Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Tesla Motors

Recommended Posts

Tesla ostvario drugu kvartalnu dobit zaredom, prihodi udvostručeni

 

187649-Tesla Model S.jpg

 

Tesla Motors je u poslednjem prošlogodišnjem tromesečju ostvario dobit od 139 miliona dolara, što je tek četvrta kvartalna dobit u 15 godina postojanja tog proizvođača električnih automobila, ali druga zaredom, a zahvaljuje se snažnom rastu prihoda. Prema poslovnom izveštaju, objavljenom u sredu, Tesla je u proteklom tromesečju ostvario prihode od 7.2 milijarde dolara, dvostruko više nego u istom periodu 2017. Zahvaljujući tome, Tesla je ostvario dobit drugi kvartal zaredom, ali manju nego u prethodnom tromesečju, kada je iznosila 311.5 miliona dolara.

 

Tesla u celoj 2019. očekuje zaradu

Mada je dobit manja od očekivanja analitičara, to ipak predstavlja poboljšanje, s obzirom da je Tesla u 15 godina postojanja samo u četiri kvartala poslovao sa dobiti. Kompanija u saopštenju najavljuje i da će u prvom ovogodišnjem kvartalu, pa i u celoj godini poslovati sa zaradom, ali i upozorava na logističke probleme povezane sa isporukama vozila u inostranstvo, u Kinu i Evropu, što bi moglo da uspori prodaju, mada je potražnja snažna. ''To je naš najveći izazov. Ne potražnja, nego kako isporučiti vozila dovoljno brzo'', poručio je u izveštaju izvršni direktor i osnivač kompanije Elon Musk.

Taj problem se posebno odnosi na Kinu, najveće svetsko tržište električnih automobila, koja upravo pregovara sa SAD-om o trgovinskim pitanjima. Ako pregovori ne uspeju, to bi značilo povećanje carina na uvoz američkih automobila u Kinu. ''Ne znamo šta će se dogoditi, pa je vrlo važno da što pre tamo isporučimo vozila'', poručio je Musk. Kompanija je nedavno počela izgradnju fabrike u Kini kako bi pokrila tamošnje tržište i izbegla uvozne carine.

 

Povećanje isporuka, smanjenje troškova

Tesla u ovoj godini očekuje da će isporučiti između 360.000 i 400.000 vozila, što bi bilo 45 do 65 posto više nego u 2018. Uz to, kompanija nastoji da smanji troškove poslovanja kako bi mogla da snizi cene svojih vozila. Najjeftiniji Model 3 trenutno košta oko 44.000 dolara, a poslovodstvo se nada da bi to moglo da smanji na 35.000 dolara. Zbog toga je Musk nedavno najavio ukidanje nekoliko hiljjada ili oko 7 posto ukupnog broja radnih mesta. U proteklom tromesečju operativni troškovi su smanjeni za 7 posto u odnosu na prethodni kvartal. Ipak, analitičari se pitaju da li će Tesla uskoro na tržištu potražiti novi kapital, s obzirom na niz najavljenih projekata, od proizvodnje novih modela vozila, izgradnju fabrika u Kini i Evropi, kao i proširenje postojeće fabrike baterija u Nevadi. Tim više što će od ove godine Tesla prestati da dobija državne subvencije, što bi moglo da dovede do poskupljenja vozila i tako naškodi prodaji. ''Tesla ima fantastičan brend, i po svim merilima fantastičan proizvod, ali zabrinuti smo i jer je takođe fantastično skup. 2019. će biti odlučujuća godina da li će kompanija uspeti ili ne'', kaže Nicholas Hyett, analitičar u firmi ''Hargreaves lansdown''. Budući da su poslovni rezultati kompanije nešto slabiji nego što su analitičari očekivali, cena deonice Tesle je u sredu pala u produženom trgovanju nakon zatvaranja Wall Street-a oko 2 posto.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elon Mask je oslobodio sve patente vezane za Teslu

 

elon musk.jpg

 

Kao deo napora u borbi protiv klimatskih promena, Elon Mask je oslobodio sve patente koji se tiču tehnologija vezanih za proizvodnju Tesla električnih automobila. U svom blogu, on je obećao da kompanija neće pokretati parnične postupke protiv bilo koga ko u dobroj nameri želi da koristi njihovu tehnologiju.

 

Ovo je nesvakidašnji i svakako neočekivan potez, jer se radi o industriji u kojoj se svaka, pa i najmanja inovacija pažljivo čuva, kako bi se obezbedila maksimalna finansijska vrednost. Interesantno je da je vest objavljena istog dana kada su američki tužioci optužili jednog kineskog državljanina za krađu informacija vezanih za projekat Apple-ovog autonomnog vozila. Mask je naveo da je Tesla Motors stvoren kako bi se ubrzao dolazak održivog transporta. On je rekao da je skeptičan prema patentnim pravima koja su u najvećem broju slučajeva samo sprečavale napredak i pomagale velikim korporacijama da se obogate, dok su pravi izumitelji ostajali skrajnuti i često bez dovoljne finansijske podrške. Naveo je i da se osećao primoranim da ranije podnosi patente za Teslu, kako bi sprečio velike kompanije da kopiranju njegovu tehnologiju i da iskoriste svoje ogromne marketinške i prodajne aparate za preuzimanje tržišta.

