Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Tesla Motors

Recommended Posts

Tesla vrednija od Forda

 

tesla%20s%2033333.jpg

 

Po mišljenju berze, odnosno Wall Streeta, Tesla je vredniji proizvođač automobila od Forda koji je osnovan 1903. Pomenuti proizvođač električnih automobila je pre par dana svojom ukupnom vrednošću deonica dakle pretekao američkog i svetskog veterana auto industrije s iznosom od 45.47 milijardi dolara u odnosu na Fordovih 45.35 milijardi. U poslednjih mesec dana vrednost Fordovih deonica je pala s 12.53 na 11.46 dolara, dok je vrednost Teslinih deonica u istom periodu narasla s 249.99 na 270.22 dolara. Razlog za ovakav rast vrednosti leži posebno u budućem Modelu 3 za koji investitori očigledno veruju da će predstavljati veliki uspeh pa je velika potražnja za Teslinim deonicama dovela i do rasta njihove cene.

Poređenja radi, recimo da je Tesla u prošloj godini širom sveta prodala 76.230 automobila, dok je Ford samo u SAD-u prodao 2.502.973 vozila, od čega 820.799 primeraka pickupa serije F. Tesla još nije objavila svoje poslovne rezultate za prošlu godinu, ali veruje se da je ostvarena zarada, mada verovatno ne značajna. Investitori su, ohrabreni dobrim vestima o razvoju Modela 3 i očekivanim uspehom ovog automobila, zaključili da je ulaganje u Teslu dobar poslovni potez. Prema najnovijim izveštajima prve isporuke Modela 3 se mogu očekivati u drugoj polovini ove godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mask: Na servis ćete ići posle 1.600.000 km

 

168650-tesla%203%201.jpg

 

Jedna od prednosti električnih automobila o kojoj se manje govori su znatno niži troškovi održavanja i ređi odlazak na servis. Prvi čovek Tesle, Ilon Mask, uveren je da će vlasnici novog Modela 3 retko imati potrebu da svoj automobil servisiraju. On je krajem jula na promociji ovog električnog automobila u fabrici u Frimontu izjavio za Car Advice da je ''nova generacija elektromotora (koja se ugrađuje u Model 3) konstruisana tako da automobil može da pređe i milion milja (oko 1.600.000 km) između dve posete servisu''. Kupci će, ipak, u međuvremenu morati da posećuju servis radi zamene određenih potrošnih delova, kao što su kočnice ili gume, čiji je vek trajanja znatno kraći. U Tesli su ubeđeni u kvalitet pogosnkog sklopa i baterija, pa tako garancija na novi Model 3 iznosi 4 godine, dok je garancija na baterije 8 godina. Mask je rekao i da je cilj da se što više servisnih intervencija na vozilu obavlja u kući vlasnika, osnosno daljinskim putem pomoću softverskog apdejta.

Podsećamo, bazični Model 3 košta u SAD 35.000 dolara (bez subvencija) i ima autonomiju u vožnji od 354 km. Automobil ubrzava od 0 do 96 km/h (0-60 milja na sat) za 5.6 s, dok je maksimalna brzina 209 km/h.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla zabeležio najveći kvartalni gubitak ikada, zastoji u proizvodnji Modela 3

 

tesla%20m3%2011.jpg

 

Američki proizvođač električnih automobila Tesla je u trećem tromesečju zabeležio najveći kvartalni gubitak u istoriji kompanije, a teškoće u proizvodnji su narušile planirani tempo proizvodnje novog Modela 3. Prema poslovnom izveštaju, kompanija je u proteklom kvartalu zabeležila neto gubitak od 619.4 miliona dolara, u odnosu na dobit od 21.9 miliona dolara u istom periodu prošle godine. Prihodi kompanije su skočili 30 posto, na 2.98 milijardi dolara. Prošlog meseca Tesla je saopštio da je u trećem tromesečju isporučio 26.150 vozila, što je povećanje od 4.5 posto u odnosu na isti prošlogodišnji period, ali je saopšteno i da su ''uska grla'' u proizvodnji onemogućila planirani tempo proizvodnje novog Modela 3. Kako navode u poslovnom izveštaju, ciljana proizvodnja tog automobila je pomerena za oko tri meseca i da je, iako je postignut napredak u otklanjanju ''uskih grla'', teško predvideti koliko će biti potrebno za saniranje svih problema u proizvodnji.

 

Tesla, na čijem čelu je preduzetnik i milijarder iz Silicijumske doline Elon Musk, po najnovijim procenama očekuje da će proizvoditi 5.000 primeraka Modela 3 nedeljno do prvog tromesečja sledeće godine, dok je prvobitni cilj za to bio decembar ove. Glavna prepreka s kojom se Tesla trenutno suočava odnosi se na liniju za proizvodnju baterija, a kako navode, potrebno je redizajnirati deo proizvodnog procesa. Zbog navedenih problema kompanija je u trećem tromesečju umesto planiranih više od 1.500 proizvela tek 260 Modela 3. Dugoročna održivost kompanije zavisi od Modela 3 za široko tržište, čija početna cena iznosi 35.000 dolara, oko dvostruko manje od vodećeg Modela S. Kompanija sa sedištem u Pao Altu u Kaliforniji u 2018. planira da proizvede oko 500 hiljada automobila, uglavnom Modela 3, što je šestostruko povećanje u odnosu na nivo iz 2016. godine. Osim što će negativno uticati na prodaju i priliv gotovine u kompaniju, problemi u proizvodnji Modela 3 mogli bi da zabrinu i više od 500 hiljada građana koji su uplatili depozit za svoj primerak ovog automobila. Zbog slabijih poslovnih rezultata nego što su analitičari očekivali, cena deonice Tesle je pala na Wall Streetu skoro 5 posto.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bivši radnik tvrdi da je Tesla svesno prodavala neispravna vozila

