Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Tesla Motors

Recommended Posts

Kineski kredit za Teslu od 565 miliona dolara

 

tesla model 3 giga.jpg

 

Tesla je sklopila ugovor o zajmu obrtnog kapitala u iznosu do četiri milijarde juana (565.51 miliona dolara) sa zajmodavcem iz Kine za njegovu fabriku automobila u Šangaju, navodi se u regulatornom podnesku u petak. Zajam koji će dati ''Industrial&Commercial Bank of China'' će se koristiti samo za troškove povezane sa proizvodnjom u fabrici u Šangaju.

Fabrika je prvo Teslino mesto za proizvodnju automobila izvan Amerike i centar je njenih ambicija za povećanjem prodaje na najvećem svetskom tržištu automobila i izegavanjem viših uvoznih carina koje su uvedene za američke automobile. Tesla je obustavila proizvodnju u svojoj fabrici u zalivu San Francisko zbog šireg uticaja koronavirusa, a lokalno zdravstveno odeljenje je u petak poručilo da ''ne sme da se ponovo otvori'' jer lokalne mere zaključavanja ostaju na snazi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mask preti da će preseliti sedište kompanije iz Kalifornije u Nevadu

 

191987-tesla s.jpg

 

Milijarder Ilon Mask, vlasnik fabrike za proizvodnju električnih automobila Tesla, rekao je da će preseliti sedište kompanije iz Kalifornije nakon što mu je rečeno da je i dalje mora držati zatvorenom. ''Tesla će odmah preseliti svoje sedište i buduće programe u Nevadu'', tvitnuo je Mask. Kompanija će uložiti žalbu protiv okruga Alameda, dodao je Mask. Zdravstvene službe tog okruga odbile su da dopuste fabrici da se otvori u petak, navodeći kao razlog mere karantina. Prema Univerzitetu ''Džon Hopkins'' Kalifornija ima 2.632 žrtve koronavirusa.

Od 23. marta sve osim ''bazičnih operacija'' suspendovano je u fabrici Frimont u blizini San Franciska. Fabrika zapošljava više od 10.000 radnika i proizvodi oko 415.000 automobila svake godine. Kalifornijske vlasti olakšale su neke restrikcije u toj saveznoj državi ove nedelje i dopustile biznisu da se pokrene. Ali, neki okruzi doneli su svoje vlastite kriterijume po kojima se privreda može ponovno pokrenuti. U Alamedi gotovo svi privredni subjekti moraju ostati zatvoreni do kraja maja. Mask je sugerisao da bi budućnost fabrike mogla doći u pitanje. On je već ranije izazvao kontroverze zbog protivljenja restrikcijama i promocijom nepotvrđenih tretmana za virus. Početkom marta, taj je milijarder rekao da je ''panika oko korone glupa'', ali je kasnije donirao stotine respiratora bolnicama u Njujorku.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^

 

''Neka me uhapse'': Direktor Tesle naredio otvaranje fabrike

 

musk.jpg

 

Tesla je otvorio svoju fabriku u Kaliforniji uprkos zabrani rada koja je na snazi u toj američkoj državi. Direktor kompanije Ilon Mask naredio je u ponedeljak pokretanje pogona, a na svom Tviter profilu rekao je kako će se i sam vratiti na posao u fabriku. Takođe je naveo da ukoliko neko treba biti uhapšen - neka to bude on.

 

Mask je prethodno izjavio kako će fabriku i sedište kompanije premestiti iz alifornije ukoliko vlasti ne dozvole otvaranje u kontekstu restrikcija zbog pandemije. Iako je savezna država popustila u merama predostrožnosti, okrug Alameda koji se nalazi pokraj San Franciska u kojem se fabrika nalazi nije učinila isto. Mask je u nedelju izjavio da je kompanija Tesla podnela žalbu protiv okruga. Ipak, umesto da sačeka rezultat pravnog pritiska, Mask je naredio otvaranje mimo lokalnog zakona. Policija je rekla kako su informisani o događaju, ali da će delovati samo u slučaju naredbe zdravstvenih čelnika okruga. U svom saopštenju radnicima, kompanija Tesla onaglašava da je odluka o vraćanju na posao u skladu sa odredbama države Kalifornije. Fabrika električnih automobila prestala je sa proizvodnjom 26. marta.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Policija u Teslinoj fabrici

