Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Tesla Motors

Recommended Posts

Nova tužba protiv Tesle za rasizam

 

tesla m3 1.jpg

 

Petnaest crnačkih bivših ili sadašnjih zaposlenih u Tesli podnelo je tužbu protiv kompanije, navodeći da su bili izloženi rasnom zlostavljanju i maltretiranju u fabrikama.

 

Radnici su rekli da su redovno bili podvrgnuti uvredljivim rasističkim komentarima od kolega, menadžera i zaposlenih u ljudskim resursima, navodi se u tužbi koja je podneta državnom sudu u Kaliforniji. Uznemiravanje se uglavnom dešavalo u Teslinoj fabrici u Fremontu u Kaliforniji. Vređanje je uključivalo upotrebu reči kao što su ''ropstvo'' ili ''plantaža'' ili davanje seksualnih komentara poput ''sviđa mi se plen''. Zaposlenu, Teri Mitchell, redovno su uznemiravali kolege i menadžeri. Oni su koristili rasne uvrede i komentare kao što su: ''Retko crnci rade ovde. Ne znam koliko dugo ćete ostati ovde.'' Montieco Justice, saradnik u proizvodnji, odmah je degradiran po povratku u Teslu nakon što je imao odsustvo zbog korona virusa. Tesla se suočava sa najmanje 10 tužbi za rasnu diskriminaciju ili seksualno uznemiravanje, uključujući i jednu od Kalifornijske državne agencije za građanska prava. Tesla je u februaru odgovorila na tužbu Kalifornijske državne agencije. Kompanija je tada rekla da se protivi diskriminaciji i da istražuje sve žalbe.

 

''Tesla je uvek disciplinski kažnjavala i otpuštala zaposlene koji se upuštaju u nedolično ponašanje, uključujući i one koji koriste rasne uvrede ili uznemiravaju druge na različite načine. Nedavno smo uveli dodatni program obuke koji pojačava Teslin zahtev da se svi zaposleni moraju odnositi jedni prema drugima s poštovanjem. Kompanija stalno podseća zaposlene o brojnim načinima na koje mogu prijaviti zlostavljanje i maltretiranje u fabrikama, uključujući i anonimne prijave'', navodi kompanija. Savezni sudija u Kaliforniji naložio je novo suđenje za odštetu koju Tesla duguje crnačkom bivšem radniku fabrike koji je optužio kompaniju za rasnu diskriminaciju. On je nedavno odbio nagodbu od 15 miliona dolara. Ovog meseca, akcionar Tesle podneo je tužbu optužujući Elon-a Musk-a i upravni odbor kompanije za zanemarivanje pritužbi radnika i negovanje toksične kulture na radnom mestu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Analitičari sasvim različito o perspektivama Tesle

 

187650-Tesla Model X.jpg

 

Elon Musk se u petak povukao iz svog predloga za preuzimanje Twittera vrednog 44 milijarde dolara. Twitter je najavio tužbu, zbog čega su njegove deonice u petak pale za šest posto u izvanberzanskom trgovanju.

Tesline deonice su u poslednjih sedam dana porasle 10%, ali prognoze su vrlo različite. U Deutsche Bank veruju da je njihova cena još uvek atraktivna uprkos problemima u lancu snabdevanja, podižući ciljnu cenu na 1.125 dolara. Analitičari JP Morgana misle suprotno, snizili su ciljnu vrednost na 385 dolara, jer inflacija navodno značajno nagriza Teslin profit.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Organizacija za zaštitu potrošača tužila Teslu

 

larte tesla.jpg

 

Američka kompanija za proizvodnju električnih vozila moraće na sud.

Najveća nemačka organizacija za zaštitu potrošača, VZBV, podnela je sudu u Berlinu tužbu protiv kompanije Tesla zbog, kako se navodi, obmanjujućih reklama i kršenja propisa o zaštiti podataka. Ova organizacije je saopštila da je Tesla obmanjućim saopštenjima varao potrošače o tome koliko emisije ugljen-dioksida štede kupovinom Teslinog električnog vozila. Režim osmatranja instaliran u automobilima, koji je u funkciji snimanja okoline, takođe krši zakone o zaštiti podataka, navodi VZBV.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla proizveo 2 miliona automobila u fabrici Fremont

 

tesla model 2 million.jpg

 

Teslina fabrika u Fremontu u Kaliforniji je proizvela svoj 2-milioniti električni automobil, a čast da ponese broj 2.000.000 je pripala Modelu 3.

Osim Modela 3, ova fabrika proizvodi i Model Y, Model S i Model X. Teslin izvršni direktor Elon Musk je čestitao timu u fabrici Tesla Fremont, kao i Giga Nevada (koja isporučuje komponente, uključujući baterije tipa 2170 za Model 3/Model Y). Kumulativno, kompanija Tesla je već proizvela i isporučila više od 2.9 miliona Tesla automobila (od 2008. godine, kada je lansiran originalni Tesla Roadster). To znači da preostalih 900.000 automobila dolazi sa drugih lokacija (skoro u potpunosti iz fabrike Tesla Giga Šangaj).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teslini prihodi u drugom kvartalu 2022. premašili očekivanja analitičara

 

138086-tesla x.jpg

 

Iz kompanije Tesla je saopšteno da je prinos po akciji u drugom kvartalu premašila prognoze analitičara, te da su prihodi bili veći od očekivanja. Iz automobilskog giganta je saopšteno da je prinos iznosila 2,27 dolara po akciji, a ukupni prihod 16.93 milijarde dolara. Analitičari koje je intervjuisao Investing.com očekivali su prinos od 1,86 dolara po akciji i ukupni prihod od 16.52 milijardi dolara.

 

Vrednost akcija Tesle porasla je 3%

U drugom kvartalu bruto marža u automobilskoj industriji iznosila je 27.9%, što je pad u odnosu na 32.9% u prethodnom tromesečju i 28.4% pre godinu dana. Isporuke su porasle za 27% u odnosu na pre godinu dana, ali su smanjene za 18% u odnosu na prethodni kvartal zbog prekida proizvodnje koji je uzrokovan zaključivanjima zbog pandemije korona virusa. Vrednost akcija kompanije Tesla pala je za 29% od početka godine i još uvek je za 40.3% u odnosu cenu od 1.243,49 dolara, koju su dostigle 4. novembra prošle godine. Ove akcije imaju loše performanse u okviru Nasdaq 100 indeksa, koji je od početka godine zabeležio pad od 23,78%.

