoke klase. Radi se o brendu koji prodaje najviše baterijski pogonjenih automobila na svetu, sa 1.3 miliona isporučenih jedinica prošle godine (povećanje od 40% u odnosu na 2021.). Model 3, Model Y, Model S i Model Y, koji koštaju između 44.000 i 120.000 dolara, činili su otprilike 65% elektromobila prodatih u SAD 2022. Međutim, ovaj nagli rast ima ograničen rok trajanja ukoliko ne bude mogao da pruži ljudima pristupačnije opcije u okviru masovnijeg tržišta, kažu industrijski analitičari. To ima savršenog smisla kada se uzme u obzir kako posluju najveći automobilski igrači; oni prodaju širok spektar proizvoda kako bi zadovoljili širok spektar kupaca.

 

Toyota ima Corollu od 22.000 dolara i Lexus LC od 100.000 dolara, plus mnogo toga između. Volkswagen prodaje jeftine ''hečbek'' modele, ali i Porsche, Audi, Bentley. General Motors proizvodi automobile sa Chevy i Cadillac značkama. Jaz na donjem kraju Tesline linije ostavlja ga izloženim sve većoj i jačoj konkurenciji. Kineski BYD, 2. prodavac električnih vozila u svetu, ubrzanim tempom se približava Teslinom prvom mestu. To nije ni najmanje iznenađujuće, smatra Majkl Dan, osnivač konsultantske kuće koja se bavi električnim automobilima, posebno kada se ima u vidu da BYD ima obiman portfolio, dok je Tesla prilično premium orijentisan. ''To je kao da se pitate hoće li Toyota nadmašiti Mercedes u ukupnoj prodaji? Da, jer Toyota ima čitav spektar vozila koja idu od 20.000 do 80.000 dolara'', rekao je Dan. ''I što je niža cena, to je tržište, naravno veće.'' Mercedes proda oko 2 miliona automobila godišnje. Toyota prodaje 10 miliona.

 

Kako se konkurencija među elektromobilima zahuktava i interesovanje kupaca raste, Tesla će morati da uvede novine u ponudu, poput kamiona i jeftinijih automobila, kako bi dopunio svoj vremešni portfolio, rekao je Sem Fiorani, potpredsednik departmana za globalno predviđanje u oblasti automobila u AutoForecast Solutions. Model 3 i Model Y, daleko najprodavaniji Teslini primerci, pušteni su u prodaju 2017. i 2020. godine. ''Proći će još nekoliko godina pre nego što se broj kupaca električnih vozila do te mere poveća da im bude potreban čitav asortiman proizvoda, a Tesla treba da bude tu kada tržište bude spremno'', rekao je on i dodao da Tesla ne može biti vrhunski igrač ili ostvariti svoje velike ciljeve sa samo nekoliko modela. Analitičari iz Bernsteina su nedavno rekli da bi razvoj jeftinijih modela trebalo da bude prioritet za Teslu, posebno imajući u vidu nedavna smanjenja cena, koja signaliziraju usporavanje potražnje za automobilima ove marke.

 

''S obzirom na našu zabrinutost u vezi s krajnjim obimom za modele 3 i Y, diktiranog ili cenom ili željom kupaca premium vozila za diferencijacijom, verujemo da je sve veći imperativ da TSLA u ponudu stavi dodatne (jeftinije) modele.'' U Tesli su i ranije spominjali planove za automobil od 25.000 dolara, ali nije jasno gde se taj projekat danas nalazi. Vozilo je trebalo da pristigne do 2023. godine, ali je početkom 2022. Mask rekao da Tesla ima previše tekućih stvari da bi radio na njemu. Zatim je u novembru pomenuo napredak vezan za jeftiniju platformu, ne precizirajući kojem konačnom proizvodu je namenjena. Tesla ima problema sa diversifikacijom svoje game, jer je ulagao resurse u ubrzavanje proizvodnje modela 3 i Y. Semi, kamion klase 8, lansiran je krajem 2022. godine, tri godine kasnije. Godinama nakon što su najavljeni, nigde se ne mogu naći ni sportski automobil Roadster niti Cybertruck kamionet.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mask: ''u Kini rade najviše i najpametnije''