 

199491-tesla fabrika.jpg

 

Iako je predsednik Donald Tramp nedavno podržao odluku Ilona Maska da nastavi proizvodnju u Teslinoj kalifornijskoj fabrici, to ne znači da ovaj proizvođač automobila može da bude potpuno spokojan. Kako prenosi Blumberg, poručnik iz policijske uprave Frimonta u Kaliforniji posetio je fabriku kako bi proverio da li se kompanija pridržava lokalnih bezbednosnih protokola u vezi sa epidemijom koronavirusa. Navodi se da se policijski službenik na licu mesta informisao o merama zaštite i fizičkog distanciranja zaposlenih, kao i da li radnici koriste zaštitne maske na poslu.

 

Kompanija Tesla je prethodno obaveštena o policijskoj poseti, a izveštaj o rezultatima provere biće prosleđen službeniku za javno zdravlje okruga Alameda, koji će potom utvrditi da li se u fabrici poštuju pravila.

U utorak uveče vlasti okruga Alameda izdale su saopštenje u kome se navodi da su razgovarali sa predstavnicima Tesle o njihovim planovima za bezbednost i prevenciju i složile su se ''da Tesla ove nedelje može početi sa pripremama za ponovno otvaranje pogona već sledeće sedmice''. Zanimljivo je da je ova izjava usledila nakon što je Ilon Mask rekao da je kompanija Tesla već nastavila proizvodnju i dok su zaposleni tvrdili da su zapravo započeli izradu vozila Model 3 i Model Y još prošlog vikenda. Ilon Mask je bio oštar kritičar mera koje su donete radi zaustavljanja pandemije koronavirusa i zalagao se da se zemlja što pre ponovo ''otvori''. Iako je očigledno da svesno ne poštuje naredbe okruga Alameda u vezi sa nastavkom proizvodnje pre službenog odobrenja, malo je verovatno da će Musk ili kompanija Tesla zbog toga biti kažnjeni.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teslina tržišna vrednost sve bliža Toyotinoj

 

tesla model s 2018 01.jpg

 

Deonice Tesle su i protekle nedelje nastavile rast. Trend rasta tek se povremeno prekida, poslednji put se to dogodilo 1. maja kada je Elon Musk tvitnuo da im je cena previsoka. One su se tog dana smanjile za 10% i spustile ispod 700 dolara, ali sada se vraćaju na oko 800 dolara. Ulagači su očigledno uzbuđeni jer je kompanija napokon ostvarila profit u poslednjem tromesečju prošle godine. Jer, kako drugačije protumačiti činjenicu da su deonice ove godine uzletele 90%, a u poslednjih dvanaest meseci čak 245%.

Neki analitičari postavljaju ciljanu vrednost deonica iznad 1.000 dolara i predviđaju da će Tesla kupcima isporučiti 700.000 električnih vozila sledeće godine. Ovogodišnje poslovanje će biti možda i prekretnica jer se očekuje rast prihoda za 10%. Teslina tržišna vrednost je već skočila na 150 milijardi dolara, kompanija vredi gotovo pet puta više od General Motorsa i samo oko 10 milijardi dolara manje od Toyote. Teslinim deonicama se trguje po valuaciji od gotovo 70 puta više od planirane dobiti za 2021. Kod Forda, odnos P/E (za planiranu dobit u 2021.) iznosi svega deset.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je više tjuniranih Tesli, oglasio se i Elon Musk

 

s apex 1.jpg

 

Elon Musk je izrekao svoje mišljenje o tjuniranim Teslama i sve bogatijoj ponudi na tjuning-tržištu. Između svađa sa vladajućima u okviru preranog otvaranja fabrike, Musk je našao vremena da gostuje u još jednom podcastu. Ugostio ga Joe Rogan, a tokom dvosatnog razgovora dotakli su se mnogih zanimljivih tema.