 

elektricni auto.jpg

 

Bivši radnik kompanije Tesla je protiv svog nekadašnjeg poslodavca podneo tužbu u kojoj se navodi da je proizvođač automobila svesno prodavao neispravna vozila

 

Adam Vilijams, čovek koji je za kompaniju Tesla radio kao regionalni menadžer prodaje u Nju Džerziju od 2011. do septembra 2017. godine je protiv svog bivšeg poslodavca podneo tužbu u kojoj između ostalog navodi da je prvo prebačen na lošije radno mesto te da je nakon toga i otpušten, a sve nakon što je svojim nadređenima izneo svoja zapažanja o nelegalnoj praksi u kompaniji. Naime, Vilijams je naveo da je tokom vremena u kojem je radio za kompaniju Tesla svedočio brojnim povredama potrošačkih prava, a da su najočiglednije bile one kada je Tesla mušterijama prodavala neispravna vozila, odnosno vozila sa defektom po nižoj ceni kao test ili pozajmljena vozila. On je naveo da su to radili regionalni menadžer komapnije Tesla za Istočnu Obalu, Leni Pajk i potpredsednik kompanije Džerom Giljen. Budući da je Vilijams naveo da se kompanija Tesla bavi nezakonitim radnjama, njegov advokat je podneo zahtev da se Vilijams označi kao ''zviždač'' (whistleblower), odnosno da se njegov slučaj vodi pod zakonom koji štiti radnike koji prijavljuju i odbijaju učešće u poslovima ili ponašanju za koje misle da je protivzakonito. U izjavi za magazin ''Verge'', predstavnik kompanije Tesla kategorično je demantovao sve optužbe: ''Nema nikakih povoda za tužbu. Čitava tužba gospodina Vilijamsa je neosnovana i lažna. Stvarima koje on navodi nema mesta u kompaniji Tesla'', naveo je predstavnik. On je još dodao da se automobili njihove kompanije nalaze na vrhu liste po zadovoljnim mušterijama, i da je Vilijams otpušten zbog toga što je ostvarivao slabe rezultate.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla na ivici stečaja?

 

173036-tesla r 11.jpg

 

Američka kompanija za proizvodnju električnih automobila Tesla bankrotiraće u roku od četiri meseca, ako njegov glavni izvršni direktor Elon Musk ''ne izvuče zeca iz šešira''. To je upozorio Džon Tompson, hedž fond menadžer Vilas Kapitala. ''Kompanije jednom moraju da profitiraju a ja ne vidim da se to ovde dešava. Ovo je jedna od najgorih izjava o prihodima koju sam ikada video i između priče i finansija, finansije će pobediti u ovom slučaju'', naveo je Tompson. Tompson upravlja sa 25 miliona dolara, a krataka pozicija koju ima u Tesli je najveća investicija fonda. Već godinama se kladi protiv proizvođača električnih automobila.

Prošlog aprila, akcija Tesla je porasla na rekordan nivo od oko 300 dolara i nastavila da raste na 389.61 dolara. Uprkos tome, Tompsonov fond je i dalje uspeo da ostvari dobitak od 65 odsto za godinu dana. Od tada, Tesla je naglo pao i Tompson je siguran da će njegova opklada pobediti. Menadžer hedž fondova kaže da bi ako se njegovo predviđanje ostvari, njegov fond mogao da se poveća za još 50 odsto. Napomenuo je da ulaže 500.000 dolara sopstvenog novca. ''Tesla je, bez sumnje, na ivici stečaja'', rekao je Tompson klijentima u elektronskoj pošti. Objasnio je da će teško doći do finansijskih sredstava ako se uzmu u obzir problemi u pogledu isporuka modela 3, smanjenja potražnje za modelom S i X i verovatno smanjenjem kreditnog rejtinga od strane agencije ''Mudis'', od B- do CCC.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla motiviše radnike: Dokažimo mrziteljima da greše

 

tesla model 3 giga.jpg

 

Rukovodstvo kompanije pokušava da dodatno mobiliše zaposlene kako bi prevazišli probleme sa kašnjenjem u proizvodnji Modela 3. Dok pojedini stručnjaci iz oblasti ekonomije prognoziraju da će Tesla bankrotirati, u kompaniji koriste upravo takve negativne izjave da dodatno motivišu radnike. Glavni inženjer, Dag Fild, uputio je na adrese zaposlenih mejl u kome ih podseća da bi mnogi želeli da firma propadne. ''Negativni stavovi koji se iznose u javnosti mene lično vređaju, a trebalo bi da se i vi osećate uvređeno'', napisao je Fild. ''Hajde da im zajedno dokažemo da nisu u pravu kada se klade protiv nas. Hajde da toj gomili mrzitelja pokažemo da greše'', dodaje on.