 

tesla 3 kina.jpg

 

Ilon Mask najvećeg rivala kompaniji Tesla vidi u Kini, gde postoji kompanija za koju očekuje da će ''najverovatnije biti druga'' u proizvodnji električnih vozila, ocenjujući da kineski konkurenti ''najviše rade i da su najpametniji''. Kina je Teslino drugo najveće tržište, gde je 2022. godine prodato dve trećine svetskih električnih vozila, a tu se nalazi i najveća Teslina fabrika.

Upitan o Teslinom najvećem rivalu, Mask je odgovorio da ih smatra cenjenim automobilskim kompanijama u Kini, nazvavši je najkonkurentnijim tržištem na svetu, ali nije naveo nijednu kompaniju. ''Oni rade najviše i najpametnije. Dakle, pretpostavljamo da bi komanija koja je druga u električnim vozilima, iza Tesle, mogla izaći iz Kine'', rekao je Mask.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla Model 2 od 25.000 dolara pristiže ove godine?

 

190262-tesla model y.jpg

 

Tesla je predstavio Model S Plaid u junu 2021. godine kao najbrže serijsko vozilo po pitanju sprinta do 100 km/h, što je snažno odjeknulo u automobilskoj industriji. Teksaški proizvođač sada ima nešto drugo u planu, a reč je o ulaznom elektromobilu s početnom cenom od 25.000 dolara, što je najavljeno tokom skupštine akcionara 2020. kako bi došlo do istinske demokratizacije električnih vozila.

 

Već poslovično, putem ''tvita'', Ilon Mask potvrđuje da će novi Teslin model biti lansiran u toku 2023. s početnom cenom od 25.000 dolara. Opšti konsenzus je da se radi o Modelu 2, mada kompanija nije oblodanila oficijelni naziv. Pošto naziv automobila još uvek nije zvanično potvrđen, pretpostavimo da je to Tesla Model 2, tako da ćemo ovaj naziv koristiti u nastavku članka. Do sada je javno objavljeno samo nekoliko pojedinosti u vezi sa Modelom 2. Iako nijednu od tih činjenica Tesla nije zaista potvrdio, Ilon Mask je postavio nekoliko ciljeva vezanih za budući elektromobil, na koje bi se kompanija mogla koncentrisati tokom ''brušenja'' Modela 2. Na prvom mestu, kada počne da započne s prodajom, planirana cena Modela 2 od 25.000 dolara učinila bi ga Teslinim najjeftinijim modelom do sada. Drugo, Model 2 će krasiti dizajn koji je popularan u Evropi i Aziji, što znači da će pripadati B ili C segmentu. Prema tvrdnjama kineskih medija, rad na Modelu 2 je već započeo. Spekuliše se da će budući električni automobil poneti naziv Model 2 ili Model K, mada, kao što smo naveli, Tesla ništa povodom toga nije zvanično potvrdio. Manje od 50 kWh kapaciteta baterije je verovatno ono čime će Tesla Model 2 raspolagati. u okviru EPA testnog ciklusa, a očekuje se domet od približno 402 km po punjenju. U tom smislu, Tesla će moći da se takmiči sa Volkswagenom ID.3 i Nissan Leafom.