 

Jedna od njih je i tjuning-scena, odnosno sve veća popularnost prerada Teslinih automobila. Tako je još 2018. godine program S-Apex iz Unplugged Performance-a za oko 50.000 dolara nudio kompletnu preradu automobila, od spoljašnjosti i kabine do same mehanike podvozja. Upitan šta misli o takvim preradama Musk je odgovorio: ''Meni to zvuči dobro.'' Kasnije je objasnio da nema problem sa tjuningom, posebno ako ide u smeru olakšavanja automobila i poboljšavanja dinamičke stabilnosti. I zaista, većina tjunerskih kuća nudi karoserijske modifikacije kojima Teslin automobil pokušavaju da učine atraktivnijim kroz prizmu agresivnijeg dizajna. Naravno, spuštanje vozila je sastavni deo takvog tjuninga, kao i ugradnja većih točkova. Skuplje prerade idu u smeru zamene pojedinih delova karoserije novima od karbona, dok se ostali na tom nivou već prebacuju u kabinu i dodatno doteruju postojeći Teslin potpis.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla CEO dobio prvu isplatu u iznosu od skoro 720 miliona evra

 

tesla musk.jpg

 

Elon Musk, CEO kompanije Tesla, nagrađen je prvom ratom od 12 mogućih isplata na osnovu ostvarenih rezultata, čiji iznos se meri stotinama miliona evra. Prema zvaničnim podacima, Musk je zaradio 1.7 miliona Teslinih akcija koje vrede 697 miliona evra prema podacima sa berze od četvrtka. Musk za svoj posao ne prima platu, ali je vlasnik 18.5% kompanije. Da bi bio isplaćen mora da postigne određene ciljeve.

Prvi cilj, da Tesla kapitalizacija tržišta bude veća od 100 milijardi dolara 30 dana zaredom u prozoru od šest meseci, kao i da u periodu od četiri kvartala ima promet od 20 milijardi dolara je uspešno ostvaren. Akcionari su potvrdili da su ciljevi ispunjeni i veruju da će ova isplata delovati motivaciono da se još brže dostignu zacrtani ciljevi. Ipak, nisu svi veliki akcionari zadovoljni. Richard Tornetta je tužio kompaniju zbog ovog kompenzacionog plana, optužujući upravni odbor da krši osnovne dužnosti odobravanjem paketa koji nepravedno donosi veliko bogatstvo direktoru kompanije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla otvara svoj prvi salon u Sloveniji

 

tesla salon.jpg

 

Tesla će otvoriti svoju prvu prodavnicu vozila u Sloveniji, a za to su već oglašena dva radna mesta.

''Tražimo novog Teslinog savetnika za novu trgovinu koju otvaramo u Ljubljani. Da li ste spremni za izazov?'', navodi se u oglasu na sajtu Tesla u kome su navedena sva slobodna radna mesta. Ovo je ujedno i potvrda da američka kompanija električnih automobila ulazi ozbiljnije na slovenačko tržište automobila. Prošle godine Tesla je prvi put omogućio direktne narudžbine za svoja vozila iz Slovenije. Tesla traži ljude za svoje predstavništvo za dva posla, a to su rukovodilac salona (''store manager'') i savetnik (''Tesla advisor''). Prvi rad je usmeren na vođenje salona, a drugi je više fokusiran na kontaktiranje posetilaca, savetovanje, objašnjavanje i slično. Inovativnost, komunikacija, znatiželja i ljubav prema električnim vozilima su odlike koje Tesla traži od Slovenaca. Ne postoje posebni uslovi za nivo obrazovanja, obavezno je znanje slovenačkog i engleskog jezika, vozački ispit, fleksibilnost i sl.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaposliće čak dva lica u Sloveniji? Vauuu, kako li će kod njih samo pasti stopa nezaposlenosti ...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačka tuži Teslu zbog termina autopilot

 

201879-tesla ap.jpg

 

Nemačka agencija za zaštitu tržišnog takmičenja je prijavila, a sud u Minhenu otvorio postupak u kome je jedini optuženi američki proizvođač Tesla. Razlog je korišćenje spornog termina autopilot za sisteme pomoći u vožnji koji podrazumevaju održavanje vozila u saobraćajnoj traci, brzine, adaptivni tempomat i sl.

