Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Tesla Motors

Recommended Posts

Berlin odabran za lokaciju prve Tesline fabrike na tlu Evrope

 

musk tesla.jpg

 

Izvršni direktor ''Tesla motorsa'' Ilon Mask rekao je da je Berlin odabran za lokaciju prve fabrike te kompanije na tlu Evrope. Osim fabrike, Tesla će napraviti i inženjerski i razvojni centar u nemačkoj prestonici. Proizvodnja Teslinih električnih automobila na Starom kontinentu planira se da počne 2021. godine. Potez američkog giganta na polju električnih automobila dolazi u vreme oštre konkurencije iz Kine.

 

''Svi znaju da je nemačko inženjerstvo prvoklasno i to je jedan od razloga zašto će gigafabrika biti građena u Nemačkoj'', naveo je Mask. Američki milijarder naveo je i da će postrojenje biti građeno blizu novog berlinskog aerodroma, a proizvodiće baterije, pogonske mehanizme i vozila. Apetit za električnim vozilima drastično je porastao u Evropi, a svetski proizvođači vode burnu borbu da uzmu što veće parče tržišta. Očekuje se da će brojne nove fabrike za proizvodnju električnih vozila biti izgrađene u Nemačkoj, Francuskoj, Španiji i Italiji. U Evropi na brojnim lokacijama se planira gradnja 16 fabrika za proizvodnju litijum-jonskih baterija, koje bi sve trebalo da prorade do 2023. godine. Osim prve evropske fabrike, Tesla istovremeno ulaže 1.6 milijardi dolara u veliko fabričko postrojenje u Šangaju. Američka kompanija time želi da pojača svoje prisustvo u Kini, najvećem tržištu automobila na svetu, koje je dosta pogođeno američko-kineskim trgovinskim ratom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije slučajno što Tesla gradi fabriku u Nemačkoj

 

198268-tesla fabrika 01.jpg

 

U svojom starom maniru Elon Mask je gotovo usput spomenuo da će Tesla novu fabriku da gradi u blizini Berlina. Za nemačku automobilsku industriju ta najava stiže u pravom trenutku, smatra urednik DW Henrik Beme. Zamislimo si da je novi berlinski aerodrom već odavno u pogonu. U tom slučaju bi nova fabrika Tesle mogla da se gradi na terenu na kojem je danas aerodrom Tegel, dakle u samom Berlinu.

 

Ali, očito je da je ta sramota oko novog berlinskog aerodroma čije otvaranje se zbog propusta odlaže već godinama, došla i do vrha koncerna Tesla. Jer hiperaktivni i, za neke sporni šef Tesle Elon Mask nije propustio da ''bocne'' domaćina kada je obećao da će gradnja njegove fabrike ići bržim tempom nego što je to slučaj sa planerima berlinskog aerodroma. Fabrika koja se, (jer Mask voli superlative) zove gigafabrika trebalo dakle da nikne u mestu Grinhajde, na jugoistočnom obodu Berlina. Do sada je malo ko čuo za o mesto koje u stvari i nije na teritoriji Berlina, već u saveznoj pokrajini Brandenburgu, koja okružuje Berlin. Porez se dakle neće slivati u hronično prazan budžet glavnog grada.

 

Sve bi sad trebalo da teče brzo

Činjenica da se u Berlinu slavi iako se gigafabrika gradi u komšiluku, Elona Maska i ne mora da interesuje. A možda on jednostavno ne veruje Berlincima da mogu doboljno brzo da realizuju projekat? Na teritoriji Berlina ima dovoljno, a pogotovo na području bivšeg Istočnog dela grada gde se, nakon ratnih razaranja, nije toliko gradilo koliko u zapadnom delu. Masku se žuri i sve mora brzo da se odvija. U međuvremenu je i nemačka automobilska industrija prepoznala duh vremena i započela sa ubrzanim razvojem električnog automobila. Masku sigurno nije promaklo da je Volkswagen pre nedelju dana počeo izgradnju fabrike elektro-automobila u Cvikauu u istočnonemačkoj pokrajini Saksoniji. U toj fabrici će od 2021. najveći automobilski koncern na svetu godišnje da sklapa 330.000 automobila na električni pogon. I Volkswagen tu ne staje. U dva druga pogona u Nemačkoj, kao i u fabrikama u SAD i Kini koncern iz Volfsburga počinje da se preorijentiše na električne automobile. Stvari se menjaju: nemački automobilski giganti u početku su sa podsmehom gledali na Teslu koji se, prema njihovom mišljenju, gurao među velike - tamo gde mu nije mesto. Zatim su ipak shvatili da je reč o ozbiljnoj konkurenciji.

Sada se stvar ponovno okreće, jer Tesla još uvek muku muči sa masovnom proizvodnjom i osim toga za sobom vuče ogroman nagomilani dug. Zato sada kada Volkswagen i Toyota - kao najveći masovni proizvođači automobila na svetu - (doduše kasno) pojačano ulaze u sektor električne mobilnosti, za Teslu to predstavlja ozbiljnu opasnost. Zbog toga se i Maskova najava izgradnje fabrike u Nemačkoj može shvatiti kao poziv na borbu.