Dag Fild je podsetio radnike da su oči sveta uprte u njih i da svi žele da saznaju koliko primeraka Modela 3 fabrika može da izradi nedeljno. ''Ovo je kritičan trenutak u istoriji kompanije. Postoji mnogo razloga da se dodatno motivišemo, a svako od nas treba da pronađe onaj koji će ga lično podstaći da iz ove situacije izađe kao pobednik''. Dag Fild je kazao da je najbolji način da pokažu onima koji im predviđaju krah da greše, da proizvodnju Modela 3 podignu na 300 automobila nedeljno. Da bi ispunili ovaj cilj, u Tesli razmatraju mogućnost da neke od radnika koji izrađuju Model S i Model X prekomanduju na proizvodnju Modela 3.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvoaprilska šala koja je koštala Ilona Maska

 

tesla musk.jpg

 

Kako prenosi Tanjug, izvršnog direktora ''Tesla motorsa'' Ilona Maska provoaprilska šala da je kompanija bankrotirala mogla bi da košta pravo bogatstvo. Mask je objavio bankrot ''Tesle'', a posle toga su akcije kompanije pale 2.5 odsto! ''Uprkos naporima da prikupimo novac, uključujući i masovnu prodaju uskršnjih jaja, žao nam je ali moramo da prijavimo da je ''Tesla'' u potpunosti i totalno bankrotirao. Toliko smo bankrotirali, da nećete poverovati'', objavio je prvo Mask. Inače, sve je veći broj onih koji misle da ''Tesla motors'' neće dočekati kraj godine.

Poslednji u nizu zlokobnih glasnika je direktor investicionog fonda Džon Tompson koji tvrdi da će Tesla bankrotirati u roku nekoliko meseci, a jedini spas kompaniji može doneti priliv svežeg kapitala ili, kako kaže Tompson, ''zec iz šešira'' Ilona Maska. Svi se slažu da je najveći problem Tesle to što nikako ne može da ostvaruje dobit. Koliki je gubitaš najbolje govori poređenje sa Fordom. ''Tesla vredi duplo više od Forda, a Ford je prošle godine proizveo šest miliona automobila uz profit od 7.6 milijardi dolara, dok je Tesla proizveo 100.000 automobila uz gubitak od dve milijarde. Takođe, Ford ima uštedu od 12 milijardi za crne dane, dok će Tesli najverovatnije nestati novca u sledeća tri meseca'', naveo je Tompson.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akcije kompanije Tesla skočile su za više od 7 odsto

 

177900-tesla model 3.jpg

 

Kako prenosi Tanjug, akcije kompanije ''Tesla'' skočile su za više od 7 odsto, uprkos činjenici da nije ispunila cilj o proizvodnji 2.500 sedana Model 3 nedeljno. Iz Tesle poručuju da je proizvedeno skoro 35.000 automobila u prvom kvartalu 2018. godine, što je četiri puta više u odnosu na prethodni kvartal, navodi se u saopštenju tog proizvođača automobila. Od 34.494 proizvedenih automobila, 9.766 su Model 3. Najavljen je, međutim, ubrzan skok proizvodnje, zbog čega je zadržana ciljana stopa proizvodnje od 5.000 vozila nedeljno do kraja drugog tromesečja. Postavljen je i novi rekord kada je reč o isporukama, budući da je u prvom kvartalu isporučeno 29.980 automobila. Posle te vesti, akcije ''Tesle'' su porasle za više od sedam procenata na oko 269 dolara po akciji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alibaba ulaže u kineski odgovor Tesli

 

174975-xpeng 1.jpg

 

Kineska automobilska ''start-ap'' kompanija Sjaopeng Motors (poznata i kao Speng Motors) uz podršku najveća kineske kompanije za internet trgovinu Alibabe sprema konkurenta Tesli. Alibaba će uz pomoć tehnološkog giganta Foxconna investirati oko 350 miliona dolara u Sjaopeng čiji će budžet ove godine iznositi skoro tri milijarde dolara. Speng planira da iskoristi eksplozivan rast tržišta električnihautomobila u Kini i uhvatio se u koštac sa najvećim svetskim kompanijama.

 

174976-xpeng 11.jpg

 

Kompanija je u januaru predstavila krosover G3 koji će se na tržištu pojaviti krajem aprila. G3 plene atraktivan spoljašnji dizajna ali i upečatljiv enterijer, gde u kabini dominiraju 12.3-inčni visoke rezulocije i 15.6-inčni multimedijalni sistem sa ekranom osetljivim na dodir.

 

174977-xpeng 111.jpg

 

Krosover poseduje po dve prednje i bočne kamere, te četiri panoramske, kao i tri radara i 12 ultrasoničnih senzora, dve inteligentne kamere unutar kabine i 23 inteligentna senzora. Kompanija nije otkrila nivo samovozeće tehnologije, ali s obzirom na opremu reklo bi se da je peti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musk očekuje da Tesla ove godine izađe iz gubitka

 

elon musk.jpg

 

Veliki problemi u proizvodnji Modela 3, stalna borba sa profitabilnošću i trošenjem previše novca na svakodnevno poslovanje, već godinama predstavljaju finansijski teret najpoznatijem svetskom proizvođaču električnih automobila, Tesli. U poslednje vreme problemi su se nagomilali, a to je podstaklo do sada najveći talas špekulacija o tome da bi Elon Musk mogao da potraži nove izvore kapitala kroz zaduživanje, ali čak i o tome da će Tesla uskoro bankrotirati. Kako bi odagnao strahove korisnika i deoničara Musk se na Twitteru osvrnuo na članak ''The Economista'' najavivši da će u Tesli u trećem i četvrtom kvartalu ove godine biti ostvarena dobit. Kompanija Tesla će biti profitabilna i s pozitivnim novčanim tokom, pa je očigledno da se neće morati da se dodatno zadužuje, napisao je Musk.