 

Tužioci žele da zaštite kupce od zablude da se zaista radi o sistemu koji sam upravlja vozilom i da pomoć vozača nije potrebna, što nije u potpunosti istina. Nemačka još nije zakonski regulisala pitanje autonomnih automobila, pa je ideja da se pojam autopilot zabrani i da se ne sme prepustiti vozilima da sama upravljaju. Pojam autopilot je nedavno obogaćen sistemom za automatizovanu vožnju u gradskim uslovima, odnosno Teslina vozila imaju mogućnost samostalnog stajanja, kretanja na semaforima, praćenja pešaka biciklista i sl. Sud u Minhenu je u najavi istakao da nije saglasan sa ovakvom praksom. Iz Tesle su odbacili sve optužbe i naveli da se pri korišćenju autopilota na njihovim modelima od vozača zahteva aktivno praćenje stanja, pa iz toga sledi da nisu moguće autonomne operacije vozila za koje ih Nemačka tereti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

A i Nemci ponekad prolupaju....što ne tuže i ne traže zabranu naziva automatski menjač, jer izaziva zabludu vozača da sve sam radi-a ne radi, mora vozač da postavi ručicu (prekidač) u odovarajući položaj?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbog greške u programu kupio 27 vozila Tesla umesto jednog

 

tesla model 3 giga.jpg

 

Kupovina online je mogla skupo da košta Nemca koji je sanjao da postane vlasnik električnog automobila Tesle, ali je zbog informatičke greške u programu na portalu proizvođača umesto jednog naručio čak 27 vozila Tesla Model 3. Kada je konačno odabrao automobil Tesla zbog greške u programu kupac je dobijao svaki put poruku da kupovina nije sprovedena i tako 27 puta, pa je umesto 52.000 evra za jedan komad potvrdio kupovinu 27 komada u ukupnoj ceni od 1.4 miliona evra.

Da stvar bude gora, nesrećni Nemac nije mogao da otkaže narudžbinu jer bi u tom slučaju morao da plati 2.600 evra. Srećom, zaposleni u Tesli su pokazali razumevanje, ispričao je sin kupca. Pokazalo se da su i drugi kupci tokom tog dana doživeli neprijatnosti, pa je Nemcu ipak poništena kupovina drugih 26 automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/18/2020 at 10:55 PM, neshaoct said:

Nemačka tuži Teslu zbog termina autopilot

 

201879-tesla ap.jpg

 

Nemačka agencija za zaštitu tržišnog takmičenja je prijavila, a sud u Minhenu otvorio postupak u kome je jedini optuženi američki proizvođač Tesla. Razlog je korišćenje spornog termina autopilot za sisteme pomoći u vožnji koji podrazumevaju održavanje vozila u saobraćajnoj traci, brzine, adaptivni tempomat i sl.

 

Tužioci žele da zaštite kupce od zablude da se zaista radi o sistemu koji sam upravlja vozilom i da pomoć vozača nije potrebna, što nije u potpunosti istina. Nemačka još nije zakonski regulisala pitanje autonomnih automobila, pa je ideja da se pojam autopilot zabrani i da se ne sme prepustiti vozilima da sama upravljaju. Pojam autopilot je nedavno obogaćen sistemom za automatizovanu vožnju u gradskim uslovima, odnosno Teslina vozila imaju mogućnost samostalnog stajanja, kretanja na semaforima, praćenja pešaka biciklista i sl. Sud u Minhenu je u najavi istakao da nije saglasan sa ovakvom praksom. Iz Tesle su odbacili sve optužbe i naveli da se pri korišćenju autopilota na njihovim modelima od vozača zahteva aktivno praćenje stanja, pa iz toga sledi da nisu moguće autonomne operacije vozila za koje ih Nemačka tereti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Podržavam ideju podnošenja ove tužbe, jer upotreba reči "autopilot" potencijalno dovodi u zabludu primaoce oglasnih poruka Tesle, a obmanjujuće oglašavanje je svuda zabranjeno ( ne samo u Nemačkoj, već i u Srbiji ), samo što sve zemje to u praksi ne sankcionišu jednako revnosno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kompanija Tesla isporučila preko 90 hiljada vozila uprkos pandemiji

 

187650-Tesla Model X.jpg

 

Kompanija Tesla je u poslednjem izveštaju objavila da je bila u mogućnosti da isporuči 90.650 vozila tokom poslednjeg kvartala, a uprkos tome što su mnoge fabrike zatvorene zbog virusa korona. Eksperti su očekivali da kompanija uspešno isporuči oko 72 hiljade automobila u periodu od aprila do juna, ali je Tesla prošla daleko bolje. Tako je ovo drugi po redu kvartal u kojem su zabeleženi rezultati koji su bolji od očekivanih, budući da je u prvom kvartalu 2020. isporučeno 88.400 vozila, iako se očekivalo da broj bude značajno manji. Rezultati su ipak lošiji od poslednjeg kvartala 2019. kada je isporučeno 112 hiljada jedinica, ali su, ako se u obzir uzmu zatvorene fabrike prilično dobri.