 

Nova radna mesta u pravo vreme

Naime i u taj tzv. premium-sektor (čitaj: skupi sektor) auto branše u koji spadaju Teslina vozila, polako ali sigurno prodire i konkurencija iz Nemačke: Porsche (Taycan), Audi (E-Tron serija) ili Daimler (Mercedes EQC). I u Kini, gde je Tesla za samo deset meseci otvorio i treću gigafabriku (naslovna fotografija), konkurencija ne spava: Byton, Wey ili Hongqi, samo su neka od konkurentskih imena na tom ogromnom tržištu. Teslinom odlukom da se gradi upravo u Nemačkoj zvanična trka za prevlast u sektoru e-automobila prebacuje se u zemlju u kojoj je stvoren automobil sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. Ako ignorišemo mnoga pitanja koja su još uvek otvorena, Maskova najava je pre svega dobra vest za mnoge stanovnike tog regiona: otvaranje hiljada novih radnih mesta i to u pravom trenutku. Naime, nešto južnije od mesta na kojem bi fabrika trebalo da se gradi se nalazi region Lužice (Lausitz), u kojem je u poslednje vreme zbog zatvaranja rudnika mnogo ljudi ostalo bez posla. Inače, već sada padaju opklade oko toga šta će pre da bude: gigafabrika ili novi berlinski aerodrom (koji je trebalo da bude otvoren 2012. godine).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uskoro Model 3 iz Tesline kineske fabrike

 

tesla model 3 p.jpg

 

Prvi primerci Tesline električne limuzine iz fabrike u Šangaju biće spremni za isporuku pre kineske Nove godine, koja počinje 25. januara, potvrdila je američka kompanija. Vozila će moći da se naruče od 22. novembra, manje od godinu dana nakon što je kompanija Tesla započela izgradnju Gigafabrike 3 u tom kineskom gradu. U izjavi na svom zvaničnom nalogu kineske društvene mreže ''WeChat'', američki proizvođač je saopštio da će Model 3 koji se pravi u Šangaju biti izložen na sajmu automobila u gradu Guangžu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla želi da patentira laserske brisače vetrobrana

 

5ddef22cd3add_teslalaser.thumb.jpg.101b2cd8c57f2d33bb8ebbeae075b75d.jpg

 

Zanimljiva ideja na koju su došli u Tesli je procurila u javnost kada je američki Patentni biro objavio njihovu prijavu patenta predatu u maju ove godine, a tiče se zamene klasičnih brisača vetrobranskog stakla na automobilu – laserima. Patent naslova "Čišćenje nečistoća nakupljenih na staklenim delovima automobila i fotonaponskih sistema pulsnim laserima" opisuje upravo to: sistem lasera koji bi čistio staklene površine. Prema opisu ideje laserski sistem bi uključivao optičku detekciju nakupljene prljavštine na staklu kao i elektronski sklop koji bi mogao da kalibriše i usmeri laserske zrake prema tačno određenim mestima i da odatle ukloni nečistoće. Kontrola laserskih zraka je ključna jer (očekivano) ista ne sme da ošteti staklo, a mora s njega da fizički ukloni nakupljenu prašinu, blato ili druge nečistoće.

 

Kao osnovne primene ove tehnologije, za koju ne znamo da li je u Tesli već razvili ili samo izmaštali, pominju se čišćenje vetrobrana, prozora, te optičkih uređaja poput kamera i fotonaponskih panela. Na nacrtima u patentnoj prijavi iz Tesle pre svega pokazuju da bi laserski uređaji za čišćenje mogli da se implementiraju u automobile, pa tako vidimo njihovo postavljanje u delove klasičnih brisača, ispred vetrobrana Teslinog vozila, ili uz solarne ploče. Osim toga laserima bi mogli da se čiste i retrovizori, kamere za autonomnu vožnju, bočni prozori vozila, i slično. Lasersko čišćenje pruža brzo, robusno i od hemikalija oslobođeno rešenje za čišćenje staklenih površina, a može da se kombinuje i s dosadašnjim metodama čišćenja, piše u patentnoj prijavi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemac svojom Teslom prešao milion km

 

tesla 1 milion.jpg

 

Hansjorg Gemingen iz Štutgarta vlasnik je Modela S sa najvećom kilometražom na svetu.

Gemingen, koji se početkom leta pohvalio sa, tada takođe rekordnih, 900.000 pređenih km, objavio je na Tviteru da se kilometraža njegovog Modela S P85 od sada ispisuje sedmocifrenim brojem, prenosi B92. Ovaj Nemac je svoj Model S P85 kupio 2014. godine, a prethodno je vozio još jedan Teslin automobil - Roadster prve generacije sa kojim je svojevremeno takođe postavio rekord od 620.000 km.

 

Gemingen je milioniti kilometar u Tesli prešao vozeći ulicama svog komšiluka u Štutgartu u prisustvu male grupe zaljubljenika u Tesla automobila i predstavnika Ginisove knjige rekorda koji su verifikovali rezultat. Kako je rekao za nemačke medije, tokom eksploatacije zamenio je paket pogonskih baterija (nakon 290.000 km) i trenutno vozi na drugom setu, dok je električni motor menjao dva puta. Gemingen ne namerava da se zaustavi na ovom rezultatu, a sledeći cilj koji je sebi zadao je da pređe 1.000.000 milja (1.609.344 km) u svojoj električnoj limuzini.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kinesko ministarstvo predlaže subvencije za Tesline automobile iz domaće proizvodnje

 

183167-tesla model 3.jpg

 

Kinesko ministarstvo industrije je uvrstilo Teslin automobil Model 3, koji se proizvodi u Kini, na listu automobila sa preporukom za subvencionisanje u kategoriji vozila sa pogonom na nove izvore energije. Prema informaciji objavljenoj na sajtu kineskog ministarstva industrije i informacijske tehnologije, na listi se nalaze dve verzije Teslinog Modela 3. Iznos subvencija za sada nije poznat.