Sada, u situaciji kada je tržište sazrelo i kada (rekordna) godišnja proizvodnja Tesla električnih automobila ne može da zadovolji tržište, Mask smatra da i druge kompanije koje proizvode električne automobile mogu da koriste njihove patente, jer će ceo svet imati koristi od tog napretka u tehnologiji. On je uveren da će primena filozofije otvorenog koda na patente blagotvorno uticati na njegovu kompaniju, da će ojačati, a ne ugroziti Teslinu poziciju, kao i da će to biti još jedan način za privlačenje talentovanih inženjera ka ovoj kompaniji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musku prete nove kazne

 

tesla musk.jpg

 

Američki finansijski regulator je zatražio od njujorškog suda da ponovo kazni Teslinog šefa Elona Muska zbog nepoštovanja sporazuma o objavljivanju neproverenih poslovnih podataka kompanije putem društvenih medija. Ovaj potez američke Komisije za vrednosne papire (SEC) je usledio nakon novog tvita milijardera, u kome navodi da će njegova kompanija u 2019. godini proizvesti 500.000 novih vozila. Prema navodima BBC-a, Musk nije dobio odobrenje kompanije za objavljivanje ovakve informacije čime je prekršio sporazum iz septembra prošle godine.

Naime, izvršni direktor se još prošle godine obavezao da više neće objavljivati poverljive podatke o poslovanju Tesle bez prvobitnog odobrenja kompanije. Na ovaj dogovor je pristao nakon što ga je SEC u oktobru prošle godine optužio da je svojim tvitovima u kojima je najavio delistiranje Tesle, po ceni od 420 dolara za deonicu, obmanjivao javnost i investitore. Nakon toga, SEC je zatražio da Musk ode s pozicije predsednika Upravnog odbora kompanije i da plati kaznu od 20 miliona dolara regulatoru tržišta. Nakon reakcije suda na njegovo novo saopštenje, ekscentrični milijarder se pravdao da su podaci o proizvodnji javno dostupni. Prema njegovim tvrdnjama iz sadašnjeg tempa proizvodnje može se zaključiti da će kompanija u periodu od godinu dana dostići brojku 500.000 automobila, kao i da to ni ne mora da bude do kraja 2019. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je ovo prototip Teslinog električnog pikapa?

 

tesla pick.jpg

 

Na ''Redditu'' se pojavila fotografija na kojoj se možda nalazi najavljeni električni pikap kamionet iz Tesle. Slika je nastala u Istočnom Ohaju, a na njoj vidimo transporter na kom se nalazi dotično vozilo koje za sada nije moguće identifikovati. Na slici se vidi i Fordov tjunirani F-150, pa je pravo pitanje odakle ova dva vozila na istom mestu. Postoji mogućnost da Tesla zapravo testira svoj pikap kamionet u formi F-150, ali to je samo nagađanje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kompanija Tesla dobila 521 milion dolara kredita za izgradnju fabrike u Kini

 

tesla kina.jpg

 

Tesla je dobio 521 milion dolara kredita od kineskih banaka kako bi izgradio svoju prvu fabriku u Kini. Fabrika Tesle, čija gradnja je u Šangaju već počela, biće spremna za proizvodnju do kraja godine, proizvodeći Model 3. To će biti prva fabrika u Kini u vlasništvu isključivo inostranog proizvođača automobila. Fabrika će proizvoditi Model 3, koji će sa transportne trake u početku silaziti 3.000 vozila nedeljno. Nedavno su mediji obajvili da će Musk platiti zemljište na kome se graditi fabrika oko 140 miliona dolara, a ukupna investicija iznosi pet milijardi dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla za ovu godinu planira premijere novog crossovera i pickup vozila

 

190263-tesla pick up.jpg

 

Već je bilo reči o tome da će pre kraja ove nedelje premijerno biti predstavljen novi Teslin crossover, odnosno Model Y. Sada je od Teslinog šefa Elona Muska stigla i informacija da će Tesla pre kraja godine održati i premijeru svog pickupa. Za taj model Musk je, pored potvrde premijere, samo rekao da bi za neke mogao da bude ''previše futurističan'', ali da je njemu savršen. Što se tiče Modela Y, premijeru bi trebalo da ima u četvrtak, 14. marta, u Teslinom dizajnerskom studiju u Los Anđelesu. Za dodatnu najavu tog događaja iz Tesle je stigao još jedan teaser tog automobila. Na slici možete videti prednji kraj vozila koji otkriva oblik prednjih svetala koja su puno sličnija onima na Modelu 3 nego na većem Modelu S ili Modelu X. Dalje, za razliku od ranijih teasera, vidimo da će ovo vozilo biti opremljeno sa tradicionalnim bočnim retrovizorima.