Kompaniju prate i kontroverze u vezi sa odlukom Elona Muska da neke fabrike ponovo otvori i to pre nego što je takav potez odobren od strane države, zbog čega je optužen za ugrožavanje javnog zdravlja. Fabrike su ipak ostale otvorene, zahvaljujući čemu su automobili isporučeni na vreme.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amerikanci istražuju Teslu: Požari na starijim Modelima S možda nisu slučajni

 

64292-tesla model s.jpg

 

Sigurnosni savet za saobraćaj (NTSB) u izjavi LA Times-u najavljuje da je u poslednjoj fazi formiranja posebnog izveštaja, koji se bavi slučajevima saobraćajnih nesreća u kojima je došlo od zapaljenja baterija/povećane temperature. Navodno se radi o Teslinim Modelima S proizvedenim od 2012. do 2016. godine, a uzrok bi mogle da budu cevi za hlađenje (pominje se da može doći do curenja), koje je isporučivao kineski dobavljač. Od 2016. taj deo rashladnog sistema baterija proizvodi Tesla. O celom ovom slučaju je pisao Business Insider, a u izveštaju ovog medija se pominjalo da su u Tesli znali za nedostatak, ali su i dalje prodavali vozilo. Ako NTSB utvrdi nepravilnosti biće to znak drugim agencijama da od Tesle traže odgovarajuće mere.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla će u fabrici u Nemačkoj zaposliti 10.500 radnika

 

tesla y 111111.jpg

 

U Teslinoj fabrici u Nemačkoj, za koju se priprema gradilište u nemačkom Grunheideu, biće zaposleno 10.500 radnika a proizvodiće se u punom kapacitetu pola miliona automobila godišnje u smenama. Izgradnja fabrike, koja bi trebalo da bude završena do jula 2021. još nije odobrena. U Teslinoj prijavi za dozvolu navode se različite informacije o broju zaposlenih u smeni. Govori se i do 12.000 direktnih poslova. Prema podacima iz industrijskih krugova, između 3.000 i 3.500 zaposlenih će raditi u jednoj smeni, u tri smene dnevno.

Tesla je očistila deo područja na vlastiti rizik i priprema se za izgradnju. Prijava za građevinsku dozvolu pokazuje da kompanija procenjuje troškove izgradnje na oko milijardu evra. Ako se dobije odobrenje, građevinski radovi bi trebalo da traju do marta 2021. godine. Početak proizvodnje je planiran za jul 2021. godine. Kritičari strahuju da će fabrika imati negativne posledice za okolinu. Do sada je primljeno 373 prigovora. Do 3. septembra građani još uvek mogu da ulože prigovore na zahtev za odobrenje. Glavna primedba zaštitnika okoline je da celi projekat ima pogrešno mesto, odnosno da je reč o području zaštite voda i zaštićenom pejzažu usred netaknute prirode.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla: jači punjači i niže cene vozila

 

200278-tesla model y 001.jpg

 

Tesla je podigla snagu punjenja svojih Superchargera na 250 kW, a to znači da recimo Model 3 sada nakon pet minuta punjenja dobija domet od 120 km. Kod Modela S i X sada je granica podignuta na istih 250 kW. U Tesli to dostignuće komercijalizuju iznosom od 1.000 mph, što znači 1.600 km dometa za jedan sat punjenja.

 

Niža cena

Ovo se neće svideti onima koji su nedavno kupili Teslu Model Y. Naime, proizvođač je bez ikakve najave i objašnjenja primetno snizio cenu svojih modela. To važi i za Najnoviji Model Y, a njemu je kao i Modelu 3 cena pala za 3.000 dolara, pa sada kreće od 51.190 dolara. Ranije su već pojeftinili Model S i Model X, i to za čak 5.000 dolara.

 

A budućnost?