Predstavnik američke kompanije je potvrdio informaciju o preporuci. Američka kompanija proizvodi električne automobile u šangajskoj fabrici vrednoj dve milijarde dolara, a cilj joj je do kraja 2019. proizvodi više od hiljadu vozila nedeljno i da ih isporuči pre Kineske nove godine 25. januara. Očekuje se da će godišnji kapacitet fabrike u prvoj fazi iznositi 250.000 vozila ili oko 4.800 nedeljno, uključujući 150 hiljada Modela 3.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod nas u PG poceo taksi sa Teslama :-) malo skuplji od onicnog i preko aplikacije sve mozes da vidis i putanju i cijenu i gdje je vozilo itd... Nisam se jos vozio ali planiram da ih probam :-)

Послато са SM-N975F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla će u novoj fabrici u Nemačkoj proizvoditi 500.000 automobila godišnje

 

190376-tesla y 11.jpg

 

Tesla planira da sledeće godine počne izgradnju nove megafabrike u Berlinu.

Tesla je odabrao Nemačku za lokaciju svog novog pogona u Evropi, a očekuje se da će zahvaljujući novoj megfabrici posao dobiti 10.000 radnika, prenosi B92. Izgradnja će početi 2020. a postrojenja će se prostirati na površini velikoj kao 420 fudbalskih terena, piše nemački Bild. Kada bude proradila u punom kapacitetu, berlinska megafabrika izrađivaće 500.000 električnih automobila godišnje. Tesla će pored proizvodnog pogona u Berlinu formirati i inženjersko-dizajnerski centar koji će biti smešten u blizini novog aerodroma u tom gradu, saznaje Autonews Europe. U početku, u fokusu proizvodnje biće pogonske baterije i elektromotori, kao i sklapanje novog krosovera - Modela Y, dok će Model 3 početi da se izrađuje kasnije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla uzima zajam kod kineskih banaka

 

tesla model 3 2019.jpg

 

Tesla je sa grupom kineskih banaka postigao sporazum o zajmu od 1.08 milijardi dolara sa rokom otplate od pet godina za fabriku u Šangaju. Među kineskim bankama koje su pristale da finansijski podupru Teslu jedan od upućenih izvora navodi China Construction Bank (CCB), China Agricultural Bank (AgBank), Industrial and commercial bank of China (ICBC) i Shanghai Development bank. Početkom godine kineski su zajmodavci Tesli već ponudili 12-mesečni zajam koji bi trebalo da bude otplaćen do 4. marta iduće godine, prema izveštaju tog proizvođača automobila američkoj Komisiji za vrednosne papire. Deo novog zajma američka kompanija će upotrebiti za otplatu tog kredita. Ostatak će prema navodima drugog izvora biti iskorišćen za Teslinu fabriku u Šangaju i poslovanje u Kini.

Kamatna stopa novog zajma bitće fiksirana na 90 odsto referentne kamatne stope na 12-mesečne pozajmice. Takvu stopu kineske banke nude najboljim klijentima. Tesla, CCB, AgBank, ICBC i SPDB nisu želeli da za ''Rojters'' komentarišu informaciju o zajmu. Američka kompanija je pokrenula proizvodnju u fabrici u Šangaju u januaru ove godine. Cilj im je bio do kraja godine proizvode najmanje 1.000 Modela 3 nedeljno. Fabrika je prvi Teslin pogon izvan SAD-a i trebali bi da odigra ključnu ulogu u povećanju prodaje na najvećem tržištu automobila u svetu, uz paralelno izbegavanje većih američkih carina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za posao u Tesli nije neophodna fakultetska diploma

 

191987-tesla s.jpg

 

Elon Musk je pre nekoliko dana na svom Twitter nalogu napisao da za posao u Tesli nije neophodna fakultetska diploma, tako da oni konkurišu ne moraju mnogo da brinu o nepoloženim ispitima. Izvršni direktor kompanije Tesla je posao onima bez diplome prvi put ponudio još 2014. godine kada je u intervjuu za Auto Bild objasnio da potencijalni kandidati mogu da konkurišu i bez završene srednje škole. Potom je dodao da je sigurno da su oni sa dobrim obrazovanjem sposobni za velike stvari, ali da su Bill Gates ili Larry Ellison i Steve Jobs uspeli i bez toga. Tako se od zaposlenih pre traže dokazi o tome da su veoma sposobni za posao za koji apliciraju, te naznake da će i u budućnosti biti u stanju da daju svoj maksimum.

 

Prilikom razgovora za posao se od zaposlenih ipak nešto traži, a najpre objašnjenje kako su rešili najveće probleme sa kojima su se susreli tokom života i karijere. Da bi komisija bila sigurna da kandidati ne govore o problemima koje su drugi rešili postavljaju im se pitanja na koja znaju odgovore samo oni koji su se sa nekom poteškoćom zaista uhvatili u koštac. U kompaniji Tesla već rade i oni koji nikada nisu diplomirali, ali uprkos tome poseduju kvalitete koji se od zaposlenih traže.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kompanija Tesla isporučila prve automobile proizvedene u Kini

 

199494-tesla china.jpg

 

Kompanija Tesla je isporučila prvih 15 električnih automobila Model 3 proizvedenih u fabrici u Šangaju za manje od godinu dana otkako je taj pogon, vredan dve milijarde dolara, počeo sa radom, što je rekord među globalnim proizvođačima automobila u Kini. Iz Tesle su najavili da će povećati isporuke od sledećeg meseca.