 

Tesla rasprodaje svoje bitcoine

Kompanija Tesla, koja je zatalasala tržište prošle godine kada je otkrila veliku investiciju u bitcoin, sada je rasprodala većinu svojih sredstava u najtrgovanijoj svetskoj kriptovaluti. Proizvođač električnih automobila prodao je 75% svojih bitcoina, koji su vredeli oko dve milijarde dolara na kraju 2021. godine. Povlači se jer je vrednost kriptovalute pala za više od 50% ove godine. Tesla je saopštila da je bitcoinima kupila tradicionalnu valutu odnosno 936 miliona dolara. Izvšrni direktor Tesle Ilon Mask (Elon Musk) bio je među najistaknutijim zagovornicima kriptovaluta, a njegove izjave na društvenim mrežama često podstiču značajnu trgovinu digitalnom imovinom. Teslina investicija od 1.5 milijardi dolara u bitcoine, otkrivena u februaru 2021. godine, izazvala je porast potražnje za tom valutom. Cena ove kriptovalute porasla je prošle godine na skoro 70.000 dolara u novembru pre nego što je pala na sadašnjih približno 25.000 dolara. Tesla je prošle godine prestala da prihvata bitcoin kao sredstvo plaćanja za svoje automobile, navodeći zabrinutost zbog klimatskih uticaja energetski intenzivnog rudarenja ove kriptovalute, čime mu je delimično i oborila cenu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla plaća 10 miliona dolara zbog 1% krivice u nesreći sa smrtnim ishodom

 

226716-tesla crash.jpg

 

Najpoznatiji svetski proizvođač električnih automobila zbog jedne nesreće koja se dogodila 2018. godine u SAD-u mora da plati odštetu od 10.5 miliona dolara uprkos tome što je sud odredio da njihova krivica iznosi samo 1%. Tu odluku je doneo federalni sud u američkom Fort Lauderdaleu zbog nesreće koja se dogodila kad je 18-godišnji Barrett Riley sa svojom Teslom Model S izleteo iz krivine, kad je pri brzini od čak 187 km/h preticao drugo vozilo. Tesla se nakon sudara zapalio, a Riley i njegov suvozač su poginuli na mestu nesreće.

 

Sud je presudio da roditelji zaslužuju tako velik iznos zbog duševnih boli i patnje, uprkos tome što je uloga Tesle u nesreći bila samo minorna. Sud je, naime, procenio da 90% krivice za nesreću snosi mladi vozač, 9% njegov otac, a samo 1% Tesla. Rileyevi roditelji su tužili Teslu jer je proizvođač uklonio elektronsko ograničenje maksimalne brzine na 137 km/h, koje je bilo instalirani u automobil zbog toga što ga je vozio mladi vozač. Tvrdili su da je to učinjeno bez njihovog znanja. Takođe, prema roditeljima, požaru je doprinela konstrukcijska greška u bateriji Tesle. Teslini advokati su na suđenju tvrdili da je isključivi krivac za nesreću Barrett Riley zbog svoje bezobzirne vožnje, i zbog toga što je prevarom naterao Teslinog radnika da onesposobi sistem za ograničavanje maksimalne brzine. Dodali su da baterija nije imala konstrukcijsku grešku i da su roditelji odgovorni zbog toga što sinu nisu oduzeli ključeve od vozila, kad ga je policija nekoliko meseci ranije uhvatila pri vožnji brzinom od 180 km/h.

Otac nesrećnog mladića je izjavio da ga je Elon Musk nazvao nekoliko dana nakon nesreće i priznao da je kompanija Tesla napravila grešku uklanjanjem blokade maksimalne brzine. Teslini advokati su tvrdili da Musk to nije rekao u telefonskom razgovoru.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla ima svoju traku za prelazak granice

 

tesla prelaz.jpg

 

Iako je Tesla proizvođač kojeg mnogi doživljavaju kao ponos američke autoindustrije, praksa pokazuje da kooperanti ne znaju za granice. To je najočiglednije na graničnom prelazu Columbia Solidarity između Teksasa i Meksika gde je meksička strana otvorila posebnu traku za Teslu i njene dobavljače. To je rezultat dogovora Tesle i meksičke države Nuevo Leon prema kojem je otvorena posebna traka za prelazak Teslinih vozila i njegovih dobavljača.

 

Izgleda čudno, posebno jer se Tesla i Elon Musk diče time da su njihovi automobili proizvedeni u Americi s lokalnim delovima. Ipak, brojni delovi dolaze i spolja pa ne treba da čudi što je uveden ovakav režim na granici. Bloomberg piše da ovo nije jako prometan granični prelaz pa ovde kamioni ne čekaju duže od 20 minuta na prelazak granice. Zato je otvaranje posebne trake i svojevrsni politički potez kojim meksička država želi da podstakne daljnja ulaganja i širenja u autoindustriji, posebno kad su u pitanju meksički dobavljači. Trenutno za Teslu radi šest velikih dobavljača iz Meksika uključujući i nemački ZF koji tamo ima pogone. Pritom Meksikanci naglašavaju da tu nije kraj. ''Želimo brži i efikasniji prelaz. I možda uvedemo traku za još neku kompaniju kao za Teslu'', rekao je lokalni ministar privrede Ivan Rivas.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla se u Evropi suočava sa sve oštrijom konkurencijom

 

tesla model 3 model y.jpg

 

Evropsko automobilsko tržište nastavilo je da se suočava s teškoćama u prvoj polovini godine. Najnoviji podaci koje je objavio JATO Dynamics, ukazuju na to da je broj novih registracija pao za 14% u odnosu na isti period 2021. dostigavši 5.54 miliona jedinica u 27 evropskih zemalja. Ova brojka se razlikuje u odnosu na pozitivan trend u Kini (+3.4%), ali je bolja u poređenju sa rezultatima u SAD, gde je prodaja pala za 18.2%. Među faktorima koji su sprečili dalji pad su SUV/krosoveri i električni automobili. Prvonavedeni su doživeli pad od samo 4 odsto i predstavljaju gotovo polovinu čitavog obima. Potonji su prošli mnogo bolje, sa povećanjem broja registracija sa 485.000 u prvoj polovini 2021. na 633.200 primeraka u prvom polugodištu 2022. što je rast od 31%. To znači da se sada na baterijski električna vozila (BEV) odnosi 11.4% ukupnog tržišta, što je gotovo četiri tržišna poena više u odnosu na udeo iz prošle godine.

 

Usporena ekspanzija Tesle

Na porastu potražnje za baterijski električnim automobilima nisu svi proizvođači profitirali podjednako. Tesla, primera radi, nije poentirao na ovom rastu, i mada je registrovala više automobila nego ikada ranije, američka marka je po stopi rasta zaostala u odnosu na ukupno tržište. Suočen s problemima u vezi s dostupnošću novih automobila zbog stopiranja proizvodnje u fabrici u Kini, Tesla je doživeo pad tržišnog udela sa 13.75% u prvih šest meseci 2021. na 13.33% u prvom polugodištu 2022. Gubitak od 0.42 poena pozicionira Teslu na treće mesto među proizvođačima u Evropi sa najvećim tržišnim padom u tom periodu. Volkswagen grupacija vodi s padom od 5.7 tržišnih poena, a sledi Nissan sa 1.4 poena. Američka kompanija je snažno pogođena masivnim padom broja registracija Modela 3 u junu od čak 76%, a radi se o mesecu koji je obično jak po pitanju obima prodaje. Kako se Tesla prestrojava ka punoj operativnosti nove fabrike u Berlinu, i dalje zavisi od proizvoda koji izvorno potiču iz udaljenih pogona. Međutim, postoje drugi razlozi usporavanja u Evropi.