Tesla Motors najavljuju mnoge stvari, a jedna koja je nekima prošla ispod radara tiče se baterija. Ovoga puta se radi o trajnosti. Najavili su novu tehnologiju koja će omogućiti da jedna baterija odradi miliion milja, odnosno oko 1.6 miliona kilometara. Trenutne baterije u Teslama mogu da izdrže do 800.000 km, odnosno do nekih dve hiljade punjenja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako Tesla vara mušterije?

 

205033-tesla autopilot.jpg

 

Nemački sud doneo je presudu u korist kupaca dokazavši da Tesla na određeni način vara svoje mušterije. Neprofitna organizacija prikupila je određeni broj dokaza i u Minhenu podnela tužbu protiv američke kompanije Tesla povodom njihovog autopilota, jer su mušterijama obećavali stvari koje oni ne dobijaju kupovinom automobila. Kako stoji u njihovom saopštenju, Tesla je kupcima obećala razvijanje autopilota da može da vozi gradskim ulicama do kraja 2019. godine, a to se nije dogodilo još uvek, iako je jul 2020. godine.

Sud u Minhenu je Tesli zabranio korišćenje termina ''autonomna vožnja'' i ''autopilot'' u svojim reklamama i na svom sajtu, pošto još uvek nisu razvili tu tehnologiju. Povodom toga se oglasio i prvi čovek američke kompanije Ilon Mask, naravno, putem svog ''Tviter'' profila. Deluje kao da je Tesla zaista malo prevarila svoje mušterije ili su jednostavno ''zagrizli više nego što mogu da sažvaću'', pa se sada snose sa posledicama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što više skače cena akcije Tesle, to se investitori više klade na njen kolaps

 

161411-tesla s 1.jpg

 

Na početku ove nedelje deonica Tesle prešla je nivo od 1.790 dolara, što znači da je tržišna kapitalizacija kompanije koju vodi Ilon Mask dostigla neverovatnih 320 milijardi dolara. Takav rast cene zatekao je i samog Maska koji ga je komentarisao jednom rečju: ''Wow''. Problem sa tako visokom valuacijom Tesle je u tome što je kompanija pre nešto manje od godinu dana bila blizu bankrota, ali je nakon toga uspela da poveća proizvodnju, prodaju i da stigne do profita, iako ni blizu da bi pravdao ekstremni rast cene. Ipak, Tesla je postala 50% vrednija kompanija nego što je to najveći svetski proizvođač automobila Toyota. Ilustracije radi, od početka godine kompanija Tesla dobila je na svojoj tržišnoj vrednosti 27.5 kompanije Renault. Dobila je 5.6 puta vrednosti ogromnog General Motorsa. Problem je u tome da značajni deo ludog rasta cene deonica Tesle generišu mali investitori. Trenutno deonicu Tesle drži oko 480 hiljada malih investitora koji su je kupili preko trgovinske platforme Roobinhood.

 

Ne sluti na dobro

Veliki broj značajnih tržišnih igrača anticipira da je cena deonice Tesle neodrživa. Tzv. ''short'' pozicije prema deonici Tesle dostigle su rekordnih 21.47 milijardu dolara početkom nedelje, što znači da se veliki broj investitora kladi na kolaps cene deonice Tesle. Nakon rasta cene deonice Tesle, Ilon Mask se prema bogatstvu pozicionirao tačno između Lerija Pejdža i Sergeja Brina, osnivača Google-a, kompanije koja ima neuporedivo više prihode nego Tesla. A dve je pozicije iznad legendarnog Vorena Bafeta. Tesla je vrtoglavo narasla do 14. pozicije američkih kompanija sa najvećom kapitalizacijom. Pretekao je čak ogromni Home Depot i Intel, kompanije koje se po profitima i prihodima uopšte ne mogu porediti sa Teslom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla najavljuje Teksas kao lokaciju novog proizvodnog pogona ove kompanije

 

201643-tesla giga.jpg

 

Američka kompanija za električna vozila i alternativnu energiju, Tesla, izgradiće svoju najnoviju giga fabriku u blizini Ostina u Teksasu, objavio je izvršni direktor Elon Musk. Tokom izveštaja o zaradi kompanije, Musk je otkrio da će površina fabrike iznositi oko 2.000 hektara i da će biti udaljena oko 15 minuta od centra Ostina. Giga fabrika će biti pokretana obnovljivom energijom i imaće za cilj postizanje neto-nulte energije.

