Jump to content
FAS Goran
neshaoct

FCA Heritage: Alfa Romeo Giulietta TI od Pekinga do Pariza

Recommended Posts

D02_Milano_Auto_Classica.jpg

 

Sportska verzija nekadašnje Alfine limuzine, Giulietta TI je dokazala da nije samo brza nego i pouzdana, kako danas tako i ranije.

 

U prvoj polovini pedesetih godina Alfa je prekinula svoje zvanično učestvovanje na raznim trkačkim šampionatima tokom kojeg je najzapaženiji rezultat sigurno bilo osvajanje prva dva svetska šampionata Formule 1, i fokusirala se na pravljenje automobila ''srednje veličine'' po dimenzijama i veličini motora, ali koji će imati impresivne performanse i izraženu sportsku ličnost. Zato nije slučajnost što je 1957. godine Alfa izabrala Moncu kao mesto gde će svetu predstaviti Giuliettu TI. Inicijali TI su skraćenica od ''Turismo Internazionale''. Sa povećanim kompresijom sa 7.5 na 8.5:1 i duplim karburatorom, motor sa 4 cilindra i 1290 kubika radne zapremine davao je 65KS, u poređenju sa 53KS kod standardne verzije Giuliette tog doba.

 

scheda_tecnica.jpg

 

Automobil je bio težak samo 908 kilograma, tako da je ustvari bila laka i brza ''hvatajući'' maksimalnih 155 km/h, ali i sa umerenom potrošnjom jer je na 80 km/h trošila prosečno 8.6 litara benzina, tako da joj je rezervoar od 40 litara mogao dugo potrajati. Model se uspešno proizvodio zaključno sa 1964. godinom, do kada ih je napravljeno 92.658 komada. 

 

D03_Milano_Auto_Classica.jpgD04_Milano_Auto_Classica.jpg

D05_Milano_Auto_Classica.jpgD06_Milano_Auto_Classica.jpgD07_Milano_Auto_Classica.jpg


100 godina posle prve trke od Pekinga do Pariza, Alfa Romeo Giulietta TI je učestvovala u komemorativnom događaju 2007. godine. 10 godina pre toga, odnosno na 90-tu godišnjicu prve trke (1997. godine), ''Endurance Rally Association'' je organizovala prvo podsećanje na famoznu trku sa početka 20. veka tako što su automobili išli od Kine, preko Tibeta, Nepala, sve do Turske i Grčke. Automobili su dolazili i na preko 5.000 metara nadmorske visine 5 puta tokom vožnje tom maršutom. 2007. godine na 100 godina od prve trke, maršuta je promenjena, odnosno bila je bukvalno ista kao 1907. godine, uključivala je i Mongoliju što se Azijskog dela tiče. 130 automobila je učestvovalo, najstariji je bio iz 1903. godine.

Scuderia del Portello, uz zvaničnu podršku Alfe, učestvovala je 2007. sa Giuliettom TI iz 1957. godine u okviru kategorije klasičnih automobila. Trka je zvanično trajala 35 dana, ali pojedini automobili su stigli u Pariz nekoliko dana posle toga. FCA Heritage sa ponosom pokazuje ovaj automobil na štandu ''Milano AutoClassica'', kao omaž dostignuću prelaska surovih 16.000 kilometara preko 2 kontinenta pre nego se stiglo do cilja u Parizu, pokazujući na taj način snagu, pouzdanost i brzinu ovog automobila sa neprolaznom lepotom...još uvek je ona pravi ''International Touring'', odnosno ''Turismo Internazionale''.

 

Screenshot_34.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...