 

Konkurencija veća nego ikada ranije

Model 3 se suočava sa sve jačom konkurencijom. BMW i4 i Polestar 2, dva su direktna rivala Teslinog modela koji su nastavili da napreduju u junu. Takođe, kao što je slučaj u SAD i Kini, Tesla Model Y je postao njegova ozbiljnija i atraktivnija alternativa, tako da je došlo do ''sukoba interesa'' u sopstvenom dvorištu. Zapravo, Model Y je zabeležio najveći broj registracija u segmentu električnih automobila u Evropi u prvih šest meseci ove godine. Trka u elektrifikaciji uključuje gotovo sve automobilske marke dostupne na Starom kontinentu. BMW grupacija, primera radi, najbrže je rastući proizvođač u ovom segmentu, s tržišnim udelom koji je porastao sa 5.76% u prvoj polovini 2021. na 8.37% godinu dana kasnije. Najnoviji proizvodi, kao što su iX, iX3 i i4, uživaju u pozitivnom odzivu publike.

 

Hyundai grupacija takođe beleži rast brži od svojih rivala zahvaljujući odličnim rezultatima koje beleže Hyundai Ioniq 5 i Kia EV6, ali i dobrim pozicijama Hyundai Kone i Kie Niro. Hyundai se korektno pozicionirao kao ozbiljan proizvođač električnih vozila s atraktivnim proizvodima i konkurentnim cenama. Stellantis je takođe profitirao tokom ovog perioda. Ovaj koncern je utvrdio svoju poziciju kao drugi proizvođač baterijsko-električnih automobila u Evropi, iza Volkswagen grupacije. Ovako dobar rezultat Stellantis može da zahvali električnom Fiatu 500, trećem najprodavanijem čisto električnom automobilu na Starom kontinentu. Čini se da Fiatova ikona ponavlja uspeh verzije sa motorom SUS, a njeni aduti su i dalje oličeni u atraktivnom dizajnu, lakoj vožnji i niskim troškovima održavanja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je ''ludi'' Ilon Mask najveći razlog zašto ljudi kupuju Teslu?

 

227004-tesla musk.jpg

 

Da li možete da se setite imena nekog direktora, šefa ili vlasnika automobilske kompanije? Na to pitanje će valjda 99% ljudi spontano odgovoriti sa Ilon Mask. Niti jedan čovek nije u istoriji bio u toj meri personalizacija neke automobilske kompanije, njeno lice i naličje, kao harizmatični Amerikanac koji se prilično uspešno bavi svim i svačim. Mask je sveprisutan i spreman na sve da bi to i ostao. Jedna od najvećih svetskih zvezda društvenih mreža koji ne bira način kako bi sebe i svoje kompanije stavio u prvi plan.

 

Da li možete da zamislite Christiana Meuniera iz Jeep-a kako šašavo pleše na pozornici povodom otvaranja nove fabrike, Floriana Huettla iz Opela kako puši marihuanu tokom intervjua na podcastu Joea Rogana, Škodinog Klausa Zellmera kako na Tweeteru objavljuje da Škodine deonice imaju previsoku cenu ili Béatricea Fouchera iz DS-a kako lansira DS 9 u svemir? Teško jer verovatno nemate pojma da ti ljudi uopšte postoje. Ali za Maska dobro znate, između ostalog, jer je napravio sve navedeno (dobro, nije lansirao DS9, već Teslu Roadster) i spreman je da učini i više.

 

Mask je sinonim za Teslu i električne automobile i mnogi ljudi ga obožavaju, u njemu vide uzor. Međutim, kako je to uobičajeno sa ekstravagantnim zvezdama, Maska mnogi ne mogu da smisle. Navodno je među njima i veliki broj onih zaposlenih u Tesli. U svojim ispadima Mask je često agresivan, uvredljiv, a ponekad i vrlo neodgovoran, ali često je i vrlo zabavan, hrabar, prkosi konvencijama i deluje vrlo, vrlo pametno. Nema sumnje da je njegovo lice i delo najveća reklama, ali i najveća antireklama za Teslu. Mnogi su ovaj automobil odabrali upravo zato što veruju Masku. Drugi ga ne bi kupili ni da je jedini na svetu, zato što ne veruju Masku. Kompanija je prvenstveno tako uspešna zbog Maska. Ne, ne zanemarujemo rad hiljada genijalnih inženjera koji stoje iza Teslinih modela, ali bez Maska uspeha ne bi bilo. Isto bi se dogodilo i da jednog dana katastrofalno propadnu. Niko ne bi okrivljivao male zverke, pa čak ni automobile. Krivac broj jedan, dva i tri bio bi Musk.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mask prodao još akcija Tesle za skoro 7 milijardi dolara

 

168652-tesla 3 111.jpg

 

Izvršni direktor Tesle Ilon Mask prodao je akcije u vrednosti od 6.9 milijardi dolara u toj kompaniji za proizvodnju električnih vozila, rekavši da bi ta sredstva mogao da iskoristiti za finansiranje kupovine Twitter-a ako izgubi pravnu bitku sa tom društvenom mrežom. ''U (nadam se malo verovatnom) slučaju da Twitter iznudi zaključenje posla i da neki vlasnici akcija ne kupe još deonica, to je važno kako bi se izbegla hitna prodaja Teslinih akcija'', naveo je Mask u svom tvitu. Mask je početkom jula raskinuo ugovor o kupovini Twitter-a zaključenog 25. aprila vredan 44 milijarde dolara. Čelnici Twitter-a tužili su Maska kako bi ga primorali da završi dogovorenu transakciju, odbacujući njegovu tvrdnju da je obmanut o broju lažnih naloga na toj platformi kao njegovo kajanje nakon pada vrednosti akcija te društvene mreže.

 

Sudski spor dve strane trebalo bi da počne 17. oktobra.

U komentarima na Twitter-u, Mask je rekao ''da'' na pitanje da li je završio sa prodajom Teslinih akcija, dodavši da bi ponovo kupio Tesline akcije ako se posao sa Twitter-om ne zaključi. Mask, najbogatija osoba na svetu, prodao je 8.5 milijardi dolara vredne akcije Tesle u aprilu i tada je rekao da ne planira dalju prodaju deonica. U međuvremenu, pravni stručnjaci su i sugerisali da ukoliko Mask bude primoran da zaključi posao sa Twitter-om ili se spor završi strogom kaznom, da će verovatno prodati još Teslinih akcija.