 

''Napravićemo fabriku koja će biti zapanjujuća'', rekao je Musk. ''Nalazi se tačno na reci Kolorado. Znači, u stvari ćemo imati stazu za šetanje, tu će biti planinarska, biciklistička staza. To će u osnovi biti ekološki raj - ptice na drveću, leptiri, ribe u potoku. I to će biti otvoreno i za javnost'', dodao je Musk. Nova fabrika će sastavljati Teslina vozila Cybertruck i Semi, i proizvoditi Model 3 i Model Y za istočnu polovinu Severne Amerike. Cybertruck je u potpunosti električno komercijalno vozilo na baterije. Musk je takođe rekao da će Tesla nastaviti da raste u Frimontu u Kaliforniji. Tesla Model S i Model X proizvodiće se u Kaliforniji za globalnu isporuku, dok će se Model 3 i Model Y tu proizvoditi za zapadnu polovinu Severne Amerike.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dok jednom ne smrkne, drugom ne svane - Tesla trlja ruke

 

tesla gama.jpg

 

Korona je mnoge naterala da se više voze automobilom, ali ekonomska kriza koja prati pandemiju koči prodaju novih vozila. Kako prenosi RTS, američki koncern Tesla je za sada jedini profiter, ali će konkurencija postati žestoka. ''Trenutno ide relativno loše klasičnim proizvođačima automobila, dakle onima koji insistiraju na motorima sa sagorevanjem'', sažima Frank Švope, analitičar automobilskog sektora u banci ''NordLB''. Što su duže neki proizvođači čekali, sada ih čekaju veće investicije u alternativne pogone i u autonomnu vožnju. Zato je u automobilskim koncernima raspoloženje tmurno - osim u jednom - američkom proizvođaču električnih automobila Tesli. I njegova prodaja je nešto manja nego što su u fabrici očekivali, ali je bilans bolji od očekivanog.

 

''To dolazi jednostavno jer je pogon Tesle u Šangaju mogao da poveća proizvodnju i tako pomogne čitavoj kompaniji. Zato je Tesla po četvrti put zaredom zabeležio dobit u jednom kvartalu'', kaže Švope. Reči nemačkog analitičara još zvuče blago s obzirom n a istorijski uspeh Tesle - prvi put u svom postojanju u punih 17 godina, firma je prošla čitavu godinu a da ni u jednom kvartalu nije skliznula u minus. Dobit nije astronomska - 104 miliona dolara u aprilu, maju i junu ove godine - ali je iznenađenje za firmu Ilona Maska. Još prošle godine u tom razdoblju je Tesla bio u minusu, a zbog pandemije se činilo da će i ove godine ponovo u minus.

 

Mali korak, veliki uspeh

Uspeh bi mogao da ima unosne posledice. Četiri pozitivna kvartala zaredom su uslov da firma uđe u indeks Standard & Poor's 500, gde su američke najvrednije kompanije. Za takve deonice se vežu i razni investicioni fondovi, recimo penzionih osiguranja, što onda garantuje i rast vrednosti. Ilon Mask već ima još veće planove, izgradnju fabrike kod Ostina u Teksasu, kao i nadomak Berlina. U najskorije vreme bi Tesla trebalo da pravi 500.000 vozila godišnje - trenutno ih proizvodi 367.500.

 

Doduše, i dalje je teško upoređivati brojke Tesle i recimo Daimlera koji je u drugom kvaratlu izgubio blizu dve milijarde evra. Tesla je, po broju prodatih vozila, i dalje patuljak automobilske industrije. Tek petnaesti na listi najvećih proizvođača - njihov godišnji broj vozila Toyota, kao najveći proizvođač sveta, proda za 14 dana. Ta razlika se ne odražava na berzi gde Tesla vredi daleko više od svih ostalih - ali to ima veze i sa berzanskim opkladama. Tesla diktira trendove i, osim toga manje trpi zbog pandemije. Tokom korone su najveći koncerni morali da prekidaju proizvodnju, a automobilski saloni su bili zatvoreni pa se jedva šta prodavalo. Taj problem Tesla nema jer trguje preko interneta.