 

190262-tesla model y.jpg

 

U osnovi Model Y će biti Teslin tzv. ulazni SUV i manja verzija Modela X. Kada je nedavno potvrdio skoru premijeru Elon Musk je rekao i da će Model Y biti 10-ak posto veći od modela 3 pa će zato koštati 10-ak posto više. Prema dosadašnjim saznanjima Model Y će deliti otprilike dve trećine svojih komponenti s Modelom 3. To uključuje platformu i pogonski sklop, ali zbog veće mase i verovatno manje aerodinamičkog oblika novitet bi trebalo da ima nešto manju autonomiju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poskupljuju Teslini automobili, Musk odustao od zatvaranja salona

 

tesla model 3 5k.jpg

 

Tesla, proizvođač električnih automobila, planira da poveća cene svojih vozila za tri posto, nakon što je kompanija ekscentričnog milijardera Elona Muska povukla odluku o zatvaranju Teslinih autosalona. Pre nekoliko dana šef Musk je najavio plan zatvaranja većine Teslinih fizičkih prodajnih lokacija širom sveta. Ostavili bi nekoliko autosalona na frekventnim lokacijama u SAD-u, a prodaju vozila nastavili ''onlajn''. Musk je taj nagli potez objasnio kao rezanje troškova kojima bi se napokon pokrenula proizvodnja Modela 3 od 35.000 dolara.

 

U današnjem preokretu, međutim, od tog plana se odustalo i sada iz kompanije poručuju da će ipak zadržati više salona nego što su prethodno planirali. Od ukupno 378 salona širom sveta, zatvoriće možda tek 70 koje trenutno prolaze evaluaciju. Prisiljeni su zato da podignu cenu luksuznijih Modela S i Modela X kako bi finansirali Model 3 kome, kako su najavili, cena neće rasti. ''Budući da će većina salona ostati otvorena, Tesla će morati da podigne cene vozila za tri posto u proseku'', kaže se u saopštenju kompanije. Prema podacima britanskog magazina ''Autocar'', Model S trenutne cene 90.000 dolara, poskupeće za 2.800 dolara, a Model X trenutne cene 110.000 dolara, poskupeće za 3.100 dolara. Poskupljenje na snagu stupa nakon 18. marta, poručuju iz kompanije pa potencijalni kupci imaju još nekoliko dana da naruče Model S i Model X po starim cenama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla pozvao radnike da volontiraju kako bi ubrzali isporuku vozila

 

tesla posl.jpg

 

Ne pitaj šta tvoja firma može da uradi za tebe, već šta ti možeš da uradiš za nju - američki proizvođač traži od svojih radnika da dobrovoljno pomognu kompaniji kako bi se u što kraćem roku obavila isporuka velikog broja automobila. Kako piše ''Biznis insajder'', koji je imao uvid u Email potredsednika Tesle poslat na adrese šefova odeljenja u celoj kompaniji, američki proizvođač luksuznih električnih automobila traži da zaposleni dobrovoljno pomognu svojoj firmi kako bi se potreban broj vozila isporučio kupcima u zadatom roku.

 

''Potrebna nam je vaša pomoć kako bismo isporučili još 30.000 automobila u sledećih 15 dana'', stoji u mejlu koji je šefovima u kompaniji posalo Sandžej Šah. Uprkos stalnom napretku u dinamici isporuka u poslednjim kvartalima, Tesla je u svom izveštaju za poslednje tromesečje 2018. naveo da bi broj isporučenih automobila u Severnoj Americi mogao biti manji u prvom kvartalu 2019. zbog porasta izvoza vozila na tržišta Evrope i Kine. Kako ova ''dobrovoljna ispomoć'' zaposlenih svojoj kompaniji funkcioniše u praksi, otkrio je za ''Biznis insajder'' jedan od Teslinih radnika koji je učestvovao u procesu isporuke vozila. On navodi da je najpre proveo tri sata vozeći automobil do novog vlasnika, a zatim mu je trebalo isto toliko vremena da se Uberom vrati nazad. Sve troškove puta platila je kompanija Tesla. ''Svi smo se uključili u to jer želimo uspeh našoj firmi'', kazao je on. ''Učinili smo to radi sigurnosti sopstvenog radnog mesta, ali i za kompaniju'', rekao je ovaj Teslin radnik. Inače, kompanija je još u januaru otkrila kako je morala da kupila dodatne kamione za prevoz novih automobila do njihovih vlasnika jer je bila suočena sa nedostatkom kapaciteta postojećih.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teslin partner kupio fabriku automobila

 

GMGunsan.jpg

 

Kupovinom fabrike Tesla će uveliko smanjiti pritisak na proizvodne kapacitete u Freemontu. Teslin kooperant je kupio General Motors-ovu fabriku u Gunsanu u Južnoj Koreji, koja je u maju u sklopu restrukturiranja stala sa radom. Iako se radi o relativno novoj fabrici, američki vlasnik je zbog redukcije troškova tada procenio da mu je bolje da zatvori fabriku. Tesla sa druge strane ima suprotne probleme, a svi se vrte oko jednoga, a to je povećanje proizvodnje, posebno za potrebe evropskog tržišta gde je Model 3 stigao. Konzorcijum, u kojem je Teslin partner Myongshin, ponudio je za teren i zgrade oko 100 miliona USD, piše Automotive News. Oni su uz ukupno 200 miliona USD ulaganja procenili da bi mogli već od 2021. godine da proizvode bar 50.000 električnih automobila godišnje uz oko 900 direktno zaposlenih radnika i 2.000 kooperanata. General Motors se našao u problemima sa svojim korejskim kapacitetima nakon što je odlučio da se povuče iz Evrope. Od tada je radio na tome da zbog preskupe proizvodnje istu smanji na minimalni nivo, pa i da je na kraju obustavi u pojedinim pogonima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla u prvom tromesečju isporučio 31 posto manje vozila nego u prethodnom