''The Economist'' je tvrdio da će Tesla do kraja godine morati da pozajmi 2.5 do 3 milijarde dolara, što je šef kompanije lakonski odbacio. Ako se ostvare njegove najave, biće to prvi pozitivni finansijski izveštaji u istoriji kompanije. Uporedo s tim, u Tesli se očekuje i značajno povećanje proizvodnih kapaciteta Modela 3 - u drugom tromesečju ove godine Musk očekuje dvostruko ili čak trostruko povećanje sa trenutnih 2.000 automobila nedeljno. To je najavio u intervjuu za američki CBS, u kojem je još jednom govorio o tome da je pod velikim stresom oko proizvodnje, kao i da spava u fabrici - i to na prilično neudobnom kauču u dvorani za sastanke, ili na podu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla ostao bez šefa autopilot programa

 

151884-tesla pilot.jpg

 

Jedan od lidera u sektoru električnih automobila kompanija Tesla ostala je bez bitnog člana menadžmenta. Kompaniju iz Polo Alta je napustio Džim Keler, inženjer koji je bio na čelu Teslinog autopilot programa. Dve godine je bio u Tesli, sa statusom potpredsednika kompanije je bio za razvoj hardvera i softvera koji je zadužen za autonomnu vožnju. Američki mediji prenose da će karijeru nastaviti u tehnološkom gigantu Intelu. Njegov posao će u Tesli preuzeti dvojica inženjera, Pit Benon će biti zadužen za hardver, a Andrej Karpati za softverski deo programa. Obojica su dugogodišnji članovi Tesle i nalaze se na visokim pozicijama u upravljačkoj hijerarhiji.

Promena vođstva u ovom sektoru Tesle dolazi nakon što je autopilot sistem uzdrman udesom u kojem je Model X usmrtio vozača na autoputu u Kaliforniji. To se dogodilo nekoliko nedelja pre fatalne nesreće u Arizoni u kojoj je učestvovao Uberov test automobil. Keler nije prvi visokopozicionirani menadžer koji je napustio Teslu u poslednjih nekoliko meseci. U martu su otišli Erik Branderis i Suzan Repo iz finansijskog sektora, a u februaru direktor globalne prodaje Džon Meknil. U međuvremenu, Tesla se muči da dostigne zacrtani cilj proizvodnje Modela 3, zbog čega je Ilon Mask uveo i 24-časovno radno vreme.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla svakog minuta gubi 6.500 dolara

 

tesla model x 32.jpg

 

Direktor Tesle Ilon Mask našalio se 1. aprila da je kompanija pred bankrotom. To se nije dogodilo, ali ako je verovati informacijama Blumberga (Bloomberg) nije ni daleko od toga

 

Uprkos ''najprodukvitnijem kvartalu u istoriji kompanije'' na početku 2018. godine, Tesla i dalje ima problema da ispuni norme proizvodnje Modela 3, što je unervozilo investitore, a sve to je uticalo na pad vrednosti akcija. Tesla je tokom aprila saopštila da je dostigla najbrži rast neke automobilske kompanije u modernoj eri, ali to izgleda mnogo košta kompaniju. Kako prenosi Blumberg, Tesla svakog minuta gubi 6.500 dolara, što je 390.000 na sat, odnosno 9.360.000 dnevno. Ovaj masovan odliv keša znači da bi Tesla mogao ostati bez novca već do kraja 2018. Analitičari predviđaju da kompanija mora da prikupi dve milijarde dolara samo ove godine. Usput ističu da Tesla ima dug od 1.2 milijarde koji dospeva 2019. godine. Javne publikacije pokazuju da je Teslin slobodan tok gotovine bio negativan peti kvartal uzastopno. Kompanija ima tendenciju negativnog toka gotovine, ali je stopa značajno porasla u poslednjim kvartalima.

Uprkos svim negativnim vestima, Tesla ima velike ambicije u za budućnost, u naredne dve godine će da plasira na tržište novi roadster, potom električni šleper i kompakt SUV Model Y. Pitanje je kako Tesla planira da proizvode sve ove modele s obzirom da već ima problema sa kašnjenjem, a značajno manje povećava broj zaposlenih nego Ford ili General Motors.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla u prvom ovogodišnjem kvartalu uknjižila rekordan gubitak

 

elektricni auto.jpg

 

Tesla je uknjižila rekordan gubitak od 710 miliona dolara u prvom ovogodišnjem kvartalu, i nastavila je sa brzim trošenjem novca u želji da podstakne proizvodnju sedana Model 3. Gubitak od 3.35 dolara po akciji manji je od onog koji su predviđali analitičari u rasponu od 3.58 dolara do 3.54 dolara po akciji, ali je to prouzrokovalo da deonice kompanije padnu za skoro 6 odsto na 283.10 dolara, izveštavaju svetski mediji. Uprkos petom uzastopnom kvartalu rekordnih gubitaka, kompanija Tesla ostaje optimistična sa pozitivnim očekivanjima za ostatak tekuće godine. Kompanija ''Tesla'' je ostvarila značajan napredak na planu povećanja proizvodnje Modela 3 u drugoj polovini prvog kvartala'', navodi se u pismu kompanije upućenom akcionarima. Cilj kompanije je i dalje da proizvodi 5.000 automobila nedeljno do kraja drugog kvartala, što je direktor Tesle, Ilon Mask, i ranije obećavao ali nije ispunio.