 

Prihodi Tesle veći od očekivanih

Prema proceni Rojtersa, Mask je prodao oko 7.92 miliona akcija između 5. i 9. avgusta. Sada poseduje 155.04 miliona deonica ili nešto manje od 15% akcija tog proizvođača električnih automobila. Akcije Tesle porasle su za skoro 15% od kada je kompanija prijavila 20. jula prihode veće od očekivanih. Mask je takođe zadirkivao korisnike Twitter-a da bi mogao da pokrene sopstvenu društvenu mrežu. Na pitanje da li je razmišljao o stvaranju sopstvene društvene platforme ako se posao ne zaključi, Mask je odgovorio: ''x.com''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vlasnici Tesli u Norveškoj pokrenuli štrajk glađu

 

tesla strike 01.jpg

 

Norveška je svetski rekorder po pitanju elektrifikacije voznog parka, ali i tamo ima problema. Za najnovije probleme krivi su navodno Teslini automobili za koje grupa vlasnika iz Norveške tvrdi da su kvarljivi i da imaju brojne probleme. A kako bi se njihov glas čuo, odlučili su se na radikalan potez i pokrenuli štrajk glađu.

 

Ovako rigoroznom metodom žele da skrene pažnju na probleme koje svakodnevno doživljavaju u svojim automobilima. Prema njihovim tvrdnjama, Teslini automobili imaju brojne probleme, koji idu od lošeg kvaliteta izrade, poput klimavog sedišta, pa sve do slučajeva kada automobil ne može da se pokrene. Njihov krajnji cilj je da Elon Musk čuje za njih. Sigurni su da će reagovati na njihove molbe i pomoći im. Dosadašnje iskustvo je da celi proces servisa traje predugo, a neretko im se kvarovi ne uklone u potpunosti. A sve to je važno jer govorimo o nemalom tržištu i zemlji s najvećim brojem Teslinih automobila po stanovniku na svetu. U svakom slučaju, radi se o negativnoj reklami, ne samo na norveškom nego i na evropskom tržištu, gje su upravo Teslini modeli najprodavaniji u konkurenciji električnih automobila.

U nastavku sledi i lista najčešćih problema s kojima se ova grupa vlasnika susreće na Teslama:

  • automobil neće da se ''upali'' kada je hladno,
  • automobil neće da se ''upali'' kada je vruće,
  • ručke na vratima se ne otvaraju kada je hladno,
  • intenzivna škripa,
  • ''mehurići'' u sedištima,
  • labavo prednje sedište,
  • poklopac prtljažnika napunjen kišnicom,
  • autopilot ne radi ispravno,
  • prespora internet veza,
  • neispravnost brisača vetrobrana,
  • automobil škripi pri prelasku neravnina,
  • labave dekorativne lajsne,
  • vrata se u nekim slučajevima otvaraju sama od sebe,
  • kompjuter na vozilu ne radi,
  • žuti pojas na ekranu,
  • prozori se ne zatvaraju u potpunosti,
  • sistemi se sami ponovo pokreću,
  • problemi sa smanjenjem snage punjenja baterije,
  • problemi s korozijom na novim automobilima (posebno na Modelu 3),
  • loš kvalitet boje - potrebno lakiranje,
  • problemi s klima uređajem,
  • kraće trajanje baterije nego što tvrdi Tesla.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova strategija Tesla Motors

 

tesla y 111.jpg

 

Teslin šef za odnose sa investitorima otkrio je koliko je američkom proizvođaču električnih vozila postalo jeftinije da pravi svoja vozila. Govoreći na konferenciji o tehnologiji koju je organizovao Goldman Saks u San Francisku ranije ove nedelje, Martin Vijeha je rekao da će cena proizvodnje po vozilu biti najvažniji faktor u određivanju koliko vozila može da napravi brend i koliko će kompanija postati velika.

 

Konkretno, Vijeha je otkrio da je kompanija Tesla trošila u proseku 84.000 dolara na izradu svakog svog vozila u 2017. godini, a da je taj trošak sada pao na samo 36.000 dolara. On takođe tvrdi da skoro nijedna od ovih ušteda nije proizašla iz jeftinijih troškova baterija, već da se do toga došlo kroz poboljšani dizajn vozila koji je olakšao proizvodnju. Istine radi, treba naglasiti i da je Tesla tek 2017. započela proizvodnju znatno jeftinijeg Modela 3 (do tada su sa traka silazili samo skuplji Model S i Model X), a drugi pristupačniji automobil, Model Y, ''zakotrljao'' se tek 2020. godine. Otprilike polovina aktuelnih Teslinih vozila proizvodi se u fabrici Frimont u Kaliforniji, iako se pogoni u Berlinu i Šangaju pokazuju sve važnijim. Vijeha je dodao da će, kako njeni pogoni povećavaju stopu proizvodnje, moći da prave vozila u proseku za manje od 36.000 dolara po primerku. Business Insider napominje da je izvršni direktor Tesle izjavio da će industrija električnih vozila rasti jednako brzo kao i snabdevanje baterijama i pokrenuti promene u rudarstvu i prečišćavanju sirovina, kao i dizajnu i konstrukciji baterijskih ćelija i baterijskih paketa.

 

Model 3 i Model Y čine najveći deo Tesline trenutne prodaje, ali Vijeha je priznao da ovaj proizvođač automobila treba da uvede u proizvodnju jeftiniji EV, posebno ako želi da ostvari svoje robotaksi ambicije. Međutim, on je rekao da je potražnja za Modelom 3 i Modelom Y toliko velika da Tesla ne žuri da lansira novi bazični model. ''Model Y će u suštini 2023. postati najprodavanije vozilo bilo koje vrste, svih vremena, na svetu'' - tvrdi on.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ilon Mask predstavio Optimusa - robota koji ''treba da zameni ljude''

 

tesla optimus.jpg

 

Najbogatiji čovek na svetu Ilon Mask predstavio je najnoviji prototip humanoidnog robota kog razvija kompanija Tesla. Mask kaže da želi da napravi robota koji može da zameni čoveka, ali i da izbegnemo scenario filma ''Terminator''. Optimus se pojavio na sceni na događaju u Silicijumskoj dolini, tokom kojeg je mahao publici i podizao kolena. Iako je Mask objasnio da je robot i dalje u fazi razvoja, osnivač Tesle istakao je da bi mogao da se nađe u prodaji za nekoliko godina. Teslini roboti za široko tržište biće prvo testirani u praksi na fabričkim poslovima sklapanja automobila u kompanijinim pogonima. Ljudima u publici je prikazan i kratki snimak Optimusa kako obavlja proste zadatke, poput zalivanja biljaka, nošenja kutija i podizanja metalnih poluga. Mask je naveo da se masovna proizvodnja robota planira u narednih tri do pet godina, kao i da roboti neće koštati više od 20.000 evra. ''Zaista je fundamentalna transformacija civilizacije kakvu je poznajemo'', dodao je Mask.

 

Kako izbeći Terminatora?