 

tesla charger.jpg

 

Tesla je saopštio da je u prvom tromesečju 2019. isporučio 63.000 vozila, što je za 31 posto manje nego u prethodnom kvartalu. Ukupna brojka za prvo tromesečje uključuje isporučenih 50.900 Modela 3, što je za 20 posto manje nego u prethodnom tromesečnom periodu. Model 3 je prvi Teslin automobil namenjen masovnom tržištu, a trebalo bi da pomogne kompaniji da poveća prihode kako bi ostvarila veće prinose za investitore i uložila u razvoj drugih električnih vozila. Smanjene isporuke su očekivane, piše Rojters, budući da je Tesla u januaru i februaru počeo da isporučuje Model 3 u Kinu i Evropu kako bi ublažio uticaj slabljenja potražnje u Severnoj Americi pod uticajem prepolovljenih poreskih olakšica. U martu su iz kompanije najavili da će ga prodavati isključivo preko Interneta kako bi mu se cena spustila na 35.000 dolara. Danas su potvrdili da ove godine i dalje nameravaju da isporuče ukupno između 360 do 400 hiljada vozila, dodajući da su američke narudžbine nadmašile njihove kapacitete u prvom tromesečju. U protekle dve godine u Tesli su imali poteškoća s povećanjem proizvodnje a u prvom ovogodišnjem tromesečju su proizveli 77.100 vozila, 11 posto manje nego u prethodna tri meseca.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla u kvartalnom gubitku od čak 702 miliona dolara

 

168652-tesla 3 111.jpg

 

Ilon Mask je investitorima i javnosti predstavio najnovije poslovne rezultate Tesle, koji nisu sasvim u skladu sa očekivanjima. Poslednja dva kvartala, podsetimo, ova kompanija je krenula sa nešto većim isporukama vozila, pogotovo najtraženijeg Modela 3, i shodno tome je zabeležila pozitivne finansijske rezultate. Krajem januara Mask je optimistično najavljivao da bi cela 2019. trebalo da bude u znaku bar minimalne kvartalne dobiti, ali već sa prvim kvartalom ova priča je pala u vodu.

 

Naime, finansijski pokazatelji Tesle za prva tri meseca 2019. otkrivaju da je u tom periodu kompanija izgubila čak 702 miliona dolara, uz prihode od 4.54 milijarde umesto očekivanih 5.2 milijarde dolara. Ovo je četvrti najveći kvartalni gubitak od 2010. godine, odnosno otkako se deonicama Tesle trguje na berzi. Iz proizvodnih pogona je u protekla tri meseca izašlo samo 63.000 vozila, što je značajno niže od rezultata poslednja dva kvartala 2018. godine (83.500 i 90.700). Osnovni razlog za ovako loše rezultate više nije ''pakao proizvodnje'' koji su u Tesli iskusili prošle godine, već je povećavanjem proizvodnih kapaciteta došlo do velikih logističkih problema u isporuci automobila do kupaca. Mask sada najavljuje da će i drugo tromesečje ove godine Tesla zaključiti sa gubitkom, ali nešto manjim. Najavio je i proizvodnju između 90 i 100 hiljada vozila, kao i povratak ''u plus'' u trećem kvartalu, kada će se videti puni uticaj povećanja isporuka i smanjenja troškova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kompanija Tesla bi mogla da potraži alternativne izvore finansiranja

 

168650-tesla 3 1.jpg

 

Kompanija ''Tesla'' je saopštila da bi mogla da potraži alternativne izvore finansiranja. Tesla je to saopštila nekoliko dana nakon što je direktor Ilon Mask postigao dogovor sa regulatorom (SEC, Komisija za HOV) o rešavanju spora zbog upotrebe Tvitera. Akcije proizvođača električnih automobila skočile su 1.8 odsto na 239.42 dolara u kasnijem trgovanju u ponedeljak, preneo je ''Rojters''. Tesla je to saopštila nekoliko dana nakon što je direktor Ilon Mask postigao dogovor sa regulatorom (SEC, Komisija za HOV) o rešavanju spora zbog upotrebe Tvitera, objavio je ''Poslovni dnevnik''. Akcije proizvođača električnih automobila skočile su 1.8 odsto na 239.42 dolara u kasnijem trgovanju u ponedeljak, preneo je ''Rojters''. Ilona Maska je već kaznila komisija zbog tvitovanja o planovima za Teslu, što je po mišljenju komisije uticalo na investitore, cenu akcija i berzu. Nakon što je platio kaznu i potpisao sporazum da to više neće raditi, prekršio je obećano, pa je regulator ponovo reagovao i zatražio od suda da kazni Maska zbog nepoštovanja sporazuma.