 

Američki proizvođač električnih automobila je danas obeležio početak isporuka svečanošćju na kojoj je 15 radnika Tesle preuzelo kupljene automobile, a jedan od njih je tu priliku iskoristio da zaprosi svoju devojku nakon što je postao vlasnik novog četvorotočkaša. Teslini Model 3 proizveden u Kini košta 355.800 juana (50.000 dolara) pre subvencija, dok je početna cena uvoznih automobila Model 3 iznosila 439.000 juana za verziju dužeg dometa. Fabrika u Šangaju podignuta i pokrenuta za samo 357 dana, deo je Teslinih planova da pojača prisustvo na najvećem svetskom tržištu automobila i da minimizira posledice trgovinskog rata između SAD i Kine. Ovaj proizvođač automobila, koji je prethodno uvozio sva vozila koja prodaje u Kini, saopštio je da namerava sa započne isporuke iz fabrike u Šangaju pre Kineske Lunarne nove godine koja počinje 25. januara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ilon Mask planira tunele za električne automobile

 

tesla tunel.jpg

 

Plan Ilona Maska da napravi niz tunela ispod velikih gradova sporo napreduje, ali mu je on i dalje posvećen. Kako prenosi B92, pre nekoliko dana je ispipao i ''puls javnosti'' o tome šta drugi ljudi misle o njegovoj ideji.

 

''Super-siguran, otporan na zemljotrese tuneli ispod gradova bi rešili problem gužve u saobraćaju'', opisao je Mask svoju ideju. Napravio je anketu sa odgovorima ''Definitivno'', ''Možda'', ''Ne, ja volim gužvu'', a u njoj je učestvovalo skoro 1.500.000 ljudi. Mask je potom dodatno objasnio da bi tuneli bili namenjeni isključivo za električna vozila jer je ključ da nema toksičnih gasova. ''Zaista, samo podzemni put, ali ograničen na EV svih auto kompanija. Ovo nije umesto drugih rešenja, na primer lakkog šinskog sistema, već je dodatak'', istakao je Mask. Mask već gradi jedan tunel u Las Vegasu koji će biti završen sledeće godine, a kojim će autonomna vozila prevoziti putnike brzinom od 250 km/h.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla suočen sa sudskim procesom zbog optužbi za rasizam

 

137995-tesla fabrika.jpg

 

Američki savezni sud je odbio nastojanja korporacije Tesla da se odbace tužbe bivših radnika koji su u kalifornijskoj fabrici, prema njihovim rečima, bili izloženi rasnom neprijateljstvu što je otvorilo put mogućem sudskom procesu. Američki okružni sudija u San Francisku William Orrick je dozvolio otvaranje sudskog procesa kojim bi trebalo da se utvrdi da li su Owen Diaz i njegov sin Demetric bili suočeni sa ''teškim i sveprisutnim rasnim maltretiranjem'' tokom 2015. i 2016. u Teslinoj fabrici u predgrađu Fremont. Ta fabrika zapošljava više od 10.000 ljudi.

 

Tamnoputi tužitelji su naveli da su više puta bili podvrgnuti ponovljenim rasnim epitetima i rasističkim karikaturama, u koje su bili uključeni i nadzornici ili oni nisu ništa učinili da bi to sprečili. Sudija Orrick je odlučio da bi Diazovi mogli da tuže kompaniju jer je dozvolila takvo ponašanje ili nije preduzela razumne poteze kako bi se zaustavilo rasno uznemiravanje. Takođe je saopštio da su moguće kaznene odštete ako se dokaže da su u Tesli znali za uznemiravanje i dozvolili ga, bez obzira što su u to možda bili uključeni samo zaposleni nižeg nivoa. ''Reč sa početnim slovom ''n'' je možda najuvredljivija i najzapaljivija u engleskom jeziku. To je reč koja izražava rasnu mržnju i bahatost'', napisao je Orrick. ''Ovaj postupak će se nastaviti na suđenju'', dodao je on. Suđenje je zakazano za 11. maj 2020. godine.

Tesla i njegova pravna služba nisu bili raspoloženi za komentare.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rekordna prodaja Tesle u 2019. godini

 

tesla 2019.jpg

 

Kompanija Tesla završila je 2019. godinu u visokom stilu. Prema zvaničnim podacima tokom prošle godine isporučili su 367.500 električnih automobila, što je više nego u 2017. i 2018. godini zajedno. U četvrtom kvartalu prošle godine Tesla je oborila rekord u proizvodnji jer je napravila skoro 105.000 vozila, a u istom periodu je isporučila 112.000 automobila. Tim impresivnim brojkama najviše je doprinela popularnost Model 3S varijante, koja je u poslednja tri meseca prošle godine isporučena do 92.500 kupaca (povećanje u odnosu na isti period prošle godine od 46 odsto), a prodato je i 19.450 primeraka varijanti Model X/S.