 

Baterijska tehnologija u novom modelu

Pored toga, raspoložive informacije kažu da Tesla radi na potpuno novoj tehnologiji baterija. Ilon Mask, generalni direktor kompanije, izjavio je prošle godine da je tehnologija pristupačnih baterija od suštinskog značaja za razvoj električnih automobila. Baterije novog dizajna bi mogle da započnu s proizvodnjom već ove godine, a pretpostavka je da će raskrstiti sa standardnim ''Tab'' stilom i koštaće samo 100 dolara po kWh. Očekuje se da će nova tehnologija baterija povećati izlaznu energiju za pet puta i povećati domet za 16%, uz smanjenje troškova proizvodnje za oko 50%. Još uvek nije izvesno da li će Tesla koristiti ovu novu tehnologiju baterija za potrebe budućeg Modela 2. Ako teksaška marka bude uspešna u primeni livenja kompletne karoserije za novu platformu, smanjujući broj neophodnih delova i skraćujući vreme proizvodnje, to takođe može uticati na konačnu cenu Modela 2. Nepotvrđene spekulacije već sada kolaju, vezane za to da je Tesla već naručio prese potrebne za obavljanje ovog zadatka u Gigafabrici u Šangaju. S manje luksuznim karakteristikama poput grejanja zadnjih sedišta, dizajn enterijera Modela 2, verovatno će biti mnogo jednostavniji.

 

Što se tiče drugih karakteristika, Teslin Model 2 bi trebalo da poseduje sav hardver neophodan za potpuno samostalnu vožnju (FSD), što je usluga na koju se vlasnici mogu pretplatiti. Gotovo je sigurno da će novajlija posedovati FSD softver, jer je to jedna od ključnih strategija koje kompanija koristi u smislu distinkcije u odnosu na rivale, budući da je sistem dostupan od skupljeg Modela S do pristupačnijeg Modela 3. Takođe je pretpostavka da će Tesla konstruisati Model 2 po pristupačnoj ceni. Ubrzanje iz stanja mirovanja do 100 km/h će biti nešto slabije od prethodnih modela, verovatno bliže rasponu od 5 do 7 sekundi, iako Tesla radi dobar posao kada je reč o sportskom aspektu kod svih svojih vozila. Kompanija Ilona Maska bi već sada trebalo da je prilično aktivna. U Giga Teksasu, marka je fokusirana na redizajn Modela 3, potencijalnu nadogradnju modela Y i prvu seriju Cybertrucka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ilon Mask pobedio akcionare Tesle na sudu

 

tesla katalog.jpg

 

Sud u San Francisku oslobodio je krivice izvršnog direktora Tesle Ilona Maska koji je optužen da je 2018. godine obmanuo investore jer je u objavi na Tviteru napisao da je obezbedio sredstva za potpunu privatizaciju te kompanije. Na suđenju zbog navodne obmane investitora tužioci su tražili milijardu dolara odštete od izvršnog direktora Tesle Ilona Maska, koji je agresivno branio svoje pravo da slobodno tvituje. Posle dva sata pauze, sud je izašao sa oslobađajućom presudom za Maska, koji nije bio prisutan u sudnici u trenutku kada je presuda pročitana. Ubrzo nakon toga tvitovao je da ''duboko ceni'' mišljenje porote. ''Hvala Bogu, prevladala je mudrost naroda'', naveo je Mask.

 

Akcionari Tesle tvrde da ih je Mask prevario kada je 7. avgusta 2018. na Tviteru napisao da razmišlja da preuzme vlasništvo nad tom kompanijom po ceni od 429 dolara po akciji, što predstavlja premiju od oko 23% u odnosu na prethodni dan. Naveo je i da su za to obezbeđena sredstva. Maska optužuju da je lagao kada je kasnije tog dana napisao da je ''potvrđena podrška investitora''. Nakon Maskovog tvita akcije su naglo skočile, da bi ubrzo potom pale jer je postalo jasno da do kupovine neće doći. Advokat akcionara Tesle izjavio je da su razočarani oslobađajućom presudom za Maska, i da se razmatraju sledeći koraci. Inače, nakon izricanja presude akcije ove kompanije porasle su za 1.6%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla proizvodi 5.000 automobila nedeljno u Brandenburgu

 

230228-tesla berlin.jpg

 

Tesla sada proizvodi 5.000 automobila nedeljno, na pola puta do svog prvog proizvodnog cilja za lokaciju u Nemačkoj. Tesla je napredak najavio u tvitu, a brojka odgovara 250.000 vozila godišnje.