 

Tesla je u tromesečnoj prijavi Komisiji za hartije od vrednosti poručila da očekuje da će novac generisan iz poslovanja biti dovoljan za finansiranje investicija i otplatu duga najmanje sledećih 12 meseci, ali da će se možda dodatno zadužiti za finansiranje rasta. Vol strit je tražio više detalja nakon što je prošle nedelje Mask rekao: ''Verovatno je pravo vreme'' za prikupljanje kapitala, nakon što je kompanija objavila gubitak od 700 miliona dolara za prvi kvartal. Mnogi analitičari su predvideli da će kompanija morati da prikupi sredstva za svoju ekspanziju, uključujući pogon u Šangaju, nadolazeći SUV model Y i druge projekte.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla planira da prikupi 2 milijarde dolara dodatnog kapitala

 

168652-tesla 3 111.jpg

 

Tesla planira da prikupi oko 2 milijarde dolara kroz ponudu duga i deonica, jer je Ilon Mask precenio sposobnost limuzine Model 3 da generiše dovoljno novca za kompaniju koja će biti samoodrživa. Proizvođač električnih automobila je najavio prikupljanje 1.35 milijardi dolara u konvertibilnim zapisima i oko 650 miliona dolara u deonicama. Teslina deonica, koja je ove godine pala za 30 posto, porasla je u četvrtak 2 posto na 238.65 dolara, a njene obveznice su napredovale.

''Mi to gledamo kao jasan neto pozitivan rezultat za Teslu'', rekao je Dan Ives, analitičar firme Wedbush Securities. Proizvođač električnih automobila je morao da ''uzme lek i odagna brige investitora''. Teslin glavni izvršni direktor je prošle godine izjavio u više navrata da Tesli više neće biti potrebno da prikuplja kapital nakon što je krenula masovna proizvodnja Modela 3. Mask je promenio priču nakon prvog tromesečja, kada je zabeležen rekordan pad isporuka vozila i kada je najveće plaćanje duga kompanije iscrpelo njegov novčani saldo na trogodišnji najniži iznos od 2.2 milijarde dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slovenac dobio 550.000 dolara odštete od Tesle, a onda izgubio na sudu

 

191987-tesla s.jpg

 

Slovenac Gregor Lešnik izgubio je tužbu protiv američkog proizvođača električnih vozila Tesle i nemačke firme Esienmann. On je bio zaposlen kao radnik Esienmana, firme koju je fabrika automobila ''Tesla'' angažovala za izgradnju lakirnice u kalifornijskom gradu Fremontu. Kao radnik ugovorene firme, Lešnik se ozbiljno povredio na gradilištu. Kompanija ''Tesla'' Elona Maska i Lešnik tada su se nagodili za 550.000 dolara odštete. Međutim,posle nagodbe, on je presavio tabak. Slovenac je zajedno sa Hrvatom Stjepanom Papešom tužio je kompaniju zbog kršenja radnog zakonodavstva i iskorišćavanja stranih radnika. Lešnik je tvrdio da je mesečno radio 250 sati za manje od 950 dolara, što je znatno ispod minimalne plate u SAD. U tužbama se takođe navodi da je stranim radnicima prećeno deportacijom ili smanjenjem plate ako prijave povredu ili se razbole.

 

Sudija američkog suda u San Hozeu procenio je da su njegova potraživanja već uključena u nagodbu 2016. godine. I zbog toga je izgubio na sudu, pa mora da plati sudske troškove. Podsećamo, Velenjčan Lešnik stigao je u SAD u martu 2015. sa 140 drugih stranih radnika iz Slovenije i Hrvatske, a radio je u Kaliforniji preko pomenutog podizvođača. Radio je na sistemima za grejanje i hlađenje u Fremontu i pao sa krova. Kada je pao sa trećeg sprata, slomio je obe noge, nekoliko rebra i pretrpio potres mozga. U početku, kompanija Tesla je odbijala svaku odgovornost za rad sa stranim radnicima. Prema pisanju lista Slovenske novice, kompanija je negirala sve žalbe i tvrdila da su platili deo troškova lečenja Lešnika, onda im je američki advokat Velenjčanin zabranio da ga kontaktiraju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skorašnji požari naterali Teslu da updatuje softver za baterije

 

tesla shanghai.jpg

 

Tesla je najavio update softvera za bateriju nakon što su skorašnji požari uništili tri Modela S locirana u Šangaju, San Francisku, i Hongkongu. Iz Tesle navode da se istraga nastavlja, ali da su iz mere bezbednosti počeli da šalju unapređeni softver za baterije Modela S i X, koji bi trebalo da izmeni njihove postavke za punjenje i termalni menadžment. Tesla tvrdi da će update ''zaštititi bateriju i unaprediti njenu trajnost.'' Iz američke kompanije dodaju da još uvek nisu otkrili uzrok problema sa baterijom, ali da će odreagovati ako se on identifikuje. ''Bezbednost naših kupaca je glavni prioritet'', navodi se u saopštenju. Update softvera stiže nakon što su se tri Tesla automobila zapalila u manje od mesec dana. Prvi incident se odigrao u aprilu u Šangaju, kada se Model S iznenada zapalio u parking garaži.