Iako su investitori skeptični kada je u pitanju Teslin izlet u robotiku, Mask je naveo da želi da reši jedan od glavnih problema veštačke inteligencije: ''Kako napraviti mašinu koja može da zameni čoveka?'' Milijarder, koji je ranije upozoravao na opasnost koju veštačka inteligecija predstavlja po budućnost čovečanstva, rekao je da Tesla želi osigura bezbednu tranziciju u društvo u kojem roboti obavljaju sav posao, a ljudi uživaju u plodovima. ''Želimo da budemo pažljivi da ne skrenemo na put Terminatora'', upozorio je Mask. Osim toga, naglasio je da je Tesla u robota ugradila zaštitne mere, uključujući i dugme ''stop'' koje ne može da se onesposobi.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nedeljna proizvodnja Tesle u Berlinu dostiže 2.000 komada

 

tesla berlin fabrika.jpg

 

Otprilike šest meseci nakon pokretanja proizvodnje u svojoj novoj fabrici u blizini Berlina, američki proizvođač električnih automobila Tesla sada na tom mestu proizvodi 2.000 automobila nedeljno. Slično kao kada je dostigla cilj od 1.000 u junu, kompanija je tvitovala fotografiju zaposlenog pored Tesle u fabrici Grünheide kako bi obeležila dostignuće.

''2k Model Y proizveden u Giga Berlinu ove nedelje'', rečeno je. Fabrika automobila u Grünheideu od marta proizvodi električne automobile, do sada jedina Teslina fabrika u Evropi. Dugoročno, Tesla planira da proizvodi 500.000 automobila godišnje u pogonu sa 12.000 zaposlenih i dalje širi poslovanje. U toku je i izgradnja fabrike baterija na tom mestu. Prema podacima cilj za prvi kvartal 2023. je 5.000 vozila nedeljno.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pesimizam oko deonica Tesle sve opipljiviji

 

novitec 3 01.jpg

 

Deonice Tesle su već 50% udaljene od rekorda, pale su za više od 7% samo u petak na 205 dolara (kompanija je u avgustu izvršila podelu deonica u odnosu 1:3). To je najniža vrednost Teslinih deonica u poslednje 52 nedelje.

Prema Handelsblatt-u, proizvođač električnih vozila navodno ima problema sa izgradnjom fabrike za proizvodnju baterija u blizini Berlina (otvaranje se ne očekuje pre 2024.), a na pesimizam ulagača utiče i prodaja deonica Elona Muska. Musk novcem od prodaje Teslinih deonica finansira akviziciju Twittera.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parfem Elona Muska za 24 sata prodat u 20.000 boca

 

228880-parfem 01.jpg

 

Sve što je vezano uz Elona Muska ili njegov vodeći brend, Teslu, vrlo brzo postaje bestseler. Nije važno da li se radi o kratkim pantalonama, boci tekile ili bacaču plamena. Ako ga najbogatiji čovek na svetu promoviše, budite uvereni da će ljudi masovno kupovati. Najnoviji primer je parfem Elona Muska nazvan ''Burnt Hair''. Košta 100 evra, a za manje od 24 sata je prodato 20.000 bočica.

 

Parfem je, prema rečima samog Muska, ''omnigender proizvod'' i dolazi u upečatljivoj crvenoj staklenoj bočici. Njegov prevod bio bi ''spaljena kosa'', a budući da će isporuke onima koji su ga već kupili početi tek u prvom kvartalu 2023. ne znamo da li će zaista mirisati na ovu aromu ili je možda nešto prijatnije. Direktor Tesle je putem svog omiljenog komunikacijskog kanala, Twittera, poručio da se parfem može koristiti za kupovinu Dogecoina, a nekoliko sati nakon početka marketinga objavio je da je već prodato 10.000 bočica. Ova brojka se povećala na 20.000 za samo 22 sata. To znači da, ako se parfem prodaje za 100 evra, pomnoženo sa 20.000 ukupno iznosi 2.05 miliona evra. Tesla naravno neće dizajnirati, puniti i prodavati Muskov miris. Za to će biti zadužena druga kompanija, ali to sigurno neće smetati obožavaocima Teslinog direktora.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rezultati Tesle ispod očekivanja investitora, deonice tonu

 

221513-tesla model s plaid.jpg

 

Div električnih automobila Tesla je izvestio o svojoj zaradi u trećem tromesečju. Rezultati su ispod očekivanja analitičara u pogledu prihoda, ali malo bolji od očekivanja oko zarade. Evo najvažnijih brojki iz izveštaja:

Prihod u trećem kvartalu: 21.45 milijardi dolara u odnosu na očekivanih 22.09 milijardi dolara

Prilagođeni EPS u trećem kvartalu: 1.05 USD u odnosu na očekivanih 1.01 USD

 

Deonice proizvođača automobila pale su za više od 5% nakon saopštenja. Kompanija kaže da i dalje očekuje prosečnu godišnju stopu rasta isporuke vozila od 50% za ovu godinu. Proizvođač automobila je takođe rekao da veruje da ima dovoljno likvidnosti da nastavi sa izgradnjom svoje mape puta. Ipak, Tesla kaže da se iz godine u godinu suočava s problemima zbog povećanih troškova sirovina i neefikasnosti u svojoj Gigafactory Berlin. Jačanje dolara takođe utiče na prodaju Tesle u inostranstvu, smanjujući profitabilnost. Pre izveštaja o zaradi, kompanija je objavila da je u tromesečju proizvela 365.932 vozila i isporučila 343.830. To je više od 258.580 koje je Tesla proizveo i 254.695 koliko je isporučio u drugom tromesečju, kada je kompanija bila pogođena obustavom rada u Kini povezanom s Covid-om. U trećem tromesečju 2021. kompanija je proizvela 237.823 vozila i isporučila 241.300.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teslin sledeći automobil će biti manjii i značajno jeftiniji od Modela 3 i Y

 

tesla m.jpg

 

Direktor kompanije Tesla Elon Musk je otkrio detalje o novoj platformi za automobile koja će biti ukupno treća nakon velike koju koriste Model S i X te kompaktne na kojoj su bazirani Model 3 i Y. Musk je izjavio da će nova platforma biti manja u odnosu na platformu Modela 3 i Y te da će dostizati otprilike polovinu njene cene. Ipak, on nije otkrio kada stiže nova platforma, ali da je upravo ona primarni fokus tima za razvoj novih vozila. Istakao je da će proizvodnja sledećeg Teslinog automobila zaseniti brojke Modela 3 i Modela X, koji su činili do 95% ukupnih isporuka u trećem kvartalu 2022. godine. U svojoj izjavi je otišao i korak dalje rekavši da će novi model nadmašiti proizvodnju svih ostalih Teslinih automobila zajedno.

 

Proizvodnja dva primerka novog automobila će Teslu koštati kao proizvodnja jednog Modela 3. Ipak, uprkos jeftinijoj platformi, to ne znači da će novi automobil biti dvostruko jeftiniji od Modela 3, ali će cena definitivno biti značajno niža. Kada će novi model stići na tržište, teško je reći, ali se to neće dogoditi dok Tesla ne bude u punoj proizvodnji Cybertrucka i kampiona Semi. Zato ovaj automobil ne treba očekivati pre 2024. godine osim ako Teslino postrojenje u Kini ne dobije ''zeleno svetlo'' da model plasira na tržište ranije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla krči šume radi dodatnog širenja proizvodnog kompleksa u Berlinu

 

229348-tesla ger01.jpg

 

Tesla je započeo krčenje šume na lokaciji Gigafabrike Berlin-Brandenburg 28. oktobra, u cilju širenja aktivnosti. Po Blumbergu, portparol Tesle za Nemačku, potvrdio je izveštaj Maerkische Onlinezeitung da američki proizvođač radi na povećanju kapaciteta vezanih za skladištenje i logistiku u Grinhajdeu.