 

Veliki moraju da sarađuju

To nipošto ne znači da je individualna mobilnost stvar prošlosti, naprotiv - baš tokom pandemije je uputno izbegavati vozove i avione, pa su se mnogi vratili automobilu čak i za daleka putovanja na odmor. Nemački stručnjak za automobilski sektor Frank Švope je siguran da će se i zbog ove krize ubrzo dogoditi velike promene u sektoru automobilizma. Uveren je da će doći, ako ne do fuzija, sigurno do mnogo bliže saradnje proizvođača ''jednostavno da bi smanjili troškove''.

 

Jer, ogroman je trošak stvaranje ''automobila budućnosti'', verovatno sa električnim pogonom, možda i sa vodonikovim ćelijama i dovoljno pametan da sam vozi. Nagađanja idu sve do moguće saradnje nemačkih večitih rivala Mercedesa i BMW-a, ili dva ubedljivo najveća svetska koncerna VW i Toyote. VW je već dogovorio saradnju sa drugim ljutim konkurentom - Ford će razvijati platformu za VW pik-ap, a iz Volfsburga šalju Fordu platformu za električni automobil. I gde je tu Tesla? Njegove ambicije da proizvodi 500.000 vozila godišnje su svakako realne, ali se tržište menja i već odavno Tesla ima žestoku konkurenciju iz Kine, a uslediće i evropska.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla bi mogao da ponudi manji i pristupačniji model

 

tesla m.jpg

 

Osnivač i direktor kompanije Tesla Elon Musk smatra da automobili koje proizvodi nisu dovoljno pristupačni, a uz to je nagovestio i dolazak novog kompaktnog električnog vozila. Model 3 u SAD-u košta najmanje 37.990 dolara (32.300 evra), a Musk veruje da je kompaniji potreban još jeftiniji model.

 

''Važno je da automobil bude pristupačan. Muči me to što naši automobili nisu dovoljno pristupačni, moramo to da rešimo'', istakao je Musk. On nije govorio o tome kada će se na tržištu pojaviti novi model, ali se veruje da će biti manji od Modela 3 te da se možda uopšte neće proizvoditi u SAD-u ili Kini. Ranije je Musk putem Twittera govorio o ''manjem hatchbacku evropskog stila'', i da bi bilo dobro da se ''dizajnira i razvija u Nemačkoj''. S obzirom na to da bi bio namenjen evropskom tržištu, automobil bi se zaista mogao proizvoditi u Teslinom novom postrojenju u Nemačkoj. Ukoliko projekat dobije zeleno svetlo, automobil bi mogao da bude nazvan Tesla Model 2.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi direktor Audija priznao da Tesla prednjači u današnjoj auto-industriji

 

markus duesmann.jpg

 

Govoreći o prodaji automobila pre pandemije, novi direktor Audija, Markus Duesmann, priznao je da je kompanija Tesla prednjači u današnjoj auto-industriji. ''Trenutno imaju veće baterije jer su njihovi automobili konstruisani sa baterijom kao polaznom tačkom. Tesla je dve godine ispred u pogledu računarskih i softverskih sistema, kao i u oblasti autonomne vožne'', rekao je Duesmann. Generalni direktor Audija pokrenuo je novi projekat pod nazivom Artemis, sa ciljem da premosti taj jaz. Audi već planira novih 75 električnih modela do 2029. godine, a u tome će mu pomoći upravo Artemis. U srcu tog projekta je razvoj ''visokoefikasnog električnog automobila'' do 2024. godine.

 

191889-audi proizvodnja.jpg

 

Do sada su Audijevi E-Tron električni modeli razočarali u pogledu efikasnosti. Može li Artemis ovo da popravi?

Odgovornost je na plećima Alexa Hitzingera, bivšeg inženjera Porschea i Formule 1, koji je bio zadužen i za Audijevu autonomnu inteligentnu vožnju (AID), lansiranu 2017. Vreme će pokazati da li će Audijev novi projekat biti plodan. Jedno je sigurno - firma traži inspiraciju na pravoj strani. Ugledati se na Teslu kada je reč o električnim vozilima danas je ispravan potez. To bi takođe trebalo da znači i da će se budući Audijev električni automobil verovatno takmičiti sa Teslom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

throttlehouse.jpg ThrottleHouse video: Tesla Model S vs 3 vs X vs Y

 

Sva četiri su poslednje verzije Performance paketa:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...