Iz kompanije je saopšteno da je u aprilu proizvodila 2.270 vozila nedeljno, što znači da bi Tesla morao da gotovo duplira proizvodnju do kraja juna. Ukoliko uspe da ostvari taj cilj, kompanija tvrdi da će se vratiti na staze profita. Prihodi kompanije su, međutim, nadmašili očekivanja i u prvom tromesečju dostigli su 3.41 milijardu dolara, što je za šest odsto više u odnosu na 3.2 milijarde dolara iz prethodnog kvartala i za 19 odsto više u odnosu na isto tromesečje prošle godine. U istom kvartalu, kompanija je potrošila 745.3 miliona dolara gotovine na podizanje proizvodnje Modela 3, što bi, kako ocenjuju analitičari, moglo da izvrši dodatni pritisak na Teslu da se dodatno zaduži ili da proda nove akcije radi prikupljanja sredstava. Kompanija očekuje da će u tekućoj godini potrošiti manje od tri milijarde dolara, nakon potrošene 3.4 milijarde dolara u 2017. godini.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla će zaustaviti proizvodnju na 10 dana jer će im to pomoći u proizvodnji 5.000 Modela 3 nedeljno

 

168651-tesla 3 11.jpg

 

U pismu investitorima američka kompanija je najavila gašenje proizvodnje u idućim mesecima na ukupno najviše deset dana. Cilj je postići planiranu proizvodnju od 5.000 Modela 3 nedeljno. Potražnja za Teslinim električnim automobilom za mase još uvek, navodno, ne jenjava. Na listi čekanja se nalazi 450.000 kupaca, međutim Tesla je u aprila uspela da nedeljno proizvodi tek 2.270 automobila. Ovim tempom Tesla će jedva dostići proizvodnju 100.000 automobila do kraja godine. Zaustavljanje proizvodnje kako bi se ubrzali procesi na proizvodnoj traci je do sada iznedrilo pozitivne pomake u broju proizvedenih vozila, međutim ni približno vrednostima koje je obećavao prvi čovek Tesle, Elon Musk. Tesla je takođe na ubrzanoj putanji prema insolventnosti. Iako u pismu investitorima najavljuju rezanje kapitalnih investicija za 400 miliona dolara na nešto manje od 3 milijarde dolara, mnogi analitičari veruju da će kompaniji iz Palo Alta biti ponuda nova runda finansijske injekcije. Elon Musk se ne slaže s ovim procenama i veruje da će Tesla do kraja godine postati profitabilna. Kompanija je krajem prvog kvartala raspolagala sa 2.7 milijardi dolara novca i novčanih ekvivalenata.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musk analitičarima: Dosadni ste

 

musk.jpg

 

Odnosi milijardera Elona Muska, vlasnika automobilske kompanije Tesla, i finansijskih stručnjaka, analitičara kao i investitora sa Wall Streeta su sve hladniji. Naime, tokom konferencije o Teslinim finansijama, namenjene analitičarima Wall Streeta, Musk je u više navrata odbijao da odgovara na pitanja, optužujući okupljene stručnjake da postavljaju ''dosadna i suvoparna'' pitanja. Njegova Tesla je, suočena sa ozbiljnim izazovima, već treći put u četiri kvartala ''spalila'' više od jedne milijarde dolara, ali Musk je izjavio da ipak neće biti potrebno da se dokapitalizuje. ''Bloomberg'' je izdvojio najproblematičnije trenutke sa ove konferencije, od kojih nekoliko prenosimo u nastavku.

Toni Sacconaghi, analitičar Sanford Bernsteina, zatražio je komentar o činjenici da je Tesla smanjila projekciju kapitalnih izdataka za 2018. godinu sa 3.4 milijarde na 3 milijarde dolara, na što mu je Deepak Ahuja, finansijski direktor ove kompanije, odgovorio da će pojednostaviti pristup automatizaciji i smanjiti troškove infrastrukture.

- Šta to konkretno znači u smislu vaših kapitalnih zahteva? - pitao je Sacconaghi.

- Oprostite. Dalje. Dalje. Dosadna i glupa pitanja nisu cool. Dalje? - vratio mu je Musk.

Slično je reagovao i kada ga je Joe Spark iz kompanije ''RBC Capital Markets'' pitao koliko je ljudi, koji su rezervisali svoje Modele 3, reagovalo na pozive iz Tesle da konfigurišu svoje automobile.

- Oprostite, ova pitanja su tako suvoparna. Ubijaju me - uzvratio je milijarder i preusmerio tok telekonferencije na You Tube.

Takođe, kada je Ben Kallo, analitičar firme ''Robert W. Baird & Co.'' tražio detaljnije informacije o tome kako napreduje proizvodnja Modela 3, što bi potencijalno moglo da podigne vrednost Teslinih deonica, Musk je izjavio da nikoga neće nagovarati da kupuju njihove deonice.