 

Predstavnik kompanije je dodao da je Tesla već započeo proces krčenja nekih 70 hektara borove šume, što je neophodno za širenje prema severu. Tesla trenutno poseduje oko 300 hektara zemljišta na dotičnoj lokaciji. Jerg Štajnbah, ministar ekonomije pokrajine Brandenburg, gde se fabrika nalazi, rekao je da je zadovoljan činjenicom da Tesla nastavlja sa aktivnostima. ''Ovo je dobar znak: Tesla stavlja fokus na Brandenburg. Naša zemlja se razvija u mesto moderne mobilnosti'', glasi njegov tvit. Tesla je prethodno saopštio da planira da proširi Giga Berlin fabriku za oko 100 hektara, kako bi se formirao teretni krug radi poboljšanja železničkih veza, proširivanja skladišnih kapaciteta, formiranja železničke stanice, centra za obuku i obdaništa.

 

Međutim, nije jasno koliko će vremena biti potrebno za kompletiranje proširenja, s obzirom na dosadašnje iskustvo Tesle s lokalnim vlastima i organizacijama za zaštitu životne sredine, što je dovelo do višemesečnog birokratskog zastoja i kašnjenja stavljanja u pogon Giga Berlin fabrike automobila. Kapitalno dodatno građenje zahteva dozvole od strane vlasti i konsultacije s lokalnim stanovništvom, čiji se dobar deo žalio na to što Teslin kompleks troši previše vode i preti divljem životu. Kompanija Ilona Maska trenutno proizvodi 2.000 Tesla Modela Y nedeljno u Giga Berlinu, uz cilj da tu brojku podigne na 5.000 nedeljno do prvog četvoromesečja 2023. Kompanija već sada zapošljava 7.000 radnika, ali se očekuje da broj zaposlenih poraste na 12.000 u narednoj fazi. Pun proizvodni kapacitet fabrike se procenjuje na 500.000 vozila godišnje. Tesla takođe gradi fabriku baterija od 50 gigavat časova,pored postrojenja za sklapanje automobila, a radovi su prilično uznapredovali. Međutim, Tesla je u septembru saopštio da prioritet stavlja na proizvodnju baterija u SAD, jer želi da pojača obim u Ostinu (Teksas) brže nego što je planirano, zbog mogućnosti poreskih podsticaja. Ova odluka bi mogla da odloži otvaranje baterijskog pogona u Giga Berlinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musk prodao deonice Tesle u vrednosti od najmanje 3.95 milijardi dolara

 

199491-tesla fabrika.jpg

 

Elon Musk prodao je još najmanje 3.95 milijardi dolara vredne deonice svoje kompanije za proizvodnju električnih automobila Tesla nakon zatvaranja svoje 44 milijarde dolara vredne akvizicije Twittera. Prema podnescima Komisiji za vrednosne papire i berzu objavljenim u utorak, Musk je prodao još 19.5 miliona deonica Tesle.

Musk je prodao deonice Tesle u vrednosti od skoro 22 milijarde dolara 2021. kada su deonice skočile preko 50%. Ove godine je u aprilu prodao deonice u vrednosti od preko 8 milijardi dolara, a u avgustu u vrednosti od otprilike 7 milijardi dolara. Otkako je zaključio kupovinu, Musk je povukao desetine Teslinih inženjera na Twitter da bi mu pomogli u pregledu koda i drugim poslovima. Musk je i dalje najbogatija osoba na svetu sa neto bogatstvom od blizu 200 milijardi dolara, prema Forbes-u.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Južna Koreja prva na Maskovoj listi za investicije

 

tesla model s 2018 01.jpg

 

Ilon Mask (Elon Musk) iznenadio je javnost prošle nedelje, kada je putem video-poziva obavio razgovor sa južnokorejskim predsednikom Junom Sukom Jeolom (Yoon Suk Yeol). Junova kancelarija je objavila detalje razgovora, otkrivajući da je Mask rekao da je Južna Koreja na vrhu njegove liste zemalja u koje planira da investira. To je dovelo do rasta vrednosti akcija kompanija koje proizvode baterije, kao što su Samsung SDI i Posco, iako Mask nije konkretno rekao da želi da izgradi fabriku u ovoj zemlji.

 

''Ovo jeste mogućnost, pošto Tesla već koristi veliki broj komponenata koje proizvode južnokorejske kompanije'', rekao je Ko Te Bong (Koh Tae-bong), analitičar kompanije HI Investment & Securities iz Seula za Bloomberg. On je dodao da pored Južne Koreje nijedna druga zemlja nema gotovo potpun lanac snabdevanja za električna vozila. ''Imamo velikog proizvođača čipova Samsung Electronics, tri proizvođača baterijskih ćelija, proizvođače katodnih i anodnih materijala, modularnih kamera i drugih manje važnih komponenti'', rekao je Ko. Najveći tehnološki centar kompanije General Motors izvan Sjedinjenih Američkih Država nalazi se upravo u Južnoj Koreji, a čelnici kompanije sa poštovanjem govore o inžinjerima iz ove zemlje. Takođe, južnokorejska privreda se pokazala kao veoma otporna u toku korona krize. S druge strane, Tesla uživa podršku južnokorejske javnosti. Maloprodajni investitori u ovoj zemlji naveliko kupuju akcije kompanije Tesla, a pojedinci poseduju deonice u vrednosti od čak devet milijardi dolara.

 

Južna Koreja se takođe uklapa u Maskovo viđenje radne kulture. Ovo je jedna od zemalja čiji broj radnih sati prevazilazi SAD i bilo koju drugu azijsku zemlju u Organizaciji za ekonomsku saradnju i razvoj (OECD). Samo 4,4 odsto od oko 21 miliona ljudi u zemlji radi od kuće, a u prvoj godini pandemije taj procenat bio je 2%. Međutim, postoje i razlozi koji bi odvratili Maska od investiranja u azijsku naciju. Pre svega, tu je očigledan geopolitički rizik koji proizilazi iz nuklearnih aktivnosti Severne Koreje. Takođe, strogi zakoni o radu bi mogli izazvati štrajk radne snage koja je u velikoj meri sindikalizovana. Trenutno je u toku štrajk sindikata vozača kamiona zbog kojeg su zatvorene luke i industrijski kompleksi i otežan izvoz. Javnosti je Maskovo mišljenje o sindikatima dobro poznato. Bio je prilično glasan kritičar međunarodne organizacije United Auto Workers, a Nacionalni odbor za radne odnose prošle godine je utvrdio da je kompanija Tesla u više navrata prekršila američki Zakon o radu. ''Južna Koreja je poznata po tome što ima neke od najjačih radničkih sindikata na svetu. Tako da bih rekao da su šanse za otvaranje Tesline gigafabrike u Južnoj Koreji ravne nuli'', rekao je Čoi Vongčul (Choi Voongchul), profesor na Univerzitetu Kukmin u Seulu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Totalni haos'' u Teslinoj gigafabrici u Berlinu

 

230228-tesla berlin.jpg

 

Za razliku od ostalih Teslinih pogona, fabrika u Berlinu nije privlačna radnicima. Nemački pogoni Tesle su u velikim problemima, a razlog je, verovali ili ne, nedostatak radne snage. Evropska gigafabrika je trebalo da zapošljava čak 12.000 radnika, a trenutno u njoj radi tek 7.000. Zbog toga se ne može postići optimalni intenzitet proizvodnje, a u budućnosti bi moglo da bude i gore. 