 

Tokom 2019. godine iz kompanije su stizale izjave da je njihov cilj da do kraja godine probaju između 360.000 i 400.000 automobila. Očigledno je da su uspeli da dostignu taj cilj, iako je on bliže minimalnoj vrednosti. U svakom slučaju, toliki broj prodatih vozila ukazuje da Tesla raste kao brend i očekuje se da će uspostavljeni trend nastaviti i u ovoj godini. Tome će sigurno doprineti i novootvorena fabrika u Kini, Shanghai Gigafactory 3, u kojoj je već proizvedeno oko 1.000 automobila, a kada dostigne pun proizvodni kapacitet obezbeđivaće sklapanje više od 3.000 Tesla automobila nedeljno. Tesla takođe planira da u istoj fabrici počne sa proizvodnjom Model Y crossover varijante, za koju Ilon Mask očekuje da će biti najprodavaniji model i da će se prodavati više nego modeli S, X i 3 zajedno. Tu je i Tesla Cybertruck, koji već sada ima više od 200.000 rezervacija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla isposlovao nisku cenu zemljišta za fabriku u Nemačkoj

 

tesla y 111.jpg

 

Američki proizvođač električnih automobila Tesla je sklopio veoma dobar posao pri kupovini zemljišta na kome planira da gradi fabriku u Nemačkoj, pokazuju dokumenti odbora za proračun savezne države Brandenburg. Zemljište pod šumom površine 304 hektara u blizini Berlina će američku kompaniju koštati 41 milion evra, izračunala je agencija DPA na temelju uvida u dokument odbora za budžet. Kvadrat zemljišta bi trebalo da ih košta 13.5 evra, što je prava sitnica u poređenju sa procenjenom vrednošću obližnjih nekretnina. Tako kvadrat zemljišta u susednom industrijskom području Freienbrink košta 40 evra, a kvadrat u poslovnom kampusu Europark Dreilinden 310 evra. Direktno poređenje ipak nije moguće budući da je posredi već izgrađeno zemljište, napominje DPA. Odbor za budžet savezne zemlje Brandenburg trebalo bi da donese odluku o prodaji zemljišta u četvrtak.

 

Tesla planira da godišnje proizvodi do 500.000 vozila Model 3 i Y i novih modela, a proizvodnja bi trebalo da počne u julu 2021. godine. Gradnja fabrike bi trebalo da počne u prvoj polovini ove godine, pri čemu će u prvoj fazi radova biti iskorišćena samo polovina od navedena 304 hektara. Brandeburška vlada i Tesla su postigli dogovor o kupovini zemljišta u decembru. Prema vladi, Teslin odbor direktora bi trebalo da donese odluku o kupovini do sredine januara. Odbor za budžet nemačke savezne države može da odobri posao i bez Tesline zvanične potvrde.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla je postala najvrednija američka automobilska kompanija u istoriji

 

191002-tesla semi.jpg

 

Tesla je postala najvrednija američka automobilska kompanija u istoriji i na berzi se sada kotira više nego tradicionalni industrijski divovi Ford i General Motors (GM) zajedno. Iako Ford i GM proizvode mnogo više vozila godišnje od Tesle, deonice Tesle su u vrtoglavom usponu još od oktobra kad je kompanija zabeležila frapantnu dobit i najavila tržišno lansiranje električnog kompakta Model Y mesecima pre planiranog roka.

Iza svega stoji ekscentrični investitor, inženjer i pronalazač Ilon Mask. Odrastao je u Južnoj Africi, da bi već kao 17-godišnjak emigrirao u Kanadu pa se potom stacionirao u SAD, gde je dospeo u sklopu studentske razmene. Njegova lična vizija nije tek poslovna i zemaljska, nego i svemirska: misija mu je da izvede revoluciju u saobraćaju na zemlji i u galaksiji, smanjenje globalnog otopljenja kroz održivu proizvodnju i potrošnju energije, kao i smanjenje rizika istrebljenja ljudske rase putem kolonizacije drugih planeta. Pored Tesle, Mask je osnivač i investitor SpaceX-a, OpenAI-ja, Neuralinka, Boring Companyja, kao i suosnivač SolarCityja i PayPala. Bogatstvo jednog od vodećih svetskih tehnoloških lidera procenjuje se trenutno na gotovo 30 milijardi dolara, a najveći deo tog kolača uglavnom je povezan sa impresivnim razvojem Tesle.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla automobili će uskoro moći da ''razgovaraju'' sa pešacima

 

tesla pesaci.jpg

 

Vlasnici Tesla vozila uskoro možda više neće morati da otvaraju prozore kako bi komunicirali sa pešacima, budući da bi ovi automobili uskoro mogli da ''progovore'' preko spoljnih zvučnika. Javnost je o tome obavestio Elon Musk, ali nije ponudio sve detalje o tome kako će nova opcija funkcionisati. Pretpostavlja se da ''moć govora'' neće stići do starijih Tesla modela, a ističe se da se radi o korisnoj mogućnosti koja bi trebalo da poboljša kako komunikaciju, tako i bezbednost pešaka. Vozači će pešake na vreme moći da obaveštavaju o svojim namerama, a bez gubljenja vremena na spuštanje prozora, što će im, kako se pretpostavlja, omogućiti i da brže reaguju u kriznim situacijama. Musk je istakao i neke ''duhovite'' mogućnosti nove funkcije, a u Monty Python stilu, pa se očekuje da se komunikacija među učesnicima saobraćaja zahvaljujući Tesli ubuduće razvija u više smerova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misteriozni Tesla model

 

tesla misteriozni.jpg

 

Kompanija Tesla je nedavno otvorila fabriku u Kini, ali to nije sve što se tiče njihovih planova u Kini. Tesla planira da otvori i centar za istraživanje i razvoj u Kini kako tamo bi razvijala nove proizvode. Jedan od planova podrazumeva automobil razvijen i proizveden u Kini, i to za globalno tržište.