 

Video iz nadzorne kamere pokazuje dim koji dolazi od ispod automobila, nakon čega ceo automobil eksplodira. Drugi požar se desio početkom ovog meseca u privatnoj garaži u San Francisku. Kao i u prvom slučaju, niko nije povređen, ali je automobil uništen. Sličan incident je zabeležen u u utorak kada su mediji iz Hongkonga preneli da se Model S zapalio na parkingu trgovačkog centra, samo pola sata nakon što je parkiran. Tesla ukazuje na to da se na putevima sveta nalazi preko pola miliona Tesla automobila i da su opisani požari retkost. Međutim, iz Tesle i sami priznaju da je čak i jedan požar previše. ''Iako su požari koji uključuju Tesla automobile veoma retki, a naši automobili 10 puta manje podložni požaru od automobila na benzin, verujemo da je pravilno težiti broju koji je nula'', navodi se u saopštenju Tesle. Do sada je prijavljeno najmanje 14 slučajeva u kojim se Tesla zapalio, ali je u većini slučajeva baterija bila oštećena prilikom udesa. Činjenica da su se tri Teslina automobila zapalila sama od sebe dok su bila parkirana je zabrinjavajuće, ali se nadamo da će Tesla ubrzo naći rešenje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elon Musk najavio da će Tesla bez ozbiljnih promena ostati bez novca za deset meseci

 

tesla 3 3.jpg

 

Izvršni direktor proizvođača električnih automobila Tesla Motors, Elon Musk, saopštio je svojim radnicima da će Tesla ostati bez novca za deset meseci ukoliko se ne dese ozbiljne promene u smislu smanjenja troškova, pišu strani mediji. U E-mailu koji je Musk prosledio američkim medijima on navodi da su mere smanjenja troškova u kompaniji neophodne bez obzira što je Tesla u ovoj godini zaradila 2.7 milijardi dolara. Musk i Zach Kirkhorn, odnedavno direktor finansija u Tesli, pregledaće sve troškove bilo koje vrste širom sveta, uključujući plate, putne troškove, najmove, bukvalno svaku uplatu koja odlazi sa bankovnog računa kompanije, navodi se u e-mailu. Tesla je završila prvi kvartal 2019. sa 2.2 milijarde dolara zarade u gotovini. Međutim, kompanija je izgubila 702 miliona dolara, pa je Musk u aprilu izjavio da će Tesla morati na ''spartansku dijetu''. Kompanija se potom izvukla i podigla prihode na 2.7 milijardi dolara.

 

''Ovo je veliki novac ali nam daje samo deset meseci da ne doživimo bankrot'', kaže Musk. Ovo nije prvi put da je američki milijarder najavio finansijski krah Tesle. On je pre godinu dana rekao da će kompanija ostati bez novca zbog proizvodnje famoznog Modela 3. Inače o tom automobilu se govorilo kao o automobilu koji bi iz korena trebalo da promeni automobilsku industriju. Američki proizvođač automobila i električnih motora je nedavno najavio i da će otpustiti skoro 3.000 radnika. Glavni problem jeste što su Teslini automobili i dalje preskupi za većinu ljudi, a Musk je ukazao na teškoće kada je reč o jeftinijoj proizvodnji ukoliko se koristi razvijena tehnologija. Inače, najjeftinija verzija Teslinog Modela 3 košta 35.400 dolara. Kompanija Tesla nekoliko puta nije uspela da ispuni ciljeve u proizvodnji, a trenutno ima više od 45.000 radnika.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mask najavljuje rekordne isporuke Tesle u ovom kvartalu

 

tesla power 1.jpg

 

Ilon Mask kaže da će Tesla oboriti sopstveni rekord u isporukama ovog kvartala. Kako bi to bilo moguće, ova kompanija mora da održi tempo od 1.000 Modela 3 dnevno do kraja kvartala. Najviše isporuka Tesla je postigla u četvrtom kvartalu prošle godine. 2018. je bila izazovna za ovog proizvođača, a uprkos tome, u pomenutom periodu isporučeno je 63 hiljade Modela 3. Ova brojka već bi mogla biti nadmašena za prvi kvartal 2019, zahvaljujući isporukama Modela 3 u Evropi i Kini.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla se sprema da objavi važnu vest u petak

 

192933-tesla china.jpg

 

Kompanija Tesla se sprema da objavi važnu vest u petak u Kini, a to obaveštenje je stiglo praćeno prvom ''tizer'' fotografijom. Mutna tizer fotografija koja se pojavila na internetu otkriva datum 31.05.2019. Nije moguće videti šta se to zapravo nalazi na fotografiji, ali postoje nekoliko mogućnosti.

 

Jedna od njih jeste da se na fotografiji nalazi specijalno izdanje nekog od automobila američkog proizvođača. Znači, u petak bismo mogli videti specijalno izdanje ili Modela 3, Modela S ili Modela X koje je namenjeno kineskom tržištu. Taj model bi imao jedinstveni dizajn spoljašnjosti i enterijera koji bi trebalo da privuče kupce iz Kine. Tako nešto praktikuju i otali proizvođači koji na taj način zarade nešto više novca na najvećem tržištu automobila na svetu. Međutim, postoji šansa i da Tesla ovde najavljuje neko obaveštenje u vezi sa svojom ''gigafabrikom'' u Šangaju. Izgradnja tog postrojenja počela je u januaru, a video snimak ispod teksta, koji je objavljen još početkom ovog meseca, otkriva da radovi napreduju odlično. Većina spoljašnjeg dela postrojenja je završeno, te bi Tesla već od septembra mogla početi proizvodnju u toj fabrici. U svakom slučaju, o čemu god da je reč, saznaćemo u petak.