Početni cilj kompanije je proizvesti 10.000 vozila nedeljno, odnosno 500.000 godišnje. Tesla proizvodi električne automobile u Grunheideu kod Berlina oko godinu dana i ranije je rekao da proizvodi oko 4.000 automobila nedeljno. Fabrika trenutno zapošljava oko 10.000 ljudi, ali se planira širenje, s ciljem da na kraju proizvede milion automobila, iako nije jasno kada bi to moglo da se dogodi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla kupcima u Švedskoj šalje poruke da vozila preuzmu direktno u luci

 

168652-tesla 3 111.jpg

 

Vlasnici automobila u Švedskoj koji su kupili Teslu do sada su svoje automobile mogli da preuzmu na posebnim parkinzima, ali sada je nekoliko novih vlasnika Tesle, koji čekaju isporuku vozila, dobilo ponudu da svoj automobil preuzmu direktno u luci. To se, navodno, radi da bi se ubrzao prelaz sveta na održivu energiju.

Ipak, ovaj potez  nam se više čini kao Teslin cilj da maksimalno poveća broj svojih isporuka u prvom kvartalu godine, koji završava 31. marta. Takođe, pominje se i manjak kamiona za isopruku vozila.  Prema Tesli, kupci koji preuzmu svoj automobil u luci dobijaju potpuno isti postupak i pregled automobila kao i kod običnog preuzimanja. Vlasnik automobila mora da odgovori na poruku iz Tesle da bi rezervisao vreme preuzimanja direktno u luci, inače rizikuje da isporuka bude pauzirana i odložena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla najavljuje dva nova električna vozila

 

tesla ev01.jpg

 

Iako na događaju Investors Day nije objavio informacije o budućem kompaktnom električnom modelu, Tesla sa novom slikom sada potvrđuje takav automobil. Ali ne samo njega...

Naime, dva nova električna vozila su prikazana prekrivena na slici, pri čemu je jedan kompaktni model a drugi izgleda kao kao minivan/LKV. Neke nezvanične informacije sugerišu da bi njihovo otkrivanje moglo da bude uskoro. Budući da se ne pominje dugo najavljivani Tesla Roadster, njegov debi je verovatno pomeren za kasnije, a sve u korist modela višeg prioriteta za brend.

 

Nažalost, nema informacija o ovim prekrivenim i neimenovanim električnim vozilima. Međutim, kutijasti oblik prvog, zajedno sa referencama u drugim delovima prezentacije, sugeriše da je to budući potpuno električni komercijalni/putnički kombi iz Tesle. Nije poznato da li model ima veze sa robotaksijem koji je Mask najavio prošle godine, iako je ovaj opisan kao namenski model sa ''prilično futurističkim'' izgledom. Što se tiče kompaktnog električnog vozila, koji je tema diskusija otkako je najavljen 2020. godine, on ima aerodinamični oblik sa dugačkom haubom i kosom linijom krova prema pozadi. Takođe možemo videti mali deo njegovog prednjeg branika, koji ima otvor sličan većem Teslinom Modelu 3/Y. Prema nedavnom izveštaju, kompanija želi da proizvodi do 4 miliona jedinica kompaktnog EV na godišnjoj bazi do 2030. godine, koristeći svoje četiri gigafabrike u SAD, Meksiku, Nemačkoj i Kini. Očekuje se baterija od 53 kWh za kompaktno električno vozilo, što je manje od baterije od 75 kWh koja se koristi u segmentu srednje veličine (Tesla Model 3/Y). S druge strane, komercijalni/putnički kombi najverovatnije dobija bateriju od 100 kWh.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla će izgraditi novu fabriku u Šangaju

 

Tesla Connectors 01.jpg

 

Tesla će izgraditi fabriku u Šangaju za proizvodnju proizvoda za skladištenje energenata Megapak, javila je kineska agencija Sinhua. Proizvođač automobila Ilona Maska će početi izgradnju fabrike u trećem kvartalu i započeti proizvodnju u drugom kvartalu 2024, izvestila je Sinhua sa ceremonije potpisivanja u Šangaju.

