akiro 4 Posted February 15, 2018 Snimio sam video kako paliti auto uz pomoc kablova, pa ako nekoga zanima neka pogleda, mnogi vozaci to ne rade na pravilan nacin 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nennad 3 Posted February 15, 2018 Ja bih da pitam nesto vezano za video. Kada se povezuje +, zasto je vazno da se poveze prvo na prazan akumulator? Takodje, zasto se - ne povezuje kao plus vec jedan kraj ide na akumulator a drugi ne? 1 Nebek reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
akiro 4 Posted February 15, 2018 @Nennad Prvo se plus kaci na prazan akumulator zato sto ima manje struje nego onaj koji je pun, pa je sigurnije. Ako se poveze - na -, moze doci do kratkog spoja, pogotovo kod novijih vozila, a kod automobila koji imaju start-stop sistem moze napraviti ogromne probleme, tako da se uvek povezuje na masu i nemas problem ili ako postoji odredjeno mesto koje je naznaceno da se na njega postavlja, onda tu naravno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Joker 165 Posted February 16, 2018 Pa eto još nekih sugestija već kada savetuješ neke osnovne stvari, da ih ne bi shvatili bukvalno. Baš ta eksplozija je ključna za paljenje automobila, možda si mislio na startovanje motora? Zašto je automobil od kojeg se "uzima" struja isključen, pa kada prikačiš kablove onda ga startuješ? Kako proveriti da slučajno slab akumulato nije u kratkom spoju pa da napravi problem drugom autu? U svim uputstvima za startovanje motora putem kablova je objašnjeno da se minus pol kači negde na masu a ne direktno na akumulator, pa ako bi to mogao malo bolje da objasniš zašto je tako? Zašto će napraviti štetu ako je direktno na minus polu akumulatora a neće ako je na masi? Quote Share this post Link to post Share on other sites
iggyboy 24 Posted February 16, 2018 Ja sam x puta palio auto na kablove + na + i - na - , na akumulatoru, uvek je donor auto bio vec startovan i nikad nisam vodio racuna o tome da li cu prvo + da kacim ili - i nikad nisam imao ni najmanji problem 2 kakoonobese and totti reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
akiro 4 Posted February 16, 2018 @iggyboy Samo si imao mnogo srece. Tako nije ispravno, procitaj malo po internetu, pogledaj neke snimke. Ovaj video sam napravio samo ukratko da ljudi koji spajaju kablove znaju kako se to radi, a ne zasto je to ispravno i koje su posledice, onda bi video predugo trajao. Uglavnom, bitno je jako koji se kabl prvi spaja, zasto se automobili pale nakon spajanja, zasto - ide na masu, a nikako na - pol... Nisam ovde da pametujem, naisao sam na neki clanak i shvatio da ni ja ne znam kako se to radi, onda sam istrazivao po internetu mnogo i napravio video o tome kako se pravilno pali automobil uz pomoc kablova. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7724 Posted February 16, 2018 Ja na novijim automobilima praktikujem da donor auto bude ugasen. Nekako mi sigurnije zbog elektronike, pada napona.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kreator 287 Posted February 16, 2018 Stavlja se na masu a ne na minus pol zbog toga jer postoji mogućnost da je neispravan akumulator u kratkom spoju.I samim tim moze doći do eksplozije..A druga stvar je da kad drugi auto upali moze da dođe do većeg napona pa davaocu struje moze da rikne kompjuter ili nešto od elektronskih uređaja..Tako bar kazu stručnjaci.. 1 1 Nebek and neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
akiro 4 Posted February 16, 2018 @kreator Eto, objasnio je, hvala Quote Share this post Link to post Share on other sites
petarcirjanic 70 Posted February 16, 2018 Nisam strucnjak za struju ali evo da se ukljucim malo i ja.Mozda je pravilno masu kaciti na drugom mestu a ne na -pol medjutim tacke na kojima je nmasa bi bil-klema odatle na motor pa na menjac pa na karoseriju ja recimo - od pomocnog kabla kacim i na acu direktno a i na recimio sasiju ili motor.Pitanje je zakacis - od pom kabla na sasiju i ta masa je losa -oksidirala sta se desava onda. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted April 28, 2020 PolovniAutomobili video: Kako upaliti automobil uz pomoć kablova? Pandemija virusa uslovila je znatno manje kretanje građana. Samim tim i naši automobili se manje kreću, a kada automobil miruje akumulator se prazni. U ovoj epizodi pokazujemo vam kako se automobil, koji je ostao bez struje, startuje uz pomoć kablova. Obratite pažnju na redosled postavljanja i uklanjanja kablova prilikom ove procedure... Quote Share this post Link to post Share on other sites
stex_pb 803 Posted November 26, 2021 On 2/16/2018 at 2:56 PM, kreator said: Stavlja se na masu a ne na minus pol zbog toga jer postoji mogućnost da je neispravan akumulator u kratkom spoju.I samim tim moze doći do eksplozije..A druga stvar je da kad drugi auto upali moze da dođe do većeg napona pa davaocu struje moze da rikne kompjuter ili nešto od elektronskih uređaja..Tako bar kazu stručnjaci.. Sa električarske strane ovo ni malo nema smisla, jer je minus klema na istom potencijalu kao masa automobila tako da će akumulator u kratkom spoju da eksplodira nebitno gde se minus kabl zakači : na akumulator, na motor ili na auspuh. Jedino logično objašnjenje je da je sam motor najbliža tačka do anlasera i da se tim vezivanjem smanjuje otpornost i skraćuje "put struje od anlasera". Ja lično sam uvek držao donorski auto upaljen kada sam prespajao kablove iz čisto jednog razloga, a to je činjenica da je primalac uvek jako prazan akumulator i da pri povezivanju kablova i donor će imati neki pad napona a onda morate da ga opteretite i verglanjem donora. Sa gledišta osnova elektrotehnike sve ovo ima smisla ali nisam nikad ulazio u detalje šta bi moglo da se dogodi na elektronskim modulima vozila pri prespajanju "na živo". Na vozilima starije generacije definitivno nema ništa što može da se "pokvari" ali na novijim to ne bih garantovao. 1 Old school reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites