Jump to content
FAS Goran
Komjati

Fiat Punto mk.2a 1.2 8v - komp i instrument tabla od drugog Punta

Recommended Posts

Pozdrav svima, Nedavno sam kupio Fiat punto Mk2 1.2, 8v, 2001. godište. 

Problem je sledeće: Na autu sija znak za ABS i za ručnu ali je auto bez ABS-a, i pri kupovini kilometar sat nije radio ( džek je bi skinut sa pinjona, tj davača)

Posle detaljnog pregleda i razgovora sa prethodnim vlasnikom ispostavilo se da su nekad menjali kompjuter, imobilajzer sa ključem i kilometar sat ali delove nisu uzeli iz jednog auta za moju nesreću.

Dakle sada na instrument tabli još uvek svetli ABS i ručna i posle vraćanja đžeka na pinjon (koji je na menjaču) kilometar sat radi ali nerealno meri brzinu (tek prebacim u 2. brzinu a kazaljka pokazuje 160). pokušao sam i sa drugim davačem, ali isto se ponaša.

Razgovarao sam sa nekoliko majstora koji su rekli da je verovatno stavjen kompjuter sa modela koji ima ABS, pa se zbog toga on izbacuje grešku na instrument tabli, i verovatno to stvara problem i kod kilometar sata.

Da li je neko imao već sličnu situaciju? Koja su mogućnosti rešenja problema? Neki su rekli da možda bi moglo da se to sve reši preko dijagnostike, da li ima neki stručnjak za ovakve havarije (okolina Subotice do NS recimo.) ili da tražim po otpadima punto sa istom opremom i da prebacim komplet kompjuter, imobilajzer i kilometar sat? Molim vas za savete. Hvala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otiđi kod nekog da ti dijagnostikom odradi tzv. "proxy alignment" proceduru i ako je sve to što je ubačeno u tvoj auto međusobno kompatibilno, to će pogasiti sve što je "višak" (lampica ABS-a). Ako nije kompatibilno - treba ustanovti šta nije pa to zameniti.  Moguće i da ta instrument tabla jednostavno nije ispravna. Probaj neku drugu/pozajmi ako imaš mogućnosti. Lampica ručne ti svetli verovatno zbog nečeg drugog, proveri prvo nivo ulja tmo u posudi kod motora, ako ga ima dovoljno - proveri i prekidač na ručnoj koji je aktivira kada je podigneš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1 kao sto kolega Sasa kaze... "posuda kod motora" ako nisi razumeo posuda sa uk uljem (uljem za kocnice)  dakle proveri nivo a i taj prekidac sa plovkom.

Ako ides  juznije ja ti mogu odraditi proxy...za freeeee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na savetima!

Ulja ima dovojno (provereno), prekiđač ću proveriti!

Što se tiče ispravnosti same table, sitaucija je sledeća:

Kad sam kupio auto svetlo instrument table je treperio, kako sam čitao to je znak da stanje kilometara na tabli i u komp.ne poklapaju se. Doneo sam 4 kilometar sata iz otpada pa rekoh da probam, od 4 komada 3 su isto ponašali dok jedan (koji je sad u autu) ne treperi. Znak za ABS, ručnu i kilometar sat isto se ponaša na svih ukupno 5 tabli. 

Mislite da bi proxy rešio i ovo sa kilometar satom?