Dopunjujući ogromnu postojeću fabriku u Šangaju koja proizvodi električna vozila, nova fabrika će u početku proizvoditi 10.000 jedinica megapaketa godišnje, što je oko 40 GWh uskladištene energije, koja će se prodavati širom sveta. Megapaketi su Tesline litijum-jonske baterije koje se koriste za akumulatorske elektrane. Tesla većinu novca dobija iz proizvodnje električnih automobila, ali se Mask obavezao da će povećati proizvodnju solarne energije i baterija, koje bi trebalo da budu na otprilike istom nivou. Tesla ima fabriku za proizvodnju megapaketa u Latropu, u Kaliforniji, sposobnu da proizvodi 10.000 megapaketa godišnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla planira fabriku u Španiji?

 

230228-tesla berlin.jpg

 

Tesla je u pregovorima sa čelnicima regionalne vlade Valensije u Španiji o ulaganju u automobilsku industriju, rekao je izvor blizak razgovorima.

 

Portparol regionalne vlade Valensije je rekao da su održali sastanke i razgovore sa neidentifikovanom kompanijom o ''velikoj automobilskoj investiciji'', ali je odbio da saopšti više detalja, pozivajući se na poverljivost pregovora. Drugi izvor je potvrdio da je reč o kompaniji Tesla. Španske poslovne novine Cinco Dias citiraju izvore koji kažu da će investicija biti fabrika automobila i da bi njena ukupna veličina mogla da dostigne 4.5 milijardi evra. Vlada Valensije je u saopštenju negirala da je postigao sporazum sa Teslom. Tesla nije odmah odgovorio na zahtev za komentar, dok je centralna vlada Španije odbila da komentariše. Španija je drugi po veličini proizvođač automobila u Evropi i koristi sredstva Evropske unije za oporavak od pandemije Covid-a da privuče proizvođače automobila da ulažu u proizvodnju baterija i električnih vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla priprema proizvodnju novog modela pod kodnim imenom Redwood

 

tesla platforma.jpg

 

Kompanija Tesla najavila je dobavljačima da želi da počne proizvodnju novog električnog vozila za masovno tržište kodnog imena Redwood sredinom iduće godine, navode nezavisni izvori koji svedoče da je u pitanju model kompaktnog krosovera. Izvršni direktor Tesle Ilon Mask (Elon Musk) dugo je podsticao apetite potrošača i investitora za pristupačnim električnim vozilima i samovozećim taksijima za koje se očekuje da će biti napravljeni u sledećoj generaciji na jeftinim platformama električnih automobila. Ti modeli, uključujući automobil za početnike od 25.000 dolara, omogućili bi Tesli da se takmiči sa jeftinijim automobilima na benzin, kao i sa sve većim brojem jeftinih električnih vozila, poput onih koje proizvodi kineski BYD.

 

BYD je pretekao Teslu kao najvećeg svetskog proizvođača električnih vozila u poslednjem kvartalu 2023. godine. Mask je najpre obećao da će napraviti automobil od 25.000 dolara 2020. godine, plan koji je kasnije odložio, a zatim mu se vratio. Teslina najeftinija ponuda je Model 3 sedan, čija je početna cena u SAD 38.990 dolara. Mask je prošle godine rekao da je zabrinut zbog uticaja visokih kamata na potražnju potrošača za skupim artiklima poput automobila. Kompanija Tesla poslala je dobavljačima ''zahteve za ponude'', odnosno pozive za dostavljanje ponuda za model Redwood, prognozirajući nedeljni obim proizvodnje od 10.000 komada.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...