 

Podsetimo, Tesla trenuntno radi na tome da proširi svoje poslovanje i na Kinu. U novoj gigafabrici će se proizvoditi uvodne verzije Modela 3 i Modela Y. Očekuje se da se u postrojenju u Šangaju godišnje proizvodi oko 500.000 vozila godišnje. Na taj način bi se izbegle carinske tarife i posledice ''trgovinskog rata'' između Kine i SAD.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla bi mogla da se nađe meti preuzimanja

 

Tesla Model Y

 

U Tesli ne cvetaju ruže kada je reč o finansijama - to je priča koju znamo već godinama. Pre nekoliko dana Elon Musk je najavio veliki projekat smanjenja troškova koji će zahvatiti sve delove poslovanja, razmišlja se i o novom zaduženju, a gotovina kojom sada raspolažu dovoljna im je za tek 10 meseci poslovanja ako nastave kao do sada. Sve ove informacije, zajedno sa ponovno negativnim poslovnim rezultatima, poterale su cenu Tesline deonice značajno prema dole. Od januara, kada se cena deonice kretala oko 340 dolara, do ovonedeljenog nivoa nižeg od 190 dolara, tržišna vrednost Tesle pala je za gotovo 45%. Naravno, u posmatranom periodu nije se ništa značajno promenilo kad je reč o Teslinoj stvarnoj vrednosti, prodaji, snazi brenda i drugoj imovini kompanije, pa su sa niskom cenom deonice ponovno počele špekulacije o tome da bi neki veliki igrači mogli da iskoriste situaciju i preuzmu većinski udeo u Tesli.

 

Prošle nedelje analitičar Craig Irwin iz ''Roth Capital Partnersa'' je na CNBC-u izjavio da ima pouzdane informacije da je Apple još 2013. godine imao plan da kupi Teslu i plati za to 240 dolara po deonici. Dogovori su tada navodno propali jer Elon Musk nije želeo da ode sa čelne pozicije, ali interes Applea je bio vrlo ozbiljan. Sada, kada je kompanija veća i snažnija, a deonica jeftinija - verovatno je da interes i dalje postoji, slažu se i drugi analitičari. Profesor Scott Galloway sa NYU univerziteta u Njujorku je izjavio da smatra da će neko preuzeti Teslu u narednih godinu dana. Galloway je, inače, tačno predvideo akviziciju ''Whole Foods''-a od strane Amazona, a sada kaže sa će Teslina deonica nastaviti da klizi prema dole. Jednom kada joj cena padne ispod 100 dolara, doći će do preuzimanja jer je reč o kompaniji koja ima odličan proizvod i brend. Kao potencijalne kupce je istakao velike automobilske kompanije Toyotu i Daimler-Benz, a očekivanu cenu akvizicije je postavio na 20 do 25 milijardi dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Administracija predsednika Trampa odbila zahteve kompanije Tesla

 

tesla p 111.jpg

 

Administracija predsednika SAD Donalda Trampa odbila je zahteve kompanije Tesla. Kompanija je zatevala od Vašingtona da njihovi kompjuteri za automobile i centralni ekrani proizvedeni u Kini za Model 3 budu izuzeti od 25-procentnih tarifa, prema dopisima u koje je agencija Rojters imala uvid. Kancelarija američkog trgovinskog predstavnika (USTR) odbacila je oba zahteva u pismima datiranim 29. maja, navodeći da se svaki od njih tiče ''strateški važnog proizvoda ili je povezan sa 'Made in China 2025' planom ili drugim kineskim industrijskim programima'', prenosi britanska agencija. Američki proizvođač električnih vozila, sa sedištem u Kaliforniji, upozorio je da će povećane tarife na kompjutere za automobile, koji su ''mozak'' Modela 3, ''naneti Tesli ekonomsku štetu kroz rast troškova i zadati udarac profitabilnosti''. Tesla je takođe tražio od USTR da odobri zahtev njegovog dobavljača, kompanije SAS Otomotiv SAD koja proizvodi centralni ekran za Model 3, da taj proizvod izuzme od carina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla po prodaji u Zapadnoj Evropi nadmašio i Porsche

 

168650-tesla 3 1.jpg

 

Teslin Model 3 beleži sjajne rezultate u Evropi u svojoj prvoj godini sa Modelom 3 na tržištu ''Starog kontinenta''. Već u prvih pet meseci prodaje u Evropi, Tesla je sa samo jednim svojim modelom zauzeo sjajnu poziciju na tržištu. Tako je Model 3, treći najpodavaniji automobil u Kaliforniji, nadmašio čuveni Porsche u Zapadnoj Evropi. Tesla možda prodaje tek deseti deo onoga što čine Mercedes, Audi ili BMW, ali se sjajno nosi sa ostalim premium brendovima. Bolje rezultate od američkog proizvođača električnih automobila ima samo Jaguar, dok mu osim Porschea u leđa gledaju još Alfa Romeo i Lexus. U periodu između januara i maja, Tesla je prodao 31.065 jedinica Modela 3, Jaguar 35.000 svojih vozila, a Porsche oko 27.000 svojih.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vožnja ispod površine: Tesla Model 3 u Boring tunelu