- Ako su ljudi zabrinuti oko volatilnosti, onda nikako ne bi trebalo da kupuju naše deonice. Nemojte ih kupiti ako je volatilnost zastrašujuća. Eto. - dodao je Musk.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soroš kupio deo akcija kompanije Tesla

 

tesla s top.jpg

 

Investiciona kompanija koju je osnovao i kojom rukovodi milijarder Džordž Soroš, kupila je deo akcija kompanije Tesla tokom prva tri meseca ove godine, čime je proizvođač električnih automobila na čijem je čelu Ilon Mask, dobio istaknutog saradnika. Sorošova kompanija je kupila bankarske garancije kompanije Tesla u vrednosti od 35 miliona dolara, navodi agenicija Rojters. Predstavnik Soroša je odbio da komentariše ove navode. Bankarska garancija je jedna vrsta sredstva koje se mogu zameniti za deo akcija. To omogućava investitoru da utiče na promenu vrednosti akcija, ali mu donosi i veću sigurnost od direktne kupovine akcija. Mask, koji je kao i Soroš, milijarder, je pod stalnim pritiskom investitora njegove kompanije koji traže od njega da im dokaže da može rešiti probleme sa proizvodnjom i da odgovori na pitanja o nesrećama u kojima su učestvovali električni automobili. Krajem marta, akcije kompanije Tesla su pretrpele osetan pad, jer se pojavila sumnja u sposobnost kompanije da proizvodi najjeftiniji Model 3. Zatim je saobraćajna nesreća za koju se odgovornim smatra auto pilot te kompanije odnela novi danak. U ponedeljak je Mask svojim radnicima rekao da kompaniju čeka velika reorganizacija.

Soroš je i ranije bio vlasnik jednosg dela akcija kompanije Tesla, ali ih je prošle godine prodao.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesli će biti potrebno dodatnih deset milijardi dolara

 

musk tesla.jpg

 

Kompaniji Tesla će biti potrebno dodatnih 10 milijardi dolara u naredne dve godine za planove širenja u Kini, ali i ''puko preživljavanje'', misle analitičari Goldman Sachsa. Opcije za prikupljanje sredstava su nove obveznice, konvertibilne obveznice i slično, ali svaka od tih opcija ima mane, kažu u banci. ''Vidimo nekoliko opcija koje su dostupne kompaniji kako bi mogla da se dugoročno zaduži, što bi trebalo da omogući Tesli da finansira svoje ciljeve rasta'', napisao je analitičar Goldman Sachsa David Tamberino. Međutim, izdavanje tih obveznica može da se odrazi na kreditni profil kompanije što bi dalje potencijalno uticalo na sadašnje deoničare.

Analitičari upozoravaju da je pitanje pod kakvim tržišnim uslovima će Tesla morati da traži dodatni kapital, što deo njih najavljuje da će se dogoditi već ovog leta. Tesla se do sada finansirala raznim kombinacijama izdavanja obveznica, novih deonica i kredita, a profitira i od niza subvencija kojima vlasti podstiču proizvodnju i kupovinu električnih automobila. Pre nekoliko dana je George Soros počeo da kupuje obveznice Tesle. Ako ga bude pratilo još nekoliko većih investitora, to će biti znak da Musk ipak ima poverenje tržišta. Samo u prošloj godini Tesla je izgubila preko dve milijarde dolara. Kompanija je gubila 6.500 dolara u minutu i potrebno joj je još dve milijarde dolara da preživi tekuću godinu, procenjuje Bloomberg.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW savetuje Teslu – ljudi su ključni, ne mašine

 

BMW iX3

 

Ukoliko Tesla želi da Model 3 doživi uspeh i kompanija postane masovni proizvođač automobila, Ilon Mask bi mogao da uzme nekoliko lekcija u Bavarskoj. Dok se "zaštitni znak" električnog (EV) segmenta u auto-industriji muči sa kašnjenjem proizvodnje i ogromnim finansijskim gubicima, BMW se sprema za ogromnu EV ofanzivu u narednim godinama. Kao ključ uspeha svog ambicioznog plana u BMW vide u ljudskoj radnoj snazi, a ne u fokusiranju na automatizaciju proizvodnje poput Tesle i njenog direktora Maska. "Proizvodnja automobila u ciklusu od 60 sekundi – to je odlučujući faktor. Potpuna automatizacija proizvodnog procesa nije naš cilj, jer je ljudsko biće sa svojim jedinstvenim svojstvima nepobedivo fleksibilno", rekao je direktor proizvodne mreže BMW Oliver Cipze. Uspešna proizvodnja Modela 3, prvog EV automobila sa "pristupačnom" cenom (oko 30.000 evra) je dodatno otežana širenjem tržišta električnih automobila u nižim klasama.

 

"Možda postoji više slobodnih mesta u gornjem segmentu automobila vrednosti preko 100.000 evra, ali čim uđete na tržište segmenta veličine kao što su Serija 3 ili čak Serija 5, kontrolisanje troškova je važnije nego bilo šta drugo. Ne smete dozvoliti sebi neefikasnost", ističe Cipze. BMW planira da predstavi 12 elektrifikovanih modela do 2025. godine, počevši od potpuno električnog Minija sledeće godine. Ubrzo nakon toga na tržištu će se pojaviti prvi BMW EV SUV pod oznakom iX3, a njega će pratiti sedan i4, koji se smatra rivalom Modelu 3. Cipze ističe da je za proizvođače najvažnija fleksibilnost kako bi proizvodnju pretvorili u profit. "Ne znamo kako će se razvijati potražnja za električnim automobilima, pa je fleksibilnost ključna. Potražnja za EV automobilima u budućnosti nije baš egzaktna nauka", zaključio je BMW-ov direktor.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Američki milijarder se naljutio i pokreće novi sajt

 

musk.jpg

 

Milijarder i tehnološki mogul Ilon Mask pokrenuo je novu tiradu na ''Tviteru'', ovoga puta protiv medijskog izveštavanja o njegovoj kompaniji električnih automobila Tesla. Mask je obrušio na velike medijske kompanije u seriji tvitova, navodeći da ih više ne poštuje zbog njihovog licemerja i zato što, kako je napisao, ''tvrde da rade za istinu, ali objavljuju samo dovoljno da zaslade laž''. Nakon što ga je novinar ''Verga'' nazvao ''figurom poput Trampa koji se bori protiv medija'', Mask je oštro odgovorio rekavši da je Donald Tramp izabran za predsednika SAD jer niko više ne veruje medijima. Ceo spektakl na društvenoj mreži zaokružio je rekavši da planira da napravi sajt pod nazivom ''Pravda'', ukazujući na rusku državnu novinsku agenciju gde ljudi mogu da ocenjuju novinare. Konkretno, na njegovom portalu bi ljudi mogli da ocenjuju ''ključnu istinu svakog teksta i da prate ocenu verodostojnosti tokom vremena za svakog novinara, urednika ili izdavača''.