U međuvremenu, pojavio se i jedan crtež nepoznatog Teslinog modela pa se špekuliše da bi to možda mogao da bude taj automobil. Crtež pokazuje vozilo sa prepoznatljivim stilskim elementima Teslinih modela, ali je zadnji kraj drugačiji. Ovo bi možda mogao da bude manji električni hatchback, a imajući u vidu da je manji od Modela 3 i da bi se proizvodio u Kini bio bi i najjeftiniji automobil u Teslinoj ponudi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ilon Mask sve bogatiji

 

musk tesla.jpg

 

Osnivač američke kompanije ''Tesla'' Ilon Mask za nedelju dana je uvećao svoje bogatstvo za 2.1 milijardu dolara, zahvaljujući rastu akcija. Vrednost akcija Tesle ubrzano je rasla nakon što je kompanija saopštila da je isporučila rekordnih 112.000 vozila u četvrtom kvartalu 2019. To je blago iznad procena analitičara. Na rast je uticala i vest da je Teslina prva fabrika van Sjedinjenih Američkih Država u Kini počela isporuku električnih vozila. Akcije kompanije su u nedelji do 9. januara porasle za 13%, povećavajući ujedno i neto vrednost Maskovog bogatstva za preko dve milijarde dolara. Mask je medije širom sveta iznenadio bizarnim striptiz-plesom na pozornici Tesline fabrike kod Šangaja, čime je proslavio isporuku prvih električnih Modela 3 kupcima u toj zemlji.

Mask poseduje oko 22% Teslinih akcija, koje čine otprilike polovinu njegovog bogatstva. Ima vlasnički udeo i u kompaniji ''Spejs iks'' koji je procenjen na 12.5 milijardi dolara. Prema podacima američkog magazina Forbs, ukupno bogatstvo Ilona Maska procenjeno je na 22.3 milijarde dolara, što ga svrstava na 40. mesto najbogatijih ljudi sveta.

 

Morgan Stanley: Prodajte deonice Tesle

Analitičari Morgan Stanleya prvi put nakon više od sedam godina preporučuj prodaju udela u Tesli. Oduševljenje rastom kompanije u Kini je već je uključeno u cenu deonica, procenjuje analitičar Adam Jonas. Cena Tesline deonice se udvostručila od oktobra. Među razlozima za eksplozivni rast su rekordni rezultati u prodaji, otvaranje proizvodnje u Kini i treći kvartal 2019. godine. ''Kratkoročno postoji veliko oduševljenje Teslinim deonicama, ali pitanje je da li je taj entuzijazam održiv'', objavila je banka. Analitičari su povećali ciljanu cenu deonica sa 250 na 360 dolara, što je još oko 30% ispod njegove trenutne vrednosti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elon Musk odgovorio na optužbe

 

tesla musk.jpg

 

Priča o Teslama koje ubrzavaju same od sebe je izmišljena, a iza svega stoji investitor koji je želeo da zaradi! Početkom nedelje je objavljena vest da je Tesla trenutno pod istragom budući da je u kancelariju Nacionalne uprave za bezbednost saobraćaja na putevima (NHTSA) stiglo čak 127 pritužbi u kojima vlasnici ovog američkog modela opisuju kako su doživeli naglo ubrzanje u trenucima dok nisu držali papučicu gasa. Sada se javio i sam Elon Musk koji je žestoko kritikovao i odbacio ove optužbe. Kako on tvrdi, Tesla je već u saradnji sa NHTSA-om istražila slučajeve gde su vozači tvrdili da je automobil samostalno ubrzao i rezultati su svaki put pokazali da su upravo vozači ti koji su, doduše nenamerno, ubrzali pritiskom na papučicu gasa (opet, ne ciljano već slučajno).

 

Stvari su se sada dodatno ''zakuvale'' budući da pomenutu peticiju protiv Tesle vodi investitor Brian Sparks koji je zauzeo kratku poziciju kada su u pitanju deonica Tesle. Oni koji su upoznati sa ekonomskim rečnikom znaće da je kratka pozicija tehnika ulaganja koja se koristi kada ulagač veruje da će cena deonice pasti. Pojednostavljeno, ako cena deonice padne, ulagač ostvaruje dobit. A upravo je peticija sa stotinama ljudi kojima Tesla nekontrolisano ubrzava jedno od ''rešenja'' za stvaranje panike koja bi mogla da poljulja poverenje kupaca i investitora, što bi se zatim odrazilo na cenu deonice. Musk je već nekoliko puta pomenuo ovakve investitore kao najveću pretnju Tesli, a kako bi se zaštitio od istih čak je pokušao da stavi kompaniju u privatno vlasništvo, što mu ipak nije uspelo (štaviše, zbog nesmotrenog tvita je dobio kaznu od SEC-a). Iz NHTSA-e su istakli da će proveriti peticiju i sve navode prema standardnoj proceduri, ali čini se da ovde nije reč o stvarnom problemu već nečijoj pohlepi za zaradom preko noći.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla dostigla vrednost od 100 milijardi dolara

 

t sportline-tesla 01.jpg

 

Tržišna vrednost Tesle prvi je put prebacila iznos od 100 milijardi dolara postajući tako prva berzanska kompanija iz te industrije kojom je to pošlo za rukom. Istovremeno je osnivač i direktor kompanije Ilon Mask, zahvaljujući tržišnom rekordu kompanije, na putu da primi platu od 346 miliona dolara. Deonice Tesle su tog dana porastale za dodatnih 1.4% na 550 dolara, a potom za 7.2% nakon što su analitičari ''New Street Research''-a svoje prognoze za cenu akcije Tesle u narednih 12 meseci povećali na 800 dolara.

