Jump to content
FAS Goran
BeefSupreme

Fiat Punto mk.2 1.2 8v - čudno ponašanje gasa

Recommended Posts

Nakon skoro godinu dana muke, živciranja i nekoliko dijelova odlučio sam potražiti pomoć ovdje. Naime, moj 1.2 8V ima nekakav čudan poriv da me živcira pa se tako odlučio tamo negdje od ljeta 2016. čudno ponašati. Događa se ovo: kada mijenjam brzine u vožnji (ie, ubrzavam) gas ostaje i okretaji (obrtaji)  ne padaju kada se kvačilo odvoji što me strašno živcira iako to ni nije nekakav problem s obzirom da gas ostaje nekad i na semaforu pa izgledam kao neki debil koji čeka zeleno pod launch control-om. Pošto imam onaj OBD2 čitač koji šalje info na mobitel preko aplikacije, odlučih vidjeti pokazuje li što čudno. I zaista, pokazivao je da gas ostaje na 2-3% kada se ovi simptomi pojavljuju. Odmah sam posumnjao na oštećenu sajlu od gasa i kupim kompletno novu i montiram i problem nestane...na tjedan dana. Nakon toga se identična stvar događala, gas se jednostavno nije vraćao. Pošto sam imao jednog mk2 1.2 8V za otpis kod prijatelja, skinem cijeli throttle body i stavim na svoga i sve bude 100% u redu sljedećih mjesec dana. Ali nakon toga se ovi simptomi vraćaju i na momente postaju veći (auto nekontrolirano diže okretaje, obrtaje, nekad čak i do blokade). Ono što mi auto govori preko obd2 su opet iste stvari, throttle position je na 2-3 % u trenucima kada se ovo događa. Problem je šta ti trenuci traju kratko (ali su česti), pa ne stignem uhvatiti leptir gasa da vidim je li ostaje otvoren. Zato ako itko ima bilo kakvu ideju kako riješit ovaj iritantan i tipično talijansko-fiatski problem, bio bih mu jako, jako zahvalan. 

Hvala svima koji su pročitali, a pogotovo onima koji će pomoći! :)

 

02cdb14c5cb99a988799610819f0ed9c.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BeefSupreme samo ne znam kako misliš zameniti sajlu gasa pošto takva ne postoji. :D Nadji nekog normalnog majstora koji će to rešiti, ne verujem da je neki preveliki problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima sajlu gasa , u stvari eto vidi se i na slici :D
Posto si menjao sajlu glupo je da pitam da li je lepo namontirana, a i kazes da si menjao ceo taj monopoint iki kako god i da se ponasa isto pa me i to buni. Ja sam nekad davno imao problem dosuse na jednoj astri koja je sama tako glavila gas na nekih lupam 3000rpm u pocetku a kasnije ko zna, i bio je neki senzor, kao potenciometar ubrizgavanja, ler gasa, ne secam se vise. Odi do nekog ozbiljnijeg servisa da pogledaju pravom dijagnostikom, mozda je neki problem u instalaciji, mozda i do komp-a
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da gledaš u leptir nećeš mnogo da vidiš,leptir je povezan sa potenciometrom tako da u kada se dešava problem potenciometar pedale šalje signal ECU da je gas pritisnut,pošto si to menjao ili je polovni deo riknuo ili je još nešto u problemu tipa ECU itd,znači moraš kod majstora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...