 

''Ako ste u medijima i ne želite da ''Pravda'' postoji, napišite tekst u kojem ćete reći čitaocima da glasaju protiv njega'' - napisao je Mask. Halabuka u 19 tvitova započela je zbog izveštaja portala ''Elektrek'', koji je citirao nedavni izveštaj od analitičara Roberta V. Beirda. Oni su naveli da preplavljuju naslovi o ''sve lošijim materijalnim uslovima'', ali da ''Tesla'' još može da se oporavi od ''negativnih izveštaja''. ''Tesla'' je proteklih meseci bila pogođena brojnim preprekama jer pokušava da zadovolji proizvodne ciljeve za Model 3, zbog čega troši velike količine novca. Pored toga, nastavila se briga za bezbednost Tesle, kao i za uslove rada u firmi ''Frimont'' u Kaliforniji. Samo prošle nedelje Izveštaji potrošača su odlučili da ne preporučuju Model 3 jer navodno ima najgori zaustavni put od bilo kog savremenog automobila. I Mask se više puta požalio na ''tviteru'' da medijske organizacije posvećuju više pažnje prateći nesreće Teslinih automobila koji voze bez vozača, nego na udese običnih automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izgradnja Modela 3 košta Teslu 28.000 dolara

 

tesla model 3 2016.jpg

 

Iako Tesla ima dosta problema sa kašnjenjem proizvodnje i gubitkom novca, Model 3 je ipak vrlo profitabilan za kompaniju. Na osnovu izjava inženjera koji su ''rasturili'' Model 3 zbog nemačkih proizvođača, izgradnja jednog vozila košta oko 28.000 dolara. To uključuje 10.000 dolara troškova same proizvodnje i 18.000 dolara troškova na materijale. S obzirom da Tesla još uvek ne prodaje najjeftiniju verziju od 35.000 dolara, kompanija prilično profitira na svakom prodatom Modelu 3. Taj profit se ostvaruje umnogome i zbog baterijskog pakovanja u ovom automobilu koji koristi značajno manje kobalta nego što je to slučaj kod Tesline konkurencije. To je vrlo značajna stavka s obzirom da se zbog rasta potražnje EV automobila cena kobalta utrostručila u poslednjih 18 meseci. Nije poznato kako je to izvedeno, ali su Tesla i Panasonic navodno otkrili način da koriste dve trećine kobalta manje nego u tradicionalnim baterijama. Jedan od inženjera je istakao da ako Tesla dostigne planirani cilj od 10.000 jedinica nedeljno, da će Model 3 značajno povećati profitabilnost kompanije. Međutim, postoje i stručnjaci koji sumnjaju u ove tvrdnje. Tako profesor poslovne škole Univerziteta Mičigen Erik Gordon smatra da Model 3 košta značajno više zbog drugih troškova poput proširenja fabrike, dilerske mreže, te da Tesla može da zarađuje na ovom automobilu samo ako ga prodaje za najmanje 50.000 dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla neće nikad proizvoditi električne motocikle

 

elon musk.jpg

 

Tokom glavne skupštine u utorak prvi čovek Tesle, Elon Musk, odgovarao je na brojna pitanja deoničara. Jedno od njih bilo je - kada će Tesla napraviti električni motocikl. ''Nikad'', odgovorio je Musk. Milijarder i osnivač Tesle kaže da je vozio krosere osam godina tokom odrastanja, kao i da je do 17. godine imao motocikl. Tada ga je skoro pokupio kamion, što je Musku bilo dovoljno da u potpunosti odustane od motorizovanih vozila na dva točka. Ova odluka možda ima smisla Musku, ali nema deoničarima njegove kompanije. Naime, tržište električnih skutera i motocikala raste priličnim intenzitetom, posebno u zemljama poput Indije i Kine. Električna vozila na dva točka je takođe jeftinije i jednostavnije proizvoditi, zahtevaju manje resursa a uz to nude prilično povoljne marže, što bi Tesli moglo pomoći da se izvuče iz nepovoljne finansijske situacije. Konkurencija, sigurni smo, neće plakati zbog ovakve odluke Teslinog izvršnog direktora.