 

Teslina tržišna vrednost mora zadržati nivo od 100 milijardi dolara u periodu od šest meseci da bi se aktivirala prva tranša opcija koja će omogućiti Masku da kupi dodatne akcije. Tesla ne isplaćuje Musku mesečnu zaradu ili bonus, ali njegov paket naknada za 2018. oborio bi sve rekorde plata izvršnih direktora ako deonice nastave rast i postignu ključne ciljeve proizvodnje, ocenjuju analitičari. Vrednost Teslinih akcija se više nego udvostručila u poslednja tri meseca i, neposredno pre Božića dostigle su 420 dolara po deonici. Upravo je tu cenu priželjkivao Mask u svom naumu da firmu pretvori u klasičnu privatnu. Mask trenutno poseduje petinu kompanije ili 34 miliona deonica, i mogao bi steći dodatnih 20 miliona ako sve bude išlo po planu. Tesla je nadmašio vrednost General Motorsa i sada vredi više od GM-a i Forda zajedno, nakon burne godine u kojoj se Mask ponovno sukobio sa američkim regulatorima zbog problema u Teslinim fabrikama u Kaliforniji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predsednik Tramp najavio da će Ilon Mask izgraditi novu Teslinu fabriku

 

tesla 2019.jpg

 

Predsednik Amerike Donald Tramp najavio je da će Ilon Mask izgraditi novu Teslinu fabriku. On je u Davosu govorio za CNBC i upitan je da prokomentariše Ilona Maska, što je i uradio.

''Ilon takođe radi na raketama, on voli rakete i to one koje mogu daleko da putuju. On će u SAD izgraditi veliku Teslinu fabriku, mora, a mi ćemo mu pomoći s tim kako bi on nama pomagao'', poručio je Tramp. Američki medji su pokušali da dođu do nekoga iz Tesle kako bi potvrdili, ali se niko nije javio. Očekuje se da se neko iz Tesle oglasi povodom ovih tvrdnji Donalda Trampa, a odavno je poznato da se velike fabrike očekuju u Berlinu i u Šangaju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisu svi oduševljeni Teslinom fabrikom

 

tesla nemacka.jpg

 

Kada je Tesla najavio izgradnju pogona nedaleko Berlina, slavlju lokalnog stanovništva i političara nije bilo kraja. Ali sada su se pojavili i prvi glasovi protiv. Objava šefa uprave kompanije Tesla Elona Maska da će svoju evropsku ''gigafabriku'' za proizvodnju prestižnih električnih automobila da podigne u mestašcu Grinhajde jugoistočno od Berlina, iznenadila je mnoge. Grinhajde je mesto od oko 8.000 stanovnika, tipično za saveznu pokrajinu Brandenburg koja okružuje nemačku metropolu Berlin: jezera, reke, šume, livade. Tamo žive oni kojima je dosta trke i vreve obližnje metropole koja poslednjih godina zbog masovnog doseljavanja puca po svim šavovima. Duh provincije bivše Istočne Nemačke u Grinhajdeu je vidljiv na svakom koraku.

 

Gigafabrika kao ekološko rešenje

Protivnika industrijalizacije prigradske idile bilo je i na samom početku, ali čini se da su oni sada preuzeli inicijativu. Uostalom, mnogo je lakše mobilisati ljude protiv gradnje fabrike, nego za. Gradnja fabrike trebalo bi da započne već ove godine. Ali pre toga bi trebalo nešto i ukloniti. A to ''nešto'' je 300 hektara šume. Vremenski plan je ambiciozan, ali ne i neostvariv - bar tako misle zagovornici izgradnje. ''Moramo da mislimo na dugoročni značaj izgradnje gigafabrike, da ne mislimo samo regionalno već šire. A za posečena stabla će se sigurno pronaći neko rešenje'', kaže jedan lokalni zagovornik izgradnje Tesline fabrike.

 

Kultura ''nedobrodošlice''

I ostali zagovornici podržavaju izgradnju, ali imaju šire ekološko objašnjenje. ''Bilo bi loše kada bi Grinhajde poslao poruku 'Niste dobrodošli'. Istina je da će se poseći nekoliko stabala, ali koliko bi stabala bilo uništeno kad se ne bi proizvodili CO2-neutralni automobili poput Teslinih'', kaže jedan od njih. Protivnicima izgradnje ti argumenti su suviše tanki. Njima posebno smeta to što lokalne vlasti koje slave zbog dolaska Tesle, nastoje da umanje vrednost šume koja bi trebalo da bude žrtvovana. ''Problem je to što vlasti pokušavaju da nam prodaju da je šuma koja bi trebalo da bude posečena 'bezvredna crnogorica'. Ali samo crnogorična stabla sa svojim dubokim korenjem i mogu da prežive u ovom peskovitom tlu tokom sušnih perioda'', kaže jedan protivnik izgradnje fabrike. Drugom smeta nemačko licemerje kada je u pitanju zaštita životne sredine. ''To je tipično: mi ukazujemo na uništavanje šuma u Brazilu, a istovremeno žrtvujemo netaknutu šumu zbog industrijalizacije'', kaže on i pita se zašto nije bila predložena izgradnja negde južnije u Brandenburgu, tamo gde ima mnogo napuštenih rudnika i gde ljudi ionako vape za poslom.