Zvezdo, gde je to Južnije, koje mesto? :D pozdrav!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne treperenje pozadinskog svetla već blinkanje kilometraže ili kompletnog prikaza displeja. To se rešava dijagnostikom i opcijom proxy alignment. Tačnije, ako blinka samo kilometraža - znači da je samo ona čačkana i nije odrađeno to uparivanje, a ako blinka sve - onda cela instrument tabla nije prijavljena na CAN mrežu. Ako ti pozadinsko svetlo treperi - to je onda neki drugi problem. Više me zabrinjava to što ti ne prikazuje tačno brzinu kretanja, to sugeriše ili na neku nesipravnost ili na nekompatibilnost. Ja sam nedavno zamenio tablu u svom Classicu (Mk2b) i stavio od 1.4 modela sa većim displejem i više opcija i sve je radilo kako treba i pored tog blinkanja sadržaja displeja. Pri davanju kontakta ključem svetlila mi je takođe ABS lampica (iako nemam ABS kao ni ti), no prestajala je da svetli kada se motor upali, a i to pojavljivanje je nestalo posle intervencije dijagnostikom. Lampica ručne obično nema veze sa samom tablom jer ta signalizacija dolazi na dva posebna pina u njoj, dakle treba pre table proveriti zašto se pali. Ako imaš ulja dovoljno, moguće da je neki od prekidača. Jedan je u samom poklopcu posude sa uljem i signalizira kada padne nivo, a drugi je u ručnoj kočnici i pali se pri podignutoj ručnoj. Proveri oba. treća varijanta (ali je to najređi slučaj jer Punto to retko ima) je da imaš indikaciju potrošenosti kočionih pločica - ako su potrošene pločice, i tada se pali taj signal.

Edited by Sasa_NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam se dobro izrazio, blinkanje kompletnog displeja je bio, ali zamenom istrument table on je nestao.  Indikaciju potrošenosti kočionih pločica nemam, provereno jer imam u porodici automehaničara (stavili smo na dijagnostiku, ali ovaj moj rođak ima samo običan OBD prilkjučak koju može samo u kabini da koristi i preko kojeg nema komunikaciju sa kompjuterom već samo sa motornim delom, dok za drugi priključak koji je u motornom prostoru nema adekvatan pretvarač sa OBD-na ovaj koji ima na autu ( priključak na slici)

Za netačno pokazivanje imam neku teoriju samo ne znam da li je to tačno: Kako sam čitao model koji ima ABS očitava brizinu i sa svih senzora koji su kod točkova ne samo sa davača koji je na menjaču, dok ovaj moj ima samo davač ili kako se već zove) na menjaču, pa po mojoj nekoj logici ako je kompjuter iz auta koji je imao abs, normalno da ne meri realnu brzinu, zar ne? ili sam na skroz pogrešnom putu?

 

28381082_2023074674372784_1201716932_n.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moguće, odradi najpre to uparivanje dijagnostikom pa ćeš znati da li je rešen problem ili ćeš morati tražiti rešenje dalje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lampica za rucnu kod tebe nema amabas nikakve veze sa rucnom ili sa kocionim uljem. Lampica za rucnu ti svetli jer je u bodi racunaru verovatno podeseno da ima abs i da uzima brzinu sa abs senzora umesto sa pinjona na menjacu. Samo je potrebno uci diagnostikom u bodi komp, podesiti da nema abs i da uzima vrednosti sa rucnog menjaca, zatim uraditi proxy alyghment i tako ces pod garancijom resiti problem. Imao sam istu situaciju na jednom puntu dizelu kad je menjan bodi komp pa je non stop svetlela lampica za rucnu i abs pa je bilo potrebno prepraviti ovo i cim sam ovo odradio obe lampice su se ugasile. 

Pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svašta je moguće, zato sam mu i rekao da najpre odradi uparivanje sa dijagnostikom i onda će znati na čemu je tačno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eto drugari, tako to izgleda kad na puntu pritisneš gas:D Šalim se, tako se ponaša kazaljka, ali u Četvrtak imam termin kod električara pa nadam se da će rešiti problem.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/26/2018 at 3:45 PM, Komjati said:

ali u Četvrtak imam termin kod električara pa nadam se da će rešiti problem.

Je l rešeno? :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle puno cimanja sam prebacio kompletnu elektroniku (bodi computer, računar motora, ključ sa imobilajzerom i kilometar sat) iz drugog punta sa istom opremom i motorom i sad sve funkcioniše bez greške...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...