Neimenovani izvor je za Wired izjavio da je u fabrici ''totalni haos'' i da su neki radnici duže na bolovanju nego što su radili, odnosno da su u poslednih šest meseci radili tek nekoliko nedelja. A epilog su loši proizvodni rezultati, odnosno niska produktivnost. Teslin plan je bio da do kraja ove godine nedeljno proizvodi 5000 primeraka Modela Y, a trenutno nisu u mogućnosti da ostvare ni pola planirane količine - u oktobru su proizvodili intenzitetom od 2.000 primeraka. Time su nemački pogoni osetno podbacili u odnosu na ostale gigafabrike. Giga Shanghai je do 20.000 primeraka stigao za 100 dana, Giga Texas za 151 dan, a Giga Berlin tek nakon 187 dana. Podsetimo, Giga Berlin je s radom počeo u martu ove godine. 

 

Zašto Tesla u Nemačkoj nije radnicima privlačna?

Odgovor je veoma jednostavan. Nemačka autoindustrija je jedna od najsnažnijih na svetu, ali i najprofitabilnijih, pa radnici imaju odlične uslove. Očigledno ne i u Tesli jer u nemačkom sindikatu metalaca IG Metall tvrde da su u Tesli plate manje 20%. Takođe, u ovoj nemačkoj regiji nezaposlenost je veoma niska. ''Svuda postoji manjak kvalifikovanih radnika'', rekao je za Holger Bonin, direktor istraživanja na Institutu za ekonomiju rada u Bonu. ''Svi koji bi mogli da se zaposle već su zaposleni. Zbog toga je veoma teško popuniti radna mesta.'' Dodatno, radnici koji se zaposle ne ostaju dugo u Tesli. Bivši zaposleni pritom naglašavaju nedostatak iskustva menadžerskog tima i iznenadne promene u obrascima rada kao glavne prepreke, posebno za radnike s decom. Kažu da u Tesli nemaju empatije. Zato brojni radnici svoju karijeru nastavljaju na nekom drugom mestu.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedan od najvećih akcionara Tesle traži ostavku Maska

 

224192-tesla musk.jpg

 

Indonežanski milijarder Koguan Leo, treći po veličini pojedinačni akcionar proizvođača električnih vozila Tesla, zahteva da izvršni direktor Ilon Mask podnese ostavku. Leo optužuje ekscentričnog milijardera da se previše fokusira na Twitter, društvenu mrežu koju je Mask nedavno kupio za više od 44 milijarde dolara.

 

''Ilon je napustio Teslu i Tesla nema trenutnog izvršnog direktora. Tesla treba i zaslužuje da ima puno radno vreme generalnog direktora'', napisao je Leo na Twitteru. Leo sugeriše i da je Upravni odbor Tesle dužan da traži zamenu. Milijarder je predložio da se Masku pruži prilika da pronađe i imenuje vlastitog naslednika, uz nezavisni nadzor odbora. ''Elon je bio ponosni otac, a Tesla je sada odrastao. Potreban nam je lider kao Tim Kuk, a ne Ilon'', bio je jasan Leo. Leo poseduje oko 22 miliona akcija Tesle, ukupne vrednosti oko 3 milijarde evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Teslin model na nišanu ima VW ID.3

 

230265-tesla model.jpg

 

Na putu je novajlija iz Tesle, manji od Modela 3, koji svojim gabaritima sugeriše da je predviđen pre svega za evropsko tržište. Američka kompanija 2022. godinu završava bez Cybetrucka koji poprilično kasni s dolaskom, ali i novog Roadstera. Međutim, firma Ilona Maska stavlja fokus na manji, jeftiniji model, koji bi mogao da odigra mnogo važniju ulogu u sveopštem usvajanju električnih vozila.

 

Glasine o vozilu pozicioniranom ispod aktuelnog ulaznog Modela 3, kolaju već izvesno vreme. Početkom ove godine, šef Tesle Ilon Mask, odbacio je tvrdnje da kompanija radi na takvom modelu rekavši: ''Imamo dovoljno toga na meniju trenutno, da budem iskren.'' Međutim, tokom ove godine, Tesla je često završavao na vrhu lista u ključnim regionima, povećavajući stopu prodaje, isporučivši u međuvremenu svoj 3.000.000. model. Čini se da je sada Mask prepoznao trenutak, da je idealno vreme za lansiranje jeftinije ponude. Po nedavnom izveštaju o finansijskim rezultatima, on je analitičarima rekao sledeće: ''Odradili smo inženjering za Cybertruck i Semi (šleper), tako da možete pretpostaviti na čemu radimo, a radi se o novoj generaciji vozila čiji će troškovi biti upola manji u odnosu na platformu Modela 3 i Y. Biće manji, da budemo pošteni, ali smatram da će veoma brzo nadmašiti zajedničku proizvodnju svih naših ostalih vozila.''

 

Prepolovljivanje troškova vezanih za konstrukciju ne mora nužno da znači da će ''mali'' Tesla koštati dvostruko manje od Modela 3, ali je bezbedno reći da će startovati s cenom od oko 30.000 evra. To bi Tesli potencijalno otvorilo značajan deo tržišta, tako da bi se direktno našao naspram hečbek modela kao što je Volkswagen ID.3, pa i kineski modeli MG-a i BYD-a. Kako bi novi Teslin model mogao da izgleda na dobar način demonstrira priloženi render iz Auto Expressa. Trebalo bi da bude pozicioniran u C segmentu kao porodični hečbek, dužine od oko 4.4 metra. Mask je priznao da je jeftiniji, manji model glavni prioritet za Tesline inženjere. ''Ne želimo da govorimo o konkretnom datumu lansiranja'', rekao je on, ''ali na ovom novom modelu je primaran fokus našeg razvojnog tima. Iskoristićemo sve što smo naučili iz Modela S, X, 3 i Y, Cybertrucka i Semija, za ovu platformu. Želimo ponovo da dođemo do tih 50%''

 