 

Osetljivo pitanje vode

Ali duhove najviše uzbuđuje činjenica da bi gigafabrika trebalo da se gradi u vodozaštitnom području. Prema nekim informacijama, u Tesli planiraju da na području fabrike izbuše sopstveni bunar kako bi pokrili ogromne potrebe proizvodnje. Prema drugim informacijama, oni su odustali od te namere i planiraju da dovode vodu iz drugih izvora što bi, kažu kritičari, onda prouzrokovalo probleme sa podzemnim vodama. Voda ostaje škakljiva tema. ''Ako zaista budu izgradili svoj bunar, onda će nivo naših jezera drastično da opadne'', kaže jedan zabrinuti protivnik i dodaje da je to dokaz koliko lokalne vlasti ne brinu za pitku vodu.

Druge pak brinu otpadne vode. ''Tu se planiraju talionica i lakirnica, a možda i proizvodnja akumulatora. To je mnogo opasnih otpadnih materija i teško je zamisliti šta bi bilo sa podzemnim vodama u slučaju neke nesreće'', napominju protivnici.

 

Nedostatak infrastrukture

Treći argument protivnika gradnje je navodni nedostatak infrastrukture u malom Grinhajdeu. ''Da budemo iskreni, Grinhajde nije spreman za gigafabriku. Ulice su uske, a za izgradnju nekog novog stambenog prostora nema mesta'', kaže jedan. Njegova supruga ne prihvata ni argument da će nova fabrika doneti i nova radna mesta. ''Ljudi koji ovde žive rade u Berlinu. Mi ovde nemamo problema sa radnim mestima'', kaže ona. Tesla će ionako da zapošljava stručnjake koji će da dolaze iz drugih delova Nemačke jer ih ovde nema. ''Dakle, nikakve koristi za Grinhajde'', zaključuje.

Strasti su se smirile nakon što je šef Tesle Elon Mask preko Tvitera poručio da njegovoj fabrici neće biti potrebno ni približno onoliko vode koliko to protivnici tvrde. A što se tiče šume, ona će biti samo jednim delom posečena. Pritom se, ukazuje Mask, ne radi o kvalitetnoj istorijskoj šumi, već o crnogorici koja je posađena za potrebe papirne industrije u bivšoj Istočnoj Nemačkoj. Od vikenda se u Grinhajdeu više ne protestuje - ali verovatno samo do dolaska prvih bagera. Demonstracije protivnika pokušala je da instrumentalizuje populistička Alternativa za Nemačku (AfD), ali njihov predstavnik je, kako prenose agencije, oteran.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla drugi uzastopni kvartal u plusu

 

199494-tesla china.jpg

 

Tesla je u poslednjem kvartalu 2019. ostvario 105 miliona dolara neto dobiti, što je manje za 25% u odnosu na isti period pre godinu dana, ali je to bio i drugi uzastopni pozitivni kvartal. Taj podatak je obradovao investitore i podigao cenu Teslinih deonica. Kompanija je na nivou cele 2019. poslovala sa gubitkom. Prihod je u poslednjem tromesečju dostigao 7.38 milijardi dolara, što je 2% više nego u istom periodu godinu dana ranije i iznad očekivanja analitičara. Kroz godinu, kompanija je prijavila 862 miliona dolara gubitka, što je pad u odnosu na 976 miliona dolara pre godinu dana. Tesla je 2019. proizvela ukupno 367.500 vozila. Očekuje se da će ove godine lako dostići proizvodnju od 500.000 vozila u svojim fabrikama u Kaliforniji i Šangaju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla ušao na listu službenih vozila nemačke vlade

 

187650-Tesla Model X.jpg

 

Nemačka vlada je odobrila da električni automobil kompanije Tesla postane službeno vozilo zvaničnika te zemlje, što je uloga na koju su istorijski pravo polagali samo nemački automobilski brendovi.

Nemački list ''Bild'' objavio je da je došao u posed poverljive liste koja otkriva da se Audi, BMW, Daimler, Volkswagen i kompanija Tesla oboravaju kao proizvođači automobila za službenu upotrebu. Kao konkretan razlog je navedena bojazan da tradicionalni nemački proizvođači automobila neće u kratkom roku zadovoljiti stroge ekološke zahteve na svojim premijum modelima i da se zbog toga tražila adekvatna zamena. Iz Berlina takođe objašnjavaju da je godišnji trošak Tesle jednak ili čak manji od premium uzdanica nemačkog automobilskog trojstva (Audi je deo VW grupe).

Drugi, pak, ističu da je na odluku vlade u Berlinu veliki uticaj imala i odluka Tesle da u Berlinu gradi svoju gigafabriku električnih automobila, prvu u Evropi, u kojoj će se od 2021. proizvoditi 150 hiljada vozila u početku, a što bi za koju godinu trebalo da poraste na više od pola miliona vozila godišnje. Očekuje se da Teslina mega-fabrika generisati oko 8.000 novih radnih mesta, što će biti korisno za mlade radnike u Nemačkoj i susednim zemljama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...