 

193770-tesla boring.jpg

 

Boring Company Elona Muska asfaltirala je tunel za testiranje koji se nalazi ispod Los Anđelesa, što je omogućilo da se kroz njega provoza Tesla Model 3, i to brzinom od preko 186 kilometara na sat. Naime, tunel za testiranje ide nešto preko kilometar i po u dužinu, a nalazi se u blizini SpaceX centra u Los Anđelesu. Tunel je prvobitno napravljen za testiranje transportnog sistema pod imenom Loop, da bi ga sada asfaltirali i razvili korisnički interfejs koji služi za navigaciju u tunelu, te se preko ''Start'' tastera aktiviraju i saobraćajna svetla, a na displeju se pojavljuje ruta po kojoj se automobil kreće. Novi sistem bi Tesla vozilima trebalo da omogući autonomno kretanje u tunelima Boring kompanije, a tuneli se opisuju kao glavni cilj, budući da se tvrdi da će omogućiti manju potrošnju energije, te veće brzine tokom vožnje, što bi, kako je već moglo da se čuje iz kompanije, trebalo da reši saobraćajne probleme u prenaseljenim sredinama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elon Musk najavio novo rušenje kvartalnog rekorda

 

tesla 3 3.jpg

 

Tesla se bliži postavljanju novog kvartalnog rekorda isporučenih automobila, poručio je izvršni direktor kompanije Elon Musk. U svom Email-u zaposlenima, poznati milijarder je istakao da jedina prepreka pri ostvarenju rekordne brojke može da im bude logistički deo isporuke. ''Već i sada imamo dovoljan broj narudžbina za postavljanje novog rekorda. Logistika i konačna isporuka vozila novim vlasnicima su od izuzetne važnosti za ostvarivanje zacrtane brojke kao i pronalaženje rešenja za isporuku vozila koja su naručena na samom kraju tromesečja'', istakao je Musk.

Inače, poslednju rekordnu isporuku firma je ostvarila u četvrtom kvartalu prošle godine kada su isporučili čak 90.700 vozila. Kako navodi ''Business Insider'', u prvom ovogodišnjem kvartalu broj isporučenih vozila je bio izuzetno nizak, što je kod analitičara otvorilo pitanje generalne potražnje za električnim automobilima. Uprkos lošim prognozama stručnjaka, iz kompanije poručuju da se tu ne radi o padu potražnje već o logističkim problemima sa kojima se susreću pogotovo u međunarodnoj isporuci. Naime, čak i ako kompanija ne obori vlastiti rekord od prošle godine njihov ponovni rast broja isporučenih automobila svakako bi mogao da dovede do ponovnog rasta profitabilnosti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akcije kompanije Tesla skočile za 8%

 

189794-tesla 3.jpg

 

Kako prenosi Tanjug, akcije kompanije Tesla skočile su osam odsto pošto je Ilon Mask ispunio obećanje da će u drugom kvartalu isporučiti rekordan broj električnih automobila. Tesla je u drugom kvartalu isporučila rekordnih 95.200 vozila, nadmašivši prosečne prognoze analitičara, a akcije kompanije su ujutru na početku trgovanja dostigle najviši nivo u poslednja dva meseca. Od početka ove godine do juče, deonice te kompanije su izgubile skoro jednu trećinu vrednosti. Analitičari i investitori na ''Volstritu'' su gajili sumnje u pogledu tražnje za sedanima i SUV vozilima Tesle i sposobnosti tog proizvođača iz Silicijumske doline da reši nedavne probleme vezane za isporuku, posebno nakon katastrofalnog prvog kvartala kada su isporuke pale za 31 procenat. Teslin prvi kvartal bio je pogođen logističkim problemima u međunarodnim lukama i padom američkih narudžbina, nakon što mu je prepolovljen iznos poreskog kredita (sredstva koja obveznik može da oduzme od poreza koji duguje državi).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rekordna prodaja za Teslu u drugom kvartalu

 

tesla super 1.jpg

 

Kako prenosi B92, američki proizvođač električnih automobila u drugom kvartalu 2019. prodao je rekordnih 95.200 vozila. Prodaja u periodu april-jun porasla je za 51.1% u odnosu na prethodno tromesečje. Sa 95.200 isporučenih automobila u drugom kvartalu, Tesla je nadmašio ranije najbolje tromesečje - poslednji kvartal 2018, kada je prodao 90.700 vozila. Američka kompanija očekuje još bolji rezultat u trećem tromesečju 2019, s obzirom na do sada prispele narudžbine. Model 3 i dalje je ubedljivo najtraženiji automobil ovog proizvođača, a u periodu april-jun širom sveta je isporučeno 77.550 primeraka. U istom periodu prodato je ukupno 17.650 jedinica preostala dva modela iz game Modela S i X.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...