 

Tesla planira gradnju fabrike u Šangaju

Američki proizvođač električnih automobila Tesla je deoničarima saopštio da sarađuje sa kineskim vlastima u vezi projekta proizvodnje električnih automobila i baterija u Šangaju. Novouspostavljena filijala je registrovana s kapitalom od 100 miliona juana (15.8 miliona američkih dolara). Jedini deoničar je Tesla Motors HK Limited. Poslovanje kompanije uključuje razvoj tehnologije i prenos u područja električnih vozila, delova za automobile, baterije i fotonaponske proizvode, kao i veleprodaju i uvoz i izvoz takvih proizvoda. Kina je u aprilu najavila da ove godine nastoji da ukine ograničenja za udeo deoničara za kompanije pokretane novim vidovima energije za investitore iz inostranstva.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla planira i kompaktni električni automobil u klasi Golfa

 

tesla compact.jpg

 

Ilon Mask je najavio da će u roku od pet godina lansirati kompaktni električni automobil u klasi Golfa. Prvi čovek Tesle najavio je tokom obraćanja akcionarima da ta kompanija planira još jedan, manji model od svih dosadašnjih. Nakon što reši problem sa zastojem u proizvodnji aktuelnog Modela 3 i lansira već najavljena električna vozila - krosover Model Y, kamion-šleper Tesla Semi i novi Roadster - proizvođač iz Kalifornije fokusiraće se na kompaktni električni automobil koji bi trebalo da dodatno doprinse osmasovljenju putničkih vozila na struju. ''Mislim da ćemo kompaktni model napraviti u roku od pet godina'', izjavio je Ilon Mask.

 

On nije saopštio više detalja o tom vozilu, ali očekuje se da će novi automobil biti konkurent Volkswagenovom električnom I.D. hečbeku koji će se u međuvremenu pojaviti na tržištu. Kompaktni Tesla zauzeće poziciju ispod Modela 3 u gami ovog proizvođača, a veruje se da će - do momenta kada bude spreman za proizvodnju - biti razvijena i nova, naprednija generacija pogonskih baterija, manje mase i većeg kapaciteta. Mask je prilikom obraćanja akcionarima Tesle rekao i da će produkcijske verzije kamiona Semi i sportskog Roadstera biti još impresivnije u odnosu na ranije predstavljene prototipove. Prema Masku, bazična varijanta novog Roadstera ubrzavaće od 0 do 60 milja na sat (0-96 km/h) za 1.9 s, dok će kamion-šleper Semi sa punim baterijama moći da pređe 965 km.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla otpušta više od 3.000 radnika

 

tesla posl.jpg

 

Proizvođač električnih automobila Tesla otpušta više od tri hiljade zaposlenih u pokušaju da kompanija smanji troškove i napokon postane profitabilna, piše ''Rojters''. Prema E-mailu koji je izvršni direktor te kompanije i milijarder Elon Musk poslao radnicima u utorak, da bi kompanija napokon počela da ostvaruje profit, a godišnji profit nije ostvarila u poslednjih petnaest godina, moraće da otpuste devet posto od preko 37 hiljada zaposlenih.

''Pokreće nas misija da ubrzamo svetski prelaz na održivu i čistu energiju, ali to nikad nećemo uspeti ako ne dokažemo da prvo možemo da ostvarimo održivi profit'', napisao je Musk u utešnom E-mailu svojim radnicima, a posle je na Twitteru objavio da je odluka da otpusti nekoliko hiljada radnika bila ''teška, ali neophodna''. Muskova kompanija već neko vreme pokušava da postigne magičnu brojku u serijskoj proizvodnji svog Modela 3 od pet hiljada automobila nedeljno, a prema poslednjoj izjavi Muska to bi trebalo i da se ostvari krajem juna. Ipak, na te produkcijske napore troše ogromne količine novca. Slobodni novčani tok, ključni pokazatelj finansijskog zdravlja kompanije, proširio se sa negativnih 277 miliona dolara u poslednjim mesecima 2017. godine na jednu milijardu dolara u prvom kvartalu ove godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musk uveren: Imamo sabotera koji podriva Teslu

 

tesla power 1.jpg

 

Elon Musk je uveren da u njegovoj auto-kompaniji Tesla deluje saboter. Musk misli da je saboter uspeo da poremeti rad kompjutera unutar kompanije i pokrade ''veliku količinu osetljivih podataka''. Proizvođač automobila Tesla je već do grla u reformama, a ne nedostaje im ni problema sa proizvodnjom vozila u prednarudžbi. Navodno, šef kompanije je poslao mail u kome tvrdi da je radnik sproveo ''opširnu i veoma štetnu sabotažu.''

 

musk.jpg

 

Zaposleni je navodno primenio kod u operativnom sistemu kompanije pa je, što je zabrinjavajuće, podelio ''veliku količinu'' poverljivih podataka sa nepoznatom stranom spolja. Musk nije naveo nijednog osumnjičenog, već je naglasio da Tesla ima veliki broj neprijatelja koji ''žele da kompanija umre'', sve od konkurentskih proizvođača automobila do prodavaca fosilnih goriva.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla tužila bivšeg zaposlenog zbog odavanja informacija

 

elektricni auto.jpg

 

Kompanija Tesla podnela je tužbu protiv jednog bivšeg zaposlenog zbog hakovanja u sisteme električnih automobila i prenošenja poverljivih informacija trećim licima, piše BBC. Ukradene informacije uključuju fotografije i video zapise o proizvodnim sistemima kompanije, navodi se u tužbi. U Tesli tvrde da je zbog toga ta kompanija pretrpela ''značajnu i kontinuiranu štetu''. Pored tužbe, kompanija je svojim zaposlenima poslala elektronsku poruku u kojoj opisuje incident. Iz Tesle tvrde da je radnik, bivši tehničar, bio ljut zbog toga što je premešten na drugo radno mesto. Kaže se i da je on priznao neke od aktivnosti nakon što ga je firma suočila sa dokazima. Kompanija potražuje milion dolara odštete.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...