On je ovde zapravo mislio na Model Y, čija gola konstrukcija košta značajno manje od one kod Modela 3. Tesla je iskoristio unapređene procese da bi u velikoj meri redukovao složenost, što je implementirano u Model Y. Primera radi, samo su dve 3D štampane komponente u školjci odradile posao koji u Modelu 3 odrađuje 171 komponenta, tako da se uštedelo na 1.600 varova tokom proizvodnje. Nedavne glasine sugerišu da Tesla sada radi na integraciji ovih unapređenja u revidirani Model 3, u okviru projekta kodnog naziva ''Highland''. Teslina sposobnost da napravi novi, manji automobil uz dovoljno niske troškove, sasvim izvesno zavisi od izbora hemije za baterije i načina na koji su one instalirane. Kompanija je već koristila litijum-gvožđe fosfatne (LFP) ćelije, koje su jeftinije za proizvodnju od nikl-mangan kobaltnih (NMC). Američki proizvođač trenutno koristi LFP jedinice u nekima od svojih vozila, a to će verovatno biti ključni deo tehničkog sklopa jeftinijeg modela, uz nove instalacije. Ide priča da se kompanija priprema da isporuči tehnologiju ''od ćelije do šasije'' na Modelu Y koji se proizvodi u Nemačkoj, što je deo saradnje sa kineskim BYD-om. Lakša i kompaktnija od konvencionalne konstrukcije bazirane na konvencionalnom modulu, ova tehnika štedi dodatni prostor, koji moće biti iskorišćen za dodatne ćelije, čime bi se kompenzovala niža energetska gustina i  samim tim isporučio odgovarajući domet.

 

Mask smatra da Tesla može novo postignuće od tri miliona plasiranih vozila proširi na više od 100 miliona na putevim do kraja ove dekade. Da bi to postigao, on kaže da će firmi biti potrebno ''desetak fabrika grubo rečeno'', i mada originalna fabrika u Kaliforniji ''upravo ostaje bez prostora'', većina pogona će biti sposobna da isporučuje do dva miliona vozila godišnje. Manji, priuštiviji model je gotovo sigurno ključni faktor u okviru ove ambicije, tako da ako novajlija pristigne nakon Roadstera i Cybertrucka, mogli bismo da ga vidimo na putevima 2025. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla na putu da kompletira najlošiju godinu u svojoj istoriji

 

187649-Tesla Model S 01.jpg

 

Tesla je na putu da ostvari najgoru poslovnu godinu otkada postoji, jer je vrednost akcija kompanije u poslednjih 13 meseci pala za 70%. Suvišno je reći da je Maskova opsednutost Twitterom dovela do besa investitora. Dakle, investitori su sve zabrinutiji, smatrajući da je novonastali haos u vezi sa kupovinom Twittera odvratio Maska od vođenja kompanije koja proizvodi električne automobile, što je ozbiljno oštetilo njeno finansijsko stanje. U novembru 2021. vrednost akcija Tesle je dostigla rekordnu vrednost od 414 dolara. Od tada do danas, pala je za 70% na 123,15 dolara. Sve do 1. aprila, akcije Tesle su se kotirale visoko (380 dolara), što je bio poslednji trgovinski dan pre nego što je Mask obelodanio da je kupio Twitter. Kompanija je od tada izgubila gotovo dve trećine vrednosti, i to u vreme kada konkurencija smanjuje dominantan Teslin udeo na tržištu električnih automobila. Vrednost akcija Tesle je u ovoj godini pala za 69%, što je najgore godišnje izdanje još od ulaska na berzu 2010. a investitori su s razlogom zabrinuti, smatrajući da Twitter oduzima previše vremena južnoafričko-američkog milijardera.

 

Tesla je povećao popuste koje nudi za svoja dva najprodavanija modela, što je jasna indikacija da se potražnja za njegovim elektromobilima usporava. Teksaška kompanija je započela akciju nuđenja podsticaja za Model 3 i Model Y na svojoj internet stranici ovog meseca, ali je popust udvostručen na 7.500 dolara za one koji naruče automobil do 31. decembra. Retki popusti su sledili nakon niza poskupljenja Teslinih vozila u poslednjih nekoliko godina, za šta je kompanija okrivila poremećaj u lancu snabdevanja i inflaciju. Analitičari smatraju da je ovo znak pada potražnje, što nije dobar signal za Teslu. Konkurencija je sve oštrija, a firma Ilona Maska se suočava s izvesnim problemima na planu potražnje. Mask je bacio 2.58 milijardi dolara vredne akcije Tesle prošle nedelje i prodao skoro 23 milijarde akcija automobilske kompanije od aprila, što se podudara s aferom sa Twitterom. Značajan deo tih sredstava je otišao na finansiranje Maskove akvizicije od 44 milijarde dolara, što je izazvalo svojevrstan haos.

 

Stotine milijardi dolara su zbrisane sa njegovog konta od 13.4% udela, tako da Mask više nije najbogatija persona na svetu. U petak je Mask rekao da neće prodavati akcije Tesle u narednih 18 meseci ili više, u očiglednom pokušaju da uteši akcionare, koji su u očaju posmatrali kako njihove akcije gube skoro polovinu vrednosti otkada je šef kupio Twitter u oktobru. ''Ne prodajem akcije u sledećih 18 do 24 meseca'', rekao je Mask tokom audio Twitter Spaces grupne konverzacije. Što se tiče njegove uključenosti u Twitter, već je sugerisano da namerava da vodi firmu samo privremeno, a prošlog meseca je rekao sudu da planira da pronađe nekog drugog ko će obavljati glavni posao. Upozoravajući da je Twitter na ''brzoj traci bankrota od maja'', tvitovao je sledeće: ''Pitanje nije pronaći generalnog direktora, pitanje je pronaći generalnog direktora koji može da održi Twitter u životu.''

 

Njegovo kratko vreme na čelu popularne društvene mreže bilo je zahvaćeno kontroverzama, uključujući otpuštanje polovine osoblja kompanije i omogućavanje zabranjenim korisnicima, kao što je Donald Tramp, da se vrate u igru. Najnoviji potres nastao je zbog toga što je korisnicima zabranjeno da promovišu veze ka drugim platformama društvenih mreža kao što su Facebook i Instagram. U roku od 24 časa, Mask je poništio tu odluku i izvinio se, rekavši da će se bilo koja ''velika promena politike'' od sada stavljati na javno glasanje. Čini se da je prva od njih bila da prošle nedelje pita svojih 122 miliona pratilaca da li treba da se povuče s mesta generalnog direktora. Pošto je postalo jasno u kom smeru ide anketa, Mask je tvitovao: ''Kako ide izreka, pazi šta želiš jer bi to moglo da se ostvari. Oni koji žele vlast su oni koji je najmanje zaslužuju.''

 

Vlasnik Tesle i Space X-a se u prošlosti povinovao anketama na Twitteru i voli da citira frazu ''vox populi, vox dei'', što na latinskom znači ''glas naroda je glas Boga''. Anketa je usledila nedelju dana nakon što je Mask pao na drugo mesto na Forbesovoj listi najbogatijih ljudi na svetu, dok je vrednost Teslinih akcija nastavila da pada.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...